Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγαν ο τέως πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) Γιάννης Αλαβάνος και άλλοι 53 Αθηναίοι κατά του σχεδίου πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου. Η συζήτηση της προσφυγής θα συζητηθεί με την έναρξη του νέου δικαστικού έτους στις 19 Σεπτεμβρίου 2014.

     

    Οι «54» ζητούν να ακυρωθεί ως παράνομη και αντίθετη στην ευρωπαϊκή νομοθεσία η απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για «την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και την επέκταση του τραμ σε συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του κέντρο της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου».

     

    Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση είναι αντίθετη στο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της Αθήνας και έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του νόμου που ενέκρινε το ρυθμιστικό σχέδιο των Αθηνών και την υπουργική απόφαση με την οποία εγκρίθηκε το γενικό πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων.

     

    Σύμφωνα με τους «54», η πεζοδρόμηση είναι αντίθετη τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στην εθνική νομοθεσία, καθώς πριν από την έκδοση της επίμαχης υπουργικής απόφασης δεν προηγήθηκε στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά ούτε συντάχθηκε μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231311687





    AlexisPap

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ponireas

    Δημοσιεύτηκε

    Το ότι έγινε προσφυγή στο ΣΤΈ για μη ύπαρξη περιβαλλοντικών μελετών δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ή ότι δεν θα μελετηθούν κατά την έγκριση της πρότασης.

    Καλώς έγινε και για όλα τα μεγάλα έργα πρέπει να γίνεται, το θέμα ένιαι ότι πρέπει το ΣΤΈ να ειναι ανεξάρτητο και να κινείται ταχύτατα.

    kan62

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ... Γιατί πραγματικά όποιος υπουργός θα ξεκινούσε και θα έβαζε υπογραφές σε κάτι τέτοιο γνωρίζοντας οτι δεν έγινε νομότυπα θα ήταν χαζός.

     Τι σε κάνει να το πιστεύεις, η τιμιότητα των πολιτικών μας ή η τυφλή και άδολη εφαρμογή των νόμων από μέρους τους ;

     

    ponireas, η προσφυγή έγινε κυρίως για τις κυκλοφοριακές μελέτες ...

    Edited by kan62
    • Upvote 1
    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αν και δεν με αφορά άμεσα το θέμα (δεν είμαι Αθηναίος), εξέφρασα και παλαιότερα τις επιφυλάξεις μου για το περιλάλητο Rethink...

     

    Όχι μόνο επειδή δεν με εκφράζει αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης του αστικού χώρου.

    Ούτε αποκλειστικά επειδή δεν μου αρέσει το ότι κάποιοι μεγάλοι, κρυμμένοι πίσω από οργανισμούς και σχήματα απροσδιόριστα, σκέφτονται πριν από εμάς για εμάς.

     

    Αλλά γιατί η παρατηρούμενη -πέρα κάθε φαντασίας- συστράτευση κρατικού τομέα, ιδιωτικής πρωτοβουλίας και τύπου, μυρίζει ύποπτα... Δεν έχω συνηθίσει να με σκέφτονται τόσο πολύ και να πασχίζουν για το καλό μου τρία υπουργεία, το ίδρυμα Ωνάση, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθηγητάδες και προεστοί...

     

    Πολύ νοιάξιμο ρε αδελφέ, και για ένα θέμα που δεν ήταν καν προτεραιότητά μου. Τι λέω, δεν το είχα φανταστεί καν.

    Και μην με αποπάρετε που δεν είμαι Αθηναίος, καταλαβαίνω βαθύτατα τα συναισθήματα των Αθηναίων, από τότε που ένα πρωί είδα σε εφημερίδες και μπλογκ ότι αναδείχθηκε ο νικητής του διαγωνισμού για το τοπόσημο της Θεσσαλονίκης: Η ξενοφόρα!

     

    Ξέρω ότι και οι Αθηναίοι θα προτιμούσαν τα εκατομμύρια €, που όλοι καμώνονται ότι είναι διαθέσιμα, να ξοδευτούν διαφορετικά:

    Να σκουπιστεί κανένας δρόμος, να κλείσει καμιά λακούβα, να βρεθεί ένα κατάλυμα για τους αστέγους, να φυτευτεί κανένα δεντράκι, να ανοίξει έστω και ένας κλειστός αρχαιολογικός χώρος στο ιστορικό κέντρο...

     

    Αλλά, τα αφεντικά μας έχουν άλλα σχέδια. Προτιμούν λύσεις ριζικές και όχι ημίμετρα. Έτσι, θα ξαναφτιάξουν εκ βάθρων την Αθήνα, ξεκινώντας από την Πανεπιστημίου. Οι υπόλοιποι δρόμοι της Αθήνα μπορούν να συνεχίσουν να ζουν στα σκατά, μέχρι να έρθει η σειρά τους.*

     

    Το πιο τραγικό όμως σε όλη την ιστορία, είναι που δεν υπάρχει έστω μία φωνή να αρθρώσει λόγο ουσίας.

    Να μιλήσει για κοινωνία, για Αρχιτεκτονική, για αξίες, για ανθρωπισμό, για την κλίμακα του Αθηναϊκού κέντρου...

    Μόνο Αλαβανάκια που γαυγίζουν, και μοναδικό επιχείρημα η κυκλοφοριακή μελέτη.

    Το μέλλον λοιπόν της Αθήνας ανήκει στους πολιτικούς μηχανικούς και τους συγκοινωνιολόγους.

    Αντίο Ικτίνε, αντίο Καλλικράτη...

    Ζήτω ο Καλατράβα, το ίδρυμα Ωνάση και ο Μπόμπολας...

     

     

     

    * Για να είμαστε δίκαιοι, το Rethink δεν αφορά μόνο ένα δρόμο. Αλλά η ουσία των παραπάνω σκέψεων δεν αλλάζει.

    Edited by AlexisPap
    • Upvote 4
    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    .....

    Το μέλλον λοιπόν της Αθήνας ανήκει στους πολιτικούς μηχανικούς και τους συγκοινωνιολόγους.

    Αντίο Ικτίνε, αντίο Καλλικράτη...

    Ζήτω ο Καλατράβα, το ίδρυμα Ωνάση και ο Μπόμπολας...

    ......

    Συνοπτικά ….

    Τσιμέντο να γίνει …. 

    • Upvote 1
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    +1 Alexis

    και για όσους βαριούνται επί της ουσίας το ξανασυζητήσαμε

    http://www.michanikos.gr/topic/33558-%CE%A3%CE%B5-%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83/

    ...

    @Giorgos όπως για το Mall

    Edited by imhotep
    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    Μόνο επειδή το ανέφερε ο Αλέξης ... η "ξενοφόρα" της Θεσσαλονίκης είναι ίδια με την "τραμοφόρα" της Αθήνας ... και δεν εννοώ την ιδέα αλλά τα πρόσωπα ...

    Κατά τα λοιπά ισχύουν τα ανωτέρω ...

    kiakos

    Δημοσιεύτηκε

    Το rethink Athens είναι αποτέλεσμα ενός μεγάλου διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, τα περί πολιτικών μηχανικών και συγκοιωνιολόγων δεν καταλαβαίνω πως κολλάνε; Αρχιτέκτονες διεθνούς κύρους το σχεδίασανε.

    Τώρα αν το πρόβλημα μας είναι το τι λέει και τι δε λέει η κυκλοφοριακή μελέτη του ΕΜΠ, ας μου πει κάποιος που γνωρίζει τα στοιχειώδη από κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά αστικών κέντρων, τι αποτέλεσμα θα έπρεπε να βγάλει μια μελέτη που εξετάζει να απομακρύνει τα ΙΧ από ένα κεντρικό αστικό άξονα και να τον δώσει στους πεζούς και τα ΜΜΜ. Όχι, γιατί τα βιβλία που διδαχθήκαμε αυτά τα γράφουν στην εισαγωγή ως παραδείγματα (για να μην πώ στο εξώφυλλο).

     

    Για το κοινωνικο-οικονομικό σκέλος του θέματος: αν για κάτι δεν έχουν να κερδίσουν από κάτι παραπάνω από δύο, αυτό απλά δεν γίνεται. Έτσι είναι η ζωή. Αυτός που πληρώνει, τα δίνει για πεζοδρόμηση, μακάρι να τα έδινε για κάτι άλλο που να αρέσει σε περισσότερους.

    Vasili

    Δημοσιεύτηκε

    Για πόσο καιρό θα μας τρώει η γκρίνια και η μιζέρια ? κάναμε 200 - που λέει ο λόγος - χρόνια να κατασκευάσουμε ένα μουσείο ακρόπολης ( που επιτέλους υλοποιήθηκε και είναι καταπληκτικό κτίριο). Και όλη η καθυστέρηση εξαιτίας γκρίνιας, τυπολατρείας, χατηριών κλπ.

     

    Και η συζήτηση σε τέτοιου είδους έργα όπως αυτό της πεζοδρόμησης δεν είναι αν σπρώχνεται ή όχι από συμφέροντα και εργολάβους κλπ, αλλά α) αν οφελεί η όχι την πόλη και τους πολίτες β) αν βελτιώνει την αισθητική του αστικού περιβάλλοντος, γ) αν απαντά και διορθώνει προβλήματα, δ) αν κατά την υλοποίηση του έργου δεν γίνει το γνωστό φαγοπότι.

     

    Δε νομίζω να υλοποίηθηκε μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο ποτέ και πουθενά αν πίσω από αυτό δεν υπήρχαν κάποιοι που είχαν εξουσία και δύναμη που έσπρωχναν για δικούς τους λόγους (εκκλησία, κράτος, αριστοκράτες, κλπ). Το θέμα είναι τι αντίκτυπο είχε το έργο στην ταυτότητα, αισθητική και λειτουργίες της πόλης, στον πολιτισμό και την ιστορία της.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.