Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ένοχοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου ένας κατασκευαστής οικοδομών και οι δύο επιβλέποντες μηχανικοί, που κατηγορούνταν για το θάνατο 51χρονου εργολάβου Αλβανικής καταγωγής από πτώση σε νεοαναγειρόμενη οικοδομή.

    Η υπόθεση αφορά το εργατικό ατύχημα που είχε σημειωθεί την Άνοιξη του 2012 στην Κρεμαστή και σε αυτό είχε βρει τραγικό θάνατο ο 51χρονος εργολάβος.

     

    Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία και σε βάρος του κατασκευαστή της οικοδομής αλλά και των δύο υπευθύνων μηχανικών ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη. Χθες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου εξέτασε την υπόθεση αυτή και έκρινε ένοχους και τους τρεις κατηγορούμενους επιβάλλοντας τους ποινή φυλάκισης 40 μηνών στον καθένα. Την ποινή αυτή το δικαστήριο ανέστειλε επί τριετία για τους δύο μηχανικούς ενώ και οι τρεις εμπλεκόμενοι άσκησαν έφεση και έτσι η υπόθεση θα εκδικαστεί το επόμενο διάστημα και σε δεύτερο βαθμό.

    Συνήγοροι υπεράσπισης στην υπόθεση παραστάθηκαν οι κ.κ. Βασίλης Καταβενάκης, Κώστας Σάββενας και Γιάννης Παπαϊωάννου.

     

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο άτυχος Αλβανός εργολάβος είχε αναλάβει την πλήρη κατασκευή τεσσάρων μεζονέτων στην περιοχή της Κρεμαστής για λογαριασμό του πρώτου κατηγορούμενου.

     

    Στις 3 Μαρτίου 2012 στις 12 παρά τέταρτο το μεσημέρι ο 51χρονος αλλοδαπός είχε ανεβεί στην ταράτσα της νεοαναγειρόμενης οικοδομής η οποία βρισκόταν στο στάδιο των σοβάδων προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες που γίνονταν και στη συνέχεια επιχείρησε να κατέβει από μία ξύλινη σκάλα στο πρώτο όροφο της οικοδομής με αποτέλεσμα να γλιστρήσει και να βρεθεί στο έδαφος πέφτοντας από ύψος 4,5 μέτρων. Από την πτώση ο εργολάβος χτύπησε το κεφάλι του στο τσιμεντένιο έδαφος με αποτέλεσμα να προκληθούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και να βρει τραγικό θάνατο.

     

    Πηγή : Πολυτεχνικά νέα - rodiaki.gr





    SIGIO

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    αυτη η λογικη για μενα ειναι λαθασμενη και ακριβη και για αυτο και δεν ακολουθειται σε ακριβοτερα εργα οχι μονο του τομεα μου αλλα και του δικου σου.

     

    το ορθολογικοτερο θα ηταν 

     

    ιδιοκτητης = πελατης του κατασκευαστη : ζηταει ενα προιον, συμφωνει στις προδιαγραφες , θετονται οροι αποπληρωμης , οροι παραδοσης , οροι αποζημιωσης και του πελατη για τυχουσα καθυστερηση ή ελλειψεων συμφωνα με τις προδιαγραφες και του κατασκευαστη για αδυναμια αποπληρωμης (κατι το οποιο ειναι και ασφαλισιμο σε αυτα τα ποσα κατα συνεπεια ο κατασκευαστης αν εχει επαρκη χρηματοδοτηση - ειτε ιδια κεφαλαια, ειτε τραπεζικος δανεισμος - προχωρα συμφωνα με το πλανο και πληρωνεται ειτε απο τον πελατη ειτε απο την ασφαλιστικη , λυσεις σε αυτα τα θεματα βρισκονται). φυσικα ο πελατης εχει δικαιωμα να πιστοποιει σε καθε σταδιο την εκτελεση εργασιων συμφωνα με τις προδιαγραφες ειτε ο ιδιος ειτε εκπροσωπος του (εμπειρος μηχανικος πχ) σε συμφωνημενα διαστηματα. 

     

    κατασκευαστης = εργοδοτης ολων , εργολαβων, μελετητων, επιβλεποντων κλπ 

    υπευθυνος για την ποιοτητα και την ασφαλεια του εργου και για τα δικαιωματα που θα δωσει στον καθενα.

     

    ετσι δουλευει η ναυτιλια σε επιπεδο κατασκευων και επισκευων και τα μεγαλα εργα αμφιβαλλω αν διαφερουν στο ελαχιστο. 

     

    συνεπως το παραδειγμα της αναλογιας δεν ειναι εφαρμοσιμο καθως το οργανογραμμα του εργου δεν δινει κανενα περιθωριο στον εργατη να μην εφαρμοζει απαιτησεις ποιοτητας και ασφαλειας (και αν τελικα δεν το κανει το συστημα διασφαλισης ποιοτητας και ασφαλιας ειναι καταρτισμενο ετσι ωστε η ευθυνη να μην μεταβιβαζεται παραπανω - προειδοποιηση, σημανση, παροχη εξοπλισμου κλπ)

    παρολα αυτα ενα ατυχημα (που θα συμβει τελικα και δε θα ειναι μονο ενα , το 2005 πχ στις κατασκευες μας στην πολωνια με 7000+ εργατες στο ναυπηγειο το ασθενοφορο εκανε 4-5 διακομηδες την εβδομαδα , τραυματισμοι , εγκαυματα , αλλα και ελαχιστες περιπτωσεις θανατου) θα καθυστερησει επιμερους εργασιες.

     

    παντως στο υπαρχον πλαισιο , η δυνατοτητα διακοπης του εργου δεν εχει καμια αξια; 

    δηλαδη στο παραδειγμα του σκαμματος αν ο επιβλεπων σταματησει το εργο ο ιδιοκτητης πλητεται. ας υποθεσουμε λοιπον οτι απολυει τον επιβλεποντα (με τι συνεπειες ομως;) και προσλαμβανει αλλο. αν το σκαμμα παραμεινει ακαλυπτο δε θα πρεπε να γινει το ιδιο;

    στο τελος θα ξαναβρει επιβλεποντα ο ιδιοκτητης αν εχει απολυσει 2-3 ; μαλλον οχι αρα υπαρχει τροπος να επιβαλει ο επιβλεπων ενος ειδους ταξη στο εργο (αν και απεχει απο το ιδανικο)

    nikmmech

    Δημοσιεύτηκε

    Από την εμπειρία μου σε βιομηχανικά εργοτάξια (ελάχιστα στον αριθμό, λόγω ελάχιστων βιομηχανιών) στον ελλαδικό χώρο, η δικαιοδοσία, των μηχανικών ασφαλείας ή γενικότερα των επιβλεπόντων, να σταματούν έργο και να απαγορεύουν στον εργολάβο την συνέχιση εργασιών, δεν βασίζεται στη νομοθεσία αλλά σε κανόνες και συμφωνίες (συμβατικές υποχρεώσεις) ανάμεσα στα δύο μέρη.

     

    Αυτό το, ουσιαστικά, νομοθετικό κενό που μόνο κατά σύμβαση καλύπτεται, πρέπει να αντιμετωπιστεί. Και ουσιαστικά πρέπει να υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι δυνατόν, το μόνο όπλο που μπορεί να έχει ένας μηχανικός, να είναι η παραίτηση προκειμένου να εφαρμοστούν κανόνες ασφαλείας.  

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    To θέμα οικοδομή το βλέπετε σε άλλη χώρα , σε άλλο χρόνο , με άλλους νόμους και με άλλους ανθρώπους .

     

    Συνάδελφε Pankrok κλείνω φέτος 35 χρόνια από την πρώτη μου μελέτη-επίβλεψη και 34 χρόνια από την πρώτη μου κατασκευή σαν κατασκευαστής μαζί με άλλον εμπειρότερο τότε .

     

    Πριν λοιπόν 30 χρόνια είχα και εγώ την νεανική αφέλεια και είπα σε ένα χτίστη . Στους τοίχους σε ύψος 2,30 αντί να βάζουμε 9 άρι τούβλο , να βάζουμε ένα 6 στην μέση αφήνοντας κενό 1,5 πόντο από κάθε πλευρά , ή 3 πόντους από την μία αν ήταν εξωτερικό και εκεί να περνάει ο ηλεκτρολόγος τα καλώδια ώστε να μην σκάβει μετά . Και με ρωτάει ο χτίστης : Εμένα ποιός θα με πληρώσει που πρέπει να σταματάω το χτίσιμο και να θυμάμαι να αλλάζω τούβλο στο σημείο εκείνο ?  :mrgreen:

     

    Κατάλαβες ότι ο ρομαντισμός έφυγε αμέσως . Και γιατί ο ένας ήθελε λεφτά για να το κάνει και γιατί ο ηλεκτρολόγος δεν θα έκοβε λεφτά αφού θα έπρεπε να προσαρμοστεί σε κάτι περίεργο . 

     

    Αλλά και να θέλαμε να τα κάνουμε αυτά , θα έπρεπε να έχουμε αποφασίσει από την μελέτη την ακριβή θέση των πριζών , σιφωνιού δαπέδου και πολλά ακόμη που δεν μπορεί να γίνει αφού είναι καινούργια σπίτια για να πουληθούν σε άγνωστους πελάτες που θέλουν να βάλουν το προσωπικό τους γούστο . Ακόμα και στις ιδιωτικές δουλειές υπάρχουν ανάλογες δυσκολίες .

     

    Η σύγκριση που κάνεις με τα πλοία είναι παντελώς άτοπη . Είμαι καραβολάτρης και βλέπω στα διάφορα ναυτικά σάιτ πολλές φωτό από ναυπήγηση .

     

    Εκεί λοιπόν εσείς κάνετε συναρμολόγηση κομματιών που έρχονται έτοιμα μετά από πλήρη μελέτη που οι αλλαγές είναι σπάνιες και κοστίζουν .

     

    Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε δύο τόσο διαφορετικά πράγματα .

     

    Πάμε στα θέματα ασφάλειας . Εκεί η μόνη λύση έχει σχέση με σένα και την έχω πει πολλές φορές . Εφαρμογή του ναυτικού φυλλαδίου στην οικοδομή .

     

    Δηλαδή κάθε ένας που δουλεύει έχει οικοδομικό βιβλιάριο στο οποίο θα αναγράφονται οι προσλήψεις , απολύσεις και οι λόγοι της απόλυσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ . Τότε αν εγώ έγραφα ότι απολύθηκε γιατί ήπιε 3 μπύρες με το που ήρθε , ο τύπος θα άλλαζε επάγγελμα .

     

    Υπάρχουν και άλλα θέματα αλλά θα πρέπει να συζητηθούν σε μη ορατό από μη μηχανικούς τμήμα του φόρουμ .

     

    Οσο για τις μεγάλες εταιρείες εκεί γελάμε . Και γελάμε πολύ . Γιατί αφού πρέπει να ξεκαθαρίσουν τις μίζες , προσλαμβάνουν άπειρα παιδιά που δεν μπορούν να διαχειριστούν τίποτα , αλλά παίρνουν λίγα . 

     

    Αν έχεις πάρει ένα μπετατζή εργολάβο και φέρνει κάποιους μαστόρους που για διάφορους λόγους δεν σου αρέσουν , δεν είναι εύκολο να τους διώξεις αν δεν συμφωνεί και ο εργολάβος . Εσύ δεν μπορείς να διώξεις τον εργολάβο και να σταματήσεις το έργο μέχρι να βρείς άλλο  , αφού οι προθεσμίες τρέχουν , θα βγάλεις κακή φήμη , δεν θα μπορείς να πουλήσεις . Ολα αυτά είναι γνωστά στην πιάτσα και σε εμποδίζουν .

     

    Αν μάλιστα μιλάς για μικρό έργο ιδιώτη , τότε δεν μπορείς να κάνεις τίποτα , γιατί ο εργολάβος έχει χαιδέψει τον ιδιώτη , έχουν πει για σένα διάφορα και ο ιδιοκτήτης δεν θα πάρει το μέρος σου , ενώ αν φύγεις , δεν θα ξαναδείς πελάτη αφού θα σε θάψει κυριολεκτικά και μεταφορικά ο πρώην πελάτης σου .

     

    Αρα λοιπόν χρειαζόμαστε μεγάλες αλλαγές .

     

    Οταν ήμουν πρωτοετής το 1977 , έρριχνα ματιές στο ενημερωτικό δελτίο του ΤΕΕ και έλεγε τότε για το ΜΗΚΙΕ . Το ΜΗτρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών Εργων . Σήμερα 41 χρόνια μετά δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί . 

     

    Αμα λοιπόν οι υπεργολάβοι του ναυπηγείου είχαν προσωπική επαφή με τον εφοπλιστή , θα ήθελα να δω πόσο θα πέρναγε ο λόγος σου . 8-)

     

    Η δε νομοθεσία δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των έργων , αλλά μόνο για τα εξιλαστήρια θύματα . Και εδώ είναι η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΕΝΟΧΗ του ΤΕΕ διαχρονικά .

    Αλέξανδρος

    Δημοσιεύτηκε

    Κατάργηση αυτεπιστασίας και μηχανικού επίβλεψης. Μελέτη - Πιστοποιημένος Κατασκευαστής για την κατασκευή - Έλεγχος από Ελεγκτές δόμησης και έξω από την πόρτα.

     

     

    Υποχρέωση στελέχωσης με μηχανικούς αντίστοιχων ειδικοτήτων για τους κατασκευαστές.

    ianp

    Δημοσιεύτηκε

    ...

     

    Anton_civeng είδα καθυστερημένα το μήνυμα σου.

    Δεν έθεσα κανένα θέμα μονοπαραμετρικά, σύντομο σχόλιο έκανα με αφορμή άλλα σχόλια της μορφής του ‘’γυρνάω την πλάτη και ας έχουν άλλοι την ευθύνη’’ αλλά και πρακτικές που έχω δει στα χρόνια που εργάζομαι στη βιομηχανία και σε εργοτάξια (συνήθως όχι οικοδομικά).

    Γιατί ο εργολάβος που σκάβει το όρυγμα αφήνει το σκάμμα ανοιχτό και δεν το φράσσει σωστά;

    Γιατί ο εργολάβος π.χ. οπλισμού δεν φροντίζει για τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων του;  

    Για εμένα το πρόβλημα ξεκινά από τον τρόπο που οργανώνεται και ξεκινά η κατασκευή μιας οικοδομής - ενός κτηρίου (και εδώ να πω ότι έχω μικρή εμπειρία από το δικό σας κομμάτι, γι’ αυτό και η σύγκριση που έκανα με τη βιομηχανία). Η απουσία κουλτούρας ασφάλειας στην οικοδομή οδηγεί στο να μην λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια του προσωπικού κατά την ανάληψη του έργου από τον εργολάβο ή τον μηχανικό. Κάποιοι απλά θεωρούν ότι όλα λύνονται με ένα κράνος (ληγμένο) και ένα γιλέκο (χιλιοτρυπημένο), ενώ λιγότεροι (πόσοι άραγε) θα υπολογίσουν το κόστος των μέτρων ασφάλειας (π.χ. πιστοποιημένες σκαλωσιές που θα στηθούν από ένα εξειδικευμένο συνεργείο ή ακόμη και ένα δίχτυ προστασίας όπως ανέφερες κι εσύ) στο κόστος της κατασκευής και της επίβλεψης.

    Δεν θα ρίξω το μπαλάκι στην πολιτεία, γιατί έτσι όπως είναι υποστελεχωμένη και χωρίς χρηματοδότηση η Επιθεώρηση Εργασίας δεν περιμένω δυστυχώς και παρά πολλά.

    Το σχόλιο θεώρησε το σαν ‘’συμβουλή’’ προς συναδέλφους να προσέχουν μην βρεθούν σε δικαστήριο από τις αβλεψίες ενός εργολάβου.

     

    Αυτά τα λίγα από κάποιον που θέλει να πιστεύει ότι ασχολείται σοβαρά με το θέμα της ασφάλειας στα εργοτάξια. :)

     

     

    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    συναδελφε BAS 

     

    αυτο που λες για τον μαστορα που θελει να πληρωθει για να θυμηθει και τον ηλεκτρολογο που θα σου πει ε και τι εγινε ειναι μερος της νοοτροπιας και της ελλειπους τεχνικης εκπαιδευσης και φυσικα οσο θα μιλαμε για μικρα ιδιωτικα εργα απο μικρες εταιριες δεν προκειται να δεις αλλαγες που να βγαζουν λεφτα.

     

    αυτο που βλεπεις στις ναυπηγησεις - που πλεον κομματια των 100-400 τοννων ερχονται οχι απλως προκατασκευασμενα στο κομματι της λαμαρινας αλλα και στο σωληνουργικο κομματι σε σημειο που απλα συνδεονται οι φλατζες μεταξυ τους. Δεν ξαναβλεπεις δηλαδη σωληνουργο με τσιμπιδα , μονο βιδες , τσοντα και κλειδια. Δεν ειναι ομως αυτο το κερδος. ειναι οτι στην παραγγελεια των 4+2 αδερφων πλοιων το σωληνουργειο πχ θα κατασκευασει χ6 . Δηλαδη εκει που κοβει τα κομματια πριν αλλαξει μηκος στο στοπ θα κοψει 6 κομματια κλπ. Χωρια τις παραγγελιες υλικων που ειναι χ6. Για να φτασεις ομως εκει σπαταληθηκαν επιπλεον ωρες στο σχεδιασμο , προσεληφθηκε προσωπικο , αγοραστηκε λογισμικο κλπ . για ενα τμχ ισως να μην συμφερει καθολου, οταν ομως παραγεις 40-50 το χρονο και αρκετα ομοια τοτε μιλαμε για εξοικονομηση εκατομυριων. 

     

    η αποψη ειναι οτι πρεπει ο καθε εργολαβος να μενει στο (οποιοδηποτε) εργο οσο το δυνατον λιγοτερο. 

     

    το να εκτιμησεις μετα το κοστος ειναι κατι που στο 3-4ο εργο θα ειναι φανερο και στις δυο πλευρες.
    ουσιαστικα εχει νοημα να εχεις πολλες δουλειες για να επιβαλεις τον τροπο που θελεις να γινονται καποια πραγματα. ο μπετατζης που δουλευει μαζι σου 2 φορες το χρονο εχει αλλον αερα απο οτι αν δουλευει 5 και 6 η ακομα χειροτερα αν εχεις σαν εταιρια 20 εργα που απασχολουν 3 διαφορετικους. οι εργατες ειναι πονηρηδιδες καταλαβαινουν ποτε σε εχουν αναγκη και κανουν την παπια και ποτε σε κρατανε και θελουν να τους θυμιζεις να αλλαξουν τουβλο. επιπλεον οταν η επαγγελματικη σου σχεση με τους εργολαβους εχει παρει αυτη τη μορφη (εταιρια με 20 εργα το χρονο) ειναι κατανοητο οτι ειναι αρκετα πιο δυσκολο να τα κανουν πλακακια με τον ιδιοκτητη (που πιθανοτατα δεν θα τον συναντησουν ποτε). επιπλεον ειναι επισης γνωστο οτι οι εργολαβοι της οικοδομης (και οχι μονο) προσπαθουν απο τις διαθεσιμες δουλειες που φαινεται να εχουν καθε χρονο να βγαλουν το κερδος τους για ολο το χρονο. Οταν εχουν πελατη που τους εξασφαλιζει εργασια 200+ ημερες το χρονο εχουν πολυ μεγαλα περιθωρια να κοψουν απο το κερδος τους - και θα το κανουν γιατι ετησιως θα βγουν κερδισμενοι.  

     

    μεταξυ μας τωρα, το προσωπικο γουστο του ιδιοκτητη ειναι αρκετες φορες που δε θα παιξει ρολο (και σε πολλα διαμερισματα χαμηλου κοστους δεν παιζει ηδη)

    αν για παραδειγμα ενα διαμερισμα που μεχρι σημερα κοστιζει 200000 με τον παραδοσιακο τροπο κατασκευης , μπορεις να το προσφερεις στα 170000 αφηνοντας αν οχι το ιδιο, αντιστοιχο κερδος και να κοστολογησεις τις οποιες αλλαγες ζητησει , αν το σχεδιο εχει μια λογικη (δηλαδη παρα πολλες κατοψεις δεν γινανε με σκοπο να εξυπηρετηθουν οι αναγκες των συγκεκριμενων χωρων , πχ λογω λαθος θεσεως σε ανοιγματα που οδηγουν σε λαθος θεσεις πριζες , κλπ) ειναι πιθανο ο πελατης να κανει ελαχιστες αλλαγες  (απο αυτες που ηθελε αρχικα) γιατι απλα τα λεφτα που θα γλυτωσει ειναι πολλα. 

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Συνάδελφε με αυτά που γράφεις επιβεβαιώνεις ότι δεν γνωρίζεις καθόλου τον χώρο .

     

    Εν συντομία γιατί αλλιώς θα γράψουμε σεντόνια .

     

    Η αξία της γης ήταν ακριβή στην Ελλάδα για αντικειμενικούς και υποκειμενικούς λόγους . Αν θέλεις μπορώ να στο αναλύσω περαιτέρω .

     

    Το κόστος κατασκευής είναι για αντικειμενικούς και υποκειμενικούς λόγους ακριβότερο κατά 30-50 από τις άλλες χώρες της Δύσης και παραμένει σε σχετικά προσιτό επίπεδο λόγω των σχετικά χαμηλότερων μεροκάματων και της χαμηλότερης τιμής πολλών υλικών και του μεγάλου ανταγωνισμού των μικροκατασκευαστών , αλλά και της χαλάρωσης σε μέτρα ασφάλειας .

     

    Ακόμα και σήμερα που η αξία της Γής έχει πέσει αρκετά , ή έλλειψη αγοράς δεν την κάνει επιθυμητή σε κανένα κατασκευαστή .

     

    Η ποσότητα διαθέσιμης γης είναι πολύ περιορισμένη , κατακερματισμένη και με ιδιοκτησιακά προβλήματα .

     

    Οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ να ασχοληθούν με τον χώρο γιατί έχουν ευελιξία ελέφαντα σε αποθήκη γυαλικών .

     

    Μόνο με τεράστιες αλλαγές που έχω αναφέρει στο παρελθόν μπορούν να ασχοληθούν , αλλά και οι μεγάλες εταιρείες που έχουμε είναι κρατικοδίαιτοι νάνοι .

    • Upvote 1
    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ................................................................................

     

     

    για το #56

     

    περίμενα ότι μετά από τόσες μέρες που επανήλθες στο θέμα θα είχες την ευκαιρία να ιδεαστείς για τα βεθύτερα αίτια του προβλήματος "ασφάλεια στην οικοδομή" μέσα από τα σχόλια - προβληματισμό μηχανικών που έχουμε βιώσει την επίβλεψη στην οικοδομή.....

     

    Αντί αυτού έφτασες  να  καταλογίσεις   ευθύνες για απουσία κουλτούρας ασφάλειας και από τους μηχανικούς κατά το που είπες:  

     

    Η απουσία κουλτούρας ασφάλειας στην οικοδομή οδηγεί στο να μην λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια του προσωπικού κατά την ανάληψη του έργου από τον εργολάβο ή τον μηχανικό.

     

    Ακόμα χειρότερα απαλλάσσεις την πολιτεία από τις τραγικές της ευθύνες με το

     

    " Δεν θα ρίξω το μπαλάκι στην πολιτεία, γιατί έτσι όπως είναι υποστελεχωμένη και χωρίς χρηματοδότηση η Επιθεώρηση Εργασίας δεν περιμένω δυστυχώς και παρά πολλά"

     

    παραγνωρίζοντας ή αδυνατώντας  να καταλάβεις ότι η πολιτεία είναι αυτή που αφήνει ξέφραγο αμπέλι την οικοδομή στον κάθε αυτόκλητο υπεργολάβο, εργολάβο, ή "μαστόρο" .

    Σου γνωρίζω λοιπόν  το τραγελαφικό της πολιτείας, που εσύ απαλλάσσεις, ότι στην οικοδομή έχουν δουλέψει για χρόνια  χιλιάδες "μαστόρο" που ενώ ήσαν παράνομοι, χωρίς άδεια εργασίας κ.λ.π, ήσαν εντούτοις γραμμένοι στο ΙΚΑ το οποίο εισέπραττε τα ένσημα τους κανονικά.

    Για ποιά κουλτούρα να μιλάμε για αυτούς και πως να τους συγκρίνεις με τους βιομηχανικούς εργάτες που μπαίνουν σε μισθολογικές καταστάσεις μετά από κανονική επιλογή - πρόσληψη !!  Το  πρόβλημα έλλειψης κουλτούρας ασφάλειας λοιπόν ενυπάρχει σε αυτούς τους  απιστοποίητους της οικοδομής και όχι στους Διπλωματούχους Μηχανικούς   ή τους Πτυχιούχους Μηχανικούς  που ασκούν επιβλέψεις.  (πολλοί έχουμε περάσει ακόμη και από 8ωρες εξετάσεις ΤΕΕ) .

     Όσο για το σκάμμα που ακόμη διαμαρτύρεσαι γιατί μπορεί να έμεινε αφύλακτο είπαμε ότι στις αυτεπιστασίες με επί μέρους συνεργεία για την γενική ασφάλεια του έργου ευθύνεται ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ και όχι ο κάθε επί μέρους υπεργολάβος.  Εδώ λοιπόν είναι το τραγικό αδιέξοδο του Επιβλέποντα να ευθύνεται δηλαδή και για την παράλειψη του ιδιοκτήτη !!! 

     Είναι πολλά που δεν  ξέρεις για την οικοδομή και δεν μπορείς να τα μάθεις βέβαια  απ΄ εδώ. Αυτό σαφώς και δεν είναι κακό αφού δεν είναι της δουλειάς σου, όμως δεν μπορείς ούτε να καταλογίζεις  ευθύνες, ούτε να απαλλάσσεις άλλους απ΄αυτές.

     

    Ευνόητο είναι λοιπόν ότι, για κάθε έναν που φτάνει να ανακατεύει τις ανοχές  των κουφωμάτων οικοδομής με τις ανοχές των κομβίων μπιελών στο στροφαλοφόρο ή  τα σχέδια ορόφων οικοδομής με την  μαζική προτυποποίηση των σχεδίων για  πτέρυγες αεροσκαφών, .......

    μόνο ώς γραφική αυταρέσκεια μπορεί να εκφανθεί η συμβουλευτική τους για τα θέματα "ασφάλεια της οικοδομής"  αφού τόσο απλοϊκά προσεγγίζεται ένα τόσο πολύπλοκο και απόμακρο γι αυτούς θέμα...... :)

    Edited by Anton_civeng
    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    επισης ειναι προφανες οτι οταν δεν ενδιαφερεστε για το πως μπορει να εξοικονομησει χρηματα ο καθε εργολαβος/προμηθευτης/βιοτεχνης που αναγκαστικα σας προμηθευει με εργασια/υλικα/προιοντα στο συνολο της κατασκευης δεν θα μπορεσετε ποτε μα ποτε να ριξετε το κοστος της κατασκευης σας παρα μονο θα διαμαρτυρεστε για τους εργατες τα μεροκαματα το ικα κλπ. 

     

    επειδη ειτε δεν μπορω να εξηγησω αυτα που θελω να πω ειτε γιατι απλα παρεξηγουνται γραφω το παρακατω και δε θα επανελθω

     

    οπως χρειαζονται πολλες παραλλειψεις για να γινει ενα ατυχημα (απο τροχαιο μεχρι αεροπορικο και ναυτικο) και ενω παντα υπαρχει μια τουλαχιστον κινηση που μπορει να το αποτρεψει, ετσι και στην περιπτωση της ασφαλειας της οικοδομης υπαρχει παντα ενας εναλλακτικος τροπος να αντικατασταθει η αδιαφορια της πολιτειας απο καποιον απο τους εμπλεκομενους. 

     

    μονο ομως στην οικοδομη υπαρχει αυτη η μονιμη γκρινια για την πολιτεια που δεν αυτο και δεν εκεινο και δεν το αλλο. 

    ολος ο υπολοιπος τεχνικος κοσμος κινειται και προσαρμοζεται στις εκαστοτε συνθηκες που επικρατουν και παρακαμπτει τα οποια εμποδια.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Βασικά αυτά που νομίζεις ότι θέλεις να πεις , δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα ενός χειροποίητου και ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ έργου σε σχέση με τα τυποποιημένα θέματα που ασχολείσαι . 

     

    Και όταν παίρνουμε ένα αμάξι που μελετάται από μεγάλες εταιρείες με ειδικευμένους ανθρώπους , σχεδιάζεται υπό κλίμακα , σε πραγματικό μέγεθος σε πρόπλασμα , βγαίνει σε δοκιμές στις άκρες του πλανήτη , μετά βγαίνει σε προπαραγωγή , το φτιάχνουν ρομπότ και λίγοι άνθρωποι που κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά συνέχεια , υπάρχει ποιοτικός έλεγχος , βγαίνει σε εκατομμύρια αντίτυπα και παρ΄ όλα αυτά έχει λάθη και αστοχίες και ανακλήσεις , έρχεσαι τώρα να μας πεις γιατί ένα ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ έργο έχει έλλειψη τυποποίησης και διάφορα άλλα .

     

    Μάλλον κάνεις λάθος σε αυτά που γράφεις και απλά πρέπει να το παραδεχτείς . 

     

    Γιατί άμα θέλουμε να πάμε σε μαζική κατασκευή και με τυποποίηση θα πάμε σε κατοικίες που δεν θα τις επιλέγει κανείς , αλλά θα μένει εκεί αναγκαστικά .  Εκεί μια χαρά τυποποίηση έχουμε . Βλέπεις εργατικές κατοικίες , μεταπολεμικές κατοικίες και διάφορα άλλα που γίνονται βέβαια είτε με προκατασκευή , είτε μεταλλικά , αλλά σίγουρα όχι όπως τα κάνουμε εμείς που περιμένουμε πελάτες να αγοράσουν το σπίτι τους φτιαγμένο με την προσωπική τους πινελιά .

     

    Ακόμα και τα αμάξια που ανέφερα παραπάνω τώρα ψάχνουν να δίνουν δυνατότητες εξατομίκευσης στους πελάτες τους .




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.