Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Νέος ΚΕΝΑΚ: το πλήρες κείμενο του προσχεδίου που υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή


    Το ΥΠΕΝ απέστειλε το Σχέδιο Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας την εξέτασή του με τη διαδικασία του επείγοντος.

     

    Σχετικά με τον επείγοντα χαρακτήρα, από τις Ελληνικές αρχές επισημαίνονται τα κάτωθι:

     

    "Στο πλαίσιο της Οδηγίας 31/2010/ΕΕ, η χώρα έχει την υποχρέωση να υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκθεση για τα "βέλτιστα από πλευράς κόστους επίπεδα των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης". Η σχετική μελέτη ξεκίνησε να εκπονείται τον Ιανουάριο του 2016 και τα αποτελέσματα αυτής εστάλησαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Από αυτά - και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.3 του άρθρου 5 της Οδηγίας - προέκυψε η υποχρέωση αναθεώρησης των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης του υφιστάμενου ΚΕΝΑΚ, όπως αυτές καθορίζονται στο Κεφάλαιο Γ' αυτού.

     

    Ωστόσο, και εν αναμονή της δημοσίευσης του αναθεωρημένου ΚΕΝΑΚ, υφίσταται δέσμευση - σχετικών με την ενεργειακή αποδοτικότητα - κονδυλίων, η οποία έχει επιφέρει πολλαπλές και δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις, όπως:

    • αδυναμία εκταμίευσης πόρων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία,
    • αδυναμία μόχλευσης της αγοράς για εξεύρεση επιπλέον κονδυλίων για υλοποίηση παρεμβάσεων ενεργειακής αποδοτικότητας,
    • αδυναμία υλοποίησης προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα (κατοικία - τριτογενής , ιδιωτικό και δημόσιο),
    • μεγάλη κάμψη της οικοδομικής δραστηριότητας και άλλων συναφών με αυτήν τομέων με δεδομένη την οικονομική κρίση/ύφεση.

    Επισημαίνεται, επίσης, ότι λόγω της μεγάλης συμμετοχής του κτιριακού τομέα (45%) στην τελική ενεργειακή κατανάλωση, κάθε πρόσθετη καθυστέρηση έχει πολλαπλασιαστικές αρνητικές επιπτώσεις, με κύρια τη μεγάλη απόκλιση από τον εθνικό στόχο ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Οδηγία 2010/27/ΕΕ. Προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό, τριτογενή και δημόσιο τομέα, συμβάλλουν ώστε να προσμετρηθούν στο στόχο οι επιτευχθείσες εξοικονομήσεις ενέργειας. Τα προγράμματα αυτά δε δύναται να υλοποιηθούν χωρίς την ύπαρξη των απαραίτητων χρηματοδοτικών πόρων ούτε χωρίς την ύπαρξη εγκεκριμένου, δηλαδή δημοσιευμένου, Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων.

     

    Για όλους τους ανωτέρω λόγους αιτούμεθα, την κοινοποίηση του παρόντος σχεδίου τεχνικού κανονισμού με τον χαρακτήρα του επείγοντος, προκειμένου να προχωρήσουμε άμεσα στη δημοσίευση του συνημμένου Σχεδίου ΚΕΝΑΚ."

     

    Δείτε το προσχέδιο του νέου ΚΕΝΑΚ, εδώ.

     

    Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/46976/neos-kenak-to-plires-keimeno-tou-proschediou-pou-ypovlithike-stin-evropaiki-epitropi





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Κι αν "μεθαύριο" μπει φόρος, για την εκπομπή αέριων  ρύπων, στα ακίνητα από Γ και κάτω, κάποιος που πρόλαβε και έκανε ΠΕΑ με τις παλιές ΤΟΤΕΕ τη γλιτώνει, ενω ο άλλος που δεν πρόλαβε πληρώνει... Για ίδιο κτήριο τόσο δομικά όσο και σε η/μ.

    Edited by akaliak
    Link to comment
    Share on other sites

    Εχουν αναρτηθεί στο site της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και είναι προς διαβούλευση το σχέδιο αναθεώρησης του ΚΕΝΑΚ καθώς και των ΤΟΤΕΕ 20701-1/2/4.

     

     

    http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/tris/el/search/?trisaction=search.detail&year=2017&num=222
    http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/tris/el/search/?trisaction=search.detail&year=2017&num=243

    Link to comment
    Share on other sites

    Εξαφανίστηκαν από τις μονάδες παραγωγής θέρμανσης οι "τοπικοί" λέβητες αερίου, αλλά παραμένουν στον υπολογισμό των απωλειών δικτύου διανομής. Χωρίς και πάλι να ξεκαθαρίζεται ποιοι στα κομμάτια νοούνται ως τέτοιοι. Με βάση την Κ.Υ.Α.189533/2011 ή με βάση την εκάστοτε ερμηνεία της ΕΥΕΠΕΝ; Και δημιουργώντας έτσι και πάλι κομφούζιο στο τι συνεπάγονται αυτοί στην κατηγορία αυτοματισμών ("ανυπαρξία" δικτύου διανομής -> τι γίνεται με την απαίτηση Νο.2.;;; ).

     

    Επίσης, στον μηχανικό αερισμό δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό σε τεκμηριωμένη και ατεκμηρίωτη παροχή αέρα του συστήματος, μεγαλύτερη της ελάχιστης απαιτούμενης του πίνακα 2.3. Για ποιον λόγο να μην έχουν την ίδια αντιμετώπιση, δηλαδή να καταχωρείται η πραγματική παροχή και για τις δύο περιπτώσεις; Επίσης, πάλι μιλάει για συνολική παροχή, πράγμα που σημαίνει και ανακυκλοφορούντα αέρα, πιθανόν, ενώ γενικά αναφέρεται σε νωπό αέρα.

    Δηλαδή, αν π.χ. έχω ελάχιστη απαίτηση για νωπό 300 [m3/h], τεκμηριωμένα όσον αφορά τις απαιτήσεις αερισμού χρειάζονται 462 [m3/h] και τόσα δίνει το εγκατεστημένο σύστημα, με πραγματικό ποσοστό ανακυκλοφορίας 35% (οπότε νωπό 65%, δηλαδή 300[m3/h]), και καταχωρήσω σαν συνολική παροχή 300 [m3/h] (την ελάχιστη που ζητά για τεκμηριωμένη μεγαλύτερη παροχή), διατηρώντας ταυτόχρονα "τα πραγματικά χαρακτηριστικά της εγκατάστασης", όπως λέει η προς αναθεώρηση ΤΟΤΕΕ, επομένως και τα ποσοστά νωπού και ανακυκλοφορίας, τότε θα έχω ένα αλλοιωμένο σύστημα. Από τα 300 [m3/h], μόνο τα 195 [m3/h] θα είναι νωπός. Γιατί να μην καταχωρηθεί το υφιστάμενο σύστημα εξολοκλήρου ως έχει;

    Εκτός κι αν πω, ότι αφού 300[m3/h] νωπού ζητούνται και τόσα δίνει το υφιστάμενο (το 65% των 462[m3/h]), καταχωρώ το σύστημα ως έχει, δηλώνοντας 462[m3/h] σαν συνολική παροχή αέρα (F_h, F_c) -στην επεξήγηση του πίνακα 11, ενότητα 2.1.16. της ΤΟΤΕΕ 20701-4/2017, γράφει "Παροχή αέρα (m3/h). Καταγράφεται η ονομαστική (σε συνθήκες σχεδιασμού) παροχή του κλιματιζόμενου (επομένως και του ανακυκοφορούντα, καταλαβαίνω εγώ) αέρα, ξεχωριστά για την χειμερινή και την θερινή περίοδο λειτουργίας της Κ.Κ.Μ."- και σαν συντελεστή ανακυκλοφορίας (R_h, R_c) το 35%, χωρίς να είμαι λάθος.

    Γιατί γράφει ότι: "Κατά τη θεώρηση αυτή (για την περίπτωση τεκμηριωμένης παροχής αέρα διαφορετικής από αυτή του πίνακα 2.3.), η απομείωση ή προσαύξηση της παροχής νωπού αέρα γίνεται ομοιόμορφα (με το ίδιο ποσοστό) σε όλες τις Κ.Κ.Μ. και τα συστήματα μηχανικού αερισμού της θερμικής ζώνης". Ο νωπός μου 300[m3/h] είναι. Έχει σημασία η ακριβής διατύπωση στο τι αντιπροσωπεύει κάθε ποσότητα.

    Edited by panos-vicious
    Link to comment
    Share on other sites

    έστω απαίτηση νωπού από πιν 2.3  500 m3/h 

     

    τεκμηρίωση μελέτης για απαίτηση νωπού 600 m3/h>500 m3/h και μονάδα συνολικής παροχής 1000 m3/h 

    στο λογισμικό εισάγεται ΚΚΜ παροχής  1000 m3/h  με R_h 0,5 => νωπός 500 m3/h όπως στον πίνακα 2.3

    χωρίς τεκμηρίωση: ΚΚΜ παροχής  1000 m3/h  με R_h 0,4 => νωπός 600 m3/h

     

    τεκμηρίωση μελέτης για απαίτηση νωπού 400 m3/h<500 m3/h και μονάδα συνολικής παροχής 1000 m3/h 

    στο λογισμικό εισάγεται ΚΚΜ παροχής  1000 m3/h  με R_h 0,5 => νωπός 500 m3/h όπως στον πίνακα 2.3

    χωρίς τεκμηρίωση: ΚΚΜ παροχής  1000 m3/h  με R_h 0,6 => νωπός 400 m3/h

    + θεωρητική μονάδα παροχής  100 m3/h  με R_h 0,0 => νωπός 100 m3/h , Q_r_h=0

    Edited by zxgr
    Link to comment
    Share on other sites

    Οπότε λες ότι η συνολική καταχωρείται σε κάθε περίπτωση ως έχει (αυτούσια) και η προσαύξηση ή απομείωση -ανάλογα με την περίπτωση- αφορά στον νωπό αέρα και μόνον. Λογικό, αλλά δεν τους έχω και πολύ εμπιστοσύνη έτσι όπως κάνουν τις διατυπώσεις (γενικά).

    Link to comment
    Share on other sites

    Πολυ μπερδεμένες οι διατυπώσεις με τις ΚΚΜ και την ανακυλοφορία και τον νωπό κλπ. Μήπως θα έπρεπε οι νέες ΤΟΤΕΕ να συνοδεύονται και από παραδείγματα για να κατανοήσουμε πλήρως τι θέλει να πει ο ποιητής και όχι να κάνουμε ικασίες σύμφωνα με τη δική μας λογική.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.