Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Κατάρρευση γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης


    Μια δυσάρεστη έκπληξη επιφύλαξε το πρωινό της Κυριακής για διερχόμενους οδηγούς, αλλά και κατοίκους της γύρω περιοχής του Ιάσμου. Η γέφυρα του επαρχιακού οδικού δικτύου, στον ποταμό Κομψάτο, σύγχρονο κατασκεύασμα, στο ύψος του Πολυάνθου, κατέρρευσε με αποτέλεσμα η κίνηση να διεξάγεται από την παλιά παράκαμψη.

     

    FB_IMG_1505026644896-1-300x225.jpgreceived_1679799242050422-300x225.jpeg

    received_1679799198717093-169x300.jpegreceived_1679799155383764-169x300.jpeg

    Η πρωτόγνωρη για την περιοχή πτώση σημειώθηκε γύρω στις 6 και 30 σήμερα το πρωϊ και οφείλεται «μάλλον σε ολίσθηση-υποχώρηση του εδάφους»,όπως, χαρακτηριστικά, ειπώθηκε. Από την πρώτη στιγμή στο χώρο βρέθηκε κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας με επικεφαλής τον προϊστάμενο της, κ. Κ. Χουβαρδά. Άγιο είχαν όσοι διήλθαν από εκεί την τελευταία, προ της κατάρρευσης, στιγμή μην μπορώντας ακόμη να πιστέψουν τι ακριβώς έχει συμβεί, ευχαριστώντας το Θεό για την τύχη «βουνό» που είχαν.

     

    received_1679799215383758-300x225.jpeg

     

    Η γέφυρα πάνω στον ποταμό Κομψάτο βρίσκεται ανάμεσα από τον Ίασμο και τον Πολύανθο στο Νομό Ροδόπης στην Θράκη. (Η λεκάνη απορροής του Κομψάτου είναι 567 τ.χ. )





    georgios_m

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



     προφανως, κανενας δεν καταδικασε κανεναν

    Απλα οι παρατηρησεις εχουν σχεση με την "αποψη" του καθενος,  με βαση τα  όσα βλεπει

    και απο οσα διαβαζει για "απο πολλες μερες εμφανιση ρωγμών" για "τριξιματα",  "αμμοληψιες"  κλπ.

     

    παντως ενα ειναι σιγουρο

     

    οτι δεν φταιει το ποταμι.

     

    Τι πολλές ημέρες, χρόνια τώρα είχε αρχίσει να "ανοίγει" η γέφυρα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Εγω παντως αλλο καταλαβα, Οτι δυστυχως εμεις καταδικασαμε ηδη καποιους (εργολαβους-υπαλληλους -υπηρεσιες ...). με αυτες τις οπτικες εκ του "μακροθεν" παρατηρησεις.

    Τελος παντων θα περασει κι αυτο.

     

    Το οτι φταίει το κράτος είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται καν "εκ του μακρόθεν" παρατήρηση για να βγει αυτό το συμπέρασμα. Όταν δεν γίνονται οι απαραίτητες επιθεωρήσεις, όταν δημιουργούνται ρωγμές στην γέφυρα και δεν στέλνουν ένα άρτια καταρτισμένο συνεργείο επιστημόνων να παρατηρήσει το φαινόμενο να εκφέρει γνώμη και να ληφθούν μέτρα ασφαλείας πέραν της συντήρησης. Όταν υπάρχει το οποιοδήποτε γεωλογικό φαινόμενο στο έδαφος και δεν πέρασε κανένας να εξετάσει και να επιθεωρήσει τι γίνεται, και τελικώς καταλήγουμε να μην υπάρχουν νεκροί 100% από θέμα τύχης, ε φταίει το κράτος πως να το κάνουμε. Αν εξαιρέσουμε περιπτώσεις εντονότατων καιρικών φαινομένων που μπορούν να προκαλέσουν καταστροφή στο έργο ή έναν σεισμό π.χ σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις έχουν ευθύνη οι κρατικές υπηρεσίες που αμέλησαν και δεν μερίμνησαν να γίνει κάτι να ενημερώσουν τον κόσμο να πάρουν μέτρα ασφαλείας και να προλάβουμε το οποιοδήποτε κακό.

    Για το αν φταίει ο εργολάβος εννοείται πως δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη πέρα από τις αρχές στις οποίες υποβλήθηκαν κατατέθηκαν και εξετάστηκαν όλα τα σχέδια και οι μελέτες για την κατασκευή της γέφυρας.

    Link to comment
    Share on other sites

    Οι επιθεωρήσεις πάντως 1ον δεν είναι θεσμοθετημένες στην Ελλάδα (με ποιον τρόπο θα γίνονται, κάθε πότε κλπ) και 2ον δεν είναι και εύκολη υπόθεση....Σε πολύ ανεπτυγμένες χώρες υπάρχουν προβλήματα σε γέφυρες λόγω ελλιπών επιθεωρήσεων.

    Για να ελέγξεις υποσκαφή βάθρων χρειάζονται ειδικευμένοι δύτες, για να ελέγξεις τον φορέα χρειάζεσαι ειδικά καλαθοφόρα επιθεώρησης γεφυρών....κλπ

    Τώρα βέβαια το ότι έγινε αυτοψία 20 ημέρες πριν και δεν διακόπηκε η κυκλοφορία είναι σημάδι ελλιπούς γνώσης ή μεγάλης ατυχίας...μια πρώτη εμπεριστατωμένη μελέτη θα δείξει...

     

    Το δικό μου σχόλιο ανεξαρτήτως των παραπάνω είναι ότι ΚΑΚΩΣ δεν δίνονται αυτά τα χρήματα που απαιτούνται για την περιοδική συντήρηση-επιθεώρηση γεφυρών, διότι το κόστος κατάρρευσης (κοινωνικό και οικονομοτεχνικό) είναι σαφώς μεγαλύτερο...

    Link to comment
    Share on other sites

    Γιάννη έχεις δίκιο.

    Και εδώ φαίνεται το μεγαλύτερο κακό που προκαλεί ο διορισμός φίλων και γνωστών.
    Όταν διορίζεις κάποιον απλά επειδή είναι γνωστός/συγγενής/καλο παιδί/παραλήπτης ρουσφετιού κατα πάσα πιθανότητα δεν θα είναι κατάλληλος για την θέση. Και άρα δεν προκειται να κάνει και σωστή συντήρηση/εκτίμηση.
    Επίσης το να ξοδέψεις λεφτά σε συντήρηση έχει πολιτικό κόστος (θα στερήσεις λεφτά απο ρουσφέτια ενώ λίγοι θα εκτιμήσουν το όφελος) ενώ το να ξοδεύεις τα λεφτά της επισκευής δεν έχει (είσαι αναγκασμένος να τα πάρεις έκτακτα απο τον προυπολογισμό και μπορείς πάντα να κατηγορήσεις τους προκατόχους).

     

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.