Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό να τονώσει τα έσοδα του κράτους.

     

    Προφανώς το κόστος που θα κληθούν να καταβάλλουν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών θα είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές.

     

     

     

    Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο αυτοκίνητο θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα.

     

    Επίσης, θα επιβαρυνθούν τα νοικοκυριά με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ.

     

    «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα χιλιάρι για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις.

     

    «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.

     

    —Υποβαθμίζεται το κριτήριο των ρύπων

     

    Η εμπορική αξία, κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Στο ΥΠΟΙΚ σημειώνουν ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ με χαμηλούς ρύπους σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

     

    Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

     

    Οι τελικές προτάσεις θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους δανειστές από τα μέσα Οκτωβρίου όταν και θα καταφθάσουν οι εκπρόσωποί τους στην Αθήνα.

     

    —Τα κριτήρια

     

    Συνοπτικά, τα κριτήρια που εξετάζει το ΥΠΟΙΚ είναι:

     

    • Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά οικογένεια. Θα υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για το τρίτο όχημα.

     

    • Το άθροισμα των κυβικών των οχημάτων ανά νοικοκυριό. Μια οικογένεια με ένα μεσαίο αυτοκίνητο, καθώς και ένα δεύτερο μικρού κυβισμού δεν πρέπει να περιμένει επιπλέον επιβάρυνση. Ωστόσο για οικογένειες με δυο πολύ μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένει επιβαρύνσεις.

     

    • Κριτήριο εμπορικής αξίας για ΙΧ που πήραν αριθμό κυκλοφορίας μετά το 2010. Τα τέλη αυτής της κατηγορίας οχημάτων υπολογίζονται με βάση το πόσο ρυπογόνα είναι τα οχήματα.

     

    Έτσι τώρα θα ληφθεί υπόψη και η εμπορική αξία στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.

     

    Για παράδειγμα, ένα καινούργιο όχημα 3.500 κ.εκ. μοντέλο του 2015 με τιμή αγοράς 100.000 Ευρώ καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Της ίδιας εταιρίας αυτοκίνητο εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ αλλά μοντέλο του 2007 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.

     

    Καινούργιο όχημα του 2015 κυβισμού 2.000 κ.εκ. με τιμή αγοράς τα 40.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ. Ένα άλλο όχημα της ίδιας εταιρίας με ίδιο κυβισμό αλλά που χρονολογείται από το 2005 και με τιμή αγοράς τα 12.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.

     

    Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι ήδη έτοιμες, αλλά θα πρέπει να παρουσιαστούν στο κουαρτέτο που αναμένεται μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου να έρθει στην Ελλάδα.

     

    Πηγή: http://www.econews.gr/2015/09/27/teli-kykloforias-ypologismos-125473/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    avgoust

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Τα επονομαζόμενα τέλη κυκλοφορίας έχουν μεταλλαχθεί σε φόρο κυκλοφορίας καθώς στόχος τους δεν είναι πλέον  η ανταποδοτικότητα  αλλά η αύξηση των εσόδων του κράτους.

     

    Αρα , συζητήσεις πέρι ρύπων , κατανάλωσης κλπ απλά δεν έχουν νόημα.

     

    Πιο σωστό θα ήταν να ονομαζόταν φόρος κυκλοφορίας οχήματος και σε αυτή τη βάση να γινόταν μια συζήτηση περί δίκαιου συστήματος.

     

    Η ενσωμάτωση στην τιμή του καυσίμου δεν είναι ούτε αυτή δίκαιη .

     

    Σκεφθείτε ότι ο κάτοικος της Αθήνας , μετακινεί ελάχιστα το όχημά του καθώς έχει εκτεταμένο δίκτυο ΜΜΜ σε αντίθεση με τους κατοίκους άλλων πόλεων και κυρίως της υπαίθρου

    των οποίων τα οχήματα υπόκεινται σε πολύ μεγαλύτερες μετακινήσεις.

    Edited by avgoust
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    avgoust  said

     

    "Πιο σωστό θα ήταν να ονομαζόταν φόρος κυκλοφορίας οχήματος και σε αυτή τη βάση να γινόταν μια συζήτηση περί δίκαιου συστήματος."

     

    Σωστα...μία συζητηση μεταξυ κρατους και πολιτη... σαν και αυτη που κανει ο ψαρρας με το σκουληκι οταν του λεει

     

    "παμε για ψαρεμα" :mrgreen:

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 1
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Ευτυχώς ένα σαράβαλο nissan του 80 που είχε η μάνα μου παρατημένο σε γκαράζ το αποσύραμε και τελειώσαμε με τέλη ασφάλειες και λοιπά κουραφέξαλα. Πάντως αύξηση κατά 500 εκ. ευρώ που θέλουνε την θεωρώ ήδη πολύ μεγάλη. Λογική δεν πρόκειται να υπάρξει για τα τέλη, η κάθε κυβέρνηση ψάχνει τον δικό της τρόπο για να μαζέψει το ποσόν που έχει συμφωνηθεί με τους ξένους.

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε

    ποιά "καθε κυβερνηση"???

     

    τα τελευταια 5 χρονια

     

    ειναι η "ιδια" κυβερνηση...

     

    απλα αλλαζουν τα ονοματα...

    stat

    Δημοσιεύτηκε

    Ενσωματώνοντας κάποιες από τις απόψεις που διατυπώθηκαν και διαφωνώντας με άλλες, πιστεύω ότι ένα ορθολογικό σύστημα αρκεί να έχει τα εξής 2 κριτήρια, κατά σειρά:

     

    1. Περιβαλλοντικό κριτήριο

    Το περιβαλλοντικό κριτήριο θα πρέπει να αποτελεί κίνητρο για αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων οχημάτων και (μεταξύ νέων) για επιλογή όσο το δυνατό λιγότερο ρυπογόνων. Παράγοντες που μπορούν να λαμβάνονται υπ'όψιν:

    - Εκπομπές CO2

    - Εκπομπές άλλων ρύπων (γιατί όχι)

    - Ηλικία οχήματος

    - Βάρος οχήματος (γιατί όχι - με το σκεπτικό της φθοράς του δρόμου και, έμμεσα, με το πόσο δρόμο καταλαμβάνει)

    - ...

     

    2. Οικονομοκοινωνικό κριτήριο

    Αυτό τροποποιεί το αποτέλεσμα που έχει βγει καταρχήν από το 1ο κριτήριο, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν προκύπτουν τέλη που ο κάτοχος δε μπορεί να πληρώσει. Ουσιαστικά πρόκειται για μετακύλιση μέρους του συνολικού ποσού τελών από κατόχους ΙΧ που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να πληρώσουν, σε άλλους με μεγαλύτερη οικονομική άνεση. Επισημαίνω ότι αυτό, αν και είναι αντίθετο στη λογική του (οποιουδήποτε) 'τέλους', υπήρχε πάντα και προκύπτει από μία λογική αφενός κοινωνικής ευαισθησίας, αφετέρου από την καθαρά τεχνοκρατική προσέγγιση της βελτίωσης της εισπραξιμότητας.

    Παράγοντες που μπορούν να ενσωματωθούν εδώ είναι αυτοί που αναφέρει και το άρθρο:

    - Εμπορική αξία (κόστος αγοράς μείον παλαιότητα)

    - Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά νοικοκυριό

    (το τρίτο κριτήριο του άρθρου, αυτό του αθροίσματος κυβικών, κατά την άποψή μου περισσεύει, αφού ήδη τα υψηλά κυβικά θα έχουν μεγαλύτερα τέλη ως πιο ρυπογόνα)

    - ...

     

    Αυτά, σε μία προσπάθεια εξορθολογισμού του θέματος.

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    ποιά "καθε κυβερνηση"???

     

    τα τελευταια 5 χρονια

     

    ειναι η "ιδια" κυβερνηση...

     

    απλα αλλαζουν τα ονοματα...

     

    Μήπως θες να πεις διαφορετικές κυβερνήσεις που εφάρμοσαν τις ίδιες πολιτικές;




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.