Να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και να υποστηριχθεί η ανάκαμψη των λοιπών κλάδων της οικονομίας, αποτελούν τους δύο βασικούς στόχους του νομοσχεδίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics), το οποίο παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης και Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.
Το νομοσχέδιο προβλέπει διαδικασίες fast track για την ανάπτυξη μεγάλων επιχειρηματικών πάρκων σε εκτάσεις τουλάχιστον 500 στρεμμάτων. Το σχέδιο νόμου πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση για μικρό χρονικό διάστημα, ενώ είναι πιθανόν να αποτελέσει τμήμα του ευρύτερου νόμου πλαισίου για τις αδειοδοτήσεις.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η παροχή κινήτρων για επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, απλούστευση των διαδικασιών αδιοδότησης για τις αποθήκες και εξίσωση των όρων δόμησής τους με αυτές των βιομηχανικών κτιρίων. Βασικός στόχος είναι να καταστεί η Ελλάδα ελκυστική για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια και μέσω των οδικών και των σιδηροδρομικών υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.
Χαρακτηριστικά διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι η έλλειψη οργάνωσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως συμβαίνει στη χώρα μας, επιβαρύνει την τελική τιμή των προϊόντων σε ποσοστό από 3% έως 15% ανάλογα με το προϊόν. Το όφελος είναι μικρότερο, 3%-6%, στα βασικά αγαθά, κυμαίνεται από 7% έως 10% στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ενώ υπολογίζεται έως 10% στην τελική τιμή των ενδιάμεσων αγαθών.
Αναλυτικά τα βασικά σημεία του νέου νόμου είναι τα εξής:
1. Καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, ορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL-3RD Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν έως τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς.
2. Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων εφοδιαστικής, ενώ μέχρι σήμερα υπήρχε η λάθος αντίληψη ότι για να κάνει κάποιος ένα 3PL έργο πρέπει να δημιουργήσει ξεχωριστή μεταφορική εταιρεία.
3. Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης. Πρόκειται για πάγιο αίτημα της αγοράς η ικανοποίηση του οποίου θα επιτρέψει να χτίζονται νέες ή να λειτουργούν ήδη υφιστάμενες αποθήκες με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια.
4. Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης (συγχώνευση 2 διαφορετικών νομοθετικών πλαισίων, απλούστευση με γνώμονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση).
5. Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργούν χώρους για την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων προς διανομή στα καταστήματα.
6. Προβλέπεται θέσπιση επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρέμματα, θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.
7. Προώθηση τυποποίηση και προτυποποίηση logistics. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν τη σήμανση των φορτίων, υλικών αποθήκευσης. Θα γίνει με ευθύνη του Εθνικού Συστήματος Τυποποίησης.
8. Όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν χώρους αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί. Για όσους δεν έχουν αδειοδοτηθεί προβλέπεται περίοδος δύο ετών να το κάνουν.
Recommended Comments
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα