Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, μετά από μαραθώνια συνεδρίαση αποφάσισε οτι μόνο ένα -αυτό του αγγλικού υποστέγου «Παγόδα»-απο τα κτίρια που προτάθηκαν κηρύσσεται διατηρητέο ενώ για τα υπόλοιπα δεν συντρέχουν οι λόγοι.

     

    Το υπόστεγο «Παγόδα» βρίσκεται στην περιοχή Χασάνι, δίπλα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ. Η κατασκευή του χρονολογείται πριν από το Β' Παγκόσμιο πόλεμο και χτίστηκε από τους Άγγλους, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν ως αποθήκη. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου, στο υπόστεγο αυτό τοποθετούνταν αεροσκάφη για να προστατεύονται από τις αεροπορικές επιδρομές.

     

    Με τη δημιουργία της Ολυμπιακής Αεροπορίας παραχωρήθηκε στην εταιρεία για τη στέγαση εγκαταστάσεών της. Είναι μονόχωρο κτίριο, ο φέρων οργανισμός του οποίου διαμορφώνεται με ξύλινους τοξωτούς φορείς, που θυμίζουν σκαρί βάρκας ανάποδα τοποθετημένης. Εκτιμάται ότι είναι ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα αυτού του είδους τεχνικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και για το λόγο αυτό ήταν το μοναδικό κτίριο που είχε την ομόφωνη αποδοχή των μελών του ΚΣΝΜ και των εκπροσώπων όλων των φορέων που παραβρέθηκαν χτες.

     

    Για το κτίριο του δυτικού αεροσταθμού (του Θουκυδίδη Βαλεντή) το οποίο κατασκευάστηκε το 1950 και αποτελούσε το κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου μέχρι και το 1969 όταν ολοκληρώθηκε το κτίριο του Ανατολικού αεροσταθμού το συμβούλιο γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία υπέρ του μη χαρακτηρισμού

     

    Η εισήγηση υπέρ της διατήρησης έγινε από την σχολή αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ (Ησαΐας, Τουρνικιώτης, Μπελαβίλας) οι οποίοι υποστήριξαν αν και έχει καταστροφές από την πυρκαγιά, δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα, ούτε στατικά ούτε υλικών.

    Ωστόσο οι εμπειρογνώμονες του ΤΑΙΠΕΔ, αρχιτέκτονες Γ. Κίζης, Τ. Κωτσιόπουλος, Γ.Πανέτας, ισχυρίστηκαν πως στο αρχικό κτήριο του Βαλεντή έγιναν πολλές παρεμβάσεις, ενώ ο στατικός κ. Γκαζέτας τόνισε ότι το κτίσμα μετά την πυρκαγιά παρουσιάζει στατικά προβλήματα και θα πρέπει να δεχτεί ισχυρή θωράκιση.

     

    Η πρόταση χαρακτηρισμού για τον παλαιό πύργο ελέγχου, απορρίφθηκε καθώς αυτό δεν συνδέεται με το έργο Σααρίνεν, (το κτήριο του Ανατολικού Αεροδρομίου, που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο ήδη από το 2006).

     

    Το κτήριο του αμερικανικού κολεγίου που επίσης είχε προταθεί δεν χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο με ευρεία πλειοψηφία 8- 4. Το Συμβούλιο δέχτηκε την άποψη των εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με την οποία δεν πρόκειται για εξαιρετικό έργο. Επιπροσθέτως, δεν θεωρείται πως διατηρεί την ιστορική μνήμη, αλλά μόνο τη συλλογική μνήμη όσων φοίτησαν σε αυτό.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Poia_ktiria_kirussontai_diatiritea_sto_elliniko_/




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Arche

    Δημοσιεύτηκε

    ας δούνε κάτι άλλο εδώ οι κυβερνώντες αυτών των σχημάτων που θα αποφασίσουν το ποιός θα σχεδιάσει το Ελληνικο και κτίσει. Αστεία κατάντησε η ιστορία με τον Καλά τράβα να σχεδιάζει το ΟΑΚΑ, το ανίκανο να συντηρήσουν και να έχει βυθίσει τη χώρα, όταν τόσα μυαλά και δυνατότητες υπάρχουν να πω Ελληνες Αρχιτέκτονες και τους ξέρουν και ποιοι αξίζουν. Διάβαζα ότι την σχεδίαση των κτιρίων του Ελληνικού κανονίζουν σε ξένα ονόματα Αρχιτέκτονες, σαν να ζούμε ακόμα στην εποχή του "Λαλάκη του Εισαγόμενου" και δεν βλέπουν οτι αυτή η πολιτική βυθίζει τη χώρα, ότι δε φοράμε ένα made in Greece ρουχο και οτι ούτε ο Ιταλός ένα made in Greece δεν φορά. Μας πνίξαν οι Τούρκοι με τα φτηνότερα τους προιόντα πια και οι Πακιστανοί ακόμα. Και οι ίδιοι δεν βοηθούν την χώρα, όταν λιγότερο στοιχίζει και ομορφότερο δείχνει.

    Πείτε μου από το μουσείο Μπενάκη πόσο ομορφότερο δείχνει το κτίριο ενός πρώτου ονόματος ξένου σήμερα όσον αφορά ένα αντίστοιχο έργο του?

    Δεν έχουμε αρχιτέκτονες?
    Δεν έχουμε ταλέντα?
    Συνεδριάζουν λέει στην βουλή να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο brain drain και οι ίδιοι οι σημερινοί, όσο οι προηγούμενοι δεν οργάνωσαν ένα διαγωνισμό να μπορεί να διακριθεί ένα Ελληνικό όνομα.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.