Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Πιθανή παράταση έκπτωσης 20% για Ν.4495/2017


    Παράταση μέχρι τις 8 Οκτωβρίου πρόκειται να δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, στην προθεσμία που λήγει 8 Απριλίου και προβλέπει έξτρα έκπτωση 20% σε όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων ενταχθούν στις ρυθμίσεις νομιμοποίησης κτισμάτων.

     

    Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση είναι μία από τις πέντε που αναμένονται να κατατεθούν λίγο μετά το Πάσχα και θα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τη θαλάσσια χωροταξία. Οι υπόλοιπες Υ.Α. θα λύνουν τις «γκρίζες ζώνες» που έχουν επισημάνει επανειλημμένα οι μηχανικοί και είναι η μελέτη στατικής επάρκειας, η προσθήκη αποθηκών ισογείων με μειωτικό συντελεστή, η αλλαγή χρήσης σε τακτοποιηθέντα κτίρια και η δυνατότητα νομιμοποίησης σε αυθαίρετα που είναι στατικά εξαρτημένα από νόμιμα κτίρια.

     

    Αναφορικά με τη μελέτη στατικής επάρκειας, η Υ.Α. θα ξεκαθαρίζει με ποιον τρόπο θα γίνεται ο έλεγχος στατικής επάρκειας, ο ρόλος του μηχανικού, το κόστος κ.τ.λ. αλλά και θα αποσαφηνίζονται οι αναγκαίες επεμβάσεις. Σημειώνεται ότι ο νόμος προβλέπει η μελέτη να γίνεται σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις προκειμένου να νομιμοποιηθεί το ακίνητο, αφού έχει συμπεριληφθεί ως υποχρέωση για τα κτίρια που υπάγονται στις τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες του αντισεισμικού κανονισμού.

     

    Η έκπτωση του 20% αφορά όσους ιδιοκτήτες θα μεταφέρουν από τους παλιούς νόμους στον νέο το αυθαίρετό τους. Ωστόσο, αν κάποιος ιδιοκτήτης εξ αυτών ανήκει και σε κάποια ειδική κατηγορία, όπως για παράδειγμα να είναι πολύτεκνος, δικαιούται ένα συνδυασμό εκπτώσεων. Δηλαδή, αν κάποιος είναι πολύτεκνος με δευτερεύουσα κατοικία (επιφάνεια μικρότερη των 80 τ.μ.), δικαιούται να καταβάλει το 50% του προστίμου. Αν διακανονίσει το ακίνητό του εντός του νέου εξαμήνου, θα πάρει την έκπτωση του 20% και το συνολικό όφελος που θα έχει είναι έκπτωση 70%.

     

    Τη χαμηλή κινητικότητα των πολιτών στη διαδικασία τακτοποίησης είχε επισημάνει από πολύ νωρίς ο τεχνικός κόσμος. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν στον «Ε.Τ.» ότι τελικά δεν εξελίσσεται όπως υπολόγιζε το υπουργείο Περιβάλλοντος η διευθέτηση των αυθαιρέτων, παρά τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που υπάρχουν εδώ και μήνες. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, «μαρτυρούν» και τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η χαμηλή συμμετοχή ιδιοκτήτων -περισσότεροι από 72.000- αντικατοπτρίζει την οικονομική στενότητα στην οποία βρίσκονται οι Ελληνες ιδιοκτήτες.

     

    Από την πλευρά τους υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΕΝ τονίζουν στον «Ε.Τ.» πως η παράταση μάλλον είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη, καθώς άργησε να ψηφιστεί ο νόμος 4495/17, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μικρότερο χρονικό πλαίσιο από αυτό που αρχικά προβλεπόταν (6 μήνες).

     

    Τα τελευταία στοιχεία του ΤΕΕ

     

    Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (30/01/2018), το σύνολο των αυθαιρέτων από τους 4495/17, 4178/13 και 4014/11 ανέρχεται στα 901.356, με τον συνολικό αριθμό βεβαιώσεων μεταβίβασης να είναι 1.466.207. Τα έσοδα από τον 4014/11 ήταν περισσότερα από 1 δισ. εκατ. ευρώ όταν για τον 4178/13 έφταναν τα 993,4 εκατ. ευρώ και για τον 4495/17 τα 18,4 εκατ. ευρώ.

     

    Υπενθυμίζεται πως τα αυθαίρετα προ του 1955 δεν θεωρούνται αυθαίρετα, δεν τους επιβάλλονται πρόστιμα νομιμοποίησης και επιτρέπεται η μεταβίβασή τους. Το ίδιο ισχύει και για παλαιά αυθαίρετα που έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση με τους αντίστοιχους νόμους του 1977, 1983, 1985 και 2005. Τα αυθαίρετα 1955-1975 νομιμοποιούνται με την καταβολή παράβολου 250 ευρώ, χωρίς την πληρωμή προστίμου. Τα αυθαίρετα 1975-1982 νομιμοποιούνται με την πληρωμή παράβολου και του 15% του προστίμου.

     

    Τα αυθαίρετα από 1ης.1.1983 έως 1η.1.1993 νομιμοποιούνται με την πληρωμή παράβολου και του 60% του προστίμου, ενώ για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από 1ης.1.1993 έως 31.12.2003 καταβάλλεται ποσοστό 80% του ενιαίου ειδικού προστίμου. Από 1ης.1.2004 έως 28.7.2011 καταβάλλεται το παράβολο και το 100% του προστίμου. Για τα αυθαίρετα με παρανομίες άνω του 40%, η οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση θα γίνει με επιπλέον αγορά συντελεστή, όταν ετοιμαστεί το σχετικό ηλεκτρονικό σύστημα.

     

    ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ

    [email protected]

     

    Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου





    adadim

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Το άρθρο προφανώς και έχει κάποιες ανακρίβειες . Για παράδειγμα η δημοσιογράφος πιστεύω πως ξέχασε ένα και στην κάτωθι πρόταση : "Η έκπτωση του 20% αφορά (και ) όσους ιδιοκτήτες θα μεταφέρουν από τους παλιούς νόμους στον νέο το αυθαίρετό τους."

    Το θέμα πάντως είναι να πάρει παράταση η έκπτωση του 20% και να γίνουν  επιτέλους οι απαραίτητες διορθώσεις ή επεξηγήσεις για να προχωρήσουν αρκετές από τις δηλώσεις που έχουμε στα χέρια μας.

    Link to comment
    Share on other sites

    "Αναφορικά με τη μελέτη στατικής επάρκειας, η Υ.Α. θα ξεκαθαρίζει με ποιον τρόπο θα γίνεται ο έλεγχος στατικής επάρκειας, ο ρόλος του μηχανικού, το κόστος κ.τ.λ. [...]"

    ​δηλαδή, τι θα ρυθμίσουν στο κόστος της στατικής επάρκειας;  

    ισως να πηγαινει με τετραγωνικα πχ θα δειξει . . .λεω εγω τωρα . . .

    Link to comment
    Share on other sites

    Ακόμη μια δημοσιογραφική "ερμηνεία" του νόμου που απέχει από την πραγματικότητα.

    Στο άρθρο της, η δημοσιογράφος αναφέρει μεταξύ των  άλλων ότι

    "Υπενθυμίζεται πως τα αυθαίρετα προ του 1955 δεν θεωρούνται αυθαίρετα, δεν τους επιβάλλονται πρόστιμα νομιμοποίησης και επιτρέπεται η μεταβίβασή τους. Το ίδιο ισχύει και για παλαιά αυθαίρετα που έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση με τους αντίστοιχους νόμους του 1977, 1983, 1985 και 2005. Τα αυθαίρετα 1955-1975 νομιμοποιούνται με την καταβολή παράβολου 250 ευρώ, χωρίς την πληρωμή προστίμου. Τα αυθαίρετα 1975-1982 νομιμοποιούνται με την πληρωμή παράβολου και του 15% του προστίμου".

     

    Επειδη διαβάζει κόσμος και δεν μπορεί να ερμηνεύσει εύκολα θέματα αυθαιρέτων διευκρινίζουμε ότι ένα προ 55 κτίριο, εξαιρείται από την υπαγωγή και μεταβιβάζεται εφόσον δεν υπάρχουν στο ακίνητο μεταγενέστερες του 1955 αυθαιρεσίες (αυθαίρετες προσθήκες ή λοιπές παραβάσεις κλπ). Εφόσον υπάρχουν τέτοιες, πρώτα τακτοποιούνται με μετά εκδίδεται βεβαίωση για μεταβίβαση. 

    Οι δημοσιογραφικοί "ωραιισμοί" καλό θα είναι, πριν διατυπωθούν να έχουν κάνει οι συντάκτες τους ενδελεχή έρευνα με συνδρομή έμπειρων μηχανικών που ασχολούνται με την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ως αναμενονταν ο νεος νομος εξελισσεται σε φιασκο...και οσο δεν αποσυνδεεται η ΜΣΕ τοσο δε θα ξεκουνιεται τιποτα απολύτως. Το χουν παρει το μυνημα γιατι ειναι ελάχιστες οι δηλώσεις σε σχεση με το πως το πλασαραν αρχικα...δε πα να δώσουν 10 χρονια παράταση οσο για να κλείσει η δηλωση απαιτειται ΜΣΕ μηχανικοι και πολιτες θα ειναι μαγκωμενοι...

     

    Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

    Link to comment
    Share on other sites

    Kανείς σώφρων μηχανικός δεν πρόκειται να διακινδυνεύσει την υπογραφή του αλλά και τα συμφέροντα του εντολέα του, υπάγοντας αυθαίρετο όταν ακόμη παραμένει γρίφος, ο τρόπος προσδιορισμού κατηγορίας (4 και 5) και το θέμα της μελέτης στατικής επάρκειας για την οποία δεν έχει εκδοθεί καμία απόφαση.

    Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για το νόμο που έφτιαξαν. Είχαν άπλετο χρόνο (πάνω από ενάμισι)  να διορθώσουν το αρχικό κείμενο σύμφωνα με τα σχόλια της διαβούλευσης και τις προτάσεις που είχαν γίνει. Είχαν επιπλέον χρόνο όλο το καλοκαίρι του 2017 να το βελτιώσουν. Δεν έκαναν τίποτα. Τα περισσότερα είναι μια αντιγραφή πολλών εδαφίων από τα παλιά.

    Ουσιαστικά δεν χρειαζόταν να δημιουργηθεί νέος νόμος. Μπορούσε να παραμείνει ο 4178 με μερικές τροποποιήσεις.

    Πρέπει να αφαιρέσουν "χθες" τη μελέτη στατικής επάρκειας τουλάχιστον για τις κατοικίες και τις συνήθεις επαγγελματικές χρήσεις (καταστήματα κλπ). Η ΜΣΕ να παραμείνει (αν δεν μπορεί να περάσει διαφορετικά) μόνο σε κτίρια πολύ μεγάλης σημασίας.

    Η ΜΣΕ να είναι υποχρεωτική μόνο στις περιπτώσεις που κάποιος αυθαιρετούχος επιθυμεί συμψηφισμό προστίμου με εργασίες στατικής ενίσχυσης. Στην περίπτωση αυτή το κόστος της μελέτης να συμπεριλαμβάνεται στο ποσό του συμψηφισμού.

    Link to comment
    Share on other sites

    Εγω μπορω να πω οτι ο Ν4495 ειναι ο ευνοικοτερος ολων.

    Ακομα και λαμβανοντας υποψη τη ΜΣΕ, για προστιμα ανω των 10.000Ε.

    Υπαρχει και υπηρχε ενδιαφερον απο όλους αυτους που περιμεναν και περιμεναν.

    Αναφερομαι παντα σε τοπικο εππεδο.

    Link to comment
    Share on other sites

    Το δράμα του νόμου παραμένει ειδικά για τις περιπτώσεις απαίτησης έγκρισης Υπουργού για ιστορικούς-αρχαιολογικούς χώρους και διατηρητέα ......

    Link to comment
    Share on other sites

    Εγω μπορω να πω οτι ο Ν4495 ειναι ο ευνοικοτερος ολων.

    Ακομα και λαμβανοντας υποψη τη ΜΣΕ, για προστιμα ανω των 10.000Ε.

    Υπαρχει και υπηρχε ενδιαφερον απο όλους αυτους που περιμεναν και περιμεναν.

    Αναφερομαι παντα σε τοπικο εππεδο.

    Πραγματικά είναι ο ευνοικότερος σε θέμα προστίμων. Ομως είναι τυράκι στη φάκα.

    Και εξηγούμαι. Οντως ο 10-15000 πρόστιμο δε θα παραξενευτεί ή μαλλον δε θα του κακοπέσει

    να πλερώσει και το κόστος μια ΜΣΕ αν πχ στον 4178 επρεπε να πληρώσει 20-25000....

    Οταν όμως κάποιος (σύνηθες) εχει να πληρώσει 700-800 ευρώ ή εστω και 2-3000 και το κόστος μαζί με

    ΜΣΕ ξεπερνά είτε κατα πολύ είτε λιγότερο το πρόστιμο τότε πιστεψε με περαν επιτακτικών περιπτώσεων Δεν 

    θα κάνει τίποτα.

    Στα της ΜΣΕ αυτης καθε αυτής τα χουμε πει και ματαπεί....

    Δυστυχώς ο νόμος είναι η χαρά των στατικομαγείρων.....Συνταγή μαγερικής, παταμε

    ενα κουμπί βγαίνει μια χόντρή και ας τον αλλο τον καψερό να υπογράψει....

    Προσωπικά, έχω επανειλημμένα τοποθετηθεί. Αμεση αποσύνδεση δήλωσης-ΜΣΕ.

    Θες να ελεγξεις-θωρακίσεις τον δομικό ιστό? Δωσε κίνητρα... Πως δλδ δινει κίνητρα

    να αλλαζουν αποθήκες σε σπίτια στο Ε9 για να μπούν στο εξ οικονομώ..? Η να "αναβαθμίζονται"

    ενεργειακά κτίρια 60 χρονων....

    Αλλα ξέχασα τα πρό του 83 εξαιρούνται ΜΣΕ..........γελάει ο κόζμος...

    Link to comment
    Share on other sites

    Η μελετη στατικης επαρκειας,  θα επρεπε να ηταν απο τα προαπαιτουμενα σε ολα τα αυθαιρετα, εξ αρχης, ακομα και απο τον νομο 3843/10. 

    Εννοειται οτι θα επρεπε ταυτοχρονα να ειχαν εκδοθει και οι σχετικες τεχνικες οδηγιες που θα εδιναν αναλυτικες κατευθυνσεις. Το ΤΕΕ θα επρεπε να ειχει αναδειξει ολα τα προβληματα που προκυπτουν απο τη διατηρηση επικινδυνων  κατασκευων  ακομα και αλαγων χρησης . Δυστυχως ακομα υπαρχουν αντιδρασεις απο εμας τους μηχανικους.  

     

    Δεν ειναι δυνατον , σε αγοροπωλησιες να δινουμε τοση εμφαση στις διαστασεις, σε  μικροπαραβασεις που ολα τα κτιρια εχουν  και να  ψυριζουμε τα διαμερισματα εσωτερικα μην τυχον και εχουν αποκλινει απο το 2% ή να μετραμε την στεγη εαν εχει αποκλινει καποια  εκ.  , και να μην υπαρχει , το βασικοτερο, η μελετη στατικης επαρκειας. 

     

     

    Οσο για την παραταση, δεν μπορω να καταλαβω γιατι μας ενοχλει κιολας. 

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.