Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4601 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      dimitris GM

      Διχάστηκε το διοικητικό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας σχετικά με την απόφαση για διακοπή αποδοχής των ελληνικών ομολόγων ως εγγυήσεων για παροχή ρευστότητας, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times. Το γεγονός ότι πολλοί κεντρικοί τραπεζίτες διαφώνησαν με την απόφαση, αναδεικνύει πόσο αμφιλεγόμενη ήταν αυτή,
      ενώ πολλοί αναλυτές κατηγόρησαν την ΕΚΤ ότι παρεμβαίνει στις πολιτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και της Ευρωζώνης.
       
      Το 25μελές διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ ήταν σχεδόν μοιρασμένο για το αν θα έπρεπε να πάρει την απόφαση την Τετάρτη ή να περιμένει μέχρι την τυπική λήξη του ελληνικού προγράμματος στο τέλος Φεβρουαρίου.
       
      Ωστόσο στη προχθεσινή συνεδρίαση δεν είχαν δικαίωμα ψήφου οι κεντρικοί τραπεζίτες της Ελλάδας, Γαλλίας, Κύπρου και Ιρλανδίας εξαιτίας του συστήματος εκ περιτροπής ψηφοφορίας που εφαρμόζει η ΕΚΤ. Πολλοί αναλυτές κατηγόρησαν την ΕΚΤ ότι παίρνει μέρος σε πολιτικό παιχνίδι. Ωστόσο ορισμένα μέλη του διοικητικού της συμβουλίου θεώρησαν ότι η συζήτηση «δεν ήταν ιδιαιτέρως αμφιλεγόμενη» και ότι η απόφασή τους αποτέλεσε τη φυσική συνέπεια της απροθυμίας της ελληνικής κυβέρνησης να δεχθεί επέκταση του προγράμματος διάσωσης.
       
      Ο ELA δεν δίνεται χωρίς προϋποθέσεις, τόνισε ο επικεφαλής της Bundesbank, Γενς Βάιντμαν, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα. Οπως είπε, η ρευστότητα του ELA θα πρέπει να δίνεται μόνο βραχυπρόθεσμα και μόνο σε φερέγγυες τράπεζες, ενώ πρόσθεσε ότι «είμαι της άποψης ότι θα πρέπει να εφαρμόζουμε αυστηρά κριτήρια με τον ELA». Σημειώνεται ότι χθες, στον απόηχο της απόφασης της ΕΚΤ για την καραντίνα των ελληνικών ομολόγων, συναντήθηκαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα. Συζήτησαν για την απόφαση της ΕΚΤ αλλά και την κατάσταση ρευστότητας.
       
      Με ψυχραιμία αντιμετώπισαν οι ξένοι αναλυτές της απόφαση της ΕΚΤ, τονίζοντας ότι δεν απειλείται η πρόσβαση σε ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών.Έντυπη.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/802472/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/to-paraskhnio-mias-apofashs-poy-dixase-thn-ekt
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με διάταξη του πολυνομοσχεδίου επιλύεται το τεχνικό ζήτημα ενημερωσης του ΤΑΧΙS για την έκδοση των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) που υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων να εκδίδουν πριν απο την μίσθωση του ακινήτου τους.
       
      Συγκεκριμένα, στο σχέδιο νόμου
       
      Άρθρο 59 Τροποποιούμενες διατάξεις προβλέπεται:
       
      "3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, η παράγραφος 3 του άρθρου 14 του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Β 407/9.4.2010) αντικαθίσταται ως εξής:
      3. Κάθε συμβολαιογράφος για την κατάρτιση πράξεως αγοραπωλησίας ακινήτου υποχρεούται να μνημονεύσει στο συμβόλαιο τον αριθμό πρωτοκόλλου του ΠΕΑ και να επισυνάψει σε αυτό επίσημο αντίγραφο του ΠΕΑ. Σε κάθε μίσθωση ακινήτου, ο αριθμός πρωτοκόλλου του ΠΕΑ πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά στην ηλεκτρονική εφαρμογή "Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας" της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr).".
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pos_tha_katachorountai_ta_Pistopoiitika_Energeiakis_Apodosis/
    3. Επικαιρότητα

      killertomato

      Πρόκειται για μια ανακοίνωση του συμβολαιογραφικού συλλόγου από το 2012 για τη χρέωση αντιγράφων σχεδίων , στην ανακοίνωση αναφέρονται ως τοπογραφικά διαγράμματα αλλά ισχύει για όλα τα σχέδια που κατέχει κάποιος συμβολαιογράφος. Έτσι το νόμιμο είναι 5.00€+φπα ανά σχέδιο και ενδεχομένως το κόστος του αντιγράφου για τη φωτοτυπία. Σε περίπτωση διαφωνίας απλά ενημερώστε το συμβολαιογράφο για τη σχετική ανακοίνωση. υπάρχει και στα downloads αλλά ας συζητηθεί και εδώ
       
      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
       
      Αθήνα, 26 Νοεμβρίου 2012
       
      ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ – ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
       
      ΣΥMBOΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΦΕΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ & ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
      Αριθμ. Πρωτ. 1834
      ______________
       
      Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ.106 78
      Τηλέφωνα : 210-3307450,60,70,80,90
      FAX : 210-3848335
      E-mail : [email protected]
       
      Προς όλα τα μέλη του Συλλόγου
       
      Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
       
      Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
       
      Κατόπιν υποβληθέντων εγγράφων ερωτημάτων συναδέλφων, αλλά και τρίτων, σχετικά με τον υπολογισμό των δικαιωμάτων που εισπράττονται για τη χορήγηση των αντιγράφων σχεδιαγραμμάτων, που προσαρτώνται σε συμβόλαια ή σε αρχεία συναδέλφων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, κατά τη συνεδρίαση στις 2.10.2012, διαπίστωσε ότι κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.β’ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης υπ’αριθμ. 100692/23.7.2009 (ΦΕΚ 14878, τ.Β’, 23.7.2009) «Καθορισμός δικαιωμάτων Συμβολαιογράφων» τα τοπογραφικά διαγράμματα νοούνται ως ένα (1) φύλλο αντιγράφου ανεξαρτήτως διαστάσεων.
       
      Εκ του Συλλόγου
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, μέσω συστήματος διεξαγωγής ηλεκτρονικών δημοπρασιών, προχωρά για πρώτη φορά το υπουργείο Οικονομικών με στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη διαφάνεια της διαδικασίας, την αύξηση των εσόδων του Δημοσίου αλλά και την προβολή των αιγιαλών σε παγκόσμιο επίπεδο.
       
      Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες που - για φέτος - θα διεξαχθούν πιλοτικά σε περιορισμένο αριθμό, αφορούν σε θέσεις παραχώρησης χρήσης αιγιαλού για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή κοινού.
       
      Το υπουργείο προτίθεται να διευρύνει τη χρήση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών για τις παραχωρήσεις μέσα στα επόμενα χρόνια, κάτι που θα εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή ενδιαφερομένων και το αδιάβλητο της διαδικασίας παραχώρησης κοινόχρηστου χώρου αιγιαλού.
       
      Σκοπός, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, είναι «η απλότητα και η ταχύτητα της διαδικασίας παραχώρησης απλής χρήσης χώρων αιγιαλού και παραλίας και η μέγιστη δυνατή συμμετοχή ενδιαφερομένων, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του Δημοσίου και αφετέρου αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, για την επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων τους και κατ' επέκταση για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/E-auction_kai_gia_parachorisi_chrisis_aigialou_/
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην ψηφιακή εποχή μπαίνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ με την απόφασή του να ενημερώσει τους παραγωγούς ότι «στο email το οποίο έχουν δηλώσει στην Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2017 (ΕΑΕ 2017) θα αποσταλεί μήνυμα για το εάν υπάρχουν επικαλύψεις αγροτεμαχίου ή αγροτεμαχίων καλλιεργειών με τους Αναρτημένους Δασικούς Χάρτες (Β’ και Γ’ φάση ανάρτησης) μετά τον έλεγχο που διενήργησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ στις Αιτήσεις (ΕΑΕ2017).
       
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσετε μπορείτε να επισκεφθείτε τους παρακάτω δικτυακούς τόπους:
       
      - Ιστοσελίδα ΕΚΧΑ ΑΕ
       
      - Οδηγίες φυλλαδίου για τους αγρότες
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/e-mail-gia-tis-epikalypseis-agrotemahion-me-tous-dasikous-xartes/
    6. Επικαιρότητα

      imhotep

      Από 8/4/2013 ξεκινά η επιβολή προστίμων σε όλη τη χώρα για τον εκπρόθεσμο έλεγχο ΚΤΕΟ-ΜΟΤΟ. Από 10€ έως 40€ η προσαύξηση του κόστους ελέγχου σε όσους ελέγξουν τα δίκυκλα οχήματά τους (μόνο τα άνω των 50 cc) εκπρόθεσμα.
       
      • Το πρόστιμο της Τροχαίας σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 85) προβλέπεται στα 400€
       
      Επειδή σήμερα τόμαθα κατά τύχη κι επειδή από Δευτέρα αρχίζει το "κυνήγι της πάπιας" κι επειδή πολλοί συνάδελφοι κυκλοφορούν με μηχανές είπα να το δημοσιεύσω κι εδώ. Πολλά Ι.ΚΤΕΟ θα είναι ανοιχτά κι αύριο.
       
      Πηγή (και αναλυτική είδηση): http://taxalia.blogs...-post_8495.html
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ελεγχόμενη έκρηξη της γέφυρας του Αιγινίου στην Πιερία προχώρησε η Αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟΥ. Η ανατίναξη πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα λίγο μετά τις 4.00 μ.μ.
       
      Η εθνική οδός παραμένει κλειστή για την ασφάλεια των οδηγών και αφετέρου για να απομακρυνθούν όλα τα υλικά από την κατεδάφιση και να καθαρίσει και πάλι ο δρόμος.Στη θέση της θα κατασκευαστεί ένας νέος ημικόμβος με μια είσοδο και έξοδο, ο οποίος σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρίας προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το αργότερο μέσα στον Μάιο του 2015.
       
      Η κυκλοφορία των οχημάτων μέσω ΠΑΘΕ από και προς το Αιγίνιο θα διεξάγεται από τον κόμβο Μεθώνης - Αγαθούπολης (Νότια Αιγινίου) μέσω κατάλληλης σήμανσης.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Δείτε φωτογραφίες:
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.seleo.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=112221:i-katedafish-ths-gefuras-aiginiou-foto-kai-video&catid=108:2013-04-13-14-27-48&Itemid=162
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τον Απρίλιο και Μάϊο 2014 υπεγράφησαν οι συμβάσεις με τους ιδιωτικούς φορείς σύμπραξης για τα δύο έργα ΣΔΙΤ, που αφορούν στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 14 και 10 σχολικών μονάδων αντίστοιχα στην Περιφέρεια Αττικής με ΣΔΙΤ.
      Τα έργα αυτά θα καλύψουν τις ανάγκες υλοποίησης νέων εκπαιδευτικών υποδομών, αλλά και την εξάλειψη της διπλοβάρδιας, της συστέγασης σχολικών μονάδων και της χρήσης μισθωμένων κτιρίων για σχολικές μονάδες στην περιφέρεια της Αττικής. Στα σχολεία αυτά πρόκειται να στεγασθούν 5.510 μαθητές.
       
      «Η προσπάθεια για την επίλυση του χρηματοδοτικού ζητήματος των δύο έργων ΣΔΙΤ στέφθηκε με επιτυχία, με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του προγράμματος Jessica. Μετά από δύο χρόνια θα λειτουργούν 24 νέες υπερσύγχρονες σχολικές μονάδες σε 10 Δήμους στην Αττική» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ Ηρακλής Δρούλιας, για να συμπληρώσει: «Είμαστε βέβαιοι ότι οι ανάδοχοι ΑΤΕΣΕ ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ και J&P AVAX αντίστοιχα θα ανταποκριθούν στις προκλήσεις της κατασκευής και στη συνέχεια της απρόσκοπτης συντήρησης των σχολικών μονάδων, όπως επιτάσσουν οι συμβάσεις των έργων».
       
      Πρόκειται για τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα οποία χρηματοδοτούνται από κοινού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων [ΕΤΕπ] και το χρηματοδοτικό εργαλείο Jessica [Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas - Κοινή Ευρωπαϊκή υποστήριξη για βιώσιμες επενδύσεις σε αστικές περιοχές]. Η χρηματοδότηση των έργων καλύπτεται από ίδια και δανειακά κεφάλαια των αναδόχων, όπου οι τραπεζικοί χρηματοδότες είναι η ΕΤΕπ, η Εθνική Τράπεζα [ως Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης για το Jessica] και η Alpha Bank.
       
      Η κατασκευή των έργων θα υλοποιηθεί εντός 2 ετών από την υπογραφή της σύμβασης, χρηματοδοτείται με ίδια και δανειακά κεφάλαια του ιδιώτη αναδόχου και το δημόσιο δεν εκταμιεύει κεφάλαια κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της περιόδου κατασκευής αρχίζει το 25ετές διάστημα της λειτουργίας.
       
      Η αποπληρωμή του έργου γίνεται με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της περιόδου λειτουργίας του έργου, σύμφωνα με έναν αυστηρό και λεπτομερή μηχανισμό ελέγχου της ποιότητας και λειτουργίας των υποδομών και βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων απόδοσης. Ο ιδιώτης ανάδοχος θα ελέγχεται για την ποιότητα του έργου και την παροχή των υπηρεσιών συνεχώς επί 25 έτη, εξασφαλίζοντας ποιοτικές εκπαιδευτικές υποδομές προς τους πολίτες και το δημόσιο για όλη τη διάρκεια ζωής του έργου. Οι προδιαγραφές αποτελέσματος της ΟΣΚ ΑΕ για τα σχολικά κτίρια αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης.
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Α
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 14 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Σχολικές μονάδες
      Δήμος Σχολική μονάδα
      1. Αθήνα 31ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών [Θυμαράκια Κ. Πατήσια]
      2. Αθήνα 9ο Γυμνάσιο Αθηνών [Πλ. Κουμουνδούρου]
      3. Ίλιον Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου
      4. Κερατσίνι 1 ο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λύκειο Κερατσινίου [Λουτρά Παλατζιάν]
      5. Κερατσίνι Τ.Ε.Ε. Κερατσινίου
      6. Κρωπία [Κίτσι] 3ο Γυμνάσιο 2ο Λύκειο Κρωπίας [Κίτσι]
      7. Κρωπία [Κίτσι] Δημοτικό Σχολείο Κρωπίας [Κίτσι]
      8. Κρωπία [Κίτσι] Νηπιαγωγείο Κρωπίας [Κίτσι]
      9. Γέρακας 6ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα
      10. Γέρακας 6ο Νηπιαγωγείο Γέρακα
      11. Περιστέρι ΤΕΕ Περιστερίου
      12. Πεντέλη Δημοτικό Σχολείο Νηπιαγωγείο Γυμναστήριο Πεντέλης
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Β
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 10 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Βασικά στοιχεία
      Σχολικές μονάδες 10
      Σύνολο μαθητών 1.920
      Προϋπολογισμός [Καθαρά Παρούσα Αξία] 59,4 εκ.
      Υπογραφή σύμβασης 09.05.2014
      Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης [ΙΦΣ] JPA ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
       
      Τα σχολεία που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του παραπάνω έργου:
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Β
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 10 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Σχολικές μονάδες
      Δήμος Σχολική μονάδα
      1. Αθήνα 51ο Γυμνάσιο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      2. Αθήνα Μουσικό Γυμνάσιο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      3. Αθήνα Μουσικό Λύκειο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      4. Αθήνα 50ο Λύκειο Αθηνών [Σεπόλια]
      5. Αθήνα 61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών [Σεπόλια]
      6. Αθήνα 42ο Λύκειο Αθηνών
      7. Νέο Ηράκλειο Ειδικό Σχολείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Νέου Ηρακλείου
      8. Μέγαρα ΤΕΕ ΣΕΚ Μεγάρων
      9. Ωρωπός Δημοτικό Σχολείο Νηπιαγωγείο Ωρωπού
      10. Ωρωπός Γυμνάσιο Ωρωπού
       
      Θεσμικό πλαίσιο και αντικείμενο της εταιρείας ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ
      Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων [ΟΣΚ ΑΕ] και η Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων [ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ] συγχωνεύθηκαν σε μια νέα ΔΕΚΟ με την επωνυμία ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ, σε εφαρμογή του Ν. 4199/2013. Σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο, στις 31.07.2015 θα πραγματοποιηθεί η συγχώνευση της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ στη νέα εταιρεία. Με κοινή υπουργική απόφαση της 19.12.2013 ορίσθηκαν ο Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε».
       
      Η νέα ΔΕΚΟ αποτελεί καθολικό διάδοχο των εταιρειών ΟΣΚ ΑΕ και ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ και αντικείμενό της αποτελεί το σύνολο του αντικειμένου των δύο παραπάνω εταιρειών.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=12052
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι εκρήξεις ηφαιστείων είναι δύσκολο να προβλεφθούν, λέει ο Μπίργκερ Λιρ, ηφαιστειολόγος στο κέντρο Χέλμχολτς του Πότσνταμ. Ακόμα και η πλέον σύγχρονη δορυφορική τεχνολογία δεν είναι σε θέση να προειδοποιήσει έγκαιρα.
       
       
      Προβλέψεις για τον χρόνο και την ένταση μιας έκρηξης ηφαιστείου είναι, ακόμα και σήμερα, σχεδόν αδύνατες. Σε ηφαίστεια που εδώ και 400 χρόνια δεν παρουσιάζουν καμιά δραστηριότητα, βρίσκονται όμως υπό επιστημονική παρακολούθηση τα πράγματα είναι ευκολότερα, λέει ο γερμανός ηφαιστειολόγος Μπίργκερ Λιρ σε συνέντευξή του στην DW. Όταν όμως έχουμε να κάνουμε με ηφαίστεια που εκρήγνυνται κάθε δύο ή τέσσερα χρόνια τότε μια ακριβής πρόβλεψη είναι πολύ δύσκολη. Δεν είμαστε επομένως σε θέση να πούμε πότε θα γίνει μια έκρηξη και ποιες επιπτώσεις θα έχει έτσι ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Συνεπώς η απόφαση για την εκκένωση χωριών γύρω από ένα ηφαίστειο σχετίζεται πολύ περισσότερο με το προαίσθημα παρά με συγκεκριμένες πληροφορίες. Εδώ η επιστήμη φθάνει στα όριά της, τονίζει ο γερμανός ειδικός.
       
      Τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες χρησιμοποιούν την δορυφορική τεχνολογία για να μελετήσουν την δραστηριότητα των ηφαιστείων. Στη γη όμως υπάρχουν σήμερα περίπου 1.500 ενεργά ηφαίστεια και ο αριθμός των δορυφόρων σε τροχιά γύρω από τη γη δεν αρκούν για να μελετηθούν όλα. Για αυτό το λόγο συμβαίνουν εκρήξεις, τις οποίες κανείς δεν περίμενε, τονίζει ο Μπίργκερ Λιρ. Για την επιστήμη οι δορυφόροι έχουν ωστόσο μεγάλη σημασία. Αλλά για να αξιοποιηθούν τα δορυφορικά συστήματα για την προστασία ανθρώπων που κινδυνεύουν χρειαζόμαστε ένα πολύ πιο πυκνό δίκτυο δορυφόρων, το οποίο να είναι σε θέση να αποστέλλει πληροφορίες λεπτό προς λεπτό, πιστεύει ο γερμανός ειδικός.
       
      Καθοριστικά τα μέτρα προφύλαξης
       
       
      Σύμφωνα με τον Μπίργκερ Λιρ, για να μην θρηνούμε ανθρώπινα θύματα στις εκρήξεις το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν οικισμοί γύρω από ηφαίστεια. Βέβαια στην πρόσφατη έκρηξη στο ηφαίστειο Οντάκε της Ιαπωνίας τα θύματα ήταν ορειβάτες, οι οποίοι βρίσκονταν κοντά στην κορυφή, που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Στα σημεία αυτά εμφανίζεται ξαφνικά η λάβα και τότε δεν υπάρχει συχνά δυνατότητα διαφυγής.
       
      «Και εγώ εργάζομαι σε ενεργά ηφαίστεια. Όμως ενημερώνομαι εκ των προτέρων όσο το δυνατόν καλύτερα. Αν επί παραδείγματι οι αρχές σημάνουν συναγερμό τότε δεν ανεβαίνω στο ηφαίστειο. Ούτε εγώ, ούτε οι συνάδελφοί μου. Όμως οι τουρίστες ή οι ορειβάτες πολύ συχνά δεν λαμβάνουν υπόψη τις προειδοποιήσεις και θεωρούν ότι δεν συντρέχει κίνδυνος από ένα ηφαίστειο που εκείνη τη στιγμή δεν παρουσιάζει καμία δραστηριότητα. Και έτσι θρηνούμε θύματα όπως έγινε πρόσφατα στο Οντάκε», υπογραμμίζει ο γερμανός επιστήμονας.
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B7-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%BB%CE%B5%CF%88%CE%B7-%CE%B7%CF%86%CE%B1%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%81%CE%AE%CE%BE%CE%B5%CF%89%CE%BD/a-17968569
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ιδιοκτήτης μισθωμένου ακινήτου διαμαρτυρήθηκε στο Συνήγορο του Πολίτη γιατί ο Δήμος Αγίων Αναργύρων-Καματερού τον κάλεσε να καταβάλει δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους που δεν είχε καταβάλει ο μισθωτής του ακινήτου και καταναλωτής της ΔΕΗ.
       
      Ο Συνήγορος με έγγραφό του προς το δήμο επισήμανε ότι, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και νομολογία, υπόχρεος για την καταβολή των δημοτικών τελών και φόρων, που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, είναι κατ΄ αρχήν ο μισθωτής-καταναλωτής του ηλεκτρικού ρεύματος.
       
      Η δυνατότητα επιδίωξης της πληρωμής τυχόν οφειλών από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου υπάρχει επιπρόσθετα μόνο σε περίπτωση που αποδεδειγμένα η είσπραξη από τον μισθωτή-καταναλωτή είναι αδύνατη ή δυσχερής.
       
      Ο δήμος ανταποκρίθηκε θετικά στην παρέμβαση της Αρχής, απάλλαξε τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση και στη συνέχεια στράφηκε κατά του μισθωτή για τη εξόφληση της οφειλής.
       
      Περισσότερες πληροφορίες μπορείται να δείτε εδώ
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15072
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επιβάτες που δεν πηγαίνουν μόνο από τη μία πόλη στην άλλη, από τη μία χώρα στην άλλη. Ταξιδιώτες με μακρινούς προορισμούς –η Air Serbia πετάει σε 40 αεροδρόμια στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο- που πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη με την ημικρατική αεροπορική εταιρία της Σερβίας - το 50% των μετοχών ελέγχει εδώ και λίγο καιρό η Etihad Aiways, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρία των Ηνωμένων Αραβικών Επιράτων.
       
      Μια εταιρία που με έδρα το Αμπού Ντάμπι εκτελεί περισσότερες από χίλιες πτήσεις καθημερινώς σε 96 επιβατικούς και εμπορικούς προορισμούς στην Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη, στην Ασία, στην Αυστραλία και στην Αμερική.
       
      Με δεδομένες τις περιορισμένες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης οι ξένες εταιρίες που αξιοποιούν τη «Μακεδονία» για να «τροφοδοτούν» τις πτήσεις των αεροπλάνων τους που ξεκινούν από τα βασικά τους αεροδρόμια – βάσεις είναι λύση στο πρόβλημα.
       
      Η Air Serbia, που ως φαίνεται με πλεονέκτημα τη συμμαχία με τους Άραβες επιχειρεί μια καινούρια δυναμική αρχή ως διάδοχος της Yat, βαδίζει στα χνάρια της Turkish Airlines, που τα τελευταία χρόνια εξυπηρετεί σημαντικό όγκο των μετακινήσεων από και προς τη Θεσσαλονίκη, μέσω της Κωνσταντινούπολης.
       
      Αλλά και κάποιων άλλων ευρωπαϊκών εταιριών, οι οποίες όμως περιορίζουν την παρουσία τους στο «Μακεδονία» την τουριστική περίοδο, από το τέλος της Άνοιξης μέχρι το φθινόπωρο.
       
      Υπάρχουν, βέβαια, η Aegean και η Ryanair, που μονοπωλούν τις εσωτερικές μετακινήσεις και πετάνε σε επιλεγμένους προορισμούς του εξωτερικού, αλλά δε φτάνουν. Ποτέ δε θα φτάνουν σε μια πόλη –και την ευρύτερη περιοχή- που ποντάρει στο εμπόριο, τις εξαγωγές, την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό. Έχει αποδειχθεί πως όσο πυκνότερες είναι οι αεροπορικές προσβάσεις μιας περιοχής, τόσο περισσότεροι την επισκέπτονται.
       

       
       
      Τα αεροπλάνα για να κερδίζουν χρειάζονται επιβάτες και αυτοί που διαχειρίζονται τις αεροπορικές εταιρίες και επιλέγουν προορισμούς κάνουν τα πάντα για να τους προσελκύσουν. Κι ας μη ξεχνάμε ότι υπάρχει και η έξω Ελλάδα, που είναι σε πληθυσμό σχεδόν ίση με αυτήν εντός των συνόρων.
       
      Για τη Θεσσαλονίκη η περίπτωση της Air Serbia –και των άλλων ξένων αεροπορικών εταιριών- αποτελεί λύση και για έναν ακόμη λόγο. Είναι απόδειξη ότι η αγορά καλύπτει τα κενά. Ή μάλλον βλέπει τα κενά και ανακαλύπτει ευκαιρίες.
       
      Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ένας κλάδος σε διαρκή ανάπτυξη, από τον διεθνή χάρτη του οποίου η Θεσσαλονίκη επί της ουσίας απουσιάζει. Σχεδιασμός δεν υπάρχει -δεν υπήρχε ούτε όταν στην ελληνική αγορά κυριαρχούσε η κρατική Ολυμπιακή- κι επομένως οι δυνάμεις της αγοράς –της παγκόσμιας αγοράς- καλούνται να δώσουν λύση με βάση τα συμφέροντά τους.
       
      Αν, μάλιστα, προχωρήσει η παραχώρηση σε ιδιώτη του αεροδρομίου «Μακεδονία», τότε ενδεχομένως η εικόνα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Ο ιδιώτης για να κερδίσει πρέπει να εξασφαλίσει πτήσεις και επιβατική κίνηση. Και θα κάνει τα πάντα γι’ αυτό, προς όφελος της οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/30408-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AD%CF%82
       
      και http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=223680
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την εξέλιξη των πύρινων μετώπων σε πραγματικό χρόνο παρουσιάζει διαδραστικός χάρτης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
       
      Χρησιμοποιώντας θερμικές κάμερες, καταγράφονται με κόκκινο χρώμα οι εστίες της φωτιάς.
       
      Δείτε τον χάρτη εδώ: http://195.251.203.94/seviri/
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/137048/diadrastikos-hartis-paroysiazei-tin-exelixi-ton-pyrkagion-se-pragmatiko-hrono#.VakOLizMYSc.facebook
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενα σχολείο που έρχεται από το μέλλον και αναπτύσσει... μια διαδραστική σχέση και διάλογο με το δάσος του Σέιχ Σου θα ανεγείρει ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών στη θέση του σημερινού 1ου Δημοτικού Σχολείου στον Αγιο Παύλο Θεσσαλονίκης.
       
       
      Με όλους τους κοινόχρηστους χώρους υπόσκαφους και τις 12 αίθουσες διδασκαλίας ως φυτεμένα δώματα, το σχολείο στις παρυφές του περιαστικού δάσους θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να... περπατούν πάνω από τους χώρους του.
       
      Απόλυτα βιοκλιματικό και με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους διάρθρωσης των αιθουσών, το σχολείο, που σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες Δώρα Μπαλντά και Λουίζα Πολυζωγοπούλου, απέσπασε το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Ιδεών που προκήρυξε ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών για την αντικατάσταση του σημερινού, παλιού εκπαιδευτηρίου.
       
      Η ιδέα βασίστηκε σε ένα μοντέρνο κτίριο, σε μια δομημένη επιφάνεια 3.790 τ.μ., που θα «συνομιλεί» με το φυσικό περιβάλλον και θα αξιοποιεί την απαράμιλλη θέα με την πόλη και το θαλάσσιο μέτωπο.
       
       
      «Είχαμε κατά νου δύο πράγματα, αφενός το παιδί, θέλαμε δηλαδή να προτείνουμε ένα κτίριο που να ταιριάζει στο ύφος του μικρού χρήστη και αφετέρου τη μοναδική αυτή σχέση που έχει με το δάσος, με το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία», είπε στο «Εθνος» η αρχιτέκτων Δ. Μπαλντά.
       
      Κάτω από το έδαφος βρίσκονται το γυμναστήριο, τα γραφεία των δασκάλων, το εστιατόριο, η αίθουσα θεάτρου, 4 εργαστήρια -πληροφορικής, χημείας, φυσικής, ηλεκτρονική βιβλιοθήκη-, γυμναστήριο αγωνιστικών προδιαγραφών, αίθουσα μουσικών και άλλων εκδηλώσεων.
       
      Τα «φυτεμένα δώματα» φιλοξενούν τις 12 αίθουσες διδασκαλίας με την υπέροχη θέα προς το δάσος και προς τη θάλασσα.
       
      Οι μικροί μαθητές έχουν πολύ μεγάλο υπαίθριο χώρο για να αθλούνται ή να παίζουν στα διαλείμματα, ενώ όταν ανεγερθεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παύλου, θα είναι ένα «κόσμημα» για την περιοχή και για όλη την πόλη.
       
      «Δεν θέλουμε να εξαφανίσουμε το σχολείο, αλλά να γίνει ένα καινούργιο, μεγάλο, υπερσύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου σχολικό συγκρότημα, βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, όχι μόνο με αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και με άλλες αίθουσες και χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, εργαστηρίων φυσικής - χημείας - πληροφορικής και άλλων δραστηριοτήτων. Ενα σχολικό συγκρότημα που, σεβόμενο το περιβάλλον και το δάσος, θα καλύπτει τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά ταυτόχρονα, μετά τη λήξη των μαθημάτων, θα αποτελεί ζωντανό εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, αθλητικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κέντρο, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες», δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε για την απονομή των βραβείων και την έκθεση με σχέδια και μακέτες από όλες τις προτάσεις.
       
      Είκοσι επτά προτάσεις
       
      Στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό συμμετείχαν 27 μελετητικά σχήματα, καθένα από τα οποία είχε μια ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη ιδέα για το νέο διδακτήριο.
      Αναφερόμενη στις προτάσεις που κατατέθηκαν, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, αρχιτέκτων-μηχανικός της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, Φεδώρα Κανελλή, είπε ότι «υπήρξαν πολλές ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις για την αρχιτεκτονική επίλυση του σχολικού συγκροτήματος, δεδομένης της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών με το έντονα επικλινές οικόπεδο και τη γειτνίαση με το δάσος».
       
      Εντυπωσιασμένος από την πρόταση των δύο αρχιτεκτόνων από την Αθήνα ήταν και ο γνωστός αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης, που ήταν μέλος της επιτροπής ως «κριτής εκ προσωπικοτήτων». Ο κ. Νικηφορίδης σχολίασε ότι το αποτέλεσμα ήταν «ένας ιδανικός σχεδιασμός προσαρμογής στο περιβάλλον, ένα ουσιαστικά υπόσκαφο κτίριο» και ευχήθηκε να κατασκευαστεί σύντομα.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64306813
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, Δευτέρα ή Τρίτη, βγαίνει στον αέρα η προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού.
       
      Η Εγνατία Οδός Α.Ε., όπως είναι αποφασισμένο, έχει επιταχύνει για να επιτευχθεί ο στόχος της κατασκευής και λειτουργίας στον οριζόντιο άξονα και στους καθέτους, συνολικά 18 σταθμών διοδίων, που σε αυτή τη φάση όλοι θα είναι μετωπικοί- συμβατικοί και όχι αναλογικοί.
       
      Όπως πληροφορείται η Voria.gr, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 6,9 εκατ. ευρώ -συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ- και τα κονδύλια για την εκτέλεσή του είναι εξασφαλισμένα. Εκτιμάται ότι οι νέοι σταθμοί διοδίων σε Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Μέστη και Ευζώνους, θα είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν εντός της άνοιξης. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο, μέχρι το τέλος του 2017, να είναι σε λειτουργία και οι 18 προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων. Σήμερα είναι σε λειτουργία οκτώ σταθμοί διοδίων σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα,
       
      Εν τω μεταξύ ο "αγώνας" για την Εγνατία Οδό δίνεται σε δύο μέτωπα:
       
      Το ένα μέτωπο αφορά την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ που προσπαθεί εντός της 5νθήμερης παράτασης που πήρε η κυβέρνησης από το Euro Working Group για τα τρία προαπατούμενα που εκκρεμούν για την υποδόση των 2,8 δισ, ένα από αυτά η Εγνατία Οδός, να δημοσιεύσει την προκήρυξη για την παραχώρηση του άξονα.
       
      Το άλλο μέτωπο αφορά τους εργαζομένους στην Εγνατία Οδό Α.Ε. οι οποίοι είναι αντίθετη με την παραχώρηση και μάλιστα επιδιώκουν, έστω, την μεταφορά της εταιρείας στο νέο Υπερταμείο. Μάλιστα όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, εξέθεσαν την πρότασή τους αυτή και το πως μπορεί να λειτουργήσει αυτή, σε συνάντηση που είχαν με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Δραγασάκη.
       
      Μένει να δούμε στις υπόλοιπες ελάχιστες ημέρες, το τι θα γίνει τελικώς με την Εγνατία Οδό, αν και οι δανειστές δεν έχουν αφήσει περιθώρια διαπραγματευτικών χωρισμών στην ελληνική κυβέρνηση.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/egnatia-odos-diagonismos-gia-tesseris-neous-stathmous-diodion
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώνει με τεράστια ποσά χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν κατόρθωσαν επί σειρά ετών να αξιοποιήσουν τον τίτλο Mεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ), τον οποίο τους έχει δώσει μεν η Πολιτεία και τον έχουν στα χέρια τους, αλλά λόγω των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που επί σειρά ετών κρίνουν αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της ΜΣΔ, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον τίτλο ο οποίος παραμένει «νεκρός».
       
      Αντίθετα, το Δημόσιο, δεν υποχρεούται να καταβάλει στους κατόχους «νεκρών» τίτλων ΜΣΔ διαφυγόντα κέρδη και αποζημίωση για αδικαιολόγητο πλουτισμό του Δημοσίου.
       
      Εδώ και δεκαετίες στο πέρασμα τους οι κυβερνήσεις θεσμοθετούν συνεχώς αντισυνταγματικούς νόμους ΜΣΔ, οι οποίοι μπλοκάρονται κατ΄ επανάληψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες πολίτες που έχουν τους τίτλους αυτούς ως αντάλλαγμα, καθώς δεν επιτρεπόταν να κτίσουν το διατηρητέο ή το ρυμοτομούμενο ακίνητό τους κ.λπ., παρέμειναν εγκλωβισμένοι και με χαμένες τις ακίνητες περιουσίες τους, κάτω από το αδιάφορα βλέμμα των κυβερνώντων.
       
      Έτσι, στο πλαίσιο αυτό το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει σε ιδιοκτήτη οικοπέδου το ποσό των 447.418 ευρώ, που μαζί με τους νόμιμους τόκους έφτασε στο 1.137.000 ευρώ, καθώς ο τίτλος της ΜΣΔ που του είχε δοθεί παρέμενε γράμμα κενό επί 21 ολόκληρα χρόνια, λόγω της αντισυνταγματικότητας όλων των νόμων για την ΜΣΔ.
       
      Μέσα στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως του Δήμου Ελευσίνας πολίτης είχε οικόπεδο 6.600 τ.μ. Όμως, με αποφάσεις τόσο της νομαρχίας Αττικής όσο και του ΥΠΕΧΩΔΕ το επίμαχο οικόπεδο, χαρακτηρίστηκε ως χώρος πρασίνου. Κάτι που αυτόματα σηματοδότησε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη του.
       
      Ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια ζήτησε, αντί για την καταβολή αποζημίωσης, να λάβει τίτλο δικαιώματος ΜΣΔ. Πράγματι, αφού έγιναν οι αναγκαίες νομοθετικές ενέργειες, δηλαδή εκδόθηκε σχετική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και καταρτίστηκε σε συμβολαιογράφο η σχετική πράξη συναίνεσης, εκδόθηκε υπέρ του ιδιοκτήτη τίτλος ΜΣΔ.
       
      Δεν πρόλαβε όμως ο ιδιοκτήτης να κρατήσει στα χέρια του τον τίτλο ΜΣΔ, ήρθε η Ολομέλεια του ΣτΕ και έκρινε για ακόμη μια φορά αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της μεταφοράς συντελεστή δόμησης (νόμος 2300/1995).
       
      Κατόπιν αυτού, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ανεστάλη γενικά η εφαρμογή των διατάξεων για τη ΜΣΔ, όπως ανεστάλη και η «εκτέλεση των τίτλων ΜΣΔ οι οποίοι είχαν ήδη εκδοθεί, προκειμένου να συνταχθεί νέο θεσμικό πλαίσιο εναρμονισμένο προς τις συνταγματικές επιταγές, όπως αυτές καθορίστηκαν από την απόφαση του ΣτΕ».
      Μετά από αυτή την εξέλιξη, μηδενίστηκε η αξία του τίτλου της ΜΣΔ, αφού μετά την απόφαση του ΣτΕ, ήταν άκυρος ως αντισυνταγματικός και δεν μπορούσε πλέον να το χρησιμοποιήσει. Έτσι, προσέφυγε στην Δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι υπέστη ζημιά η οποία ήταν ίση με την αξία του οικοπέδου του, που ανερχόταν στα 532.433 ευρώ.
       
      Επιπρόσθετα ζήτησε να του καταβληθούν 111.794 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Και αυτό γιατί, εάν εκμίσθωνε το ακίνητό του από το διάστημα της χορήγησης του τίτλου ΜΣΔ μέχρι την ημέρα κατάθεσης της αγωγής (δηλαδή για διάστημα 21 μηνών), θα εισέπραττε, λόγω της μεγάλης έκτασης και της προνομιακής θέσης του, το ποσό των 111.794 ευρώ.
       
      Παράλληλα, ζήτησε να του καταβληθεί αποζημίωση 644.149 ευρώ σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί αδικαιολόγητου πλουτισμού του Δημοσίου.
       
      Αρχικά, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έχασε την δικαστική μάχη στο σύνολό της και άσκησε έφεση.
       
      Αντίθετα, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αποφάνθηκε ότι πρέπει να λάβει αποζημίωση για «την αδυναμία του να πραγματοποιήσει τη ΜΣΔ στο ωφελούμενο ακίνητο, εξαιτίας του ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ που χορηγήθηκε από τον ΥΠΕΚΑ ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί ο τίτλος αυτός».
       
      Το Εφετείο ακόμη αποφάνθηκε ότι η αποζημίωση που δικαιούται να λάβει είναι ίση με την αντικειμενική αξία του ακινήτου του, δηλαδή 447.424 ευρώ.
      Όμως, από τα Διοικητικά Δικαστήρια δεν έγινε δεκτή η αξίωση του για διαφυγόντα κέρδη (καταβολή 21 μισθωμάτων) και για αποζημίωση περί αδικαιολογήτου πλουτισμού του Δημοσίου, αναφέρει η Ημερησία.
      Με τη σειρά του το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αναίρεση στο ΣτΕ κατά της εφετειακής απόφασης.
       
      Το Β΄ Τμήμα απέρριψε την αναίρεση του Δημοσίου και επικύρωσε την εφετειακή απόφαση. Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ «ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί» και επομένως «θεμελιώνεται αξίωση για αποζημίωση λόγω της παρανομίας τίτλου ΜΣΔ».
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/146966,poioi-idioktites-akiniton-dikaiountai-apozimiosi-gia-metafora-syn.html
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Απαγορεύει την κατάρτιση μισθωτικών συμβάσεων σε περίπτωση αυθαιρεσιών στο προς ενοικίαση ακίνητο το νομοσχέδιο περί αυθαιρέτων με την ονομασία «Έλεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή ταυτόχρονα με την υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης για την παράταση της ισχύος του προηγούμενου νόμου 4178/2013 για έναν μήνα. Ακόμη, η βεβαίωση μηχανικού περί μη αυθαιρέτου, η οποία ισχύει και σήμερα για κάθε δικαιοπραξία εν ζωή, επεκτείνεται για να συμπεριλάβει και των αιτία θανάτου δωρεών.
       
      Το εν λόγω ν/σ του ΥΠΕΝ που συζητείται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τους μηχανισμούς και τα μέσα ελέγχου της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος (τμήμα Α), το πλαίσιο δόμησης (τμήμα Β), τον έλεγχο υλοποίησης χωρικού σχεδιασμού - κοινόχρηστοι χώροι και περιβαλλοντικό ισοζύγιο (τμήμα Γ), την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης (τμήμα Δ), ενώ στο τέλος του έχει μια σειρά από άρθρα - παρεμβάσεις άσχετα με το κυρίως αντικείμενο, όπως το πώς διευθετείται η ενεργειακή αυτονόμηση ενός διαμερίσματος πολυκατοικίας.
       
      Ηλεκτρονική ταυτότητα
       
      Σε αντίθεση με όσα μέχρι στιγμής είχαν συζητηθεί αναφορικά με τον θεσμό της ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτηρίων, το σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί στη Βουλή θεσπίζει υποχρεωτική την ηλεκτρονική ταυτότητα για τα υφιστάμενα ιδιωτικά κτήρια (εκτός ορισμένων ειδικών περιπτώσεων) μόνο στην περίπτωση της μεταβίβασής τους. Ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης όπως φαίνεται προσχώρησε στην άποψη ότι δεν πρέπει σε αυτή τη φάση να επιβαρυνθεί περαιτέρω ο πολίτης.
       
      Αναλυτικότερα, εντός πέντε ετών ηλεκτρονική ταυτότητα (καταχώρηση ηλεκτρονικά όλων των αναγκαίων στοιχείων ενός ακινήτου) θα πρέπει να αποκτήσουν τα κτήρια που ανήκουν στο Δημόσιο, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ αυτών, καθώς και αυτά που στεγάζουν υπηρεσίες του Δημοσίου, των ΟΤΑ και ΝΠΔΔ. Επίσης, κτήρια συνάθροισης κοινού (όπως συνεδριακά κέντρα, εκθέσεις), καθώς και ειδικές κατηγορίες όπως τουριστικά καταλύματα άνω των 300 τ.μ., πρατήρια καυσίμων, σωφρονιστικά καταστήματα. Για τα λοιπά κτήρια η υποχρέωση ηλεκτρονικής ταυτότητας υφίσταται προκειμένου ο ιδιοκτήτης να μεταβιβάσει το ακίνητό του, επομένως αποτελεί απαραίτητο στοιχείο που προσκομίζεται κατά τη μεταβίβαση ακινήτου. Υποχρεωτική γίνεται η ηλεκτρονική ταυτότητα για όλα τα νέα κτήρια.
       
      Χωρικός σχεδιασμός
       
      Με τα άρθρα στο Γ’ τμήμα για τον έλεγχο υλοποίησης χωρικού σχεδιασμού - κοινόχρηστοι χώροι και περιβαλλοντικό ισοζύγιο επιχειρείται ο έλεγχος και η επίσπευση υλοποίησης του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και η ενεργοποίηση του θεσμού της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ) και της Τράπεζας Γης σε συμμόρφωση προς την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ως ευέλικτου και αποτελεσματικού πολεοδομικού μηχανισμού άσκησης ρυθμιστικού ελέγχου και προστασίας του φυσικού, πολιτιστικού και οικιστικού περιβάλλοντος, με δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής αναβάθμισης, που αποσκοπούν κυρίως στην εξασφάλιση των απαιτούμενων κοινόχρηστων χώρων μέσω τίτλων εισφορών για το περιβαλλοντικό ισοζύγιο.
       
      Βάσει στοιχείων της αρμόδιας διεύθυνσης του ΥΠΕΝ που παρατίθενται στην αιτιολογική έκθεση, οι δήμοι αδυνατούν να προχωρήσουν στις απαλλοτριώσεις κοινόχρηστων χώρων με αποτέλεσμα να υφίσταται άμεσος κίνδυνος απώλειας της πλειοψηφίας των χαρακτηρισμένων χώρων ως κοινόχρηστων. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η συνολική επιφάνεια των κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν να μετατραπούν σε οικοδομήσιμους χώρους λόγω αδυναμίας συντέλεσης των σχετικών απαλλοτριώσεων, με καταβολή σε χρήμα των οφειλόμενων αποζημιώσεων, ανέρχεται σε 7.500 στρέμματα, με εκτιμώμενη δαπάνη για αυτές το ποσό των 5,6 δισ. ευρώ. Σύμφωνα, επίσης, με στοιχεία που παρατίθενται, καθώς ο θεσμός της μεταφοράς συντελεστή δόμησης είχε καθιερωθεί με τον ν. 3044/2002, όμως δεν λειτουργεί από το 2007 εξαιτίας παρέμβασης του ΣτΕ, εκκρεμούν αποζημιώσεις εκτιμώμενης αξίας 185 εκατ. ευρώ.
       
      Τράπεζα Γης
       
      Η προς καθιέρωση Τράπεζα Γης θα χρησιμοποιηθεί και για την «τακτοποίηση» των αυθαιρέτων μεγάλης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (κατηγορία 5) με την υποχρεωτική εντός επταετίας εξασφάλιση συντελεστή δόμησης ίσου με την υπέρβαση δόμησης που έχουν κάνει από την Τράπεζα Γης. Αναφορικά με την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, το εν λόγω νομοσχέδιο διατηρεί την κόκκινη γραμμή του ν. 4014 και έτσι δεν μπορεί να ενταχθεί στον νόμο αυθαίρετο κατασκευασμένο μετά τις 28/7/2011. Στις λοιπές ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι για πράξεις επιβολής εισφοράς σε χρήμα που εκδόθηκαν μετά την 1η Ιανουάριου 2009 και εκδίδονται μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2019 εφαρμόζεται ενιαία ποσοστιαία μείωση επί του αρχικού ποσού εισφοράς σε χρήμα ίση με 20%. Η ρύθμιση αποσκοπεί στην ελάφρυνση των υποχρεώσεων των ιδιοκτητών γης στις προς ένταξη και πολεοδόμηση περιοχές.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1278109/apagoreutiko-stis-misthoseis-ton-authaireton
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η δεύτερη πιο φτωχή χώρα στην Ευρωζώνη ήταν η Ελλάδα το 2012, όπως προκύπτει από τα συγκεντρωτικά στοιχεία που παρουσίασε χθες η Eurostat για το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε μονάδες αγοραστικής δύναμης. Ειδικότερα, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα διαμορφώθηκε πέρυσι στο 75% του κοινοτικού μέσου όρου από 80% το 2011 και 88% το 2010.
       
      Πρόκειται για πρωτοφανή καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας, χωρίς ανάλογη περίπτωση οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη. Ετσι, ενώ το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, πάντοτε εκπεφρασμένο σε μονάδες αγοραστικής δύναμης, ήταν υψηλότερο, το 2010, από κρατών όπως η Μάλτα, η Πορτογαλία, η Σλοβακία και η Σλοβενία, από τις χώρες της Ευρωζώνης πέρυσι μόνο η Εσθονία είχε μικρότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ από την Ελλάδα (71% του κοινοτικού μέσου όρου). Στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρίσκεται το Λουξεμβούργο (263%), ενώ ακολουθούν η Αυστρία (130%), η Ιρλανδία (129%), η Ολλανδία (128%), η Γερμανία (123%) και το Βέλγιο (120%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Εσθονίας αυξάνεται κάθε χρόνο με ικανοποιητικούς ρυθμούς, την ώρα που το ελληνικό συνεχίζει και φέτος να συρρικνώνεται, όπερ σημαίνει ότι στα στοιχεία για το 2013 που θα δημοσιεύσει του χρόνου η Eurostat, η χώρα μας θα υπολείπεται και του βαλτικού εταίρου της.
       
      Λίγο πιο ικανοποιητική είναι η εικόνα στην καταμέτρηση της Πραγματικής Κατά Κεφαλήν Ατομικής Κατανάλωσης (ΠΑΚ), δείκτης ο οποίος, σύμφωνα με τη Eurostat, απεικονίζει καλύτερη την ευημερία των νοικοκυριών, αφού καταγράφει την κατανάλωση κάθε μορφής αγαθού και υπηρεσίας από τα νοικοκυριά, αλλά και τις υπηρεσίες και τα αγαθά που παρέχονται από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και από το κράτος. Σύμφωνα με αυτόν τον δείκτη λοιπόν, η ΠΑΚ της Ελλάδας βρίσκεται στο 85% του κοινοτικού μέσου όρου, πολύ υψηλότερα δηλαδή από την Εσθονία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία και τη Σλοβενία. Παρ’ όλα αυτά, και η ΠΑΚ της χώρας μας μειώθηκε δραματικά από το 98% του μ.ο της Ε.Ε. που ήταν το 2010, και 92% το 2011.
       
      Σημειώνεται, τέλος, ότι οι φτωχότερες χώρες της Ε.Ε. τόσο σε ΠΑΚ όσο και σε κατά κεφαλήν ΑΕΠ παραμένουν η Βουλγαρία και η Ρουμανία, αν και η ΠΑΚ δείχνει ότι το χάσμα μεταξύ πλουσιότερων και φτωχότερων κρατών δεν είναι τόσο ευρύ όσο φαίνεται από το κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
       
      Πηγή: http://iekemtee.gr/el/%CE%B3%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7/%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82/7891-%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%86%CF%84%CF%89%CF%87%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%B6%CF%8E%CE%BD%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CE%BF-2012
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουν φουντώσει για τα καλά. Μετά την είδηση της διάνοιξης της σήραγγας Πλαταμώνα (Τ3) στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, σε περίπου 9- 10 εβδομάδες αναμένουμε και την διάνοιξη της σήραγγας στο ρεύμα προς Αθήνα.
       
      Με τις εργασίες να κινούνται σε πολύ ψηλούς ρυθμούς όπως λένε οι έγκυρες πηγές στο Ypodomes.com το «ξετρύπημα» αναμένεται να γίνει περίπου στα μέσα Ιουλίου. Μόλις επιτευχθεί αυτό το milestone το έργο ουσιαστικά έχει τελειώσει από τα πολύ δύσκολα και ξεκινάμε την αντίστροφη μέτρηση για την λειτουργία του τμήματος.
       
      Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι για τον Αύγουστο του 2015 δηλαδή σε 16 μήνες από σήμερα. Τα έργα στις άλλες 2 σήραγγες είναι πολύ προχωρημένα και γίνονται εργασίες ολοκλήρωσης καθώς η διάνοιξη τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια.
       
      Το σημαντικό από εδώ και μπρος είναι να προχωρήσουν τα έργα στα ανοιχτά ενδιάμεσα τμήματα και κυρίως στην περιοχή ανάμεσα στις σήραγγες Τ2 και Τ3. Πολύ προχωρημένα είναι όμως και τα έργα στην σύνδεση του υπό κατασκευή τμήματος με τον υπάρχοντα αυτοκινητόδρομο στην Σκοτίνα.
       
      Τέλος, σημαντικό στοιχείο του έργου είναι η μείωση του απαιτούμενου χρόνου. Με την ολοκλήρωση των έργων για την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα ο απαιτούμενος χρόνος από τα 45 λεπτά σήμερα (με φυσιολογική ροή οχημάτων) θα πέσει στα 15 λεπτά ασφαλούς και γρήγορης οδήγησης.
       
      Με την ολοκλήρωση και των έργων που πραγματοποιούνται στον Μαλιακό ο οδηγός θα μπορεί να διανύει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες μειωμένος κατά 45 λεπτά περίπου.
       
      Τα έργα στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα θεωρούνται από πολλούς ως το κορυφαίο οδικό project καθώς κατασκευάζεται πάνω στον κεντρικό άξονα της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και καταργεί το φυσικό εμπόδιο που δημιουργείται από τα βουνά του Ολύμπου και του Κίσσαβου.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/24883-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF-%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1
    19. Επικαιρότητα

      SIRADRAB

      Σήμερα ή αύριο αναμένεται να εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη δασική νομοθεσία, την ιδιωτική πολεοδόμηση, τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και την ανάπτυξη των εγκαταλελειμμένων οικισμών.
       
      Με τις νέες ρυθμίσεις, όπως υποστήριξε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς, σε άτυπη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, προωθείται ένα νέο μοντέλο «ήπιας οικιστικής ανάπτυξης με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά».
       
      Βάσει του συγκεκριμένου μοντέλου, τακτοποιούνται οικοδομικοί συνεταιρισμοί που βρίσκονται σε δάση και δασικές εκτάσεις με ανταλλαγές εκτάσεων, νομιμοποιούνται οικισμοί που είχαν χτιστεί μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις με ευθύνη της διοίκησης, όπως είναι η περίπτωση του Αγίου Στεφάνου και εισάγονται νέες χρήσεις στα δάση και τις δασικές εκτάσεις της χώρας. Έτσι πλέον σε δάση και δασικές εκτάσεις θα επιτρέπεται η κατασκευή οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, κέντρων ιαματικού τουρισμού - θερμαλισμού, μονάδες μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαιοειδών, ηλεκτροπαραγωγή από συμβατικά καύσιμα κλπ.
       
      Από την εφημερίδα ''το Βήμα'' σήμερα.
      Υ.Γ. Επέρχονται και τροποποιήσεις σε Ν.4178 και ΝΟΚ.
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τις αρχές του 2015 θα τεθεί σε λειτουργία ένα διαδικτυακό σύστημα, όπου θα υποβάλλονται και θα αναρτώνται όλες οι Μελέτες Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης. Όπως υποστήριξε σε ομιλία του, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Μανιάτης, η περιβαλλοντική διαύγεια αποτελεί «ένα αποφασιστικό βήμα για το νέο αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας».
       
      Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού, «το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ήταν η ολοκλήρωση του νέου θεσμικού πλαισίου για την περιβαλλοντική αδειοδότηση». Τόνισε επιπλέον ότι, μέσα στον μήνα, υπογράφονται οι διατάξεις για τη δημιουργία Μητρώου Αξιολογητών και Ελεγκτών Περιβάλλοντος.
       
      Ο κ. Μανιάτης, επανέλαβε ότι οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των έργων μειώθηκαν σε 1.500 το χρόνο (από 21.000 πριν από 3 χρόνια), ενώ δεκάδες χιλιάδες έργα και δραστηριότητες απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση υποβολής μελέτης _ οι υπεύθυνοι υποβάλλουν απλώς μια υπεύθυνη δήλωση (Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις).
       
      Σύμφωνα με τον υπουργό έτσι εξοικονομούνται 85 εκατομμύρια ευρώ _ 50 εκατομμύρια στον ιδιωτικό τομέα και 35 εκατομμύρια στο δημόσιο.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=656062
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σημαντικές εξελίξεις για μία από τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της χώρας μας, την On Telecoms, η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα Capital, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
       
      Όπως όλα δείχνουν, η κίνηση αυτή έχει άμεση σχέση με την οριστική απόρριψη σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, πάνω στο οποίο είχε συμφωνήσει το 77% των πιστωτών της εταιρείας, κάτι που είχε οδηγήσει την On Telecoms σε έφεση τον περασμένο Δεκέμβριο. Το επόμενο βήμα είναι η εκδίκαση της αίτησης πτώχευσης η οποία θα λάβει χώρα αύριο στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, με σκοπό την έκδοση προσωρινής διαταγής απαγόρευσης κάθε δίωξης και μεταβολής των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας από πιστωτές.
       
      Με συσσωρευμένες ζημιές ύψους 300 εκ. ευρώ, η χρεοκοπία της On Telecoms θεωρείται δεδομένη, με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στον OTE να ξεπερνούν το 1 εκ. ευρώ. Ειδικά τα προβλήματα της εταιρείας με τον κορυφαίο τηλεπικοινωνιακό πάροχο της χώρας παρουσιάζονται από το 2012, με τον ΟΤΕ να προχωρά σε επανειλημμένες αιτήσεις διακοπής παροχής μισθωμένων κυκλωμάτων. Ανάμεσα στις επιλογές της εταιρείας περιλαμβάνονται είτε νέες νομικές ενέργειες είτε η εξασφάλιση ότι οι τωρινοί συνδρομητές της οι οποίοι υπολογίζονται σε περίπου 50.000, θα μεταβούν σε κάποιο άλλο πάροχο.
       
      Όπως μας υπενθυμίζει το Capital, η On Telecoms ήταν ο πρώτος πάροχος που έφερε στη χώρα μας το triple play πριν 7 χρόνια, ενώ το 2009 προχώρησε στην εξαγορά της Vivodi Telecom χωρίς όμως η κίνηση αυτή να φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/providers-telecoms/on-telecoms/%CE%B7-on-telecoms-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%84%CF%8E%CF%87%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-r9341
       
      και
       
      http://www.capital.gr/story/3016741/aitisi-ptoxeusis-katethese-i-on-telecoms
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.