Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Την ύπαρξη καρτέλ στον τομέα των κατασκευών με διάρκεια ζωής 27 ετών, στο οποίο εμπλέκονται κατασκευαστικές εταιρείες-κολοσσοί που ανέλαβαν δεκάδες δημόσια έργα της τελευταίας τριαντακονταετίας, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό και των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, διερευνά η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

     

    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού «αφορά σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/ σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).»

     

    Σύμφωνα πάντα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο καρτέλ εμπλέκονται, με διαφορετικό χρόνο έναρξης, εταιρίες των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM, με σκοπό τη χειραγώγηση των διαγωνισμών δημόσιων έργων. Οι «ρίζες» δε του καρτέλ ανάγονται στο μακρινό 1989, 27 χρόνια πριν.

     

    «Από το πλήθος των αποδεικτικών στοιχείων που εντοπίσθηκαν στη διάρκεια της αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις προέβαιναν σε συνεννοήσεις αναφορικά με:

     

    α) τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό,

     

    β) τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων,

     

    γ) την μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς, έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων,

     

    δ) την από κοινού εκτέλεση των έργων, παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, ή/ και

     

    ε) την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού συμμετοχή στην εκτέλεση των έργων.

     

    Η εν λόγω καρτελική σύμπραξη υλοποιήθηκε κυρίως μέσω τακτικών συναντήσεων εκπροσώπων των εμπλεκομένων ανταγωνιστών ή και με τη σύναψη διασφαλιστικών/ αποζημιωτικών συμφωνητικών», σημειώνει η Επιτροπή.

     

    «Με βάση την ίδια εισήγηση είχαν συμμετοχή στις συνεννοήσεις, κατά περιόδους ή ως προς συγκεκριμένους διαγωνισμούς, και εταιρίες των ομίλων FCC, VINCI, HOCHTIEF και SIEMENS, καθώς και οι εταιρίες ΒΙΟΤΕΡ, ΕΚΤΕΡ, ΘΕΜΕΛΗ, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ALSTOM TRANSPORT, IACOVOU BROTHERS, ARCHIRODON CONSTRUCTION, SALINI, SELI, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΡΕΤΒΟ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ, NEMESIS, VAN OORD, TADEI, IMPRESA, RIZZANI και MAIRE TECNIMONT», σημειώνει ακόμα η Επιτροπή.

     

    Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ακόμα πως «την έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού συνέδραμε ουσιαστικά ο όμιλος ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, ο οποίος υπέβαλε αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα επιείκειας. Στην εισήγηση προτείνεται στο πλαίσιο του άρθρου 25 παρ. 8 του ν. 3959/2011, η μη επιβολή προστίμου στην εν λόγω εταιρία.

     

    Περαιτέρω, με την εισήγηση προτείνεται η διαπίστωση της συμμετοχής στην εν λόγω σύμπραξη και των ακόλουθων εταιριών, ως προς τις οποίες όμως έχει παραγραφεί η δυνατότητα της ΕΑ να επιβάλει πρόστιμο: ΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ΕΜΠΕΔΟΣ, ΕΛΤΕΡ, ΑΛΤΕ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ, ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΤΕΝΙΚΗ, ΠΑΡΝΩΝ, ΕΡΓΑΣ, ΓΕΝΕΡ, ΕΛΤΕΚ και SOMAGUE ENGENHARIA, καθώς και των συνδέσμων εργοληπτικών εταιριών ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ.

     

    Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) θα συνεδριάσει στις 21 Ιουλίου για να εξετάσει, κατόπιν της σχετικής εισήγησης, εάν με βάση τα παραπάνω συντρέχει παράβαση των άρθρων 1 ν. 703/77 (όπως ίσχυε), ήδη 1 ν. 3959/2011, και 101 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) από εργοληπτικές επιχειρήσεις.

     

    Η εισήγηση πάντως δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία «θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.»

     

    Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/170220/kartel-ergolavon-me-zoi-30-eton-diereyna-i-ep-antagonismoy-pos-htypoysan-dimosia-erga





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ckiriako

    Δημοσιεύτηκε

    Με την λογική αυτή να μην πιάνουμε κανένα λαμόγιο....αφού κάποιο άλλο λαμόγιο θα εμφανιστεί στη θέση του. Ωραία λογική...Πήγαινε για δικηγόρος του Μπόμπολα. 

     

    -1 από εμένα.

    Απο τα οσα εγραψε ο cvlengnr αυτα καταλαβες?

    -1 και απο μενα

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    για  ''πρώτη''  φορά που κυβερνούν γρήγορα έμαθαν  τα κόλπα :mrgreen:8-)

    Λες να εμπλέκεται κι ο κυρ Αλέκος?

    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Τουλάχιστον φαίνεται ότι κατάλαβαν τι πήγαιναν να κάνουν.

     
    Αλλαγές στο επίμαχο άρθρο για τα καρτέλ εργολάβων

    Νομοτεχνική βελτίωση κατέθεσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Νίκος Παρασκευόπουλος, αναφορικά με το επίμαχο άρθρο 106, το οποίο προβλέπει πως εάν εργολάβοι και κατασκευαστές πληρώσουν τα πρόστιμα που τους καταλογιστούν θα απαλλαχθούν από ποινικές ευθύνες. 

    Μόνο το αξιόποινο της πράξης που αφορά το διοικητικό πρόστιμο θα εξαλείφεται, ενώ θα συνεχίζεται η δίωξη για τα συρρέοντα εγκλήματα και δεν θα απαλλάσσεται όποιος παραβιάζει τον ελεύθερο ανταγωνισμό.

    Αυτό προβλέπεται σε νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε στο άρθρο 106, το οποίο έχει προκαλέσει πολλή συζήτηση και αντιδράσεις, του πολυνομοσχεδίου για το κλείσιμο της αξιολόγησης, ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος.

    Όπως διευκρίνισε ο κ. Παρασκευόπουλος, σε περιπτώσεις παραβίασης του ελεύθερου ανταγωνισμού αν καταβληθεί το πρόστιμο, θα εξαλείφεται το αξιόποινο μόνο για την πράξη που αφορά το διοικητικό πρόστιμο και όχι για τα συρρέοντα εγκλήματα.

    Στην αρχική διατύπωση του άρθρου 106 του νομοσχεδίου δινόταν η δυνατότητα με την πληρωμή του προστίμου ο παραβάτης να απαλλάσσεται για όλα τα αδικήματα που προκύπτουν από την πράξη παραβίασης του ελεύθερου ανταγωνισμού.

     

    Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/allages-sto-epimaho-arthro-gia-ta-kartel-ergolavon

     

    akius

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

    Τουλάχιστον φαίνεται ότι κατάλαβαν τι πήγαιναν να κάνουν.

     

     

     

     

    καλά ας μην έτρωγαν το κράξιμο.....άλλοι τους γράφουν τους νόμους και δεν κατάλαβαν τι πήγαιναν  να κάνουν?

    ο μπομπολας γιατί δεν πήγε πακετο  στην κυπρο αφού υπάρχει ευρωπαικο ένταλμα?

     

    θα περάσουν κάποια στιγμή άλλη να το καθαρίσουν και αυτό όπως καθάρισαν για σταθάκη....

     

    μαρεσει πουπιστεύεις ακόμα τεd   ότι είναι  άσπιλοι  ....GOT :mrgreen:

     

    https://www.youtube.com/watch?v=XfuBREMXxts

    Edited by akius
    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.