Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων.

     

     

    Μια πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι εάν κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση ενός συστήματος ιδρυμάτων με αποστολή την τεχνολογική εκπαίδευση που είναι διακριτά από τα Πανεπιστήμια (binary system) ή όχι.

     

    Αν όχι, τα ΤΕΙ ή θα έπρεπε είτε να μετεξελιχθούν ως ενιαίο σύστημα σε «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» (Universities of Applied Sciences), όπως έχει προταθεί από την ηγεσία των ΤΕΙ, είτε να ενταχθούν κατά περίπτωση σε ομόλογα πανεπιστημιακά Τμήματα και να ενσωματωθούν σε πανεπιστημιακές Σχολές.

     

    Προφανώς, αυτού του τύπου η «διαλογή» δεν θα μπορούσε να γίνει πριν από την επεξεργασία των στοιχείων και την υιοθέτηση συγκεκριμένων αξιολογικών κριτηρίων.

     

    Η παραπάνω πρόταση διατυπώνεται στη εισήγηση, που υπογράφεται, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου , από τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, τον Σπύρο Γεωργάτο , Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τη Δήμητρα Μακατσώρη, Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, ενώ μεταξύ άλλων σημειώνονται τα εξής:

     

    -Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων συγχωνεύσεων.

     

    -Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η συγχώνευση ομώνυμων/ομολόγων μονάδων.

     

    -Για τα Πανεπιστήμια, το ελάχιστο που θα έπρεπε να προωθηθεί άμεσα είναι η ενοποίηση ομοειδών Τμημάτων που βρίσκονται σε ιδρύματα της ίδιας γεωγραφικής ζώνης, αλλά ανήκουν σε διαφορετικά ιδρύματα.

     

    -Σε ό,τι αφορά τα ΕΚ, ένα πολύ σημαντικό βήμα θα αποτελούσε η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου διοικητικού καθεστώτος που θα συνέβαλε στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου της εσωτερικής λειτουργίας τους και ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός ενιαίου περιβάλλοντος στον χώρο της έρευνας.

     

    -Τα ΕΚ, κατά αντιστοιχία προς το διοικητικό καθεστώς των ΑΕΙ, θα μπορούσαν σταδιακά να προσαρμοσθούν σε ένα μοντέλο διαχείρισης όπου το επιστημονικό προσωπικό, οι εργαζόμενοι και οι απασχολούμενοι μεταπτυχιακοί και μεταδιδακτορικοί υπότροφοι θα έχουν σημαντικότερο ρόλο.

     

    Οι υπογράφοντες τη σχετική εισήγηση υπογραμμίζουν ότι στην αρχιτεκτονική του εκπαιδευτικού-ερευνητικού οικοσυστήματος έχουν καταγραφεί αρκετά δομικά προβλήματα:

     

    1. Υπάρχουν ΤΕΙ που είναι συνώνυμα με πανεπιστημιακά ή πολυτεχνικά Τμήματα και Σχολές.

     

    2. Ορισμένα Τμήματα δεν αναφέρονται σε κάποια συγκεκριμένη γνωσιακή περιοχή, αλλά σε μεθοδολογίες που προσιδιάζουν στην απόκτηση δεξιοτήτων και την κατάρτιση.

     

    3. Μεγάλος αριθμός Τμημάτων βρίσκονται διασκορπισμένα στην επικράτεια, χωρίς να λαμβάνεται μέριμνα για τη διοικητική και λειτουργική συνοχή τους.

     

    4. Έχει προταθεί η ίδρυση νέων πανεπιστημιακών Σχολών και ερευνητικών Ινστιτούτων –ιδίως σε παραμεθόριες περιοχές- χωρίς να προσδιορίζεται επακριβώς η σκοπιμότητά τους και ο ρόλος τους στο όλο οικοσύστημα.

     

    5. Ιδιαίτερα στη σφαίρα των βιοϊατρικών επιστημών, εμφανίζεται διπλασιασμός και τριπλασιασμός της ίδιας θεματικής περιοχής μέσα σε μια γεωγραφική επιφάνεια λίγων τετραγωνικών χιλιομέτρων.

     

    Επίσης οι υπογράφοντες της εισήσγη σημειώνουν ότι οι στρεβλώσεις που απαριθμούνται παραπάνω έχουν την ιστορική τους εξήγηση: “Η πολιτική διεύρυνσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το 1994 μέχρι και το 2009 στα πλαίσια των επιχειρησιακών ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 168 νέων τμημάτων ΑΕΙ στην Ελλάδα (90 στα Πανεπιστήμια και 78 στα ΤΕΙ). Τα νέα Τμήματα ιδρύθηκαν με την επίκληση ενός αμφίβολης στόχευσης «εθνικού σχεδίου» και για αυτόν τον λόγο σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε στην όξυνση των αντιθέσεων ανάμεσα σε περιφερειακά και κεντρικά ΑΕΙ, σε Τμήματα υψηλής και χαμηλής ζήτησης και σε τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ του ίδιου γνωστικού αντικειμένου. Κομματικές προτεραιότητες και πιέσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης οδήγησαν στη διασπορά πολλών νέων τμημάτων σε διάφορες πόλεις και κωμοπόλεις της Ελλάδας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρωγοί σε αυτή τη διαδικασία ήταν καιοι Διοικήσεις των ιδρυμάτων, καθώς και μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που ανέλαβαν την υλοποίηση της διεύρυνσης".

     

     

    Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/42958/ta-tei-i-ginontai-panepistimia-efarmosmenon-epistimon-i-ensomatonontai-kata-periptosi





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    atsalovergas

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    +1 στον fotis91. (Βέβαια κάποιος κακεντρεχής το αφαίρεσε βάζοντάς του -1,όπως έπραξε και στο προηγούμενο μήνυμά μου,όπου ανέλυσα τον συγκεκριμένο νόμο.).

     

    Σε κάθε περίπτωση,ο νόμος είναι νόμος.

     

    ΥΓ. Όπως βλέπετε δεν υπάρχουν ατει,παρά μόνον τει τα οποία είναι ΑΕΙ (ως υποσύνολο).

    Edited by atsalovergas
    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Για την ιστορία και μόνο, η περίπτωση α) της παραγράφου 1 και η παράγραφος 2 του άρθρου 2 του ν. 3549/2007 έχουν καταργηθεί από την παράγραφο 25 του άρθρου 81 του ν. 4009/2011 και έχουν αντικατασταθεί από το άρθρο 1 του ν. 4009/2011.

    Edited by geoste
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Το πρόβλημα της χώρας είναι ότι γεμίσαμε σχολές . Σήμερα αυξάνει τους εισακτέους η κυβέρνηση στα ΤΕΙ , κατά 2000 συνολικά στους 26130 και συνολικά στους 70000 . Οι γεννήσεις έχουν πέσει στις 94000 τώρα και τα τελευταία χρόνια είναι γύρω στις 100.000 . 

     

    Εχω κάτι στοιχεία του 1977 . Τότε με γεννήσεις υπερδιπλάσιες των σημερινών , πέρναγαν στα πανεπιστήμια γύρω στους 15000 , στις παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες γύρω στις 2000 και στα τότε ΚΑΤΕΕ είχαμε τα εξής στοιχεία από τον τύπο της εποχής :

     

    Οι εξετάσεις γίνονταν χωριστά από αυτές των πανεπιστημίων , περίπου 15 μέρες αργότερα , τον Σεπτέμβριο και οι δύο . Οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια ήταν περίπου 120000 .  Για τα ΚΑΤΕΕ ήταν 45485 , προσήλθαν για εξέταση 24077 και οι θέσεις ήταν 5892 και εισήχθησαν και 891 επιλαχόντες με τον ίδιο βαθμό με τον τελευταίο εισαχθέντα , συνολικά δηλαδή 6783 . Δηλαδή περίπου 1 στους 4 τελικά εξεταζομένους μαζί με τους επιλαχόντες . 

     

    Αναλυτικά 2969 στον κύκλο τεχνολόγων μηχανικών , γραφικών τεχνών και χημικών πετρελαίου , 517 στον κύκλο τεχνολόγων τροφίμων και τεχνολόγων γεωπονίας , 2124 στον κύκλο στελεχών επιχειρήσεων και 1173 στα παραϊατρικά επαγγέλματα , ενώ ακόμα εισήχθησαν και 558 απόφοιτοι μέσων τεχνικών σχολών εργοδηγών , μέσω ειδικών εξετάσεων όπως γίνεται και σήμερα .  Ολοι αυτοί σε 7 μόνο ιδρύματα  με μέσο αριθμό φοιτητών ανά εξάμηνο τα 40 άτομα .  

     

    Μετά άρχισαν οι πελατειακές σχέσεις . Πολλά τα ιδρύματα , πολλά τα τμήματα , πολλοί οι εισακτέοι , πολλές οι γκαρσονιέρες που νοικιάστηκαν , πολλές οι καφετέριες που βασίστηκαν στην φοιτητική ζωή . 

     

    Τώρα 40 χρόνια μετά , ψάχνουμε την αρχή της ιστορίας . Πως όμως θα τα βγάλουν πέρα με τις γκαρσονιέρες και τις καφετέριες ? 

     

    Αυτό που πρέπει να γίνει είναι το δουν το θέμα συνολικά σε σχέση με τα ΑΕΙ , αλλά και τις υποδομές που υπάρχουν στα μέρη που θα φύγουν οι σχολές . Ας δούμε και εδώ λογικές διετών αποκλειστικά σχολών . Ακόμα θα μπορούσαμε να κάνουμε και προπαρασκευαστικό έτος , αν θέλαμε να αλλάξουμε τις πανελλήνιες με άλλες εξετάσεις και να χρησιμοποιήσουμε τις υποδομές αυτές που είναι ανά την Ελλάδα . 

    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Τι ωραία που ακούγονται όλα αυτά, πλησιάζουν εκλογές η βολιδοσκοπούν για τυχόν αντιδράσεις.
    .

    • Ελπίζω τα ΤΕΙ να γίνουν ΠΕΕ (Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών) ή ότι άλλο θέλουν και να ΜΗΝ ενσωματωθούν στα Πανεπιστήμια.
    • Επίσης ελπίζω οι σπουδές να είναι 8 εξάμηνα + 1 καλοκαίρι (1-2 πτυχιακές+εξέταση) + 1 εξάμηνο πρακτική άσκηση/κατάρτιση/certifications (εξετάσιμη).
    • Να είναι σε στυλ major και "with" ή "and", πχ Electronics Eng. with Mechatronics ή RF & Microwave, Digital Sys Design, DSP κλπ.
    • Τα 3 πρώτα χρόνια θα είναι κοινά για όλους και ο 4ος χρόνος θα δίνει το "και" ή το "με" στον τίτλο σου.
    • Για να πας στο επόμενο έτος θα πρέπει να ΜΗΝ χρωστάς, ούτε μαθήματα, ούτε εργαστήρια. Ο Σεπτέμβριος θα είναι για το πολύ για 2 μαθήματα.
    • Να έχουν πολλά εργαστήρια με πρακτικές εξετάσεις και οι σπουδαστές να αποκτούν market & industry awareness, πχ να ξέρουν τι κάνει η Infineon και τι πουλάει η TSMC.
    • Να αποκτούν πρακτικές-χειρονακτικές δεξιότητες και να καταβαίνουν τι (και πότε) δείχνουν οι οθόνες των οργάνων μέτρησης.
    • Να υπάρχει υψιπερατό φίλτρο στην είσοδο του 4ου έτους, αν θα υπάρχει % που δεν θα περνάει τότε να συνεχίζει στη ΣΔΟ για να παίρνει μόρια για το δημόσιο ή τις επόμενες πανελλήνιες.
    • Να βρεθεί τρόπος ώστε η βαθμολογία του πτυχίου να είναι πραγματική, αν δεν γίνεται τότε σε όλα τα ΠΕΕ όλες οι εξετάσεις ταυτόχρονα και με τα ίδια θέματα.
    • Το εξάμηνο θα έχει τουλάχιστον 15 εβδομάδες διδσκαλίας, εξεταστική 1-2 βδομάδες μετά, διάρκεια 2 εδβομαδες max.
    • Τέλος δεν χρειάζεται όλοι να λύνουν ασκήσεις με eAt ή δύο Riccati για να κάνουν H, μόνον όσες υπο-ειδικότητες τα χρειάζονται.
    • Για να γίνεται και οικονομία σε εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό δεν θα έχουν όλα τα ΠΕΕ 4ετή κύκλο σπουδών και για όλες τις υποειδικότητες, ο σπουδαστής θα μπορεί να συνεχίζει τις σπουδές του σε άλλο ΠΕΕ που θα έχει την υποδομή για το 4ο έτος.
    • Για τον ίδιο λόγο οι υποδομές (εργαστήρια, εξοπλισμός) των ΠΕΕ θα μπορεί να διατίθεται για διδασκαλία ή research σε (δημόσια) Πολυτεχνεία ή άλλες (δημόσιες) σχολές.
    • Στις εγκαταστάσεις του ΠΕΕ θα μπαίνεις μόνον με μαγνητική κάρτα => No card και έφαγες πόρτα.
    • Ο σύλλογος σπουδαστών να είναι έξω απο το κτίριο του ΠΕΕ και θα μπορεί να είναι σε κατάληψη 24/7 και all year round και non-stop και θα έχει ελεύθερη είσοδο.

    .
    Σκοπός είναι απο τα ΠΕΕ (ή όπως θα λέγονται τότε) να βγαίνουν τουλάχιστον παίκτες 16άδας, αν όχι 11αδάτοι-βασικοί. (για να μπορούν να πάρουν μεταγραφή σε ομάδα του εξωτερικού.)
    Τώρα όλα τα πραπάνω μέχρι πόσους ορόφους δίνουν (αν δίνουν) δικαίωμα στην αιχμή του δόρατος(=ΠΜ) των μηχανικών ΠΕΕ να υπογράφουν, είναι άλλο θέμα, ας πάμε σε άλλη συχνότητα να βριστούμε. (και εφ'όσον έχουμε κάνει click σε 3 τουλάχιστον διαφημίσεις.)
    .
    Εκλογές ή αντιδράσεις?

    Edited by AMHxaNos
    • Upvote 2
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Διάλογοι για την παιδεία με απόψεις στελεχών ερωτήσεις στην βουλή, υποθέσεις ορισμένων και πράσινα άλογα. Καλά είπε ο προηγούμενος συνάδελφος οτι πετάνε καραμέλες στην κοινωνία για να βολιδοσκοπήσουν αντιδράσεις.

     

    Άλλο ένα θέμα για να βγάλει ο κόσμος το άχτι του και τα μάτια του, ποιος είναι ανώτερος από ποιον, ποιος την έχει μεγαλύτερη κτλ.

     

    Έχω χάσει κάθε ελπίδα για την βελτίωση της παιδείας στην χώρα μου, οτι καινούργιο και αν αποφασίζεται ή συζητιέται στα πλαίσια διαλόγου το ακούω βερεσέ. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι πότε θα δώ ΠΔ ή νόμο και θα αποκτήσω επαγγελματικά δικαιώματα ανάλογα του προγράμματος σπουδών μου. Όλα τα άλλα με αφήνουν αδιάφορο πλέον.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.