Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4804 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τις σεισμικές έρευνες τριών διαστάσεων (3D) στη Λεκάνη του Πρίνου ολοκλήρωσε η Energean Oil & Gas, στο πλαίσιο του ερευνητικού της προγράμματος 2013-2020, όπως αυτό έχει εγκριθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.
       
      Σύμφωνα με την εταιρεία, από τις έρευνες αναμένεται να προκύψουν πολύ σημαντικά δεδομένα τόσο για την πραγματοποίηση του νέου γεωτρητικού προγράμματος στην παραγωγικά ενεργό περιοχή εκμετάλλευσης Πρίνου, όσο και για τον εντοπισμό πιθανών νέων κοιτασμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Λεκάνης του Πρίνου.
       
      Επιπρόσθετα, από τη διενέργεια των σεισμικών ερευνών αναμένεται να προκύψουν σημαντικά στοιχεία και για το ελληνικό Δημόσιο, «το οποίο αποκτά χωρίς οποιοδήποτε κόστος δεδομένα που θα βοηθήσουν στην καλύτερη αξιολόγηση του δυναμικού της Λεκάνης του Πρίνου και, φυσικά, των περιοχών εκείνων τις οποίες ακόμη το ίδιο δεν έχει παραχωρήσει προς έρευνα και εκμετάλλευση», όπως τονίζει η Energean.
       
      Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία σημειώνει, πάντως, πως λόγω της αντίδρασης της ΕΛΠΕ Α.Ε., η οποία αρνήθηκε την οποιαδήποτε έρευνα στις όμορες περιοχές του Θρακικού Πελάγους, αντίθετα προς την διεθνή πρακτική και παρά την σύμφωνη γνώμη της Calfrac, η οποία κατέχει το 75% των περιοχών οι οποίες παραμένουν ανενεργές επί 30 έτη, δεν ολοκληρώθηκε η έρευνα όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί με αποτέλεσμα την ελλιπή καταγραφή των δεδομένων.
       
      Σε πρώτη φάση επισημαίνεται ότι τα δεδομένα που έχουν συλλεγεί δεν καλύπτουν με επαρκή τρόπο την περιοχή του Άθω, η οποία παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς έχει ήδη εντοπιστεί σε αυτήν πετρέλαιο και, μάλιστα, διαφορετικής ποιότητας σε σχέση με το παραγόμενο στον Πρίνο.
       
      H Energean, σε συνεργασία με ειδικευμένη εταιρεία, θα προχωρήσει άμεσα στη διαδικασία επεξεργασίας και ερμηνείας των δεδομένων για την πλήρη αξιολόγηση του δυναμικού της περιοχής.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/146337-Energean-%CE%9F%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%A0%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%BF#.VaQie_ntmko
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στα €8,8 τρισεκατομμύρια η συνολική αξία των εμπορικών ακινήτων (CRE) στην ανεπτυγμένη Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της EPRA, με την συνολική αξία του Ελληνικού εισηγμένου κλάδου ακινήτων η οποία κατατάσσεται στα emerging Markets την ίδια περίοδο να φτάνει στα €4,42 δισ.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η EPRA στην έκθεση «Global Real EstateTotal Markets Table» για τον Μάρτιο του 2024, στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2024, η συνολική αξία του εισηγμένου κλάδου ακινήτων στην Ανεπτυγμένη Ευρώπη ανήλθε σε €395 δισ., εκ των οποίων το 65,1% αντιπροσωπεύεται στον δείκτη FTSE EPRA Nareit Developed Europe Index. Οι μεγαλύτερες αγορές είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (€71,8 δισ.), ακολουθούμενες από την Ελβετία (€67,7 δισ.), τη Γερμανία (€65,6 δισ.), τη Σουηδία (€63,2 δισ.) και τη Γαλλία (€49,7 δισ.).  
      Η συνολική αξία των εμπορικών ακινήτων (CRE) στην ανεπτυγμένη Ευρώπη εκτιμάται σε περίπου €8,8τρισ. έναντι συνολικού ΑΕΠ περίπου €19,9 τρισ. Ο εισηγμένος τομέας ακινήτων στην Ανεπτυγμένη Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 4,5% της συνολικής αξίας CRE.
      Η συνολική αξία του Ελληνικού εισηγμένου κλάδου ακινήτων ανήλθε κατά την ίδια περίοδο σε €4,42 δισεκατομμύρια με 12 εταιρίες να τον εκπροσωπούν. Η συνολική κεφαλαιοποίηση των Ελληνικών ΑΕΕΑΠ ανήλθε σε €2,86 δισ.

      Η αξία του κλάδου επαγγελματικών ακινήτων στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτιμάται άνω των €7,19 τρισ με την αξία του εισηγμένου κλάδου ακινήτων να ανέρχεται σε €274 δισεκατομμύρια, εκ των οποίων τα €178 δισεκατομμύρια (65,1% του LRE) αντιπροσωπεύονται στον δείκτη FTSE EPRA Nareit Global Real Estate Index.

      Εντός του εισηγμένου κλάδου ακινήτων στην Ε.Ε., υπάρχουν σήμερα 185 REIT με κεφαλαιοποίηση US$108 δισεκατομμυρίων, έναντι 242 μη REIT με κεφαλαιοποίηση €174,6 δισεκατομμυρίων.
      Στα €6δισ. το σύνολο των αντληθέντων κεφαλαίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2024, το συνολικό χρέος και τα ίδια κεφάλαια που αντλήθηκαν από τις εισηγμένες που απαρτίζουν τον FTSE EPRA Nareit Developed Europe Index ανήλθε σε €6 δισεκατομμύρια, από τα οποία €1,4 δισ. αντλήθηκαν από εκδόσεις μετοχών και δικαιωμάτων και €4,6 δισεκατομμύρια από εκδόσεις χρέους.
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε και τυπικά η απόκτηση του χαρτοφυλακίου 14 ακινήτων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και η ταυτόχρονη εκμίσθωσή τους στο Ελληνικό Δημόσιο για 20 έτη, με την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων πώλησης και μίσθωσης από την Eurobank Properties Α.Ε.Ε.Α.Π, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας και σχετικό δημοσίευμα στο ethnos.gr.
       
      Η συνολική δομημένη επιφάνεια των ακινήτων ανέρχεται σε 189.000 τμ περίπου, εκ των οποίων τα 136.000 τ.μ., περίπου, αντιστοιχούν στην ανωδομή και τα 53.000 τ.μ. περίπου σε υπόγειους χώρους.
       
      Τα κυριότερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου στεγάζουν:
       
      -το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε ακίνητο επί της οδού Αν. Παπανδρέου 37 στο Μαρούσι,
       
      -το Υπουργείο Υγείας, επί της Λεωφόρου Κηφισίας 39 στο Μαρούσι,
       
      -το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επί της Λεωφόρου Μεσογείων 96 στο Γουδί,
       
      -τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας 173 στην Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα ακίνητα βρίσκονται σε κεντρικές τοποθεσίες της Αθήνας και της περιφέρειας.
       
      Το οικονομικό αντάλλαγμα που καταβλήθηκε από την Εταιρεία ανέρχεται σε 145,81 εκατ. ευρώ ενώ τα ετήσια έσοδα από μισθώματα θα είναι 14,05 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=234&la=1&catid=211&artid=12059&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το 2019 είναι έτος μετασχηματισμού και ανανέωσης, σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και για τις πόλεις.    Οπότε δεν υπήρχε καλύτερο μέρος για να διοργανωθεί το ετήσιο συνέδριο του Eurocities απ ότι στην Πράγα, όπου το παλιό συναντά το νέο και οι προκλήσεις της μεταμόρφωσης μιας πόλης μπορούν να βιωθούν άμεσα.    Η Πράγα θεωρείται πάντοτε πόλη σε πολλά σταυροδρόμια. Σήμερα, οι ηγέτες όλων των πόλεων προσπαθούν να διαχειριστούν τη μετάβαση στο μέλλον με βιώσιμες και χωρίς αποκλεισμούς πόλεις και μια Ευρώπη που αντικατοπτρίζει τις κοινωνίες μας.    Το ετήσιο συνέδριο EUROCITIES στην Πράγα με τίτλο «πόλεις σε σταυροδρόμι» θα προβληματιστεί για το νέο πολιτικό τοπίο σε επίπεδο ΕΕ, καθώς και για τα μεταβαλλόμενα τοπία στις Ευρωπαϊκές πόλεις.  Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε την πραγματική αστική ζωή στους ιστορικούς πυρήνες των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων και πώς μπορούμε να φέρουμε πίσω την πόλη και να βρούμε νέους στόχους για παλιούς δημοτικούς ή βιομηχανικούς χώρους που δεν εξυπηρετούν πλέον τους αρχικούς τους σκοπούς;  Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών θα είναι εξαιρετικά εμπνευσμένη για τους συμμετέχοντες από πόλεις που ασχολούνται με παρόμοια θέματα. Θα είναι επίσης η ευκαιρία να συζητήσετε άμεσα με εκπροσώπους των νέων ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και να προχωρήσει η διαδικασία για το μέλλον του δικτύου EUROCITIES υιοθετώντας το νέο όραμα και τους στρατηγικούς στόχους.  Σε αυτό το έτος μετασχηματισμού - σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για το EUROCITIES και στις ίδιες τις πόλεις - θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε τις συμμετοχές στην πρόσκληση μας για βραβεία που αντικατοπτρίζουν το έργο που κάνετε για τη μετατροπή των πόλεων σας. 
      Οι πόλεις πραγματοποιούν έργα φυσικής μεταμόρφωσης για να αντιμετωπίσουν προκλήσεις όπως η επανεπεξεργασία, η κινητικότητα ή η διατήρηση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Αλλά η αλλαγή έχει επίσης επίδραση στην κοινωνία και αυτό πρέπει να αποτυπώνεται. Η ανανέωση του αστικού χώρου επηρεάζει όχι μόνο τη φυσική σφαίρα αλλά και τις κοινότητες που ζουν αυτές τις αλλαγές. 
      Η κοινωνική καινοτομία και η ανανέωση των αστικών περιοχών πηγαίνουν χέρι-χέρι, ένα μετασχηματισμό πόλεων που χτίζει συνεκτικές  κοινότητες προς όφελος των ανθρώπων.  Καλούμε τις συμμετοχές στις κατηγορίες συνεργασία, καινοτομία και συμμετοχή: 
      Συνεργασία σε φυσικό μετασχηματισμό Ψάχνουμε για έργα αναδιαμόρφωσης, π.χ. των στρατηγικών έργων για τη μετατροπή βιομηχανικών περιοχών ή την επαναχρησιμοποίηση βιομηχανικών κτιρίων, όπου τμήματα της πόλης, η βιομηχανία και άλλοι ενδιαφερόμενοι εργάζονται μαζί σε masterplan μετασχηματισμού.    Καινοτομία για κοινωνικό μετασχηματισμό Ψάχνουμε για έργα που αλλάζουν τον ιστό των πόλεων μας, είτε αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της εξευρωπαϊσμού και παρέχοντας προσιτή στέγαση, ενσωματώνοντας τους μετανάστες στις κοινότητες ή αντιμετωπίζοντας τις ανισότητες, την αστική φτώχεια και την έλλειψη στέγης.    Συμμετοχή στη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς Ψάχνουμε για έργα που διαχειρίζονται την πολιτιστική κληρονομιά μας με προσεγμένες αναθεωρήσεις ιστορικών κτιρίων για την κοινότητα ή έργα που φτάνουν στους κατοίκους σε περιοχές που αποτελούν περιοχές εστίασης για τους τουρίστες.  Τα έντυπα συμμετοχής πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 3 Ιουνίου, ώρα 12 το μεσημέρι. Βρείτε την πλήρη κλήση εδώ.A
    5. Επικαιρότητα

      peterpan

      To Institution of Civil Engineers, UK διοργανώνει το διεθνές συνέδριο European Local Association Conferenceφέτος στη χώρα μας.
       
      Πρόκειται για πενθήμερο συνέδριο με παρουσίες φορέων και μηχανικών από όλες τις χώρες της Ευρώπης.
       
      Την Παρασκευή 09/05/2014 θα πραγματοποιηθεί Τechnical Conference με θέμα Greece, a Sea and Land transportation Hub through the Centuries.
       
      Περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω link και στο επισυναπτόμενο φυλλάδιο.
       
      http://icelocal.gr/pdf/ELAC_2014_Technical_Conference_Programme.pdf
       
      ELAC 2014 Technical Conference Programme.pdf
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/24840-19%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-elac-2014-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%E2%80%93-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε 24.423.000 υπολογίζει η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία τους άνεργους στην Ευρωζώνη, τον Νοέμβριο του 2014, με την Ελλάδα να διατηρεί την αρνητική πρωτιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο παρέμεινε σταθερό στο 11,5%. Η Ελλάδα, με στοιχεία Σεπτεμβρίου, βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση με ποσοστό 25,7%, αν και παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση σε επίπεδο έτους (από 28% τον Οκτώβριο του 2013). Παράλληλα, η υψηλή ανεργία των νέων της Ισπανίας (53,5%) κράτησε στη δεύτερη θέση την Ελλάδα, με 49,8%.
       
      Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, Eurostat, το ποσοστό ανεργίας στην Ε.Ε. μειώθηκε ελαφρά κατά 0,1% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2014 και άγγιξε το 10%.
       
      Αναλυτικά, η ανεργία στην Ελλάδα διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο στο 25,7% μειωμένη σε σχέση με τον Αύγουστο (26%) αλλά και σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα, ένα χρόνο πριν (28%).
       
      Σταθερή στο 11,5% παρέμεινε η ανεργία στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο του 2014 σε σχέση με τον Οκτώβριο, ενώ ένα χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2013, η ανεργία ήταν 11,9%.
       
      Στην «Ε.Ε. των 28» η ανεργία διαμορφώθηκε στο 10% τον Νοέμβριο, σημειώνοντας ελαφριά πτώση σε σχέση με τον Οκτώβριο (10,1%). Ενα χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2013, η ανεργία στην Ε.Ε. ήταν 10,7%.
       
      Συνολικά τον Νοέμβριο καταγράφονται 24,4 εκατομμύρια άνεργοι στην Ε.Ε. και 18,4 εκατομμύρια άνεργοι στην Ευρωζώνη.
       
      Η ανεργία των νέων διαμορφώθηκε στο 23,7% (έναντι 23,9% τον Νοέμβριο του 2013) και στην Ε.Ε. στο 21,9% (έναντι 23,2% τον Νοέμβριο του 2013).
       
      Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας στην Ε.Ε. καταγράφονται στην Ελλάδα (25,7% τον Σεπτέμβριο), την Ισπανία (23,9%) και την Κύπρο (16,8%). Τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας σημειώθηκαν στην Αυστρία (4,9%), στη Γερμανία (5%), στη Μάλτα και στην Τσεχία (5,8%).
       
      Ειδικότερα στην Ελλάδα, ο αριθμός των ανέργων τον Σεπτέμβριο μειώθηκε στα 1,241 εκατομμύρια. Το ποσοστό ανεργίας στους άνδρες διαμορφώθηκε στο 22,8% και στις γυναίκες στο 29,5%.
       
      Αν και πρωταθλήτρια ανεργίας των νέων αναδεικνύεται σύμφωνα με τη Eurostat η Ισπανία (53,5%), τα στοιχεία για την Ελλάδα παραμένουν δυσοίωνα, καθώς τον Σεπτέμβριο, το ποσοστό ανεργίας των νέων αυξήθηκε σε 49,8% από 49,2% τον Αύγουστο του 2014.
       
      Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων της Ισπανίας και της Ελλάδας ακολουθεί η Ιταλία (43,9%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Γερμανία (7,4%), Αυστρία (9,4%) και Ολλανδία (9,7%).
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/798525/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/eurostat-arnhtikh-prwtia-ths-elladas-sthn-anergia
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Αθήνα πανευρωπαϊκή πρωταθλήτρια στην αναμενόμενη μείωση πληθυσμού έως το 2100, με τον πληθυσμό της από 3,52 εκ. κατοίκους το 2021 να εκτιμάτε σε 2,21 εκ. το 2100.
      Πρόκειται για μείωση της τάξης των 1,31 εκατομμυρίων κατοίκων ή σε ποσοστό -37%.
      Σύμφωνα με τις προβλέψεις της EUROSTAT, από τις 50 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές της ΕΕ, η Αθήνα θα έχει τη μεγαλύτερη μείωση πληθυσμού μέχρι το 2100, τόσο σε απόλυτα όσο και σχετικά μεγέθη.

      Τα στοιχεία της Eurostat: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/MET_PROJ_19RDBI__custom_5609014/default/table?lang=en&fbclid=IwAR2Gcz4xNVXfQQwPlS3lo1IjndqxqjsY_NYZwfieiEO7Vd7cid-yM-s7t5k
      Γράφημα: https://www.visualcapitalist.com/cp/projecting-europes-metro-population-growth-2021-2100/
      Πληροφορίες: https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ftkromm%2Fposts%2Fpfbid023YnCArGqoeor3ryeHKm2ar8eeJjR8Cxw55bkRhLrJZMsTYe9GtmQRMPeFjouncMfl&show_text=true&width=500
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αυξήθηκαν κατά 52 εκατ. τμ η επιφάνεια των κτιρίων για τα οποία εκδόθηκε οικοδομική άδεια το 2021 στην ΕΕ περισσότερα κατά 15% σε σχέση με το 2020 σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat Είχε προηγηθεί πτώση 8% το 2020, χρονιά έξαρσης της πανδημίας.

      Στην δεύτερη θέση με την μεγαλύτερη αύξηση βρίσκεται η Ελλάδα με +54% ακολουθώντας την Ισπανία με +62% 
      Οι οικοδομικές άδειες μετρώνται επίσης και σε αριθμό κατοικιών ανεξάρτητα από το μέγεθος του κτιρίου, που αυξήθηκαν κατά 16% (+269.000 κατοικίες) στην ΕΕ, έπειτα από πτώση 5% το 2020.
      Μεταξύ 2015 και 2019, ο αριθμός των αδειών αυξανόταν σταθερά κατά μέσο όρο 6% ετησίως. Η πανδημία της COVID-19 διέκοψε αυτή την πορεία, αλλά με την αύξηση το 2021, οι απώλειες του 2020 αντισταθμίστηκαν.
      Το 2021, οι οικοδομικές άδειες (όσον αφορά την ωφέλιμη επιφάνεια) αυξήθηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ με εξαίρεση την Εσθονία (-5%). Ωστόσο, υπήρχαν σημαντικές διαφορές στις αυξήσεις μεταξύ των κρατών μελών.
      Στη δεύτερη θέση η Ελλάδα


      Η Ισπανία (+62%), η Ελλάδα (+54%) και η Μάλτα (+42%) κατέγραψαν τις υψηλότερες αυξήσεις στον αριθμό των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν ως προς την ωφέλιμη επιφάνεια. Από την άλλη πλευρά, χαμηλές αυξήσεις καταγράφηκαν στη Δανία (+1%), στη Γερμανία (+2%) και στην Αυστρία (+3%).
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα ενοίκια και οι τιμές κατοικιών στην ΕΕ συνέχισαν την ανοδική τους πορεία το τρίτο τρίμηνο του 2022, καταγράφοντας αύξηση κατά 2,1% και 7,4%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2021.
      Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, δεκαπέντε εμφάνισαν ετήσια αύξηση των τιμών των κατοικιών στο τρίτο τρίμηνο του 2022 άνω του 10%. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Εσθονία (+24,2%), στην Ουγγαρία (+21,0%) και τη Λιθουανία (+19,3%), ενώ οι τιμές υποχώρησαν μόνο στη Δανία (-2,4%).
      Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι τιμές αυξήθηκαν σε είκοσι κράτη μέλη. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε Κύπρο (+5,8%), Βουλγαρία (+4,1%) και Αυστρία (+4,0%), ενώ μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Δανία (-3,8%), Σουηδία (-3,1%), Φινλανδία (-1,3%), Ρουμανία (-1,2%), Ιταλία (-1,0%) και Γερμανία (-0,4%).
      Για την Ελλάδα δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο του έτους.
      Πώς άλλαξε η εικόνα στην αγορά
      Οι τιμές και τα ενοίκια κατοικιών στην ΕΕ ακολούθησαν παρόμοια αυξητική πορεία μεταξύ του 2010 και του δεύτερου τριμήνου του 2011. Ωστόσο, μετά από αυτό το τρίμηνο, οι τιμές των κατοικιών και τα ενοίκια εξελίχθηκαν διαφορετικά. Ενώ τα ενοίκια αυξάνονταν σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου έως το τρίτο τρίμηνο του 2022, οι τιμές των κατοικιών παρουσίασαν σημαντικές διακυμάνσεις και από το πρώτο τρίμηνο του 2015 έχουν ανοδική τάση.
      Μετά από μια απότομη πτώση μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2011 και του πρώτου τριμήνου του 2013, οι τιμές των κατοικιών παρέμειναν λίγο πολύ σταθερές μεταξύ 2013 και 2014. Μετά από μια ταχεία άνοδο στις αρχές του 2015, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν ταχύτερα από τα ενοίκια.

      Εκρηκτική άνοδος
      Από το 2010 έως το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 18% και οι τιμές των κατοικιών κατά 49%.
      Οι τιμές των κατοικιών υπερδιπλασιάστηκαν σε Εσθονία, Ουγγαρία, Λουξεμβούργο, Λιθουανία, Λετονία, Τσεχία και Αυστρία
      Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2022 με το 2010, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν περισσότερο από τα ενοίκια σε 19 κράτη μέλη της ΕΕ.

      Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν σε 24 κράτη μέλη της ΕΕ και μειώθηκαν σε τρία. Υπερδιπλασιάστηκαν στην Εσθονία (+199%), στην Ουγγαρία (+174%), στο Λουξεμβούργο (+140%), στη Λιθουανία (+137%), στη Λετονία (+134%), στην Τσεχία (+133%) και στην Αυστρία (+ 130%). Μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Ελλάδα (-22%), στην Ιταλία (-9%) και στην Κύπρο (-0,3%).
      Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2022 με το 2010 για τα ενοίκια, οι τιμές αυξήθηκαν σε 26 κράτη μέλη της ΕΕ και μειώθηκαν σε ένα, με τις υψηλότερες αυξήσεις στην Εσθονία (+233%) και στη Λιθουανία (+151%). Μείωση καταγράφηκε στην Ελλάδα (-24%).
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το 2023, σε ολόκληρη την ΕΕ, περίπου το 4,9% των ατόμων ηλικίας 16 ετών και άνω ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν δυσκολίες στέγασης στη διάρκεια της ζωής τους (κατάσταση όπου ένα άτομο δεν είχε δικό του μέρος και αναγκαζόταν να μείνει σε προσωρινό κατάλυμα).
      Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή (Eurostat) το ποσοστό αυτό ήταν σημαντικά υψηλότερο για τα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού (8,5%). Από την άλλη πλευρά, μόνο το 3,9% των ατόμων που δεν διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού ανέφεραν ότι αντιμετώπιζαν δυσκολίες στέγασης στη διάρκεια της ζωής τους.
      Το 2023, το 8,5% των ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό στην ΕΕ ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν δυσκολίες στέγασης στο παρελθόν, με τους άνδρες (9,0%) να επηρεάζονται περισσότερο από τις γυναίκες (8,1%).
      Οι χώρες της ΕΕ με τα υψηλότερα ποσοστά στεγαστικών δυσκολιών μεταξύ εκείνων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό ήταν η Δανία (18,4%), η Φινλανδία (17,5%) και η Γαλλία (17,1%). Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Πολωνία (1,9%), στην Ιταλία (2,0%) και στην Ουγγαρία (2,1%).

      Οι ηλικιωμένοι με τα χαμηλότερα ποσοστά δυσκολίας ενοικίασης
      Σε επίπεδο ΕΕ, τα άτομα ηλικίας 16 έως 29 και 30 έως 54 ετών ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά δυσκολίας ενοικίασης, 14,8% και 14,7%, αντίστοιχα, ενώ το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 12,8% για τα άτομα ηλικίας 55 έως 64 ετών και 6,7% για τα άτομα ηλικίας 65 ετών ή πάνω. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα άτομα που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό σε όλες τις ηλικίες υποφέρουν περισσότερο από τις δυσκολίες ενοικίασης. Ωστόσο, αυτό το μοτίβο μειώνεται με την ηλικία.
      Όταν εξετάζουμε άτομα που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό, οι δυσκολίες ενοικίασης ήταν υψηλότερες στο 27,7% για άτομα ηλικίας 30-54 ετών, ακολουθούμενα από 24,0% για άτομα ηλικίας 55 έως 64 ετών και 22,1% για άτομα ηλικίας 16 έως 29 ετών. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω, το 12,9% των ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό ανέφεραν ότι είχαν δυσκολίες ενοικίασης, το χαμηλότερο ποσοστό.
      Η Ελλάδα πρώτη στις δυσκολίες ενοικίασης σπιτιού
      Το 2023, το 13,0% του πληθυσμού της ΕΕ ηλικίας 16 ετών και άνω ανέφερε δυσκολίες ενοικίασης τους τελευταίους 12 μήνες. Τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά επηρεάστηκαν περισσότερο, με το 18,1% να αντιμετωπίζει δυσκολίες, έναντι 10,2% των νοικοκυριών χωρίς παιδιά.
      Η Ελλάδα (26,1%), η Γαλλία (24,1%) και η Ισπανία (17,2%) είχαν τα υψηλότερα συνολικά ποσοστά δυσκολίας ενοικίασης, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στη Ρουμανία (0,3%), τη Σλοβακία (1,1%), το Βέλγιο (4,3%). ) ), Γερμανία και Ουγγαρία (4,7%). Για τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά, η Γαλλία (33,2%), η Ελλάδα (26,3%) και η Ισπανία (20,8%) ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά, ενώ η Ρουμανία (κάτω από 0,0%), η Σλοβακία (1,2%) και η Βουλγαρία (3,7%) είχε το χαμηλότερο.
      Μεταξύ των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά, η Ελλάδα (25,9%), η Γαλλία (18,0%) και η Σλοβενία (15,3%) αντιμετώπισαν τις περισσότερες δυσκολίες, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά βρέθηκαν στη Ρουμανία (0,4%), τη Σλοβακία (1,1%) και την Κύπρο. (2,5%). Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ ανέφεραν υψηλότερα ποσοστά δυσκολιών ενοικίασης μεταξύ των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά σε σύγκριση με εκείνα χωρίς. Τα μεγαλύτερα κενά παρατηρήθηκαν στη Γαλλία (15,2 π.μ.) και στην Κύπρο (12,1 π.μ.).
      Αντίθετα, ελάχιστες διαφορές παρατηρήθηκαν στη Σλοβακία (0,1 π.μ.) και στην Ελλάδα (0,4 π.μ.). Συγκεκριμένα, τα νοικοκυριά χωρίς εξαρτώμενα παιδιά ανέφεραν υψηλότερες δυσκολίες ενοικίασης από εκείνα με παιδιά στη Λιθουανία (7,3 ποσοστιαίες μονάδες), τη Βουλγαρία (5,4 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία (3,7 ποσοστιαίες μονάδες), την Κροατία (0,6 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Ρουμανία (0,4 ποσοστιαίες μονάδες).
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το 9% των πολιτών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε πως δεν μπορεί να διαθέσει τα απαιτούμενα χρήματα προκειμένου να εξασφαλίσει κατάλληλη θέρμανση για την κατοικία του, σύμφωνα με έρευνα της Eurostat.
       
      Mπορεί το μέγιστο ποσοστό -11%- να είχε καταγραφεί σε αντίστοιχη έρευνα του 2012, αλλά παραμένει υψηλό για μια ΕΕ που θέλει να πρεσβεύει μια κοινωνία ευημερίας και διασφάλισης των στοιχειωδών δικαιωμάτων για τους πολίτες της.
       
      Η εν λόγω έρευνα έχει προεκτάσεις και για τη χώρα μας. Η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη χειρότερη θέση καθώς περίπου ένας στους τρεις πολίτες αδυνατεί να έχει επαρκή θέρμανση. Το μεγαλύτερο ποσοστό πολιτών που βιώνουν την παγωνιά είναι στη Βουλγαρία με 39%, και ακολουθούν η Ελλάδα και η Λιθουανία με 29%, η Κύπρος 24% και η Πορτογαλία 22%.
       
      Αντίθετα, Λουξεμβούργο και Φινλανδία είναι τα δύο κράτη με το μικρότερο πρόβλημα, καθώς μόλις το 2% αντιμετωπίζει τέτοιο θέμα.
       
      Χρ.Κούσιου
       
      Πηγή: athina984.gr
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Qatar Airways εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε διάρκεια --χωρίς ενδιάμεσο σταθμό-- εμπορική πτήση από την πρωτεύουσα του Κατάρ, την Ντόχα, ως το Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, ανακοίνωσε μια εκπρόσωπος της εταιρείας.
       
      Το Boeing 777 της αεροπορικής εταιρείας θα πραγματοποιεί την πτήση σε 16 ώρες και 20 λεπτά, περνώντας πάνω από 10 ζώνες ώρας, πέντε χώρες και θα καλύπτει 14.535 χιλιόμετρα προτού προσγειωθεί στο Όκλαντ.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, στην επιστροφή η πτήση θα έχει διάρκεια 17 ώρες και 30 λεπτά εξαιτίας των αντίθετων ανέμων. Η Qatar Airways δεν διευκρινίζει τον αριθμό των επιβατών που επιβιβάστηκαν στην πρώτη πτήση, αλλά πιστεύεται ότι είναι τέσσερις πιλότοι και 15μελές πλήρωμα.
       
      Τον περασμένο Μάρτιο, η αεροπορική εταιρεία Emirates εγκαινίασε την μεγαλύτερη σε διάρκεια χωρίς ενδιάμεσο σταθμό εμπορική πτήση από το Ντουμπάι στο Όκλαντ που κάλυπτε μια απόσταση 14.200 χιλιομέτρων αλλά η Qatar Airways κατέρριψε τώρα αυτό το ρεκόρ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Egkainia_gia_ti_megaluteri_emporiki_ptisi_/
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός των αιτήσεων χρηματοδότησης από κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), που έχουν υποβληθεί στις νέες δράσεις επιχειρηματικότητας του ΕΣΠΑ – και αυτό μάλιστα πριν εκπνεύσουν οι προθεσμίες και των τεσσάρων προγραμμάτων – ενώ, εντός του 2016, θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, κονδύλια ύψους 57 εκατ. ευρώ για τη σύσταση και λειτουργία σε κάθε Περιφέρεια ενός Κέντρου Στήριξης και Προώθησης της Κοινωνικής Οικονομίας και επιπλέον περίπου 80 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν, μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ), στη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων τοπικού ή περιφερειακού χαρακτήρα. Αυτά ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, σε ομιλίες του χθες και σήμερα στο ΚΘ’ Πανελλήνιο συνέδριο των αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ) στη Βέροια και στην περιφερειακή συνάντηση που συνδιοργανώθηκε από το Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας και τον δήμο Κοζάνης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς.
       
      Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι οι κοινωνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν για πρώτη φορά στα προγράμματα του ΕΣΠΑ αλλά και στον αναπτυξιακό νόμο, όπου εντάσσονται με ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι σύντομα συστήνεται ειδικό ταμείο για την Κοινωνική Οικονομία με σκοπό τη χρηματοδοτική στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων (ενίσχυση με κεφάλαια εκκίνησης, κάλυψη μισθολογικού κόστους, παροχή μικροπιστώσεων κ.ά.) και ότι θα λειτουργήσουν σε κάθε Περιφέρεια Κέντρα Στήριξης για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τις κοινωνικές επιχειρήσεις.
       
      Στο επίκεντρο και των δυο εκδηλώσεων ήταν η ενίσχυση της Κοινωνικής Οικονομίας, ως ένας δυναμικός τομέας της οικονομίας ο οποίος συμβάλλει στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού ιστού με όρους περιβαλλοντικής αειφορίας και εκδημοκρατισμού της παραγωγικής διαδικασίας, δημιουργώντας ποιοτικές και ανθεκτικές θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.
       
      Ο υφυπουργός επισήμανε πως πρόκειται για έναν τομέα που μπορεί να εμπλέξει το σύνολο των παραγωγικών στρωμάτων της χώρας για την ανάπτυξη κάθε είδους οικονομικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Κοινωνική Οικονομία αποτελεί για την κυβέρνηση βασικό άξονα προτεραιότητας του νέου στρατηγικού σχεδίου για μια δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη. Σε αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζονται όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις, που αφορούν από το θεσμικό πλαίσιο έως τα χρηματοδοτικά εργαλεία, για τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση σχημάτων κοινωνικής οικονομίας.
       
      Βασικός στόχος, επισήμανε, είναι η ενίσχυση της σύστασης και της λειτουργίας συνεταιριστικών εγχειρημάτων, στους στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας (όπως ο αγροδιατροφικός και ο τουριστικός τομέας, η υγεία και τα φάρμακα, η ενέργεια, το περιβάλλον, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών) που αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας.
       
      Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι σε όλα τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ενθαρρύνεται η ανάπτυξη πρωτοβουλιών κοινωνικής οικονομίας, οι οποίες, ενώ γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, στην Ελλάδα κάνουν ακόμα τα πρώτα τους βήματα. Υπό το πρίσμα αυτό, σε όλες τις προσκλήσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020, οι κοινωνικές επιχειρήσεις συμπεριλαμβάνονται ισότιμα στις νομικές μορφές επιχειρήσεων που μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση.
       
      Ενδεικτικό είναι, είπε ο κ. Χαρίτσης, ότι στο πλαίσιο των νέων δράσεων επιχειρηματικότητας που τρέχουν, ο προϋπολογισμός των αιτήσεων χρηματοδότησης που έχουν υποβληθεί από κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ) υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ και αυτό μάλιστα πριν εκπνεύσουν οι προθεσμίες και των τεσσάρων προγραμμάτων. Αντίστοιχα, οι κοινωνικές επιχειρήσεις εντάσσονται για πρώτη φορά στον αναπτυξιακό νόμο και μάλιστα με μειωμένο ελάχιστο ύψος επενδυτικού κεφαλαίου.
       
      Επιπλέον, εντός του 2016 θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, κονδύλια ύψους 57 εκατ. ευρώ. Οι πόροι αυτοί θα κατευθυνθούν στη σύσταση και λειτουργία σε κάθε περιφέρεια ενός Κέντρου Στήριξης και Προώθησης της Κοινωνικής Οικονομίας που θα παρέχει ολοκληρωμένες υποστηρικτικές υπηρεσίες στις κοινωνικές επιχειρήσεις, αλλά και στην ενίσχυση των κοινωνικών επιχειρήσεων, με κεφάλαια έναρξης, κεφάλαια κίνησης ή και με την κάλυψη μέρους του μισθολογικού κόστους, με στόχο τη δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας. Όπως επισήμανε ο κ. Χαρίτσης, επιπλέον περίπου 80 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν, μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ), στη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων τοπικού ή περιφερειακού χαρακτήρα.
       
      Η Κοινωνική Οικονομία, σημείωσε ο υφυπουργός, αποτελεί το κατεξοχήν πεδίο που μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή των συσχετισμών προς όφελος του κόσμου της εργασίας, υποστηρίζοντας εκείνα τα στρώματα που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση και ταυτόχρονα μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την οικονομία σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, στο συνολικότερο πλαίσιο του προγράμματος της κυβέρνησης για την παραγωγική, αλλά και κοινωνική και περιβαλλοντική ανασυγκρότηση της χώρας.
       
      Επιδίωξή μας, κατέληξε ο κ. Χαρίτσης, είναι να υποστηρίξουμε συνεργατικά σχήματα, που αναβαθμίζουν τον ρόλο κάθε τομέα αιχμής, καλλιεργώντας παράλληλα μια κουλτούρα συνεργασίας και δικτύωσης ώστε να συνδιαμορφώνουμε εκείνες τις δημόσιες πολιτικές που ενισχύουν την οικονομία αξιοποιώντας το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό.
       
      Πηγή: in.gr
    14. Επικαιρότητα

      logicone

      Από τη Γερμανία ώς το βόρειο Ιράκ και τη μακρινή Βραζιλία. Οι Ελληνες μηχανικοί ακολουθούν τον δρόμο της μεγάλης φυγής, αναζητώντας εργασιακή διέξοδο. Καθώς όμως η προσφορά εργασίας σε ευρωπαϊκές χώρες και στις χώρες του Κόλπου μειώνεται, αρκετοί ριψοκινδυνεύουν μια ολιγοετή μετανάστευση σε χώρες με ασταθείς συνθήκες.
       
      Ή αφήνουν οριστικά την Ελλάδα για την Αυστραλία ή τις ΗΠΑ. «Οι πρώτοι που φεύγουν είναι οι νέοι μηχανικοί, από 25 έως 35 ετών...
       
      Πηγή: Καθημερηνή
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Για εννέα μήνες παρατείνεται η προθεσμία οριστικοποίησης των πρώτων εγγραφών στο κτηματολόγιο σε περιοχές 84 ΟΤΑ όπου η σχετική προθεσμία έληξε μετά τις 30 Ιανουαρίου ή λήγει διαδοχικά έως το τέλος του 2018.
      Για εννέα μήνες παρατείνεται η προθεσμία οριστικοποίησης των πρώτων εγγραφών στο κτηματολόγιο σε περιοχές 84 ΟΤΑ όπου η σχετική προθεσμία έληξε μετά τις 30 Ιανουαρίου ή λήγει διαδοχικά έως το τέλος του 2018.
      Πρόκειται για περιοχές που κτηματογραφήθηκαν στα πρώτα προγράμματα στην εκπνοή της δεκαετίας του 1990 και τα κτηματολογικά γραφεία ξεκίνησαν να λειτουργούν εντός του 2004, με την προθεσμία διόρθωσης να έχει συμπληρώσει τα 14 χρόνια.
      Η νέα παράταση προβλέπεται σε τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το μεταφορικό ισοδύναμο. Με αυτήν "διασφαλίζεται το απαιτούμενο διάστημα προς την πλήρη εξομάλυνση της διαδικασίας και την κατοχύρωση της δημιουργίας ορθής και αξιόπιστης βάσης Κτηματολογίου" αναφέρει η αιτιολογική έκθεση...
      Ουσιαστικά σε αυτό το διάστημα μπορούν να ασκήσουν αγωγές τόσο το Δημόσιο όσο και ιδιώτες. Όπως είναι γνωστό, οι αρχικές εγγραφές είναι εκείνες που εμφανίζονται στο κτηματολογικό βιβλίο μιας περιοχής μετά την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης. Σε περίπτωση ανακριβούς αρχικής εγγραφής είναι δυνατή η προσβολή και η διόρθωσή της, ολικά ή μερικά, μέσα σε προθεσμία επτά ετών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του κτηματολογικού γραφείου στη συγκεκριμένη περιοχή.
      Η προθεσμία αυτή ισχύει τόσο για τους κατοίκους εσωτερικού όσο και για το Ελληνικό Δημόσιο, τους μόνιμους κατοίκους εξωτερικού ή τους μόνιμα εργαζόμενους στο εξωτερικό. Για τις περιοχές των προγραμμάτων κτηματογράφησης των ετών 1997-1999 η παραπάνω προθεσμία ήταν δεκατέσσερα χρόνια.
      Το θεσμικό πλαίσιο για τις διορθώσεις των σφαλμάτων ξεχωρίζει τις περιπτώσεις που απαιτούν αμετάκλητη δικαστική απόφαση από εκείνες που οφείλονται σε πρόδηλο σφάλμα και μπορούν να διορθωθούν διοικητικά, χωρίς δικαστική παρέμβαση, με απόφαση του προϊσταμένου του κτηματολογικού γραφείου. Μετά τη λήξη των προθεσμιών οι αρχικές εγγραφές καθίστανται οριστικές και παράγουν αμάχητο τεκμήριο, δηλαδή αποκλείεται οποιαδήποτε μεταβολή του περιεχομένου τους.
      Η προθεσμία διόρθωσης αρχίζει από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία ορίζεται η έναρξη ισχύος του κτηματολογίου στην κτηματογραφημένη περιοχή.

    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τις φωτογραφίες δημοσίευσε στα κοινωνικά δίκτυα η Airbus Space - Στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια η ζημιά από τη διακοπή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα
      Eντυπωσιακές φωτογραφίες από το διάστημα με το κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ  «Ever Given» δημοσίευσε στα κοινωνικά δίκτυα η Airbus Space.
      Οι φωτογραφίες δείχνουν το μήκους 400 μέτρων πλοίο να έχει κυριολεκτικά «σφηνώσει» στο κανάλι, ενώ η Airbus Space στην ανάρτησή της σημειώνει ότι οι συγκεκριμένες εικόνες ελήφθησαν σήμερα το πρωί και δείχνουν το εμπορικό πλοίο να παραμένει κολλημένο στο κανάλι.
      Δείτε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες

       
      Τεράστιο πλήγμα στις μεταφορές
      Σοβαρό πλήγμα έχει επιφέρει στο εμπόριο η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα του Σουέζ από την προσάραξη του γιγαντιαίων διαστάσεων πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» με το κόστος  της ζημιάς να ανέρχεται σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

      Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd's List, το κόστος που αποφέρει η διέλευση των πλοίων καθημερινά από την περιοχή υπολογίζεται σε 5,1 και 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τα ανατολικά, αντίστοιχα.
      Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες ρυμουλκών και εκσκαφέων για την απομάκρυνση του Ever Given -του σκάφους μήκους 400 μέτρων που «σφηνώθηκε» στο κανάλι την Τρίτη- έχουν αποτύχει και οι εργασίες για την εκ νέου επιβίβαση του πλοίου έχουν ανασταλεί μέχρι την Πέμπτη το πρωί στην Αίγυπτο, ανακοίνωσε ναυτιλιακός πράκτορας της Inchcape, σύμφωνα με τις αρχές τους Σουέζ.

      Περίπου 300 πλοία από όλο τον κόσμο έχουν κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ, περιμένοντας την έναρξη της διέλευσής τους από την πλωτή οδό, σύμφωνα με στοιχεία που εξέθεσε η Bloomberg.

      Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φθάσουν σήμερα.

      Σύμφωνα,μάλιστα, με τον τεχνικό μάνατζερ του πλοίου, άλλη μια προσπάθεια για την αποκόλλησή του θα γίνει αργότερα σήμερα, έπειτα από μια πρώτη ανεπιτυχή απόπειρα.

         

      Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.

      «Μια ακόμη προσπάθεια για την αποκόλληση του πλοίου, που διεξήχθη στις 08:00 το πρωί τοπική ώρα σήμερα, δεν στέφθηκε με επιτυχία και μία επιπλέον προσπάθεια θα γίνει αργότερα σήμερα», επισήμανε. «Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εργαστήριο με θέμα του την άμεση και καλύτερη ενημέρωση των βιομηχανικών σχεδιαστών για τις δυνατότητες που τους προσφέρει το σύστημα προστασίας της διοανοητικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών που αφορούν το design θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29/11 και ώρα 10 π.μ., στο πλαίσιο της έκθεσης Greek Design=Good Design.
       
      Το εργαστήριο, που διοργανώνει ο ΟΒΙ στο Helexpo Palace, εισηγείται ο Κ. Αμπατζής (διευθυντής καταθέσεων & χορηγήσεων τίτλων, ΟΒΙ) και περιλαμβάνει θέματα όπως: προστασία βιομηχανικών σχεδίων, αναζήτηση βιομηχανικών σχεδίων μέσω του συστήματος “design view”, e-filling, πειρατεία, e-learning κ.λπ.
       
      Επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν την πρόθεσή σας να παρακολουθήσουν το εργαστήριο, μέχρι την Τρίτη 26/11 στις 15:00, στη διεύθυνση [email protected]
       
      Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
       
      Πηγή: http://www.designmag.gr/obi-workshop/9039
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις και οδηγίες συμπλήρωσης για την υποβολή κατάστασης συμφωνητικών της παρ. 16, άρθρου 8 του ν. 1882/1990 έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
       
      ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
       
      1. Ποιός υποχρεούται σε υποβολή της κατάστασης συμφωνητικών της παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990 και ποια συμφωνητικά περιλαμβάνονται στην κατάσταση;
       
      Υπόχρεος για την υποβολή της κατάστασης συμφωνητικών της παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990 είναι κάθε επιτηδευματίας φυσικό ή νομικό πρόσωπο που καταρτίζει συμφωνητικά με συμβαλλόμενο επιτηδευματία ή τρίτο και για οποιαδήποτε συναλλαγή για την οποία δεν προβλέπεται διαφορετική διαδικασία υποβολής.
       
      Σημειώνεται ότι συμφωνητικά και διαδικασίες που προβλέπονται από άλλες διατάξεις (π.χ. Ν.820/1978, Ν.2065/1992, Ν.2238/1994 κ.λπ.) ή από υπουργικές αποφάσεις οι οποίες υπογράφονται ή συνυπογράφονται από τον Υπουργό Οικονομικών, εξακολουθούν να ισχύουν ως προς τον τρόπο και τον τύπο υποβολής ενώ κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει ως έχει και η αριθ.1065606/7222/ΔΕ-Β/18.7.2000 (ΦΕΚ 951Β/31.7.2000) ΑΥΟ περί καθορισμού διαφορετικού τρόπου υποβολής των συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του Ν. 1882/1990.
       
      2. Πότε υποβάλλονται οι καταστάσεις συμφωνητικών παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990;
       
      Σύμφωνα με τη ΔΕΛ Β 1009011 ΕΞ 2015/23.1.2015 οι καταστάσεις συμφωνητικών παρ. 16, άρθρου 8του Ν. 1882/1990 υποβάλλονται μέχρι την 20η ημέρα των μηνών Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου εκάστου έτους και συμπεριλαμβάνουν τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν το αμέσως προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο.
       
      3. Πώς συμπληρώνεται η online φόρμα της κατάστασης συμφωνητικών της παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990 και ποια στοιχεία περιλαμβάνει;
       
      Βλέπε Οδηγίες Συμπλήρωσης
       
      4. Έχω καταρτίσει συμφωνητικό με αντικείμενο που δεν περιγράφεται στη σχετική λίστα αντικειμένων συμφωνητικού στη φόρμα υποβολής της κατάστασης. Τι πρέπει να κάνω;
       
      Εφόσον το αντικείμενο του συμφωνητικού δεν εμπίπτει στα προβλεπόμενα από την παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990 θα πρέπει να το υποβάλετε με τον τρόπο και στις προθεσμίες που έχουν οριστεί από τις διατάξεις που το προβλέπουν. Σημειώνεται ότι δεν είναι δυνατή προς το παρόν η ηλεκτρονική υποβολή των συμφωνητικών που προβλέπονται από άλλες διατάξεις νόμων.
       
      5. Είμαι φυσικό πρόσωπο και έχω υπογράψει συμφωνητικό της παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990. Ωστόσο δεν μπορώ να εισέλθω στην εφαρμογή για να υποβάλλω κατάσταση συμφωνητικών.
       
      Τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επιτηδευματίες δεν έχουν υποχρέωση υποβολής κατάστασης συμφωνητικών.
       
      6. Υπέβαλα οριστικά κατάσταση συμφωνητικών της παρ. 16, άρθρου 8 του Ν. 1882/1990 και στη συνέχεια διαπίστωσα ότι έχω κάνει λάθος σε μία ή περισσότερες εγγραφές. Μπορώ να υποβάλλω τροποποιητική κατάσταση;
       
      Η εφαρμογή δεν προβλέπει την υποβολή τροποποιητικών καταστάσεων σε περίπτωση λάθους. Σε περίπτωση καταχώρησης λάθος εγγραφών ο επιτηδευματίας μπορεί να υποβάλλει εκ νέου καινούργια κατάσταση καταχωρώντας μόνο τις εγγραφές της αρχικής κατάστασης που επιθυμεί να ακυρώσει ή να τροποποιήσει και να περιγράψει στο πεδίο «Λοιπές Παρατηρήσεις» το λόγο της εκ νέου υποβολής.
       
      7. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις.Τι να κάνω;
       
      Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet.
      Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm
       
      Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:
       
      Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet παρακαλούμε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 15515 (με αστική χρέωση). Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η ΓΓΠΣ δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ.
      Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Farming Kindergarten βρίσκεται στο Βιετνάμ και ξεχωρίζει με τον σχεδιασμό του.
       
      Πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο με ενσωματωμένο πάρκο, αφού στην οροφή του υπάρχει άπλετος χώρος με γκαζόν για να απολαύσουν οι επισκέπτες την βόλτα τους.
       
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο VTN έφτιαξε έναν τεράστιο παιδότοπο όχι μόνο για τους μαθητές του νηπιαγωγείου αλλά και για τα παιδιά της γειτονιάς που απολαμβάνουν εδώ το παιχνίδι τους.
       
      Μάλιστα ανακηρύχθηκε «Κτίριο της Χρονιάς» όσον αφορά στην εκπαίδευση από το Arch Daily.
       
      «Μια πράσινη όαση στη μέση μιας γειτονιάς που περιβάλλεται από τσιμέντο είναι ωφέλιμη για το σύνολο της αστικής κοινότητας, ενώ πρόσφατα δημιουργήσαμε και έναν λαχανόκηπο στην οροφή για να μαθαίνουν τα παιδιά τις καλλιέργειες και τα λαχανικά», λένε οι σχεδιαστές.
       
      Άλλη μία καινοτομία της κατασκευής είναι ότι οι αίθουσες του νηπιαγωγείου δεν χρειάζονται κλιματιστικό, παρά το τροπικό κλίμα της περιοχής, ενώ το κτίριο εξοικονομεί 25% της ενέργειας και 40% του νερού, μειώνοντας το κόστος λειτουργίας του σε μεγάλο βαθμό. Το νηπιαγωγείο αποτελεί πρότυπο της περιοχής και ένα από τα ωραιότερα κτήρια σε ολόκληρο το Βιετνάμ.
       


       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://perierga.gr/2015/04/%CF%84%CE%BF-%CF%89%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%82/
       
      Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.archdaily.com/566580/farming-kindergarten-vo-trong-nghia-architects/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εντυπωσιακή άνοδο κατανάλωσης σημειώνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα «παλιά» πρατήρια φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ, εκείνα δηλαδή που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον ένα χρόνο λειτουργίας και συνεπώς μπορεί να υπάρξει σύγκριση.
       
      Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που υπάρχουν για το πρώτο τρίμηνο δείχνουν ότι οι καταναλώσεις είναι διπλάσιες από εκείνες του πρώτου τριμήνου του 2015, γεγονός που επιβεβαιώνει την ταχεία ανάπτυξη του καυσίμου στην αυτοκίνηση.
       
      Την ίδια στιγμή η ΔΕΠΑ αναπτύσσει το δίκτυό της με το σήμα «Fisikon», και τα 8 σημερινά πρατήρια θα είναι 10 μέχρι τον Ιούνιο. Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να φτάσουν τα 12, ενώ για το τέλος του 2017 ο προγραμματισμός λέει ότι θα έχουν γίνει 17.
       
      Συγχρόνως, πέραν των προγραμμάτων προώθησης για τα καινούργια αεριοκίνητα αυτοκίνητα, η εταιρεία συμμετέχει και σε εκπαιδεύσεις τεχνιτών για τη μετατροπή των υφιστάμενων («μεταχειρισμένων») οχημάτων, προκειμένου να καλύπτεται και από σχετική πιστοποίηση (ως προς τον εξοπλισμό, αλλά και την εργασία).
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/fisikon-se-ena-hrono-diplasiasan-tis-poliseis-toys-ta-pratiria-fysikoy-aerioy
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Κίνα επιταχύνει τις εξαγορές λιμένων στο εξωτερικό καθώς επεκτείνει την εμβέλεια της ως ναυτιλιακή δύναμη, διπλασιάζοντας τις επενδύσεις της σε λιμενικά projects τον τελευταίο χρόνο στα 20 δισ. δολάρια και προχωρώντας τα σχέδια για άνοιγμα νέων ναυτιλιακών δρομολογίων μέσω του Αρκτικού κύκλου.
       
      Οι τοποθεσίες των λιμανιών που ετοιμάζονται για κινεζικές επενδύσεις βρίσκονται γύρω από τρία «μπλε οικονομικά περάσματα» που το Πεκίνο χαρακτήρισε τον Ιούνιο ως κρίσιμα για την επιτυχία του σχεδίου «Μιας Ζώνης, Ενός Δρόμου», ενός μεγαλεπίβολου σχεδίου να κερδίσει συμμάχους σε διπλωματικό επίπεδο και να ανοίξει τις αγορές σε περίπου 65 χώρες μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης.
       
      Μελέτη της βρετανικής επενδυτικής τράπεζαςGrisons Peak, βρήκε πως Κινεζικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για εξαγορά ή επένδυση σε εννέα υπερπόντιους λιμένες στο έτος μέχρι τα τέλη Ιουνίου, με έργα αξίας συνολικά 20,1 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για επενδύσεις σε αρκετά άλλα λιμάνια, για τα οποία δεν έχει γνωστοποιηθεί η αξία.
       
      Το επίπεδο αυτό δραστηριότητας δείχνει μια απότομη επιτάχυνση σε σχέση με τα υπερπόντια λιμενικά projects της Κίνας στο έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2016, τα οποία ανήλθαν σε 9,97 δισ. δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις των Financial Times.
       
      «Τον τελευταίο χρόνο, η Κίνα έχει πλέον ανακοινώσει… και τα τρία μπλε οικονομικά περάσματά της, άρα δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουμε αυτό το σημαντικό επίπεδο αυξημένων επενδύσεων σε λιμάνια και ναυτιλία», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Grisons Peak, Henry Tillman.
       
      Η σημασία ενός εν των τριών θαλάσσιων διαδρομών, που περνά από την Κίνα στον Ινδικό Ωκεανό και στη συνέχεια στη Μεσόγειο, είναι ιδιαίτερα εμφανής στις νεοανακοινωθείσες επενδύσεις.
       
      Τέσσερις ξεχωριστές πρωτοβουλίες αναμένονται για τη Μαλαισία, όπου έχουν προγραμματιστεί από Κινεζικές εταιρείες επενδύσεις ύψους 7,2 δισ. δολαρίων για την Πύλη Melaka, 2,84 δισ. δολάρια για το Λιμάνι Kuala Linggi, 1,4 δισ. δολάρια για το Λιμάνι Penang και 177 εκατ. δολάρια για τα λιμενικά projects στο Kuantan, σύμφωνα με τις εταιρικές ανακοινώσεις.
       
      Στην Ινδονησία, η εταιρεία Ningbo Zhoushan Port σχεδιάζει να επενδύσει 590 εκατ. δολάρια στο project Kalibaru, που αποτελεί επέκταση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Tanjung Priok.
       
      Η Jing Gu, αναλυτής του Ινστιτούτου Αναπτυξιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Σάσεξ, δήλωσε πως η προσοχή στη Νοτιοανατολική Ασία αποτελεί παράδειγμα των προσπαθειών του Πεκίνου να δημιουργήσει «καλές σχέσεις γειτονίας» στην περιοχή. «Ωστόσο, είναι επίσης μάλλον αμφιλεγόμενο λόγω των συνεχιζόμενων ζητημάτων εδαφικής κυριαρχίας και των ζητημάτων της οικονομικής ισχύος της Κίνας και των αναγκών της για πόρους», πρόσθεσε η κα Gu, η οποία είναι διευθύντρια του Κέντρου Αναδυόμενων Δυνάμεων και Παγκόσμιας Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου.
       
      Μια άλλη από τις τρεις θαλάσσιες διαδρομές που προσελκύει την προσοχή, είναι αυτή από την Κίνα προς την Ευρώπη μέσω του Αρκτικού Ωκεανού.Η διαδρομή αυτή θα μπορούσε δυνητικά να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά αρκετές ημέρες. Ένα σχεδιασμένο project αφορά σε ένα νέο λιμάνι βαθέων υδάτων κοντά στον Αρχάγγελο (Αρχάγγελσκ), στη Λευκή Θάλασσα της Ρωσίας, και έναν σιδηρόδρομο στα βάθη της Σιβηρίας.
       
      Ένα σχέδιο της κρατικής κινεζικής εταιρείας Poly Group να ηγηθεί της επένδυσης τόσο για το λιμάνι όσο και για τον σιδηρόδρομο, απέκτησε νέα πνοή αυτήν την άνοιξη μετά από μια επίσκεψη του Κινέζου αναπληρωτή πρωθυπουργού Wang Yang στον Αρχάγγελο, σύμφωνα με Κινέζους αξιωματούχους.
       
      Το λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας, που επίσης τροφοδοτεί τη κυκλοφορία στα Αρκτικά δρομολόγια, έχει προσελκύσει επενδυτικές προτάσεις από την εταιρεία διαχείρισης λιμένων China Merchants, για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου νέου λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων. Συζητήσεις έχουν γίνει και για μια πιθανή κινεζική λιμενική επένδυση στο Kirkenes, ένα Νορβηγικό λιμάνι στη θάλασσα του Μπάρεντς, και σε δυο λιμάνια στην Ισλανδία, σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στις συζητήσεις.
       
      Ορισμένες λιμενικές επενδύσεις της Κίνας εγείρουν ερωτήματα ως προς το αν το Πεκίνο επιδιώκει μια αδήλωτη στρατηγική ατζέντα υπό το πρόσχημα της επιδίωξης του εμπορίου, σύμφωνα με τονJonathan Hillman, διευθυντή του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών.
       
      «Στρατηγικά, η ιδιοκτησία λιμένων ανοίγει την πόρτα σε μη εμπορικές δραστηριότητες όπως η φιλοξενία στρατιωτικών δυνάμεων και η συγκέντρωση πληροφοριών», σύμφωνα με τον κ. Hillman. «Όμως πέραν της μεγαλεπίβολης στρατηγικής, υπάρχουν και μικροπολιτικές. Οι ομάδες ενδιαφέροντος στην Κίνα και στις χώρες-εταίρους είναι πρόθυμες να συμμετέχουν σε νέα projects και τώρα μπορούν να το κάνουν υπό το επεκτατικό ‘λάβαρο’ της Κινεζικής πρωτοβουλίας ‘Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος», πρόσθεσε.
       
      Πηγή: euro2day.gr/Financial Times
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.