Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Περίπου 10.000 νέα σπίτια θα κτιστούν μέσα στο 2013


    Αρνητικές είναι οι εξελίξεις στην οικοδομή και στον κλάδο της αγοράς ακινήτων λόγω της επί σειράς ετών πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Ιανουάριο του 2013 κτίστηκαν 1.165 νέεες κατοικίες και τον Φεβρουάριο μόλις 788, σε όλη την Ελλάδα. Αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός φαίνεται, ότι το 2013 θα κλείσει με τον συνολικό αριθμό να κινείται γύρω στα 10.000 νέα σπίτια.

     

    Ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, βάσει αδειών, σημείωσε τον Μάρτ.΄13 νέα κατακόρυφη πτώση κατά -55,5% σε ετήσια βάση από -44,8% τον Φεβρ.΄13 και -28,1% τον Ιαν.΄13, έναντι οριακής ανόδου κατά +0,2% τον Μάρτ.΄12. Επομένως σωρευτικά στο 1ο 3μηνο΄13 ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας σημείωσε πτώση κατά -43,5%, έναντι ανόδου κατά +1,9% στο 1ο 3μηνο΄12. Γενικά, η οικοδομική δραστηριότητα παρουσίασε συνεχή κατακόρυφη πτώση στα προηγούμενα έτη αναφέρει στο τελευταίο της εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων η Alpha Bank.

     

    Οπως αναφέρει η αρνητική κατάσταση της αγοράς ακινήτων αντανακλάται στις ακόλουθες μεταβλητές:

     

    Α. Οι αρνητικές εξελίξεις στον κάδο των οικιστικών ακινήτων μέχρι και το 1ο 3μηνο του 2013 έχει προκαλέσει την πτώση του αριθμού οικιστικών μονάδων που ολοκληρώθηκαν το 2012 και τους πρώτους μήνες του 2013.

     

    Β. Στην κάθετη πτώση της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στον κλάδο των κατασκευών. Είναι ενδεικτικό ότι η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία στον κατασκευαστικό κλάδο αποτελούσε το 1ο 3μηνο΄13 το 2,6% (1,9% σε τρέχουσες τιμές) της συνολικής προστιθέμενης αξίας της οικονομίας, έναντι 2,7% συνολικά το 2012, και 9,0% το 2006. Κατά συνέπεια η προστιθέμενη αξία του κατασκευαστικού κλάδου διαμορφώθηκε στις αρχές του 2013 αλλά και το 2012 στο 1/4 περίπου του αντιστοίχου μεγέθους του 2006 όταν είχε μεγιστοποιηθεί η προστιθέμενη αξία του κλάδου.

     

    Γ. Στην υπερβάλλουσα προσφορά και στην πτώση των εμπορικών τιμών αγοράς και ενοικίασης των οικιστικών και επαγγελματικών ακινήτων, καθώς και στην κάθετη πτώση του αριθμού των συναλλαγών επί οικιστικών ακινήτων.

     

    Δ. Στη σημαντική πτώση των επενδύσεων σε κατοικίες κατά -34,5% σε σταθερές τιμές σε ετήσια βάση στο 1ο 3μηνο΄13, έναντι -30,6% το συνολικά το 2012. Σημειώνεται, ότι η μείωση του όγκου των εκδοθεισών αδειών νέων οικοδομών κατά -43,5% το 1ο 3μηνο΄13 και κατά -30,6% το 2012 συνεπάγεται νέα πτώση των επενδύσεων σε κατοικίες κατά ποσοστό άνω του -20,0% περίπου και το 2013, εκτός εάν υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για τον εξορθολογισμό της φορολογίας ακινήτων στις επόμενες ημέρες με εφαρμογή τους από το 2ο 6μηνο του 2013.

     

    Ε. Στον δείκτη οικοδομικών έργων (που καταρτίζεται με βάση τη δραστηριότητα των σημαντικότερων κατασκευαστικών εταιριών), ο οποίος σημείωσε πτώση κατά -26,1% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης κατά -28,1% το 2011. Από τη σύνθεση του δείκτη, τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισε ο δείκτης παραγωγής οικοδομικών έργων κατά -32,2% το 2012, μετά την πτώση του κατά -41,6% το 2011, ενώ η πτώση του δείκτη παραγωγής πολιτικού μηχανικού, που αναφέρεται σε μεγάλα δημόσια έργα, ήταν -24,1% το 2012 (2011: -22,3%).

     

    ΣΤ. Στην πτώση της παραγωγής ετοίμου σκυροδέματος κατά -13,2% το 1ο 3μηνο΄13, έναντι πτώσης του κατά -40,7% συνολικά το 2012.

     

    Αριθμός νέων κατοικιών

    dmurkp.jpg

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=8902 και ΕΛΣΤΑΤ





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    BAS

     

    τι θες να σου πω φίλε μου για να νοιώσεις καλύτερα? κάνω παρέα με ανθρώπους απαισιόδοξους που έχτιζαν στην Αθήνα, Πάτρα. Κάποιοι αισιόδοξοι που ξέρω χτίζουν στα νησιά και τα πουλάνε στους ξένους. Τι να σου πω, να σου πω οτι η αγορά της Πάτρας χθες ήτανε 92% χαμηλότερα σε πωλήσεις λιανικής απο το 2008. Θες να σου πω οτι οι τράπεζες δεν θα πουλήσουν τα κόκκινα δάνεια σε τράπεζες του εξωτερικού και δεν θα αρχίσουν οι κατασχέσεις, τι θες να σου πω? 

     

    Φίλε εαν πάμε στον Αγιο Πέτρο θα είμαστε χαλαρά και δεν θα συζητάμε τέτοια ανούσια πράγματα.  

    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι θέμα μνημονίου φίλε μου και διακρατικών σχέσεων μεταξύ Γερμανίας και Αγίου Πέτρου, τι αν σου πω θα ρωτήσω εγγράφως την Κιγκαλερία.

    Edited by Ροδοπουλος
    Link to comment
    Share on other sites

    BAS

     

    ολοι αυτοι οι τυχαιοι που λες χρειαζοντουσαν ελληνες μηχανικους που να ξερουν νομοθεσια και κωδικες για να κανουν δουλεια.

    αν αυτο δεν ισχυει , τοτε κανω λαθος και δεν ειχατε πολλες επιλογες.

     

    αλλα αυτο που μου λες για τον συλλογο και τον καψιμαλη δεν ηταν μονοδρομος, οταν οι δουλειες πηγαινανε καλα υπηρχε μια σχετικη πολυτελεια να συγκροτηθουν οι μηχανικοι εστω και σε μορφη συνεδρειου μπας και προλαβαιναμε την καταστροφη.

     

    τελωςπαντων δυστυχως αυτη τη στιγμη συμβαινει οτι λεει ο ροδοπουλος , εγω που ειμαι νεοτερος ειμαι απλα λιγο λιγοτερο απαισιοδιοξος (καμια 25αρια χρονια δηλαδη) αλλα δεν ξερω που να το στηριξω.

     

    μπαδε γουει εκεινη την εποχη με 5 εκ δεν επαιρνες καραβι ουτε για scrap ( η ακτοπλοοια για μενα δεν ειναι μερος της ναυτιλιας, απευθυνεται μονο σε διαπλεκομενους που κυνηγανε τις αγονες και τις επιδοτησεις). 

    Link to comment
    Share on other sites

    Οι μηχανικοί κατασκευαστές είναι ελάχιστοι . Δεν περιλαμβάνω σε αυτούς , τους νέους μηχανικούς που είναι παιδιά παλαιών κατασκευαστών -μαστόρων γιατί όπου έχω δει , ο μπαμπάς κάνει κουμάντο ακόμα . Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα , όταν συνεχίζουν να κάνουν την ίδια όψη επί 20-30 χρόνια , γιατί την θεωρούν trade mark .

     

    Η ποντοπόρος εκείνη την εποχή είχε μεγάλη ζήτηση , αλλά και η ακτοπλοία είναι ναυτιλία και προφανώς η αξία αγοράς είναι διεθνής και δεν εξαρτάται από τις επιδοτήσεις .

     

    94 μέτρα μήκος . 10 χρόνων , 3 εκ αγορά , 2 εκ μετασκευή .

     

    Ιδιες αξίες και τα 3 αδελφά του που ήταν όλα στην Ελλάδα , ενώ πριν λίγο καιρό πουλήθηκε στο εξωτερικό το ένα .

    achilleas.bmp

    Edited by BAS
    Link to comment
    Share on other sites

    αν και ξεφευγουμε η ακτοπλοοια (η κουαζιερα εκτος διοτι και εκει τα μεγαθη ειναι μη συγκρισιμα) ειναι ψιλικατζιδικο δεν υπαρχει συγκριση μεγεθων με το καθαρα ναυτιλιακο - πες σκληροπυρηνικο-  κομματι. αν σκεφτεις οτι υπαρχουν συνεταιρισμοι που αγοραζουν τετοια σκαφη (σκυρος, ρεθυμνο κλπ) για να εξυπηρετησουν τοπικες αναγκες. εκει ομως οτ περιθωρειο κερδους ειναι αστειο και μονο εξορισμου μπορεις να θεωρηθεις εφοπλιστης.

    εκεινη την εποχη για να παρεις ενα μικρο handy 20ετιας (και βαλε) ηθελες πανω απο 20εκ ("λογικο" απο τη στιγμη που ο ναυλος του ηταν καπου 20000 τη μερα με κοστος λειτουργειας 4-5000 - τα πετρελαια παντα εκτος και στο ναυλο και στο κοστος). αλλη φουσκα εκει. 

     

    (#^%^%* το χονκ κονγκ μου μεσα , δεν ανοιγει με τιποτα η φωτο)

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.