Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Στυλίδα - Ράχες: Ένα μεγάλο έργο που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη


    Ο Μαλιακός κόλπος σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το τελευταίο τμήμα του, αυτό που ξεκινάει από την παράκαμψη Στυλίδας και καταλήγει στις Ράχες είναι πραγματικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Η κατασκευή του βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται σε περίπου 12 μήνες, τον Ιούνιο τυ 2015. Σε κατασκευή είναι επίσης και η παράκαμψη Λαμίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014.

     

    Πρόκειται για ένα έργο με πολλές σήραγγες και γέφυρες το οποίο με την ολοκλήρωση του θα κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια μας. Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου και θα καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας. Το συνολικό μήκος είναι 19,3χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου που ξεκίνησε κατασκευάζεται από το 2007 είναι 200εκατομυρια ευρώ. Το έργο σταμάτησε για 3 χρόνια και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2012.

     

    Το έργο περιλαμβάνει:

     

    - Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ.

    - Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.

    - 1 γέφυρα (ρέματος Βελλιά)

    - 3 άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις

    - 3 ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου - Αχινού.

     

    Ήδη ένα τμήμα του έργου είναι αρκετά προχωρημένο και όποιος κάνει τη διαδρομή μπορεί να διακρίνει τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Μετά το πέρας των εργασιών μαζί και με το εναπομείναν τμήμα των 25χλμ στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα ολοκληρωθεί πλήρως ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χωρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύστερα από έργα εκσυγχρονισμού που θα έχουν διαρκέσει 30 χρόνια.

     

    Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 1985 και τα πρώτα τμήματα δόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αναφορικά με τα έργα του Μαλιακού Κόλπου έμειναν τελευταία καθώς μέχρι και το 2001 υπήρχε η σκέψη της περίφημης υποθαλάσσιας ζεύξης των 2 άκρων του Μαλιακού που θα "εξοικονομούσαν" περίπου 60 χιλιόμετρα δρόμου και περισσότερα από 40 λεπτά οδήγησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τελικά λόγω αντιδράσεων της τοπικής οικονομίας αποσφασίστηκε η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ με την υπάρχουσα χάραξη. Τον Σεπτέμβριο του 2007 δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου 37 από τα 74 φονικά χιλιόμετρα του Μαλιακού.

     

    Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/25260-%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CF%81%CE%AC%CF%87%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Όλα τα λεφτά είναι αυτό το τόσο αθώο αλλά τελικά τραγικό ελληνικό φαινόμενο: "Τελικά λόγω αντιδράσεων της τοπικής οικονομίας αποσφασίστηκε η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ με την υπάρχουσα χάραξη". Η τοπική κοινωνία λοιπόν υπερτερεί όλης της υπόλοιπης Ελλάδας που θέλει να κυκλοφορεί ασφαλέστερα και πιο γρήγορα, για να μην κλείσιε η ταβέρνα του μπάρμπα γιώργη (που κατά την γνώμη μου θα ήταν καλύτερη αν δεν ήταν πάνω στον αυτοκινητόδρομο αλλά πάνω στην θάλασσα, αλλά αυτό είναι γνώμη πάντα). Τα 40 λεπτά παραπάνω και ο χρόνος του οδηγού δεν είναι σκέψη, είναι δεδομένα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Εκτός των αντιδράσεων πρέπει να υπολογιστεί και ο πραγματικά μεγάλος ανασταλτικός παράγοντας του τεράστιου κόστους και χρόνου για την κατασκευή 2 γεφυρών ίσων ή/και μεγαλύτερων της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ή υποθαλάσσιων ζεύξεων αντίστοιχα.

     

    Από την άλλη το παιχνίδι της "τοπικής οικονομίας" είναι καθαρά τοπικιστικό και στην προκειμένη περίπτωση "κέρδισε" η Λαμία έναντι της Εύβοιας και των τοπικών πόλεων (Αιδηψός, Ιστιαία κλπ).

    Κατά την γνώμη μου είναι οικτρή η απομόνωση των περιοχών της Βόρειας (και της Νότιας) Εύβοιας. Είναι σαν νησί ουσιαστικά... 

    Link to comment
    Share on other sites

    Εκτός των αντιδράσεων πρέπει να υπολογιστεί και ο πραγματικά μεγάλος ανασταλτικός παράγοντας του τεράστιου κόστους και χρόνου για την κατασκευή 2 γεφυρών ίσων ή/και μεγαλύτερων της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ή υποθαλάσσιων ζεύξεων αντίστοιχα.

     

     

    Μιλαμε για αρχες 2000, τοτε υπηρχαν διαθεσιμα κονδυλια. Το πιο τραγικο ειναι οτι οι καθυστερησεις στην βελτιωση του αυτοκινητοδρομου-που και η

    τοπικη κοινωνια φερει ευθυνη- οδηγησε σε παρα πολλα θυματα οι περισσοτεροι εκ των οποιων απο την ευρυτερη περιοχη. Η κοντοφθαλμη τοπικιστικη

    αντιληψη εβλαψε τελικα παρα πολυ κοσμο.

    Link to comment
    Share on other sites

    Πολύ συζήτηση περί του θέματος...Αν αναλογιστούμε ότι η "ιδέα" του Ρίου-Αντιρρίου χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, τότε δεν τίθεται θέμα ότι "υπήρχαν χρήματα" το 2001.

    Κατά την γνώμη μου, η υποθαλάσσια σήραγγα υστερεί σε πολλά σημεία από την διπλή ζεύξη.

    Να μερικές απόψεις, η τρίτη αρκετά ενημερωτική: 

    http://library.tee.gr/digital/m2345/m2345_memos.pdf

    http://pelasgia.blogspot.gr/2008/11/blog-post_511.html

    http://library.tee.gr/digital/m2345/m2345_pashali.pdf

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.