Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4669 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επιδεινώθηκε ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των δανείων για αγορά κατοικίας (Δεκέμβριος 2021: -3%, Δεκέμβριος 2020: -2,7%) σύμφωνα με την πρόσφατη Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της Τράπεζα της Ελλάδος.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των νοικοκυριών από τα εγχώρια Νομισματικά και Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα παρέμεινε αρνητικός και το 2021 (Δεκέμβριος 2021: -2,4%, Δεκέμβριος 2020:- 2,5%) παρά την αυξημένη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια η οποία οφείλεται ως ένα βαθμό στην βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της διατήρησης των χαμηλών επιτοκίων.
      Οι συνολικές εκταμιεύσεις δανείων με εξασφάλιση οικιστικά ακίνητα ανήλθαν σε 256,4 εκατ. ευρώ το δ΄ τρίμηνο του 2021, αυξημένες κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ υπεγράφησαν 3.444 νέες δανειακές συμβάσεις. Συνολικά για το 2021, οι συνολικές εκταμιεύσεις δανείων ανήλθαν σε 781,7 εκατ. ευρώ και υπεγράφησαν 10.685 νέες δανειακές συμβάσεις. 
      Το 2021 η μέση εκταμίευση δανείου ανήλθε σε 73,2 χιλ.ευρώ. Οι περισσότερες εκταμιεύσεις (97%) προορίζονται για αγορά οικιστικών ακινήτων για
      ιδιοκατοίκηση, ενώ μόλις το 3% αφορά δάνεια για αγορά οικιστικών ακινήτων προς εκμίσθωση.
      Σχεδόν το σύνολο των νέων εκταμιεύσεων αφορά δάνεια πλήρως χρεολυτικά.
      Οι εκταμιεύσεις δανείων με αρχική περίοδο σταθερού επιτοκίου άνω των δέκα ετών αντιπροσωπεύει το 51% του συνόλου των νέων δανείων, ενώ οι εκταμιεύσεις δανείων με αρχική περίοδο σταθερού επιτοκίου μικρότερη ή ίση του ενός έτους αντιπροσωπεύει το 32%.
      Η μέση διάρκεια δανείου κατά την έκδοση είναι 23,4 έτη. Το 43% των νέων δανειακών συμβάσεων έχουν διάρκεια έως 20 έτη, το 19% έχουν διάρκεια από 20 έως 25 έτη, ενώ το υπόλοιπο 38% έχουν διάρκεια από 25 έως 35 έτη.  
    2. Επικαιρότητα

      GTnews

      Εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel» στην Θεσσαλία, παρατείνεται κατά 10 εργάσιμες ημέρες η προθεσμία υπογραφής δανειακών συμβάσεων, στο πλαίσιο του «Εξοικονομώ 2021», για τη συγκεκριμένη Περιφέρεια. Ειδικότερα, από τις 25.9.2023 η προθεσμία επεκτείνεται, πλέον, έως και τις 9.10.2023.
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Abu Dhabi Future Energy CompanyPJSC – Masdar υπέγραψαν, σήμερα (1/12) στο ελληνικό περίπτερο της COP28 στο Ντουμπάϊ, συμφωνία συνεργασίας, που εδραιώνει τη δέσμευση της κρατικής εταιρείας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, να χρηματοδοτήσει έργα πράσινης υποδομής στον Πόρο. Στόχος είναι ο «πράσινος» μετασχηματισμός του νησιού, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “GR-Eco Islands”.
      Η συμφωνία υπεγράφη παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Βιομηχανίας και Προηγμένης Τεχνολογίας των ΗΑΕ, Προέδρου της COP28 και Προέδρου της Masdar, Dr Sultan Al Jaber.
      Και οι δύο πλευρές, επανέλαβαν τη σταθερή δέσμευσή τους στην ανάληψη δράσεων για το κλίμα και τόνισαν τον κρίσιμο ρόλο της διεθνούς συνεργασίας στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.
      Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Masdar συμφώνησαν να συνεργαστούν σε ζωτικής σημασίας έργα υποδομής στον Πόρο, τα οποία περιλαμβάνουν:
      Τοπικά αναπτυγμένα και εγκατεστημένα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα, μέσω της εισαγωγής ενός νέου, πλήρως ηλεκτρικού πορθμείου και της μετατροπής των υφιστάμενων μικρών παραδοσιακών επιβατηγών σκαφών σε ηλεκτρικά σκάφη «Πράσινο» μετασχηματισμό του στόλου οχημάτων του νησιού Εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου μοντέλου «μηδενικών αποβλήτων», με έμφαση στη διαλογή στην πηγή που θα πετύχει εκτροπή αποβλήτων από την ταφή σε ποσοστό άνω του 90%, ώστε η διαχείριση αποβλήτων στον Πόρο να γίνεται στο εξής στο πλαίσιο των αρχών της κυκλικής οικονομίας, με επίτευξη των στόχων του εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων.
    4. Επικαιρότητα

      GTnews

      Η αγορά ακινήτου για τους νέους στην Ελλάδα φαντάζει μία μεγάλη πρόκληση, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία από την Eurostat. Σε σχέση με τους Ευρωπαίους συνομηλίκους τους, οι νέοι Έλληνες αντιμετωπίζουν αυξημένη δυσκολία όσον αφορά την απόκτηση κατοικίας, κυρίως λόγω των χαμηλών απολαβών και της εργασιακής αβεβαιότητας, αναφέρει σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η newdeal real estate group σε ενημερωτικό της σημείωμα.
      Καθυστερημένη ανεξαρτητοποίηση
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι νέοι στην Ελλάδα εγκαταλείπουν το πατρικό τους σπίτι κατά μέσο όρο σε ηλικία 30,7 ετών, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος είναι τα 26,3 έτη. Οι χώρες με τις πιο υψηλές ηλικίες ανεξαρτητοποίησης είναι η Κροατία (31,8 έτη), η Σλοβακία (31), η Ισπανία (30,4), και η Βουλγαρία με την Ιταλία (30 έτη). Αντίθετα, οι νέοι στη Σουηδία και τη Φινλανδία φεύγουν από το γονικό σπίτι πολύ νωρίτερα, σε ηλικίες κάτω των 23 ετών.
      Κατοικία σε υπερπλήρη νοικοκυριά
      Η Ελλάδα καταγράφει υψηλά ποσοστά νέων που ζουν σε υπερπλήρη νοικοκυριά, δηλαδή νοικοκυριά που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο αριθμό δωματίων για τα μέλη τους, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό σημείωμα. Το 2023, το ποσοστό των νέων ηλικίας 15-29 ετών που ζούσαν σε τέτοια νοικοκυριά ανήλθε στο 46%, ενώ για τον συνολικό πληθυσμό ήταν 27,5%. Στην ΕΕ, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 26% για τους νέους και 16,8% για τον συνολικό πληθυσμό.
      Οι δυσκολίες της ιδιοκατοίκησης
      Όπως αναφέρει η newdeal real estate group στην Ελλάδα, η απόκτηση κατοικίας έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη, ειδικά αν συγκριθεί με την κατάσταση πριν από δύο δεκαετίες. Οι μισθοί παραμένουν χαμηλοί, η οικονομική ανασφάλεια είναι έντονη, και οι κρίσεις και ανατιμήσεις επιβαρύνουν περαιτέρω την κατάσταση. Το ποσοστό ιδιοκατοίκησης έχει μειωθεί σημαντικά από το 2005, όταν η ιδιοκατοίκηση ήταν το βασικό όνειρο των περισσότερων Ελλήνων. Σήμερα, όμως, αυτός ο στόχος φαίνεται όλο και πιο μακρινός. Η Ελλάδα παρουσιάζει μια από τις μεγαλύτερες αποκλίσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, καθώς το ποσοστό των νέων που καταφέρνουν να αποκτήσουν δική τους κατοικία είναι σημαντικά χαμηλότερο.
    5. Επικαιρότητα

      GTnews

      Στην πληρωμή δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», στην έναρξη πληρωμής στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και στην πληρωμή των δικαιούχων στα «Πράσινα Ταξί», προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
      Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 3,646 εκατ. ευρώ σε 600 δικαιούχους
      Στις 26 Ιουλίου πιστώθηκε, με τη 19η σχετική απόφαση έγκρισης πίστωσης, στους λογαριασμούς 600 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.646.084,79 ευρώ.
      Από αυτά, ποσό 985.061,17 ευρώ αφορά 389 φυσικά πρόσωπα. Συνολικά, θα επιδοτηθούν 751 ηλεκτρικά οχήματα.
      Από τον Νοέμβριο του 2023, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού 35.213.773,79 ευρώ σε 9.811 δικαιούχους για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
      Συνολικά, από την έναρξη του Προγράμματος, τον Ιούλιο 2022, έχουν καταβληθεί 40.587.396,97 ευρώ.
      Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ: Πληρωμή 142.994 ευρώ σε 30 δικαιούχους
      Ταυτόχρονα, στις 2 Αυγούστου, θα πιστωθεί, με την 1η σχετική απόφαση έγκρισης πίστωσης, στους λογαριασμούς 30 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το ποσό των 142.994,57 ευρώ.
      Πράσινα Ταξί: Πληρωμή 145.638 ευρώ σε 8 δικαιούχους
      Επιπλέον, στις 17 Ιουλίου, πιστώθηκε ποσό 145.638,90 ευρώ σε 8 ωφελούμενους, που αφορά σε 7 ηλεκτρικά ταξί.
      Από την έναρξη του προγράμματος και με την ολοκλήρωση της 4ης πληρωμής, έχουν πληρωθεί 42 αμιγώς ηλεκτρικά ταξί με συνολική επιδότηση 889.930,54 ευρώ.
      Παράλληλα, έχουν αποσυρθεί και καταστραφεί 42 παλιά, ρυπογόνα, οχήματα.
    6. Επικαιρότητα

      GTnews

      Μια ακόμη δράση ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης υλοποιείται. Η ψηφιακή πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων https://exoikonomo2023.gov.gr, για το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2023», θα ανοίξει στις 12 Ιουνίου 2023 και θα δέχεται αιτήσεις έως και την 15η Σεπτεμβρίου 2023.
      Το «Εξοικονομώ 2023» εντάσσεται στα εμβληματικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Τ.Α.Α.), με τον συνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ, από τα οποία διατίθενται 60 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για ευάλωτα νοικοκυριά, με στόχο την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας.
      Για κάθε κατοικία που θα επιλεγεί προς ένταξη στο «Εξοικονομώ 2023» στόχος είναι: η υποχρεωτική αναβάθμιση κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες, ώστε να εξασφαλίζεται εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας σε ποσοστό άνω του 30%. Οι κατοικίες που θα επιλεγούν για υπαγωγή στο Πρόγραμμα, θα πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
      Να υφίστανται νόμιμα. Να μην έχουν κριθεί κατεδαφιστέες. Να χρησιμοποιούνται ως κύριες κατοικίες. Να έχουν καταταχθεί βάσει του Πρώτου Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Α’ Π.Ε.Α.) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Γ. Να μην είναι επιλέξιμες με χρήση βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb). Αφού η αίτηση για ένταξη στο Πρόγραμμα κριθεί «Καταρχήν Επιλέξιμη», απαιτείται η έκδοση και υποβολή στο Πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου.
      Οι παρεμβάσεις που θεωρούνται επιλέξιμες είναι οι εξής:
      Αντικατάσταση κουφωμάτων. Τοποθέτηση/Αναβάθμιση θερμομόνωσης. Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης. Σύστημα ζεστού νερού χρήσης (ΖΝΧ) με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας (εγκατάσταση έξυπνου συστήματος διαχείρισης (smart home), έξυπνα συστήματα διαχείρισης ηλεκτρικών φορτίων, Έξυπνα συστήματα ελέγχου της θέρμανσης/ψύξης, έξυπνα συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου και παρακολούθησης). Προϋποθέσεις ένταξης ωφελούμενων στο πρόγραμμα
      Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν φυσικά πρόσωπα που διατηρούν εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα / επικαρπία / ψιλή κυριότητα) σε επιλέξιμη κατοικία, ενώ δεν μπορούν να κάνουν αίτηση οι δυνητικοί δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για νέους». Για κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο είναι δυνατή η υποβολή μόνο μίας αίτησης. Κατοικία, με ενεργή αίτηση σε κάποιο από τα Προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ», «Εξοικονομώ- Αυτονομώ», «Εξοικονομώ 2021» και «Εξοικονομώ-Ανακαινίζω για νέους» δεν έχει δικαίωμα υποβολής στο παρόν πρόγραμμα.  Κριτήρια για τη βαθμολόγηση των αιτήσεων:
      Α/ Α Κριτήριο Βαρύτητα Συντελεστών Ανώτατο βαθμολογούμενο όριο κριτηρίου Κατώτατο βαθμολογούμενο όριο κριτηρίου K1 Ανηγμένο κόστος εξοικονόμησης ενέργειας 50% 0,200 1,100 K2 Εισόδημα (€)/μέλος οικογένειας 14% 1.000(€)/άτομο οικογένειας 30.000(€)/άτομο οικογένειας K3 Βαθμοημέρες 7% 1,4069 0,2180 K4 Ενεργειακή κλάση, βάσει Α’ ΠΕΑ 5% Η Γ K5 Παλαιότητα κατασκευής 3% Προ του 1955 2011 K6 Μονογονεϊκή Οικογένεια 7% σταθερό K7 ΑμεΑ 7% σταθερό K8 Πολύτεκνοι 7% σταθερό Μέγιστο ποσοστό βαρύτητας συντελεστών 100%    
      Δυνητικοί ωφελούμενοι του προγράμματος μπορεί να είναι οι αιτούντες που εντάσσονται στις παρακάτω εισοδηματικές κατηγορίες:
      Κατηγορία Ατομικό Εισόδημα (€) Οικογενειακό Εισόδημα (€) 1 ≤5.000 ≤10.000 2 >5.000 – 10.000 >10.000 – 20.000 3 >10.000 – 20.000 >20.000 – 30.000 4 >20.000 – 30.000 >30.000 – 40.000 5 >30.000 >40.000  
      Το ποσοστό της επιδότησης είναι κλιμακωτό, ανάλογα με την εισοδηματική κατηγορία στην οποία θα ενταχθεί ο αιτών και ορίζεται ως εξής:
      Ατομικό Εισόδημα (€) Οικογενειακό Εισόδημα (€) Ποσοστό Επιχορήγησης Ιδιοκατοίκηση από τον αιτούντα
      Δωρεάν Παραχώρηση σε έτερο Πρόσωπο / Ενοικίαση
      1 ≤5.000 ≤10.000 75% 65% 2 >5.000 – 10.000 >10.000 – 20.000 70% 60% 3 >10.000 – 20.000 >20.000 – 30.000 55% 45% 4 >20.000 – 30.000 >30.000 – 40.000 45% 40% 5 >30.000 >40.000 40% 40%  
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τον «οδικό χάρτη» του ερευνητικού προγράμματος της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) για το νέο ΕΣΠΑ (2021-2027) παρουσίασε πρόσφατα στην Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλά και στους αρμόδιους φορείς ο Γενικός Διευθυντής της ΕΑΓΜΕ.   Το στρατηγικό σχέδιο της ΕΑΓΜΕ κινείται σε πέντε θεματικούς άξονες δράσεων. Στις Ορυκτές Πρώτες Ύλες, στο Περιβάλλον, στην Ενέργεια, στους Υδατικούς Πόρους και στην Κλιματική Αλλαγή.   Τα έργα που βρίσκονται σε τροχιά έγκρισης και υλοποίησης είναι τα εξής:   ΚΟΠΥ | Δράσεις Έρευνας Κρίσιμων Ορυκτών Πρώτων Υλών GEOTHENERG | Δράσεις Έρευνας, Αξιολόγησης και Αξιοποίησης της Γεωθερμίας-Γεωενέργειας ΓΕΩΔΕ | Δράσεις Γεωλογικών Χαρτογραφήσεων στον Χερσαίο και Θαλάσσιο Χώρο ΓΕΩΚΙΝ | Οριοθέτηση – Παρακολούθηση και Βέλτιστη Διαχείριση των Γεωλογικών Κινδύνων σε Ευπαθείς Περιοχές του Ελληνικού Χώρου ΥΔΡΟΧΑΡΤ | Υδρογεωλογική Έρευνα και Σύνταξη Υδρογεωλογικών Χαρτών σε Επιλεγμένα Υπόγεια Υδατικά Συστήματα ΔΙΠΥΝΕ | Δίκτυο Παρακολούθησης Υπόγειων Νερών Ο κ. Γκούτης τόνισε χαρακτηριστικά: «Πέρα από κάθε αμφιβολία, αυτό είναι το περιβαλλοντικό και ενεργειακό στίγμα για την επόμενη μέρα, στο οποίο η ΕΑΓΜΕ αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο επιστημονικό οργανισμό με καταλυτική συμβολή στον Εθνικό Σχεδιασμό για την Ενέργεια και το Κλίμα. Καλείται μάλιστα να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό και αναβαθμισμένο ρόλο σε αυτή την εθνική προσπάθεια.
      Το επιχειρησιακό και ερευνητικό μας πλάνο, το οποίο εκπονήσαμε μετά από αμέτρητες ώρες δουλειάς με το επιστημονικό προσωπικό της ΕΑΓΜΕ, θεωρώ ότι καλύπτει όλες τις εκφάνσεις του γεωλογικού, περιβαλλοντικού και ενεργειακού χάρτη.   Η αξιοποίηση των Κρίσιμων Ορυκτών Πρώτων Υλών είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη στήριξη της Πράσινης Συμφωνίας, αλλά και την Εφαρμογή της Κυκλικής Οικονομίας. Η ανάπτυξη της Γεωθερμίας και η αναζήτηση χώρων για την αποθήκευση υπόγειας ενέργειας συμβάλουν στη διεύρυνση του ενεργειακού μείγματος, την εξοικονόμηση ενέργειας, της προώθηση των ΑΠΕ αλλά και της ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας.   Οι Γεωλογικές Χαρτογραφήσεις στον χερσαίο και θαλάσσιο Χώρο συντελούν στη στήριξη της Πράσινης Ανάπτυξης και της Περιβαλλοντικής Βιο-Γεωποικιλότητας, ενώ η επισταμένη παρακολούθηση Γεωκινδύνων σε ευπαθείς περιοχές αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.   Η Υδρογεωλογική Έρευνα και η σύνταξη Υδρογεωλογικών Χαρτών σε επιλεγμένα Υπόγεια Υδατικά Συστήματα αποτελούν καταλυτικό παράγοντα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της Κλιματικής Κρίσης στο Υπόγειο Δυναμικό της χώρας. Τέλος, το Δίκτυο Παρακολούθησης Υπόγειων Νερών στοχεύει στη συστηματική παρακολούθηση των υπόγειων νερών στα Υδατικά Διαμερίσματα της χώρας, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση της ποιοτικής και ποσοτικής κατάστασής τους. Για την υλοποίηση των ανωτέρω έργων βασιζόμαστε στη δημιουργική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και κυρίως στο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό της ΕΑΓΜΕ. Επενδύουμε στην ενεργειακή μετάβαση, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στη καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής»
    8. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση, κατά ένα μήνα, μέχρι τις 30 Ιουνίου 2023, της προθεσμίας που έχουν οι ωφελούμενοι για την υλοποίηση των παρεμβάσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».
       
       
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ 25/Α'/16.02.2024 ο Ν. 5087/24 με θέμα: Ενίσχυση της πρότυπης κτηνοτροφίας, ρυθμίσεις για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, διατάξεις για τη φυτοϋγεία, τα βιοκτόνα προϊόντα και την ποιότητα τροφίμων, διατάξεις για την τόνωση της αγροτικής ανάπτυξης και άλλες επείγουσες διατάξεις.
      Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει:
      Προσθήκη ορισμών για κτηνοτροφία
      Κτηνοτροφική ζώνη: είναι η οριοθετημένη περιοχή στην οποία επιτρέπεται η λειτουργία εκτατικής μορφής κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Σε περίπτωση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις των περ. α) και β) της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α’ 289) ισχύουν τα άρθρα 47 και 47α του
      ν. 998/1979.
      Κτηνοτροφικό πάρκο: είναι η κτηνοτροφική ζώνη για την οποία έχει γίνει χωροταξική μελέτη οργάνωσης, ήτοι προβλέπονται η δημιουργία της απαραίτητης υποδομής και η οριοθέτηση των κτηνοτροφικών οικοπέδων, στα οποία μπορούν να εγκριθούν η ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, καθώς και η οριοθέτηση συγκεκριμένου χώρου που χρησιμοποιείται ως λειμώνας και βοσκότοπος, με την επιφύλαξη της απόφασης της παρ. 5 του άρθρου 15.
      Ομαδικός χώρος σταυλισμού: είναι η οριοθετημένη έκταση κτηνοτροφικού πάρκου, η οποία διέπεται από καταστατικό λειτουργίας και είναι κατάλληλα οργανωμένη από ομάδα κτηνοτρόφων ή κτηνοτροφικό συνεταιρισμό ή ιδιώτη, προκειμένου να εγκατασταθεί περιορισμένος αριθμός, ομοειδούς φύσεως και μεγέθους, κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.»
      Ομαδικός χώρος σταυλισμού
      Άρθρο 6Ε Ομαδικός χώρος σταυλισμού
      Στην περίπτωση ομαδικού χώρου σταυλισμού, η διαχείριση της κτηνοτροφικής εγκατάστασης αποτελεί ατομική ευθύνη κάθε κτηνοτρόφου. Η κτηνοτροφική εγκατάσταση κατασκευάζεται από τον ενδιαφερόμενο κτηνοτρόφο και χρησιμοποιείται με βάση το καταστατικό λειτουργίας του ομαδικού χώρου σταυλισμού. Κάθε κτηνοτρόφος που αποδέχεται το καταστατικό λειτουργίας του ομαδικού χώρου σταυλισμού: α) συμφωνεί με τους όρους της από κοινού χρήσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και των κοινών κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, β) πληροί τις προϋποθέσεις κτηνοτροφικής ομοιογένειας του καταστατικού λειτουργίας, γ) μπορεί να αγοράσει ή να μισθώσει σε μακροχρόνια βάση ένα από τα κτηνοτροφικά οικόπεδα που περιλαμβάνει ο ομαδικός χώρος σταυλισμού, προκειμένου να κατασκευάσει ορισμένων προδιαγραφών κτηνοτροφική εγκατάσταση σύμφωνα με το καταστατικό λειτουργίας, ώστε να διασφαλίσει βέλτιστες συνθήκες περιβαλλοντικής διαχείρισης και υγιεινής και καλής διαβίωσης των ζώων της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, καθώς και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της βελτίωσης: γα) της παραγωγικότητας των ζώων και της εργασίας, γβ) της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και γγ) των
      συνθηκών προμήθειας των βασικών κτηνοτροφικών εισροών και της πώλησης των κτηνοτροφικών προϊόντων. Οι  προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων ορίζονται στο Κεφάλαιο ΙΗ’ του ν. 4442/2016 (Α’ 230).
      Εξουσιοδότηση για τους ομαδικούς χώρους σταυλισμού 
      Η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που εγκαθίστανται σε χώρο ομαδικού σταυλισμού, καθώς και τα σχετικά δικαιολογητικά ρυθμίζονται κατ’ αναλογία των άρθρων 6Α και 6Β με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπό την επιφύλαξη του άρθρου 103 του ν. 4442/2016 (Α’ 230).
      Παρατάσεις προθεσμιών κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
      Στην παρ.  1 του άρθρου 14 του ν.  4056/2012 (Α’ 52), περί υποχρέωσης λήψης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας και έγκρισης ίδρυσης και γνωστοποίησης λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, η προθεσμία του πρώτου εδαφίου παρατείνεται από τη λήξη της, στο τελευταίο εδάφιο η φράση «για τις οποίες υπάρχει αντικειμενική αδυναμία άρσης» αντικαθίσταται από τη
      φράση «της περιβαλλοντικής, υγειονομικής, λατομικής και μεταλλευτικής νομοθεσίας», και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
      Οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, οι οποίες λειτουργούν χωρίς άδεια λειτουργίας ή άδεια εγκατάστασης κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεούνται μέχρι τις 30.9.2024 να λάβουν έγκριση ίδρυσης και έγκριση λειτουργίας ή να λάβουν έγκριση ίδρυσης και να προβούν σε γνωστοποίηση λειτουργίας, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα άρθρα 6Α, 6Β και 6Γ.
      Μέχρι τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας αναστέλλεται η ισχύς των διοικητικών πράξεων αποβολής, επιβολής
      προστίμων, κατεδάφισης, που τυχόν έχουν εκδοθεί, και αυτές ανακαλούνται οριστικά, εφόσον εκδοθεί η έγκριση
      λειτουργίας ή ο φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης προβεί σε γνωστοποίηση λειτουργίας, μετά από τη
      συγκέντρωση όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών σύμφωνα με τα άρθρα 6Α, 6Β και 6Γ.
      Μετά από την παρέλευση της προθεσμίας της παρούσας, η κτηνοτροφική εγκατάσταση μπορεί να λάβει έγκριση λειτουργίας ή να προβεί σε γνωστοποίηση λειτουργίας, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 6Α, 6Β και 6Γ, αφού καταβληθεί οποιοδήποτε χρηματικό πρόστιμο έχει επιβληθεί.
      Οι διατάξεις της παρούσας δεν εφαρμόζονται σε κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, στις οποίες έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες αρχές παραβάσεις της περιβαλλοντικής, υγειονομικής, λατομικής και μεταλλευτικής νομοθεσίας.
      Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 17α του ν. 4056/2012, περί υποβολής αιτήματος για συνέχιση λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, παρατείνεται από τη λήξη της, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
      Όσες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις λειτουργούσαν εντός ή πλησίον κατοικημένων περιοχών, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της παρ. 2 και εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, υποχρεούνται να υποβάλλουν αίτημα στην οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) μέχρι τις 30.9.2024. Έως την ημερομηνία αυτή αναστέλλεται η ισχύς των διοικητικών πράξεων που εκδόθηκαν αλλά δεν εκτελέστηκαν και διατάσσουν τη διακοπή λειτουργίας, την αποβολή, την κατεδάφιση ή την επιβολή προστίμου. Οι διοικητικές πράξεις του προηγούμενου εδαφίου ανακαλούνται οριστικά εφόσον εκδοθεί η άδεια διατήρησης της παρ. 2.
      Ν. 5087-24 ΦΕΚ 25-Α-16.02.2024 Ενίσχυση πρότυπης κτηνοτροφίας.pdf
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε έκδοση εγκυκλίου με την παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων αστικής ανάπλασης προχώρησε του Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Στην εγκύκλιο με αριθμό οικ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/26465/1738 διευκρινίζεται ότι:
      Έργα αστικών αναπλάσεων που εφαρμόζονται, μεταξύ άλλων, επί του υφιστάμενου οδικού δικτύου και στοχεύουν στη δημιουργία δικτύων ήπιων διαδρομών καθώς και στη βιοκλιματική και ενεργειακή αναβάθμιση του οδικού χώρου, δεν υπόκεινται σε περιβαλλοντική αδειοδότηση, ανεξάρτητα από τη λειτουργική κατάταξη, βάσει ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ, της οδού στην οποία πραγματοποιείται η επέμβαση.
      Στα παραπάνω έργα περιλαμβάνονται ενδεικτικά επεμβάσεις όπως:
      δημιουργία πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας διαπλάτυνση υφιστάμενων πεζοδρομίων με κατάληψη τμήματος της διατομής υφιστάμενης οδού εργασίες συντήρησης και αντικατάστασης των υλικών δαπεδόστρωσης και των κρασπέδων των πεζοδρόμιων, καθώς και του οδοστρώματος οριοθέτηση και διαμόρφωση υφιστάμενων ζωνών παρόδιας στάθμευσης δημιουργία και εγκατάσταση σημείων φόρτισης Η/Ο, σταθμών κοινοχρήστων ποδηλάτων κλπ. εγκατάσταση στοιχείων αστικού εξοπλισμού, όπως καθιστικά, κάδοι απορριμμάτων, στοιχεία πληροφόρησης κλπ. εγκατάσταση οδοφωτισμού προσθήκη φυτεύσεων (χαμηλού πρασίνου ή δεντροστοιχιών) εργασίες και επεμβάσεις για την προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζόμενων ατόμων, όπως τοποθέτηση οδηγού τυφλών και ραμπών, χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων κλπ. Επιπλέον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση για τα έργα ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου όπως δαπεδοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμός, σκίαστρα, καθιστικά, υδάτινες επιφάνειες – σιντριβάνια, φυτεύσεις, παιδικές χαρές κλπ.
      Διευκρινίσεις σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων αστικής ανάπλασης ΨΙΥ94653Π8-ΔΧΤ.pdf
    11. Επικαιρότητα

      GTnews

      Στην αξιοποίηση του ακινήτου στον πρώην εργοταξιακό χώρο του έργου ζεύξης Ρίο – Αντίρριο προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, μέσω διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού. Το ακίνητο έχει συνολική έκταση περίπου 165 στρεμμάτων και βρίσκεται στον πρώην εργοταξιακό χώρο του έργου ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου, στη Δημοτική Ενότητα Αντιρρίου του Δήμου Ναυπακτίας του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Συνορεύει βορειοανατολικά με τον οικισμό Άγιο Παντελεήμονα και νοτιοδυτικά με τον οικισμό Αντίρριο. Το ακίνητο ενδείκνυται για την ανάπτυξη πάρκου εφοδιαστικής αλυσίδας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του έμπροσθεν θαλάσσιου μετώπου, τη δημιουργία τεχνολογικού πάρκου ή ακόμα και την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών.
      Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε μία φάση και η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών έχει οριστεί για τις 18 Οκτωβρίου 2022. Η Attica Bank Properties Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Ακινήτων λειτουργεί για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ως Σύμβουλος Αξιοποίησης Ακινήτου και η Μαχάς και Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία ως Νομικός Σύμβουλος.
      Περισσότερες τεχνικές και νομικές πληροφορίες για το ακίνητο είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ. 
    12. Επικαιρότητα

      GTnews

      Παρατείνεται, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έως την Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου, η προθεσμία που έχουν οι ωφελούμενοι για την υλοποίηση των παρεμβάσεων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».
      Πρόκειται για την τελευταία παράταση που δίνεται, βάσει των δεσμεύσεων που υπάρχουν από τα χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ 2014-2020 και Ταμείο Ανάκαμψης) του προγράμματος.
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δημοσιεύτηκε, σε ΦΕΚ Β’ 4602 – 31/08/2022, η Υπ’ Αριθμ. οικ. 408808 – 29/08/2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών – Προστασίας του Πολίτη – Πολιτισμού και Αθλητισμού – Εσωτερικών , με τίτλο: “Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ ΓΔΟΑ/ΔΤΑΕΥ/ΤΤΠΑΑΕ/583276/23085/3149/734/ 16-11-2018 Κοινής υπουργικής απόφασης περί καθορισμού λεπτομερειών εφαρμογής του Άρθρου 56Β του Ν.2725/1999 «Ερασιτεχνικός και επαγγελματικός αθλητισμός και άλλες διατάξεις», όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 5 του ν. 4479/2017.”.
      Συγκεκριμένα, η Απόφαση αφορά την παράταση της ισχύος των αδειών λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων, έως τις 31 Αυγούστου 2023.
      Παράταση της ισχύος των αδειών λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων ΦΕΚ 4602-Β-31.08.2022.pdf
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ Β’ 2406/16.05.2022, η υπ. Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/46758/1060/10.05.2022 Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τίτλο: “Κατάρτιση και έγκριση προγραμμάτων εκπόνησης μελετών Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ’ τμήμα Προγραμμάτων Πολεοδομικού Σχεδιασμού), σε εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4759/2020, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ειδικότερα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) – ΣΑΤΑ 075, υπό τη γενική ονομασία τίτλου Έργων «ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ»”.
      Τα Προγράμματα Πολεοδομικού Σχεδιασμού της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4759/2020 σκοπό έχουν την ταχεία ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού της χώρας και παράλληλα την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, της βιοποικιλότητας, την αειφόρο χρήση των φυσικών πόρων και εν γένει την ορθολογική οργάνωση του χώρου με όρους βιωσιμότητας.
      Α. Τα Προγράμματα εκπόνησης μελετών ΤΠΣ της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4759/2020 καταρτίζονται με βάση τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τους Δήμους στο Υ.Π.ΕΝ. κατόπιν της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓρΥΦΧΑΠ/55357/1334/11.6.2020 (ΑΔΑ: 9Θ634653Π8-ΓΞΓ) Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος συμμετοχής στο Πρόγραμμα «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΠΣ», καθώς και το πόρισμα της Επιτροπής που έχει συσταθεί με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/17007/574/19.02.2021 υπουργική απόφαση (ΑΔΑ: ΨΔΣ44653Π8-1Η6).
      Οι μελέτες του Προγράμματος δύνανται να περιλαμβάνουν περισσότερες της μίας (1) Δημοτικές Ενότητες κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4447/2016, αναλόγως του χαρακτήρα και των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών κάθε περιοχής.
      Β. Τα Προγράμματα εκπόνησης μελετών ΕΠΣ προτείνονται ανάλογα από τις Διευθύνσεις Πολεοδομικού Σχεδιασμού (ΔΠΣ) και Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών (ΔΣΜΑΠΠ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συνδρομή και των λοιπών Διευθύνσεων που διαθέτουν στοιχεία σχετικά με τα επί μέρους αντικείμενα.
      ΦΕΚ 2406-Β-16.02.2022 ΥΠΕΝ-ΔΠΟΛΣ-46758-1060.pdf
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιου Μπακογιάννη, συνεδρίασε το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ), στις 25 Αυγούστου 2020, όπου συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου της ΔΕΘ.
      Σε συνέχεια της έγκρισης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της ΔΕΘ, στις 15 Απριλίου 2020, από το Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού (ΣΜΣ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσα σε διάστημα 4 μηνών, έγινε και το δεύτερο καθοριστικό βήμα για την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης.
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου δήλωσε τα εξής:
      «Σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΝ και το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, βάζοντας στην τελική ευθεία την εκπλήρωση της δέσμευσης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την ανάπλαση της ΔΕΘ, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης.
      Η ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης θα δημιουργήσει έναν διεθνούς εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με σύγχρονες υποδομές, χώρους πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού. Σε αυτό το εγχείρημα καθοριστική ήταν η συμβολή του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη και τον ευχαριστώ για αυτό».
      Αναλυτικότερα, στη συνεδρίαση αποφασίστηκε η έγκριση του Πολεοδομικού Σχεδίου Εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), σύμφωνα με τα άρθρα 8 και 10 του ν.4447/2016 όπως ισχύει, με την τροποποίηση και εφαρμογή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Θεσσαλονίκης στα Οικοδομικά Τετράγωνα της ΔΕΘ, με την κατάργηση ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, κοινοχρήστων και οικοδομήσιμων χώρων και τον καθορισμό νέων ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, κοινόχρηστων και οικοδομήσιμων χώρων, περιγραμμάτων δόμησης, τομέων όρων δόμησης και χρήσεων γης, γραμμή διαχωρισμού χρήσης στην περιοχή του ΑΑΜΘ, ελεύθερων χώρων πρασίνου καθώς και ελεύθερου χώρου σε κοινή χρήση.
      Ως προς τον καθορισμό των χρήσεων γης, εγκρίθηκαν στους τομείς I, ΙΙ, III, IV και V οι Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης του άρθρου 4 του ΠΔ 59/2018 και στον τομέα VI οι Ειδικές Χρήσεις-Αθλητικές Εγκαταστάσεις του άρθρου 13 του ΠΔ 59/2018.
      Όσον αφορά στον καθορισμό όρων δόμησης, εγκρίθηκε Μέγιστη Επιτρεπόμενη Δόμηση ίση με 96.000 τ.μ. στο σύνολο του Οικοδομικού Τετραγώνου μη προσμετρούμενης της υφισταμένης δόμησης του Αλεξάνδρειου Αθλητικού Μελάθρου Θεσσαλονίκης. Το ποσοστό κάλυψης ανέρχεται σε 45% στο σύνολο του Οικοδομικού Τετραγώνου.
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο νέος διαδραστικός ψηφιακός χάρτης με τις ζώνες τιμών αντικειμενικού προσδιορισμού αξιών ακινήτων ανά την επικράτεια.
      Δείτε τον χάρτη εδώ: https://www1.gsis.gr/valuemaps/
      Παρατηρήσεις
      Οι κυκλικές ζώνες απεικονίζονται με  κόκκινο χρώμα, οι γραμμικές με πορτοκαλί (σε κλίμακα 1:36.000 ή μεγαλύτερη) και με ετικέτα Όνομα Ζώνης-Τιμή (€/τ.μ.).  Η τιμή ζώνης αναφέρεται σε νεόδμητο διαμέρισμα πρώτου ορόφου συνήθους θέσης και κατασκευής με πρόσοψη σε ένα δρόμο . Η εναλλαγή μεταξύ των ζωνών της αναπροσαρμογής του 2018 και της αναπροσαρμογής του 2021 γίνεται μέσω του σχετικού κουμπιού αριστερά. Για εντοπισμό ζώνης του αντικειμενικού συστήματος, εισάγετε διεύθυνση, τοπωνύμιο ή τον κωδικό ζώνης στο πεδίο αναζήτησης και πατώντας το μεγεθυντικό φακό εστιάζετε στη ζώνη ενδιαφέροντος. Επιλέγοντας μια ζώνη, σε κλίμακα 1:72.000 ή μεγαλύτερη, εμφανίζεται παράθυρο με τις πληροφορίες της ζώνης, τον αντίστοιχο Πίνακα και Χάρτη του ΦΕΚ του Αντικειμενικού Συστήματος και τους ενημερωμένους συντελεστές εμπορικότητας. Η ενημερωμένη τιμή ζώνης εμφανίζεται στο χάρτη. Η εφαρμογή υπολογισμού αντικειμενικής αξίας για μεταβίβαση ακινήτων για συγκεκριμένα έντυπα ενεργοποιείται από το σχετικό κουμπί πάνω δεξιά. Αφού επιλέξετε στο χάρτη το ακίνητο, καθώς συμπληρώνετε τα απαραίτητα στοιχεία, η αντικειμενική αξία εμφανίζεται στον τίτλο του παραθύρου. Η εφαρμογή είναι πληροφοριακού χαρακτήρα.   Χρήσιμοι Σύνδεσμοι   Έντυπα και οδηγίες Υπολογισμού Αξίας Συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων Συχνές Ερωτήσεις Συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων Αποφάσεις Συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων Ψηφιακή Υπηρεσία Υπολογισμού Αντικειμενικής Αξίας Ακινήτου εκτός χάρτη (Όλα τα έντυπα) Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Υαλοπίνακες Ασφαλείας».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, ο ΚΕνΑΚ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή. Ακόμη το ΤΕΕ προχωρεί τα τελευταία χρόνια και σε έκδοση άλλων Τεχνικών Οδηγιών σχετικών με έργα, όπως η ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό κλπ. Ακόμη το ΤΕΕ προχωρά σε αναθεώρηση των Τεχνικών Οδηγιών ΤΕΕ που αφορούν τον τομέα του σχεδιασμού (όπως του βιοκλιματικού σχεδιασμού)  και της ενέργειας στα κτίρια αλλά και την καθιέρωση νέων Τεχνικών Οδηγιών ΤΕΕ που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν. Η θεσμοθέτηση των νέων ΤΟΤΕΕ θα οδηγήσει και σε αναθεώρηση του ισχύοντος ΚΕνΑΚ (Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων) σε δεύτερο χρόνο, σύμφωνα με τις νομοθετικές και κανονιστικές εξελίξεις, όπως θα αποφασίσει το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) για τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας κατόπιν σχετικής Απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του 2017. Μεσολάβησε εκτεταμένος χρόνος ανοιχτής διαβούλευσης με βάση το προσχέδιο της οδηγίας, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών, επιχειρήσεων και φορέων, ενώ μετά από εξαντλητικό διάλογο με φορείς της αγοράς επί των παρατηρήσεων και προβλέψεων η οδηγία ολοκληρώθηκε και εκδίδεται επισήμως.
      Η συγκεκριμένη Τεχνική Οδηγία TEE (TOTEE) έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή ενός συνοπτικού και όσο το δυνατόν πληρέστερου οδηγού αναφορικά με τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας. Η νέα ΤΟΤΕΕ απευθύνεται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά σε:
      – Μηχανικούς, μελετητές, στελέχη, εγκαταστάτες
      – Εμπόρους υαλοπινάκων, μεταποιητές υαλοπινάκων, υαλοθέτες
      – Φορείς Δημόσιου Τομέα
      σχετικά με τις δραστηριότητές τους που αφορούν μελέτη, εφαρμογή, παραλαβή και επίβλεψη εγκατάστασης υαλοπινάκων ασφαλείας.
      Σημειώνεται ότι η αναγκαιότητα εκπόνησης της Τεχνικής Οδηγίας εδράζεται στο γεγονός ότι μια μεγάλη γκάμα Υαλοπινάκων Ασφαλείας είναι διαθέσιμη που χρησιμοποιείται είτε μεμονωμένα ή σε συνδυασμό με άλλους τύπους υαλοπινάκων στην κατασκευή κτηρίων και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι τρείς κύριοι τύποι αυτών των υαλοπινάκων είναι ο θερμικά σκληρυμένος υαλοπίνακας ασφαλείας (thermally toughened), ο υαλοπίνακας ασφαλείας πολλαπλών στρώσεων (laminated) και ο θερμικά ενισχυμένος υαλοπίνακας (heat-strengthened).
      Ενδεικτικά, εφαρμογές υαλοπινάκων ασφαλείας συναντούμε όλοι σε ιδιωτικά και δημόσια έργα γύρω μας, όπως:
      παράθυρα, υαλοπίνακες παραθύρων, υαλοστάσια, πόρτες εισόδου, πόρτες εσωτερικές, επενδύσεις και κελύφη εξωτερικής όψης, υαλοπίνακες ως βασικό στοιχείο εξωτερικών όψεων, κάλυψη αιθρίων, πατώματα/δάπεδα, κιγκλιδώματα/στηθαία, σκάλες, στέγαστρα, περιφράξεις, ηχητικά υαλοπετάσματα, υαλοστάσια ανελκυστήρων, έπιπλα και διακόσμηση, βιτρίνες καταστημάτων κλπ. και μάλιστα σε ποικίλα είδους κτίρια:
      κατοικίες, γραφεία, νοσοκομεία, σχολεία, καταστήματα και εμπορικά κέντρα, αποθήκες/βιοτεχνίες/βιομηχανίες κλπ Βασικός στόχος της είναι να αποτελέσει ένα εύχρηστο μεθοδολογικό εργαλείο για όλους τους συντελεστές που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου υαλοπινάκων. Πιο συγκεκριμένα, η νέα ΤΟΤΕΕ περιλαμβάνει:
      ­          αναφορά στις απαιτήσεις πιστοποίησης,
      ­          ολοκληρωμένη αναφορά στα ευρωπαϊκά και εθνικά πρότυπα σε ισχύ,
      ­          ενδεικτικό περιεχόμενο τεχνικού φακέλου ανά κατηγορία επίδοσης, και
      ­          περιγραφές των διαφόρων τύπων υαλοπινάκων και των τεχνικών απαιτήσεων.
      Η συγκεκριμένη ΤΟΤΕΕ κρίθηκε αναγκαία, καθώς καλύπτει πεδία ενδιαφέροντος σχετικά με τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας για τα οποία δεν διατίθεται, προς το παρόν, άλλη σχετική αναφορά. Βασίζεται (και δεν αντίκειται) στα Εθνικά Πρότυπα (Εθνικές Τεχνικές Προδιαγραφές) όπως ισχύουν σήμερα:
      ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-01: 2009, Μονοί και πολλαπλοί εν επαφή υαλοπίνακες ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-03: 2009, Διπλοί υαλοπίνακες με ενδιάμεσο κενό ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-02: 2009, Πυράντοχοι υαλοπίνακες – Πυράντοχοι τοίχοι με υαλότουβλα ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-09-00: 2009, Υαλόθυρες από γυαλί ασφαλείας και στα λοιπά εν ισχύ Εθνικά ή Ευρωπαϊκά Πρότυπα και κατά περιπτώσεις λειτουργεί συμπληρωματικά με αυτά. Ωστόσο, δεν υποκαθιστά την ολοκληρωμένη μελέτη που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο. Σημειώνεται ότι καθόσον περιλαμβάνονται αναφορές σε Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, σε περίπτωση αναθεώρησης ή αντικατάστασης ενός Ευρωπαϊκού Κανονισμού θα πρέπει να γίνεται ανασκόπηση του νέου κειμένου του Κανονισμού. Από την παρούσα ΤΟΤΕΕ εξαιρούνται εφαρμογές υαλοπινάκων με κύριο κριτήριο επιλογής την επίδοση σε θερμομόνωση ή/και σε ηχομείωση.
      Ειδικά στον τομέα των κατασκευών, τονίζεται ότι οι ιδιότητες και προϋποθέσεις χρήσης του γυαλιού ως δομικό υλικό, η σχεδίαση και στατική ανάλυση του δομικού γυαλιού, απαιτούν την εφαρμογή θεωρίας μεγάλων παραμορφώσεων αντίθετα με τις θεωρίες που χρησιμοποιεί ο Μηχανικός σε άλλα δομικά υλικά, όπως σε κοινές εφαρμογές Οπλισμένου Σκυροδέματος και καθιστά τον σχεδιασμό διαφορετικό από άλλα, συνήθη δομικά υλικά. Η νέα ΤΟΤΕΕ και τα κεφάλαια και παραρτήματα που περιλαμβάνει θα βοηθήσουν τους εμπλεκόμενους σε σχετικά έργα και επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την πλήρη στατική μελέτη η οποία θα λάβει υπόψη τον σύνολο των προβλεπόμενων δράσεων, αντοχών και ενδεδειγμένων μεθόδων ανάλυσης, έλεγχο συνδέσεων κ.α.
      Η νέα ΤΟΤΕΕ «Υαλοπίνακες Ασφαλείας» έχει τα εξής περιεχόμενα – κεφάλαια και παραρτήματα:
      ΣΚΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ 305/2011
      ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II ΥΠΟΔΕΙΓΜΑTA ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ (CE)
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΔΙΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
      Η δημοσίευση της νέας ΤΟΤΕΕ από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σηματοδοτεί την έναρξη ισχύος της και παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση μόνο για ανάγνωση προς όλους τους ενδιαφερομένους, με βάση της διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας, μέσω της ιστοσελίδας του ΤΕΕ:
      Νέα ΤΟΤΕΕ (Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ): «Υαλοπίνακες Ασφαλείας»
    18. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ξεκινά τη λειτουργία του από την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024, στη νέα του διεύθυνση, Ηπείρου 63, Αθήνα (Απόφαση Δ.Σ. Ελληνικού Κτηματολογίου 313/7/17.10.2024). Σε σχετική ανακοίνωση που δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ τονίζεται ότι ο νέος, σύγχρονος και ψηφιακά εξοπλισμένος χώρος σηματοδοτεί τη μετάβαση του Κτηματολογίου στη νέα ψηφιακή εποχή, προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση σε πολίτες και επαγγελματίες στο μεγαλύτερο Κτηματολογικό Γραφείο της χώρας.
      Το σύνολο των υπηρεσιών του Κτηματολογικού Γραφείου Αθηνών συμπεριλαμβανομένου και του ενεχύρου θα παρέχεται πλέον στο νέο κτίριο, ενώ το αρχείο του πρώην Υποθηκοφυλακείου Αθηνών θα παραμείνει στις προηγούμενες διευθύνσεις (Αριστοτέλους 175 και Αγίου Μελετίου 80Α – Αθήνα).
      Λόγω της μεταφοράς του αρχείου του ενεχύρου, ανεστάλη από την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, η παραλαβή αιτήσεων και η έκδοση αντιγράφων, καθώς και η έρευνα στο Αρχείο Ενεχύρων. «Το Ελληνικό Κτηματολόγιο στοχεύοντας στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς όλους τους συναλλασσόμενους πολίτες και επαγγελματίες, προχωρά στον εκσυγχρονισμό όλων των Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων της χώρας και στον καινοτόμο και ψηφιακό μετασχηματισμό της λειτουργίας τους» καταλήγει η ανακοίνωση.
    19. Επικαιρότητα

      GTnews

      Σας ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/17917/131/19.02.2024 (ΦΕΚ Β’ 1233) απόφαση, με θέμα: Τροποποίηση (6η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/118225/2849/10.12.2021 κοινής υπουργικής απόφασης της Προκήρυξης του προγράμματος “Εξοικονομώ 2021".
      Οι τροποποιήσεις αφορούν στον Οδηγό Εφαρμογής.
      Με την 6η τροποποίηση, για τις αιτήσεις που υπάχθηκαν στο πρόγραμμα με την 1η και 2η απόφαση Υπαγωγής, η προθεσμία για την υλοποίηση του έργου παρατείνεται έως και τις 16.4.2024.
      Δείτε τον οδηγό εφαρμογής εδώ: https://exoikonomo2021.gov.gr/documents/10182/7642414/Οδηγος+Προγράμματος+2021+5η+ΤΡΟΠ.pdf/d3036429-e328-4aa1-b646-edbcb1768d33
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύσταση και λειτουργία Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Ανώνυμης Εταιρείας:
      1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, µε την επωνυμία «Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Ανώνυμη Εταιρεία» (Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.), με σκοπό την εποπτεία και την υλοποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμού και Κινδύνου Πλημμύρας, του Στρατηγικού Σχεδίου Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας, τον συντονισμό και τη συνεχή επίβλεψη της εφαρμογής των μέτρων προστασίας και διαχείρισης των υδάτων, καθώς και τη
      χορήγηση αδειών χρήσης ύδατος. Για τις σχέσεις του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. µε την αλλοδαπή, η επωνυμία της Εταιρείας
      είναι «Thessaly Water Management Organization S.A.».
      2. Ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος σύμφωνα µε τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, υπό την εποπτεία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την επιφύλαξη της εποπτείας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ως προς τα δίκτυα εγγείων βελτιώσεων, την οποία ασκεί ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και της εποπτείας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ως προς τα αντιπλημμυρικά έργα, την οποία ασκεί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
      3. Η οργάνωση και η λειτουργία του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. διέπονται από τον παρόντα, κατά παρέκκλιση των διατάξεων που διέπουν εταιρείες που ανήκουν, άμεσα ή έμμεσα, στο Δημόσιο ή που επιχορηγούνται ή χρηματοδοτούνται από αυτό. Οι παρεκκλίσεις αφορούν ιδίως τον ν. 3429/2005 (Α’ 314) περί Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, τον ν. 4412/2016 (Α’ 147) περί δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, πλην των ρητά οριζόμενων στον παρόντα εξαιρέσεων και τις διατάξεις που διέπουν τους φορείς που έχουν ταξινομηθεί ως Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στους Φορείς αυτούς, με την επιφύλαξη του ν. 4270/2014 (Α’ 143), περί δημοσίου λογιστικού, καθώς και του ν. 4972/2022 (Α’ 181), πλην των ρητά οριζόμενων στον παρόντα εξαιρέσεων.
      4. Για τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. εφαρμόζεται συμπληρωματικά και εφόσον δεν αντίκειται στον παρόντα, ο ν. 4548/2018 (Α’ 104), περί αναμόρφωσης του δικαίου των ανωνύμων εταιρειών.
      Καταστατικό
      Το Καταστατικό του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Α.Ε. (Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.) έχει ως εξής:
      «Άρθρο πρώτο
      Σκοπός της Εταιρείας
      1. Σκοπός του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. είναι η εκπόνηση της στρατηγικής για την προστασία και διαχείριση των υδάτων
      του Υδατικού Διαμερίσματος της Θεσσαλίας, η εποπτεία και υλοποίηση των στρατηγικών σχεδίων, ο συντονισμός
      και η συνεχής επίβλεψη της εφαρμογής των μέτρων προστασίας και διαχείρισης, καθώς και η χορήγηση αδειών
      χρήσης ύδατος. Για την εκπλήρωση του σκοπού του, ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.:
      α) παρακολουθεί την ποιοτική και ποσοτική κατάσταση των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων σύμφωνα με
      τον ν. 3199/2003 (Α’ 280) περί προστασίας και διαχείρισης των υδάτων,
      β) μεριμνά για την εκπόνηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμού, κατά παρέκκλιση του άρθρου 7 του ν. 3199/2003 και του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, σύμφωνα με το άρθρο δέκατο πέμπτο του παρόντος και παρακολουθεί την εφαρμογή τους,
      γ) χορηγεί άδειες χρήσεις ύδατος,
      δ) μεριμνά για την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας (Master Plan), για τον
      έλεγχο και τη συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων, καθώς και για την ανάλυση κινδύνου και την προετοιμασία για την αντιμετώπιση καταστάσεων που σχετίζονται με τη διαχείριση των υδάτων, όπως πλημμύρα, ξηρασία ή λειψυδρία,
      ε) μεριμνά και εκτελεί τις αναγκαίες ενέργειες για τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τον έλεγχο, τη συντήρηση, τη διοίκηση και τη λειτουργία των εγγειοβελτιωτικών έργων και των δικτύων άρδευσης σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 6 του παρόντος και λειτουργεί ως πάροχος υπηρεσιών ύδατος κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 5037/2023 (Α’ 78),
      στ) ενεργεί και μεριμνά για τη συγκέντρωση και παρακολούθηση του συνόλου των υδρολογικών και μετεωρολογικών δεδομένων του Υδατικού Διαμερίσματος της Θεσσαλίας.
      2. Με την επιφύλαξη των όρων της σύμβασης της παρ. 3, ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. μπορεί να:
      α) συμμετέχει σε επιχειρήσεις οποιουδήποτε εταιρικού τύπου, των οποίων ο σκοπός συναρτάται με την υλοποίηση της παρ. 1,
      β) συνάπτει συμβάσεις προς εξεύρεση οικονομικών πόρων, να αναθέτει σε τρίτους οποιοδήποτε έργο ή προμήθεια εξοπλισμού, να εποπτεύει και να συντονίζει τις απαιτούμενες εργασίες,
      γ) διενεργεί επιστημονικές έρευνες και να καταρτίζει μελέτες,
      δ) εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, αντί αμοιβής, μελέτες οποιουδήποτε τύπου και σταδίου που σχετίζονται με τη διαχείριση των υδάτων και του κινδύνου πλημμύρας, υδρολογικές μελέτες, μελέτες που σχετίζονται με αποστραγγιστικά έργα, μελέτες άρδευσης, μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψη, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων μελετών και έργων σε τρίτους,
      ε) συνάπτει κάθε είδους συμβάσεις, συμφωνίες, μνημόνια συνεργασίας και προγραμματικές συμβάσεις με φορείς του δημόσιου τομέα ή με φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα,
      στ) εισηγείται σχέδια νομοθετικών και κανονιστικών πράξεων σχετικών με τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
      ζ) διασφαλίζει την εφαρμογή καλών πρακτικών στα θέματα αρμοδιότητάς του, διατυπώνοντας προτάσεις,
      η) συνεργάζεται με αρμόδιους φορείς και οργανισμούς για θέματα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης του πληθυσμού,
      θ) οργανώνει συνέδρια και εκπαιδευτικά σεμινάρια και δημοσιεύει πορίσματα και
      ι) πράττει εν γένει καθετί απαραίτητο για την επίτευξη του σκοπού του.
      3. Κατ’ εφαρμογή της παρ.  4 του άρθρου 5 του ν. 4972/2022 (Α’ 181), ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. συνάπτει σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας με το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία περιγράφονται το αντικείμενο, οι όροι παροχής της δημόσιας υπηρεσίας και η αποζημίωση, σύμφωνα με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων. Στην περίπτωση
      σύναψης σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας με αντικείμενο την άρδευση και τα εγγειοβελτιωτικά έργα, το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται και από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
      4. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των έργων της περ. ε’ της παρ. 1 δεν καταλαμβάνουν τα εγγειοβελτιωτικά έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δυνάμει των π.δ. 77/2023 (Α’ 130) και 82/2023 (Α’ 139), καθώς και τα υδραυλικά έργα, εφόσον αυτά έχουν χαρακτηριστεί ως ειδικά και σημαντικά έργα εθνικού επιπέδου με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, μετά από αίτημα των αρμοδίων φορέων, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 679/1977 (Α’ 245).
      Ν.5106-24-ΦΕΚ-63-01.05.2024-τεύχος-Α.pdf
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.