Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Ποιοι βάζουν τα λεφτά στους αυτοκινητόδρομους


    Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι 4 αυτοκινητόδρομοι που βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τον περασμένο μήνα (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και αναμένεται να πάρουν τις τελικές εγκρίσεις και να υπογραφούν από τον υπουργό Ανάπτυξης μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες οι εργολάβοι (τα σχήματα) έχουν ήδη συμφωνήσει μεταξύ τους, οι ελληνικές τράπεζες θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση των έργων, εκτός από εκείνο που συμμετέχει ήδη η EIB, και το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό, μετατρέποντας τις συμβάσεις παραχώρησης σε δημόσια έργα ή παρέχοντας εγγυήσεις κάνοντας χρήση κοινοτικών κονδυλίων.

     

    Βέβαια εκτός παραμένουν κάποια τμήματα, που δεν εξασφαλίζεται η διακίνηση αυτοκινήτων και εμπορευμάτων καθώς και όλα τα έργα της Αττικής (κάθετοι άξονες, παράκαμψη ΠΑΘΕ, σήραγγα Σαλαμίνας κλπ.)

     

    Τα έργα αυτά στην καλύτερη περίπτωση, όπως τονίζουν οι αρμόδιοι αφορούν την... επόμενη γενιά των Αθηναίων. Για το σκοπό αυτό άλλωστε δεν περιλαμβάνονται στην τελευταία έκδοση του Ρυθμιστικού της Αθήνας.

     

    Ένα επιπλέον σημείο, που αφορά τα διόδια είναι η συμφωνία για τιμολόγηση ανά χιλιόμετρο και με μεγάλη πιθανότητα η συγκέντρωση της διαχείρισης των έργων σε ένα φορέα (ιδιωτικό), με μια κάρτα στην οποία ο αυτοκινητιστής θα «φορτώνει» διαδρομές.

     

    Ήδη ο Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης Γιοχάνες Χαν ανακοίνωσε ότι μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να υπογραφούν οι οριστικές συμφωνίες χρηματοδότησης για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών αξόνων της χώρας. Στην συνέχεια οι συμβάσεις ως σχέδια νόμου μαζί με την αιτιολογική έκθεση θα πάρουν τον δρόμο για την επιτροπή της Βουλής στην οποία αναμένεται να κατατεθούν και να ψηφιστούν περί τα μέσα Δεκέμβρη.

     

    Οι τέσσερις συμβάσεις αφορούν:

    • Ολυμπία Οδός (οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσάκωνα (Μεσσηνία). Αρχικά το έργο θα κατασκευαστεί μέχρι την Πάτρα. Το υπόλοιπο τμήμα το Δημόσιο έχει μέχρι το 2018 να αποφασίσει με ποιό τρόπο θα το πραγματοποιήσει για να αποφευχθούν καθυστερήσεις και αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο.

    Το πιθανότερο σενάριο είναι το τμήμα μετά την Πάτρα να πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Το κατασκευαστικό αντικείμενο θα εκμεταλλευτεί το δημόσιο, ενώ θα δώσει στον παραχωρησιούχο την συντήρηση του τμήματος αυτού.

    • Ιόνια οδός (οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα) -Νέα οδός (τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφειας Φθιώτιδας). Υπενθυμίζεται ότι η Νέα Οδός ανήκει στην παραχώρηση της Ιόνιας Οδού, καθώς πρόκειται για το χρυσοφόρο τμήμα των εθνικών μας δρόμων και θα υποστηρίξει την χρηματοδότηση της «ζημιογόνου» Ιόνιας Οδού.
    • Ε65. Ο οδικός άξονας Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία (κοντά στα Γρεβενά). Θα εκμεταλλεύεται επίσης το οδικό τμήμα του Μαλιακού Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας.
    • Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (ο οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Περιλαμβάνει τα μεγάλα έργα παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα).

    Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29048





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Εργα που υπολογίστηκαν με την μισή τιμή της βενζίνης και με τους Ελληνες 30-50 % πλουσιότερους και εργαζόμενους και υπολογίζεται να πληρωθούν με την σημερινή κατάσταση . Δύσκολα .

     

    Τα έργα βέβαια είναι αναγκαία , αν και πολλά θα μπορούσαν να γίνουν ως δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας και όχι αυτοκινητόδρομοι , όπως ο Ε-65 , ακόμα και η Ιονία μετά την Αμφιλοχία και βέβαια ο Αμφιλοχία Βόνιτσα και κάποιοι κάθετοι της Εγνατίας .

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    στην Ελλαδα του 2013 τα εργα με συμβαση παραχωρησης κατασκευαζονται καπως ετσι:

     

    "το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό, μετατρέποντας τις συμβάσεις παραχώρησης σε δημόσια έργα....."

     

    αλλα υπεγραφησαν, αλλα εφαρμοστηκαν, αλλα συμφωνηθηκαν, αλλοι θα πληρωσουν, αλλα ολα...ΕΛΛΑΣ

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Επειδή έχει γίνει κάποιο κομμάτι από την Σκάρφεια προς την Ξυνιάδα , μπορεί να γίνει αυτό σαν ταχείας κυκλοφορίας με 2+2 λωρίδες και μετά υπάρχει ήδη αναβαθμισμένο και κατασκευαζόμενο τμήμα εθνικής οδού με 2+2 λωρίδες , αυτό μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει . Χρειάζονται μόνο παρακάμψεις στις πόλεις και σύνδεση με την Εγνατία έστω και σαν βελτίωση της υπάρχουσας με 2+1 όπως το υπάρχον τμήμα μετά την Λαμία .

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα τέμπη δε σταμάτησαν καθόλου. Συνέχεια "χαζοδούλευαν". Οι σήραγγες τουλάχιστον. Με μειωμένο προσωπικό βέβαια και απλήρωτο σε μερικούς υπεργολάβους. Τα τέμπη και θα τελειώσουν και κέρδος θα έχουν παρόλη την κρίση. Δεν υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο που να συμφέρει τις μεταφορές. Αντίθετα με το Ε65, που μάλλον θα γίνουν κάποια κομμάτια από αυτά που δουλεύονταν μόνο και μόνο για να δικαιολογηθούν τα χρήματα που έχει δώσει το δημόσιο.

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.