Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 680 χλμ. της Εγνατίας Οδού που θα προκηρυχθεί προς τα τέλη του μήνα από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και αναζητά τρόπους προκειμένου η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση να γίνει πιο ελκυστική για τους ιδιώτες.

     

    Σύμφωνα με Τα Νέα, δεδομένης της κάμψης της κίνησης στις εθνικές οδούς λόγω ύφεσης, εξετάζονται διάφορες λύσεις προκειμένου ο άξονας να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μια από αυτές είναι η δυνατότητα να συνδυαστεί η Εγνατία Οδός με ένα μεγάλο ενεργειακό έργο.

     

    Όπως είχε αναφέρει τον Ιούλιο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, συζητείται η δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων εκατέρωθεν του δρόμου που ενώνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τους Κήπους του Εβρου, προκειμένου να μειωθεί το μεγάλο λειτουργικό της κόστος. Και αυτό καθώς για τις ενεργειακές ανάγκες της Εγνατίας εκτιμάται ότι απαιτούνται περί τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Ετσι την περίοδο αυτή εκπονείται μελέτη για τη δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών κατά μήκος του άξονα, η οποία αναμένεται να έχει παραδοθεί προς τα τέλη του έτους, ενώ δηλαδή ο διαγωνισμός θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

     

    Η προκήρυξη της παραχώρησης που αποτελεί ένα από τα 15 προαπαιτούμενα που εκκρεμούν για την πρώτη αξιολόγηση, εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ και «φέρνει» στον οδικό άξονα 15 νέους σταθμούς διοδίων, που θα προστεθούν στους επτά λειτουργούντες.

     

    Εκκρεμεί επίσης η τακτοποίηση των τραπεζικών εκκρεμοτήτων της Εγνατίας Οδού για το δάνειο που είχε λάβει το 2006 με ενέχυρο τα διόδια και χωρίς την εγγυοδοσία του Δημοσίου. Εν προκειμένω υπάρχει μια διαφορά με τόκους υπερημερίας 30 εκατ. ευρώ, η οποία και πρέπει να εξυπηρετηθεί.

     

    Ενδιαφέρον έχει και το αν κατά την πορεία της αποκρατικοποίησης θα υπάρξουν προσκόμματα από πλευράς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς τόσο η Εγνατία όσο και οι τρεις γειτονικοί κάθετοι άξονες που προκηρύσσονται μαζί της (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) είναι μέρος του χαρτοφυλακίου του Χρήστου Σπίρτζη.

     

    Μετά την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης για το Ελληνικό και την προκήρυξη της Εγνατίας Οδού, κλείνουν και τα βασικότερα προαπαιτούμενα από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ. Οσο για το ερώτημα τι γίνεται με τα θέματα του Υπερταμείου - δύο από τα πιο κρίσιμα εκ των 15 προαπαιτουμένων - κυβερνητική πηγή απαντά «ουδέν νεώτερον».

     

    Αφενός, δεν υπάρχει κανένα νέο από πλευράς τρόικας μετά τις αντιρρήσεις της για τα πρόσωπα του Υπερταμείου και όπως λέει η ίδια πηγή «θα το συζητήσουμε ξανά τις επόμενες ημέρες, δεν έχει οριστεί όμως ακριβής ημερομηνία πότε θα αρχίσουν οι επαφές με τους τροϊκανούς».

     

    Αφετέρου, εκκρεμεί και η τύχη του ελληνικού αιτήματος να εξαιρεθούν από το νέο Ταμείο οι αμυντικές βιομηχανίες για λόγους εθνικής ασφάλειας. Πρόκειται για τις ΕΑΣ, ΕΑΒ, και ΕΛΒΟ, που αποτελούν μέρος της δεύτερης φουρνιάς των οκτώ - εννέα ΔΕΚΟ, οι οποίες και θα κατέληγαν στο νέο Ταμείο.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500102261





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    george68

    Δημοσιεύτηκε

    «Οικονομικό έγκλημα» χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό» την παραχώρηση σε ιδιώτες του ολοκληρωμένου αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα.

    Τα 100 εκατ. ευρώ που θα εισπραχθούν θα κατατεθούν κατ' ευθείαν στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους και ένα ποσοστό από τα ετήσια έσοδα των διοδίων θα δίνεται στο Δημόσιο.

    Μόνο τα έσοδα από τους επτά σταθμούς διοδίων ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. 

    «Οικονομικό έγκλημα» χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία οδό την παραχώρηση του ολοκληρωμένου και υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Ο διαγωνισμός, σύμφωνα με το Ταμείο, περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα και αναμένεται να προκηρυχθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου.

    Οι όροι της παραχώρησης δεν έχουν γίνει γνωστοί, αλλά πληροφορίες της «Εφ.Συν.» αναφέρουν ότι προβλέπεται 40χρονη παραχώρηση, με κατ’ αποκοπήν τίμημα 100 εκατ. ευρώ, που θα κατατεθεί κατ’ ευθείαν στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους, καθώς και ποσοστό για το Δημόσιο από τα ετήσια έσοδα από τα διόδια.

    Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα και διαθέτει τρεις κάθετους άξονες που εξυπηρετούν τη σύνδεσή του με τις γειτονικές χώρες στα Βαλκάνια, κόστισαν 6,5 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης εξασφαλίστηκε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς και από δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), που δόθηκε με χαμηλό επιτόκιο και μακροχρόνια περίοδο εξόφλησης.

    Το 2006, με κυβερνητική υπόδειξη, η δημόσια εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υποχρεώθηκε να πάρει δάνειο ύψους 1,2 δισ. ευρώ από εμπορική τράπεζα για να αποπληρώσει τα υπολειπόμενα έργα που δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν κοινοτικές χρηματοδοτήσεις καθώς προχωρούσαν με υπερβάσεις προϋπολογισμών και χρονοδιαγραμμάτων.

    Χορηγήθηκε χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου και με εγγύηση τα έσοδα από τα διόδια, που έπρεπε να λειτουργήσουν αμέσως. Για λόγους πολιτικού κόστους οι πρώτοι σταθμοί άνοιξαν περίπου τέσσερα χρόνια αργότερα και αυξάνονται με αργούς ρυθμούς. Ο εμπορικός δανεισμός, μετά τα προβλήματα που επιλύθηκαν πρόσφατα, αποπληρώνεται και απομένει να καταβληθούν περίπου 100 εκατ. ευρώ.

    Σήμερα τα έσοδα από τους επτά σταθμούς διοδίων ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οι τιμές είναι 50% χαμηλότερες σε σχέση με αυτές που ισχύουν στους υπόλοιπους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους.

    Με βάση την απόφαση, που είχε υπογράψει στα τέλη του 2014 ο τότε υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και δεν έχει ανακληθεί, ο αριθμός των σταθμών προβλέπεται να φτάσει τους 15 μαζί με αυτούς που θα κατασκευαστούν στους κάθετους άξονες, ενώ οι τιμές επιτρέπεται να αυξηθούν και να φτάσουν έως και τον διπλασιασμό τους.

    Την ίδια εποχή είχαν προκηρυχθεί δύο χωριστοί διαγωνισμοί. Ο πρώτος αφορούσε τη λειτουργία των σταθμών διοδίων, που ανατέθηκαν σε ιδιώτες για μια τετραετία με ετήσιο κόστος της τάξης των 5 εκατ. ευρώ. Ο δεύτερος κάλυπτε τις ανάγκες τετραετούς συντήρησης του αυτοκινητόδρομου από ιδιωτικά συνεργεία και καθορίζεται με ανώτατο όριο τα 30 εκατ. ευρώ, με βάση καθορισμένο κοστολόγιο εργασιών.

    Υπάρχει ανάγκη να κατασκευαστούν σταθμοί εξυπηρέτησης για τους ταξιδιώτες, με χώρους εστίασης και εφοδιασμού με καύσιμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι συμφέρον για το Δημόσιο να παραχωρηθεί σε ιδιώτες ο σύγχρονος οδικός άξονας. Για την κατασκευή τους έχουν από χρόνια απαλλοτριωθεί χώροι σε διάφορα σημεία.

    Χρειάζεται επίσης να βελτιωθεί ο φωτισμός και να αναβαθμιστεί ο κάθετος άξονας Χαλάστρα-Εύζωνοι, που είχε κατασκευαστεί παλιότερα με επίβλεψη του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ).

    «Παραδίδουμε έτοιμο αυτοκινητόδρομο, με σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο, που θα φορτωθεί την εξόφληση του δανείου της ΕΤΕπ. Ακόμη και την κατασκευή των σταθμών των νέων διοδίων», μας είπε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος των 250 εργαζομένων στην Εγνατία και εκφράζει ανησυχία για αύξηση των τιμών στα διόδια, που θα ανεβάσει τα έσοδα και θα κάνει το έργο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές. Η εταιρεία διαθέτει ειδικευμένο προσωπικό και έχει αναλάβει σημαντικά έργα του Δημοσίου σε άλλες περιοχές της χώρας, κυρίως στα νησιά.

    Εχει αναπτυχθεί σε βαλκανικές χώρες και διαθέτει γραφεία στη Σερβία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία.

    http://www.efsyn.gr/arthro/egklima-stin-egnatia-odo

    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Τα έσοδα είναι 50εκ το χρόνο....τα έξοδα της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. δεν μας λένε πόσα είναι.

     

    Και μήπως μιλάνε για θεωρητικά έσοδα ? Αν δηλαδή δουλέυουν όλοι οι σταθμοί συνεχώς με κάποια ιδεατή κυκλοφορία ? Ρεύματα, συντήρηση κτλ ? Τέτοιες εταιρίες καλό είναι να γίνουν ιδιωτικές, δεν προσφέρουν τίποτα.

    kostassid

    Δημοσιεύτηκε

    Στο πλαίσιο Παραχώρησης θα γίνει ότι είναι να γίνει. Απλά ο δρόμος είναι περατωμένος και δεν έχει τμήμαμα υπό κατασκευή. Κάπως έτσι θα γίνει με την Αττική οδό σε 8 χρόνια που τελειώνει η παραχώρηση της. (ίσως εκεί μπει ως τίμημα και η διάνοιξη σήραγγας προς Ανατολική Αττική.)



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.