Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ενα νέο πανεπιστήμιο γεννιέται στην Ηπειρο μετά τη δημοσιοποίηση από το υπουργείο Παιδείας του σχεδίου νόμου για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων που θα προκύψει από τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Ηπείρου από την 1η Οκτωβρίου. Η διαβούλευση θα διαρκέσει ώς τις 14 Μαΐου, ενώ οι αλλαγές που επίκεινται περιλαμβάνουν τη δημιουργία νέων σχολών και τμημάτων, αλλά και νέων επιστημονικών δομών.

    Με το σχέδιο νόμου το ΤΕΙ Ηπείρου που εδρεύει στην Αρτα απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αυτοδικαίως, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, ενώ ιδρύονται τρεις νέες σχολές από την 1η Οκτωβρίου 2018:

    ■ Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την Αρτα

    ■ Σχολή Γεωπονίας, με έδρα την Αρτα

    ■ Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, με έδρα τα Ιωάννινα

    Από την ίδια ημερομηνία ιδρύονται τα Τμήματα:

    ■ Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα τα Ιωάννινα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας

    ■ Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα τα Ιωάννινα, επίσης στη Σχολή Επιστημών Υγείας

    ■ Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα τα Ιωάννινα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών

    ■ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την Πρέβεζα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών

    ■ Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την Αρτα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών

    ■ Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την Αρτα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

    ■ Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την Αρτα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας

    ■ Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα τα Ιωάννινα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.

    Η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει το 2019-2020.

    Ιδρύονται ακόμα σε επόμενη φάση τα Τμήματα:

    ■ Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την Αρτα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας

    Τμήμα Μηχανολόγων-Μηχανικών, με έδρα τα Ιωάννινα, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή

    ■ Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα τα Ιωάννινα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής

    ■ Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την Ηγουμενίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.

    Η ίδρυση των Τμημάτων αυτών αρχίζει το νωρίτερο την 1η Οκτωβρίου 2019 και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας τους το νωρίτερο το 2020-2021.

    Μεταβατικά, η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων του ΤΕΙ Ηπείρου συνεχίζεται μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων σπουδαστών την 1η Οκτωβρίου 2018 και όσων εγγραφούν το 2018-2019, ενώ τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών των Τμημάτων του ΤΕΙ συνεχίζονται έως την ολοκλήρωσή τους από εγγεγραμμένους φοιτητές έως και το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2018-2019.

    Ιδρύονται ακόμα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων το «Κέντρο Ερευνών Ηπείρου» στους τομείς των βιοεπιστημών, του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, των επιστημών υλικών και υπολογισμών και των νεοελληνικών σπουδών, της ελληνικής γραμματείας, ιστορίας και τεχνών, με τα αντίστοιχα ινστιτούτα.

    Τέλος, προχωρά η λειτουργία «Πρότυπου Αγροδιατροφικού Τεχνολογικού Πάρκου Ηπείρου».

    Η πρόταση δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από όσα έχουν συζητηθεί έως και σήμερα και από όσα είχαν ανακοινωθεί και στο περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο τον Οκτώβριο.

    Μέχρι τώρα διαφορετικές προσεγγίσεις υπήρξαν από διάφορες πλευρές, σε θέματα όπως η ίδρυση νέου Τμήματος Ψυχολογίας, ενώ υπάρχει το Τμήμα ΦΠΨ στο Πανεπιστήμιο, ή η ένταξη των μουσικών σπουδών στη Σχολή Καλών Τεχνών, καθώς και στο αν όλες οι πόλεις της Ηπείρου καλύπτονται επαρκώς. Η περίοδος της διαβούλευσης αναμένεται να επιτρέψει την ολοκληρωμένη πια συζήτηση για τα επιμέρους θέματα.

    Σε πρώτο επίπεδο αυτό που προκύπτει από το σχέδιο νόμου είναι ο μεγάλος αριθμός νέων Τμημάτων που προτείνεται, κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστεί και επιτάχυνση των διαδικασιών για τη στελέχωσή τους και την ομαλή έναρξη λειτουργίας τους.

    Το κύριο μήνυμα όμως που στέλνει σε αυτή τη φάση το σχέδιο νόμου είναι η βούληση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, μετά και την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.


    Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/ena-neo-panepistimio-gennietai-stin-ipeiro


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    bob mastoras

    Δημοσιεύτηκε

    14 ώρες πριν, georgios_m said:

    Επίσης υπάρχει κόσμος που επιλέγει συνειδητά να ακολουθήσει κλάδο ΤΕ γιατί προς το παρόν έχει λιγότερη αναμονή μέχρι να διοριστείς (ενώ ως ΠΕ θες δεκαετίες για να πάρεις και το διδακτορικό που πλέον είναι απαραίτητο).

    Αν μιλάμε για τόσο μεγάλες αδικίες, τότε έχω να προτείνω μια άλλη τακτική. Δεν απασχολούμαστε με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ούτε με το ΤΕΙ Ηπείρου. Με απολυτήριο Λυκείου μπαίνεις ως ΔΕ και τελειώνεις.

    Δηλαδή υπάρχει πολύς κόσμος που κάνει διδακτορικό για να πάρει μόρια για να μπει στο Δημόσιο; Τι να πω; Το αφήνω ασχολίαστο.

    • Upvote 1
    nvel

    Δημοσιεύτηκε

    προφανώς υπάρχουν και κάποιοι που το όνειρο τους είναι μια θέση στο δημόσιο και θεωρούν εσφαλμένα ότι και οι υπόλοιποι έχουν το ίδιο όνειρο

    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε

    Το διδακτορικό ειναι μεγαλη μαχη , για να το παρεις απλα για το δημοσιο. 

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Το ποιοί είναι οι πολλοί και ποιοί οι λίγοι και το γιατί κάνει διδακτορικά ο κόσμος μπορούμε να το δούμε στις σχετικές βάσεις δεδομένων. Καλώς ή κακώς τη μάχη αυτή οι περισσότεροι τη δίνουν είτε για να διοριστούν, είτε αφότου διοριστούν για να πάρουν προαγωγή. Πχ μεγάλο ποσοστό δεν είναι άτομα που εργάζονται εντός της σχολής που φοιτούν;

    Το θέμα μας όμως δεν είναι το τι κάνουν οι άνθρωποι αλλά το πώς βλέπει η πολιτεία την υπόθεση σπουδές για να καταλάβουμε πού το πάνε.

     

    Edited by georgios_m
    • Upvote 1
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    7 ώρες πριν, ntanos said:

    Τι εννοείς? Πως γίνεται να ισχύει αυτό, όταν υπάρχουν ξεχωριστές προκηρύξεις για συγκεκριμένο αριθμό ΠΕ και ΤΕ, με διαφορετικά καθήκοντα

    Η εκπαίδευση είναι κάτι πολύ γενικό και δεν ταυτίζεται με την επιλογή που κάνει ένας εργοδότης στο τι καθήκοντα θα αναθέσει στο προσωπικό του. Τώρα αν ξυπνάει κανείς κ κοιμάται μόνο με το δημόσιο στο μυαλό του, τότε για αυτόν ταυτίζεται.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    μόνο που δεν πρόκειται για έναν τυχαίο εργοδότη αλλά για το μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας που ταυτόχρονα τυγχάνει να είναι και ο ίδιος που διαμορφώνει και απονέμει τους τίτλους με βάση τους οποίους θα κάνει τις προσλήψεις. η εκπαίδευση θεωρητικά μπορεί να είναι ότι θέλει, στην πράξη όμως είναι τμήμα του δημοσίου που μέσω αυτής αναπαράγει τον εαυτό του με πρώτους και καλύτερους τους ίδιους τους εργαζομένους στην εκπαίδευση.

    Edited by georgios_m
    • Upvote 2
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Δηλαδή ένας φίλος μου ΤΕ που έχει εταιρεία με υπάλληλους ΠΕ περιορίζεται από την πολιτική του Δημοσίου για το προσωπικό; Ένας άλλος που διδάσκει σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού; Η εκπαίδευση είναι εκπαίδευση και το Δημόσιο είναι ένας εργοδότης. Αυτά τα δύο δεν εμπλέκονται. Είναι σαν να λέμε επειδή πχ η Volkswagen (τυχαία εταιρεία) είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη Γερμανία να διαμορφώνει αυτή τις εκπαιδευτικές βαθμίδες της χώρας της.

    Επιπλέον για κάποιον περίεργο λόγο μπερδεύεις το Δημόσιο με την κυβέρνηση. Αυτό ούτε στο Σοβιέτ. Δεν αποφασίζει ένας υπάλληλος ποιοι τίτλοι απονέμονται σε ποιους αλλά η ψηφισμένη κυβέρνηση με νόμους και ΠΔ. Δεν λέω καλά είναι να ζεις στη γυάλα του δημοσίου αλλά έξω υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος. Καλό θα είναι να τον κοιτάξεις και λίγο.

    • Upvote 1
    ntanos

    Δημοσιεύτηκε

    Σταύρο επιτίθεσαι για 2η φορά στον georgiosm ενώ ξεκάθαρα συζητάτε για άλλο θέμα πλέον και επίσης ο ίδιος δεν είναι καθόλου εριστικός απέναντί σου. Ουδείς υποστήριξε το δημόσιο. Απλά σου υπενθυμίζουμε ότι αυτό που είπες στην προηγούμενη σελίδα είναι λάθος. Καλώς ή κακώς το δημόσιο προκηρύσει διαφορετικές θέσεις για ΠΕ και ΤΕ και επομένως για εκεί έχει σημασία αυτού του είδους η διάκριση. Σε αυτό διαφώνησες και για αυτό γράφονται τα τελευταία post.

    Πραγματικά θέλω να κλείσουν τα ΤΕΙ διότι θα μας κάνουν και τους με και τους δε με ψυχολογικά.. Σόρρυ κιόλας αλλά αυτό βλέπω ξεκάθαρα στο φόρουμ από πολλά μέλη.

    • Upvote 1
    • Downvote 2
    stayros

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    On 5/16/2018 at 2:09 ΠΜ, georgios_m said:

    Μιλάμε για την εγχώρια αγορά εργασίας όπου η εκπαιδευτική βαθμίδα ΤΕ αντιστοιχεί στο επάγγελμα του υπαλλήλου ΤΕ στο δημόσιο και το να αλλάξουν πράγματα εκεί είναι δυσκολότερο από το να αλλάξει η τριτοβάθμια εκπαίδευση.

     

    Απάντησα σε αυτό το οποίο είναι ξεκάθαρα λάθος. Η εκπαιδευτική βαθμίδα ΤΕ ΔΕΝ αντιστοιχεί στο επάγγελμα του υπαλλήλου ΤΕ.

    Edited by stayros
    • Upvote 1
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    5 ώρες πριν, stayros said:

    για κάποιον περίεργο λόγο μπερδεύεις το Δημόσιο με την κυβέρνηση. Αυτό ούτε στο Σοβιέτ. Δεν αποφασίζει ένας υπάλληλος ποιοι τίτλοι απονέμονται σε ποιους αλλά η ψηφισμένη κυβέρνηση με νόμους και ΠΔ. .

    δηλαδή το δημόσιο είναι εκεί που αποφασίζουν οι υπάλληλοι; τους νόμους της κυβέρνησης δεν εφαρμόζουν κι εκεί; και οι σχολές δημόσιο δεν είναι;

    και σε ποιά βαθμίδα αντιστοιχεί το επάγγελμα του υπαλλήλου ΤΕ?




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.