Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4666 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο διορισμός της νέας αντιπροέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (PAE) και των νέων μελών της ολομέλειας της Αρχής.
       
      Πρόκειται για τους Μικαέλα Λάττα, και τους, Ιωάννη Αναγνωστόπουλο, (αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ -υδρομηχανική), Απόστολο Γκότσια (επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου) και Θεόδωρο Ζερβό (διδάκτωρ ηλεκτρολόγο μηχανικό) αντίστοιχα.
       
      Με την έγκριση των νέων μελών από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ολοκληρώθηκε η διαδικασία αναπλήρωσης των μελών της Ολομέλειας της ΡΑΕ, η οποία εκκρεμεί από τις 4 Δεκεμβρίου καθιστώντας ουσιαστικά την αρμόδια Αρχή ανενεργή και την αγορά ενέργειας χωρίς ρυθμιστή σε μια συγκυρία που προωθούνται ιδιαίτερα κρίσιμες αλλαγές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Nea_antiproedros_kai_nea_meli_sti_RAE/
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      ΦΕΚ 1843/Β'/13.05.2020 - Νέα απόφαση Έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας του άρθρου 29 Ν. 4495/17.
      Εκδόθηκε η Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της» σε αντικατάσταση της 69701/4461/12-10-2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β΄ 4520).
      Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: 
      Και το νέο θέμα για συζήτηση στο φόρουμ εδώ:
       
       
       
       
       
       
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα απόφαση του Ε΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) κρίνει αντισυνταγματικές, όχι μόνο τις προσαυξήσεις ύψους με βάση τα μπόνους του νέου οικοδομικού κανονισμού (ΝΟΚ), αλλά και την εξαίρεση από τον προσμετρούμενο συντελεστή δόμησης διαφόρων χώρων, όπως πατάρια και έρκερ («κρυφός» συντελεστής) καθώς οδηγούν σε μεγαλύτερα κτίρια, άρα σε επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος. Οπως και οι προηγούμενες, ωστόσο, η υπόθεση παραπέμφθηκε για τελική κρίση στην Ολομέλεια (η εκδίκαση έχει οριστεί για τις 10 Οκτωβρίου).
      Η απόφαση (αρ. 662/2024, εισηγητής Δημήτριος Πυργάκης, προεδρεύων Θόδωρος Αραβάνης) προήλθε έπειτα από προσφυγή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Αλίμου κατά οικοδομικής άδειας. Με την άδεια επρόκειτο να κατασκευαστεί επταώροφο κτίριο 21,6 μέτρων, αντί ανώτατου ύψους 14 μέτρων στην περιοχή. Περαιτέρω το κτίριο θα έφθανε τελικά τα 916,90 τ.μ. (εκ των οποίων 231,56 τ.μ. αντιστοιχούν σε χώρο παταριού, έρκερ και σοφίτας, που βάσει του ΝΟΚ δεν προσμετρώνται στον συντελεστή), δηλαδή 491,59 τ.μ. περισσότερο, κάτι που ισοδυναμεί με υπερδιπλασιασμό της νομίμως δομήσιμης επιφάνειας (αντιστοιχεί σε συντελεστή δόμησης 1,72 αντί 0,8).
      Η απόφαση του Ε΄ τμήματος κάνει μια αναδρομή στη νομολογία των τελευταίων ετών και ιδίως στην απόφαση 705/2020 της ολομελείας, με την οποία κρίθηκε ότι ο υπολογισμός του μέγιστου ύψους των κτιρίων σε συνάρτηση με τον σ.δ., δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς στους οποίους με ειδικά διατάγματα είχαν ορισθεί πριν από τον ΝΟΚ συγκεκριμένοι όροι δόμησης, όπως ανώτατα ύψη κτιρίων.
      Αντισυνταγματικές οι προσαυξήσεις ύψους με βάση τα μπόνους του νέου οικοδομικού κανονισμού.
      Οπως και οι προηγούμενες αποφάσεις του τελευταίου έτους για τον Αλιμο και τον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, το ΣτΕ κρίνει ότι ο πολεοδομικός σχεδιασμός πρέπει να είναι αποτέλεσμα επιστημονικής μελέτης και ανοιχτής διαδικασίας με τη συμμετοχή του κοινού και την εκτίμηση των επιπτώσεων και όχι να τροποποιείται «οριζόντια» με νόμο ή με υπουργικές αποφάσεις. «Αντίθετη ερμηνεία, κατά την οποία, μετά την έναρξη ισχύος του ΝΟΚ 2012 αυξήθηκε “αυτομάτως” το ανώτατο ύψος των οικοδομών σε όλες τις περιοχές της χώρας σε συνάρτηση με τον ισχύοντα σ.δ., αδιαφόρως των προβλέψεων των ειδικών πολεοδομικών διατάξεων που ίσχυαν σε κάθε περιοχή, παραβιάζει το άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος», αναφέρει.
      Η απόφαση επαναλαμβάνει το λεπτομερές σκεπτικό της απόφασης 293/2024 (εκδόθηκε τον Απρίλιο επίσης για τον Αλιμο), αναφέροντας πως η αύξηση του ύψους των οικοδομών προκαλεί καθ’ εαυτήν δυσμενείς συνέπειες στους περιοίκους και το οικιστικό περιβάλλον, «τόσο λόγω της μείωσης του φωτισμού, ηλιασμού, αερισμού και της θέας των περιοίκων, όσο και λόγω του αντιαισθητικού συμφυρμού χαμηλών και υψηλών κτιρίων, ιδίως σε περιοχές όπου υφίσταται χαμηλή δόμηση ή σώζονται κτίρια παλαιότερων εποχών, για τα οποία μάλιστα δεν υφίσταται νομικό πλαίσιο αποτελεσματικής προστασίας, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα». Περαιτέρω, σημειώνει, «αποτέλεσμα τούτου είναι το οικοδομικό χάος που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες ελληνικές πόλεις και ιδίως το πολεοδομικό συγκρότημα των Αθηνών».
      Εκτός από τα μπόνους για την προσαύξηση του ανώτατου ύψους, η νέα απόφαση στοχεύει και τον «κρυφό» συντελεστή, δηλαδή τους χώρους του κτιρίου που με τον ΝΟΚ επετράπη να μην προσμετρώνται στην οικοδομήσιμη επιφάνεια (με αποτέλεσμα το πραγματικό μέγεθος ενός κτιρίου να είναι πολύ μεγαλύτερο εκείνου για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια). Συγκεκριμένα, το Ε΄ τμήμα υποδεικνύει ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις των άρθρων 10 παρ. 1 περιπτ. α΄ και β΄ (αύξηση του σ.δ. λόγω μείωσης της κάλυψης ή και «απόσυρσης»), 11 παρ. 6 περ. ιδ΄ (πατάρια), ιε΄ (σοφίτες) και ιστ΄ («έρκερ»), 15 παρ. 8 περ. δ΄ (προσαύξηση ύψους λόγω μείωσης κάλυψης), 17 παρ. 6 (επέκταση υπογείων μέχρι τα όρια του οικοπέδου), 19 παρ. 2 περ. α΄ ii (προσθήκη χώρου κύριας χρήσης στο δώμα λόγω φύτευσης) και 25 παρ. 1 (αύξηση σ.δ. λόγω ενεργειακής απόδοσης κτιρίου). Οπως σημειώνει το ΣτΕ, όλες αυτές οι διατάξεις οδηγούν σε σημαντική πολεοδομική επιβάρυνση, από την οποία επωφελείται μόνο ο ιδιοκτήτης του κτιρίου και ο εργολάβος: «Δεν νοείται η παροχή στον ιδιώτη κατασκευαστή αντισταθμισμάτων που συνεπάγονται επιβάρυνση των περιοίκων και γενικά των κατοίκων του οικισμού, όπως η προσαύξηση της δόμησης (…). Τα επίμαχα πολεοδομικά “κίνητρα” δεν είναι πρόσφορα για την επίτευξη των σκοπών που φέρεται ότι επιδιώκουν. Αντιθέτως αποβλέπουν κυρίως στην ενίσχυση της οικοδομικής δραστηριότητας και της κτηματαγοράς μέσω της αύξησης της δόμησης και της εντατικής εκμετάλλευσης των οικοπέδων».
    4. Επικαιρότητα

      giorgos1111

      Ανυπέρβλητα «εμπόδια» στη δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές όπου υπάρχει άναρχη οικιστική ανάπτυξη και αυθαίρετα, βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας, επιμένοντας στη θέση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές που ανεγέρθηκαν μετά τις 31-1-83 εκτός οικιστικών περιοχών είναι καταδαφιστέες.
       
      Σύμφωνα με το ΣτΕ, σε μία τέτοια περιοχή (όπου αναπτύχθηκε και «νέα γενιά αυθαιρέτων, δεν μπορεί να θεμελιωθεί δικαίωμα για τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες να κτίσουν και αυτοί, επειδή το κράτος για μεγάλο χρονικό διάστημα έδειξε ανοχή στην άναρχη οικοδομική δραστηριότητα ούτε επειδή υπάρχουν τέτοιες περιοχές που εξυπηρετήθηκαν από οδικό δίκτυο και δίκτυα φωτισμού, ύδρευσης κ.λπ. Η μακρόχρονη κρατική αδράνεια δεν μπορεί να στηρίξει την προσδοκία ότι μια τέτοια περιοχή θα μετεξελιχθεί νόμιμα σε οικιστική.
       
      Το κράτος -κατά το ΣτΕ- μπορεί νόμιμα να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις περιορίζοντας σημαντικά τη δόμηση, γιατί η μακρόχρονη ανοχή του δεν σημαίνει ότι υπάρχει υποχρέωση να διατηρηθεί η πραγματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αλλά ούτε ότι επιβάλλεται να διαιωνιστούν τυχόν ευνοϊκές ρυθμίσεις για εκτός σχεδίου ακίνητα.
      Αξιώσεις
       
      Από την άλλη, το δικαστήριο κρίνει ότι θα μπορούσαν οι ιδιοκτήτες να αξιώσουν αποζημίωση σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις όπου στερούνται ουσιωδώς τη χρήση της ιδιοκτησίας τους (σε σχέση με τον προορισμό της), εφόσον αποδείξουν με αγωγή στα δικαστήρια ότι το βάρος του περιορισμού που τους επιβάλλεται ξεπερνά το εύλογο όριο ανοχής και αλληλεγγύης, που δέχεται το Σύνταγμα.
       
      Παράλληλα το ΣτΕ επιμένει ότι για τα αυθαίρετα που κτίστηκαν πριν από τις 31-1-83, η κρίση για οριστική εξαίρεσή τους, από την κατεδάφιση θα ήταν επιτρεπτή μόνο εάν είχε προηγηθεί ένταξη της περιοχής όπου βρίσκονται σε πολεοδομικό σχέδιο και είχε επομένως καταστεί οικιστική, γιατί διαφορετικά το αποτέλεσμα θα ήταν η γενικευμένη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, που θα καθιστούσε πολύ δυσχερή ή και αδύνατο τον πολεοδομικό σχεδιασμό.
       
      Στη συγκεκριμένη υπόθεση κρίθηκε σύμφωνο με το Σύνταγμα, Προεδρικό Διάταγμα για την περιοχή των Μεσογείων, κατά το σκέλος που πρόβλεψε τη ένταξη τμήματος της Ραφήνας σε ζώνη πρασίνου («μπλοκάροντας» έτσι τη δόμηση) με στόχο να διατηρηθούν άθικτα τα σημεία σε δασικές περιοχές γύρω από την οικιστική ζώνη και να αποτραπεί η περαιτέρω υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
      Ιδιοκτήτες ακινήτων προσέφυγαν στη δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι τέθηκαν υπέρμετροι περιορισμοί στην ιδιοκτησία τους που παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις που προστατεύουν την ιδιοκτησία, την ισότητα, την αναλογικότητα καθώς και το 1ο πρόσθετο πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) για την κατοχύρωση περιουσιακών δικαιωμάτων.
       
      Μεταξύ άλλων υποστήριξαν ότι η επίμαχη ιδιωτική έκταση έχει αποκτήσει οικιστικό χαρακτήρα με ανάπτυξη κατοικιών και δίκτυα ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ. και οι περιορισμοί δόμησης παραβιάζουν τη δικαιολογημένη προσδοκία τους για μελλοντική ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης, αφού το κράτος (με πράξεις και παραλείψεις) επέτρεψε ή ανέχθηκε για πολλά χρόνια τη δημιουργία οικισμού.
       
      Ενταξη
      Το ΣτΕ δέχθηκε, όμως, ότι η εκτεταμένη οικοδομική δραστηριότητα μιας περιοχής εκτός σχεδίου, δεν συνεπάγεται υποχρέωση του κράτους για διατήρηση της δημιουργηθείσας πραγματικής κατάστασης ούτε για ένταξή της στο σχέδιο πόλης, έστω και αν η οικιστική ανάπτυξη έγινε ανεκτή για μακρό χρονικό διάστημα. Ούτε όμως επιβάλλεται για το κράτος η διαιώνιση ευνοϊκών ρυθμίσεων ούτε η ιδατήρηση και νομιμοποίηση αυθαίρετων οικιστικών συνόλων, ιδίως όταν η ένταξή τους στο σχέδιο δεν εναρμονίζεται με τον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό
       
      Πηγή Εφημερίδα Ημερησία: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27198&subid=2&pubid=113054838
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αύξηση 4,6% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Υλικών Κατασκευής Νέων Κτηρίων Κατοικιών, με έτος βάσης 2015=100,0 και μήνα αναφοράς τον Αύγουστο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2020, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων δεικτών του έτους 2020 με το 2019.
      Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο 2021, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιουλίου 2021, παρουσίασε αύξηση 0,4%. Κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων μηνών του έτους 2020, ο δείκτης δεν παρουσίασε μεταβολή.
      Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2019 – Αυγούστου 2020, παρουσίασε αύξηση 1,5%, έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκάμηνων.
      Οι κυριότερες μεταβολές των επιμέρους δεικτών τιμών κατηγοριών υλικών σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2020 ήταν οι ακόλουθες:

      Δείτε παρακάτω το διάγραμμα που επιβεβαιώνει τη σταθερή μηνιαία αύξηση του Δείκτη Τιμών Υλικών Κατασκευής Νέων Κτηρίων Κατοικιών:

       
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Κερδισμένοι αλλά και χαμένοι θα προκύψουν από τις αλλαγές στο επίδομα θέρμανσης που επεξεργάζεται ο υπ. Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, προκειμένου η χορήγησή του να είναι «καλύτερα στοχευμένη» όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές. Στον πυρήνα των προτεινόμενων αλλαγών που έχουν αποσταλεί στο Μ. Μαξίμου, βρίσκεται νέα γεωγραφική κατανομή των δικαιούμενων ποσοτήτων επιδοτούμενου καυσίμου, με έμφαση στις κλιματολογικές συνθήκες.
       
      Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα, η επικράτεια χωρίζεται σε τέσσερις κλιματικές ζώνες με βάση τους νομούς. Το μέγιστο ύψος του επιδοτούμενου καυσίμου κυμαίνεται από 500 έως και 2.500 λίτρα, ενώ οι δικαιούχοι προσδιορίζονται με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, που σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν θα αλλάξουν. Αυτό σημαίνει ότι και φέτος, η επιδότηση των 25 λεπτών ανά λίτρο θα αφορά άγαμους με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ και έγγαμους ή μονογονεϊκές οικογένειες με συνολικό εισόδημα έως 20.000 ευρώ (με προσαύξηση 2.000 ευρώ για κάθε παιδί).
       
      Αμετάβλητο παραμένει και το κριτήριο της ακίνητης περιουσίας στα 100.000 ευρώ για τους άγαμους και στα 200.000 ευρώ για έγγαμους και μονογονεϊκές οικογένειες, ενώ η επιδότηση αφορά τα πρώτα 80 τετραγωνικά μέτρα κύριας κατοικίας για την πρώτη κατηγορία, και τα πρώτα 100 τετραγωνικά για τη δεύτερη.
       
      Συνολικά θα διατεθούν 105 εκατ. ευρώ έναντι 210 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ μόλις εκδοθεί η υπουργική απόφαση θα ανοίξει και η ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxis.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/nea-geografiki-katanomi-gia-epidoma-thermansis-oi-kerdismenoi-kai-oi-hamenoi
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξέδωσαν από κοινού εγκύκλιο βάσει της οποίας διευκρινίζεται ότι το ποσοστό κάλυψης για τις εγκατεστημένες Επιχειρήσεις σε οργανωμένους Υποδοχείς βιομηχανικής δραστηριότητας, έχει ορισθεί εκ του νόμου 
      στο 70%, από το 60%, που εφαρμοζόταν εκ παραδρομής μέχρι πρόσφατα από τις υπηρεσίες Δόμησης. Η διευκρίνιση της Εγκυκλίου μάλιστα ανάγεται στη δημοσίευση του ν.4982/2022, δηλαδή στις 15/10/2022.
      Η οδηγία Εγκύκλιος ενδεικτικά αναφέρει:
      Σύμφωνα με την παρ. 2 περ. α) του άρθρου 11 του ν. 4982/2022 (Α’ 195) «2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια: α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%)».  Σύμφωνα με την παρ. 10 του ως άνω άρθρου «10. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και εφαρμόζεται σε όλους τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που πολεοδομούνται. Η ανωτέρω πρόβλεψη του ποσοστού κάλυψης μέχρι 70% είναι άμεσης εφαρμογής για όλους τους Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, όπως αυτοί ορίζονται στην περ. η) της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.4982/2022, ήτοι στους χώρους που είχαν οργανωθεί ως Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.) Η άμεση εφαρμογή ορίζεται εκ του νόμου, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται υποβολή νέου ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής εκ μέρους της Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Eπιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ούτε απόφαση τροποποίησης εκάστου εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου για τους υφιστάμενους Υποδοχείς. Το ποσοστό κάλυψης, το οποίο ορίζεται πλέον μέχρι του 70% καταλαμβάνει εκ της δημοσίευσης του ν.4982/2022, ήτοι από τις 15/10/2022, όλους τους Υφιστάμενους Υποδοχείς». 
      Η Εγκύκλιος αυτή αποτελεί τη συνέχεια σε μια ευρύτερη σειρά πρωτοβουλιών που σταθερά προωθεί η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. σε αγαστή συνεργασία με τις αρμόδιες Γενικές Γραμματείες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο πλαίσιο εμπράκτων μέτρων που στηρίζουν την ελληνική βιομηχανία και δημιουργούν ένα φιλικό τόσο ως προς τις υφιστάμενες όσο και ως προς τις νέες βιομηχανικές επενδύσεις περιβάλλον. Η διευκρίνηση που παρασχέθηκε από τις δύο αρμόδιες Γενικές Γραμματείες έρχεται να τακτοποιήσει ένα θέμα που ήταν σε εκκρεμότητα από τη σχετική νομοθεσία του 2021.
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ΑΕ κ. Θάνος Ψαθάς αναφορικά στην έκδοση της ανακοίνωσης δήλωσε: «Στην ΕΤΒΑ πιστεύουμε ότι οφείλουμε να συμβάλλουμε και να συνεργαζόμαστε αρμονικά με τις Κρατικές Αρχές προς όφελος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και να επενδύουμε στην επίλυση των χρόνιων πραγματικών προβλημάτων τους. Πάντα σε ευθεία και αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους επιχειρηματίες που έχουν επιλέξει τα Επιχειρηματικά μας Πάρκα για την ανάπτυξη της βιομηχανικής τους δραστηριότητας, η ΕΤΒΑ προωθεί εκείνες τις προτάσεις που απελευθερώνουν το βιομηχανικό έργο και ενισχύουν την θέση της ελληνικής βιομηχανίας. Δε θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τα πραγματικά ζητούμενα των Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων χωρίς να υποκύπτουμε σε κινήσεις άστοχου εντυπωσιασμού και μη παραγωγικών επιλογών».
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας ανοικτής διαδικτυακής εφαρμογής, http://renewal.deddie.gr/, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις κατά τόπους δυνατότητες του Διασυνδεδεμένου Δικτύου για την απορρόφηση ισχύος από σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
       
      Επιλέγοντας τη γεωγραφική περιοχή ενδιαφέροντός τους, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να ενημερώνονται αναφορικά με τα διαθέσιμα περιθώρια απορρόφησης ισχύος για κάθε ένα μετασχηματιστή ΥΤ/ΜΤ της επιλεγείσας περιοχής και τη συνακόλουθη δυνατότητα σύνδεσης νέου δυναμικού παραγωγής. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται τόσον υπό μορφή πίνακα όσο και εποπτικά σε χάρτη, με χρωματικό κώδικα διαθεσιμότητας.
       
      Τα στοιχεία αντλούνται από τη μηχανογραφική εφαρμογή διαχείρισης αιτημάτων σύνδεσης σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που έχει αναπτύξει και τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ και ενημερώνονται σε καθημερινή βάση, ώστε να παρέχεται πάντοτε το τρέχον στιγμιότυπο.
       
      Οι παρεχόμενες με την εφαρμογή αυτή πληροφορίες, σε συνδυασμό με τα αναρτημένα αρχεία αιτήσεων στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ, όπου αποτυπώνεται η κατάσταση κάθε αιτήματος καθώς και η ηλεκτρική αντιστοίχισή του, επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να έχουν διαυγή εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο δεσμεύεται ισχύς στο Δίκτυο και διασφαλίζουν το μέγιστο δυνατό επίπεδο διαφάνειας.
       
      Μέσω της νέας εφαρμογής, οι ενδιαφερόμενοι αποκτούν μια πλήρη εικόνα σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη των ΑΠΕ πανελλαδικά, γεγονός που συνεισφέρει στον προγραμματισμό και στην αποτελεσματικότητα των επενδυτικών τους σχεδίων.
       
      Η δημιουργία της εφαρμογής αυτής, εντάσσεται στη γενικότερη στόχευση του ΔΕΔΔΗΕ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες του Δικτύου καθώς και για την υποστήριξη της μεγαλύτερης διείσδυσης της διεσπαρμένης ανανεώσιμης παραγωγής, στα Δίκτυά του.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35336/nea-diadiktyaki-efarmogi-pliroforisis-apo-ton-deddie
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σαν να μην έφταναν οι αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος, που ουσιαστικά επιβλήθηκαν εν κρυπτώ, έρχεται και η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος μετακίνησης των οχημάτων μέσω του αυτοκινητοδρόμου. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, μόνο για διόδια, κοστίζει πλέον 59 ευρώ!
       
      Έχει σημασία να τονιστεί ότι η έναρξη του νέου σταθμού διοδίων (μετωπικός και πλευρικοί), που τίθεται σε λειτουργία από σήμερα Δευτέρα στο γνωστό πέταλο του Μαλιακού και στη θέση Μαυρομαντήλα, ανακοινώθηκε «στα μουλωχτά» το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι, μία μόλις ημέρα πριν τεθεί σε λειτουργία, με προφανή σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι αντιδράσεις!
       
      Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα νέα διόδια επιβάλλονται με αφορμή την απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος από τον ανισόπεδο κόμβο Αγ. Μαρίνας-Ράχες, που κατασκευάστηκε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου και παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση στην εταιρία Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
       
      Κι αυτά όταν πριν από περίπου ένα χρόνο εκταμιεύτηκε από το Ελληνικό Δημόσιο το αστρονομικό ποσό των 896 εκατ. ευρώ (σ.σ.: σχεδόν όσα εισπράχτηκαν από τον ΕΝΦΙΑ) προς τις εταιρίες που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους για αποζημιώσεις και δημόσια συμμετοχή!
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/ellada/article/120899/nea-diodia-apo-simera-sto-petalo-tou-maliakou/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα μείωση 5,3% καταγράφηκε τον Αύγουστο εφέτος στον όγκο της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, ενώ στο οκτάμηνο, ο οικοδομικός όγκος εμφανίζεται μειωμένος κατά 6,1%.
       
      Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, τον Αύγουστο εφέτος το μέγεθος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας στο σύνολο της χώρας ανήλθε σε 862 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 166,3 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 752,1 χιλιάδες m3 όγκου.
       
      Παρουσίασε, δηλαδή, μείωση 19,7% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 18,3% στην επιφάνεια και 5,3% στον όγκο, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2013.
       
      Το οκτάμηνο, καταγράφεται μείωση 13,6% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 11,6% στην επιφάνεια και 6,1% στον όγκο, σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου- Αυγούστου 2013.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=456266
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα προβλήματα που εντοπίζονται στους δασικούς χάρτες ήταν το αντικείμενο της συνάντησης με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, που είχε την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου, αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Ρεθύμνου, στη σκιά της συνεχιζόμενης εδώ και 25 ημέρες κατάληψης της τοπικής Δ/νσης Δασών.
      Ο κ. Σκρέκας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των αγροτοκτηνοτρόφων για τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για την επίλυσή τους. Όπως είπε, είναι υποχρεωτικά εκτελεστή από όλες τις δασικές υπηρεσίες της χώρας η εξαίρεση από τον χαρακτηρισμό τους ως δασικών των εκτάσεων μόνο με ασπαλάθους, η οποία έγινε τον περασμένο Απρίλιο, μετά από την ομόφωνη γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία έγινε αποδεκτή από τον αρμόδιο Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Αμυρά.
      Όπως είπε ο κ. Σκρέκας, πλέον η επίλυση των ιδιοκτησιακών ζητημάτων είναι ταχύτατη στις περιοχές της χώρας όπου δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, όπως είναι και η Κρήτη, με τον νόμο 4819/2021 ο οποίος ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλιο. Όπως μάλιστα ανέφερε, εντός της επόμενης εβδομάδας θα εκδοθεί εγκύκλιος με σαφείς κατευθύνσεις για όλα τα θέματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή του νόμου 4819. Επισήμανε, επίσης, ότι για την ολοκλήρωση των οριζόντιων διορθώσεων στους δασικούς χάρτες και την εξέταση διοικητικών πράξεων που έχουν στην κατοχή τους οι πολίτες από τις αρμόδιες υπηρεσίες, έχουν χορηγηθεί δύο φορές παρατάσεις έξι και τεσσάρων μηνών αντίστοιχα.
      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε, τέλος, ότι θα ληφθούν άμεσα μέτρα με νομοθετική ρύθμιση εντός του επόμενου μήνα για την εξαίρεση των δασωμένων αγρών και την ασφαλή αντιμετώπιση εκχερσωμένων πρώην δασικών εκτάσεων, σε απόλυτη συμμόρφωση με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
      Την κατ’ αρχήν ικανοποίησή του “για την δικαίωση του αγώνα με σκοπό την επίλυση των άλυτων μέχρι σήμερα θεμάτων, παρά τις φωνές που ισχυρίζονταν ότι όλα λύθηκαν” εξέφρασε με δηλώσεις του στην ΕΡΤ Ηρακλείου το μέλος της Συντονιστικής Ρεθύμνου Γιώργος Βενιεράκης. Όπως είπε: “Αναμένουμε εμπράκτως την υλοποίηση των δεσμεύσεων του κ. Σκρέκα”. Μετά τις εξελίξεις που έφερε η συνάντηση με τον υπουργό Περιβάλλοντος, η Συντονιστική Ρεθύμνου θα συνεδριάσει εκ νέου για να αποφασίσει σχετικά με την πορεία της κατάληψης.
      ertnews.gr
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε έγγραφο, που διαβιβάστηκε στο ΤΕΕ από τη Γενική Γραμματεία Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών Γενική Δ/νση Ενέργειας, με υπογραφή της Διευθύντριας Ενεργειακών Πολιτικών & Ενεργειακής Αποδοτικότητας, κας Βασιλικής Σίτα, με θέμα «Τροποποίηση διατάξεων του ν.4122/2013 και του ν.4342/2015», αναφέρονται τα ακόλουθα:
      Στο σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο σημειώνονται τα εξής:
      Υπενθυμίζουμε παρακάτω το περιεχόμενο των άρθρων 70 και 71 του ν. 4602/2019:
    13. Επικαιρότητα

      nisorvani

      Με την εγκύκλιο δίνονται διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων των ν. 4462/2017 (ΦΕΚ 39 Α΄) και του ν. 4467/2017 (ΦΕΚ 56 Α΄) και οδηγίες για τον χειρισμό ζητημάτων που έχουν προκύψει με αφορμή την ανάρτηση των δασικών χαρτών.
       
      Η εγκύκλιος περιλαμβάνει δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος δίνονται διευκρινίσεις και οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν τους δασικούς χάρτες (αναδασωτέες εκτάσεις, αντιρρήσεις, πρόδηλα σφάλματα), ενώ το δεύτερο μέρος αφορά τις λοιπές διατάξεις του ν. 4467/2017 (έγκριση επέμβασης, εξαγορά, παραχωρητήρια, τοπογραφικά διαγράμματα, κ.α.).
       
      Δείτε την Εγκύκλιο εδώ
       
      Πηγή: https://www.teepelop.gr/11112/announcements/nea-egkiklios-ar-prot-15857715804-7-2017-tou-ipen-me-thema-efarmogi-diataxeon-nomon-44622017-ke-44672017-ke-lipes-odigies-me-emfasi-stin-efarmogi-diataxeon-gia-tous-dasikous-char/
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα εγκύκλιο προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, με διευκρινήσεις σχετικά με τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, εξέδωσε το ΥΠΕΝ.
      Στην εγκύκλιο αναφέρονται τα ακόλουθα:
      Δείτε παρακάτω τι αναφέρουν τα επίμαχα άρθρα που μνημονεύονται στην εγκύκλιο:
      Ν.4495/2017
      Άρθρο 7
      Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.)Συγκρότηση και αρμοδιότητες
      Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.).
      Άρθρο 3
      ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
      Άρθρο 7
      ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ Σ.Α. ΜΕ ΑΛΛΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Διευκρινίσεις αναφορικά με την ανάκληση αποφάσεων αναδασωτέων εκτάσεων μη υπαγομένων στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, λόγω συμπερίληψής τους στους δασικούς χάρτες, εξέδωσε ο  Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αμυράς.
      Αναλυτικά, στην εγκύκλιο που αποστέλλεται στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας με σκοπό την κοινοποίησή της στις αντίστοιχες Δασικές Υπηρεσίες, αναφέρονται τα εξής:
      ΘΕΜΑ:  «Περί ανάκλησης αποφάσεων αναδασωτέων, εκτάσεων μη υπαγομένων στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, λόγω συμπερίληψής τους στους δασικούς χάρτες ως τμήματα ευρύτερης αναδασωτέας»
      Προκειμένου αντιμετωπίσεως ζητημάτων επί εκτάσεων μη υπαγομένων στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, οι οποίες ωστόσο συμπεριελήφθησαν εντός ευρύτερων εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί αρμοδίως αναδασωτέες, παρατίθενται τα κάτωθι:
      Λαμβανομένου υπόψη του θεματικού περιεχομένου του δασικού χάρτη (αναρτημένου, θεωρημένου ή κυρωμένου) εκάστης περιοχής, εκτάσεις με χαρακτηρισμό (ΑΑ), (ΠΑ) και επιπλέον πληροφορία (ΑΝ), καταλαμβάνονται από τα οριζόμενα στην διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 44 ν. 998/1979 ως ισχύει, προκειμένου της ακολουθητέας διαδικασίας ανάκλησης (τροποποίησης) της απόφασης κήρυξης έκτασης ως αναδασωτέας. Η οικεία δασική Αρχή (Δασαρχείο/Δ/νση Δασών άνευ Δασαρχείου), προβαίνει άμεσα σε εισήγηση αρμοδίως επί της διαδικασίας, τηρουμένων των οριζομένων στην ως άνω σχετική διάταξη. Η ως άνω διαδικασία διενεργείται αυτεπαγγέλτως και για τις εκτάσεις, που δεν αποτέλεσαν και δεν αποτελούν δάση ή δασικές εκτάσεις κατόπιν διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων είτε κατόπιν εκδόσεως απόφασης των Επιτροπών Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.). Σημειωτέον, δεν απαιτείται η ανωτέρω διαδικασία επί εκτάσεων που καταλαμβάνονται από τα οριζόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 14 ν. 998/1979 ως ισχύει, επί των οποίων οι σχετικές διορθώσεις του δασικού χάρτη υλοποιούνται άμεσα από την οικεία Διεύθυνση Δασών.
      Κατόπιν δημοσιεύσεως της εκδοθείσης αποφάσεως (ανάκλησης ή τροποποίησης) στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εν συνεχεία στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, το περιεχόμενο του δασικού χάρτη αναμορφώνεται – διορθώνεται κατά περίπτωση, από την οικεία Δ/νση Δασών της αντίστοιχης Περιφερειακής Ενότητας.
      Ιδίας αντιμετωπίσεως τυγχάνουν και οι εκτάσεις, τελούσες υπό καθεστώς νομίμου αλλαγής χρήσης, και εμφαίνονται στον δασικό χάρτη με χαρακτηρισμό (ΔΑ) και επιπλέον πληροφορία (ΑΝ), με την επισήμανση ότι η απόδοσή τους νομίμως σε χρήση διαφορετική του προορισμού τους δεν αναιρεί σε κάθε περίπτωση, την υπαγωγή τους στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, ως εμπίπτουσες στις διατάξεις του έκτου κεφαλαίου ν. 998/1979 ως ισχύει, τηρουμένων των όρων και προϋποθέσεων που έχουν τεθεί αρμοδίως στις εκδοθείσες αποφάσεις του επιτρεπτού επέμβασης. Στην περίπτωση αυτή εντάσσονται και οι εκτάσεις των οποίων η εκχέρσωση είχε εγκριθεί ήδη, πριν από την καταστροφή τους, για λόγο δημοσίου συμφέροντος με την έκδοση οικείας νομικής πράξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην πρώτη παράγραφο του πρώτου εδαφίου του άρθρου 38 ν. 998/1979 ως ισχύει.
      Κατά τα λοιπά παραπέμπουμε στα διαληφθέντα της προγενεστέρως εκδοθείσας υπ’ αριθ. 153373/441/22-2-2017 Εγκ. Δ/γής του Υπουργείου με ΑΔΑ: 61ΤΗ4653Π8-Ω7Θ.
      Παρακαλούμε όπως η παρούσα κοινοποιηθεί στις Δασικές Υπηρεσίες των αντιστοίχως περιοχών δικαιοδοσίας σας, προς ενημέρωση και εφαρμογή της, στα πλαίσια ασκήσεως των αρμοδιοτήτων τους.
    16. Επικαιρότητα

      ΕΥΗ ΤΑΥΛΑΚΗ

      Έκδοση νέας εγκυκλίου με διευκρινήσεις που αφορούν την αναγραφή του ΑΠ του ΠΕΑ στα μισθωτήρια.
       
      Προθεσμία 4 μηνών από σήμερα για έκδοση ΠΕΑ και καταχώρηση του ΑΠ στο μισθωτήριο και για τα παλιά μισθωτήρια, που ενώ είχαν υποχρέωση, οι ιδιοκτήτες δεν είχαν προβεί στην έκδοση ΠΕΑ (αυτό που εμφανιζόταν ως προαιρετικό στην εγκύκλιο του 2014).
       
      Επίσης υπενθυμίζει το πρόστιμο του κατα νόμο υπόχρεου από 1.000 εως 10.000 ευρώ.
       
      Πηγή: https://www.buildingcert.gr/
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εγκύκλιο με διευκρινίσεις σχετικά με την κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια στην ξηρά, των έργων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη στεριά και των υδροηλεκτρικών έργων, κατόπιν της υπ’ αρ. 1885/2023 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, εξέδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      - Advertisement - Υπενθυμίζουμε πως με την απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτή την αίτηση ακύρωσης που είχε κατατεθεί με πρωτοβουλία της Κίνησης για την Προστασία των Νησίδων στις 27/10/2020 κατά της Υπουργικής Απόφασης του 2020, του τότε υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκη (και της «διορθωτικής» αυτής του 2022), διά των οποίων είχαν εξαιρεθεί από την υποχρέωση της εκτίμησης των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων μέσω της εκπόνησης ΜΠΕ (Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) εκατοντάδες έργα αιολικών και φωτοβολταϊκών σταθμών.
      Με την πρώτη και τη δεύτερη «διορθωτική» Υπουργική Απόφαση είχε διπλασιαστεί η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών σταθμών (από 5 σε 10MW) και είχε πενταπλασιαστεί η αντίστοιχη ισχύς των φωτοβολταϊκών σταθμών (από 2 σε 10 MW) που εξαιρούνται από τη διαδικασία εκτίμησης των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ενώ υπήρχαν αντίστοιχες προβλέψεις και για μικρά υδροηλεκτρικά έργα.
      - Advertisement - Με την 1885/2023 απόφαση του ΣτΕ, έγιναν δεκτοί οι ισχυρισμοί των αιτούντων, με τους οποίους υποστήριζαν ότι η κατάταξη έργων σε χαμηλότερη περιβαλλοντική κατηγορία και η εξαίρεσή τους από τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, χωρίς να γίνεται επίκληση επιστημονικής ή τεχνικής μελέτης από την οποία να προκύπτουν οι λόγοι που δικαιολογούν τις τροποποιήσεις αυτές, συνιστούν μεταβολή επί το δυσμενέστερον ως προς το εύρος και τις απαιτήσεις της εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των εν λόγω κατηγοριών έργων ΑΠΕ. (διαβάστε περισσότερα στο B2Green)
      Η νέα εγκύκλιος
      Διαβάστε παρακάτω το περιεχόμενο της νέας εγκυκλίου του ΥΠΕΝ το οποίο κλήθηκε να δώσει προσωρινή λύση στο ανωτέρω ζήτημα, μέχρι την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης κατάταξης των έργων ΑΠΕ που θα αντικαταστήσει τις σχετικές διατάξεις:
      Θέμα: Διευκρινίσεις σχετικά με την κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια στην ξηρά, των έργων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη στεριά και των υδροηλεκτρικών έργων, κατόπιν της υπ’ αρ. 1885/2023 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
      Σχετ.:
      Ο Ν. 4014/2011 (Α΄ 209) «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων …» όπως τροποποιημένος ισχύει. Η υπ’ αρ. 1885/2023 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η YA υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/74463/4562/2020 (Β΄ 3291) «Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/ 27-7-2016 (Β΄ 2471) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής “Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/2011 (Α΄ 209)”, ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 10ης Ομάδας». Η YA υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/17185/1069/2022 (Β΄ 841) «Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΠΑ/οικ.37674/27-7-2016 υπουργικής απόφασης “Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπουργικής απόφασης 1958/2012 – Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4014/21.9.2011 (Α΄ 209), όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει» (Β΄ 2471)”», όπως τροποποιημένη ισχύει. Η YA υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ.37674/2016 (Β΄ 2471) «Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπουργικής απόφασης 1958/2012 – Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4014/21.9.2011 (Α΄ 209), όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει». Η YA υπ’ αρ. 2307/2018 (Β΄ 439) «Τροποποίηση της υπ’ αριθ. ΔΙΠΑ/οικ 37674/27- 7-2016 ΦΕΚ: 2471/Β/10-8-2016) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής “Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν.4014/21.09.2011 (Α΄ 209)”, ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων των 1ης, 2ης, 3ης, 4ης, 5ης, 6ης, 7ης, 8ης, 9ης, 10ης, 11ης και 12ης Ομάδων.» Για την ομαλή εφαρμογή των παρ. 1 και 4 του άρθρου 1 του 1ου σχετικού νόμου διευκρινίζονται τα εξής:
      Με τη 2η σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκε η κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια στην ξηρά, των έργων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη στεριά, καθώς και των υδροηλεκτρικών έργων, όπως αυτή είχε καθοριστεί με την 3η σχετική ΥΑ και όπως αυτή συνεχίστηκε με την 4η σχετική ΥΑ. Ως εκ τούτου, από την ημερομηνία δημοσίευσης και έναρξης ισχύος της 2ης σχετικής απόφασης, 25η Οκτωβρίου 2023, η κατάταξη των τριών παραπάνω ειδών έργου καθορίζεται από την προϊσχύουσα απόφαση κατάταξης, η οποία είναι η 5η σχετική, όπως τροποποιήθηκε (μόνο ως προς την κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια στην ξηρά) με την 6η σχετική ΥΑ. Η ως άνω κατάταξη και κατά συνέπεια η διευκρίνιση που παρέχεται με την παρούσα εγκύκλιο ισχύει έως την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης κατάταξης των έργων ΑΠΕ που θα αντικαταστήσει τις σχετικές διατάξεις των ως άνω ΥΑ. Η παρούσα εγκύκλιος αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ.
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα εκκαθαριστικά σημειώματα ΕΝΦΙΑ θα σταλούν τις επόμενες μέρες σε 50.000 ιδιοκτήτες ακινήτων. Πρόκειται για τους φορολογούμενους που υπέβαλαν τροποποιητικές δηλώσεις Ε9.
       
      Για τους περίπου 40.000 από αυτούς, με βάση τα νέα στοιχεία, προέκυψε ότι δικαιούνται την έκπτωση 50% από τον φόρο ή πλήρη απαλλαγή ενώ για τους υπόλοιπους 10.000 η εκκαθάριση έδειξε ότι χάνουν την απαλλαγή και τις εκπτώσεις.
       
      Σημειώνεται ότι για τους ιδιοκτήτες για τους οποίους θα προκύψουν μειώσεις φόρου, στις επόμενες δόσεις που απομένουν, θα γίνει συμψηφισμός των ποσών που έχουν καταβληθεί.
       
      Τα νέα εκκαθαριστικά θα μπορούν να τα βρουν οι φορολογούμενοι στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο TAXISnet.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/92508
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα εκκαθαριστικά σημειώματα για όλους τους υπόχρεους θα εκδοθούν από το υπουργείο Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ έως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει περισσότερο χρόνο στους υπόχρεους για να εξοφλήσουν τον φόρο που τους αναλογεί και στο πλαίσιο αυτό θα απαιτηθεί η έκδοση νέων εκκαθαριστικών που θα περιλαμβάνουν τον νέο αριθμό δόσεων.
       
      Οταν ξεκινήσει το τρίτο θερινό τμήμα της Βουλής, η κυβέρνηση θα καταθέσει τις όποιες αλλαγές αποφασιστούν για τον φετινό ΕΝΦΙΑ, καθώς και τη ρύθμιση για την αλλαγή του αριθμού των δόσεων αποπληρωμής του φόρου. Ετσι, τα ποσά που αναγράφονται στα υφιστάμενα εκκαθαριστικά θα αλλάξουν και εκτιμάται ότι τα νέα σημειώματα θα είναι έτοιμα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να καταβάλουν την πρώτη δόση οι υπόχρεοι έως το τέλος του ίδιου μήνα.
       
      Πάντως, πέραν των ρυθμίσεων που θα γίνουν για φέτος, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα επόμενα χρόνια.
       
      Το θέμα αυτό θα αποτελέσει σημείο διαπραγμάτευσης με την τρόικα και αυτή τη στιγμή δεν είναι βέβαιο εάν θα υπάρξουν από το 2015 νέες αλλαγές στον φόρο που θα οδηγούν σε μείωση της υποχρέωσης για την πλειονότητα των φορολογούμενων.
       
      Ωστόσο, μια πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκη, είναι να αλλάξει ο φορέας διαχείρισης του φόρου. Η πρόταση του κ. Μηταράκη προβλέπει την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ από δήμους και περιφέρειες αντί από το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Μιλώντας χθες σε τηλεοπτική εκπομπή του σταθμού ΑΝΤ1, ο κ. Μηταράκης υποστήριξε ότι η αλλαγή αυτή πρέπει να γίνει «προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει αναλάβει».
       
      Το σενάριο αυτό έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, καθώς μεταξύ άλλων διευκολύνει την κυβέρνηση και σε πολιτικούς όρους, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Ο κ. Μηταράκης, δε, δεν εξήγησε πώς θα γίνει η μεταφορά της είσπραξης του φόρου από το υπουργείο Οικονομικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/780224/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/nea-ekka8aristika-enfia-gia-oloys-ews-ta-mesa-toy-septemvrioy
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δυο μήνες μετά την κρίση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίθηκε νόμιμο και συνταγματικό το προεδρικό διάταγμα και έγιναν μόνο κάποιες παρατηρήσεις, η υπόθεση επιστρέφει και πάλι στο ΣτΕ μετά την προσφυγή των κατοίκων και φόρεων της περιοχής.
      Τη νέα προσφυγή υπέβαλλαν 507 κάτοικοι της περιοχής του Ελληνικού (Κάτω και Άνω Ελληνικό, Άγιος Κοσμάς, Αργυρούπολης και όμοροι Δήμοι),και 4 νομικά πρόσωπα (Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών -Τμήμα Αττικής, Ελληνικό Δίκτυο Φίλοι της Φύσης, Ινστιτούτο για την Ενδογενή Παραγωγική Ανασυγκρότηση και Σύλλογος Κατοίκων Κάτω Ελληνικού). Με αυτή ζητούν να ακυρωθεί το προεδρικό διάταγμα γιατί βλάπτει ανεπανόρθωτα την ποιότητα ζωής τους και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, αφού δημιουργεί μια νέα πόλη μέσα στον πυκνοδομημένο αστικό ιστό των Αθηνών, που μπορεί να υπερβεί τους 44.000 κατοίκους, με συντελεστή δόμησης προσαυξημένο κατά 70%, ενώ επιτρέπει τη δημιουργία 3 νέων τουριστικών ζωνών συνολικής έκτασης 1.092 στρεμμάτων.
      Οπως λένε παραβιάζεται η αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης (άρθρο 24 Συντάγματος), καθώς έχουν ξεπεραστεί τα ανεκτά όρια της φέρουσας ικανότητας του Λεκανοπεδίου της Αττικής και της ισορροπίας μεταξύ δομημένων και αδόμητων κοινόχρηστων εκτάσεων.
      Οι κάτοικοι ισχυρίζονται πως η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκπονήθηκε εκ των υστέρων, ενώ η ειδική μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, δεν εξέτασε τις επιπτώσεις απο την ανέγερση πληθώρας κτιρίων, αδιευκρίνιστου αριθμού, τα οποία μπορεί να φθάσουν και τα 60 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους, όπως και από τη δημιουργία 6 ουρανοξυστών (ο ένας θα έχει και καζίνο 15.000 τ.μ.).
      Τέλος, επικαλούνται βλάβη της περιουσίας τους καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι ουρανοξύστες θα εμποδίζουν τη θέα προς τη θάλασσα και θα υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής των κατοίκων και την αξία των ακινήτων τους.
      Η απόφαση του ΣτΕ που άναβε «πράσινο φως» για την επένδυση του Ελληνικού
      Υπενθυμίζεται, ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε κρίνει νόμιμο το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για το Ελληνικό.
      Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχε αποφανθεί ότι το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος δεν προσκρούει στο Σύνταγμα, έκανε ωστόσο παρατηρήσεις νομοτεχνικού περιεχομένου υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να τηρηθούν ευλαβικά όλες οι περιβαλλοντικές, πολεοδομικές και νομοθετικές προβλέψεις.
      Οι Σύμβουλοι της Επικρατείας άναψαν «πράσινο φως» και για τους προβλεπόμενους ουρανοξύστες κρίνοντας ότι δικαιολογούνται για την εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος.
      Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση στο Ελληνικό ήταν ένα από τα δύο προαπαιτούμενα των Θεσμών για την έγκριση της τελευταίας δόσης.
      Το δημόσιο συμφέρον «συνίσταται στη δημιουργία μητροπολιτικού πόλου πολλαπλών λειτουργιών εθνικής εμβέλειας και διεθνούς αναφοράς, στην κατασκευή και συντήρηση μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου και αναψυχής στην Αττική και στην ίδρυση μητροπολιτικού πόλου ανάπτυξης στην περιοχή, με πολλαπλούς ειδικότερους στόχους που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αντιμετώπιση της οξείας οικονομική κρίσης, την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, την αύξηση της απασχόλησης και τη μείωση της ανεργίας, την καταπολέμηση της φτώχειας, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, τη μείωση του δημοσίου χρέους, την ανάδειξη της Αθήνας σε πολιτιστική μητρόπολη, σε τουριστικό πόλο διεθνούς ακτινοβολίας, σε σημαντικό κέντρο οικονομικής ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας κ.ά.».
      Σε άλλο σημείο της πολυσέλιδης γνωμοδότησης αναφορικά με την κατασκευή υψηλών κτιρίων, η ολομέλεια αναφέρει ότι «με την ανέγερση υψηλών κτιρίων βελτιώνεται η ποιότητα ζωής λόγω της μείωσης της κάλυψης, της αύξησης ελεύθερου χώρου και πρασίνου και τη βελτίωση του φωτισμού και ηλιασμού» και κατά συνέπεια είναι νόμιμες οι σχετικές διατάξεις του σχεδίου διατάγματος.
      Επίσης, νόμιμες είναι και οι προβλεπόμενες «ήπιες επεμβάσεις στην ακτή, η αναβάθμιση της παραλίας και η δυνατότητα κατασκευής ενυδρείου, σε συνδυασμό άλλωστε και με την ευρύτερη ανάπλαση του Φαληρικού όρμου που έχει εγκριθεί».
      Οι αρχαιολογικοί χώροι και η προσταςία τους απασχόληςαν εκτενώς τους δικαστές, οι οποίοι σημειώνουν ότι " η αρχαιολογική έρευνα και η λήψη μέτρων προστασίας και συντήρησης των μνημείων, όπου αυτά κρίνονται αναγκαία, προηγούνται της ενάρξεως οποιουδήποτε τεχνικού έργου και ολοκληρώνονται εντός ευλόγου χρόνου με γνώμονα την έγκαιρη υλοποίηση του έργου».
      Ακόμη, αναφέρεται ότι παρά το υπέρμετρο ύψος ορισμένων κτιρίων (ουρανοξύστες) που προβλέπεται να κατασκευαστούν, με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις, επιδιώκεται, επαρκώς, η προστασία των αρχαιοτήτων και μνημείων και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς διασφαλίζεται πλήρως με το εν λόγω σχέδιο διατάγματος.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.