Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • myProperty: Αγοραπωλησία ακινήτου ψηφιακά σε 9 βήματα


    Σε λειτουργία τίθεται από σήμερα η νέα ψηφιακή πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myProperty, (myproperty.aade.gov.gr), μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να προχωρούν σε αγοραπωλησίες ακινήτων, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψή τους στις ΔΟΥ.

    Όπως δήλωσε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, "η πλατφόρμα myProperty αποτελεί ακόμα ένα βήμα της ΑΑΔΕ στην κατεύθυνση της πλήρους ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της, με γνώμονα πάντα τη διευκόλυνση και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Ξεκινάμε με την πλειονότητα των περιπτώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων και, μέσα στο 2021, σχεδιάζουμε να εντάξουμε στην πλατφόρμα και τις δηλώσεις δωρεών, γονικών παροχών, κληρονομιών και άλλες ειδικές περιπτώσεις".

    Η διαδικασία υποβολής της δήλωσης και πληρωμής του φόρου μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί ψηφιακά ακόμα και μέσα σε μία μέρα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για όλους τους εμπλεκόμενους (πολίτες και συμβολαιογράφους).

    Σημειώνεται ότι, μόνο το 2019, για να ολοκληρωθούν 142.000 μεταβιβάσεις ακινήτων, απαιτήθηκαν πάνω από 300.000 επισκέψεις στις ΔΟΥ.

    ΤΑ 9 ΒΗΜΑΤΑ

    · Ο συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση για λογαριασμό αγοραστή και πωλητή

    · Η δήλωση αποστέλλεται στη θυρίδα αγοραστή και πωλητή στο myTaxisnet

    · Ο αγοραστής και ο πωλητής αποδέχονται τη δήλωση

    · Η δήλωση υποβάλλεται αυτόματα και βεβαιώνεται ο φόρος

    · Ο συμβολαιογράφος ενημερώνεται αυτόματα για την υποβολή της δήλωσης

    · Ο αγοραστής πληρώνει τον φόρο ψηφιακά (με κάρτα ή web banking)

    · Το Taxis ενημερώνεται για την πληρωμή του φόρου

    · Το αποδεικτικό καταβολής αναρτάται στο myProperty για συμβολαιογράφο και αγοραστή

    · Ο συμβολαιογράφος αναρτά το συμβόλαιο στo myProperty

    Υπενθυμίζεται ότι η ψηφιακή διαδικασία είναι προαιρετική μέχρι 31/5 και υποχρεωτική από 1/6/2021.

    Για απαντήσεις σε βασικές ερωτήσεις, κάνετε click ΕΔΩ.

    Αναλυτικές οδηγίες για αγοραστές, πωλητές και συμβολαιογράφους, μπορείτε να βρείτε στα ειδικά ενημερωτικά videos, στο youtube κανάλι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    όπως το κράτος μας έκανε γραφιάδες και διεκπεραιωτές- "καταχωρητές" δηλώσεων (βλ. ΗΤΚ, αυθαίρετα) έτσι τώρα ήρθε και η σειρά των συμ/φων να γίνουν υπάλληλοι εφορίας ή πιο σωστά να διευρύνει τις αρμοδιότητες τους γιατί ήδη έχουν πάρει πίτα από τις διεκπεραιώσεις των ΔΟΥ. Δεν αντιτίθεμαι στην ψηφιοποιήση των διαδικασιών αλλά ο έλεγχος πρέπει να παραμένει στο πεδίο της κρατικής μηχανής και όχι να μεταβιβάζεται στον ιδιώτη. Δλδ θα γίνεται το συμβόλαιο και αν υπάρχουν λάθη τι θα γίνεται; Ο μεταγενέστερος έλεγχος δεν είναι λύση. Τα ίδια χάλια γίνονται αυτή τη στιγμή με τις ηλεκτρονικές άδειες όπου εκδίδονται άδειες με ευθύνη του μηχανικού και υπάρχει ελάχιστος έλεγχος της νομιμότητας τους. 

    Επίσης πόσο δύσκολο είναι να ανεβάσουν ένα διαδραστικό χάρτη με τις αντικειμενικές αξίες όλης της Ελλάδας; Μπαίνεις στην εφαρμογή τώρα και πατας αντικειμενικές και σε πετάει στη σελίδα του υπουργείου οικονομικών που χειροκίνητα πρέπει να βρεις μέσα απο 100αδες σελίδες ποια είναι η περιοχή και πόσο η αντικειμενική (εποχές προ 2000). Και μετά έχεις και το ΥΠΕΝ να σου λεει ότι τους δασικούς χάρτες τους διαβάζει και ο μη μηχανικός εύκολα!!!

    Από την μέχρι στιγμής εμπειρία μας με όλη την προσπάθεια ψηφιοποιήσης/συμμαζέματος του μπ@@ρδέλου που λέγεται ακίνητη περιουσία αντί για λίγα και εύκολα κλικ βλέπω μια απίστευτη ταλαιπωρία, ασυνεννοησία, ασάφεια, ανετοιμότητα από όλους τους κλάδους. Ίσως σε καμια 10-20αρια χρόνια να έχει συμμαζευτεί αυτό το χάλι   (όπου θα έχουν κυκλοφορήσει εκατοντάδες εγκύκλιοι) και τα παιδιά μας να βρουν ενα απλό και έυχρηστο σύστημα/βάση δεδομένων.

    Μέχρι τότε συνάδελφοι πάρτε σφουγγαρίστρες να καθαρίσουμε το χάλι του ελληνικού δημοσίου γιατί αυτοί είναι ανίκανοι να το κάνουν

    Link to comment
    Share on other sites

    7 ώρες πριν, killertomato said:

    Δλδ θα γίνεται το συμβόλαιο και αν υπάρχουν λάθη τι θα γίνεται; Ο μεταγενέστερος έλεγχος δεν είναι λύση.

    η κατεύθυνση είναι ο ένας να ελέγχει τον άλλον. 
    τα λάθη θα διορθώνονται με τις διορθωτικές πράξεις αργότερα όταν θα ανακαλύπτονται
    (που σημαίνει περισσότερη δουλειά για μηχανικούς και δικηγόρους - προσοχή δεν λέω ότι ο στόχος είναι να αυξηθεί η δουλειά των μηχανικών / δικηγόρων αλλά ότι θα συμβεί)
     

     

    7 ώρες πριν, killertomato said:

    Επίσης πόσο δύσκολο είναι να ανεβάσουν ένα διαδραστικό χάρτη με τις αντικειμενικές αξίες όλης της Ελλάδας;

    ακόμα ένας χάρτης ...
    ας τα βάλουν όλα σε έναν επιτέλους

    >και τα προγράμματα που έχουν αγοράσει οι συμβολαιογράφοι για να υπολογίσουν τις αξίες τι θα γίνουν;

     

    7 ώρες πριν, killertomato said:

    βλέπω μια απίστευτη ταλαιπωρία, ασυνεννοησία, ασάφεια, ανετοιμότητα από όλους τους κλάδους.

    είχαμε την φυσική γραφειοκρατία και καταφέραμε να έχουμε και την φυσική και την ψηφιακή 

    γιατί πολύ απλά αυτοί που είναι στα υπουργεία πιστεύουν ότι μηχανογράφιση είναι να μετατρέψουν την διαδικασία που έκανε κάποιος με φυσικό τρόπο να την κάνει μέσω υπολογιστή 
    και στην πράξη δεν εκμεταλεύονται τις δυνατότητες των υπολογιστών

    και επιπλέον όχι μόνο δεν καταργούν τον φυσικό τρόπο (το οποίο είναι αποδεκτό για αυτούς που δεν μπορούν να χειριστουν υπολογιστή) αλλά δεν βάζουν και ένα "ή" (ή το ένα ή το άλλο)
    (αν και αυτό σιγά σιγά το διορθώνουν )

    7 ώρες πριν, killertomato said:

    ενα απλό και έυχρηστο σύστημα/βάση δεδομένων

    δεν υπάρχει περίπτωση

    θα υπάρχουν προγράμματα απο εταιρείες που θα τα αγοράζεις και θα τα έχουν απλοποιημένα και θα διασυνδέονται με τις πλατφόρμες του δημοσίου για να κάνεις την δουλειά σου

     

    7 ώρες πριν, killertomato said:

    Μέχρι τότε συνάδελφοι πάρτε σφουγγαρίστρες να καθαρίσουμε το χάλι του ελληνικού δημοσίου γιατί αυτοί είναι ανίκανοι να το κάνουν

    όχι μόνο του δημοσίου
    αλλά και των παλιότερων 
    (αν κάποιος έβγαλε μια άδεια για 100τμ και μετά  έχτισε 200τμ δεν φταίει το δημόσιο)

    Edited by st2
    Link to comment
    Share on other sites

    Γνωρίζει κανείς τι εννοούν με το ότι μπορούν μόνο όσα βρίσκονται εντός αντικειμενικου προσδιορισμού να κάνουν χρήση της πλατφόρμας? Δηλαδή αγροτεμάχια στο χωριό , όπου είναι εκτός σχεδίου και ανήκουν π.χ στην τοπικη κοινότητα Τ.Κ Παραμυθούπολη. Ο πίνακας αντγικειμενικών αξιών για την τοπικη κοινότητα έχει Α.Β.Α (αρχική Βασικη Αξία Γής) π.χ 0.21Ε. Και απο αυτο υπολόγιζαν την αντικειμενική χωραφιών. 

    Αυτο περιέχεται στην ηλεκτρονική μεταβίβαση? ή όχι?

    Link to comment
    Share on other sites

    Οι συμβολαιογράφοι ήταν πάντοτε οι Νόμιμοι Γραμματείς του Κράτους :-) για αυτό πληρώνονται και με τη σελίδα ακόμη :-) ... απλώς δεν το είχαμε καταλάβει οι μηχανικοί και τους κάναμε πάντοτε τα χατήρια.

    Link to comment
    Share on other sites

    Οι συμβολαιογράφοι ήταν πάντοτε οι Νόμιμοι Γραμματείς του Κράτους :-) για αυτό πληρώνονται και με τη σελίδα ακόμη :-) ... απλώς δεν το είχαμε καταλάβει οι μηχανικοί και τους κάναμε πάντοτε τα χατήρια.

    Και βέβαια ξεκίνησαν την κλάψα ...

    Link to comment
    Share on other sites

    εγώ βλέπω ότι έβαλαν περισσότερη δουλειά στους συμβολαιογράφους, τους λογιστές και τους μηχανικούς που θα ασχοληθούν με αυτήν την διαδικασία, καλά τα νέα, βλέπουμε περισσότερα να γίνονται ψηφιακά τα οποία καθώς ζούμε την covid-19 εποχή καλά τα βλέπω και με απασχολεί όμως. Την παραπάνω δουλειά αυτή που θα κάνουν οι συμβολαιογράφοι και όποιος βοηθάει τον πολίτη να τον ενημερώσει με τον φόρο του, να κάνει την αίτηση ηλεκτρονικά στις Δ.Ο.Υ. ειδικά σήμερα που κάποιοι ακόμα πελαγώνουν με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων, ποιος θα την πληρώνει?????
    Εννοείται ο πολίτης, για τον πολίτη δουλεύουμαι και ο πολίτης εργάζεται λιγότερο καθώς δεν χάνει χρόνο σε ΔΟΥ και αναμονή ραντεβού, συμπλήρωση εγγράφων και ξανά να πάει στην ΔΟΥ οπότε η άποψη μου είναι ότι ο πολίτης κερδίζει με την νέα αυτή διαδικασία οπότε θα πρέπει να πληρώσει τους εμπλεκόμενους..!!

    Link to comment
    Share on other sites

    Μαζί με τη γραφοδουλειά μεταφέρουν και την ευθύνη πλεον στον εκάστοτε επαγγελματία. Εδω κάθε εφορία/πολεοδομία/ΟΤΑ ερμηνέυει τους νόμους όπως γουστάρει, τι φόρο να βγάζει ο συμ/φος για τις μεταβιβάσεις; Θα δημιουργηθεί ένα εύλογο μπάχαλο που θα μπλοκάρει κι άλλο την παραλυμένη αγορά των ακινήτων με τις πανέξυπνες μαγικές/ηλεκτρονικές ψηφιοποιήσεις. Αν δεν φτιαχτεί μια ενιαία βάση δεδομένων για τα ακίνητα με προσυμπληρωμένα σχεδόν όλα τα στοιχεία του ακινήτου όσα ηλεκτρονικά τερτίπια και να κάνουν η γραφειοκρατία δεν ξεπερνιέται. Έχουμε ένα σωρό βάσεις δεδομένων για ενα διαμέρισμα = ΔΕΗ, ΟΤΑ, κτηματολόγιο, πολεοδομία, Ε9 κτλ. Στην καθεμία δηλώνεται ότι να' ναι και πρέπει εμείς, οι λογιστές και οι συμ/φοι να συνεννοηθούν για να δουμε που θα κάτσει η μπίλια τελικά. Ηδη οι συμ/φοι μαθαίνω ότι ετοιμάζονται για αντιδράσεις..

    Link to comment
    Share on other sites

    πολύ μου αρέσουν οι τίτλοι στις ανακοινώσεις του στιλ:

    αγοραπωλησία σε 9 βήματα

    τοπογραφικό με 1 κλίκ

    ταυτότητα κτιρίου σε 5 λεπτά

    τακτοποίηση με 250€

    κτλ

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.