Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων.

     

     

    Μια πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι εάν κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση ενός συστήματος ιδρυμάτων με αποστολή την τεχνολογική εκπαίδευση που είναι διακριτά από τα Πανεπιστήμια (binary system) ή όχι.

     

    Αν όχι, τα ΤΕΙ ή θα έπρεπε είτε να μετεξελιχθούν ως ενιαίο σύστημα σε «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» (Universities of Applied Sciences), όπως έχει προταθεί από την ηγεσία των ΤΕΙ, είτε να ενταχθούν κατά περίπτωση σε ομόλογα πανεπιστημιακά Τμήματα και να ενσωματωθούν σε πανεπιστημιακές Σχολές.

     

    Προφανώς, αυτού του τύπου η «διαλογή» δεν θα μπορούσε να γίνει πριν από την επεξεργασία των στοιχείων και την υιοθέτηση συγκεκριμένων αξιολογικών κριτηρίων.

     

    Η παραπάνω πρόταση διατυπώνεται στη εισήγηση, που υπογράφεται, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου , από τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, τον Σπύρο Γεωργάτο , Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τη Δήμητρα Μακατσώρη, Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, ενώ μεταξύ άλλων σημειώνονται τα εξής:

     

    -Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων συγχωνεύσεων.

     

    -Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η συγχώνευση ομώνυμων/ομολόγων μονάδων.

     

    -Για τα Πανεπιστήμια, το ελάχιστο που θα έπρεπε να προωθηθεί άμεσα είναι η ενοποίηση ομοειδών Τμημάτων που βρίσκονται σε ιδρύματα της ίδιας γεωγραφικής ζώνης, αλλά ανήκουν σε διαφορετικά ιδρύματα.

     

    -Σε ό,τι αφορά τα ΕΚ, ένα πολύ σημαντικό βήμα θα αποτελούσε η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου διοικητικού καθεστώτος που θα συνέβαλε στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου της εσωτερικής λειτουργίας τους και ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός ενιαίου περιβάλλοντος στον χώρο της έρευνας.

     

    -Τα ΕΚ, κατά αντιστοιχία προς το διοικητικό καθεστώς των ΑΕΙ, θα μπορούσαν σταδιακά να προσαρμοσθούν σε ένα μοντέλο διαχείρισης όπου το επιστημονικό προσωπικό, οι εργαζόμενοι και οι απασχολούμενοι μεταπτυχιακοί και μεταδιδακτορικοί υπότροφοι θα έχουν σημαντικότερο ρόλο.

     

    Οι υπογράφοντες τη σχετική εισήγηση υπογραμμίζουν ότι στην αρχιτεκτονική του εκπαιδευτικού-ερευνητικού οικοσυστήματος έχουν καταγραφεί αρκετά δομικά προβλήματα:

     

    1. Υπάρχουν ΤΕΙ που είναι συνώνυμα με πανεπιστημιακά ή πολυτεχνικά Τμήματα και Σχολές.

     

    2. Ορισμένα Τμήματα δεν αναφέρονται σε κάποια συγκεκριμένη γνωσιακή περιοχή, αλλά σε μεθοδολογίες που προσιδιάζουν στην απόκτηση δεξιοτήτων και την κατάρτιση.

     

    3. Μεγάλος αριθμός Τμημάτων βρίσκονται διασκορπισμένα στην επικράτεια, χωρίς να λαμβάνεται μέριμνα για τη διοικητική και λειτουργική συνοχή τους.

     

    4. Έχει προταθεί η ίδρυση νέων πανεπιστημιακών Σχολών και ερευνητικών Ινστιτούτων –ιδίως σε παραμεθόριες περιοχές- χωρίς να προσδιορίζεται επακριβώς η σκοπιμότητά τους και ο ρόλος τους στο όλο οικοσύστημα.

     

    5. Ιδιαίτερα στη σφαίρα των βιοϊατρικών επιστημών, εμφανίζεται διπλασιασμός και τριπλασιασμός της ίδιας θεματικής περιοχής μέσα σε μια γεωγραφική επιφάνεια λίγων τετραγωνικών χιλιομέτρων.

     

    Επίσης οι υπογράφοντες της εισήσγη σημειώνουν ότι οι στρεβλώσεις που απαριθμούνται παραπάνω έχουν την ιστορική τους εξήγηση: “Η πολιτική διεύρυνσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το 1994 μέχρι και το 2009 στα πλαίσια των επιχειρησιακών ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 168 νέων τμημάτων ΑΕΙ στην Ελλάδα (90 στα Πανεπιστήμια και 78 στα ΤΕΙ). Τα νέα Τμήματα ιδρύθηκαν με την επίκληση ενός αμφίβολης στόχευσης «εθνικού σχεδίου» και για αυτόν τον λόγο σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε στην όξυνση των αντιθέσεων ανάμεσα σε περιφερειακά και κεντρικά ΑΕΙ, σε Τμήματα υψηλής και χαμηλής ζήτησης και σε τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ του ίδιου γνωστικού αντικειμένου. Κομματικές προτεραιότητες και πιέσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης οδήγησαν στη διασπορά πολλών νέων τμημάτων σε διάφορες πόλεις και κωμοπόλεις της Ελλάδας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρωγοί σε αυτή τη διαδικασία ήταν καιοι Διοικήσεις των ιδρυμάτων, καθώς και μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που ανέλαβαν την υλοποίηση της διεύρυνσης".

     

     

    Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/42958/ta-tei-i-ginontai-panepistimia-efarmosmenon-epistimon-i-ensomatonontai-kata-periptosi





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    pallaks

    Δημοσιεύτηκε

    Λυπάμαι αλλά φοβάμαι πως όχι...

    Από ψηφοθηρία φτάσαμε σε αυτό το σημείο και με ψηφοθηρία θα συνεχίσουμε

     

    Οποτε καλο θα ειναι οταν κρινουμε να το κανουμε συλλογικα για ολους και οχι μονομερως.

     

    Στα περι ψηφοθηριας μαζι σου ειμαι αλλα σιγουρα ολοι φταιμε, ως σπουδαγμενοι πολιτες παντα.

     

    Θεωρω οτι καποια στιγμη ισως θα ηταν καλο να ανοιξει ενα θεμα εδω στο φορουμ και να καθισουμε ολοι οι συναδελφοι μαζι  και να συζητησουμε τα προβληματα που αντιμετωπιζουμε ακαδημαικα αλλα και επαγγελματικα και να στειλουμε την προταση μας στο εθνικο διαλογο που διενεργειτε αυτη την περιοδο.

    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό. Ούτε στο φόρουμ, ούτε πουθενα. και για κανένα θέμα. Είμαστε υποσαχάριος βλαχοαφρικάνικος λάος, μοναδικός στον κόσμο, ευτυχώς για το κόσμο. Η μόνη ελπίδα για τη χώρα είναι να προσαρμοστούμε, έστω και με το ζόρι, στα πρότυπα του πολιτισμένου κόσμου. Για αυτό μίλησα για Μπολόνια πριν.

    • Upvote 3
    sito

    Δημοσιεύτηκε

    Η λύση είναι απλή κατά την άποψη μου.

     

    Συγχώνευση των ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια. Δεν μπορούμε να έχουμε δυο τύπων ιδρύματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατάργηση περιφερειακών τμημάτων. Τα λεφτά που θα περισσέψουν να επενδυθούν στα πανεπιστήμια που θα μείνουν για εγκαταστάσεις και έρευνα.

     

    Απλά πράγματα τα οποία σε τούτη την μπανανία δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν.

    pallaks

    Δημοσιεύτηκε

    @stayros

     

    Το εριξα στο τραπεζι ας το λαβουν υποψη και οι υπολοιποι συναδελφοι.

     

    Παντως τα περι υποσαχαριου βλαχοαφρικανικου λαου θεωρω οτι το μεγαλυτερο προβλημα εγκειται στο γεγονος της υπαρξης  παραταξεων μεσα στις τριτοβαθμιες σχολες και αυτες ειναι που υποβαθμιζουν την εκπαιδευση μας και εχου σπειρει διχονοιες μεταξυ πε κ τε αλλα και μεταξυ τους. 

    pallaks

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Θα συμφωνησω και με τον Sito και θα μεινω στην τελευταια παραγραφο του αρθρου σχετικα με το πως δημιουργηθηκαν ολα τα τμηματα και εδω ειναι το απαραδεκτο της ολης υποθεσης. Ισως χρειαζεται γενικη αναρδιαρθρωση στην τριτοβαθμια αλλα σιγουρα δεν συμφωνω για ολα τα ΤΕΙ...

     

    Γνωμη μου και εμενα ειναι συγχωνευση τα περισσοτερα τμηματα μηχανικων ΤΕΙ με τα αντιστοιχα των πολυτεχνειων αλλα ταυτοχρονα αποδοση και επαγγελματικων δικαιωματων στους συναδελφους που τελειωσαν και εργαζονται γιατι θα ειναι αδικο αν δεν γινει.

     

    Θα υπαρξει μια μεταβατικη περιοδος περιπου δεκαετιας να αρχισει να φαινεται η αλλαγη αλλα σιγουρα θα σταματησει αυτη η διχονοια προς τους μηχανικους ΤΕ που δικαια αγωνιζονται οι ανθρωποι για το αυτονοητο.

     

    Σκεψεις κανω..

    Edited by pallaks
    akius

    Δημοσιεύτηκε

    σαυτο με τη συγχώνευση  πριν απολους θαντιδράσουν οι καθηγητάδες των ΤΕΙ

     

    παίδες στην ελλάδα είμαστε ,  ο καθένας κοιτάει το ψωμί του μην το χάσει

    μέχρι και οι υπαλληλοι θαντιδρούσαν   και   η  γυρω περιοχή που ζει από ΤΕΙ-πανεπιστήμιο

    • Upvote 3
    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Σε μια χώρα 11.000.000 κατοίκων αρκούν μόνο 10 ΑΕΙ με περίπου συνολικά 30.000 νεοεισερχόμενους φοιτητές κάθε χρόνο!!!

    • Upvote 1
    akius

    Δημοσιεύτηκε

    Σε μια χώρα 11.000.000 κατοίκων αρκούν μόνο 10 ΑΕΙ με περίπου συνολικά 30.000 νεοεισερχόμενους φοιτητές κάθε χρόνο!!!

     

     

    και ιδιωτικά πανεπιστήμια    γιατί το ψώνιο του πτυχίου δεν φεύγει από τον έλληνα

    επομένως από το να φευγει  ρευστό στο εξωτερικό  καλύτερα εδώ ιδιωτικά

    • Upvote 1
    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Προφανώς ναι και σε ιδιωτικά ΑΕΙ, αλλά με αυστηρότατες προδιαγραφές ίδρυσης, λειτουργίας και εποπτείας - ελέγχου, όχι "σαχλαμάρες" κολλέγια συνεργαζόμενα με ξένα πανεπιστήμια κ.λπ.

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 2
    akius

    Δημοσιεύτηκε

    Προφανώς ναι και σε ιδιωτικά ΑΕΙ, αλλά με αυστηρότατες προδιαγραφές ίδρυσης, λειτουργίας και εποπτείας - ελέγχου, όχι "σαχλαμάρες" κολλέγια συνεργαζόμενα με ξένα πανεπιστήμια κ.λπ.

     

     

    σωστά  ΙΑΣΟΝΑ

    καλά τα λες

    αλλά ποιος ακούει

    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.