Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Την πιθανότητα εγκατάστασης αντίστροφης μέτρησης στα φανάρια των πεζών θα διερευνήσει με ένα νέο ερευνητικό έργο το υπουργείο Υποδομών, με στόχο την πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση του συστήματος. Παράλληλα, με άλλο ερευνητικό πρόγραμμα θα βάλει στο «μικροσκόπιο» το σενάριο επέκτασης της χρήσης συστημάτων LED και στους φωτεινούς σηματοδότες της χώρας, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

     

    Συγκεκριμένα, προ ημερών ανατέθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων το έργο «Αξιολόγηση συστημάτων αντίστροφης μέτρησης για χρήση σε φωτεινούς σηματοδότες» στο Εργαστήριο Μεταφορών και Λήψης Αποφάσεων του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που έχει στόχο την πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση της χρήσης εξοπλισμού αντίστροφης μέτρησης σε συγκεκριμένους φωτεινούς σηματοδότες πεζών.

     

    Ο ανάδοχος θα αξιολογήσει τις επιπτώσεις των συστημάτων αντίστροφης μέτρησης σε σχέση με την οδική ασφάλεια και θα διερευνήσει τη συμπεριφορά των πεζών κατά τη διέλευσή τους από διαβάσεις με το νέο σύστημα. Πρόκειται για δέκα σημεία τα οποία θα υποδείξει το υπουργείο Υποδομών, όπου λειτουργούν ήδη ή πρόκειται να εγκατασταθούν συστήματα αντίστροφης μέτρησης. «Η συλλογή δεδομένων από διαφορετικές περιοχές θα επιτρέψει τη σύγκριση των αποτελεσμάτων σε μεγάλα αστικά κέντρα και μικρότερες επαρχιακές πόλεις» αναφέρεται σε απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων κ. Στράτου Σιμόπουλου, που αναρτήθηκε στη «Δι@υγεια».

     

    Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μονάδα αντίστροφης μέτρησης για πεζούς είναι μια ηλεκτρονική συσκευή οπτικού σήματος η οποία συνδέεται με τον φωτεινό σηματοδότη πεζών και απεικονίζει με φωτεινά αριθμητικά ψηφία το εκάστοτε υπολειπόμενο χρονικό διάστημα πριν από την εκπνοή της διάρκειας κάθε χρωματικής ένδειξης του σηματοδότη.

     

    «Τα οφέλη, αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις θα εκτιμηθούν και θα αξιολογηθούν σε σχέση με το σύνολο των στόχων για τις μεταφορές, δηλαδή το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια, την οικονομία, την προσβασιμότητα» αναφέρεται.

     

    «Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και άλλα στοιχεία εφαρμογής εξοπλισμού συστημάτων αντίστροφης μέτρησης, όπως χρώμα ενδείξεων (λευκό ή ίδιο χρώμα με την εκάστοτε φωτεινή ένδειξη του σηματοδότη), θέση εγκατάστασής τους στον σηματοδότη (όπως για παράδειγμα πάνω από τα πεδία του σηματοδότη πεζών ή στο πλάι), προσδιορισμός ένδειξης (κόκκινο ή πράσινο μόνο ή και τα δύο). Αντικείμενο της αξιολόγησης θα αποτελεί και η βέλτιστη εμφάνιση του αντίστροφου καταμετρητή, ανάλογα και με τις προτιμήσεις των χρηστών» σημειώνεται στην ίδια απόφαση.

    Συγχρόνως, συνεχίζει, θα εξαχθούν συμπεράσματα ως προς τη βέλτιστη θέση τοποθέτησής τους στον ιστό των σηματοδοτών με γνώμονα αφενός την ορατότητά τους από τους πεζούς και αφετέρου να μη δημιουργείται σύγχυση στους οδηγούς, καθώς και σε σχέση με τις τελικές ενδείξεις της μονάδας αντίστροφης μέτρησης.

    Στο μεταξύ, με άλλη απόφαση του κ. Σιμόπουλου ανατέθηκε το έργο «Μελέτη φωτοτεχνικών απαιτήσεων για τους φωτεινούς σηματοδότες ανά την ελληνική επικράτεια» στο Εργαστήριο Φωτοτεχνίας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο θα αναλάβει να διερευνήσει τις απαιτήσεις των φωτεινών σηματοδοτών τύπου LED «ως προς την κατανομή της φωτεινής έντασης σε συνθήκες ονομαστικής φωτεινής ακτινοβολίας (performance level), αλλά και υπό συνθήκες προσαρμοσμένης (dimmed) φωτεινής ακτινοβολίας».

     

    Ο ανάδοχος θα κληθεί να εξετάσει στις συνθήκες καθορισμού των διαφόρων επιπέδων φωτεινότητας, το ασφαλές επίπεδο φωτεινής απόδοσης των σηματοδοτών τόσο για τις κλιματολογικές συνθήκες στην Ελλάδα όσο και κατά τη διάρκεια μείωσης της φωτεινότητας κατά τις νυχτερινές ώρες. Μάλιστα, θα διερευνήσει το επίπεδο απόδοσης και σε σχέση με τη μείωση της φωτεινότητας, αλλά και το ασφαλές ελάχιστο όριο φωτεινής έντασης, σε περίπτωση βλάβης αριθμού LED, στο οποίο η οπτική μονάδα θα πρέπει να τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας. Σημειωτέον ότι αντίστοιχο πρόγραμμα «τρέχει» εδώ και καιρό η Εγνατία Οδός.





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Kάτι φήμες που κυκλοφορούν ότι θα υπάρχει Αισθητήρας Γριάς και όταν περνάει γριά η αντίστροφη μέτρηση θα επιταχύνει , ελέγχονται ως κακόβουλες και κακεντρεχείς :mrgreen:

    panos-vicious

    Δημοσιεύτηκε

    Πέρα από τις επισημάνσεις του Δημήτρη, να θυμίσω και τα παλλόμενα πράσινα για τους πεζούς (που -κατ' εμέ- θα έπρεπε να απαγορεύονται δια ροπάλου, καθώς αποτελούν κίνδυνο-θάνατο), να θυμίσω και την ελληναράδικη νοοτροπία να σταματάνε πάνω στη διάβαση και να σε αγριοκοιτάνε κιόλας αν τους την πεις, να θυμίσω και τη φονική συμπεριφορά των οδηγών να ξεκινούν ενώ υπάρχουν ακόμα πεζοί στη διάβαση.

    Για την τεχνολογία LED, το καταλαβαίνω και πολύ καλά θα κάνουν, αλλά αυτό με την αντίστροφη μέτρηση, ειλικρινά δεν βλέπω σε τι θα φανεί χρήσιμη. Δηλαδή αυτός που είναι με το μπαστούνι θα γίνει ξαφνικά ο Μπόλτ ή μήπως αν υπάρχουν πολλοί πεζοί θ' αρχίσουν να τσαλαπατάνε ο ένας τον άλλο;

    Μανία πάντως που την έχουμε οι άνθρωποι με το χρόνο... Λες και το κυνηγάμε να πεθάνουμε από το άγχος.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Tα "παλλόμενα" πράσινα δε φταίνε από μόνα τους και λειτουργούν μια χαρά για τους κυκλοφοριακούς φόρτους για τους οποίους σχεδιάζονται. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν οι οδηγοί δε δίνουν απόλυτη προτεραιότητα στους πεζούς, κάτι που θα πρεπε γενικά να συμβαίνει κι όχι μόνο στις διαβάσεις αυτού του τύπου. 

     

    Για τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών φταίει ο συνολικός σχεδιασμός των πόλεών μας. Όταν δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, δεν υπάρχει συγκοινωνία, όταν οι χρήσεις γης είναι τόσο άναρχα κατανεμημένες, όταν οι δρόμοι μετατρέπονται σε υπαίθριες αγορές, λογικό είναι να επικρατεί η λογική του "όποιος προλάβει" και να διαμορφώνεται τριτοκοσμικό σκηνικό.. 

     

    Τα χρονόμετρα στις διαβάσεις πεζών είναι εντελώς άσκοπα διότι αυτές σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να προλαβαίνει να φτάσει απέναντι και όποιος τον πιάσει κόκκινο αμέσως μόλις πατήσει στην άσφαλτο κινούμενος με την ταχύτητα που κινούνται οι άνθρωποι περιορισμένης κινητικότητας. Αν τα φορτία σχεδιασμού έχουν στο μεταξύ αλλάξει δε φταίει η διάβαση, αλλά ο κακός σχεδιασμός της. Αλλά συχνά δε θα μπορούσε να σχεδιαστεί καλύτερα αν δεν αλλάξουν κι άλλα πολεοδομικά δεδομένα.

    • Upvote 1
    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

    ποιος θα τα συντηρει??? ....ποιος θα τα διορθωνει???

     

     

    H SIEMENS καρντια μου 8-)




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.