Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με ένα εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό πρότζεκτ, μία τριγωνική κατοικία στα Μέγαρα, το ελληνικό γραφείο Tense Architecture Network "ΤΑΝ", διεκδικεί το ευρωπαϊκό βραβείο σύγχρονης αρχιτεκτονικής, το Mies van der Rohe 2015.
      Πρόκειται για μία "eco-friendly" κατοικία, περιτριγυρισμένη από ελιές και θέα στα Γεράνεια Όρη και στον κάμπο των Μεγάρων.
       
      Οπως αναφέρει το wallpaper.com, οι πελάτες, ένα ενεργό και οικολογικά σκεφτόμενο ζευγάρι, πλησίασαν τους αρχιτέκτονες για να δημιουργήσουν ένα σπίτι μέσα σε οικόπεδο τους, το οποίο ήδη περιείχε 300 ελαιόδεντρα. Το σχέδιό τους ήταν να το κάνουν δεύτερο σπίτι τους και να μοιράσουν το χρόνο τους ανάμεσα στην Αθήνα (το διαμέρισμά τους στην ελληνική πρωτεύουσα έχει επίσης σχεδιαστεί από το ΤΑΝ) και σε αυτό, το πιο ήρεμο σκηνικό.
       
      Το τριγωνικό σχέδιο της κατασκευής χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες: δύο κλειστούς χώρους και δύο ανοικτές αυλές.
       

       

       

       

       

       
      Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.wallpaper.com/architecture/tense-architecture-networks-concrete-residence-in-megara-has-all-angles-covered/8329
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=14610
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η ΔΕΗ εξαντλεί κάθε περιθώριο, για να διευκολύνει τους καταναλωτές να καταβάλουν το αντίτιμο των λογαριασμών τους, ανέφερε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Εμμ. Παναγιωτάκης, η εκλογή του οποίου εγκρίθηκε χθες από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων. Ταυτόχρονα κάλεσε τους καταναλωτές να εξαντλήσουν τα δικά τους περιθώρια, γιατί "η πληρωμή των λογαριασμών είναι το οξυγόνο της εταιρείας".
       
      Σημείωσε δε ότι μαζί με το ρεύμα οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού περιλαμβάνουν και άλλα πράγματα που πολλές φορές δημιουργούν παρεξηγήσεις.
       
      Τέλος, χαρακτήρισε ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι οι διακηρύξεις της κυβέρνησης τάσσονται υπέρ μίας ισχυρής ΔΕΗ, ενώ κάλεσε τους εργαζόμενους, να δώσουν έμπρακτη απάντηση σε όσους, "όχι μόνο για ιδεολογικούς λόγους, αλλά και για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους", βάλλουν εναντίον των εταιρειών του Δημοσίου και ειδικότερα της ΔΕΗ.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15140
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης επικρίνουν τόσο την κυβέρνηση όσο και τις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Βρανδεμβούργο, το οποίο δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν ως «εργοτάξιο του τρόμου».
       
      Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αεροδρομίου είναι η Siemens και Bosch, ενώ το κόστος του έργου ξεπερνά τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αρχικά ήταν προγραμματισμένο να έχει περατωθεί το 2010, κοστίζει στο κράτος κάτι περισσότερο από 16 εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
       
      Το νέο αεροδρόμιο είναι συνολικής έκτασης 350,000 τετραγωνικών μέτρων αλλά τα ζητήματα που έχουν προκύψει ειδικά με τα μέτρα πυρασφάλειας και τις εξόδους κινδύνου είναι πάρα πολλά. Συγκεκριμένα σε πρόσφατο έλέγχο το σύστημα συναγερμού αλλά και πυρόσβεσης κάθε άλλο παρά αποτελεσματικά λειτούργησε με τις διαμαρτυρίες των υπευθύνων αρχών να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας.
       
      Εκπρόσωπος της Bosch έσπευσε να δηλώσει: «από την πλευρά μας οι ανιχνευτές καπνού αλλά και το σύστημα πυρασφάλειας συνολικά λειτουργεί κανονικά χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού».
       
      Δεχόμενος πυρά και πιέσεις από όλες τις κατευθύνσεις πλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος των αεροδρομίων του Βερολίνου, Rainer Schwarz έσπευσε να τονίσει πως κάθε πρόβλημα βρίσκετε υπό έλεγχο και τονίζεται πως έχουν ήδη διατεθεί επιπλέον κεφάλαια ώστε το έργο να είναι τελικώς ετοιμοπαράδοτο μέχρι το πέρας του deadline που η κυβέρνηση έχει θέσει ως οριστική ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31158-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CF%86%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B7-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αναζητάτε χάρτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας; Χάρτες με τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ; Μήπως τους χάρτες των προστατευόμενων περιοχών Natura;
       
      Μια πληθώρα γεωχωρικών δεδομένων, δηλαδή δεδομένων που μπορούν να απεικονιστούν σε χάρτη, είναι διαθέσιμα στο geodata.gov.gr: μια υπηρεσία ανοιχτών δεδομένων για την υποστήριξη της δημόσιας διοίκησης και την ενθάρρυνση ερευνητικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών.
       
       
       
      Το geodata.gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει δεδομένα από άλλους φορείς και υπηρεσίες, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και μέχρι σήμερα έχει προσφέρει ανοικτά γεωχωρικά δεδομένα σε περισσότερους από 500.000 χρήστες.
      Τα δεδομένα και οι διαδραστικοί χάρτες τουαξιοποιούνται από επαγγελματίες, επιστήμονες, φοιτητές και πολίτες, συμβάλλοντας έτσι στη διαφάνεια, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση δημοσίων πόρων, στην ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας και στην οικονομική ανάπτυξη.
       
      —Νέα εμφάνιση, καλύτερη λειτουργία
       
      Πρόσφατα το geodata.gov.gr άλλαξε εμφάνιση και λειτουργία, προσφέροντας ταχύτερη και απλούστερη διάθεση ανοικτών δεδομένων. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί ελεύθερα να δημοσιεύσει, να επαναχρησιμοποιήσει και να απεικονίσει τα δημοσιευμένα δεδομένα.
       
      Οι αναβαθμισμένοι χάρτες του geodata.gov.gr μπορούν πλέον να ενσωματώνουν δορυφορικές εικόνες και αεροφωτογραφίες.
      Το geodata.gov.gr στηρίζεται σε ανοικτό λογισμικό, που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου PublicaMundi. Η παλιά έκδοση θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση old.geodata.gov.gr μέχρι τα μέσα του 2016, χωρίς όμως να ενημερώνεται με νέα γεωχωρικά δεδομένα.
       
      Επίσης, στο labs.geodata.gov.gr φιλοξενείται ένα δοκιμαστικό περιβάλλον για τις νέες υπηρεσίες που αναπτύσσονται, όπως και για την εκπαίδευση στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης στην ανάρτηση δεδομένων.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/01/08/xartes-geodata-127760/
    5. Επικαιρότητα

      basgoud

      Ραγδαία αύξηση στις αποποιήσεις κληρονομιών, την τριετία 2013-2015, δείχνουν τα στοιχεία όλων των Ειρηνοδικείων της χώρας που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
       
      Τα φορολογικά βάρη και τα χρέη φαίνεται πως καθιστούν ασύμφορη την αποδοχή κληρονομιάς για δεκάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι επιλέγουν να μην κάνουν αποδοχή κληρονομιών προκειμένου να μην κληρονομήσουν χρέη των συγγενών τους, αλλά και επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, την οποία δεν μπορούν και να πουλήσουν εύκολα.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι στο μεγαλύτερο Ειρηνοδικείο της χώρας, το Ειρηνοδικείο Αθηνών, οι αποποιήσεις κληρονομιάς το 2015 ανήλθαν σε 9.566, από 6.079 που ήταν το 2013.
       
      Συνολικά, οι αποποιήσεις κληρονομιών, με βάση τα στοιχεία από τα Ειρηνοδικεία της χώρας, ανήλθαν το 2015 σε 45.627, από 29.200 που ήταν το 2013 και 41386 που ήταν το 2014.
       
      Ενδεικτικά, στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 3.298, το 2014 ανήλθαν σε 4.465 και το 2015 έφτασαν τις 5068. Στο Ειρηνοδικείο Πειραιά το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 1509, το 2014 ήταν 1539, και το 2015 ανήλθαν σε 1692.
       
      Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υψηλά είναι τα ποσοστά των αποποιήσεων κληρονομιών, όχι μόνο σε περιοχές όπως η Καλλιθέα που τα σπίτια πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές, αλλά και περιοχές όπως το Χαλάνδρι και το Μαρούσι, βάσει των στοιχείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Δικαιοσύνης.
       
      Τα στοιχεία είχε ζητήσει η βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ελένη Ζαρούλια.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα σε μία ημέρα εκδηλώθηκαν 62 δασικές πυρκαγιές σε όλη την Ελλάδα, ενώ, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι περισσότερες από αυτές τέθηκαν άμεσα υπό έλεγχο στο αρχικό στάδιο.
       
      Υπό μερικό έλεγχο τέθηκαν οι πυρκαγιές στις εξής περιοχές: Κρυονέρι Αττικής, Καλίτσαινα Μεσσηνίας, Άγιος Ιωάννης Αρτέμιδας Αττικής, Θορικό Λαυρίου Αττικής και Προφήτης Ηλίας Ηρακλείου Κρήτης.
       
      Για σήμερα Παρασκευή πολύ υψηλός κίνδυνος (Δείκτης 4), σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, προβλέπεται στους Νομούς Αττικής, Βοιωτίας, Εύβοιας, Χανίων, Ηρακλείου, Ρεθύμνης, Λασιθίου, Κυκλάδων και στα νησιά Χίος, Σάμος, Ικαρία.
      Η Πυροσβεστική απευθύνει έκκληση στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε δραστηριότητα θα μπορούσε να προκαλέσει την εκδήλωση πυρκαγιάς.
       
      Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς οι πολίτες θα πρέπει:
      Να ειδοποιούν αμέσως το κέντρο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στον αριθμό κλήσης 199
      Να απομακρύνονται έγκαιρα, εάν δεν μπορούν να βοηθήσουν στην καταστολή της φωτιάς, για τη δική τους ασφάλεια, αλλά και για να μην παρεμποδίζουν το έργο της Πυροσβεστικής.

      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-24%CF%89%CF%81%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-62-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B1/
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε και η δεύτερη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ για τα 10 λιμάνια που του ανήκουν. Της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας τα οποία αποτελούν την αιχμή του δόρατος της λιμενικής βιομηχανίας, μαζί με τα δύο μεγάλα, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
       
      Μελέτη η οποία δείχνει την αναπτυξιακή προοπτική που έχουν τα λιμάνια ώστε να προχωρήσει η διαδικασία των παραχωρήσεων. Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε προσλήψεις συμβούλων για να κάνει τη διαγωνιστική διαδικασία.
       
      Το σχέδιο δράσης θα πρέπει να εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΕΣΟΙΠ).
       
      Στο τέλος και τα 10 λιμάνια αλλά και από αυτά στα οποία θα γίνουν παραχωρήσεις υπηρεσιών και αυτά στα οποία δεν θα γίνουν παραχωρήσεις, όλα θα περάσουν στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), της θυγατρικής του υπερταμείου. Αυτό σημαίνει ότι τα λιμάνια δεν θα ιδιωτικοποιηθούν.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/342412-oloklirothike-i-meleti-tou-taiped-gia-ta-10-limania
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η γεωθερμική ενέργεια αποτελεί μια φιλική προς το περιβάλλον ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, που βρίσκεται αποθηκεμένη κάτω από την επιφάνεια της γης. Αποτελεί μια πηγή που αξιοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε αγροτικές εφαρμογές, στη βιομηχανία, στην αφαλάτωση κ.α. Αρκετές χώρες του κόσμου την αξιοποιούν, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, η οποία έχει αρκετά γεωθερμικά πεδία. Επίσης, έχει μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς η εκμετάλλευσή της γίνεται σε κλειστά κυκλώματα και μπορεί να αξιοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως το τελευταίο διάστημα αρκετοί δήμοι, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν ενέργεια στα δημόσια κτίρια, εγκαθιστούν μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από γεωθερμία.
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προσδοκώντας ότι η γεωθερμία μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό του ενεργειακού μείγματος της χώρας μας θα προωθήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα νέο νόμο για την εκμετάλλευση του γεωθερμικού δυναμικού της. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η γεωθερμία μπορεί να αξιοποιηθεί στη θέρμανση, στη μεταποίηση και στην αγροτική οικονομία. Ειδικά, στο κομμάτι της έρευνας το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών ξεκίνησε την έρευνα του γεωθερμικού δυναμικού στην Ελλάδα, από τη δεκαετία του 1970. Μάλιστα, το 2016 το ΙΓΜΕ στο πλαίσιο του έργου ΓΕΩΘΕΝ μελέτησε περιοχές για τον εντοπισμό πεδίων υψηλής θερμοκρασίας για την αξιοποίηση τους στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και πεδίων με χαμηλή θερμοκρασία για χρήση της γεωθερμίας σε αγροτικές εφαρμογές.
       
      Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε πρόσφατα η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την αξιοποίηση της γεωθερμικής ενέργειας στο νομό Φθιώτιδας. Η σύμβαση προβλέπει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα εκμίσθωσης και αξιοποίησης του γεωθερμικού δυναμικού σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και την τεχνικοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας επενδύσεων. Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης είχε αναφέρει σε σχέση με τη σύμβαση πως «δεν δικαιούμαστε να μην αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται. Δε δικαιούμαστε να μην αξιοποιούμε κάθε ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Η γεωθερμία της Φθιώτιδας μπορεί να μας πάει μπροστά. Με τη σημερινή σύμβαση, αλλά και με κάθε άλλη πρωτοβουλία μας, αποδεικνύεται ότι με κινήσεις θετικές, που επενδύουν στο μέλλον, μπορούμε όχι μόνο να εξοικονομούμε, αλλά και να δημιουργούμε πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις και ανάπτυξη».
       
      Τέλος αξίζει να αναφερθεί, πως η εταιρία ΔΕΗ Ανανεώσιμες, από κοινού με στρατηγικό επενδυτή σχεδιάζει την κατασκευή τριών σταθμών στη Νίσυρο, στη Λέσβο και στα Μέθανα, ενώ τον περασμένο Ιανουάριο υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες για την κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στη Σαντορίνη, που θα λειτουργεί με γεωθερμία. Το έργο αυτό θα λύσει οριστικά το ζήτημα του πόσιμου νερού, ενώ θα συνεισφέρει στον αγροτικό κλάδο. Επομένως, η αξιοποίηση της γεωθερμίας έχει οικονομικά και κοινωνικά οφέλη και μένει να αποδειχτεί αν θα ξεπεραστούν στο μέλλον γραφειοκρατικά ζητήματα, με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=125567
    9. Επικαιρότητα

      peterpan

      Mε τίτλο «Re engineering Greece» και τη συμμετοχή εκπροσώπων της πολιτικής, επιστημονικής και επιχειρηματικής ζωής του τόπου,στις 25 και 26 Μαΐου 2013 θα πραγματοποιηθεί, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, Διεθνές Συνέδριο για την Ανάπτυξη με πρωτοβουλία του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας.
       
      Το «Re engineering Greece» φιλοδοξεί να αποτελέσει εφαλτήριο διαλόγου για τη στρατηγική ανάπτυξη της χώρας μας με άξονα τα μεγάλα έργα, την ενέργεια, το περιβάλλον, τον τουρισμό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στόχος του είναι να λειτουργήσει ως αγορά ιδεών για δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες μηχανικούς και μη, προκειμένου να προωθηθούν συνέργειες και επιλογές ανάπτυξης που θα επανεκκινήσουν την ελληνική οικονομία.
       
      Το «Re engineering Greece» είναι μια δυναμική προσπάθεια που θα έχει συνέχεια. Θα ακολουθήσουν κι άλλες εκδηλώσεις, αλλά και σχετικές παράλληλες πρωτοβουλίες. Το συνέδριο στις 25 και 26 Μαΐου 2013 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του ιδρύματος Ωνάση αποτελεί την πρώτη συνάντηση και την έναρξη ενός δυναμικού διαλόγου των Πολιτικών Μηχανικών της χώρας με τις επιχειρηματικές κοινότητες, την πολιτική ηγεσία, αλλά και ευρύτερα, όπου είναι εφικτό, με όλη την κοινωνία.
       
      Δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς μικρά και μεγάλα έργα και οι Πολιτικοί Μηχανικοί έχουν άμεση σχέση με όλα σχεδόν τα έργα υποδομής. Γι’ αυτόν το λόγο η πρώτη συνάντηση του «Re engineering Greece» έχει διαθεματικό χαρακτήρα. Ένας από τους στόχους της είναι να διασταυρωθεί ο κλάδος της διαχείρισης έργων και μεγάλων κατασκευών με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Το συνέδριο δεν έχει ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Αντί για εισηγήσεις, θα επιδιωχτεί η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ προσωπικοτήτων από διαφορετικούς τομείς μέσω στρογγυλών τραπεζών.
       
      Το Συνέδριο θα εξετάσει, μεταξύ άλλων, ζητήματα όπως ο ρόλος του Πολιτικού Μηχανικού σήμερα, οι υποδομές σαν μέσο προσέλκυσης επενδύσεων, η χάραξη στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό, η εκμετάλλευση των φυσικών πόρων με σεβασμό στο περιβάλλον και τα σύγχρονα μοντέλα ανάπτυξης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
      Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές στο: http://reengineeringgreece.gr/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σημαντικές εξελίξεις στην υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», η κατασκευάστρια κοινοπραξία υπέβαλλε «ειδική δήλωση διακοπής έργου», κάνοντας το πρώτο βήμα για τη διάλυση της σύμβασης με το Δημόσιο. Το ζητούμενο είναι αν πρόκειται για στρατηγική κίνηση του κατασκευαστή, προκειμένου να «εκβιάσει» την αποδοχή από την Πολιτεία των οικονομικών αιτημάτων, ή να προλάβει καταγγελία της σύμβασης από το Δημόσιο.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κοινοπραξία απέστειλε σήμερα 50σέλιδη επιστολή στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και της καταλογίζει την αποκλειστική ευθύνη για την απουσία προόδου στο έργο. Επισημαίνει ότι αδυνατεί να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εργασιών, καθώς δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι χώροι στους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη. Εκφράζει την εκτίμηση ότι ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο το Μετρό δεν θα λειτουργήσει νωρίτερα από το 2020. Και ανακοινώνει τον τερματισμό της ανάμειξής της στην κατασκευή της βασικής γραμμής του έργου.
       
      
Αξιοσημείωτο, είναι πάντως ότι, χωρίς να έχει «διαρρεύσει» η επιστολή, η Αττικό Μετρό έσπευσε να εκδόσει ανακοίνωση. Όπως επισημαίνει, «το έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση». Επιπλέον, υπενθυμίζει το χρονοδιάγραμμα που έθεσε προ εξαμήνου ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης: «Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».
       

       
      Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών, η κίνηση αυτή είναι επιχειρηματικός ελιγμός καθώς ο κατασκευαστής υπολείπεται των εργασιών του χρονοδιαγράμματος. Πηγές της Αττικό Μετρό εξέφρασαν την έκπληξή τους για τον ελιγμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, με δεδομένο ότι όλες οι οικονομικές διαφορές έχουν παραπεμφθεί σε 6 διαιτησίες. Η Αττικό Μετρό έχει προθεσμία 10 ημερών να απαντήσει στον κατασκευαστή.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/758151/article/epikairothta/ellada/apoxwrei-o-kataskeyasths-apo-to-metro-8essalonikhs
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θυγατρική της Ελλάκτωρ βάζει στο στόχαστρο εύπορους ξένους υπηκόους που επιθυμούν να αγοράσουν ακίνητο υψηλής αξίας στην Ελλάδα. Θα εξασφαλίζουν άδεια πενταετούς παραμονής.
       
      Μια νέα δραστηριότητα προστίθεται στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς μέσω της θυγατρικής ΤΟΜΗ επεκτείνει τις υπηρεσίες που παρέχει στον τομέα των ακινήτων με στόχο τους ξένους υπηκόους που θέλουν να επενδύσουν στη χώρα ώστε να αποκτήσουν άδεια παραμονής.
       
      Οι «Ολοκληρωμένες Υπηρεσίες για Ξένους Κατόχους Ακινήτων στην Ελλάδα» απευθύνονται σε ιδιώτες οι οποίοι αναζητούν ακίνητο στη χώρα μας με εξασφάλιση 5ετούς άδειας παραμονής. Η θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ ετοιμάζει, μάλιστα, ειδικό δικτυακό τόπο, αλλά και σχετικό κατάλογο με ακίνητα αξίας άνω των 250.000 ευρώ.
       
      Η νομοθεσία που προώθησε η σημερινή κυβέρνηση, στο πρότυπο αντίστοιχων πρωτοβουλιών από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης προβλέπει πως το δικαίωμα 5ετούς άδειας διαμονής χορηγείται σε ξένους υπηκόους που θα αγοράσουν ακίνητο αξίας άνω των 250.000 ευρώ ή κατέχουν χρονομεριστική μίσθωση τουλάχιστον δεκαετούς διαρκείας, ή έχουν συμβόλαιο μίσθωσης ξενοδοχειακών καταλυμάτων ή τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, τουλάχιστον δεκαετούς διαρκείας.
       
      Από στοιχεία που είχε ανακοινώσει προ μηνών το υπουργείο Ανάπτυξης, ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα είχαν αρχικά εκδηλώσει ξένοι υπήκοοι που κατέχουν ήδη ακίνητο στην Ελλάδα, αλλά και υποψήφιοι αγοραστές από Κίνα, Ρωσία κ.α.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1218308/ellaktor-polytelh-akinhta-me-adeia-paramonhs.html
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τις ΠΟΛ.1184/2014 και ΠΟΛ.1185/2014 εξέδωσε η Γ.Γ.Δ.Ε. σχετικά με τη δήλωση - πράξη διοικητικού προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) έτους 2014.
       
      Στην ΠΟΛ.1184/2014 δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με τη μηχανογραφική διαχείριση των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) για τον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α.
       
      Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
       
      1. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου είδους εμπράγματου δικαιώματος, το ακίνητο θεωρείται ότι ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στο φορολογούμενο, εφόσον το έτος γέννησης επικαρπωτή για το συγκεκριμένο δικαίωμα είναι κενό.
       
      2. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου ποσοστού συνιδιοκτησίας, λαμβάνεται ποσοστό συνιδιοκτησίας εκατό τοις εκατό (100%).
       
      3. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του αριθμού ορόφου ή συμπλήρωσης ορόφου ακινήτου ως δώμα, για τον υπολογισμό του φόρου λαμβάνεται ο συντελεστής που αντιστοιχεί στον έκτο (6ο) όροφο.
       
      4. Σε περίπτωση κατά την οποία το έτος γέννησης επικαρπωτή έχει συμπληρωθεί με διψήφιο αριθμό, αυτός θεωρείται ως η ηλικία του επικαρπωτή κατά το έτος υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου έτους γέννησης επικαρπωτή, με εξαίρεση την προηγούμενη περίπτωση, λαμβάνεται το δυσμενέστερο για το φορολογούμενο έτος.
       
      5. Σε περίπτωση εμπράγματου δικαιώματος με επικαρπωτή νομικό πρόσωπο, θα αποδίδεται η σταθερή τιμή 0,80 για επικαρπία, ανεξάρτητα από το δηλωθέν έτος γέννησης επικαρπωτή στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
       
      6. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό, λαμβάνεται η μεγαλύτερη Αρχική Βασική Αξία (ΑΒΑ) του νομού για τον κύριο φόρο φυσικών και νομικών προσώπων και, κατά περίπτωση, η μεγαλύτερη ΑΒΑ ή Ειδική Βασική Αξία (ΕΒΑ) για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από νομό και δήμο, λαμβάνεται κατά περίπτωση η μεγαλύτερη ΑΒΑ ή ΕΒΑ του δήμου για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων
       
      7. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό, λαμβάνεται η μεγαλύτερη ΤΟ αρχικό του νομού και εάν η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό και δήμο, λαμβάνεται η μεγαλύτερη ΤΟ αρχικό του δήμου για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων.
       
      8. Σε περίπτωση κατά την οποία έχει συμπληρωθεί η στήλη της συνολικής επιφάνειας κτισμάτων που βρίσκονται στο αγροτεμάχιο αλλά δεν έχει συμπληρωθεί η κατηγορία του ακινήτου, θεωρείται ότι επί του αγροτεμαχίου βρίσκεται κατοικία.
       
      9. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχουν συμπληρωθεί τα στοιχεία πρόσοψης του αγροτεμαχίου ή έχουν συμπληρωθεί λανθασμένα, για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων, θεωρείται ότι το γήπεδο έχει πρόσοψη σε εθνική ή επαρχιακή οδό.
       
      10. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχουν περισσότερες των μια ζώνες, με την ίδια χαμηλότερη τιμή, ως συντελεστής οικοπέδου (Σ Οικ.), συνολική τιμή εκκίνησης του οικοπέδου και συντελεστής αξιοποίησης οικοπέδου (Σ.Α.Ο.), λαμβάνονται αυτοί, από το συνδυασμό των οποίων προκύπτει η μικρότερη φορολογητέα αξία οικοπέδου.
       
      11. Σε περίπτωση οικισμών προϋφισταμένων του 1923 και οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων, για τον υπολογισμό του ΣΟ τελ. ως επιφάνεια του κατά κανόνα άρτιου οικοπέδου λαμβάνεται η αναγραφόμενη στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
       
       
      Με την ΠΟΛ.1185/2014 κοινοποιείται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης - πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. και αναφέρεται πως στις περιπτώσεις, στις οποίες υπάρχουν ουσιώδεις ελλείψεις στα περιγραφικά στοιχεία ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατός ο υπολογισμός του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και να θεωρούνται μη δηλωθέντα, επί της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. - πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου υπάρχει ειδική επισήμανση.
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=162666&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα υποχώρηση των τιμών των ακινήτων και τα επόμενα τρίμηνα, προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος στην ενδιάμεση έκθεση που κατατέθηκε χθες.
       
      Σύμφωνα με τη ΤτΕ, οι πτωτικές τάσεις θα είναι με πιο συγκρατημένους ρυθμούς και η ανάκαμψη θα έρθει με σχετική καθυστέρηση επειδή εξαρτάται κυρίως από την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, την αύξηση της απασχόλησης αλλά και τη βελτίωση των συνθηκών χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα.
       
      Στην έκθεση αναφέρεται ότι οι τιμές των διαμερισμάτων υποχώρησαν 7,8% τους πρώτους 9 μήνες του 2014 έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013. Σωρευτικά από το 2008 έως το γ' τρίμηνο φέτος οι τιμές μειώθηκαν κατά 37,1% και η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στα παλαιότερα και μεγαλύτερου εμβαδού ακίνητα στις ακριβές περιοχές της χώρας.
       
      Στον κλάδο των επαγγελματικών ακινήτων η Τράπεζα αναφέρει ότι υπάρχει βελτίωση του επενδυτικού κλίματος με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα ακίνητα εισοδήματος. Ο ξενοδοχειακός τομέας, τα μισθωμένα γραφεία και τα καταστήματα υψηλών προδιαγραφών είναι στο στόχαστρο των επενδυτών ενώ ενισχύεται και το ενδιαφέρον για μεγάλες αποθήκες.
       
      Ομως, κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η επαναδιαπραγμάτευση μισθωμάτων. Αναφορικά με τη φορολόγηση των ακινήτων η ΤτΕ αναφέρει ότι έχει επιτείνει την ύφεση ενώ με τη μείωση στο 3% του φόρου μεταβίβασης το βάρος έχει μεταφερθεί στην κατοχή.
       
      Κατά τα λοιπά, η ΤτΕ προβλέπει ανάπτυξη 2,5% για το 2015, κάτι που θα βοηθήσει γενικότερα στην αλλαγή του κλίματος, ωστόσο, συστήνει συναίνεση προκειμένου να μην υπάρξουν αναταράξεις στην οικονομία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/TtE_%C2%ABDen_epiasan_pato_oi_times_ton_katoikion%C2%BB_/
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το πράσινο φως για τη δημιουργία του μεγαλύτερου τουριστικού χωριού στην Ελλάδα, στην περιοχή της Ερμιονίδας, έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας.
       
      Πρόκειται για μια από τις πρώτες επενδύσεις, που θα υλοποιηθούν με την έκδοση Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ).
       
      Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο δεν εξέφρασε καμία παρατήρηση επί της ουσίας, ούτε αντιρρήσεις για το μέγεθος της σχεδιαζόμενης πολεοδόμησης σε σχέση με την επάρκεια των υδατικών πόρων στην περιοχή. Ωστόσο, το ΣτΕ στάθηκε ιδιαίτερα αυστηρό απέναντι στους ιδιοκτήτες των εκτάσεων που βρίσκονται εμβόλιμες στην έκταση ή συνορεύουν με αυτήν, προκειμένου να... προστατευθεί η εκτός σχεδίου περιοχή.
       
      Η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο είναι η «Mind Compass Overseas LTD», θυγατρική της χρηματιστηριακής εταιρείας «Dolphin Capital Investors Ltd» του κ. Μίλτου Καμπουρίδη.
       
      Η στρατηγική επένδυση ύψους €418 εκατ., που θα υλοποιηθεί θα αποτελείται από πολυτελή τουριστικά θέρετρα στην "Kilada Hills" του Δήμου Ερμιονίδας Αργολίδας σε έκταση 2.100 περίπου στρεμμάτων. Συγκεκριμένα, η επένδυση προβλέπει 320 επαύλεις, 100 βίλες και 28 κατοικίες, ξενοδοχείο 300 κλινών, κέντρο αναζωογόνησης, beach club με καμπάνες σχεδόν μέσα στη θάλασσα και γήπεδο γκολφ των 768 στρεμμάτων.
       
      Η όλη επένδυση αποσκοπεί στην προσέλκυση διεθνώς αναγνωρισμένων τουριστών με υψηλή ταξιδιωτική δαπάνη (high spenders) σε "παραθεριστικό τουριστικό χωριό".
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος η περιοχή χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες:
       
      Η πρώτη ενότητα (530 στρ.), στο νοτιοανατολικό τμήμα, περιλαμβάνει ξενοδοχείο 300 κλινών (με 12 σουίτες, κέντρο αναζωογόνησης, καταστήματα, εστιατόρια κ.λπ.). Και οικιστική ζώνη με 60 επαύλεις των 600 τ.μ. και 28 κατοικίες των 200 τ.μ. (500 κλίνες). Ακόμη, προβλέπεται η ανέγερση πύργου ύψους 15 μέτρων, ενώ η συνολική δόμηση στην ενότητα αυτή είναι 66.600 τ.μ.
       
      Η δεύτερη ενότητα (1.425 στρ.) στο βόρειο τμήμα, περιλαμβάνει 260 επαύλεις των 440 τ.μ. (συνολική δόμηση 114.400 τ.μ.) και γήπεδο γκολφ 768 στρεμμάτων με βοηθητικά κτίρια 5.000 τ.μ.
       
      Η τρίτη ενότητα (116 στρ.) στο νοτιοδυτικό άκρο, περιλαμβάνει 100 βίλες των 200 τ.μ. (συνολική δόμηση 20.000 τ.μ.).
       
      Η τέταρτη και τελευταία ενότητα (8 στρ.) είναι στην παραλία Λεπίτσα και περιλαμβάνει beach club με 13 ξύλινες καμπάνες (συνολική δόμηση 1.578 τ.μ).
       
      Συνολικά, στο «Kilada Hill» θα κτιστούν 178.428 τ.μ. κατοικιών (επαύλεις, βίλες κ.λπ.) και 29.150 ξενοδοχειακών και λοιπών εγκαταστάσεων (207.578 τ.μ.).
       
      Στην επίμαχη περιοχή υπάρχουν ακόμα 38 στρέμματα που ανήκουν σε τρίτους ιδιοκτήτες, ενώ στην ίδια περιοχή βρίσκεται η ξενοδοχειακή μονάδα Αmanzoe και το Amanzoe Beach Club που λειτουργούν από το 2012, καθώς και το υπό ανακαίνιση ξενοδοχείο Nikki Beach, όλα της εταιρείας Dolphin Investments.
       
      Το θέρετρο Kilada Hills θα λειτουργεί σε ετήσια βάση με αυστηρά κριτήρια και αναμένεται να επιφέρει τουλάχιστον 600 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας του, καθώς και 2.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο.
       
      Επιπρόσθετα, η επένδυση αναμένεται να προκαλέσει τη δημιουργία δορυφορικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων και θέσεων εργασίας στην περιοχή, να δημιουργήσει σημαντικά έσοδα από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές και να αποφέρει εισροή συναλλάγματος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Prasino_fos_apo_to_StE_gia_to_Kilada_Hills/#.VW7gb8_tlBc
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ερχεται εντός των επομένων ημερών η δέκατη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, αυτή τη φορά με τη βούλα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Το ζήτημα παραμένει «καυτό» εδώ και περίπου 50 χρόνια. Ηταν το 1968 όταν είχε θεσπιστεί ο πρώτος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ενώ από το 1977 και μετά διαιωνίζεται η κατ' εξακολούθηση νομοθέτηση, συνήθως ατελέσφορη, τόσο με την εναλλαγή των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠαΣοΚ όσο και τώρα με την «πρώτη και δεύτερη φορά Αριστερά».
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να καταθέσει τη σχετική ρύθμιση στο επόμενο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Απώτερος στόχος, πέρα από τον εισπρακτικό, είναι να βάλει ένα τέλος στην πολεοδομική παρανομία. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι μετά από κάθε ρύθμιση νομιμοποίησης εμφανίζεται μια νέα γενιά αυθαιρέτων, με πιο πρόσφατο και τρανταχτό το παράδειγμα της Μυκόνου, όπου αυθαίρετες βίλες άρχισαν να... φύονται στο νησί η μία μετά την άλλη «θεμελιώνοντας» πάνω στον νόμο Παπακωνσταντίνου (4014/11).
       
      Παρά την προεκλογική ρητορική τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των Οικολόγων Πρασίνων ενάντια στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, ο οικολόγος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης εμφανίζεται να επιδιώκει νομοθετική πρόβλεψη η οποία, όπως υποστηρίζει, θα θέτει φραγμούς και αυστηρά κριτήρια για την υπαγωγή σε αυτήν των παράνομων κτισμάτων.
       
      Η «τακτοποίηση» αυθαιρέτων θα εξαρτάται από τη φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής και θα υπαγορεύεται από χωροταξικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. «Δεν μπορεί να έχει την ίδια αντιμετώπιση εκείνος που έχει 10% υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης με εκείνον που την έχει ξεπεράσει κατά 200% και μάλιστα να πληρώνουν περίπου το ίδιο πρόστιμο. Δεν είναι λογικό η τακτοποίηση ενός αυθαιρέτου να είναι φθηνότερη από την έκδοση άδειας δόμησης» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Τσιρώνης.
       
      Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η νέα ρύθμιση θα «κουμπώσει» με την πολεοδομική και χωροταξική μεταρρύθμιση που αποτελεί απαίτηση των δανειστών αλλά και με τα περιφερειακά χωροταξικά σχέδια (προσδιορίζουν τη διάρθρωση του χώρου σε επίπεδο Περιφέρειας), τα οποία ωστόσο δεν έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.
       
      «Είναι άλλο μια μικρή υπέρβαση στη δόμηση της τάξεως του 10% σε μια αραιοκατοικημένη περιοχή και άλλο στην πόλη, να έχει κάποιος κολλήσει στη μεσοτοιχία του γείτονα και να του στερεί το δικαίωμα δόμησης» σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, τονίζοντας ότι σε κάθε περιοχή θα νομιμοποιείται συγκεκριμένος αριθμός αυθαιρέτων, ανάλογα με τα πόσα «αντέχει» με βάση τη φέρουσα ικανότητα.
       
      Εκπτώσεις για τους μη έχοντες
      Η νέα νομοθεσία για τα αυθαίρετα που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα είχε ήδη εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή αν δεν είχε «κολλήσει» σε μια διάταξη που αφορά την ελάφρυνση των προστίμων για τους μη έχοντες. Οπως αναφέρει ο κ. Τσιρώνης, επιθυμία της κυβέρνησης είναι να δώσει ένα κοινωνικό πρόσημο στη ρύθμιση και να υπάρξει διαφοροποίηση στα πρόστιμα για όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν ακόμη υπαχθεί στον 4178/13 (η προθεσμία υπαγωγής λήγει στις 8 Φεβρουαρίου) διότι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα.
       
      Ωστόσο, από τα επιτελεία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Οικονομικών αναζητείται ο τρόπος που θα γίνει η διάκριση ώστε να μη δημιουργείται αθέμιτη εύνοια για μια κατηγορία πολιτών και να μην ακυρωθεί η ρύθμιση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ως αντισυνταγματική.
       
      Με τον χρόνο να πιέζει, αν δεν βρεθούν εγκαίρως τα κριτήρια για την ασφαλή καταγραφή της περιουσίας και των εισοδημάτων για τους «μη έχοντες», η νέα ρύθμιση θα κατατεθεί χωρίς την ευνοϊκή διάταξη, η οποία, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τσιρώνης, θα περιληφθεί σε μια επόμενη τροπολογία.
       
      Υψηλότερα πρόστιμα για τους έχοντες
      Σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, στην τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα θα προβλέπεται παράταση της προθεσμίας νομιμοποίησης αυθαιρέτων με αρχικά κλιμακωτή επιβάρυνση στα πρόστιμα για τις νέες υπαγωγές.
       
      Για τους αυθαιρετούχους που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και οι οποίοι δεν σπεύσουν να τα νομιμοποιήσουν πριν από τις 8 Φεβρουαρίου, όπως σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, «τα πρόστιμα θα αυξηθούν». Πάντως διευκρινίζει ότι από τις νέες ρυθμίσεις δεν θα θιγούν όσοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη υποβάλει σχετικό φάκελο.
       
      Ως σήμερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), 941.470 αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στους δύο τελευταίους νόμους τακτοποίησης. Οι εισπράξεις από παράβολα και πρόστιμα φτάνουν το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ απομένουν να εισπραχθούν άλλα 1,8 δισ.
       
      40 χρόνια νόμοι «τακτοποίησης»
      Ο αναγκαστικός νόμος 410/1968 προέβλεπε την εξαίρεση από την κατεδάφιση όλων των αυθαίρετων κατασκευών εντός σχεδίου πόλεως. Περίπου δέκα χρόνια αργότερα ακολουθεί ο Ν. 720/1977, ο οποίος επίσης έδινε δυνατότητα γενικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, αλλά αυτή τη φορά όχι μόνο εντός αλλά και εκτός σχεδίου πόλεως (εξαιρούνταν αυθαίρετα σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις). Η ρύθμιση κρίθηκε αντισυνταγματική το 1980.
       
      Ακολούθησε ο νόμος 1337/1983 που έθετε σε νέες βάσεις το πολεοδομικό δίκαιο, ο οποίος συμπληρώθηκε από τον 1521/1985 με τη δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση και νέων κατασκευών με μικρές παραβάσεις. Ωστόσο το ΣτΕ περιόρισε την ισχύ της ρύθμισης στα αυθαίρετα που είχαν ανεγερθεί πριν από το 1983.
       
      Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ακύρωσε και τους νόμους που ακολούθησαν τη δεκαετία του 2000 (Ν. 3044/2002 και 3775/2009). Ωστόσο έκρινε ως συνταγματικό τον νόμο Μπιρμπίλη (3840/2010) για τους ημιυπαίθριους, ο οποίος «τακτοποιούσε» παρανομίες εντός του νόμιμου περιγράμματος των κτιρίων. Ακολούθησαν ο Ν. 4014/11, ο οποίος ακυρώθηκε από το ΣτΕ, και ο εν ισχύ 4178/13.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=767362
    16. Επικαιρότητα

      georgios_m

      Σε εξαγώγιμο προϊόν με μεγάλη ζήτηση, κυρίως από τη Ρωσία, έχουν μετατρέψει την κατασκευή αμφίπλωρων οχηματαγωγών ferries οι ναυπηγικές μονάδες του Περάματος και της Σαλαμίνας. Τελευταίο παράδειγμα το νεότευκτο «Γλυκοφιλούσα V» το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία του ομίλου Θεοδωρόπουλου, στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, αποκλειστικά από Έλληνες τεχνίτες, σε σχέδια που εκπόνησε ελληνικό ναυπηγικό γραφείο.
       
      Το πλοίο διαθέτει μήκος 107 μέτρα, μπορεί να μεταφέρει 210 οχήματα και 1.000 επιβάτες, ενώ το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να πλέει σε θάλασσα με πάγο έως 70 εκατοστά.
       
      Ήδη ο όμιλος Θεοδωρόπουλου, στον οποίο και ανήκει το πλοίο, βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρεία ρωσικών συμφερόντων προκειμένου να το πουλήσει για να κάνει δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα. Σημειώνεται ότι την ίδια πορεία έχουν ακολουθήσει και τα τρία προηγούμενα αδελφά πλοία που κατασκεύασαν τα ναυπηγεία, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του «Γλυκοφιλούσα VI».
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», αμφίδρομα πλοία αυτού του τύπου κατασκευάζονται και σε άλλα ναυπηγεία της περιοχής, ενώ η τιμή τους μπορεί να φτάσει και τα 7 εκατ. ευρώ περίπου, όπως στην περίπτωση της «Γλυκοφιλούσας».
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1202539/plori-gia-to-eksoteriko-ebalan-ta-amfiplora-oximatagoga-feri
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      η δυνατότητα εκμίσθωσης αιγιαλών και παραλιών απευθείας από το υπουργείο Οικονομικών, μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στο σχέδιο νόμου για τους δασικούς χάρτες. Με τον τρόπο αυτόν πιθανότατα το υπουργείο επιθυμεί να διαχειριστεί απευθείας «χρυσοφόρες» παραλίες σε τουριστικούς προορισμούς, χωρίς τη μεσολάβηση των δήμων και φυσικά την παραχώρηση μέρους των εσόδων σε αυτούς. Προβλέπεται δε η συναίνεση του υπουργείου Περιβάλλοντος για τη θέσπιση ειδικότερων όρων, χωρίς ωστόσο να αντιμετωπίζεται το βασικό ζήτημα που έχει θέσει το Συμβούλιο της Επικρατείας, τις «ομαδόν» παραχωρήσεις αιγιαλών σε περιοχές Natura.
       
      Οι παραλίες και οι αιγιαλοί όλης της χώρας ανήκουν στο Δημόσιο, το οποίο αποφασίζει κατά περίπτωση για τα έργα που πραγματοποιούνται σε αυτές ή τη μακρόχρονη παραχώρηση χρήσης τους. Εξαίρεση αποτελεί η μίσθωση αιγιαλών και παραλιών για «απλή χρήση», δηλαδή για λόγους αναψυχής με ομπρέλες, ξαπλώστρες κ.λπ. Η παραχώρηση από το Δημόσιο προς τους δήμους πραγματοποιείται ετησίως με βάση κάποιους κανόνες (διαφύλαξη κοινόχρηστου χαρακτήρα, ελάχιστες αποστάσεις κ.λπ.). Οι δήμοι με τη σειρά τους τις μισθώνουν σε ιδιώτες, αποδίδοντας το 20% στο κράτος.
       
      Με τη νέα νομοθετική του πρόταση, το υπουργείο Οικονομικών προτείνει μια διαδικασία «παράκαμψης» των δήμων και απευθείας μίσθωσης αιγιαλών και παραλιών. Οπως προβλέπει η τροπολογία, το υπουργείο μπορεί να παραχωρεί τις ζώνες αυτές προς εκμετάλλευση κατόπιν ηλεκτρονικής δημοπρασίας. Ετσι το σύνολο των εσόδων (και όχι ένα ποσοστό) θα καταλήγουν στο ταμείο του υπουργείου. Επίσης προβλέπεται ότι η απευθείας μίσθωση αιγιαλού ή παραλίας (λ.χ. σε παρακείμενο ξενοδοχείο) για απλή χρήση μπορεί να γίνει για τρία χρόνια, έναντι ενός σήμερα.
       
      Η τροπολογία, τέλος, προβλέπει ότι τις αποφάσεις παραχώρησης (λ.χ. σε δήμους) θα συνυπογράφει και το υπουργείο Περιβάλλοντος (κάτι που ζήτησε το ΣτΕ), χωρίς ωστόσο να ορίζει ρητώς ότι οι παραχωρήσεις σε προστατευόμενες περιοχές δεν θα γίνονται ομαδόν. Προβλέπει δε με μια ασυνήθιστη διατύπωση τη δυνατότητα απευθείας παραχώρησης αιγιαλών σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (μια αρκετά ευρεία κατηγορία) και φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών, όταν ο σκοπός είναι η μελέτη του οικοσυστήματος, ενδεχομένως και ως μέρος τουριστικών επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/904768/article/epikairothta/ellada/online-dhmoprasia-aigialwn-paraliwn
    18. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Μερική κατάρρευση κτηρίου σημειώθηκε στην οδό Καραΐσκου στον Πειραιά. Δεν έχει βρεθεί έως τώρα κάποιος αγνοούμενος στο διώροφο παλαιό εγκαταλελειμμένο κτίριο στην οδό Καραϊσκου 25Α στον Πειραιά τμήμα του οποίου κατέρρευσε το απόγευμα υπό αδιευκρίνιστη αιτία, ωστόσο οι έρευνες της πυροσβεστικής και της ΕΜΑΚ συνεχίζονται. Στην επιχείρηση συμμετέχουν 6 πυροσβέστες με δύο οχήματα καθώς και 6 πυροσβέστες από την ΕΜΑΚ με τρία οχήματα και διασωστικό σκύλο.
       
      Φωτογραφίες του κτιρίου μετά την κατάρρευση.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.athina984.gr/2017/10/07/katarrefsi-ktiriou-ston-pirea-erevna-gia-egklovismenous/
       
      Φωτογραφία του κτιρίου από Google Earth (προ της κατάρρευσης).
       

       

       

       
       
      Το κτίριο είναι χαρακτηρισμένο διατηρητέο από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την αριθμόν 21745/1214α/ 16.03.1987 απόφαση του ΦΕΚ Δ-420 α/ 15.05.1987.
       
      Φωτογραφία αρχείου την εποχή του χαρακτηρισμού.
       

    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ομαλά συνεχίστηκε σύμφωνα με το ΥΠΕΝ η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» στις πέντε Περιφέρειες, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Τις τρεις πρώτες ημέρες εγγράφηκαν για να υποβάλλουν αίτηση πάνω από 21.000 νοικοκυριά, υπερβαίνοντας κάθε προσδοκία. Για το λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα αύξησης των πόρων κατά 20%. Οριστικοποιήθηκαν ήδη 11.181 αιτήσεις, που αφορούν χρηματοδότηση 143,46 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Άμεσης Ενίσχυσης και το Ταμείο Εξοικονομώ ΙΙ.
       
      Στις τρεις Περιφέρειες, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας καλύφθηκε το σύνολο του προϋπολογισμού, μετά και από την αύξησή του κατά 20%, οπότε δεν θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα νέων εγγραφών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Όσοι είναι εντός του συστήματος μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής της αίτησής τους και να ενταχθούν στην κατηγορία των επιλαχόντων.
       
      Στις Περιφέρειες, Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, η δυνατότητα νέων εγγραφών θα παραμείνει ανοιχτή για κάποιο διάστημα ακόμα.
       

       
       
      Η Κυβέρνηση σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, οι οποίες συγχρηματοδοτούν μέρος του προγράμματος, επιδιώκει την εξασφάλιση επιπρόσθετων πόρων.
       
      Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για την υπομονή τους όσους συμμετείχαν στη διαδικασία, καθώς και όσους βοήθησαν στην επιτυχία του προγράμματος, παρά τα μικροπροβλήματα που προέκυψαν και τα οποία αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς, όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/55998/ta-statistika-tou-exoikonomisi-kat-oikon-ii-stis-pente-perifereies
    20. Επικαιρότητα

      imhotep

      Οι σήραγγες του Καλλιδρόμου άνοιξαν μετά από χρόνια εργασιών και κατασκευαστικών δυσκολιών.
       
      Το «τρύπημα» της αριστερής σήραγγας, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Μαΐου και οι εργαζόμενοι της βόρειας και της νότιας πλευράς του βουνού έδωσαν τα χέρια σε ένα πανηγυρικό κλίμα, αφού κατάφεραν με την σκληρή δουλειά τους να τιθασεύουν την άγρια φύση του βουνού της Στερεάς Ελλάδας.
       
      Η συγκεκριμένη εργολαβία κόστισε 220 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του έργου περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Αξίζει να σημειώθεί ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν από τα πιο δύσκολα, αφού οι γεωλογικές συνθήκες και οι ιδιότητες του μαλακού πετρώματος δεν έδιναν πολλές λύσεις στους μηχανικούς.
       
      Μέχρι το 2016 η απόσταση Αθήνα Θεσσαλονίκη θα γίνεται με το τρένο μέσα σε 3.15'. Πλέον, η Ελλάδα μπορεί να υπερηφανεύεται για μία νέα πρωτιά, αφού κατασκεύασε τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά τούνελ των Βαλκανίων.
       
      Πηγή: enikos.gr, http://www.enikos.gr/society/146528,A8hna-8essalonikh_se_315.html
       
      Κι εγώ αναρωτιέμαι μετά από πόσα χρόνια:
       
      α. τέλειωσε η διάνοιξη;
      β. θα τελειώσουν τα έργα;
       
      Ή πρόκειται για διαφήμιση σαν την Ολυμπία οδό όπου "άρχισαν" τα έργα, εν όψει και ξεπουλήματος του ΟΣΕ...
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υποθαλάσσια γεωλογική έρευνα της Νίκης Ευελπίδου, επίκουρης καθηγήτριας του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, κατά μήκος των ακτών των έξι νησιών των Κυκλάδων. Εως και σαράντα εκατοστά βυθίστηκαν τα τελευταία χρόνια έξι νησιά των Κυκλάδων, η Σίφνος, η Αντίπαρος, η Πάρος, η Νάξος, η Ηρακλειά και η Κέρος. Σεισμικές δονήσεις όπως αυτή στην Αμοργό που έγινε το 1956, με την πρόκληση τσουνάμι, και η άνοδος της θαλάσσιας στάθμης είναι τα αίτια του υποθαλάσσιου αυτού φαινομένου.
       
      Η υποθαλάσσια γεωλογική έρευνα κατά μήκος των ακτών των παραπάνω νησιών αποκάλυψε την απουσία παλιρροϊκών εγκοπών στη σημερινή θαλάσσια στάθμη, ενώ μια καλά αναπτυγμένη υποθαλάσσια εγκοπή εντοπίστηκε κατά μέσον όρο αρκετά εκατοστά από τη σημερινή θαλάσσια στάθμη.
       
      Η βυθισμένη εγκοπή έχει μέσο όρο οπισθοχώρησης 18,5 εκατ., το οποίο αντιστοιχεί, θεωρώντας ότι δημιουργήθηκε σε ομοιόμορφες λιθολογικές, βιολογικές και κλιματικές συνθήκες στα διάφορα νησιά, σε μια περίοδο σχετικά σταθερής θαλάσσιας στάθμης μεταξύ 185 και 925 χρόνων, η οποία στη συνέχεια διακόπηκε από μια βύθιση της τάξης των 30-40 εκατ. που επηρέασε την ευρύτερη περιοχή.
       

       
      Τα παραπάνω στοιχεία είναι αποτέλεσμα της υποθαλάσσιας γεωλογικής έρευνας της Νίκης Ευελπίδου, επίκουρης καθηγήτριας του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά μήκος των ακτών των έξι νησιών των Κυκλάδων κατά την οποία αποκάλυψε σαφείς αποδείξεις μιας πρόσφατης βύθισης, της τάξης των 30 έως 40 εκ., τμήμα της οποίας αποδόθηκε από την ερευνήτρια σε σεισμική προέλευση.
       
       
      Βράβευση
       
      Η πανεπιστημιακός μας, που προσφάτως βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την εργασία της «Ενδείξεις πρόσφατης ταχείας τεκτονικής βύθισης των ΝΑ Κυκλάδων. Αποτέλεσμα του σεισμού της Αμοργού του 1956;», η οποία δημοσιεύθηκε στο διεθνές περιοδικό «Continental Shelf Research», θεωρεί την επίδραση του σεισμού της Αμοργού που έγινε το 1956 ως μια πιθανή εξήγηση για τα 10 εκ. της βύθισης που εντοπίστηκε.
       
      Η μοντελοποίηση των συν-σεισμικών και των βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων του εν λόγω σεισμού έδειξε ότι μέρος της παρατηρούμενης βύθισης μπορεί να αποδοθεί σε μια ταχεία μετασεισμική χαλάρωση ενός στρώματος χαμηλού ιξώδους, που υπόκειται της σεισμογενούς ζώνης.
       
      Ωστόσο, οι απομακρυσμένες παρατηρήσεις υποτιμώνται από το μοντέλο της συγκεκριμένης δημοσίευσης, γεγονός που αποδίδεται από την ερευνήτρια στην επιρροή από ένα ευρύτερο πεδίο παραμόρφωσης που προκλήθηκε από το μεγαλύτερο μετασεισμό της σεισμικής ακολουθίας της Αμοργού ή από άλλους σεισμούς.
       
      Η Νίκη Ευελπίδου εξερεύνησε συστηματικά τις βραχώδεις ακτές των Σίφνου, Αντιπάρου, Πάρου, Νάξου, Ηρακλειάς και Κέρου.
       
      Λόγω της απουσίας ανυψωμένων ακτογραμμών καθώς και της έλλειψης παλιρροϊκών εγκοπών στη σημερινή μεσοπαλιρροϊκή ζώνη, ακόμα και σε περιοχές που ευνοούν το σχηματισμό τους, η μελέτη επεκτάθηκε στον υποθαλάσσιο χώρο της ακτογραμμής τής υπό εξέταση περιοχής, η οποία και χαρτογραφήθηκε ενδελεχώς. «Στοιχεία βυθισμένων ακτογραμμών αναγνωρίστηκαν μόνον όπου το πέτρωμα δεν ήταν πολύ στρωματοποιημένο και ευνοϊκό στη βιοδιάβρωση» μας λέει. «Οι αρχαίες ακτογραμμές αναγνωρίστηκαν μέσω βυθισμένων εγκοπών. Για κάθε κατάδυση, καταγράφηκαν η ώρα και η ακριβής θέση και, υποθαλάσσια, οι παρατηρούμενες μορφές μετρήθηκαν σε σχέση με τη θαλάσσια στάθμη την ώρα της μέτρησης και φωτογραφήθηκαν.
       
      »Σε κάθε θέση μετρήθηκαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των παλιρροϊκών εγκοπών (π.χ. ύψος, οπισθοχώρηση, βάθος από τη μέση θαλάσσια στάθμη.
       
      »Αργότερα, οι μετρήσεις διορθώθηκαν με βάση τα στοιχεία της παλίρροιας και της ατμοσφαιρικής πίεσης. Η συγκεκριμένη έρευνα συνεχίστηκε τόσο σε έκταση όσο και σε βάθος, καλύπτοντας πλέον το σύνολο της υποθαλάσσιας ακτογραμμής των Κυκλάδων. Η χαρτογράφηση έχει πλέον ολοκληρωθεί και τα αποτελέσματα των ερευνών αναμένεται να ανακοινωθούν στον Τύπο σύντομα».
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=02/01/2014&id=407519
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.