Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Την πιθανότητα εγκατάστασης αντίστροφης μέτρησης στα φανάρια των πεζών θα διερευνήσει με ένα νέο ερευνητικό έργο το υπουργείο Υποδομών, με στόχο την πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση του συστήματος. Παράλληλα, με άλλο ερευνητικό πρόγραμμα θα βάλει στο «μικροσκόπιο» το σενάριο επέκτασης της χρήσης συστημάτων LED και στους φωτεινούς σηματοδότες της χώρας, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

     

    Συγκεκριμένα, προ ημερών ανατέθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων το έργο «Αξιολόγηση συστημάτων αντίστροφης μέτρησης για χρήση σε φωτεινούς σηματοδότες» στο Εργαστήριο Μεταφορών και Λήψης Αποφάσεων του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που έχει στόχο την πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση της χρήσης εξοπλισμού αντίστροφης μέτρησης σε συγκεκριμένους φωτεινούς σηματοδότες πεζών.

     

    Ο ανάδοχος θα αξιολογήσει τις επιπτώσεις των συστημάτων αντίστροφης μέτρησης σε σχέση με την οδική ασφάλεια και θα διερευνήσει τη συμπεριφορά των πεζών κατά τη διέλευσή τους από διαβάσεις με το νέο σύστημα. Πρόκειται για δέκα σημεία τα οποία θα υποδείξει το υπουργείο Υποδομών, όπου λειτουργούν ήδη ή πρόκειται να εγκατασταθούν συστήματα αντίστροφης μέτρησης. «Η συλλογή δεδομένων από διαφορετικές περιοχές θα επιτρέψει τη σύγκριση των αποτελεσμάτων σε μεγάλα αστικά κέντρα και μικρότερες επαρχιακές πόλεις» αναφέρεται σε απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων κ. Στράτου Σιμόπουλου, που αναρτήθηκε στη «Δι@υγεια».

     

    Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μονάδα αντίστροφης μέτρησης για πεζούς είναι μια ηλεκτρονική συσκευή οπτικού σήματος η οποία συνδέεται με τον φωτεινό σηματοδότη πεζών και απεικονίζει με φωτεινά αριθμητικά ψηφία το εκάστοτε υπολειπόμενο χρονικό διάστημα πριν από την εκπνοή της διάρκειας κάθε χρωματικής ένδειξης του σηματοδότη.

     

    «Τα οφέλη, αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις θα εκτιμηθούν και θα αξιολογηθούν σε σχέση με το σύνολο των στόχων για τις μεταφορές, δηλαδή το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια, την οικονομία, την προσβασιμότητα» αναφέρεται.

     

    «Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και άλλα στοιχεία εφαρμογής εξοπλισμού συστημάτων αντίστροφης μέτρησης, όπως χρώμα ενδείξεων (λευκό ή ίδιο χρώμα με την εκάστοτε φωτεινή ένδειξη του σηματοδότη), θέση εγκατάστασής τους στον σηματοδότη (όπως για παράδειγμα πάνω από τα πεδία του σηματοδότη πεζών ή στο πλάι), προσδιορισμός ένδειξης (κόκκινο ή πράσινο μόνο ή και τα δύο). Αντικείμενο της αξιολόγησης θα αποτελεί και η βέλτιστη εμφάνιση του αντίστροφου καταμετρητή, ανάλογα και με τις προτιμήσεις των χρηστών» σημειώνεται στην ίδια απόφαση.

    Συγχρόνως, συνεχίζει, θα εξαχθούν συμπεράσματα ως προς τη βέλτιστη θέση τοποθέτησής τους στον ιστό των σηματοδοτών με γνώμονα αφενός την ορατότητά τους από τους πεζούς και αφετέρου να μη δημιουργείται σύγχυση στους οδηγούς, καθώς και σε σχέση με τις τελικές ενδείξεις της μονάδας αντίστροφης μέτρησης.

    Στο μεταξύ, με άλλη απόφαση του κ. Σιμόπουλου ανατέθηκε το έργο «Μελέτη φωτοτεχνικών απαιτήσεων για τους φωτεινούς σηματοδότες ανά την ελληνική επικράτεια» στο Εργαστήριο Φωτοτεχνίας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο θα αναλάβει να διερευνήσει τις απαιτήσεις των φωτεινών σηματοδοτών τύπου LED «ως προς την κατανομή της φωτεινής έντασης σε συνθήκες ονομαστικής φωτεινής ακτινοβολίας (performance level), αλλά και υπό συνθήκες προσαρμοσμένης (dimmed) φωτεινής ακτινοβολίας».

     

    Ο ανάδοχος θα κληθεί να εξετάσει στις συνθήκες καθορισμού των διαφόρων επιπέδων φωτεινότητας, το ασφαλές επίπεδο φωτεινής απόδοσης των σηματοδοτών τόσο για τις κλιματολογικές συνθήκες στην Ελλάδα όσο και κατά τη διάρκεια μείωσης της φωτεινότητας κατά τις νυχτερινές ώρες. Μάλιστα, θα διερευνήσει το επίπεδο απόδοσης και σε σχέση με τη μείωση της φωτεινότητας, αλλά και το ασφαλές ελάχιστο όριο φωτεινής έντασης, σε περίπτωση βλάβης αριθμού LED, στο οποίο η οπτική μονάδα θα πρέπει να τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας. Σημειωτέον ότι αντίστοιχο πρόγραμμα «τρέχει» εδώ και καιρό η Εγνατία Οδός.






    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    stavrosa

    Δημοσιεύτηκε

    στην Ελλάδα πληρώνουμε για την μελέτη, μετά πληρώνουμε για την πιλοτική εφαρμογή και μετά πληρώνουμε για την εφαρμογή.

     

    στο εξωτερικό ήδη το εφαρμόζουν...δεν χρειάζεται να πληρώνουμε άσκοπα...ας παμε κατευθείαν στην εφαρμογή.

    • Upvote 1
    teris83

    Δημοσιεύτηκε

    Ποιο εξωτερικό? Και εδώ ήδη μερικοί δημοι το εφαρμόζουν πιλοτικα πάνω από 7 χρόνια. Ας δουν τα αποτελέσματα των εγχώριων δήμων και ας κρίνουν.

    • Upvote 1
    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

    ας αδειασουν κανα φρεατιο και ας καταληξουν σε ποιους δρομους

    εχουν ευθηνη δημοι/περιφερεια και ας αφησουν τα φαναρια

    • Upvote 3
    killertomato

    Δημοσιεύτηκε

    μετα τη διαστημική τηλεματική στις στάσεις έρχεται το φουτουριστικό λεντ+χρονόμετρο στα φανάρια...νομίζω  ότι ζω σε μυθιστόρημα του ασιμοφ

    • Upvote 2
    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

    Θα κορνάρει και μόνο του

    • Upvote 3
    ΤΟΠΟΓΑΒΡΟΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Έτσι θα ξέρουμε με ακρίβεια αν είμαστε οδηγοί σε πόση ώρα θα κορνάρει ο πίσω οδηγός και αν είμαστε πεζοί πότε θα μας πατήσουν !

    • Upvote 1
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    από τη στιγμή που σε έπιασε το φανάρι, το πότε θα απελευθερωθείς είναι tmi (too much information). αυτή η πληροφορία θα είχε νόημα να στη δίνουν στις προηγούμενες διασταυρώσεις ώστε να επιλέγεις αν σε συμφέρει να πας από το φανάρι ή από ένα παράδρομο με stop.

     

    όπως και η πληροφορία πότε έρχεται το επόμενο μετρό θα ταν πιο χρήσιμη αν στη δίνανε πριν κατέβεις τις σκάλες. για να ξέρεις αν πρέπει να τις κατέβεις κουτρουβάλα για να προλάβεις ή αν συμφέρει καλύτερα να πάρεις κανένα από τα λεωφορεία που πλησιάζουν..

    • Upvote 1
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    καιαιαιαι

    - αντε τα εβαλαν...

    και μετα...τί???

     

    ποιος θα τα συντηρει??? ....ποιος θα τα διορθωνει???

     

    εδω, σε μερικα φαναρια, στην Τσιμισκή, εβαλαν "ηχητικα" για τους  τυφλούς...

    κρατησαν δεν κρατησαν 5 μηνες

     

    Επίσης, υποτιθεται  οτι υπαρχει "πρασινο κυμα" στην παραλιακη και στην Εγνατια...

     

    πρασινο...ξεπρασινο...αν δεν σταματησεις σε κοκκινο 3-4 φορες...δεν έχει χαρα η οδήγηση

     

    να μην πουμε για  τα αρρυθμιστα φαναρια την  οδο Λαγκαδά..στο νεο τμήμα της......

    .εκει, και τυχαία  αν τα αφηναν...λιγώτερα κοκκινα... θα "έπιαναν" τον οδηγό...

     

     

    [ακομα αναζητειται ποιός ειναι ο "υπεύθυνος"]

     

    υγ1

     

    εδώ,  λάμπες  δεν ειχαν μεχρι πρόσφατα...

     

    υγ2

     

    "κατι" λενε για τα μεταξωτα  βρακιά...για τα "ραπανακια για την όρεξη"

     

     

    καλημερα

     

    και  Χρονια Πολλα

     

    στους...συνονόματους :smile: :-)

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 1
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    Θα κορνάρει και μόνο του

    +100 τουλάχιστον

    κλάσματα δευτερολέπτου πριν ανάψει

     

     

    "κατι" λενε για τα μεταξωτα  βρακιά...για τα "ραπανακια για την όρεξη"

    εκτός αν παίζει νέο μπαγιόκο για τη Μίζενς

    και χρόνια πολλά

    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    Το 11 είχα πάει για πρώτη φορά Κίνα και όλα τα φανάρια ήταν λεντ με αντίστροφη μέτρηση και στους πεζούς και στα αυτοκίνητα. Όχι ότι τους σώζει αλλά έστω ...

    Προ 20ετιας (Εγώ τότε το είδα )αντί για αντίστροφη μέτρηση στην Ευρώπη είχαν πορτοκάλι προειδοποιητικό πριν το πράσινο. Κατά τα άλλα καλά.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.