Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • «Πατείς με, πατώ σε» στα εγκαίνια της αρχιτεκτονικής έκθεσης «GRE-NYC» που τελέστηκαν το βράδυ της Πέμπτης στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση αυτή διέφερε από όλες τις άλλες που είχαν φιλοξενηθεί μέχρι στιγμής στο Γενικό Προξενείο διότι διοργανώθηκε από τον νεοσύστατο φορέα Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης (Greek Institute of Architects in New York), που μέχρι και εκείνη την ώρα αριθμούσε 70 μέλη και μετά τα εγκαίνια ο αριθμός του πλησίασε τα 100.

     

    Η έκθεση αυτή διέφερε από όλες τις άλλες διότι δεν ήταν ατομική, αλλά συλλογική, και καθρέπτιζε το δημιουργικό ταλέντο των συμπατριωτών μας από την Ελλάδα που ήρθαν για μεταπτυχιακές σπουδές στις αρχιτεκτονικές σχολές της Νέας Υόρκης και των άλλων περιοχών της Βορειοανατολικής Ακτής με όνειρα να σπουδάσουν, να ασκήσουν για έναν χρόνο το επάγγελμά τους και να επιστρέψουν στην ιδιαίτερή τους πατρίδα να ανοίξουν τα δικά τους γραφεία και να μεταφέρουν την τεχνογνωσία στη γενέτειρα.

     

    7.jpg

     

     

    Οταν ξέσπασε η οικονομική κρίση και η Ελλάδα εισήχθη στο καθεστώς των μνημονίων άλλαξαν σχέδια και αποφάσισαν να αγκυροβολήσουν εδώ. Οντας τα- λαντούχοι προσελήφθησαν στα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία και παρέμειναν στη Νέα Υόρκη. Μετά το 2010 ο αριθμός των Ελλήνων που έρχονταν για μεταπτυχιακές σπουδές στη Νέα Υόρκη αυξήθηκε με γεωμετρική πρόοδο και αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το βράδυ της Πέμπτης έδειξαν ενδιαφέρον για τον φορέα περισσότεροι από είκοσι άλλοι αρχιτέκτονες, είτε και σπουδαστές.

     

    Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης δεν έχει προεδρείο με την κλασσική έννοια του όρου, αλλά μια εξαμελή επιτροπή πρωτοβουλίας η οποία ανέλαβε και τα καθήκοντα των επιμελητών της εν λόγω έκθεσης. Πρόκειται για τους Κωνσταντίνο Μπούρα, την Εβίτα Φανού, την Ηλέκτρα Κοντορούπη, τον Ιωάννη Οικονόμου, τον Φωτεινό Σούλο και την Δήμητρα Τσαχρέλια, οι οποίοι εργάστηκαν αμέτρητες ώρες τους τρεις τελευταίους μήνες και κατάφεραν να παρουσιάσουν κάτι το πρωτοποριακό για τα ομογενειακά δεδομένα.

     

    6.jpg

     

     

    Η Εκθεση «GRE-NYC» (Ελλάδα- Νέα Υόρκη) στεγάζεται στον υπόγειο εκθεσιακό χώρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη και είναι ανοικτή Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από τις 9 π.μ. έως και τις 2.30 μ.μ. και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι και την επόμενη Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου. Δεν είναι ούτε φωτογραφική και ούτε ζωγραφικής, αλλά μια καθαρά αρχιτεκτονική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα έργα των τριάντα και πλέον αρχιτεκτόνων που έχουν βραβευτεί σε διάφο- ρους διαγωνισμούς, έργα από τις διδακτορικές διατριβές τους και νέες αρχιτεκτονικές προτάσεις.

     

    Η έκθεση αυτή αποτελεί αδιαμφισβήτητη απόδειξη των εξαιρετικών ικανοτήτων των Ελλήνων που λόγω των Μνημονίων αγκυροβόλησαν στη Νέα Υόρκη και του νέου αίματος που εισέρχεται στους κόλπους της Ομογένειας. Ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Γιώργος Ηλιόπουλος, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Η παρουσία τόσο πολλών νέων, ταλαντούχων παιδιών, εδώ στο Γενικό Προξενείο, αποτέλεσε έκπληξη και για μας. Βλέπουμε το φοβερό ταλέντο που έχει η Ελλάδα σε τέτοια μορφή και έκταση».

     

    3.jpg

     

     

    Ο κ. Ηλιόπουλος επισήμανε ότι «με τα έργα τους, με τις ιδέες τους και τη δημιουργικότητά τους, οι νέοι Ελληνες αρχιτέκτο- νες δείχνουν σ’ αυτή την πόλη πως είμαστε μια ζωντανή κοινότητα. Η Ελλάδα έχει ένα απίστευ- το παραγωγικό δυναμικό, με κέφι για δουλειά και για ανταγωνισμό. Είναι άδικο να τους χάνουμε και να τους κερδίζουν άλλοι. Γι’ αυτό, έχει μεγάλη σημασία να βρίσκουμε τρόπους να τους κρατάμε κοντά, σε συνεχή επαφή με την Ελλάδα».

     

    Τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης με τα οποία επικοινωνήσαμε επεσήμαναν ότι η ίδρυση του φορέα ήταν μια εσωτερική αναγκαιότητα, διότι ευρισκόμενοι στη Νέα Υόρκη αισθάνθηκαν την ανάγκη να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συσπειρώσουν όλα τα άλλα παιδιά που σπούδαζαν, είτε έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στην Αμερική. Παράλληλα, τόνισαν ότι πιστεύουν στη συλλογική δράση, ανήκουν στο «Εμείς» που έλεγε και ο Μακρυγιάννης, και έχουν εντελώς διαφορετικά κριτήρια και στάνταρ στη λειτουργία του φορέα.

     

    8.jpg

     

     

    Στο φορέα τους γίνονται δεκτοί μόνον αρχιτέκτονες και όταν έκαναν τα πρώτα βήματα τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας δεν γνώριζαν ότι στη Νέα Υόρκη υπήρχε ο Σύλλογος Ελληνοαμερικανών Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών. Τώρα που προετοίμαζαν την έκθεση πληροφορήθηκαν για το γεγονός και προθυμοποιήθηκαν να συνεργαστούν. Ολοι τους παραδέχτηκαν ότι γι’ αυτούς ήταν μονόδρομος οι μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ, αλλά ουδείς από αυτούς πί- στευε ότι θα αγκυροβολήσει και θα κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη.

     

    Τα γεγονότα τους ώθησαν να αναζητήσουν εργασία και όλοι τους προσελήφθησαν στα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία και μάλιστα έχουν γίνει σπόνσορες για να τους χορηγηθεί η άδεια παραμονής και εργασίας στη Νέα Υόρκη. Ερωτηθέντες εάν έχουν έρθει σε επαφή είτε εάν έχει προσληφθεί κανείς σε ομογενειακές αρχιτεκτονικές εταιρείες, υπογράμμισαν ότι «δεν έχουν γνώση» και ότι «τουλάχιστον τα ιδρυτικά μέλη εργάζονται σε μη ομογενειακές εταιρείες».

     

    4.jpg

     

     

    Ένας εξ αυτών είπε ότι την περίοδο που τελείωνε τις σπουδές του είχε στείλει το βιογραφικό του στην εταιρεία ενός ομογενή αρχιτέκτονα και εξέφρασε τη λύπη του διότι δεν μπήκαν καν στον κόπο να απαντήσουν στα αλλεπάλληλα μηνύματά τους. Οι νέοι αρχιτέκτονες σημείωσαν ότι ετοιμάζουν και άλλες εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων και μια διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, και ότι είναι έτοιμοι να συνεργαστούν με τους ομογενειακούς φορείς.

     

    Οσον αφορά τον αριθμό των νεοφερμένων μεταναστών από την Ελλάδα, μας έκαναν γνωστό ότι είναι εκατοντάδες οι οποίοι έρχονται για σπουδές και με στόχο και όραμα. Οσον αφορά τον αριθμό των νεοφερμένων μεταναστών από την Ελλάδα, μας έκαναν γνωστό ότι είναι εκατοντάδες οι οποίοι έρχονται για σπουδές και με στόχο και όραμα να μείνουν εδώ και να ξεδιπλώσουν το δημιουργικό ταλέντο και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρέχει η Νέα Υόρκη και η Αμερική για επαγγελματική ανέλιξη, για πρόοδο και ευημερία.

     

    Πηγή: http://lykavitos.gr/archives/171998





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    akius

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    τα αριστεία οι έλληνες θα τα πέρνουν μια ζωή στο εξωτερικό....

     

    όσο και αν καταργηθούν στην ελλάδα για να μην ενοχληθούν οι ΣΤΟΚΟΙ, όπως αντιπαιδαγωγικό ήταν να μένουν στην ίδια τάξη και φθάσαμε στο σημείο 99% να αποφοιτούν το λύκειο 8)

    αντε αν φύγουν άλλοι 200.000 επιστήμονες να αισθάντονται πιο άνετα όλοι οι μίζεροι  εδώ ...

    και μια ζωή μαρέσει το ερώτημα γιατί οι έλληνες στο εξωτερικό ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΝ....


     

    Αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων !!!

    Edited by akius
    • Upvote 2
    Arche

    Δημοσιεύτηκε

    και είναι γνωστό ότι οι ΄Ελληνες Αρχιτέκτονες ζωγραφίζουν...

    • Upvote 1
    Aris79

    Δημοσιεύτηκε

     

    και φθάσαμε στο σημείο 99% να αποφοιτούν το λύκειο

     

    τσ τσ...κατάντια! ακούς εκεί να τελειώνουν το λύκειο 99%. Μα που καταντήσαμε! Αλήθεια akius με τι ποσοστό αμόρφωτων πολιτών θα ήσουν ευχαριστημένος? Ξέρω ξέρω, σιγά τη μόρφωση που δίνει το λύκειο και θα συμφωνήσω, ΑΛΛΑ αυτό είναι άλλο θέμα και δεν φαντάζομαι να το είπες για αυτό δηλ. επειδή δεν είναι καλής ποιότητας το λύκειο. Ή μήπως θεωρείς οτι το λύκειο είναι μόνο για όσους πάνε πανεπιστήμιο? Ακόμα και αυτοί που δεν θα πάνε, μια μόρφωση πρέπει να την παίρνουν Ακιους μαζί με ότι άλλο κάνουν.

     

    Ή μήπως θεωρείς ότι υπάρχει κάποιο γονίδιο του Στόκου που πρέπει να το εντοπίζουμε από νωρίς και να μην μπαίνει καν στον κόπο το παιδί να πάει στο δημοτικό γιατί "δεν τα πέρνει τα γράμματα"?

     

     

     

     

     

     

     

    • Upvote 2
    • Downvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Εχει απόλυτο δίκιο ο Ακιους . γιατί τα παιδιά δεν αποφοιτούν από το Λύκειο , απλώς το τελειώνουν . Και αν δεν σκοτώσεις κανένα το τελειώνεις , ανεξαρτήτως διαβάσματος και άλλα τέτοια που είναι αντιδραστικά ....

     

    Την καταστροφή της παιδείας την έκανε το υποχρεωτικό γυμνάσιο και βέβαια το γεγονός ότι δεν μένει κανείς στην ίδια τάξη , εκτός αν το επιδιώξει και αυτό δύσκολα , αφού οι σχολικοί σύμβουλοι λένε στους δασκάλους των δημοτικών και αντίστοιχα στους καθηγητές των γυμνασίων ότι τα παιδιά πρέπει να τελειώσουν .

     

    Μετά βέβαια το εύκολο γυμνάσιο , ποιός θα στείλει το παιδί του στο ΕΠΑΛ να γίνει μάστορας ? Κανένας . Ολοι στο γενικό και μετά περνάνε κατά 100 % στις σχολές , αφού το 85 % εισάγεται στις εδώ σχολές και όσοι δεν περνάνε καθόλου η εκεί που θέλουν πάνε έξω και μετά είτε τα παρατάνε , είτε τελειώνουν και φωνάζουν ότι είναι πολλοί οι εισακτέοι και υπάρχει ανεργία .

     

    Βέβαια αφού είναι χαλαρά τα σχολεία , απαιτούμε να είναι χαλαρές και οι σχολές και το καταφέρνουν και αυτό τα κόμματα .

    • Upvote 3
    • Downvote 1
    akius

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    με κάλυψε ο ΒΑS απόλυτα.....

     

    όταν ήμουν γυμάσιο εποχές 90 το 10%  απόσους ξεκινήσαμε  πήγαν τεχνικό λύκειο.....αυτοί σήμερα ΕΧΟΥΝ ΖΩΗ και ΔΟΥΛΕΙΑ....

    όσοι με τα χίλια ζόρια  οι γονείς τους πίεσαν να ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ απλά το ΓΕΝΙΚΟ  και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ στο ΔΗΜΟΣΙΟ....είναι άνεργοι χωρίς προοτπικές και ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ....τους συντηρούν οι γονείς τους......

     

     

    η βασική εκπαίδευση έως και το γυμνάσιο νομίζω ότι ειναι από το Σύνταγμα και δεν χωρά αμφισβήτηση  γιαυτό....

     

    και έχω ακούσει την ατάκα.....να βγει το λύκειο να μπει στο δημόσιο ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΦΟΡΕΣ.....πές και εσύ μια κουβέντα σε γνωστό μου

     

     

     δεν είμαι υπερ της ευγονικής απλά στον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό και στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ..... αν το παιδί μου δω ότι δεν τραβάει άντε να το ζορίσω να πάει και ένα 15% παραπάνω απότι μπορεί.....το να του περάσω ότι μπορεί να γίνει ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ  δεν πιστεύω ότι θα τον βοηθήσει, αντίθετα μπορεί και να τον καταστρέψει

     

     

    η μόρφωση αυτή που σου δίνει το σχολείο ακόμα και η σχολή είναι  η ΜΑΓΙΑ.....Το πόσο μορφωμένος είναι κάποιος δεν το λέει ένας τίτλος...είναι ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

    Edited by akius
    • Upvote 2
    • Downvote 1
    Aris79

    Δημοσιεύτηκε

    1) Άκιους,

    Ο BAS που σε κάλυψε είπε πως επειδή είναι εύκολο το γυμνάσιο κανείς δεν στέλνει το παιδί του σε ΕΠΑΛ. Εσύ λες πως το 10% πήγε τεχνικό λύκειο και είναι τώρα μια χαρά. Αυτα τα 2 είναι σε αντίφαση. Οπότε δεν σε κάλυψε απόλυτα.

     

    Η απογραφή του 2011 λέει για τους ανέργους ότι 26% είναι απόφοιτοι λυκείου, 12% ΕΠΑΛ, 13% Γυμνασίου, 15% Δημοτικού, 10%ΙΕΚ, Κολέγια, 11%ΑΕΙ, 7%ΤΕΙ κ.ο.κ.

     

    Με άλλα λόγια απ'όλα έχει ο μπαξές τις ανεργίας. Η ανεργία δεν υπάρχει γιατί "είναι πολλοί οι εισακτέοι". Άλλοι είναι οι λόγοι της ανεργίας. Δηλ. εσύ άμα μειώσεις τους εισακτέους πιστεύεις θα πέσει η ανεργία? Είναι εκεί έξω δουλειές με το τσουβάλι για τεχνίτες και ανειδίκευτους και δεν τις πέρνει κανείς επειδή τελειώσαν όλοι το λύκειο και πήγαν σε σχολές? Άλλο τώρα αν χρειάζεται μια καλύτερη κατανομή των ειδικοτήτων σε μια αναλογία καλύτερη. Αυτό όμως δεν θα λύσει το πρόβλημα της ανεργίας. Δηλ. θέλω να πω πως βρίσκω λάθος να συνδέουμε τα 2 αυτά θέματα.

     

    2) BAS, αν μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη θα βελτιωθεί η παιδεία? Η μήπως η παιδεία βελτιώνεται πχ. όταν πείθει τους μαθητές γιατί πρέπει να την ακολουθήσουν, όταν καταφέρνει να τους κάνει πιο υπεύθυνους, να νοιώθουν οτι κάνουν κάτι καλό για τον εαυτό τους και την κοινότητά τους και όχι μόνο για να μην μείνουν στην ίδια τάξη και όταν ασχολείται σοβάρά με τα ενδιαφέροντά τους, τα ταλέντα τους, κλπ.?

     

    3) Το πρόβλημα είναι οτι τελειώνουν το λύκειο (ή τα λύκεια) το 99% ή οτι τα λύκεια είναι αυτά που είναι?

    Δηλ. αν τα λύκεια ήταν καλά και χωρισμένα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα θα είχες πρόβλημα ακιους να τελειώνει το 99%? Άσε που δεν ισχύει αυτό για το 99%. Από που σου προκύπτει? Είναι σίγουρα μεγαλύτερο το ποσοστό που δεν τελειώνουν το λύκειο. Όμως δεν μου είπες τελικά με πιο ποσοστό θα ήσουν ικανοποιημένος.

     

    Δεν σημαίνει οτι όποιος τελειώνει το λύκειο πρέπει να γίνεται πυρηνικός επιστήμονας. Ας υπάρχουν κατευθύνσεις στο λύκειο για όποιον θέλει να γίνει πυρηνικός επιστήμονας και για όποιον δεν θέλει. Όμως και για όσους πάνε για μαστορες, μια σωστή βάση μόρφωση μαζί με όποια επαγγελματική εκπαίδευση σε αυτή τη κρίσιμη ηλικία πρέπει να την παιρνουν. Ας μην είναι αυτή που θα πάρει ο υποψήφιος πυρηνικός επιστήμονας.

     

    Δεν γίνεται να λέμε οτι η μόρφωση είναι θέμα ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ οπότε να τα αφήνουμε στην τύχη του. Το πλαίσιο, οι κυριαρχες αξίες κλπ. στα οποία διαμορφώνεται καθένας /καθεμία,  και οι προσλαμβάνουσες και εμπνεύσεις που του δίνονται παίζουν καθοριστικό ρόλο και στην εσωτερική αναζήτηση που θα κάνει και στην διαμόρφωση δυνατοτήτων.

     

    Αν μια κοινωνία αποφάσιζε πως χρειάζεται 10% πυρηνικούς επιστήμονες τότε θα έβρισκε και τον τρόπο να τους φτιάξει. Δεν θα περίμενε πότε θα "γεννηθει" το 10% με "δυνατότητες πυρηνικών επιστημόνων". Απλά δεν χρειάζεται τόσους πυρηνικούς επιστήμονες. Όμως απο οτι φαίνεται πιστεύεις στο γονιδιακό διαχωρισμό, σε αυτούς που "τραβάνε" και σε αυτούς που "δεν τραβάνε".

     

    υγ. μπορεί κάποιος παρακαλώ να μου εξηγήσει τι σημαίνει το κόκκινο -1, γιατί το έχω και αν είναι από κάποιο λάθος μου να το ξέρω για να μην το ξανακάνω?

    • Upvote 1
    akius

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    εγώ μίλησα για τη εποχή που ΗΜΟΥΝ  γυμνάσιο εγώ.....ότι ένα 10% δεν προχωρούσε

     

     

    μετά τα πράγματα άλλαξαν και έγιναν πιο ΕΥΚΟΛΑ για να τελειώνουν....

     

    και επίσης για την ανεργία ΩΣ νούμερα δεν λένε κάτι........σου λέει η εξετάξει ως νούμερα από αυτούς που δεν τραβούσαν και τελείωσαν το λύκειο με το ζόρι?

    εγώ αυτοί λέω ότι έχουν μεγαλύτερη ανεργία.....

    τα νούμερα που έδωσες εξετάζουν την ανεργία ανά βαθμίδα..........ενώ εγώ μιλάω για την ποιότητα την μεταξύ τους κάποιου που τελείωσε άνετα το λύκειο και κάποιος που το τελείωσε με το ζορι....

     

    η παιδεία όταν λέω θέμα ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ είναι το ΠΑΡΑΠΑΝΩ........ΟΛΟΙ μηχανικοί τελειώσαμε και ας υποθέσουμε αυτούς που τελείωσαν την ΙΔΙΑ ΣΧΟΛΗ τις ΙΔΙΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ........μετά από 10 χρόνια θεωρείς ότι ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ θα είναι στο ΙΔΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ? κάποιοι που το έψαξαν από ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ , διάβασαν το ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ   σίγουρα δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τους υπόλοιπους.....

     

    γιαυτό ξαναλέω σχολείο και σχολή είναι η ΜΑΓΙΑ.....

     

     

    δεν πιστεύω σε γονιδιακό διαχωρισμό.......πιστεύω  ότι δεν γίνεται να χαμηλώνεις την ΣΤΑΘΜΗ για να περνάνε όλοι...

    φυσικά πιστεύω ότι ο ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΑΓΕΙ......και ΝΑΙ σε εξαιρετικές περιπτώσεις πρέπει να διαχωρίζεις και να κάνεις αντίστοιχα τμήματα.....

     

    σίγουρα δεν πιστεύω στην ιδεοληψία της ελληνίδας μάνας  ότι το παιδί μου είναι το καλύτερο και το αδικούν και κάνει μόνο για CEO πολυεθνικής...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    υγ  τα -   πέρνω και εγώ μην ανησυχείς και δεν στο έριξα εγώ,  είναι αν κάποιος διαφωνεί έντονα μαζί σου και δεν του αρέσει η αποψή σου.......εντάξει υπάρχουν και περιπτώσεις στυλ παλιάς γκόμενας που σουγδαρε ταμάξι σου που όταν μπει θα σου ρίξει -

    Edited by akius
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Μην ανησυχείς . αρνητικές γενικά οι περισσότεροι δεν βάζουμε από άποψη . Μόνο θετικές βάζουμε , η όπως στον πρόεδρο παρών :smile: . Συνήθως κάποιοι περαστικοί από τα θέματα το κάνουν .

     

    Επί της ουσίας λοιπόν Αρη . Βλέποντας το 79 στο νίκ σου , μάλλον είναι το έτος γέννησης σου . Εγώ τελείωσα το λύκειο το 77 . Εχω όμως και πρόσφατη εμπειρία γιά σύγκριση από τον γιό μου , αλλά και από τις συζητήσεις με φίλους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων , από δασκάλους μέχρι καθηγητές πανεπιστημίων .

     

    Προφανώς η φράση περί γονιδιακών χαρακτηριστικών , όπως την λες έχει αρνητική χροιά , αλλά η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν και έχουν θετική χροιά . Τι σημαίνει αυτό ? Σημαίνει ότι κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χαρίσματα , ταλέντα , αλλά και αδυναμίες . Το πρόβλημα είναι οι κοινωνικές εμμονές που έχουμε στον τόπο μας , που κοινωνική άνοδος σημαίνει πτυχίο και ο τίτλος του επιστήμονα .

     

    Πριν 30 χρόνια είχα βρεθεί στην Ζάκυνθο με κάποιον ξένο , πολύ συγκροτημένο άτομο , με βαθειά γνώση σε πολλά θέματα και περήφανο γιά την δουλειά που έκανε . Τι έκανε ? Ηταν χειριστής σε γερανό . Δεν είχε ανάγκη στην χώρα του (Γερμανία) να αποδείξει σε κάποιον ότι είναι μορφωμένος με την κτήση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου .  Αλλωστε η χώρα του πάντοτε εφάρμοζε ένα σύστημα διαχωρισμού των παιδιών από την ηλικία των 10 ετών , δίνοντας πάντα βέβαια την δυνατότητα μετάβασης στον άλλο κλάδο εκπαίδευσης , αν το παιδί αποφάσιζε κάτι άλλο . Ακόμα ο όρος "εγκύκλιες σπουδές" περιλάμβανε τις βασικές σπουδές , που στην εποχή μου ολοκληρώνονταν στο Δημοτικό και έδινες εξετάσεις γιά να μπείς στο γυμνάσιο , ενώ υπήρχαν και δύο δρόμοι , των τεχνικών σπουδών , η και της μαθητείας . Οι σχολές τεχνικών σπουδών , κατώτερες και μέσες , ιδιαίτερα αυτές που αποτελούσαν κληροδοτήματα , όπως η Σιβιτανίδειος και η Σεβαστοπούλειος και πολλές άλλες , είχαν μεγάλη κοινωνική αναγνώριση , η οποία δυστυχώς από το τέλος του 70 και μετά άρχισαν να μειώνεται και να κερδίζει η λογική , πτυχίο όπως νάναι και βόλεμα στο δημόσιο .

     

    Μάλιστα άρχισε και η λογική που παρατηρούσες και σε αδέρφια στην ίδια οικογένεια , ιδιαίτερα μετά την κατάργηση των εξετάσεων στο γυμνάσιο , παιδιά να πηγαίνουν στο λύκειο να το τελειώνουν  όπως - όπως , να μην περνάνε σε καμμιά σχολή , μιά και τότε πέρναγαν μόλις 15000 στα πανεπιστήμια , 7000 στα ΚΑΤΕΕ και 2000 στις παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες , σε σύνολο 120-140000 παιδιών που έδιναν εξετάσεις , να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε εξωτερικό και τελικά να πηγαίνουν σε ιδιωτικές μέσες τεχνικές σχολές  γιά δύο χρόνια , γιά να πάρουν στα 20-21 , το ίδιο πτυχίο που ο μεγαλύτερος αδερφός τους , είχε πάρει στα 18 του , από δημόσιο και καλύτερο συχνά ίδρυμα . 

     

    Σήμερα η κοινωνία κάνει το ίδιο μόνο που τον ρόλο παίζουν τα ΙΙΕΚ και τα κολλέγια , αλλά έχουμε και το πρόβλημα ότι πολλά παιδιά περνάνε σε σχολές που δεν τους αρέσουν και κάποια στιγμή , είτε τις εγκαταλείπουν , είτε γίνονται δυστυχισμένοι επαγγελματίες και υποψήφιοι άνεργοι .

     

    Το να αφήσεις λοιπόν κάποιον στο Δημοτικό στην ίδια τάξη , δεν είναι κάτι που πρέπει να γίνεται συχνά , αλλά δεν θα πρέπει να είναι απαγορευμένο , όπως είναι σήμερα . Οχι όμως ως τιμωρία . Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον ρόλο που τους αναλογεί , οι σχολικοί σύμβουλοι και οι σχολικοί ψυχολόγοι και να δουν ποιά ιδιαίτερα ταλέντα έχει το κάθε παιδί .

     

    Το να λέμε ας τελειώνουν όλοι , είναι η εύκολη λύση , η ισοπέδωση ,το απόλυτο καλούπι , ο απόλυτος ολοκληρωτισμός .

     

    Οι εγκύκλιες σπουδές πρέπει να σταματάνε στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο να έχει άλλο χαρακτήρα που να μπορεί να αναδείξει τα ταλέντα του καθενός και όχι να ξανακάνουν την ιστορία , τα θρησκευτικά και διάφορα άλλα επαναλαμβανόμενα μαθήματα που δεν θα χρειαστούν ποτέ .

     

    Οσοι έχουν πάει στο εξωτερικό βλέπουν πόσο λιγότερο μαθηματικά κάνουν εκεί στο λύκειο . Εδώ κάνουμε υπερβολικά πολλά γιά άτομα που δεν θα πάνε τελικά σε κάποια σχολή που τα απαιτούν . Αλλά έχουμε τον τεχνολογικό τομέα που δεν κάνει χημεία που είναι απαραίτητη στις θετικές σχολές .

     

    Γενικά λοιπόν , αυτό που έχει σημασία , είναι η ανάδειξη των ταλέντων του καθενός . Εχουμε την δυνατότητα να κάνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα με κέντρο τον μαθητή και όχι το μάθημα , όπως είναι τώρα .

    Aris79

    Δημοσιεύτηκε

    Πρώτα από όλα ευχαριστώ για το επίπεδο του διαλόγου παρά τις διαφωνίες μας. Και το λέω αυτό γιατί πέρα από αυτά που βλέπουμε συνήθως στα φόρουμ, αντέδρασα και εγώ ομολογουμένως κάπως "επιθετικά", αλλά θεωρώ οτι δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε το θέμα με όρους "ΣΤΟΚΟΙ" και "99% τελειώνουν το λύκειο".

     

    1) Δεν μου απάντησες Άκιους για το 99%. Το 10% που δεν προχωρούσε όταν τελείωσες εσύ ισχύει πάνω κάτω και σήμερα. Έχεις άλλη άποψη; Γιατί;

     

    2) 

    εγώ αυτοί λέω ότι έχουν μεγαλύτερη ανεργία.....

    Εγώ αυτό που λέω είναι ότι ακόμα και αν ήταν δυσκολότερο το λύκειο και οι σχολές δεν θα έλυνε το πρόβλημα τις ανεργίας. Δηλ. να μην αναζητούμε τις αιτίες της ανεργίας εκεί.

     

    3) Δεν διαφωνώ για το ΠΑΡΑΠΑΝΩ που δίνει η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ-ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ αλλά εσύ είπες:

    Το πόσο μορφωμένος είναι κάποιος δεν το λέει ένας τίτλος...είναι ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

    Εγώ λέω οτι το επίπεδο της μόρφωσης συνολικά δεν εξαρτάται από την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ. Ή αν το θες και αλλιώς, η ποιότητα και η ποσότητα των ατόμων με...ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ (που δίνει το κάτι παραπάνω) δεν εξαρτάται από την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ. Υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν για να ανεβαίνει και το επίπεδο και η ποσότητα των ατόμων που θα ωθούνται στην ΕΣ.ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ. Δλ. εγώ είπα πως η ΜΑΓΙΑ όπως την είπες είναι το πιο σημαντικό θέμα για το τι ψωμί θα βγάλουμε. (Υποθέτω μας ενδιαφέρει το συλλογικό κοινωνικό επίπεδο και όχι μόνο πως κάποιοι θα ξεχωρίσουν από την πλέμπα)

     

    4) Σε συνέχεια λοιπόν με αυτό, λέω πως το ζήτημα δεν είναι να ανεβάσεις την ΣΤΑΘΜΗ για να μην περνάνε όλοι, αλλά να ανεβάσεις τη ΣΤΑΘΜΗ όλων. Αυτό είναι παιδεία.

     

    5) Η ελληνίδα μάνα που νομίζει ότι το παιδί της κάνει για CEO πολυεθνικής, να ξανασκεφτεί τη δυστυχία πόσων ανθρώπων έχουν προκαλέσει οι πολυεθνικές.

     

    6) BAS, ναι το 79 είναι το έτος γέννησης. Τεράστιο σεβασμό σε ανθρώπους όπως αυτό που μου περιέγραψες, που είναι τεχνίτες και έχουν γνώση και είναι συγκροτημένοι κλπ. Για αυτό επιμένω στο θέμα της μόρφωσης άσχετα από την επαγγελματική κατεύθυνση.

    Συμφωνώ για αυτά που περιγράφεις με την αλλαγή των σχολών και για το οτι πρέπει να υπάρχει καλύτερος επαγγελματικός προσανατολισμός. Όμως με μεγάλη προσοχή και να μην περιορίζονται οι δυνατότητες από μικρή ηλικία όταν πολλά παιδιά δεν μπορούν να είναι ακόμα σίγουρα για το τι επιθυμούν. Επίσης λέω οτι το να μένει στην ίδια τάξη δεν προσφέρει κάτι στο πρόβλημα του επαγγελματικού προσανατολισμού που περιέγραψες. Εκτός αν μου το αιτιολογήσεις.

     

    Συμφωνώ απόλυτα με αυτό:

    Γενικά λοιπόν , αυτό που έχει σημασία , είναι η ανάδειξη των ταλέντων του καθενός . Εχουμε την δυνατότητα να κάνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα με κέντρο τον μαθητή και όχι το μάθημα , όπως είναι τώρα .

     

     και δεν βλέπω τι σχέση έχει αυτό και πως το πετυχαίνουμε με το να αφήνουμε τα παιδιά στην ίδια τάξη για να ξανακάνουν για άλλη μια φορά τα επαναλαμβανόμενα μαθήματα που δεν θα τους χρειαστούνε όπως περιέγραψες. Καταλαβαίνεις την αντίφαση?

     

    7) Να μην συνδέουμε το πρόβλημα της ανεργίας με τις ικανότητες. Υπάρχουν μια χαρά ικανοί άνθρωποι που δεν βρίσκουν εργασία. Επίσης ας έχουμε στο μυαλό μας οτι το πρόβλημα με την κατανομή της εκπαίδευσης, των σχολών, των κοινωνικών προτύπων κλπ. που σωστά περιέγραψες δεν είναι αιτία της ανεργίας, αλλά και τα 2 αυτά προβλήματα είναι συνέπειες του ελληνικού στρεβλού εξωστρεφούς και εξαρτημένου οικονομικού και παραγωγικού μοντέλου.

     

     

     

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Εγραψα

     

    Το να αφήσεις λοιπόν κάποιον στο Δημοτικό στην ίδια τάξη , δεν είναι κάτι που πρέπει να γίνεται συχνά , αλλά δεν θα πρέπει να είναι απαγορευμένο , όπως είναι σήμερα . Οχι όμως ως τιμωρία . Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον ρόλο που τους αναλογεί , οι σχολικοί σύμβουλοι και οι σχολικοί ψυχολόγοι και να δουν ποιά ιδιαίτερα ταλέντα έχει το κάθε παιδί .

    Αρα δικαιολογώ απόλυτα τι πρέπει να συμβεί στην σπάνια περίπτωση που το παιδί πρέπει να επαναλάβει την τάξη . Δυστυχώς φίλος μου δάσκαλος , μου είπε ότι αναγκάστηκε από τον σχολικό σύμβουλο να περάσει το παιδί όπως-όπως . Πιστεύεις ότι έτσι λύθηκε το θέμα του παιδιού , η απλά καλύφθηκε κάτω από το χαλί , μέχρι που να ξαναβγεί και που ίσως λόγω εφηβείας να είναι χειρότερα τα πράγματα .




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.