Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η αναστολή των έργων στις νέες εθνικές οδούς, το "πάγωμα" νέων δημοπρατήσεων και η εκτόξευση των χρεών του Δημοσίου προς τους εργολήπτες υπήρξαν ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, κατά την πρώτη μνημονιακή περίοδο (από το 2010 έως το 2014), οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.

     

    Μεσολάβησαν το 2015, που υπήρξε χαμένη χρονιά (λόγω capital controls, τριών εκλογικών αναμετρήσεων, απειλής Grexit) και το 2016 οπότε, όπως αναφέρουν στην αγορά, υπήρξε σχετική σταθεροποίηση κυρίως όσον αφορά τα οδικά έργα παραχώρησης. Τι θα συμβεί το 2017;

     

    Μάχη επιβίωσης

     

    Τη φετινή χρονιά το ποτήρι είναι μισογεμάτο, αλλά, όπως σημειώνει παράγοντας της αγοράς, με μεγάλη ευκολία θα μπορούσε να αδειάσει. Η μη ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης, ο κίνδυνος πολιτικής αστάθειας, η επάρκεια των ταμειακών διαθέσιμων έως τον Μάιο (οικον. ανάλυση Eurobank 12/1) και η διατήρηση των κεφαλαιακών ελέγχων μετατρέπουν το πεδίο σε "κινούμενο έδαφος".

     

    Εάν σε όλα αυτά προστεθεί η ανυπαρξία νέων μεγάλων έργων, γίνεται αντιληπτό γιατί η δημοπράτηση του πρώτου έργου του Φαληρικού Όρμου συγκέντρωσε υψηλές εκπτώσεις.

     

    Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη φετινή χρονιά, θα ενταθεί η τακτική (που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια) της διεκδίκησης σε Ελλάδα και εξωτερικό ακόμη και έργων με μονοψήφιο προϋπολογισμό. Το "κυνήγι", εξάλλου, νέων έργων είναι επιβεβλημένο, δεδομένου ότι από τη φετινή άνοιξη, η κατασκευή δίνει τη θέση της στην παραχώρηση όσον αφορά τις νέες εθνικές οδούς (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε -65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), με τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη-Καλαμάτα & κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη να έχει ολοκληρωθεί.

     

    Οι ιδιωτικοποιήσεις…

     

    Οι λιγοστές ολοκληρωμένες ιδιωτικοποιήσεις θα μπορούσαν, φέτος, να δημιουργήσουν σχετική κινητικότητα. Ο λόγος για:

     

    - Τις εργασίες ανακατασκευής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τις οποίες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει ήδη επιλεγεί ανάδοχος. Τα βλέμματα, πλέον, είναι στραμμένα στη συμβασιοποίηση του έργου αξίας 1,23 δισ. ευρώ έως και το τέλος Φεβρουαρίου.

     

    - Την ανακατασκευή του Αστέρα Βουλιαγμένης (400 εκατ. ευρώ), με το διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου να βρίσκεται σε εξέλιξη.

     

    - Την υλοποίηση τουριστικής ανάπτυξης σε έκταση 35.000 τ.µ. στην Κασσιόπη Κέρκυρας. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση συνοδεύεται με οικονομικό αντάλλαγμα 23 εκατ. ευρώ και συνολική επένδυση ύψους 75 εκατ. ευρώ.

     

    Να σημειωθεί ότι για τα τρία παραπάνω έργα θα χρειαστεί χρόνος ωσότου ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, δεδομένου ότι απαιτείται η εξασφάλιση σειράς αδειών.

     

    …και τα υπόλοιπα έργα

     

    Κατά το προσεχές διάστημα, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το έργο της κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηράκλειου Κρήτης. Για το έργο, προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, κατέθεσε μοναδική προσφορά η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την ινδική GMR. Η κατακύρωση του έργου στην κατασκευαστική θα ενίσχυε σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών, τον κύκλο εργασιών από την κατασκευή και βέβαια την κερδοφορία.

     

    Επίσης, ώθηση στα μεγέθη της ΤΕΡΝΑ αναμένεται να προσδώσει η έναρξη υλοποίησης του νότιου άκρου του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από Ημικόμβο ΠΑΘΕ (Λαμία) έως Α/Κ Ξυνιάδα (Φθιώτιδα), μήκους 32 χλμ.

     

    Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, που είχε αναβληθεί το 2013 για χρηματοδοτικούς λόγους, ανατέθηκε στην ΤΕΡΝΑ, καθώς βρέθηκαν οι απαιτούμενοι δημόσιοι πόροι 305,75 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωματικών εργασιών). Βέβαια, για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, απαιτείται να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και η Κομισιόν να εγκρίνει τη διάθεση των δημοσίων πόρων.

     

    Οι ΣΔΙΤ Πελοποννήσου (160 εκατ.) και Ηπείρου (45 εκατ.) στη διαχείριση απορριμμάτων αποτελούν δύο ακόμη έργα των οποίων η ολοκλήρωση της συμβασιοποίησης θα είχε θετική επίδραση στα μεγέθη της ΤΕΡΝΑ.

     

    Ταυτόχρονα, το πρώτο υποέργο (150 εκατ. ευρώ) για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα δώσει σημαντική ώθηση στα μεγέθη της Άκτωρ. Η τεχνική εταιρεία έχει επιταχύνει τους ρυθμούς κατασκευής στο μετρό Θεσσαλονίκης όπου, έως τα μέσα Φεβρουαρίου, υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων.

     

    Η J&P Άβαξ κοινοπρακτικά με τις εταιρείες Μεσόγειος και ΑΑΓΗΣ αναμένουν τις τελικές υπογραφές για την υλοποίηση μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ηλεία (40 εκατ. ευρώ).

     

    Τις τελικές υπογραφές αναμένουν η Intrakat κοινοπρακτικά με τις Archirodon Envitec για το έργο διαχείρισης απορριμμάτων στις Σέρρες προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

     

    Σχετικά με την υποθαλάσσια αρτηρία Σαλαμίνας (350 εκατ. ευρώ), που βρίσκεται στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου δεν αναμένεται η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και επιλογής αναδόχου να ολοκληρωθεί φέτος.

     

    Με ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά και τις δημοπρατήσεις για τα επιμέρους τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Για τα τρία πρώτα τμήματα έχουν μειοδοτήσει εταιρείες συμφερόντων Καλογρίτσα, με παράγοντες των κατασκευών να αμφιβάλουν για το εάν, εν τέλει, οι τρεις αυτές εργολαβίες θα κατακυρωθούν στα σχήματα Καλογρίτσα.

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/auto/3184001/pos-tha-kerdisoun-tin-partida-to-2017-oi-kataskeuastikoi-omiloi





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.