Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε διάσκεψη, κεκλεισμένων των θυρών, έκρινε σύμφωνα με πληροφορίες, αντισυνταγματική την τακτοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς με «πάγωμα» της κατεδάφισής τους για 30 χρόνια (αφού καταβληθεί το σχετικό πρόστιμο), όπως επίσης έκρινε αντισυνταγματικό στο σύνολό του το νόμο 4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, την δημιουργία του «Πράσινου Ταμείου», κ.λπ.

     

    Οπως τόνιζαν νομικοί κύκλοι η απόφαση αυτή του ΣτΕ δημιουργεί αδιέξοδο σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που τακτοποίησαν τα αυθαίρετά τους, ενώ διαιωνίζει το πρόβλημα των αυθαιρέτων, καθώς η Πολιτεία δεν εκφράζει τη βούληση να συμμορφωθεί στις αποφάσεις του ΣτΕ.

     

    Επίσης, προκαλείται αναστάτωση λόγω των χιλιάδων περιπτώσεων μεταβιβάσεως ακινήτων και συμβολαιογραφικών πράξεων που έγιναν την τελευταία διετία, ενώ την ίδια στιγμή προκαλούνται τεράστια ερωτηματικά στους πολίτες οι οποίοι εντάχθηκαν στις σχετικές ρυθμίσεις του νόμου καταβάλλοντας αξιόλογα χρηματικά ποσά για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων τους.

    Εξάλλου, γεννώνται ερωτηματικά για το εάν θα επιστραφούν τα ποσά που έχουν καταβληθεί για την νομιμοποίηση αυθαιρέτων ή θα βρεθεί άλλης μορφής λύση. Μάλιστα, προσέθεταν οι ίδιοι κύκλοι ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι έχουν καταβληθεί και αμοιβές σε μηχανικούς οι οποίοι επωμίσθηκαν το μεγάλο βάρος διευθέτησης της νομιμοποίησης.

     

    Πάντως, σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι άμεση η νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, προσέθεταν οι ίδιοι κύκλοι.

    Να σημειωθεί ότι και κατά το πρόσφατο παρελθόν η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει κρίνει αντισυνταγματική την παλαιότερη προσπάθεια (παλαιό νομοθετικό πλαίσιο) νομιμοποίησης των αυθαιρέτων.

    Ειδικότερα, η Ολομέλεια των συμβούλων της Επικρατείας (πρόεδρος ο Κ. Μενουδάκος και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου) στην εν λόγω διάσκεψη έκριναν κατά πλειοψηφία ότι ο Ν. 4014/2011 είναι αντίθετος στο άρθρο 24 παράγραφος 2 του Συντάγματος που προστατεύει το περιβάλλον, τον ορθολογικό πολεοδομικό σχεδιασμό, το οικιστικό περιβάλλον, κ.λπ.

     

    Συγκεκριμένα, οι δικαστές έκριναν ότι ο επίμαχος νόμος του 2011 παραβιάζει ευθέως το άρθρο 24 του Συντάγματος και δεν δέχθηκαν κανέναν άλλο ισχυρισμό όσων είχαν προσφύγει στο ΣτΕ κατά της τακτοποίησης των αυθαιρέτων, κ.λπ. Επίσης, δεν δέχθηκαν ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την επιβάρυνση -του ήδη κατά πολύ επιβαρυμένου- οικιστικού περιβάλλοντος και έκαναν δεκτές τις σχετικές αιτήσεις ακυρώσεως.

     

    Οι θέσεις της εισηγήτριας για τα αυθαίρετα του 2011

     

    Κατά την συζήτηση των προσφυγών (Χαρίκλειας Θεοδωρίδη, Αθ. Μιχελή και Π. Θεοδωρόπουλου) ενώπιον της Ολομέλεια του ΣτΕ στις 14 Φεβρουαρίου 2012, κατά του νόμου του 2011 για τα αυθαίρετα, η κυρία Σακελλαροπούλου είχε αναφερθεί στην νομολογία του δικαστηρίου της τελευταίας 3ετίας (παλαιότερες αποφάσεις) που είχαν κρίνει ότι η συνταγματική ανοχή απέναντι στα αυθαίρετα εξαντλήθηκε με τον Ν. 1337/1983 και ότι δεν είναι δυνατή η αποφυγή κατεδάφισης για τα αυθαίρετα «νέας γενιάς», δηλαδή όσα κτίστηκαν μετά τις 31.1.1983. Επίσης, η εισηγήτρια είχε αναφερθεί στο περιεχόμενο του επίμαχου Ν. 4014/2011, που μεταξύ των άλλων, προβλέπει, ότι αναστέλλεται για 30 χρόνια η επιβολή κυρώσεων και κατεδάφισης αυθαιρέτων (περιλαμβανομένων και των ημιυπαίθριων χώρων) μετά την καταβολή του σχετικού προστίμου (το ύψος του οποίου καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία στην οποία θα υπαχθεί η πολεοδομική παράβαση), ενώ ορίζεται ότι το ειδικό πρόστιμό που θα καταβληθεί θα αποδίδεται στο «Πράσινο Ταμείο». Μάλιστα, είχε επισημάνει η εισηγήτρια ότι δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις για την υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής των αυθαιρέτων στον επίμαχο νόμο, όπως είχαν επίσης δοθεί και παρατάσεις για τις καταθέσεις των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

     

    Επιπρόσθετα, η κυρία Σακελλαροπούλου τον περασμένο Φεβρουάριο ενώπιον του ακροατηρίου είχε θέσει το ερώτημα «εάν η αντιμετώπιση της οξύτατης δημοσιονομικής κρίσης την οποία διέρχεται η χώρα, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη και διαχρονική μορφή που έχει λάβει η αυθαίρετη δόμηση, μετά την πάροδο 30 περίπου ετών από τη θέσπιση του Ν. 1337/1983 και την πρόβλεψη παρεμβάσεων πολεοδομικής εξισορρόπησης με διάθεση τμήματος των εσόδων, συνιστούν ή όχι εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν αφενός την απόκλιση από τις συνταγματικές αρχές του κράτους δικαίου και της ισότητας των πολιτών έναντι του νόμου και αφετέρου αν θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την επιβάρυνση του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, αλλά και τη διαφοροποίηση της πάγιας νομολογίας του ΣτΕ ως προς την αυθαίρετη δόμηση».

     

    Προμήνυμα του ΣτΕ για αντισυνταγματικότητα του Ν. 4014/2011

     

    Υπενθυμίζεται ότι τις πρώτες ημέρες του Απριλίου του 2012 η Ολομέλεια του Συμβούλιου της Επικρατείας (διαδικασία Αναστολών) με πρόεδρο τον μετέπειτα υπηρεσιακό πρωθυπουργό Παν. Πικραμμένο και εισηγήτρια την σύμβουλο Επικρατείας κυρία Σακελλαροπούλου, έστειλε το πρώτο μήνυμα για την «τύχη» των αυθαιρέτων του Ν. 4014/2011. Τότε, οι δικαστές «πάγωσαν» την νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων νέας γενιάς που η ανέγερσής τους βεβαιωνόταν με «ελαστικούς» τρόπους απόδειξης του χρόνου κατασκευής τους (υπεύθυνες δηλώσεις και βεβαιώσεις μηχανικών, ιδιωτικά έγγραφα, κ.λπ.), επαναφέροντας το «ρολόι» στο καθεστώς των προϋποθέσεων νομιμοποίησης προ της 28ης Ιουλίου 2011 (ημερομηνία εφαρμογής του Ν. 4014/2011), έτσι ώστε να αποδεικνύεται ο χρόνος κατασκευής μόνο με αεροφωτογραφίες και δημόσια έγγραφα.

     

    Παράλληλα, το περασμένο χρόνο η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με την ίδια απόφασή της (180/2012) είχε κρίνει ότι με την διαδικασία που ακολουθείται για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς «υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω βλάβης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος και δημιουργίας τετελεσμένων καταστάσεων με την πραγματοποίηση και νέας αυθαίρετης δόμησης».

     

    Παλαιότερο νομοθετικό πλαίσιο

     

    Να σημειωθεί ότι και κατά το παρελθόν η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε κρίνει αντισυνταγματικό το παλαιότερο νομοθετικό καθεστώς νομιμοποίησης των αυθαιρέτων. Τότε, μάλιστα, οι σύμβουλοι Επικρατείας είχαν κρίνει πολύ αυστηρότερα το παλαιό νομοθετικό πλαίσιο, αφού είχαν αποφανθεί ότι πλέον της παραβίασης του άρθρου 24 του Συντάγματος (κάτι που κρίθηκε και τώρα για το Ν. 4014/2011), παραβιάζονται επιπρόσθετα, οι συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4), του κράτους δικαίου (άρθρο 25), καθώς και οι αρχές του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2 Συντάγματος).

    Ενδεικτικά, το πρώτο δεκαήμερο του 2009 η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, ομόφωνα (35 δικαστές) με την υπ΄ αριθμ. 3500/2009 απόφασή της, είχε αποκλείσει κάθε προσπάθεια διατήρησης και εξαίρεσης από την κατεδάφιση των αυθαιρέτων «νέας γενιάς» (που χτίστηκαν μετά το νόμο Τρίτση-Ν. 1337/1983, δηλαδή που ανεγέρθηκαν μετά την 31.1.1983) και στα οποία εντάσσονται ως αυθαίρετες κατασκευές και οι ημιυπαίθριοι χώροι.

     

    Η Ολομέλεια ΣτΕ, υπό τον τότε αρχαιότερο αντιπρόεδρό της Μ. Βροντάκη, έκανε δεκτή εισήγηση του συμβούλου Επικρατείας Ν. Ρόζου και έκρινε αντισυνταγματικό το Ν. 3044/2002, που επιχείρησε να εξαιρέσει από τον κανόνα της κατεδάφισης όλα τα αυθαίρετα, πριν και μετά τον Ν. 1337/1983, αλλά και όσα θα χτίζονταν οποτεδήποτε στο μέλλον.

     

    Το 2009 οι σύμβουλοι Επικρατείας δέχτηκαν ότι η τελευταία συνταγματικά ανεκτή εξαίρεση από την κατεδάφιση ήταν για τα κτίσματα που ανεγέρθηκαν μέχρι την 31.1.1983 και συνεπώς κάθε εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών που έγιναν μετά την ημερομηνία αυτή, παραβιάζει το άρθρο 24 παράγραφος 2 του Συντάγματος (για το φυσικό και οικιστικό περιβάλλον), καθώς και τις συνταγματικές διατάξεις που κατοχυρώνουν το κράτος δικαίου, την ισότητα και τον σεβασμό στην αξία του ανθρώπου.

    Στη συνέχεια, ένα έτος μετά, η Ολομέλεια του ΣτΕ με άλλη, την υπ΄ αριθμ. 3921/2010 απόφασή της, έκρινε και πάλι αντισυνταγματικές και ανίσχυρες τις διατάξεις του N. 3044/2002, που επέτρεψαν να εξαιρούνται από την κατεδάφιση νέα αυθαίρετα, είτε εντός είτε εκτός σχεδίου πόλεως και οικισμών, ακόμα και αν ανεγείρονται σε παραδοσιακούς και ειδικά προστατευόμενους οικισμούς.

     

    Δηλαδή, η Ολομέλεια υπό τον τότε πρόεδρό της Π. Πικραμμένο και υιοθετώντας την εισήγηση της κυρίας Σακελλαροπούλου, έκρινε αντισυνταγματικό τον Ν. 3044/2002 και δέχθηκε ότι η τελευταία συνταγματικά ανεκτή εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων έγινε με τον «νόμο Τρίτση» οπότε μπορούσαν να διασώσουν τα αυθαίρετα όσοι τα είχαν δηλώσει. Με την ίδια απόφαση του 2010 κρίθηκε ακόμη από το ΣτΕ ότι ο Ν. 3044/2002 είναι αντίθετος στο άρθρο 24 παράγραφος 2 του Συντάγματος, καθώς με τις διατάξεις του «ανατρέπεται ή επηρεάζεται δυσμενώς ο ορθολογικός οικιστικός σχεδιασμός, αποδυναμώνεται η εφαρμογή των όρων δόμησης και των περιορισμών χρήσης και επέρχεται επιδείνωση των όρων διαβίωσης των κατοίκων».

     

    Τι ζητούν από το ΣτΕ

     

    Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει κάτοικοι του Αμαρουσίου Αττικής, της Φθιώτιδος, Θεσπρωτίας, κ.λπ. επικαλούμενοι, μεταξύ των άλλων, ότι θίγονται με τον αντισυνταγματικό Ν. 4014/2011 που προβλέπει την διαδικασία νομιμοποίησης των αυθαιρέτων και την επιβολή ειδικού προστίμου υπέρ του «Πράσινου Ταμείου». Ακόμη, ζητούν την ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν τις διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης του ειδικού παραβόλου-προστίμου στο «Πράσινο Ταμείο», προσδιορίζουν τον τρόπο υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών και εγγράφων, κ.λπ.

    Ειδικότερα, οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι ο επίμαχος νόμος παραβιάζει το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία του περιβάλλοντος, τις συνταγματικές αρχές της ανάπτυξης του οικιστικού περιβάλλοντος βάσει επιστημονικού σχεδιασμού, την συνταγματική αρχή της ισότητας, την αρχή της διάκρισης των εξουσιών, κ.λπ., όπως επίσης παραβιάζει και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

    Τέλος, η δημοσίευση της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.

     

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

     

    Πηγή: ΣτΕ: Παράνομη η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς, να κατεδαφιστούν - Στον αέρα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες | iefimerida.gr http://www.iefimerid...7#ixzz2S4TzY5TA





    prozak

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    dim

    Δημοσιεύτηκε

    Ιάσονα, άμα δε βαριέσαι, δεν αναλύεις λίγο τις προβλέψεις σου, έτσι για να γίνεται κουβέντα; Το λογικό δεν είναι να τον τρέξουν το νέο νόμο μπας και μαζέψουν τα 500αρικα από τους προ του 75 που πιθανώς να σπεύσουν και να γλιτώσουν μια εμπλοκή με το ΣτΕ εντός του φθινοπώρου;

    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

    εχει κανεις ειδικοτητα αστρολογιας εδω? :mrgreen:

    θελω να ρωτησω κατι σχετικα με τον ερωτα

     

    - και λιγο χιουμορ δε βλαπτει - λολ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Υπάρχουν ήδη γραμμένα μέσα στον τελευταίο μήνα, είτε σε αυτό, είτε στο άλλο αντίστοιχο topic του site. Δέστε τα συγκεντρωμένα;

     

     

    Συμπέρασμα 1ο:
    Μια πεθερά αγόρασε ένα διαμέρισμα, το έβαψε με τα χρώματα της επιλογής της και το έδωσε προίκα στον υιό της, που πρόσφατα παντρεύτηκε. Το ζευγάρι, αφού ευχαρίστησε την πεθερά (και μαμά) αποφάσισε να κατοικήσει στο συγκεκριμένο διαμέρισμα. Η νύφη το πρώτο πράγμα που έκανε, ήταν να ξαναβάψει το διαμέρισμα στα χρώματα της επιλογής της.....

    Το ίδιο γίνεται και σήμερα!

    Το συγκεκριμένο προσχέδιο είναι ο 4014, περίπου έτσι όπως θα έπρεπε να είχε βγει αρχικώς.

    Λίγο περισσότερο ψαγμένος από τον προηγούμενο!
    Με πολλές αλλαγές, όχι όμως ουσιαστικά σημαντικές!
    Φοβισμένες κινήσεις, πολλές όμως προς τη σωστή κατεύθυνση!
    Δυστυχώς, χωρίς ιδιαίτερη τόλμη, για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων, εκτός τρέχοντος οικονομικού πνεύματος και κλίματος της εποχής που ζει η χώρα μας, με πάρα πολλά πρακτικά προβλήματα, που χρήζουν δουλειάς και κατευθύνσεων, που μάλλον δύσκολα θα εκτονωθούν.
    Με πολλές πρόσθετες και σημαντικές εργασίες αναβάθμισης και αναδόμησης της πλατφόρμας - εφαρμογής που θα το υποστηρίζει, με τη γνωστή άφεση αμαρτιών και με σημαντική ποσότητα λιβανιού για να κρατήσει μακρυά το ... απευκταίο.
    Δεν δίδει σημαντικά κίνητρα για να προστρέξουν οι ιδιοκτήτες να δηλώσουν τα αυθαίρετα.
    Δεν κάνει σημαντικές μειώσεις στα πρόστιμα.
    Δεν αυξάνει σημαντικά τις δόσεις αποπληρωμής.
    Συμβιβάζεται με τη δεκαετία γιατί απλώς δεν έχει την πυγμή να κάνει διαφορετικά.
    Δεν θα πετύχει.
    Δεν θα εισπράξουν αυτά που μπορούν ή αυτά που θέλουν.
    Για τα επόμενα περίπου δέκα χρόνια θα ...φυτοζωεί κι αυτός κι εμείς! 

     

     

    Συμπέρασμα 2ο:
    Υποθέτω, όπως κι αυτοί αναφέρουν στο προσχέδιο και μάλλον δεν θ' αλλάξει στο τελικό ότι, όλες οι δηλώσεις του Ν.4014/2011 που έχουν οριστικοποιηθεί έως τις 31.5.2013 θα θεωρηθούν ως "καλώς γενόμενες - αποδεκτές".

    Με βάση λοιπόν αυτό καλούμαστε για ό,τι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, να επιλέξουμε αν 'συμφέρει" ή όχι να μείνουν ολοκληρωμένες με τον 4014 ή να γυρίσουν σε προσωρινή υπαγωγή και να ολοκληρωθούν στη συνέχεια με τον καινούργιο νόμο.

    Θεωρητικώς για κάποιες από αυτές θα υπάρχουν μικρότερα πρόστιμα, θα χρειάζεται λιγότερη δουλειά για σχέδια κ.λπ. και ίσως τελικώς είναι ευνοϊκότερη η "μεταχείριση" με τον καινούργιο νόμο.

    Ίσως επιστραφούν και ήδη καταβληθέντα χρηματικά ποσά έναντι του συνολικού προστίμου.
    Μας "βολεύει" και η φιλοσοφία του 4014 για τα αποδεικτικά παλαιότητας, έναντι του νέου νόμου.
    Επίσης μας βολεύει και το γεγονός ότι, σε αυτές μπορούμε να υποβάλουμε το ΔΕΔΟΤΑ όπως προτείνει το ΤΕΕ και να ξεμπερδεύουμε.
    Το περιθώριό μας για αυτού του είδους τις αποφάσεις μάλλον θα είναι έως 31.5.2013 εκτός κι αν παραταθεί η διάρκεια ισχύος του 4014 διότι δεν θα προλάβουν να είναι έτοιμοι με τα καινούργια.
    Θεωρώ ότι, δεν θα επηρεαστεί η β' φάση ολοκλήρωσης των δηλώσεων του 4014 κι ότι, θα κλείσει στις 30.9.2013 όπως σήμερα προβλέπεται.
    Πρέπει όμως να έχουν οριστικοποιηθεί οι δηλώσεις έως 31.5.2013.
    Μεγάλο πρόβλημα προκύπτει με όσες δηλώσεις εξοφλείται το πρόστιμό τους με δόσεις και δεν μπορούν να οριστικοποιηθούν.
    Αυτές κατά πάσα πιθανότητα θα πάνε με τον καινούργιο νόμο, εκτός αν βγάλουν κάτι διαφορετικό.
    Προσοχή από όλους διότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να την ...πατήσουμε σε αυτές τις δηλώσεις!!!! 

     

     

    Συμπέρασμα 3ο:
    H εφαρμογή της "ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου" πρέπει να έχει ολοκληρωθεί για όλα τα ευρισκόμενα εντός της ελληνικής επικράτειας ακίνητα, εντός δέκα ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης του συγκεκριμένου νόμου.

    Θεωρητικά ο νέος νόμος θα ψηφιστεί και θα δημοσιευτεί σε ΦΕΚ υποθέτω έως 15.6.2013, οπότε αρχίζει η ισχύ του (εξαιρείται η περίπτωση που συνειδητοποιήσουν ότι, και αυτός θα κριθεί αντισυνταγματικός από το ΣΤΕ και δεν τον βγάλουν τώρα, αλλά περιμένουν όλο το καλοκαίρι για να δουν λεπτομέρειες).

    Προφανώς το ΤΕΕ χρειάζεται χρήμα - χρόνο - ανθρώπους κ.λπ. για την αναβάθμιση, τόσο του συστήματος - εφαρμογής των δηλώσεων, όσο και του αντίστοιχου των βεβαιώσεων.

    Δεν είναι εύκολη και γρήγορη αυτή η ...προσαρμογή.
    Θεωρώ ότι, δεν πρόκειται το ΤΕΕ να είναι έτοιμο με ό,τι απαιτείται το αργότερο έως 30.9.2013.
    Οπότε νέες δηλώσεις και νέες βεβαιώσεις με τον νέο νόμο θ' αρχίσουν να γίνονται από τον ερχόμενο Οκτώβριο!!!!
    Αυτό σημαίνει ότι, κατά πάσα πιθανότητα θα έχουμε παράταση του 4014 μέχρι τις 30.9.2013!!!!
    Ταυτοχρόνως το ΤΕΕ, με βάση όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, χρειάζεται τουλάχιστον 2 με 2,5 χρόνια για την ολοκλήρωση και τα "τεστάρισμα" της νέας εφαρμογής της ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου.
    Άρα η έναρξη της εφαρμογής θα γίνει περίπου στο τέλος του 2015 με αρχές του 2016.
    Όσο και να το τρέξουν γρηγορότερα, δεν πρόκειται να προλάβουν.
    Τελικώς θα υπάρχει στη διάθεση των "ιδιοκτητών" χρονικό περιθώριο από αρχές του 2016 έως και το τέλος του 2023 για ν' αποκτήσουν για τα ακίνητά τους ηλεκτρονική ταυτότητα.
    Και όπως πάντα όλοι θα φροντίσουν να την αποκτήσουν μέσα στο 2023 (πλην λίγων εξαιρέσεων που θ' αναγκαστούν).
    Ταυτοχρόνως απ' ότι διαφαίνεται και ο συγκεκριμένος νέος νόμος θα έχει περιορισμένη χρονική διάρκεια.
    Υποθέτω ότι, αυτή θα είναι μέχρι το τέλος του 2015 ή αρχές 2016 (ή θα δοθεί από την αρχή ή ως συνήθως σε δόσεις).
    Δεν θα έχει δηλαδή αόριστη χρονική διάρκεια.
    Δηλαδή, όποτε θέλεις, ή όποτε αναγκάζεσαι, εντάξου, πλήρωνε, απέκτησε στη συνέχεια ηλεκτρονική ταυτότητα (μπορεί να το κάνουν έτσι στη συνέχεια κι απλώς να μην δικαιούσαι τις όποιες παρεχόμενες εκπτώσεις).
    Φυσικά δεν πρόκειται μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα να κατεδαφιστεί οτιδήποτε.
    Επίσης φυσικά δεν πρόκειται να εισπράξουν αυτά που θέλουν να εισπράξουν διότι απλώς δεν αναγκάζουν κανέναν να το κάνει.
    Στο βάθος αυτής της δεκαετίας ίσως καταφέρουν κάτι, με pick όμως τον τελευταίο χρόνο αυτής (δηλαδή, το 2023)!!!!

    Εμείς τι κάνουμε;;;;;
    Όσοι από τους πελάτες μας έχουν συμφέρον να ολοκληρώσουν με τον 4014 θα το κάνουν μέχρι 31.5.2013.
    Μετά θα ...βαράμε πάλι μύγες!!!!
    Αν ο νέος νόμος λήγει π.χ. στο τέλος του 2015 ή στις αρχές του 2016, τότε θα κάνουμε πάλι κάποιες δηλώσεις, από το Φθινόπωρο του 2015 μέχρι τις αρχές του 2016.
    Μετά θα ...βαράμε πάλι μύγες!!!!
    Αν η ηλεκτρονική ταυτότητα λήγει π.χ. στο τέλος του 2023, τότε θα αναλάβουμε κάποιες τέτοιες δουλειές, από το Φθινόπωρο μέχρι το τέλος του 2023.
    Μετά θα ...βαράμε πάλι μύγες!!!! 

     

     

    Συμπέρασμα 4ο:
    To άλλο με τον Τοτό το καταλάβατε;;;;; Δηλαδή, το συνολικό πρόστιμο για τη ρύθμιση π.χ. μίας και μοναδικής παράβασης κατηγορίας 13 με τον καινούργιο νόμο, ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ και από 500 ευρώ συνολικά που είναι σήμερα, γίνεται 750 ευρώ (παράβολο 250 και πρόστιμο 500)!!!!!

    Για όσους δεν το κατάλαβαν ακόμα δίδεται δωράκι 15.000 ευρώ προϋπολογισμός για ΜΙΑ παράβαση κατηγορίας 13 ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ όσες και να υφίστανται στο συγκεκριμένο ακίνητο.....

    Με γειά τους!!!! Να το χαίρονται!!!! Σε καλή μεριά!!!! 

     

     

    Συμπέρασμα 5ο:
    Δεν χρειάζεται να εμβαθύνουμε στις διάφορες λεπτομέρειες του συγκεκριμένου προσχεδίου νόμου, διότι αυτές μέχρι την τελική δημοσίευση του νόμου σε ΦΕΚ θ' αλλάξουν!!! Είναι βέβαιο αυτό....
    Όποιος λοιπόν εμβαθύνει και αφιερώσει πάρα πολύ χρόνο προβληματιζόμενος με όσα αναφέρονται, πάρα πολύ δύσκολα στη συνέχεια, θα καταφέρει να μελετήσει το τελικό και να είναι σαφής και γρήγορος στις ...αποφάσεις του, για τον ίδιο και για τους πελάτες του.

    Ασχοληθείτε μόνο επιφανειακά και με τις κεντρικές ιδέες που θέλουν να επιβάλουν.

    Προβληματιστείτε γι' αυτές χωρίς να χαθείτε στη λεπτομέρεια.
    Μόνον όταν είσαι ...Γκουρού, έχεις τη δυνατότητα κι εδώ να εμβαθύνεις και σε π.χ. δύο μήνες να εμβαθύνεις και να "παίζεις στα δάκτυλα" το τελικό νομοσχέδιο.
    Και προφανώς δεν είμαστε ...γκουρού! Το ..."μεροκάματο" ψάχνουμε!
    Προσοχή, διότι θα μπερδευτείτε .....ανεπιστρεπτί!!! 

     

     

    Συμπέρασμα 6ο:
    Η "αντίδραση" του ΤΕΕ στο συγκεκριμένο προσχέδιο νόμου - τελικό νόμο θεωρώ ότι, θα είναι "δυναμική", ουσιαστική και κατεξοχήν κερδοφόρα - χρονοβόρα.

    Λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα δεδομένα που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας, δηλαδή:

    - Την αντίδραση σχετικά με την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών των μηχανικών κ.λπ.

    - Την οικονομική δυσπραγία του ΤΕΕ (δεν έχει λέει να πληρώσει λογαριασμούς ΟΤΕ, ΔΕH, μισθούς κ.λπ.).
    - Το "κακό" που του έχει κάνει η πoλιτεία με την εξαφάνιση του 2%.
    - Τη δουλειά που απαιτείται να γίνει σχετικά μη την αναβάθμιση - τροποποίηση - συμπλήρωση κ.λπ. της υπάρχουσας πλατφόρμας δηλώσεων 4014 για να καταστεί εφικτό να υποδέχεται τις δηλώσεις του καινούργιου νόμου, όποιες διορθώσεις κι αν έχει αυτός από το αρχικό προσχέδιο διαβούλευσης και η οποία προφανώς ΔΕΝ μπορεί να είναι η ίδια με την υπάρχουσα...
    - Τη δουλειά που απαιτείται να γίνει σχετικά τη δημιουργία κ.λπ. μιας νέας πλατφόρμας βεβαιώσεων για τον καινούργιο νόμο, με βεβαιώσεις όπως αυτές ορίζονται σε αυτός (αρκετοί διαφορετικοί τύποι με ειδικό φρασεολόγιο και χρονικές ή άλλες παραπομπές και μνείες κ.λπ. και η οποία τώρα ΔΕΝ μπορεί να είναι η ίδια με αυτή των δηλώσεων (πρακτικά αν επιχειρηθεί κάτι τέτοιο θα οδηγηθεί πάλι σε μια ...μπαρούφα.
    - Τη δουλειά που απαιτείται να γίνει σχετικά με την αναβάθμιση - τροποποίηση - συμπλήρωση κ.λπ. της πλατφόρμας του συστήματος αμοιβών μηχανικών για την ενσωμάτωση και των νέων δεδομένων του νέου νόμου, για την ευκαιρία της οποίας θα γίνουν κι άλλες από καιρό αναμενόμενες και αναγκαίες εξυπηρετήσεις - διορθώσεις κ.λπ.
    - Τη δουλειά που απαιτείται να γίνει σχετικά με την ενσωμάτωση αεροφωτογραφιών για ολόκληρη την ελληνική επικράτεια της 28.7.2011, οι οποίες θα είναι στη διάθεση του κάθε χρήστη του συγκεκριμένου συστήματος των δηλώσεων ή βεβαιώσεων του νέου νόμου.

    Όλα αυτά λοιπόν χρειάζονται υποδομή, χρήμα και χρόνο!!!
    Μάλλον θ' ανατεθούν σε εξωτερικούς συνεργάτες κ.λπ. (κι άλλος extra χρόνος).
    Λογικά σκεπτόμενος κάποιος μπορεί να θεωρήσει ότι, και να ΗΘΕΛΕ το ΤΕΕ να βοηθήσει την κατάσταση, δεν μπορεί να τα υλοποιήσει όλα μέσα σε λιγότερο από 6 μήνες!!!!
    Δηλαδή καλώς εχόντων των πραγμάτων θα είναι έτοιμα (υποθετικά) τέλος Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου 2013....
    Θέλει όμως το ΤΕΕ;;;; Ποιός ξέρει.....
    Τί ανταλλάγματα θα ζητήσει;;; Ποιός ξέρει;;;;; Τί μας νοιάζει.....

    Κι αν δεν θέλει;;; Κι αν αντιδράσει;;;;
    Θεωρητικά ο 4014 λήγει στις 31.5 και πάλι θεωρητικά η β' φάση αυτού λήγει στις 30.9.
    Τί θα γίνει;;;;

     

     

    Συμπέρασμα 7ο:
    Δεν κάνουν απολύτως τίποτα για να "εξαναγκάσουν" τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων ή αυθαιρεσιών για να προστρέξουν να δηλώσουν τις αυθαιρεσίες τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ως προς τους ίδιους και ως προς το κράτος και ως προς την τρόϊκα και ως προς τις δεσμεύσεις μέσω των μνημονίων και ως προς εμάς τους μηχανικούς και ως προς τα κρατικά ταμεία. Νομοθετούν λες και υπάρχει απεριόριστος χρόνος για αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων.

    - Ο τρέχον νόμος τελειώνει σε 1,5 μήνα. Ποιός θα κάνει δήλωση και γιατί να την κάνει;;;; Μόνο όποιος τον συμφέρει και το ...καταλάβει!

    - Ο νέος νόμος που θα ψηφιστεί, δεν μπορεί ν' αρχίσει άμεσα να υλοποιείται, λόγω ...πρακτικών κ.λπ. προβλημάτων. Θέλει τουλάχιστον ένα εξάμηνο. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.

    - Κάποια στιγμή θ' αρχίσει (μετά το εξάμηνο), θα 'χει κάποια ημερομηνία λήξης. Το πιθανότερο είναι να είναι ένα έτος (αρχικώς). Ποιός θα κάνει δηλώσεις και γιατί;;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν. Κάποιες θα γίνουν τον τελευταίο μήνα του έτους αυτού.
    - Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου δεν μπορεί ν' αρχίσει να υλοποιείται πριν το λιγότερο 2,5 χρόνια και θα έχει περίοδο "αναγκαστική" 10 χρόνια από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του συγκεκριμένου νόμου, δηλαδή έως τα μέσα του 2023. Ποιός θα κάνει δηλώσεις αυτό το χρονικό διάστημα και γιατί;;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν. Κάποιες θα γίνουν "εξαναγκαστικά" διότι πρέπει να εγγραφούν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα. ΟΚ πόσες θα είναι;;;; Επαρκούν;;;;; Επίσης ΟΚ το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα αποκτηθεί από τα περισσότερα ακίνητα (π.χ. 60%) η ηλεκτρονική ταυτότητα..... Στη συνέχεια θα δοθεί παράταση άλλα π.χ. δύο χρόνια (δηλαδή, 2025) για τα υπόλοιπα....
    - Θα παίξουν πάλι το γνωστό παιχνίδι;;;; Δηλαδή, ο νέος νόμος ισχύει για δύο μήνες, στη συνέχεια για άλλους δύο και μετά για ακόμα δύο κ.ο.κ.;;; Δεν τσιμπάει πιά ο κόσμος!!! Το μάθαμε! Δεν θα πετύχουν πάλι τίποτα.
    - Ελέγχους των ακινήτων από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων ή από άλλον κ.λπ. δεν ανακοινώνουν.... Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.
    - Χρήματα φαινομενικά δεν υπάρχουν. Για να ρυθμιστούν όμως ακίνητες περιουσίες όλο και θα βρεθούν απ'ο την πλειονότητα των ιδιοκτητών. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.
    - Δεν πρόκειται να εισπραχθεί το ποσό που έχουν δεσμευτεί έναντι του μνημονίου από αυτές τις ρυθμίσεις! Πάλι θα υπάρχει, αυτή τη φορά, μεγάλο έλλειμμα. Θα τα βρουν από αλλού.... ΟΚ ποιόν νοιάζει, αν θα περικοπούν ακόμα περισσότερο π.χ. οι συντάξεις, οι μισθοί, οι κρατικές δαπάνες κ.λπ. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν. 

     

     

    Συμπέρασμα 8ο:
    Δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής καταβληθέντος προστίμου με τον 4014/2011 για δήλωση η οποία θα «μεταπηδήσει» στον νέο νόμο!!!

     

    Μετά από προσεκτική μελέτη του άρθρου 20 του νέου προς διαβούλευση νόμου διαπιστώνω ότι, αυτό μιλάει για συμψηφισμό με το ενιαίο ειδικό πρόστιμο καταβληθέντων προστίμων ανέγερσης, διατήρησης και ειδικών προστίμων διατήρησης. Δηλαδή, για τα δύο πρώτα, σε πρόστιμα που έχει επιβάλλει η πολεοδομία παλιότερα με τον π.χ. 1337/1983 ή άλλη νομοθεσία και για το τρίτο, το ειδικό πρόστιμο διατήρησης του 3843/2010. Υποθέτω βεβαίως ότι, με την μεταπήδηση στον νέο νόμο δήλωσης 4014 δεν θα χρειαστεί να πληρωθεί και πάλι νέο παράβολο!!!

     

    Δηλαδή, αν έχεις πληρώσει ένα ποσό για τα τρία προαναφερθέντα πρόστιμα, που είναι μεγαλύτερο από το νέο πρόστιμο (του νέου νόμου δηλαδή) σου το συμψηφίζει, αλλά το παραπάνω ποσό που πλήρωσες δεν στο επιστρέφει, ενώ αν έχεις πληρώσει λιγότερα, προφανώς θα σου ζητάει να πληρώσεις τη διαφορά!!!

     

    Βεβαίως δίνει ένα κίνητρο, χαρίζει το 50% του προστίμου για ενεργειακή και στατική αναβάθμιση του συγκεκριμένου ακινήτου.

     

    Άρα φίλοι μου, «άνθρακες ο θησαυρός» της επιστροφής ήδη καταβληθέντων προστίμων με τον 4014/2011 σε περίπτωση μεταπήδησης στον νέο νόμο!!! Πλήρωσες παραπάνω με τον 4014; Καλά έκανες! Πλήρωσε τώρα το μηχανικό σου νέα πρόσθετη αμοιβή (όποια κι αν είναι αυτή) για τη μεταπήδηση στον νέο νόμο αν το θέλεις, πλήρωσε extra το μηχανικό σου για «μελέτη στατικής επάρκειας» που είναι απαραίτητο πιά για τον νέο νόμο και ….σκάσε!!! Ό,τι περισσότερο έχεις πληρώσει για πρόστιμο που αναλογεί, πάει ….πέταξε!!! Έμαθες πιά…. This is our wonderful life in Greece!!!

     

     

    Συμπέρασμα 9ο:

    Τέρμα στα «…παιχνίδια των ημερομηνιών» όπως μας βολεύουν ή βολεύουν τους φίλους μας τους ιδιοκτήτες!!!

    To δεδομένο για τον 4014/2011 ήταν: “Όταν επιβεβαιωθεί ηλεκτρονικά η πληρωμή του παραβόλου, η δήλωση καθίσταται έγκυρη και ο μηχανικός πρέπει την προχωρήσει στην κατάσταση «προσωρινή υπαγωγή» κατά την οποία επιλέγεται και το σχήμα πληρωμής των δόσεων. Στο στάδιο αυτό η δήλωση αποκτά αριθμό πρωτοκόλλου και ηλεκτρονικό κλειδί και μόνο τότε το αυθαίρετο θεωρείται ενταγμένο στη ρύθμιση μέσα στα χρονικά περιθώρια του Νόμου”.

     

    Ο νέος νόμος λέει; “Για την εφαρµογή του παρόντος, ως ηµεροµηνία υπαγωγής νοείται η ηµεροµηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, ως αυτή παρουσιάζεται δια της ηλεκτρονικής διαδικασίας στο πληροφοριακό σύστηµα”.

     

    Άρα φίλοι μου, «….τέρμα στα παιχνίδια των ημερομηνιών όπως μας βολεύουν ή βολεύουν τους φίλους μας τους ιδιοκτήτες». Οι ημερομηνίες αρχίζουν και τρέχουν από την ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου!!! Είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει! Κατάλαβαν οι μάγκες το παιχνίδι πληρωμή παραβόλου 1.10.2011, προσωρινή υπαγωγή 30.5.2013, πληρωμή α’ δόσης 30.6.2013……. Φίλε ιδιοκτήτη, θέλεις έκπτωση εφάπαξ πληρωμής; Δεν θέλεις τόκους υπερημερίας στις δόσεις σου; Ας είσαι συνεπής ως προς τις ημερομηνίες σου! Τώρα για το που θα βρεις τα λεφτά, είναι άλλο θέμα….

     

    To πως θα καταφέρει το ΤΕΕ να φτιάξει το σύστημά του για ν’ ανταποκρίνεται στο παραπάνω δεδομένο, είναι επίσης ένα άλλο μεγάλο θέμα….

     

     

    Συμπέρασμα 10ο (κλεμμένο):

    Η διαδικασία αυτή, εάν και εφ' όσον ολοκληρωθεί, δεν καλύπτει νομικά κανέναν ιδιοκτήτη αυθαιρέτου που έχει ανεγερθεί μετά το 1983. Είναι δε εξαιρετικά αμφίβολο, εάν υπάρχουν πλέον περιθώρια για την έκδοση νέου νόμου για την «τακτοποίηση» αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών που ανεγέρθηκαν μετά το 1983, έτος δημοσίευσης του περίφημου «νόμου Τρίτση»-1337/1983. Αυτό ισχύει, διότι η Ολομέλεια του ΣτΕ φαίνεται ότι ακυρώνει το ίδιο το «πνεύμα του νόμου», δηλαδή τη δυνατότητα της πολιτείας να προχωρήσει οποτεδήποτε με νομοθετική ρύθμιση στη «μαζική» νομιμοποίηση αυθαιρέτων που έχουν ανεγερθεί μετά το 1983.

     

     

    Συμπέρασμα 11ο (κλεμμένο):

    Ο πρόεδρος του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου της χώρας προσδιόρισε μέσα στο επόμενο τρίμηνο τη δημοσίευση της απόφασης, που θα κρίνει αν ο πρόσφατος νόμος για την αυθαίρετη δόμηση είναι αντισυνταγματικός. Και παρά τις διάφορες παραλλαγές με τις οποίες εμφανίζεται η απόφαση στον Τύπο, ο κ. Μενουδάκος σημείωσε ότι «για να υπάρξει απόφαση θα πρέπει να έχει δημοσιευτεί, ώστε να δει κανείς και το σκεπτικό της». Είπε ωστόσο πως «όσο μπορώ να μιλήσω για μια απόφαση η οποία δεν έχει βγει, αλλά και με βάσει αυτά που έχουν δημοσιευτεί στον Τύπο, ανατρέπεται η διαδικασία αλλά δεν ανατρέπονται οι πράξεις που έχουν ολοκληρωθεί. Δηλαδή, εάν θεωρηθεί ο νόμος αντισυνταγματικός δεν σημαίνει ότι ακυρώνονται όλες οι πράξεις οι οποίες βγήκαν βάσει αυτού του νόμου, εκτός και αν κάποιος προσβάλει την συγκεκριμένη πράξη». Και ξεκαθάρισε πως «μια πράξη που δεν έχει προσβληθεί στο ΣτΕ δεν κινδυνεύει από μόνη της».

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 7
    Clemenza

    Δημοσιεύτηκε

    Μου θυμιζει τον Δεκαλογο του καλου παικτη στο Χρηματιστηριο :mrgreen:

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Είναι απλώς συμπεράσματα που στηρίζονται στη λογική (...με λίγη δόση αστρολογίας μήπως και βοηθήσω κανένα φίλο).

    • Upvote 1
    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

    τζεισον :smile:

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Καφέ, γυάλα, ύπνωση, μάγια, ταρώ κ.λπ.

    pantsel

    Δημοσιεύτηκε

    και με αυτους που χρωστανε δοσεις στον 3843, τι θα γινει?

    yian

    Δημοσιεύτηκε

    Πολύ ωραίο μήνυμα ΙΑΣΟΝΑΣ +1 από εμένα.

     

    Μια διευκρίνηση μόνο, αυτό το 250+500 στο συμπέρασμα 4 από που προκύπτει?

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

    Το γράφει το προσχέδιο του νέου νόμου. Δες το χαρακτηριστικό απόσπασμα:
     
    ".........5. Για τις παραβάσεις, οι οποίες δεν εµπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12  του πίνακα του Παραρτήµατος του παρόντος και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.µ.), καταβάλλεται παράβολο 250 ευρώ και το ειδικό πρόστιµο υπολογίζεται µε ειδικό προϋπολογισµό κατά το Παράρτηµα.  Προϋπολογισµός έως και 15.000 ευρώ θεωρείται µία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιµο 500 ευρώ. Ο αριθµός των παραβάσεων προκύπτει από το πηλίκον του συνολικού προϋπολογισµού δια του ποσού των 15.000 ευρώ, στρογγυλοποιούµενο προς τα άνω. Ο συνολικός αριθµός των παραβάσεων του ακινήτου σηµειώνεται στο τετραγωνίδιο 13 του πίνακα του Παραρτήµατος. Στον ανωτέρω τρόπο υπολογισµού του ενιαίου ειδικού προστίµου υπάγονται επίσης αυθαίρετοι ηµιϋπαίθριοι χώροι, στέγαστρα, κιόσκια, εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στη παρ. 19 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α’ 79), που δεν εµπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3  του άρθρου 9 του παρόντος.....".
     

    και με αυτους που χρωστανε δοσεις στον 3843, τι θα γινει?

     

    Πρέπει να εξοφλήσουν ό,τι χρωστάνε έως 31.5.2013.

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 1



    Guest
    This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.