Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • O Πειραιάς, το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως, θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το 2019.

    Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, θα εκτοπίσει το Αμβούργο από την τρίτη θέση στην Ευρώπη.

    «Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη», γράφει η εφημερίδα «Die Zeit».

    Η γερμανική εφημερίδα στην ανταπόκρισή της από τον Πειραιά με τίτλο «Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Η άγκυρα της Κίνας στην Ευρώπη» αναφέρει μεταξύ άλλων : «Φαίνεται σαν ειρωνεία της ιστορίας. Έχουν περάσει σχεδόν 2.500 χρόνια από τότε που τα ελληνικά κωπηλατικά πλοία κατέστρεψαν έναν πολύ ανώτερο Περσικό στόλο σε αυτό το στενό. Μετά τη νίκη στη Σαλαμίνα, η κλασική αρχαιότητα, η φιλοσοφία και η δημοκρατία άνθισαν. Τέθηκαν οι βάσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αλλά τώρα η Ασία επιστρέφει και θέλει να κατακτήσει ξανά την Ευρώπη. Αυτή τη φορά όμως ειρηνικά.

    Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη.

    Η πλωτή εξέδρα είναι μία από τις πολλές σημαντικές επενδύσεις για τις οποίες η κινεζική κρατική εταιρεία έχει δεσμευτεί να κάνει ώστε να της επιτραπεί να επεκταθεί στον Πειραιά. Πριν από ενάμιση χρόνο, η Cosco αγόρασε το 51% του δημόσιου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) έναντι ποσού 280,5 εκατ. ευρώ. Σε αντιστάθμισμα, μπορεί τώρα να εκμεταλλευτεί πολλούς τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και επιβατών μέχρι το 2052.

    Αυτό ήταν μέρος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο πλαίσιο της ρύθμισης για την κρίση χρέους της Ελλάδας. Η Cosco είχε προηγουμένως αναλάβει ένα τομέα του λιμένα των εμπορευματοκιβωτίων. Η μεγάλη κινεζική εταιρεία μπορεί να λάβει περαιτέρω μετοχές της Λιμένος Πειραιώς από το ελληνικό κράτος εφόσον ο όμιλος τηρήσει το επενδυτικό σχέδιο - και αυτό το σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη.

    Τα 55 εκατομμύρια ευρώ της νέας πλωτής εξέδρας αποτελούν ένα σχετικά μικρό κομμάτι του παζλ του επενδυτικού σχεδίου. Συνολικά, οι Κινέζοι πρέπει να επενδύσουν 350 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026 στις λιμενικές εγκαταστάσεις και άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ σε συνδεδεμένα έργα, όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή παλαιών κτιρίων αποθήκευσης σε πολυτελή ξενοδοχεία. Μπορεί κανείς να δει ήδη τα αποτελέσματα των επενδύσεων.


    Πηγή: http://ered.gr/el/content/O_Peiraias_to_limani_me_tin_tachuteri_anaptuxi_pagkosmios/#.WvZqlqTRDIU



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.