Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Στοιχεία για το ατύχημα με το τουριστικό αναβατήρα (τελεφερίκ) στο Stressa–Mottarone στην Ιταλία


    To σοβαρό ατύχημα, σε τουριστικό αναβατήρα (τελεφερίκ) στο Stressa–Mottarone στη βορειοδυτική Ιταλία, κοντά στα σύνορα με Ελβετία, που έλαβε χώρα εχθές, είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό απολογισμό των 14 νεκρών.

    Το emeaGr μίλησε με ειδικούς του χώρου οι οποίοι μας ανέφεραν πως αναβατήρες τέτοιου τύπου (Reversible Ropeway) διαθέτουν δύο καμπίνες, οι οποίες λειτουργούν σε αντίστροφη φορά κίνησης η μια από την άλλη, δηλαδή καθώς η μια είναι στη φορά ανόδου, η άλλη είναι στη φορά καθόδου.  Στο συγκεκριμένο αναβατήρα, η κάθε καμπίνα είχε χωρητικότητα 40 άτομα.

    Ο συγκεκριμένος τύπος αναβατήρα διαθέτει σε κάθε διαδρομή κίνησης (άνοδο-κάθοδο) ένα σταθερό συρματόσχοινο, το οποίο στην τεχνική ορολογία των αναβατήρων ονομάζεται «φέρων». Πάνω σε αυτό το συρματόσχοινο κυλιέται το φορείο του βραχίονα ανάρτησης της καμπίνας. Η καμπίνα έλκεται προς την άνοδο (και συγκρατείται προς τη κάθοδο) από ένα άλλο, ξεχωριστό συρματόσχοινο, το οποίο ονομάζεται «έλξεως».

    Οι αρχικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η καμπίνα έπεσε στο έδαφος λόγω θραύσης συρματόσχοινου. Αν κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί, τότε πρέπει πρώτα να διαπιστωθεί αν πρόκειται για θραύση του φέροντος ή του έλξεως.

    Η θραύση του φέροντος συρματόσχοινου θα επιφέρει την άμεση κάθετη πτώση της καμπίνας στο έδαφος, αφού το συρματόσχοινο έλξεως δεν είναι σχεδιασμένο για να αντέχει το φορτίο της καμπίνας.

    Σε περίπτωση θραύσης του
    συρματόσχοινου έλξης

    Στη περίπτωση θραύσης του συρματόσχοινου έλξης, κανονικά η καμπίνα θα πρέπει να ακινητοποιηθεί ακαριαία στη θέση της μέσω των φρένων που διαθέτει το φορείο της καμπίνας. Εφόσον τα φρένα δεν λειτουργήσουν τότε η καμπίνα θα κινηθεί ανεξέλεγκτα  προς τη κάθοδο, μέχρις ότου είτε προσκρούσει σε σταθερό σημείο (πυλώνα, σταθμό), ή εν τέλει εκτροχιαστεί από το φέρων συρματόσχοινο και πέσει στο έδαφος.

    Για την ώρα όμως, με τις ελάχιστες πληροφορίες που είναι διαθέσιμες, είναι εντελώς πρώιμο να βγει το οποιοδήποτε συμπέρασμα.  Σε κάθε περίπτωση, ένα τέτοιο συμβάν είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο, αφού στο παρελθόν μόνο ελάχιστα παρόμοια περιστατικά έχουν καταγραφεί (Aiguille du Midi, Ulriken, Cavalese, Devoluy).

    Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναβατήρων είναι εξαιρετικά δοκιμασμένη, αφού παρόμοιοί αναβατήρες υπάρχουν εδώ και πολλές δεκαετίες. Οι πλέον σύγχρονοι διαθέτουν καμπίνες χωρητικότητας 200 ατόμων η κάθε μια (Ha Long, Βιετνάμ) και μήκος  5.750 m (Tatev, Αρμενία).

    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τέτοιου είδους αναβατήρας σε λειτουργία. Σχεδόν πανομοιότυπος τύπος αναβατήρα με το μοιραίο αναβατήρα της Ιταλίας ήταν το παλιό τελεφερίκ της Πάρνηθας, το οποίο λειτούργησε από το 1972 ως το 2006.


    Πηγή: https://emea.gr/news/630903/etsi-synevi-to-atychima-sto-teleferik-stin-italia-14-oi-nekroi-apo-tin-ptosi-tou-anavatira



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.