Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural



  • Και εγεννήθησαν τα ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα. Τον τίτλο αυτό πλέον φέρει το ΤΕΙ Πειραιά, όπως ανάφερε χθες μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρός του Λάζαρος Βρυζίδης. Πρόκειται για μετονομασία που υπηρετεί τη μακρά προσπάθεια των ΤΕΙ να βρεθούν στο ίδιο επίπεδο με τα πανεπιστήμια, όπως άλλωστε προβλέπει ο ισχύων νόμος-πλαίσιο για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

     

    Ειδικότερα, πάντα οι εκπρόσωποι των ΤΕΙ οργίζονται όταν σε ανακοινώσεις φορέων και στον Τύπο γράφεται «ΑΕΙ και ΤΕΙ». Και αυτό διότι αναφέρουν ότι και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα-ΑΕΙ. Αλλωστε, ο νέος νόμος 4009 του 2001 στο πρώτο του άρθρο αναφέρει ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς:

     

    • Τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια».

     

    • Τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως “ΤΕΙ”».

     

    Για τον λόγο αυτό χθες ήταν οργίλη η αντίδραση κάποιων διοικήσεων ΤΕΙ της χώρας όταν σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι ο «υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος συναντήθηκε με τα Συντονιστικά των ΑΕΙ και ΤΕΙ και συζήτησε την εφαρμογή των μετεγγραφών...». Η επισήμανση του λάθους προκάλεσε άμεση διόρθωσή του εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας που εξέδωσε νέο Δελτίο Τύπου, το οποίο έλεγε ότι ο κ. Λοβέρδος «συναντήθηκε με τα Συντονιστικά των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ».

     

    Η επιμονή των ΤΕΙ να ονομάζονται ΑΕΙ σαφώς βασίζεται στον νόμο, αλλά ουσιαστικά υποκρύπτει την προσπάθειά τους να μη θεωρούνται «ο φτωχός συγγενής των πανεπιστημίων» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ουσιαστική, βέβαια, αναβάθμισή τους θα γινόταν πράξη εάν μπορούσαν να πραγματοποιούν έρευνα και να απονέμουν αυτόνομα διδακτορικούς τίτλους. Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει στα ΤΕΙ τη δυνατότητα πραγματοποίησης διδακτορικών προγραμμάτων, παρά μόνο σε συνεργασία με πανεπιστημιακά τμήματα. Από την άλλη, εκ μέρους των τεχνολογικών ιδρυμάτων, έχει κατατεθεί η πρόταση συγχώνευσης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ ανά περιφέρεια.

     

    Πηγή:





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



     

     

    Σκέψου λοιπόν ότι οι μισοί διπλωματούχοι και τα 2/3 ἐως 3/4 των μηχανικών των πολεοδομιών , επίσης δεν πέρασαν στις εξετάσεις στο πολυτεχνείο .

     

     

     

    Καλα ειπαμε να υπερβαλουμε λιγο στα πλαισια του διαλογου αλλα οχι και οτι το 70+% των μηχανικων στις πολεοδομιες εχουν σπουδασει εξω....

    ειπαμε υπερβολη σε καποια ορια ομως..

    εκτος αν για να βγουν αυτα τα νουμερα μετρας και οποιον εκανε ενα μαστερ στο εξωτερικο

    Edited by lefe
    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί να πάει στο ΜΙΤ για καλύτερα αφού αν ξαναγυρίσει στην Ελλάδα θα έχει ίδια δικαιώματα με τον διπλωματούχο του ΑΠΘ,του ΕΜΠ του ΔΠΘ κτλ; Έτσι για να αντιστρέψουμε λίγο το θέμα

     

    Γιατί μπορεί να πιστεύει ότι αν πάει σε ένα καλύτερο πανεπιστήμιο θα μάθει να κάνει ανταγωνιστικότερες μελέτες ή έστω θα γίνει πιο ελκυστικός στους εργοδότες λόγω καλύτερου βιογραφικού. Δυστυχώς στην ελλάδα μας ενδιαφέρει κυρίως η σφραγίδα του μηχανικού και όχι η πληροφορία που σφραγίζεται.

    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί μπορεί να πιστεύει ότι αν πάει σε ένα καλύτερο πανεπιστήμιο θα μάθει να κάνει ανταγωνιστικότερες μελέτες ή έστω θα γίνει πιο ελκυστικός στους εργοδότες λόγω καλύτερου βιογραφικού. Δυστυχώς στην ελλάδα μας ενδιαφέρει κυρίως η σφραγίδα του μηχανικού και όχι η πληροφορία που σφραγίζεται.

     

    Α μπράβο, το ίδιο λέμε. "Πληρώνεις" με αυξημένη δυσκολία εισαγωγής αλλά "αγοράζεις" το βαρύ όνομα,το κύρος και την υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας και ΟΧΙ τα a priori απεριόριστα δικαιώματα και μάλιστα εις βάρος όλων των υπολοίπων ιδρυμάτων με την μικρότερη δυσκολία εισαγωγής.

    Edited by project.breeze
    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Και γιατί τότε να μην ανταμειφθεί και ο απόφοιτος ΜΙΤ σε σχέση με τον ΕΜΠ; Και γιατί να μην ανταμοιφθεί ο απόφοιτος ΕΜΠ σε σχέση με της Κοζάνης;

    Edited by stayros
    Link to comment
    Share on other sites

    Δε καταλαβαίνω γιατί να μην ανταμοίβεται η προσπάθεια για την επίτευξη του υψηλότερου βαθμού εισαγωγής.

     

    Ανταμοίβεται με την απόκτηση διπλώματος μεγαλύτερου κύρους και ζήτησης όπως ο απόφοιτος του ΜΙΤ σε σχέση με τον απόφοιτο του πανεπιστημίου του Σικάγο π.χ

    Link to comment
    Share on other sites

    Πάλι τα μπλέξαμε .

     

    Αρχικά γιά το ποσοστό στις πολεοδομίες . Αν και τα τελευταία 15 χρόνια είμαι αραιός θαμώνας τους , παλιότερα ίσχυαν αυτά τα νούμερα . 

     

    Ιδίως στους αρχιτέκτονες . Εντάξει μπορεί το 70 % να ήταν υπερβολικό , αλλά το 50 % υπήρχε .

     

    Γιώργο ξέρεις καλά , ότι οι βάσεις εξαρτώνται από διάφορα πράγματα , άσχετα με την ποιότητα της κάθε σχολής .

     

    Ακόμα δεν είναι ίδια κάθε εποχή . 

     

    Το πρώτο είναι η επαγγελματική αποκατάσταση .

     

    Ετσι το 50 και το 60 , το γιατρός - δικηγόρος - μηχανικός έδινε αποκατάσταση σε μιά εποχή που το 30-50 % των παιδιών σταματούσε στο Δημοτικό .

     

    Το 70 η χαμηλότερη σχολή , ήταν οι δάσκαλοι . Το 2000 ήθελες 18 και άνω γιά να γίνεις δάσκαλος . Τώρα έπεσαν .

     

    Το 70 πήγαινες υπαξιωματικός η αστυφύλακας από την τρίτη γυμνασίου η την πρώτη λυκείου . Τώρα θέλεις 15000 μόρια γιά την ίδια σχολή διετούς διάρκειας .

     

    Αλλος λόγος είναι το πρεστίζ που λένε στα παιδιά οι φροντιστές και τα κανάλια . Γενικά δεν υπάρχει σχέση ποιότητας σχολής και μορίων , αφού άλλοι λόγοι τα καθορίζουν .

     

    Τώρα γιά το αν θα έπρεπε να έχει ανταμοιβή η προσπάθεια , αυτό δεν ισχύει πουθενά , γιά μιά φορά προσπάθειας μόνο .

     

    Εξω περνάς εύκολα παντού , αλλά πρέπει κάθε μέρα να αποδεικνύεις ότι είσαι άξιος να συνεχίσεις .

     

    Εδώ η υπερτίμηση των εισαγωγικών , έκανε τις σχολές μπάχαλο . Μπήκες ?  Θα βγείς , κάποτε .

     

    Η προσπάθεια των παιδιών στις εξετάσεις , πρέπει να αμείβεται με άλλο τρόπο . Οχι όπως σήμερα που το σύστημα είναι στημένο γιά να εξυπηρετεί τα φροντιστήρια .

     

    Μία απλή λύση είναι η κατάργηση των εξετάσεων , η χρησιμοποίηση των περιφερειακών ιδρυμάτων σαν ιδρύματα εισαγωγής και εκεί κάθε παιδί που θα είναι κοντά στην κατοικία του θα μπορεί να κάνει το πρώτο έτος στην κατεύθυνση της επιλογής του .

     

    Εύκολα βρίσκονται 12 κοινά μαθήματα ανά κατεύθυνση . Στο τέλος του πρώτου έτους και ανάλογα με τους βαθμούς του θα έχει την δυνατότητα να διαλέξει σχολή γιά άλλα 3 χρόνια σπουδών , η να συνεχίσει γιά άλλο ένα έτος σε ΙΕΚ .

     

    Τα υπόλοιπα έτη θα γίνονται σε κεντρικότερα τμήματα , ενώ θα προβλέπεται και διαδικασία συνέχισης από το ΙΕΚ στο πανεπιστήμιο .

     

    Ετσι θα πάμε σε μιά πιό ομαλή διαδικασία μείωσης των εισακτέων και των τμημάτων . 

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

      Πολυτεχνικές σχολές δεν είναι μόνο του ΕΜΠ... Το 90% των φοιτητών του Μετσόβιου προέρχονται από ιδιωτικά λύκεια


     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 13,000


    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΒΟΛΟΣ) ΠΑΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 11,406

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 11,732

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΞΑΝΘΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 10,518

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΣΥΡΟΣ) 9,142

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 13,112

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΞΑΝΘΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 12,778

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΧΙΟΣ)  9,362

    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 10,633

     

    ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 24000 ΚΑΙ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ 2 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΥ

     

    ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ  14,917

    ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 15,672
    Link to comment
    Share on other sites

    1)Και γιατί τότε να μην ανταμειφθεί και ο απόφοιτος ΜΙΤ σε σχέση με τον ΕΜΠ;

     

    2)Και γιατί να μην ανταμοιφθεί ο απόφοιτος ΕΜΠ σε σχέση με της Κοζάνης;

     

    1) γιατί το ΜΙΤ είναι ξένο πανεπιστήμιο και δεν πρέπει να εξαρτηθούμε από την εισαγωγή των πτυχιούχων του. θα πρέπει να είναι το πολύ ίσοι με τους καλύτερους αποφοίτους ελλάδας.

     

    2) αυτό το συζητάμε. αν τα δύο τμήματα έχουν μεγάλη διαφορά βαθμολογίας τότε ίσως πρέπει να υπάρξει μια διαφοροποίηση. ίσως δε θα πρεπε να υπάρχουν περισσότερα από ένα τμήματα για το ίδιο αντικείμενο ή να βγαίνει με κάποιο τρόπο κοινή βάση εισαγωγής. ίσως θα μπορούσε να υπάρχει τοπική ισχύς των επαγγελματικών δικαιωμάτων που σχετίζονται με υπογραφές κλπ. πάνω από όλα όμως θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη του αν μπορεί το μαθητικό δυναμικό της χώρας να γεμίσει τόσες πολλές θέσεις σχολών αριστείας κρατώντας παράλληλα τον πήχυ ψηλά. πχ το τμήμα πάτρας (τυχαία το αναφέρω) θα πρέπει να προσαρμόζει τις θέσεις του ώστε λαμβάνοντας υπόψη και τη γεωγραφική θέση που επηρεάζει τη ζήτηση να δεχτεί μόνο αριστούχους, με περίπου την ίδια επίδοση με τους επιτυχόντες των άλλων τμημάτων. αυτό θα πρεπε να γίνεται σε όλες τις ειδικότητες ώστε γενικά να περνάνε μόνο οι άριστοι. κι ούτε ξεκαθαρίσματα στην πορεία ούτε τίποτα. γιατί να χάνουν τον καιρό τους και παιδιά που θα απορριφθούν?

     

    εννοείται πως η διαδικασία των πανελληνίων θέλει συνεχή παρακολούθηση και βελτίωση ώστε να εγγυάται την αξιοπιστία του τίτλου αριστούχος.

     

    η προσπάθεια δεν είναι μία, νομίζω μπορείς να δώσεις όσες φορές θες.. ή αν δε μπορείς, τότε σίγουρα θα πρέπει να μπορείς.

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.