Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στα ΚΕΠ για μείωση της γραφειοκρατίας
Αποσκοπώντας στην περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος εξέδωσε εφαρμοστική εγκύκλιο, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στα ΚΕΠ, η επέκταση των δικαιωμάτων των πολιτών και σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, η αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών και η ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών.
Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τον «Εκδημοκρατισμό της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας» και σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, καθώς και στις ΔΕΚΟ και στις επιχειρήσεις των ΟΤΑ, υποχρεούνται πλέον να παρέχουν πρόσβαση σε έγγραφα.
Ως εκ τούτου τονίζεται ότι άμεση συνέπεια της εν λόγω ρύθμισης είναι η κατά ενιαίο τρόπο άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών, καθώς και η δίκαιη, αναλογική και ισότιμη μεταχείρισή τους από όλες τις υπηρεσίες, αλλά και τους φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
Οι υπηρεσίες, από τον προσεχή Νοέμβριο, θα αναζητούν αυτεπαγγέλτως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πληρούν τις προϋποθέσεις των σχετικών διατάξεων, δηλαδή αυτά που εκδίδονται από το δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Επιπροσθέτως, ορίζεται ότι όλα τα πιστοποιητικά που εκδίδονται ηλεκτρονικά, μέσω κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων των υπηρεσιών του δημοσίου, ή μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης των συστημάτων αυτών με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΜΗΣ - ΚΕΠ»:
- θα ενταχθούν στις διαδικασίες που διεκπεραιώνουν τα ΚΕΠ και θα εκδίδονται πλέον ηλεκτρονικά και από τα ΚΕΠ.
- θα αναζητούνται αυτεπάγγελτα με ηλεκτρονικό τρόπο από τις υπηρεσίες, στις οποίες τα πιστοποιητικά αυτά υποβάλλονται ως δικαιολογητικά στις διαδικασίες που αυτές διεκπεραιώνουν.
Η ως άνω διάταξη αποσκοπεί αφενός στη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών με την αύξηση της παροχής online πιστοποιητικών μέσω των ΚΕΠ, για χρήση στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες και αφετέρου στην καθιέρωση και προώθηση της ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης των πιστοποιητικών από το δημόσιο.
Στο πλαίσιο αυτό και μέχρι την πλήρη εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 12 του Ν. 4325/2015, δηλαδή των έξι μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου, οι υπηρεσίες, των οποίων οι οργανικές μονάδες διεκπεραιώνουν διοικητικές διαδικασίες, πρέπει να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για τη διασύνδεσή τους με τα πληροφοριακά συστήματα φορέων του δημοσίου τομέα, που εκδίδουν ηλεκτρονικά τα πιστοποιητικά που απαιτούνται, ως δικαιολογητικά στις διαδικασίες που οι ανωτέρω οργανικές μονάδες διεκπεραιώνουν.
Νέα καινοτομία αποτελεί και η υποχρεωτική πλέον ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων που εκδίδουν ή διαχειρίζονται οι φορείς του δημοσίου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, χρησιμοποιώντας, ιδίως, ως μέσο διακίνησης το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, με την επιφύλαξη των διατάξεων για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Τέλος, υπάρχει πρόβλεψη για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών στην έντυπη μορφή των ΦΕΚ, τα οποία κατά το παρόν διατίθενται από το Εθνικό Τυπογραφείο, καθώς θα διατίθενται και από τα ΚΕΠ.
Recommended Comments
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα