Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • «Πατείς με, πατώ σε» στα εγκαίνια της αρχιτεκτονικής έκθεσης «GRE-NYC» που τελέστηκαν το βράδυ της Πέμπτης στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση αυτή διέφερε από όλες τις άλλες που είχαν φιλοξενηθεί μέχρι στιγμής στο Γενικό Προξενείο διότι διοργανώθηκε από τον νεοσύστατο φορέα Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης (Greek Institute of Architects in New York), που μέχρι και εκείνη την ώρα αριθμούσε 70 μέλη και μετά τα εγκαίνια ο αριθμός του πλησίασε τα 100.

     

    Η έκθεση αυτή διέφερε από όλες τις άλλες διότι δεν ήταν ατομική, αλλά συλλογική, και καθρέπτιζε το δημιουργικό ταλέντο των συμπατριωτών μας από την Ελλάδα που ήρθαν για μεταπτυχιακές σπουδές στις αρχιτεκτονικές σχολές της Νέας Υόρκης και των άλλων περιοχών της Βορειοανατολικής Ακτής με όνειρα να σπουδάσουν, να ασκήσουν για έναν χρόνο το επάγγελμά τους και να επιστρέψουν στην ιδιαίτερή τους πατρίδα να ανοίξουν τα δικά τους γραφεία και να μεταφέρουν την τεχνογνωσία στη γενέτειρα.

     

    7.jpg

     

     

    Οταν ξέσπασε η οικονομική κρίση και η Ελλάδα εισήχθη στο καθεστώς των μνημονίων άλλαξαν σχέδια και αποφάσισαν να αγκυροβολήσουν εδώ. Οντας τα- λαντούχοι προσελήφθησαν στα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία και παρέμειναν στη Νέα Υόρκη. Μετά το 2010 ο αριθμός των Ελλήνων που έρχονταν για μεταπτυχιακές σπουδές στη Νέα Υόρκη αυξήθηκε με γεωμετρική πρόοδο και αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το βράδυ της Πέμπτης έδειξαν ενδιαφέρον για τον φορέα περισσότεροι από είκοσι άλλοι αρχιτέκτονες, είτε και σπουδαστές.

     

    Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης δεν έχει προεδρείο με την κλασσική έννοια του όρου, αλλά μια εξαμελή επιτροπή πρωτοβουλίας η οποία ανέλαβε και τα καθήκοντα των επιμελητών της εν λόγω έκθεσης. Πρόκειται για τους Κωνσταντίνο Μπούρα, την Εβίτα Φανού, την Ηλέκτρα Κοντορούπη, τον Ιωάννη Οικονόμου, τον Φωτεινό Σούλο και την Δήμητρα Τσαχρέλια, οι οποίοι εργάστηκαν αμέτρητες ώρες τους τρεις τελευταίους μήνες και κατάφεραν να παρουσιάσουν κάτι το πρωτοποριακό για τα ομογενειακά δεδομένα.

     

    6.jpg

     

     

    Η Εκθεση «GRE-NYC» (Ελλάδα- Νέα Υόρκη) στεγάζεται στον υπόγειο εκθεσιακό χώρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη και είναι ανοικτή Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από τις 9 π.μ. έως και τις 2.30 μ.μ. και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι και την επόμενη Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου. Δεν είναι ούτε φωτογραφική και ούτε ζωγραφικής, αλλά μια καθαρά αρχιτεκτονική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα έργα των τριάντα και πλέον αρχιτεκτόνων που έχουν βραβευτεί σε διάφο- ρους διαγωνισμούς, έργα από τις διδακτορικές διατριβές τους και νέες αρχιτεκτονικές προτάσεις.

     

    Η έκθεση αυτή αποτελεί αδιαμφισβήτητη απόδειξη των εξαιρετικών ικανοτήτων των Ελλήνων που λόγω των Μνημονίων αγκυροβόλησαν στη Νέα Υόρκη και του νέου αίματος που εισέρχεται στους κόλπους της Ομογένειας. Ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Γιώργος Ηλιόπουλος, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Η παρουσία τόσο πολλών νέων, ταλαντούχων παιδιών, εδώ στο Γενικό Προξενείο, αποτέλεσε έκπληξη και για μας. Βλέπουμε το φοβερό ταλέντο που έχει η Ελλάδα σε τέτοια μορφή και έκταση».

     

    3.jpg

     

     

    Ο κ. Ηλιόπουλος επισήμανε ότι «με τα έργα τους, με τις ιδέες τους και τη δημιουργικότητά τους, οι νέοι Ελληνες αρχιτέκτο- νες δείχνουν σ’ αυτή την πόλη πως είμαστε μια ζωντανή κοινότητα. Η Ελλάδα έχει ένα απίστευ- το παραγωγικό δυναμικό, με κέφι για δουλειά και για ανταγωνισμό. Είναι άδικο να τους χάνουμε και να τους κερδίζουν άλλοι. Γι’ αυτό, έχει μεγάλη σημασία να βρίσκουμε τρόπους να τους κρατάμε κοντά, σε συνεχή επαφή με την Ελλάδα».

     

    Τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής Νέας Υόρκης με τα οποία επικοινωνήσαμε επεσήμαναν ότι η ίδρυση του φορέα ήταν μια εσωτερική αναγκαιότητα, διότι ευρισκόμενοι στη Νέα Υόρκη αισθάνθηκαν την ανάγκη να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συσπειρώσουν όλα τα άλλα παιδιά που σπούδαζαν, είτε έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στην Αμερική. Παράλληλα, τόνισαν ότι πιστεύουν στη συλλογική δράση, ανήκουν στο «Εμείς» που έλεγε και ο Μακρυγιάννης, και έχουν εντελώς διαφορετικά κριτήρια και στάνταρ στη λειτουργία του φορέα.

     

    8.jpg

     

     

    Στο φορέα τους γίνονται δεκτοί μόνον αρχιτέκτονες και όταν έκαναν τα πρώτα βήματα τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας δεν γνώριζαν ότι στη Νέα Υόρκη υπήρχε ο Σύλλογος Ελληνοαμερικανών Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών. Τώρα που προετοίμαζαν την έκθεση πληροφορήθηκαν για το γεγονός και προθυμοποιήθηκαν να συνεργαστούν. Ολοι τους παραδέχτηκαν ότι γι’ αυτούς ήταν μονόδρομος οι μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ, αλλά ουδείς από αυτούς πί- στευε ότι θα αγκυροβολήσει και θα κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη.

     

    Τα γεγονότα τους ώθησαν να αναζητήσουν εργασία και όλοι τους προσελήφθησαν στα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία και μάλιστα έχουν γίνει σπόνσορες για να τους χορηγηθεί η άδεια παραμονής και εργασίας στη Νέα Υόρκη. Ερωτηθέντες εάν έχουν έρθει σε επαφή είτε εάν έχει προσληφθεί κανείς σε ομογενειακές αρχιτεκτονικές εταιρείες, υπογράμμισαν ότι «δεν έχουν γνώση» και ότι «τουλάχιστον τα ιδρυτικά μέλη εργάζονται σε μη ομογενειακές εταιρείες».

     

    4.jpg

     

     

    Ένας εξ αυτών είπε ότι την περίοδο που τελείωνε τις σπουδές του είχε στείλει το βιογραφικό του στην εταιρεία ενός ομογενή αρχιτέκτονα και εξέφρασε τη λύπη του διότι δεν μπήκαν καν στον κόπο να απαντήσουν στα αλλεπάλληλα μηνύματά τους. Οι νέοι αρχιτέκτονες σημείωσαν ότι ετοιμάζουν και άλλες εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων και μια διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, και ότι είναι έτοιμοι να συνεργαστούν με τους ομογενειακούς φορείς.

     

    Οσον αφορά τον αριθμό των νεοφερμένων μεταναστών από την Ελλάδα, μας έκαναν γνωστό ότι είναι εκατοντάδες οι οποίοι έρχονται για σπουδές και με στόχο και όραμα. Οσον αφορά τον αριθμό των νεοφερμένων μεταναστών από την Ελλάδα, μας έκαναν γνωστό ότι είναι εκατοντάδες οι οποίοι έρχονται για σπουδές και με στόχο και όραμα να μείνουν εδώ και να ξεδιπλώσουν το δημιουργικό ταλέντο και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρέχει η Νέα Υόρκη και η Αμερική για επαγγελματική ανέλιξη, για πρόοδο και ευημερία.

     

    Πηγή: http://lykavitos.gr/archives/171998





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Aris79

    Δημοσιεύτηκε

    Πιστεύεις ότι έτσι λύθηκε το θέμα του παιδιού

     

    Όχι δεν λύθηκε. Όπως δεν λύθηκε και το θέμα πολλών παιδιών που πέρασαν την τάξη (χωρίς να αναγκαστεί ο δάσκαλος). Όχι επειδή περάσαν την τάξη ενώ δεν έπρεπε, αλλά για ένα σορό λόγους που συζητήσαμε και εδώ.

     

    Το ρώτησα ήδη μία και το ξαναρωτάω. Εσύ πιστεύεις ότι αν επαναλάμβανε την τάξη θα λυνόταν το πρόβλημα του παιδιού?

     

    Αν και έχεις ήδη απαντήσει απο μόνος σου ότι δεν θα λυνόταν. Μπορείς να εξηγήσεις γιατί επιμένεις σε αυτό το θέμα?

     

    Ο δάσκαλος σε συνεργασία με συμβούλους και γονείς, πρέπει από νωρίς να εντοπίζει το πρόβλημα και να παίρνουν αυτά τα παιδιά μια ειδική βοήθεια για να μην χρειάζεται να μένουν στην ίδια τάξη. Να κάνουν σοβαρή δουλειά όλοι τους για να μην πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Τι σημαίνει πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Γιατί? Μήπως θα αναδειχθούν τα ταλέντα του αν ξανακάνει ην ιστορία , τα θρησκευτικά και διάφορα άλλα επαναλαμβανόμενα μαθήματα που δεν θα χρειαστούν ποτέ." όπως είπες και εσύ?

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Επιμένω γιατί η μη δυνατότητα απόρριψης , κάνει αδιάφορους τους πάντες . Εκπαιδευτικούς και μαθητές . Και είναι περίεργο ένα παιδί που μέχρι τα 15 του έχει μάθει ότι , ό,τι και να κάνει δεν κινδυνεύει , να πρέπει στα 16 του να μπεί σε σκληρές εξεταστικές λογικές .

     

    Η επανάληψη ιστορίας κλπ , αφορά το γεγονός ότι τα παιδιά την κάνουν 3 φορές , στο δημοτικό , γυμνάσιο και λύκειο και δεν κάνουν άλλα μαθήματα με άλλη λογική , αυτή της συνέχειας και της εξέλιξης και όχι της επανάληψης .

    Aris79

    Δημοσιεύτηκε

    Η απόρριψη μπορεί να είναι ένα από τα παιδαγωγικά εργαλείο για τη δουλειά αυτή που μίλησα οτι πρέπει να γίνει, ώστε το παιδί να καταλάβει ότι γίνεται κάτι προς όφελός του και πρέπει να υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Το χρησιμοποιούν και στους παιδικούς σταθμούς για τη συμμετοχή στους κανόνες, για οταν παρεκτρέπονται κλπ.

     

    Το ενδιαφέρον πρέπει να είναι πραγματικό, αληθινό και όχι λόγω κάποιου μπαμπούλα. Καλές είναι και οι συνέπειες αλλά μέσα στην εκπαιδευτική δουλειά που κάνει τα παιδιά πιο συνειδητοποιημένα. Δεν πιστεύω οτι το να μένει στην ίδια τάξη μπορεί να προσφέρει κάτι εκπαιδευτικό και να κάνει το παιδί να ενδιαφέρεται, σε σχέση με τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχει για αυτό. Αυτήν την γνώμη έχω, δεν είμαι εκπαιδευτικός για να τεκμηριώσω σωστά. Εσύ έβλεπες τα παιδιά που έμεναν στην ίδια τάξη να τους βοήθησε να λύσουν κάποιο πρόβλημα;

     

    Ας έχουμε υπόψη και το τι ζητάει το σχολείο από το μαθητή και για ποιο λόγο μπορεί να τον ωθήσει να "πρέπει να μείνει στην ίδια τάξη". Γι'αυτό και εγώ επέμενα πως αν ξεκινήσεις από αυτό και καταφέρεις να δίνεις μια ουσιαστική παιδεία που τραβάει το ενδιαφέρον των παιδιών τότε δεν θα χρειάζεται να μιλάς για επανάληψη τάξεων και τιμωρίες. 

     

     




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.