Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Ο Πειραιάς ανακηρύχθηκε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του πλανήτη το 2013


    Υψηλότερη των εκτιμήσεων ήταν τελικά η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2013, καθώς η θυγατρική της Cosco που έχει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησε 2,520 εκατομμύρια κοντέινερ (teu) έναντι εκτίμησης για 2,4 εκατ.

     

    Εάν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ ο Πειραιάς έφτασε στα επίπεδα των 3,163 εκατ. teu και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη μέσα σε τρία μόλις χρόνια και υπερδιπλασίασε από το 2011 τα μεγέθη του.

     

    Κίνηση

     

    Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το Ικόνιο όπου και οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ της θυγατρικής της Cosco Pacific, Piraeus Container Terminal, το 2013 έκλεισε με αύξηση της τάξης του 20%, Και αυτό μετά παρά την κατά 77% άνοδό του το 2012 στα 2,1 εκατομμύρια teu.

     

    Ανοδο που τον ανέδειξε μαζί με αυτή στον προβλήτα Ι στο ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του πλανήτη το προηγούμενο έτος, καθώς αναπτύχθηκε συνολικά (και οι τρεις προβλήτες) κατά 63,4% στα 2,75 εκατ. teu.

    Η άνοδος της κίνησης στους ντόκους της Cosco πέρυσι δεν πέρασε πάντως και σε αυτόν του ΟΛΠ. Στον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ η διακίνηση εμπορευματοκιβώτιων το 2013 σημείωσε οριακή μόλις άνοδο και συγκεκριμένα στα 644.055 teu έναντι 625.914 το 2012.

     

    30s21olpemporio-thumb-large.jpg

     

    Εφόσον υλοποιηθεί η νέα επένδυση της Cosco στη δυτική πλευρά του προβλήτα ΙΙΙ, η δυναμικότητα ολόκληρου του λιμανιού θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu από 4,2 εκατομμύρια τώρα και οι ειδικοί εκτιμούν πως έως το 2016 ο Πειραιάς μπορεί να έχει καταστεί το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Τα μεγέθη στη Μεσόγειο (στοιχεία 2012) έδειχναν τον Πειραιά 4ο, πρώτο το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεσίρας επίσης στην Ισπανία με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu. Την ίδια ώρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα (8,63 εκατ. teu) βλέπουν την διακίνηση στους προβλήτες τους να μειώνεται.

     

    Η εγγύτητα του Πειραιά με το Σουέζ, που αποτελεί το σημείο εισόδου των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, και η σιδηροδρομική του διασύνδεση με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο εξοικονομεί περί τις 6 ημέρες στα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην κεντρική Ευρώπη. Τον καθιστά έτσι την προτιμώμενη «πύλη» της Ευρώπης για το ασιατικό εμπόριο.

     

    Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

     

    Δεύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά ελκυστικό είναι το car terminal που γνωρίζει ήδη μεγάλη ανάπτυξη. Η Μεσόγειος αποτελεί τη διαδρομή διέλευσης των εισαγωγών οχημάτων από την Ιαπωνία (27,5%), την Κορέα (14%) και την Ινδία (6,5%), προς τη Μεσογειακή και Βόρεια Ευρώπη. Ο Πειραιάς, αποτελεί έτσι διαμετακομιστικό κέντρο πρώτης επιλογής και για τα αυτοκίνητα και συγκεντρώνει τις εισαγωγές της Ε.Ε. από την Ιαπωνία που βαίνουν αυξανόμενες προς την Αν. Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο. Στην περίοδο μετά το 2010, ο Πειραιάς έχει καταφέρει να καταγράψει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στα αυτοκίνητα εν μέσω κρίσης, ενώ σημαντικά ανταγωνιστικά τερματικά στην Ιταλία είτε σταμάτησαν τη λειτουργία τους (Gioia Tauro), είτε εμφανίζουν πτωτικούς ρυθμούς (Livorno). Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 ο Τομέας Διακίνησης Αυτοκινήτων στο Car Terminal του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 9,8% έναντι του 2011 και κατά 66% έναντι του 2009.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/751193/article/oikonomia/epixeirhseis/o-peiraias-anakhryx8hke-to-taxytera-anaptyssomeno-limani-toy-planhth-to-2013





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Πίσω από τις λέξεις είναι ο Αλέξης και πίσω από τα νούμερα είναι ανθρώπινες ζωές..

    Οπότε μάθετε να διαβάζεται πίσω από τις λέξεις και τα νούμερα.

    Καλό σαββατοκύριακο..

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Γι' αυτό άλλωστε πέφτει και χρήμα-ή καλύτερα υπάρχει πίεση για να πέσει χρήμα-στους αυτοκινητόδρουμους στην Ελλάδα. Για να μεταφέρουν οι ευρωπαίοι με μεγαλύτερη οικονομία, ασφάλεια και ταχύτητα τα προιόντα τους (που συνεχώς αυξάνονται λόγω του πειραιά). Κι όχι φυσικά για να πάμε στα χωριά μας με άνεση.

     

    Το κρίμα είναι ότι τους πληρώνουμε από τη τσέπη μας με υψηλού κόστους διόδια  και εξωφρενικές συμβάσεις...

     

    τρενο και μονο τρενο και οσο το καθυστερουμε τοσο το χειροτερο

     

    ΕΓΩ το μοαδικο που λεω ειναι οτι οι γερμανοι πετυχαν με την ΕΕ χαρη στους ντοπιους συνεργατες του οτι δεν πετυχαν με 2 παγκοσμιους

     

    η ΕΕ εριξε ΜΑΥΡΟ στη συμφωνια ΟΛΠ-COSCO  ΓΙΑΤΙ βαση αυτης η ΑΜΒΕΡΣΑ και το ΑΜΒΟΥΡΓΟ και το ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ θα εχαναν το 20% της κινησης τους

     

     

    αυτα να βλεπουμε που απο την μια ζητανε μνημονια αλλα απο την αλλη δεν μας αφηνουν να παρουμε ουτε αναπνοη....

     

    δεν προκυπτει απο καπου αυτο. η αμβερσα επεκτεινει και αλλο τους ντοκους της τα τελευταια 5 χρονια, το ροττερνταμ ειναι εκτος συναγωνισμου σε μεγεθος και υποδομες, το αμβουργο ειναι "ιστορικο λιμανι" χωρις ιδιαιτερη κινηση . ο πειραιας ανταγωνιζεται μονο τα μεσογειακα λιμανια ως προς τη δυνατοτητα διαμετακομισμου και δεν εχει δυνατοτητα να φτασει σε μεγεθος τα τεραστεια λιμανια της βορειας ευρωπης.

     

    εδω

     

    "«Η μοναδική προβλήτα στην Ευρώπη που δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης συλλογικής σύμβασης εργασίας είναι η προβλήτα II, που είναι υπό τη διαχείριση της COSCO», τονίζουν σε ανοιχτή κοινή επιστολή τους προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και οι ενώσεις εργαζομένων, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

     

    Η ΟΜΥΛΕ αλλά και οι ενώσεις εργαζομένων του ΟΛΠ, τονίζουν ότι το γεγονός αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια (International Dockworkers Council) ενώ αναφερόμενοι στην πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της Δημοκρατίας στην προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) τονίζουν ότι δεν είναι επένδυση της κινεζικής εταιρείας αλλά έχει κατασκευαστεί από τον Δημόσιο ΟΛΠ και η σημερινή αξία της ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ.

     

    Επίσης σημειώνουν ότι ο Κάρολος Παπούλιας παρέλειψε να επισκεφθεί την Προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και η οποία κατασκευάστηκε το 2010 με κεφάλαια του ΟΛΠ, αξίας 190 εκ. ευρώ.

     

    Η επένδυση αυτή προέκυψε ως ανάγκη, εξαιτίας της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στην COSCO με αποτέλεσμα να χαθούν 450 θέσεις εργασίας στον ΟΛΠ τονίζεται στην επιστολή και καλούν τον Κάρολο Παπούλια, να επισκεφθεί την προβλήτα Ι και να συζητήσει με τους εργαζόμενους."

     

     

    μου κάνει τρομερή εντύπωση που χαίρονται κάποιοι για τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στον ΟΛΠ και το φωνάζουν κιόλας.Να γίνουμε Μπαγκλαντες μετα με 1€ ημερομίσθιο να πανηγυρίζετε για τα υπερκέρδη.

     

    ή γιατί όχι να απαγορευθούν τα ιδιωτικά γραφεία των μηχανικών και να επιτρέπετε να δουλεύουν μονο πολυεθνικες όπου θα πηγαίνετε για δουλειά με αντιστοιχες εργασιακές συνθήκες με της COSCO. Δεν πιστεύω να μην σας αρέσει.

     

     

    υ.γ ρωτήστε και κανεναν απο μεσα που δουλεύει εκεί πριν πανηγυρίσετε το ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ

     

    ειμαι σχεδον σιγουρος οτι δεν ξερεις για τι πραμμα μιλας και οτι οι πηγες σου ειναι απολυτως πολωμενες. το οτι απο το συντεχνειακο πλιατσικο της προηγουμενης δεκαετιας φτασαμε να δουλευουν στο λιμανι οπως ολοι οι υπολοιποι σε αυτην την χωρα απεχει πολυ απο τον εργασιακο μεσσαιωνα και αλλα γραφικα. εγω βρισκομαι στο λιμανι πολυ συχνα λογω επαγγελματως και βλεπω πραγματα που κατι τελειωμενοι δημοσιογραφισκοι δεν θελουν να δουν. επισης βλεπω πραγματα που συμβαινουν παγκοσμιως εντος των λιμενων και μπορω να συγκρινω και κρινω οτι οι λιμενεργατες αμοιβονται κατα αντιστοιχια με τους λιμενεργατες της βορειου ευρωπης (που γενικα ειναι καλοπληρωμενη δουλεια)

     

    το απολυτο μηδεν εχει δωσει δουλεια σε πολυ κοσμο γυρω απο το λιμανι πολυ περισσοτερους απο τους 450(?) που εχασαν(?) τη δουλεια (????) τους και ειναι απο τα λιγα θεματα για τα οποια μπορουμε να πανιγυριζουμε .

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    για να είσαι σχεδόν σίγουρος εμένα με κάνει να είμαι ΑΠΟΛΥΤΑ σιγουρος ότι δεν ξερεις καν τι γίνεται μεσα στο λιμάνι της COSCO.

     

    σωστα μιλάμε για πηγη απόλυτα πολωμένη...εργαζόμενη εκεί

     

    ενω εσυ περαστικός.περαστικα σου

     

    αστο καλυτερα....απο που να το πιάσεις κ που να τ αφήσεις (εχει κ άλλα πολλα όμορφα αν ψάξεις)

    "αναστέλλεται το εγγυημένο αντάλλαγμα που κατέβαλλε η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) στον ΟΛΠ έως ότου το ΑΕΠ της χώρας ανέλθει στα επίπεδα του 2008 +2% ετησίως.Με αυτη τη συμφωνία μειώνονται σημαντικά τα έτσι κι αλλιώς χαμηλά έσοδα του δημοσίου που προβλέπονταν απο την ήδη υφιστάμενη χαριστική σύμβαση παραχώρησης, ενώ ο ΟΛΠ αναλαμβάνει τους επιχειρηματικούς κινδύνους της COSCO σε περίπτωση μειωμένης κίνησης στο λιμανι"

    δηλ  είτε ετσι είτε αλλιώς η COSCO δεν χάνει.Γαμω τις επενδύσεις έτσι?Και ποιος πληρώνει είπαμε?

    Φαντάζομαι μπορώ ν κάνω κ εγω αντίστοιχη

    Edited by streetas
    Link to comment
    Share on other sites

    Μια και πιάσαμε τις ιδιοτικοποιήσεις και πόσο κακές γίνονται, ο ΟΤΕ τα τελευταία 5-6 χρόνια χαμηλώνει συνεχώς την ποιότητα των δικτύων του (προσωπική εμπειρία, καθώς δεν έχω σκοπό να πάω σε εταιρία που δεν έχει πανελλαδική εμβέλεια.

     

    Η αντίστοιχη ΕΥΔΑΠ του Παρισιού είχε πωληθεί και σε λίγα χρόνια τμήμα του Παρισιού έμεινε χωρίς νερό, λόγω έλλειψης συντήρησης. 

     

    Αντίστοιχη ΔΕΗ σε πολιτεία των ΗΠΑ είχε πωληθεί και καταλήξανε να μείνει ολόκληρη πολιτεία χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για μία βδομάδα, μέχρι να αναλάβει κεντρικά η χώρα.

     

    Κάποια πράγματα μένουν δημόσια για πολύ συγκερκιμένους λόγους.

     

    Σε μας σε όλες τις ιδιοτικοποιήσεις έχει γίνει η απάτη, να έχει τα κέρδη και την διαχείρηση ο ιδιώτης και τα έξοδα, κινδύνους και συντήρηση το κράτος. Επίσης πρώτα τα εξυγειαίνουμε και μετά τα πουλάμε. Εφόσον τα εξυγειάναμε γιατί τα πουλήσαμε; Τι είχαν;

    Link to comment
    Share on other sites

    ναι περαστικος , οκ οτι πεις.

     

    τα αμεσα εσοδα της επενδυσης δεν εινα ικατι το καταπληκτικο , οπως δεν ηταν και παλιοτερα που το λιμανι δεν ειχε κινηση γιατι δε συνεφερε (και δεν ηξερες αν και ποτε θα εκφορτωσεις).

     

    τα εμμεσα εσοδα ειναι σημαντικοτερα οπως και οι θεσεις εργασιας που συντηρουνται περιξ του λιμενος που ειναι πολλαπλασιες των λιμενεργατων. 

     

    η μονη μου ενσταση ειναι οτι πηγαν και κανανε επενδυση στον πειραια αντι να ξεκινησουν κατι απο την αρχη στη δυτικη στερεα και ηπειρο που η ανεργεια ειναι πολλαπλασια ενω οι προοπτικες επεκτασης σημαντικες.

     

    θυμιζω μονο οτι η σιγκαπουρη , ενα κρατιδιο με μηδενικους πορους - ουτε νερο δεν εχουν να πιουν , απο μαλεσια το εισαγουν - συντηρειται πλουσιοπαροχα αποκλειστικα απο τη ναυτιλια και το διαμετακομμιστικο εμποριο, αλλα οταν αυτοι επενδυαν σε μηχανοργανωση την δεκαετια του 70 εμεις στελναμε τηλεγραφηματα απο τη μανη "μαρια ετεκεν αρρεν στοπ εξασφαλισατε θεση στον οργανισμο στοπ"

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.