Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ένοχοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου ένας κατασκευαστής οικοδομών και οι δύο επιβλέποντες μηχανικοί, που κατηγορούνταν για το θάνατο 51χρονου εργολάβου Αλβανικής καταγωγής από πτώση σε νεοαναγειρόμενη οικοδομή.

    Η υπόθεση αφορά το εργατικό ατύχημα που είχε σημειωθεί την Άνοιξη του 2012 στην Κρεμαστή και σε αυτό είχε βρει τραγικό θάνατο ο 51χρονος εργολάβος.

     

    Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία και σε βάρος του κατασκευαστή της οικοδομής αλλά και των δύο υπευθύνων μηχανικών ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη. Χθες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου εξέτασε την υπόθεση αυτή και έκρινε ένοχους και τους τρεις κατηγορούμενους επιβάλλοντας τους ποινή φυλάκισης 40 μηνών στον καθένα. Την ποινή αυτή το δικαστήριο ανέστειλε επί τριετία για τους δύο μηχανικούς ενώ και οι τρεις εμπλεκόμενοι άσκησαν έφεση και έτσι η υπόθεση θα εκδικαστεί το επόμενο διάστημα και σε δεύτερο βαθμό.

    Συνήγοροι υπεράσπισης στην υπόθεση παραστάθηκαν οι κ.κ. Βασίλης Καταβενάκης, Κώστας Σάββενας και Γιάννης Παπαϊωάννου.

     

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο άτυχος Αλβανός εργολάβος είχε αναλάβει την πλήρη κατασκευή τεσσάρων μεζονέτων στην περιοχή της Κρεμαστής για λογαριασμό του πρώτου κατηγορούμενου.

     

    Στις 3 Μαρτίου 2012 στις 12 παρά τέταρτο το μεσημέρι ο 51χρονος αλλοδαπός είχε ανεβεί στην ταράτσα της νεοαναγειρόμενης οικοδομής η οποία βρισκόταν στο στάδιο των σοβάδων προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες που γίνονταν και στη συνέχεια επιχείρησε να κατέβει από μία ξύλινη σκάλα στο πρώτο όροφο της οικοδομής με αποτέλεσμα να γλιστρήσει και να βρεθεί στο έδαφος πέφτοντας από ύψος 4,5 μέτρων. Από την πτώση ο εργολάβος χτύπησε το κεφάλι του στο τσιμεντένιο έδαφος με αποτέλεσμα να προκληθούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και να βρει τραγικό θάνατο.

     

    Πηγή : Πολυτεχνικά νέα - rodiaki.gr





    SIGIO

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    για να σε ασφαλιζει μια ασφαλιστικη για ατυχηματα και να συμφερει πρεπει να μπορεις να αποδειξεις οτι κανεις κατι για να γινει η εργασια στο εργοταξιο σου με ασφαλεια.

    δεν μπορεις σε ενα τυπικο γιαπι με ολες αυτες τις γλαφυρες περιγραφες για τα μαστορια να περιμενεις μια ασφαλιστικη να καλυψει ενα ατυχημα που θα συμβει 50% αν οχι παραπανω.

    οι κατασκευαστες πρεπει να βρουν ενα τροπο να εξασφαλιζουν οτι οι εργαζομενοι τους προσπαθουν να αποτρεψουν τα ατυχηματα και οχι το αντιθετο.

    αυτην την περιοδο που δεν υπαρχουν εργα προφανως δεν υπαρχουν και μεροκαμματα.

    αν τωρα δεν βρειτε τροπο να επιβαλετε με το στανιο ασφαλεια και ποιοτητα στα εργα σας δε θα το κανετε ποτε.

     

    αλλα για να γινουν αυτα πρεπει οι εργαζομενοι να ειναι νομιμα απασχολουμενοι , ολοι τους. διαφορετικα θα κανετε οτι κανατε μεχρι σημερα, ο χτιστης θα περιφερεται με την παντοφλα, ο υδραυλικος θα κουβαλαει το κατεδαφιστικο του για να περασει μια αποχετευση , ο αλουμινας θα μετραει καθε παραθυρο και πορτα ξεχωριστα γιατι κανενας δεν προβλεψε να τυποποιησει τα ανοιγματα του ωστε να μην ειναι η πορτα του 2ου 5 χιλιοστα πιο στενη απο του 1ου και πιο ψηλη απο του 3ου (σσ, οταν αλλαξα κουφωματα εδωσα στον απο κατω μου προσωρινα ενα συρομενο φυλλο γιατι του ειχε ραγισει το τζαμι - δεν εμπαινε ,ηταν πιο κοντη η κασα 8 χιλιοστα) και θα παρακαλατε να μην ερθει κανεις να μαζεψει τον εργατη του εργολαβου που δεν εχει αδεια παραμονης, να μην μεθυσει και σακατευτει ο σοβατζης και αλλες γελοιοτητες.  

    στο κατω κατω οταν σχεδιαζεις ενα εργο σωστα με στοχο την ποιοτητα , την ασφαλεια και το μειωμενο κοστος, η τιμη της εργατοωρας ειναι απο τα τελευταια που πρεπει να σε ενδιαφερουν , τα περισσοτερα λεφτα σπαταλουνται σε περιττες εργατοωρες (που μπορει να μην φαινονται σαν εργατοωρες αλλα φανταστειτε ποσο θα μπορουσε να πεσει η τιμη μοναδας αν χρειαζεται ο μαστορας λιγοτερο χρονο για την ιδια εργασια) 

     

    τελοσπαντων αυτα τα θεματα σε ναυτιλια και βιομηχανια εχουν λυθει προπολλου και υπαρχουν δοκιμασμενες λυσεις αλλα η στην οικοδομη πρεπει να αλλαξει η νοοτροπια και να μπει ο κοσμος σε αλλες λογικες απο τις πατροπαραδοτες.

    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Η λογική που επικρατεί στην οικοδομή είναι πως το προϊόν δεν είναι βιομηχανικό και έτσι θα έχει ανοχές...

    Εμ δεν δεν είναι ανοχές. Λάθη είναι.....

    Vasili

    Δημοσιεύτηκε

    Συμφωνώ με τους συναδέλφους για την αναγκαιότητα πιστοποίησης και ύπαρξης μητρώου εργολάβων και τεχνιτών οι οποίοι να ειναι υπεύθυνοι για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας και την κατάσταση των εργαζομένων τους.

     

    Επίσης θα πρέπει με σαφήνεια και ξεκάθαρα να αποσαφηνιστουν οι όροι επιβλεψη, επιστασία, υπεύθυνος μέτρων ασφαλείας, καθώς επίσης και οι απαιτούμενες αμοιβές για το καθένα.

     

    Γιατί συνηθίζεται να πληρώνεσαι για το α) με τιμές σκοτωμένες και να περιμένουν πως θα πρέπει να κάνεις το β) και ταυτόχρονα έχεις και την ευθύνη για το γ).

     

    Και στο τέλος του έργου θα έχεις πληρωθεί πολύ πολύ λιγότερο από πχ τον ελαιοχρωματιστή είτε σε απόλυτους αριθμούς, είτε  - σίγουρα καλύτερα - όταν κάνεις τη διαίρεση χρήματα που πήρα / χρόνος που αφιέρωσα. 

    gk8719

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Για αςφαλεια έναντι εργατικού ατυχήματος, ενας δικηγόρος που ΑΠασχολειται στην γαλλική axa ασφαλιστική , μου είχε πει 250 ευρω το κεφαλι / έτος

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Edited by gk8719
    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    μεχρι τι ποσο ;

    gk8719

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν το γνωρίζω , τηλεφώνησε στην axa που εχει κανει τετοια συμβόλαια κ εχει εμπειρία να σου πούνε , κ κανε κ τον κόπο να μας ενημερώσεις εαν θέλεις

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    ρωταω γιατι πολλες περιπτωσεις ασφαλιστικης καλυψης δεν καλυπτουν απαραιτητα το ποσο που θα ζητησει και το δικαστηριοθα επικυρωσει στον παθοντα.

     

    με αλλα λογια μην εχετε την εντυπωση οτι το να πληρωσεις 1-2 ευρω το μεροκαμματο για ενα εργο σε μια ασφαλιστικη σε εξασφαλιζει (οπως δε σε εξασφαλλιζει αν μεταδοσεις φωτια με το αυτοκινητο σου σε μια ferrari που η αξια της ξεπερνα το ασφλισμενο ποσο - θα πληρωσεις πολλα πανω απο αυτο το ποσο) 

    ianp

    Δημοσιεύτηκε

    Δυστυχώς η οικοδομή είναι 20 χρόνια πίσω σε σχέση με τη βιομηχανία στα θέματα ασφάλειας (αυτό ισχύει και στο εξωτερικό εν μέρει) και αν σκεφτείς ότι μιλάμε για την Ελλάδα γενικά, τότε η όλη κατάσταση είναι πολλά χρόνια πίσω σε σχέση με τα διεθνή standards.

    Στους συνάδελφους πολιτικούς μηχανικούς που αναλαμβάνουν επιβλέψεις έχω να πω ένα πράγμα: Ναι πρέπει να είστε συνέχεια εκεί, ναι πρέπει να είστε αυστηροί υπέρ το δέον και πρέπει να είστε ακόμη πιο αυστηροί (διώχνοντας και κόσμο και υπεργολάβους). Γνωρίζω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις όλα αυτά δεν πληρώνονται αλλά αν κάποιος δεν θέλει να γυρνάει την πλάτη και οι άλλοι να σκοτώνονται πίσω του τότε η αυστηρότητα στα μέτρα ασφάλειας (με το ανάλογο κόστος) είναι ο μόνος δρόμος.

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    Συνάδελφε  ianp μιας και καταλήγεις σε μία τόσο  κάθετη   σύσταση :

    "Ναι πρέπει να είστε συνέχεια εκεί, ναι πρέπει να είστε αυστηροί υπέρ το δέον και πρέπει να είστε ακόμη πιο αυστηροί (διώχνοντας και κόσμο και υπεργολάβους) "

    κάνοντας να μοιάζει το θέμα της ασφάλειας του εργοταξίου  περιοριστικά μονοπαραμετρικό, (παρουσία μηχανικού + αποβολές = ασφάλεια), και  ανέγγιχτο από την πληθώρα των αμαρτωλών παραμέτρων που  αυτό πραγματικά φέρει ....

    πες μου σε παρακαλώ...

    Στην περίπτωση που π.χ σε ιδιωτικό οικοδομικό έργο το σκάμμα των 4,50μ που χάσκει δίπλα στην ρυμοτομική δεν διαθέτει  προστατευτική σταθερή περίφραξη γιατί ο ιδιοκτήτης δεν έχει φέρει ακόμη μπετατζή με ξύλα και δεν πληρώνει ξέχωρα γι αυτό....

    ποιόν να αποβάλει τότε ο παρών αυστηρός Επιβλέπων, μήπως  τον ίδιο τον ιδιοκτήτη....;;;; 

    Θέλω λοιπόν με αυτό το απλό να σου πω ότι το θέμα της ασφάλειας δεν λύνεται απλά  με την συνεχή παρουσία του Επιβλέποντα και την  τυφλή αυστηρότητα. Κάποιες λεπτομέρειες για την πολύπλοκη φύση του προβλήματος έχουν ήδη εκτεθεί προηγουμένως και ιδεάζουν για το πλάτος και το βάθος του προβλήματος. Επ΄ ευκαιρία πάντως θα πρέπει να αναφερθώ και σε  μία σημαντική επιβαρυντική διαφορά στην ασφάλεια που μπορούν να έχουν τα τεχνικά έργα έναντι των π.χ ναυτιλιακών.  

    Ένα τεχνικό - οικοδομικό έργο ξεκινά ως είναι φυσικό από το μηδέν και στο ανοικτό περιβάλλον, που σημαίνει ότι πάντα οι πρώτες εργασίες γίνονται σε σχετικά ανασφαλές περιβάλλον αφού δεν προϋπάρχει τίποτα....   Μπορεί δηλαδή μία σωστή εξωτερική σκαλωσιά να προστατεύει από πτώση, αλλά κατά την συναρμολόγηση της δεν μπορεί να προϋπάρχει επαρκές μέτρο ασφαλείας, εκτός πλέον κι αν απλώνουμε κάτω τα δίκτυα των ακροβατών...

    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    αποψη προσωπικη

    α) δεν ανοιγεις το σκαμμα (τραβηγμενο μπορει να το βρηκες ετσι) 

    β) βαζεις (=χρεωνεις) προσωρινη περιφραξη (σαν αυτη που ασφαλιζει το εργοταξιο το βραδυ)

    στο κατω κατω δεν φταιει κανενας να βρεθει στο σκαμμα λογω βλακειας (δικης του βασικα , αλλα ανθρωπινης)

     

    ετερον 

    η σκαλωσια χτιζεται απο επαγγελματιες που εχουν (η θα επρεπε να εχουν) εκπαιδευτει να ανταπεξελθουν στους επιπλεον κινδυνους.

    στα ναυπηγεια λοιπον , η σκαλωσια χτιζεται απο τους τεχνιτες που κανουν μονο αυτη τη δουλεια και ειναι παντα δεμενοι σε ενα στελεχος που εχει ικανη αντοχη να τους κρατησει αν γλυστρησουν. η σκαλωσια παραδιδετε στο εργοταξιο και τους υπολοιπους εργατες οταν ολοκληρωθει και ο επιθεωρητης ασφαλειας κρινει οτι ειναι ασφαλης (πρακτικα στην κινα συμβαινουν και μερικα αλλα γραφικα, καθοτι οι μεταλλικες σκαλωσιες εχουν σχετικα προσφατα αντικαταστησει το μπαμπου και η κατασκευη τους ειναι τυπικη κινεζικη , αλλα τεσπα)  

    το διχτυ που λες παλι απο ενα υψος και πανω ειναι απαραιτητο και χρησιμοποιειται οντως.

    η αποψη μου ειναι οτι δεν ειναι καθολου δυσκολο να ασφαλισεις ενα οικοδομικο εργο , προφανως κοστιζει και δεν ειναι τσαμπα, εχει την δικη του προστιθεμενη αξια (που καλως εχοντων δεν θα εκτιμηθει ποτε) και σιγουρα συμβαλει στην βελτιωση της ποιοτητας του εργου που προσφερεται.

     

    το προβλημα που βλεπω εγω ειναι οτι οι μηχανικοι της οικοδομης θελουν να βλεπουν τα οικοδομικα εργα σαν προιοντα προσωπικης επιχειρησης. υπο αυτο το πρισμα το κοστος θα πεσει πολυ δυσκολα. 

    εαν δεν συνεταιριστειτε ωστε να φερετε τα εργα σας σε μια εταιρια με 6-7 μηχανικους που θα εχει τη δυνατοτητα να απασχολησει και αλλες ειδικοτητες που αν υπαρχει ογκος δουλειας θα μειωσουν το κοστος ανα τμ , που θα εχει τη δυνατοτητα λογω ογκου εργασιας ειτε να μισθωσει εξειδικευμενες υπηρεσιες ασφαλειας , η να απασχολησει μηχανικους ασφαλειας , τοτε θα εχει και προσβαση σε φθηνοτερες υπηρεσιες ασφαλισης της κακοτυχιας (ο μλκς δεν μπορει ποτε να νικηθει) 

     

    αυτο αν δεν συμβει συντομα, το πιθανοτερο ειναι οτι θα το βρειτε μπροστα σας. οταν θα "περασει η κριση" και ανοιξει ξανα η οικοδομη δεν ειναι απιθανο να ερθουν ουρανοκατεβατες εταιριες απο το εξωτερικο που θα εχουν κοστος χαμηλοτερο απο το δικο σας. 




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.