Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4667 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Κάθε πρωί στις 5:30 ο Liu Desheng συναντά δεκάδες άλλους συνταξιούχους στην ουρά για το λεωφορείο express που εκτελεί δρομολόγιο από τη μικρή πόλη τους στην επαρχία Hebei της Κίνας με προορισμό το κέντρο του Πεκίνου.
       
      Παρά την αναμονή δεν επιβιβάζονται ποτέ στο λεωφορείο. Στέκονται και περιμένουν παρακολουθώντας τα λεωφορεία να έρχονται και να φεύγουν μεταφέροντας πάντα 50 άτομα από την ουρά που διαρκώς μεγαλώνει πίσω τους.
       
      Γύρω στις 6:30 φτάνουν τα παιδιά τους. Πλέον η ουρά έχει το σχήμα φιδιού και για να φτάσει κανείς στις πολυπόθητες πρώτες θέσεις χρειάζεται περίπου μία ώρα αναμονή. Ορισμένοι προσπαθούν να παρακάμψουν τη σειρά, ξεσπούν καβγάδες. Αλλά οι συνταξιούχοι όπως ο Liu γλιτώνουν τα παιδιά τους από αυτή τη δοκιμασία. Όταν φτάνει το επόμενο λεωφορείο, οι συνταξιούχοι παραχωρούν τις θέσεις τους στην ουρά στα παιδιά τους, που επιβιβάζονται πρώτα και εξασφαλίζουν ένα κάθισμα για τη διαδρομή των περίπου 40 χιλιομέτρων που μπορεί να διαρκέσει έως και τρεις ώρες.
       
      Επί δεκαετίες η κινεζική κυβέρνηση κατέβαλλε προσπάθειες να περιορίσει το μέγεθος του Πεκίνου με δρακόντειους κανονισμούς διαμονής, τώρα όμως αλλάζει προσανατολισμό, προχωρώντας σε ένα φιλόδοξο σχέδιο μετατροπής της πρωτεύουσας στο επίκεντρο μιας νέας μεγάπολης με… 130 εκατομμύρια κατοίκους!
       
      Η σχεδιαζόμενη υπέρ- πόλη, μητροπολιτική περιοχή με μέγεθος περίπου έξι φορές αυτό της Νέας Υόρκης, έχει στόχο να δώσει ώθηση στην οικονομία του κινεζικού βορρά και να αποτελέσει πεδίο δοκιμής για την αστική ανάπτυξη του μέλλοντος.
       
      «Η υπερ-πόλη είναι η εμπροσθοφυλακή της οικονομικής μεταρρύθμισης», εξηγεί ο Liu Gang, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Nankai της Tianjin και σύμβουλος της τοπικής κυβέρνησης σε θέματα περιφερειακής ανάπτυξης. «Αντανακλά τις απόψεις της ηγεσίας της χώρας για την ανάγκη ενοποίησης, καινοτομίας και περιβαλλοντικής προστασίας».
       
      Η περιοχή που θα «γεννηθεί» θα συνδέει το Πεκίνο με το οικονομικά ισχυρό λιμάνι της Tianjin και την ενδοχώρα της επαρχίας Hebei, ωθώντας περιοχές που δεν είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν να το κάνουν.
       
      Το μήνα αυτό η διοίκηση του Πεκίνου ανακοίνωσε το δικό της κομμάτι του σχεδίου, δεσμευόμενη να μεταφέρει μεγάλο μέρος των υπηρεσιών και της γραφειοκρατίας της καθώς και εργοστάσια και νοσοκομεία στην ενδοχώρα, σε μία προσπάθεια, μεταξύ άλλων, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε λιγότερο ανεπτυγμένα μέρη.
       
      Η Jing-Jin-Ji, όπως αποκαλείται η μεγάπολη υπό δημιουργία («Jing» από το «Beijing», δηλαδή Πεκίνο, «Jin» από την Tianjin και «Ji» όπως είναι το παραδοσιακό όνομα της επαρχίας Hebei) θα συμβάλει στην οικονομική ανόρθωση της περιοχής ώστε να συγκλίνει με τις πιο ανθηρές οικονομικές ζώνες της Κίνας.
       
      Αλλά η νέα υπερ- πόλη έχει στόχο να είναι διαφορετική σε έκταση και σύλληψη. Θα καλύπτει έκταση πολλών χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, θα έχει σχεδόν το μέγεθος του Κάνσας, και ο πληθυσμός της θα είναι μεγαλύτερος από το ένα τρίτο του πληθυσμού των ΗΠΑ. Αντίθετα με τις μητροπολιτικές περιοχές που αναπτύχθηκαν φυσιολογικά, η Jing-Jin-Ji θα αποτελεί μια εκούσια δημιουργία με πυλώνα την τεράστια επέκταση σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας που θα φέρουν τις μεγάλες πόλεις σε απόσταση μίας ώρας τη μία από την άλλη.
       
      Αυτό βέβαια θα γίνει όταν τα σχέδια ολοκληρωθούν. Γιατί μέχρι τότε πολλοί από τους δρόμους βρίσκονται χρόνια μακριά από την ολοκλήρωσή τους και για πολλούς Κινέζους η δημιουργία της μεγάπολης σημαίνει μέχρι σήμερα ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια μετακίνησης σε μποτιλιαρισμένους αυτοκινητόδρομους.
       
      Ευνοημένοι από τους σχετικά χαλαρούς κανονισμούς διαμονής και τις σχετικά χαμηλές τιμές κατοικιών στην επαρχία Hebei, πολλοί Κινέζοι συρρέουν σε προάστια όπως το Yanjiao, το οποίο σε μία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε και έχει πλέον 700.000 κατοίκους. Παραμένει ωστόσο μια κοινότητα διαμονής ανθρώπων που δουλεύουν και ουσιαστικά ζουν στο Πεκίνο- ένα δάσος από πύργους κατοικιών και εστιατόρια με πολύ λίγες υπηρεσίες.
       
      Πολλοί πιστεύουν πως τα προβλήματα της μετακίνησης θα λυθούν εφόσον δοθεί χρόνος και χρήμα. Τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια σχεδιάζεται να λειτουργήσουν υπόγειος και βελτιωμένοι σιδηρόδρομοι, ενώ μια νέα γέφυρα στον ποταμό Chaobai προς το Πεκίνο βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31156-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-130%CE%B5%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%82
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τρία βασικά ζητήματα έθεσε το τραπέζι εργασίας του ΣΕΒ για την προώθηση του θεσμού των επιχειρηματικών πάρκων.
       
       
      - Πρώτον την παροχή φορολογικών κινήτρων με εγγύηση διατήρησης τους επί 20ετία.
       
      - Δεύτερον την μεταφορά αρμοδιοτήτων αδειοδότησης στους διαχειριστικούς φορείς και την κατοχύρωση του θεσμικού τους ρόλου και
       
      - Τρίτον τον υπολογισμό στο κόστος μετεγκατάστασης της αξίας του παλαιού ακινήτου ως ίδιο κεφάλαιο.
       
      Στη διαβούλευση για το νόμο 3982/2011, τόσο οι εμπλεκόμενοι κρατικοί φορείς όσο και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συμφώνησαν με τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες – χρήστες των συγκεκριμένων υποδομών, ότι υπάρχει πεδίο ανάπτυξης του θεσμού παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία.
       
      Οι εμπλεκόμενοι αναφέρθηκαν στην ανάγκη λεπτομερούς αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης, καθώς η δραματική αύξηση του ιδιωτικού χρέους έχει πολλαπλασιάσει τα άδεια βιομηχανοστάσια, ενώ η χωροθέτηση μεγάλου μέρους οργανωμένων υποδοχέων ανήκει στην ΕΤΒΑ και δεν υποστηρίζεται από τις σύγχρονες απαιτήσεις των κέντρων διαμετακόμισης.
       
      Χρήσεις γης - αδειοδότηση
       
      Σημαντικό ρόλο παίζει και ο καθορισμός του κατάλληλου μείγματος χρήσεων γης και η συμβατότητα τους με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ΜμΕ με εξαγωγικό προσανατολισμό και δημιουργία θερμοκοιτίδων καινοτομίας. Στην περίπτωση αυτή αναμένεται να κατευθυνθούν οι όποιες επιδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ καθώς σήμερα για ελάχιστες από τις 33 προτάσεις που είχαν υποβληθεί συνεχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον.
       
      Σε ότι αφορά το πλαίσιο χρηματοδότησης και με τη διαβεβαίωση του γεν. γραμματέα Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Λ. Λαμπριανίδη ότι θα προβλεφθούν επιδοτήσεις μέσα από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες τόνισαν την ανάγκη του επανακαθορισμού του πλαισίου χρηματοδότησης προς την κατεύθυνση της επιλογής συγκεκριμένων αναγκών που αφορούν κυρίως τη δραστηριότητα και όχι τις κτιριακές εγκαταστάσεις.
       
      Ατυπες συγκεντρώσεις
       
      Στη διαβούλευση έγινε λόγος για τις άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις και τη δυνατότητα να μετατραπούν σε οργανωμένους υποδοχείς. Ιδιαίτερη μνεία έγινε σε ότι αφορά συγκεκριμένες περιοχές τόσο στη βόρεια Ελλάδα, όσο και στη Βοιωτία, στη δυνατότητα επανάχρησης υφιστάμενων κτηριακών κελυφών ώστε σε αυτά να ενταχθούν νέες υγιείς βιομηχανίες ή να φιλοξενήσουν άλλες δραστηριότητες με αλλαγή χρήσεων γης (ΒΙΟΠΑ προς εξυγίανση).
       
      Στο θεματικό εργαστήριο για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μέσω της ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων στο οποίο παρουσιάστηκε έκθεση αξιολόγησης επιπτώσεων για το Νόμο 3982/201, ο αντιπρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Πρόεδρος της ΔΕΠΠΑΘΕ στη ΒΙΠΑ Θεσσαλονίκης κ. Α. Μπενόπουλος έθεσε το ζήτημα των συνεχών δυσάρεστων εκπλήξεων από πλευράς κράτους που καθιστά ασαφή την απάντηση «αν συμφέρει έναν επιχειρηματία να επιλέξει να δημιουργήσει τις απαιτούμενες για τη δραστηριότητα του εγκαταστάσεις εκτός οργανωμένων υποδοχέων».
       
      Στον αντίποδα ο Πρόεδρος της ΒΙΠΑ Σχιστού κ. Ι. Πολυχρονόπουλος αναφέρθηκε στο «ιδανικό περιβάλλον δραστηριοποίησης μιας επιχείρησης» στη συγκεκριμένη βιομηχανική περιοχή.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Poies_epicheiriseis_epidotountai_gia_metegkatastasi_se_BIPE/#.VkBPsbfhC70
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το καλοκαίρι πλησιάζει και οι συζητήσεις για σχέδια διακοπών σε κάποιο νησί πυκνώνουν.
       
      Σύμφωνα με έρευνα της trivago την πρώτη θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το νησί Isle of Arran του Ηνωμένου Βασιλείου, αποτελώντας τον ένα από τους δύο προορισμούς της δεκάδας που δεν είναι ελληνικοί. Στη δεύτερη θέση εμφανίζεται ο πρώτος ελληνικός προορισμός, η Αστυπάλαια, ακολουθούμενη από τη Σίφνο, την Ίο και τη Φολέγανδρο.
       
      Στην έκτη θέση εμφανίζεται ο δεύτερος ξένος προορισμός των πρώτων δέκα θέσεων, το ιταλικό Isola di Capri. Την έβδομη θέση καταλαμβάνει το νησί της Πάρου, ενώ η όγδοη ανήκει στην Κεφαλονιά. Η δεκάδα ολοκληρώνεται με τη Νάξο και την Ύδρα, στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα. Η Σαντορίνη και η Μύκονος εμφανίζονται λίγο χαμηλότερα, στην 12η και 14η θέση, ενώ συνολικά στα 50 κορυφαία ευρωπαϊκά νησιά, τα 31 είναι ελληνικά.
       

    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το ακίνητο επί της Λ. Βασ. Σοφίας 68 στη Αθήνα, είναι το πρώτο κτίριο στην Ελλάδα που λαμβάνει τη σημαντική πιστοποίηση με επίδοση Excellent από το BREEAM, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Grivalia.
       
      Για την επίτευξη της συγκεκριμένης πιστοποίησης, η ομάδα έργου επέλεξε διάφορες επεμβάσεις και βελτιώσεις αποσκοπώντας στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και της χρήσης νερού, καθώς και στη δημιουργία ενός υγιεινού εσωτερικού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα των εσωτερικών χώρων.
       
      Μερικές από τις πιο σημαντικές επεμβάσεις είναι:
       
      • Κατασκευή πράσινου δώματος
       
      • Συλλογή όμβριων υδάτων και χρησιμοποίηση τους για την άρδευση του πράσινου δώματος
       
      • Εγκατάσταση νέων καναλιών αερισμού για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα του εσωτερικού περιβάλλοντος
       
      • Τοποθέτηση υδρομετρητών σε κάθε όροφο του κτιρίου και σύνδεση τους με το κεντρικό BMS
       
      • Εγκατάσταση συστήματος ανίχνευσης απώλειας ψυκτικού υγρού από τις κεντρικές μονάδες κλιματισμού και σύνδεση του με το BMS του κτιρίου
       
      • Εκπόνηση μελετών επαγγελματικού κινδύνου και λήψη των προτεινόμενων μέτρων
       
      • Δημιουργία χώρου συλλογής απορριμμάτων και ανακύκλωσης
       
      • Δημιουργία χώρου αποδυτηρίων και στάθμευσης ποδηλάτων
       
      • Έκδοση πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης
       
      • Τοποθέτηση εσωτερικών σκιάστρων
       
      • Βελτίωση των συστημάτων και μέτρων ασφαλείας του κτιρίου
       
      Το BREEAM είναι μία από τις κορυφαίες μεθόδους αξιολόγησης βιωσιμότητας παγκοσμίως για υποδομές και κτίρια. Απευθύνεται σε πολλά στάδια του κύκλου ζωής των ακινήτων, όπως το στάδιο κατασκευής, ανακαίνισης αλλά και λειτουργίας των κτιρίων. Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν περισσότερες από 561.600 πιστοποιήσεις από το BREEAM και από το 1990 που ιδρύθηκε, έχουν αιτηθεί για αξιολόγηση περίπου 2.265.000 κτίρια.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Simantiko_brabeio_gia_ktirio_tis_Grivalia/#.WV4HAYSLS70
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση 190255/2013«Τροποποίηση της υπ΄ αριθμ.οικ.150559/10-6-2011 Απόφασης Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Πολιτισμού και Τουρισμού: Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού». Με την τροποποίηση αυτή παρατείνεται έως και 15 Ιανουαρίου 2014 η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας για υφιστάμενα δικαιώματα, με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας για όλες τις κατηγορίες χρήσης νερού.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων, χρησιμοποιώντας ως επιχειρησιακό εργαλείο τα αποτελέσματα του έργου με τίτλο «Συστηματική απογραφή υδρογεωτρήσεων, κάθε χρήσης, στα υπόγεια υδατικά συστήματα της χώρας και δημιουργία Εθνικού Μητρώου Υδρογεωτρήσεων», το οποίο αρχίζει να υλοποιείται εντός του Μαΐου, αναμένεται να διαμορφώσει μια νέα διαδικασία για τη χορήγηση αδειών εντός του έτους, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους δικαιούχους – χρήστες, αλλά και με μηδενικό διοικητικό κόστος για τις Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
       
      Για την επίτευξη του σκοπού αυτού έχει συσταθεί εσωτερικά στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων, Ομάδα Εργασίας που μελετά τα προβλήματα εφαρμογής μέσω της αλληλογραφίας που έχει αναπτυχθεί με τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Η ανωτέρω ομάδα εργασίας, υπό τον συντονισμό του Ειδικού Γραμματέα Υδάτων, προγραμματίζει για την Πέμπτη 16 Μαΐου 2013 Τεχνική Συνάντηση Εργασίας με τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, στα γραφεία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, για την προσέγγιση των προβλημάτων που έχουν διαπιστωθεί και την επίλυσή τους μέσω της αναμόρφωσης του περιεχομένου της ΚΥΑ 150559/2011.
       
      Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=x9G%2flBfkJJE%3d&tabid=367&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=2408&language=el-GR
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την απόφαση της RZD, της κρατικής εταιρείας των ρωσικών σιδηροδρόμων, να συμμετέχει στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. εκδηλώνοντας ενδιαφέρον έως τις 28 Απριλίου οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία ανακοίνωσε πριν από λίγο από τη Μόσχα ο πρόεδρος της εταιρείας Vladimir Yakunin.
       
      Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής για τον ΟΛΠ έχει διατυπωθεί ενδιαφέρον προς το ελληνικό δημόσιο από την Cosco και επενδυτικό σχήμα νεοζηλανδικών συμφερόντων.
       
      Η RZD έχει επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον και συμμετέχει στο διαγωνισμό για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ θέλει να αποκτήσει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
       
      Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Ρώσος αξιωματούχος είχε κάνει λόγο για συνολική επένδυση πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων στην Ελλάδα, στις υποδομές των λιμανιών και των σιδηροδρόμων, ενώ πολύ καλά πληροφορημένες πηγές από τη Μόσχα αναφέρουν πως το θέμα έχει συζητηθεί και σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο μεταξύ των δύο χωρών.
       
      Οι ρωσικοί σχεδιασμοί συνδέονται τόσο με την πρόθεση της Μόσχας να ενισχύσει τις προσβάσεις της στα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, αλλά και στο δικό της υπερσιβηρικό δίκτυο.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1973065
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επενδυτικών εταιρειών ακινήτων (ΑΕΕΑΠ) καθώς και διευκολύνσεις για τις μεταβιβάσεις ακινήτων αλλά και τη δανειοδότησή τους, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
       
      Μεταξύ των σημαντικών ρυθμίσεων είναι και αυτή που αναφέρει ότι μία ΑΕΕΑΠ μπορεί να προβαίνει σε επενδύσεις με τη συμμετοχή σε κάλυψη του αρχικού κεφαλαίου εταιρίας κατά την ίδρυσή της και όχι μόνον με συμμετοχή σε αύξηση κεφαλαίου υφιστάμενης εταιρίας.
       
      Με την τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 26 του νόμου 2778/1999 επεκτείνεται η εφαρμογή του ορίου δανεισμού και πιστώσεων προς την ΑΕΕΑΠ, ώστε να καταλαμβάνει και το ενεργητικό τυχόν θυγατρικών της ΑΕΕΑΠ. Επιτρέπεται, δηλαδή, η λήψη δανείων από την ΑΕΕΑΠ και η παροχή πιστώσεων σε αυτήν, για ποσά τα οποία, στο σύνολό τους, δεν θα υπερβαίνουν το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) του ενεργητικού της.
       
      Ακόμη μία ΑΕΕΑΠ μπορεί να συνάπτει δάνεια και να λαμβάνει πιστώσεις για την απόκτηση ακινήτων που θα χρησιμοποιήσει για τις λειτουργικές της ανάγκες, εφόσον το ύψος των δανείων και πιστώσεων, στο σύνολό τους, δεν υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) της αξίας του συνόλου των ιδίων κεφαλαίων της ΑΕΕΑΠ μειουμένων κατά το συνολικό ποσό των επενδύσεών της σε ακίνητα. Τα ποσά των δανείων αυτών δεν συνυπολογίζονται στο παραπάνω ποσοστό.
       
      Επιπλέον προβλέπεται η ίδρυση θυγατρικών της ΑΕΕΑΠ με σκοπό την άντληση δανεισμού προς χρηματοδότηση των επενδύσεων της ΑΕΕΑΠ.
       
      Με την τροποποίηση της παραγράφου 3 του άρθρου 28 του νόμου 2778/1999 ρυθμίζεται εκ νέου η συνθήκη υπό την οποία απαγορεύεται η μεταβίβαση προς την ΑΕΕΑΠ ακινήτων που ανήκουν σε μετόχους και πρόσωπα της διοίκησης, ώστε πλέον να αφορά στο χρόνο έγκρισης του ενημερωτικού δελτίου, αντί στο χρόνο που οι κινητές αξίες εισάγονται προς διαπραγμάτευση.
       
      Επίσης, επαναδιατυπώνεται εξαίρεση από την ανωτέρω απαγόρευση εφόσον πρόκειται για εισφορά ακινήτου, είτε κατά την αρχική κάλυψη κεφαλαίου, είτε κατά την αύξηση κεφαλαίου και πάντως μέχρι την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των μετοχών της ΑΕΕΑΠ. Επίσης προβλέπεται εξαίρεση από την ανωτέρω απαγόρευση εφόσον πρόκειται για ακίνητα περιορισμένης αξίας σε σχέση με το χαρτοφυλάκιο της ΑΕΕΑΠ και τη μεταβίβασή τους εγκρίνει αυξημένη πλειοψηφία της γενικής συνέλευσης της ΑΕΕΑΠ, κατόπιν διενέργειας αποτίμησης.
       
      Οι τροποποιήσεις θα διευκολύνουν την απόκτηση και την μεταβίβαση ακινήτων προς την ΑΕΕΑΠ από συνδεδεμένα πρόσωπα υπό όρους οι οποίοι, αφενός προστατεύουν τα συμφέροντα των λοιπών μετόχων της ΑΕΕΑΠ και την ακεραιότητα της κεφαλαιαγοράς από τυχόν κατάχρηση του θεσμού της ΑΕΕΑΠ, και αφετέρου θα επιτρέπουν τις επενδύσεις σε αποδοτικά ακίνητα.
       
      Όπως αναφέρουν οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, «μετά την έγκριση του ενημερωτικού δελτίου για την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των μετοχών της ΑΕΕΑΠ σε οργανωμένη αγορά που λειτουργεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 23 του παρόντος νόμου, και υπό την προϋπόθεση της πραγματοποίησης της εισαγωγής, απαγορεύεται περαιτέρω η μεταβίβαση προς την ΑΕΕΑΠ ακινήτων που ανήκουν σε:
       
      α) μετόχους της ΑΕΕΑΠ που κατέχουν, άμεσα ή έμμεσα, μέσω συνδεδεμένων προσώπων κατά την έννοια της παραγράφου 5 του άρθρου 42ε του κ.ν. 2190/1920 ή μέσω προσώπων που ελέγχονται από αυτά, κατά την έννοια της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 3556/2007, ποσοστό τουλάχιστον πέντε τοις εκατό (5%) του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕΕΑΠ και
       
      β) μέλη του διοικητικού της συμβουλίου, γενικούς διευθυντές ή διευθυντές της, συζύγους και συγγενείς τους μέχρι και τρίτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, καθώς και σε ελεγχόμενα από αυτούς, κατά την ανωτέρω έννοια, νομικά πρόσωπα.
       
      Η απαγόρευση της παραγράφου 3 δεν καταλαμβάνει την εισφορά ακινήτων στην ΑΕΕΑΠ κατά το στάδιο σύστασης ή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου που πραγματοποιείται έως και την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των μετοχών της ΑΕΕΑΠ σε οργανωμένη αγορά που λειτουργεί στην Ελλάδα.
       
      Η απαγόρευση της παραγράφου 3 δεν καταλαμβάνει τη μεταβίβαση ακινήτων προς την ΑΕΕΑΠ ή την εισφορά τους σε αυτήν εφόσον ο μεταβιβάζων είναι νομικό πρόσωπο που εμπίπτει στην παράγραφο 3α ανωτέρω και εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
       
      αα) Η αξία των μεταβιβαζόμενων ακινήτων, σε ετήσια βάση, δεν υπερβαίνει το 10% του συνόλου των επενδύσεων της ΑΕΕΑΠ.
       
      ββ) Διενεργείται αποτίμηση του μεταβιβαζόμενου ακινήτου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του κ.ν. 2190/1920, η δε έκθεση αποτίμησης υποβάλλεται στις διατυπώσεις δημοσιότητας του άρθρου 7β του κ.ν 2190/1920 και αναρτάται στην ιστοσελίδα της εταιρείας την ίδια ημερομηνία με τη δημοσίευση της πρόσκλησης για σύγκληση της γενικής συνέλευσης της επόμενης υποπερίπτωσης.
       
      γγ) Λαμβάνεται προ της μεταβίβασης ειδική άδεια της γενικής συνέλευσης, για την οποία απαιτείται πλειοψηφία τουλάχιστον τριών τετάρτων (3/4) των μετόχων που παρευρίσκονται, εξαιρουμένου του μετόχου στον οποίο ανήκει το μεταβιβαζόμενο ακίνητο ή μετόχου με τον οποίο υπάρχει σχέση ελέγχου, κατά την έννοια του άρθρου 42ε του κ.ν. 2190/1920, με το μέτοχο στον οποίο ανήκει το μεταβιβαζόμενο ακίνητο.»
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Allazei_o_tropos_leitourgias_kai_daneiodotisis_ton_AEEAP/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      «Παγώνει» εκ νέου, με προσφυγή της Περιφέρειας Αττικής, η διαδικασία πώλησης του Ελληνικού από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
       
      Κρίνοντας ότι είναι χαμηλό το ύψος του τιμήματος της σύμβασης παραχώρησης σε εταιρεία της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, η Περιφέρεια Αττικής ζήτησε τη Δευτέρα ενώπιον της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συμβουλίου, με κατάθεση εγγράφων, να αναθεωρηθεί η απόφαση του Στ' τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία ανοίγει το δρόμο της πώλησης του Ελληνικού στη μοναδική πλειοδότρια εταιρία.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε καταθέσει αίτηση ανάκλησης προηγούμενης απόφασης του Ζ΄κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου βάσει της οποίας δεν εγκρίνεται η σύμβαση παραχώρησης στην Lamda Development της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το Στ' Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκανε δεκτή την προσφυγή του ΤΑΙΠΕΔ και ανακάλεσε την προηγούμενη απόφαση του Ζ' κλιμακίου, αίροντας τα νομικά εμπόδια για να προχωρήσει η επένδυση.
       
      Έτσι, τώρα παρεμβαίνει η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου κατά της απόφασης του Στ' Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εκφράζοντας τη βούλησή της «να προασπίσει τη δημόσια περιουσία γενικά και ειδικότερα τα 40.000 τ.μ. που διαθέτει στο χώρο του Ελληνικού». Κατέθεσε στο Ελεγκτικό συνέδριο συμπληρωματικά όλα τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), αναφορικά με το ύψος του τιμήματος της σύμβασης, «το οποίο κρίθηκε εξευτελιστικό».
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231371252
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με την πρώτη ματιά το ορθογώνιο νησί της Por-Bajin μοιάζει με φρούριο ή φυλακή. Βρίσκεται σε μια λίμνη στο βάθος της Σιβηρίας μεταξύ του Sayan και του Altai, κοντά στα σύνορα της Μογγολίας.
       
      Πρόκειται για μια περιοχή εντελώς αποκομμένη από τον πολιτισμό. Και κανείς δεν ξέρει ακριβώς την ταυτότητα και τη λειτουργία αυτού του μέρους.
       
      Το όνομα Por-Bajin μεταφράζεται ως "σπίτι από πηλό" και βρίσκεται 3800 χιλιόμετρα από τη Μόσχα. Ανακαλύφθηκε το 1891 και ενώ με τη πρώτη ματιά μοιάζει με φρούριο, λόγω των πανύψηλων τειχών, μάλλον δεν είναι αυτό που φαίνεται. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι το κατασκεύασμα περιέχει ένα θερινό ανάκτορο και ένα μοναστήρι. Αλλά κανείς δεν είναι σε θέση να το αποδείξει.
       
      Το 2007 που πραγματοποιήθηκε μια ολοκληρωμένη έρευνα από τους Siberian Times. Ανακάλυψαν λοιπόν αξιοσημείωτες κινεζικές επιρροές - όπως η χρήση συγκεκριμένων τύπων κεραμιδιών για τη διαδικασία του χτισίματος.
       
      Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Por-Bajin, το επίσημο site αυτής της περιοχής, περιγράφει μερικά από τα κύρια ζητήματα που δεν έχουν ακόμη απαντηθεί: «Είναι ξεκάθαρο ότι χτίστηκε κατά την περίοδο του Ουιγούρων Khaganate (744-840). Ωστόσο, παραμένει ασαφές για ποιο λόγο έχτισαν φρούριο σε ένα τόσο απομονωμένο μέρος - μακριά από οικισμούς και μεγάλες εμπορικές οδούς. Είναι επίσης υπόσυζήτηση αν η περιοχή Por-Bajin ήταν μια κατασκευή που χτίστηκε για λόγους άμυνας, αν δημιουργήθηκε για να λειτουργεί ως βουδιστικός ναός ή αν ήταν απλά η θερινή κατοικία του Khagan (αυτοκράτορα). Υπάρχει ακόμη και η εκδοχή ότι ένα αρχαίο παρατηρητήριο βρισκόταν εκεί. Τέλος, η αρχιτεκτονική του φρουρίου παράγει, εξίσου πολλά ερωτήματα."
       
      Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επισκέφθηκε το νησί με τον πρίγκιπα Αλβέρτο του Μονακό το 2007. Είχε δηλώσει: "Έχω πάει σε πολλά μέρη, έχω δει πολλά πράγματα, αλλά δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο."
       

       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/2015/04/09/por-bajin-gr-viral_n_7032058.html?1428582065&utm_source=Sport24&utm_medium=huffpost_home_sidebar&utm_campaign=24MediaWidget
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επιστολές προς τις υπηρεσίες δόμησης όλης της χώρας και την Εθνική Τράπεζα απέστειλε σήμερα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μηχανικοί και τεχνικές εταιρείες από την τραπεζική αργία και τον περιορισμό της κίνησης κεφαλαίων στην ολοκλήρωση διοικητικών πράξεων, όπως η έκδοση οικοδομικών αδειών.
       
      Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με δεδομένο τον μέχρι σήμερα παρατεταμένο περιορισμό στην εκτέλεση τραπεζικών εργασιών, ζητά να γίνονται αποδεκτές από τις Υπηρεσίες Δόμησης όλης της χώρας οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω webbanking των αμοιβών μηχανικών και των λοιπών κρατήσεων που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση των διοικητικών πράξεων (όπως η έκδοση αδειών δόμησης κ.ά.), ως εναλλακτικών των καθιερωμένων γραμματίων είσπραξης των συνεργαζόμενων Τραπεζών.
       
      Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, τόσο οι περιορισμοί στο είδος και των αριθμό των συναλλαγών που γίνονται στα καταστήματα όσο και η έλλειψη ρευστότητας σε μετρητά που παρατηρείται στην αγορά και ειδικά στους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, οδηγούν στη χρήση του internet banking ως αποκλειστικού μέσου επαγγελματικών συναλλαγών. Επομένως, η αποδοχή από τις ΥΔΟΜ αυτού του τρόπου πληρωμής και η διευκόλυνση από πλευράς τραπεζικών ιδρυμάτων για τη διεξαγωγή αυτών των συναλλαγών μέσω webbanking είναι απαραίτητη για το επόμενο διάστημα.
       
      «Η άμεση ενεργοποίηση εναλλακτικών τρόπων πληρωμής έτσι ώστε κατά το διάστημα των περιορισμών στο τραπεζικό σύστημα να μην περιορίζεται η οικονομική δραστηριότητα των μηχανικών μελών του ΤΕΕ είναι απαραίτητη», τόνισε ο κ. Στασινός και πρόσθεσε ότι «το ανωτέρω προσωρινό μέτρο είναι αναγκαίο για την στήριξη της πραγματικής οικονομίας την τρέχουσα περίοδο. Παρακολουθούμε καθημερινά τα προβλήματα που δημιουργούνται από τα capital controlsκαι θα παρεμβαίνουμε για τη διευκόλυνση των συναδέλφων μηχανικών, πιέζοντας του αρμόδιους φορείς για άμεσες λύσεις».
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82/
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Διακόπτεται εκτάκτως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων που κινούνται στην ΕΟ Κορίνθου - Πατρών στο ρεύμα προς Πάτρα, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος στο ύψος του Ψαθόπυργου.
       
      Για δύο περίπου ώρες η κυκλοφορία θα διεξάγεται αποκλειστικά από το ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, εκ περιτροπής.
       
      Ο αποκλεισμός μίας λωρίδας στην «πολύπαθη» Κορίνθου - Πατρών αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία στους χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα που ταξιδεύουν προς την Πάτρα και την δυτική Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/168181/kleinei-i-eo-korinthoy-patron-logo-kathizisis-toy-odostromatos
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Κίνα θα δημιουργήσει πάνω από 50 εκατ. νέες θέσεις εργασίας στα αστικά κέντρα έως το 2020, όπως ανακοίνωσε σήμερα το Κρατικό Συμβούλιο.
       
      Η κυβέρνηση θα βελτιώσει τη δομή και την ποιότητα της απασχόλησης και θα διατηρήσει το ποσοστό της ανεργίας στα αστικά κέντρα κάτω από το 5% έως το 2020, σύμφωνα με το σχέδιο διευκόλυνσης της απασχόλησης για την περίοδο 2016-2020 που δημοσιοποίησε το Κρατικό Συμβούλιο.
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο, η απασχόληση επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο ζωής και στηρίζει την οικονομική ανάπτυξη. Παράλληλα, όπως σημειώνεται στο σχέδιο, η Κίνα θα πρέπει να εφαρμόσει πολιτικές προληπτικού χαρακτήρα σε σχέση με την απασχόληση.
       
      Η Κίνα θα στηρίξει κλάδους που δημιουργούν πολλές θέσεις εργασίας και θα προωθήσει την επιχειρηματικότητα, όπως επιχειρήσεις που σχετίζονται με την οικονομία διαμοιρασμού (sharing economy).Η κυβέρνηση θα βοηθήσει να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας για τους απόφοιτους κολλεγίων, τους αγρότες και τους εργαζόμενους, που επηρεάζονται από την προσπάθεια της χώρας να περιορίσει κλάδους με υπερβάλλουσα δυναμικότητα.
       
      Το σχέδιο τονίζει επίσης πόσο σημαντική είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αγοράς ανθρωπίνων πόρων και της αναβάθμισης των επαγγελματικών δεξιοτήτων των εργαζομένων.
       
      Καθώς η Κίνα αντεπεξήλθε με επιτυχία στις δυσκολίες αναφορικά με τον περιορισμό της υπερβάλλουσας δυναμικότητας και την αναβάθμιση της βιομηχανίας, η απασχόληση σε όλη τη χώρα διατηρήθηκε σταθερή το 2016. Τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανθρωπίνων Πόρων και Κοινωνικής Ασφάλισης δείχνουν ότι η χώρα κατάφερε να δημιουργήσει θέσεις εργασίας για περισσότερους από 13 εκατ. κατοίκους αστικών κέντρων το 2016, ενώ η καταγεγραμμένη ανεργία στις κινεζικές πόλεις διαμορφώθηκε στο 4,02% στα τέλη του 2016.
       
      Πηγή: http://ered.gr/el/content/To_Kineziko_stoichima_tis_astikopoiisis/#.WJrzH1WLTZ4
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι την 30-11-2017 λήγει η προθεσμία καταβολής εισφορών:
      έτους 2016 - για τους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ-ΤΑΝ,
      Β΄ εξαμήνου 2016 - για τους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΑΥ,
      Β΄ εξαμήνου 2016 - για τους ασφαλισμένους του τ. ΟΓΑ
      (αυτοτελώς απασχολούμενων και εργοδοτών)

      Επιπλέον, την ίδια ημερομηνία, λήγει:
       
      Η προθεσμία υποβολής ΑΠΔ και καταβολής αναδρομικών ασφαλιστικών εισφορών μισθολογικής περιόδου 5/2014 - 3/2017, για τους πωλητές Λαϊκών Λαχείων, ασφαλισμένους του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που ταυτόχρονα είναι μέλη Ασφαλιστικών Συνεταιρισμών (παράταση σύμφωνα με την υπ. αριθμ. αριθ.417/Σ41/21-9--2017 απόφαση του Δ.Σ. του ΕΦΚΑ).
       
      Καλούνται οι ασφαλισμένοι να εξοφλήσουν εμπρόθεσμα τις ασφαλιστικές εισφορές ώστε να διατηρήσουν ενεργά δικαιώματα και ευεργετήματα που συνδέονται με την καταβολή εισφορών.
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=206735&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    14. Επικαιρότητα

      a_KIR_a

      Απεβίωσε το πρωί του Σαββάτου, ο δημοσιογράφος Νίκος Γρυλλάκης, με σημαντική παρουσία στην τηλεόραση, σε εφημερίδες και περιοδικά.
       
      Είχε καλύψει θέματα περιβάλλοντος, ενέργειας και υποδομών, μάχιμος ρεπόρτερ που κυνηγούσε διαρκώς την είδηση, είχε διατελέσει εκπρόσωπος των δημοσιογράφων της τηλεόρασης της ΕΡΤ στο μικτό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ.
       
      Αγαπούσε ιδιαίτερα τον τόπο καταγωγής του τα Χανιά.
       
      Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, όλοι οι εργαζόμενοί της εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένειά του
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/265472/pethane-o-dimosiografos-tis-ert-nikos-gryllakis
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η BYD επιχειρεί τα τελευταία χρόνια δυναμική είσοδο στις αγορές της Βορείου και της Νοτίου Αμερικής.
       
      Μόλις την περασμένη εβδομάδα οι αρχές μεταφορών του Λονδίνου ανακοίνωσαν την προσθήκη των πρώτων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στο στόλο που εξυπηρετεί τη βρετανική πρωτεύουσα, κατόπιν συμφωνίας με την κινεζική BYD. Ωστόσο, οι στόχοι του ομίλου δεν σταματούν εδώ, αφού προανήγγειλε την κυκλοφορία και αρθρωτών οχημάτων, τα οποία θα λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες.
       
      Κατά τη διάρκεια συνεδρίου στην Μπογκοτά της Κολομβίας, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2014 θα αρχίσει η παραγωγή του πλήρως ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, που με μήκος 18 μέτρων θα είναι το μακρύτερο στον κόσμο. Με βάση δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην Κίνα, η αυτονομία του φτάνει τα 240 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
       
      Όπως και στο - μήκους 12 μέτρων - μοντέλο K9 της BYD, οι ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται μέσα στους τροχούς. Τα αρθρωτά λεωφορεία με ατσάλινο πλαίσιο και σώμα από αλουμίνιο, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά στην Μπογκοτά θα έχουν ψηλό δάπεδο, όμως η εταιρεία διευκρίνισε ότι μπορεί να κατασκευάσει και οχήματα με πολύ χαμηλά δάπεδα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προδιαγραφές κάθε πόλης.
       
      Η BYD επιχειρεί τα τελευταία χρόνια δυναμική είσοδο στις αγορές της Βορείου και της Νοτίου Αμερικής. Πριν από λίγες ημέρες, το πρώτο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο μήκους 12 και πλάτους 2,5 μέτρων έκανε την εμφάνισή του στην πόλη Σαλβαντόρ της Βραζιλίας, ενώ πρόσφατα η Ουρουγουάη υπέγραψε συμβόλαιο για να προμηθευτεί 500 λεωφορεία έως το 2015.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/23148-%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CE%BF-%CE%B2%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AC-%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα νέο μεγάλο στοίχημα μελετά αυτή την εποχή η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πρόκειται για τον σχεδιασμό ενός νέου ποδηλατοδρόμου που θα ξεκινάει από τους Αγίους Αναργύρους και θα φτάνει στο Λαύριο και στο Σούνιο, έχοντας μήκος 68 χιλιομέτρων.
       
      Η φιλόδοξη αυτή προσπάθεια στηρίζεται σε μεγάλο μέρος της διαδρομής στις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές του παλιού «Θηρίου» αλλά και του τρένου προς Λαύριο.
       
      Ο Θάνος Βλαστός, καθηγητής και Υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ μίλησε αποκλειστικά στο ypodomes.com για αυτή την ποδηλατική οδό, που χαϊδευτικά ονομάσαμε «Ποδηλατική Αττική Οδό» αφού θα διασχίζει σχεδόν την μισή Αττική παράλληλα σχεδόν με τον αυτοκινητόδρομο.
       
      Στόχος είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου ποδηλάτου και περπατήματος - κορμού αναβάθμισης της περιοχής των Μεσογείων με πολιτιστικές και τουριστικές προεκτάσεις, που θα επιτευχθεί με την αξιοποίηση της διαδρομής των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών, μήκους 62 χλμ., και τη βελτίωση του δρόμου από το Λαύριο μέχρι το Σούνιο.
       
      Η μελέτη υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί σε περίπου 1 χρόνο. Στο διάστημα αυτό θα υπάρξει επικοινωνία με τις τοπικές κοινωνίες μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίων για να γίνουν γνωστές οι απόψεις των κατοίκων των περιοχών Αθηνών, Μεσογείων και Λαυρεωτικής, απόψεις που θα ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό.
       
      Το εντυπωσιακό στοιχείο της διαδρομής είναι πως είναι ιδανική για τους ποδηλάτες καθώς η κλίση είναι πολύ ελαφρά αφού πρόκειται για σιδηροδρομικό διάδρομο. Θα δίνει την ευκαιρία στον κάτοικο ή τον τουρίστα να διασχίζει την Αττική κάνοντας μία βόλτα στα Μεσόγεια, περνώντας από σημαντικούς πολιτιστικούς πόλους, θα φτάνει στο λιμάνι του Λαυρίου και θα τερματίζει στο Σούνιο, με το εκπληκτικό αρχαιολογικό μνημείο του Ποσειδώνα.
       
      Ο διάδρομος θα έχει πλάτος κοντά στα 5 μέτρα και θα συμπεριλαμβάνει 2 ρεύματα για ποδηλάτες αλλά και χώρο για περπάτημα. Για εκείνους που το ποδήλατο είναι πλέον τρόπος έκφρασης και lifestyle θα είναι μία διαδρομή ασφαλής, ευχάριστη ενώ θα «κλείνει το μάτι» και σε εκείνους που διστάζουν ακόμη να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο.
       
      Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
      Η εκκίνηση θα είναι στο Πάρκο Τρίτση στους Αγίους Αναργύρους. Η πρόσβαση είναι εύκολη και κάποιος μπορεί να φτάσει εκεί και μέσω Προαστιακού (σταθμοί ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΣΗΣ). Από εκεί θα ακολουθεί τις οδούς Μπίμπιζα, Γ.Παπανδρέου, Πλαστήρα.
       
      Ο διάδρομος αυτός συνεχίζει για μήκος 1,8 χλμ. μέχρι τη διασταύρωση με τη Δεκελείας. Από το σημείο αυτό ονομάζεται Ιφιγενείας, χωρίς κεντρική νησίδα και πράσινο μέχρι τη διασταύρωση με Λ. Ηρακλείου και αμέσως μετά, κινούμενος παράπλευρα της γραμμής του ΗΣΑΠ, φτάνει στον σταθμό μετρό Ηρακλείου. Η απόσταση μεταξύ της Δεκελείας και σταθμού Ηρακλείου είναι 1,5 χλμ.
       
      Από τον σταθμό μετρό Ηράκλειο ο σιδηροδρομικός διάδρομος απομακρύνεται σχεδόν αμέσως από τη γραμμή του Ηλεκτρικού και συνεχίζει ως Μαρίνου Αντύπα μέχρι την Κύμης (μήκος 1,1 χλμ.). Μετά την Κύμης ταυτίζεται για λίγο με την Σπύρου Λούη, εφαπτόμενος του ΟΑΚΑ, και μετά ως Αγ. Γεωργίου καταλήγει στην Καποδιστρίου (μήκος 1,5 χλμ.). H συνέχεια είναι Καποδιστρίου – Παπανικολή – Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι την Αττική Οδό (μήκος 5,2 χλμ.). Σήμερα οι παραπάνω δρόμοι λειτουργούν ως αμφίδρομες αρτηρίες με μεγάλη κεντρική νησίδα πρασίνου.
       
      Από το σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και για μήκος περίπου 1,5 χλμ. ο σιδηροδρομικός διάδρομος συμπίπτει με τη ζώνη απαλλοτρίωσης της Αττικής Οδού. Στη συνέχεια ακολουθεί την Εθν. Αντιστάσεως για 1,8 χλμ. και λίγο μετά τον παλιό σταθμό Γέρακας συναντά τη Λ. Μαραθώνος.
       
      Τέμνοντας κάθετα τη Λ. Μαραθώνος ο σιδηροδρομικός διάδρομος συνεχίζει ως Σολωμού για 1,2 χλμ. μέχρι την περιφερειακή Υμηττού. Από το σημείο εκείνο παραμένει ελεύθερος. Διατηρεί τα παραπάνω χαρακτηριστικά για μήκος 5 χλμ. μέχρι τον Σταθμό Παιανίας. Στο εσωτερικό της Παιανίας έχει ασφαλτοστρωθεί και εξερχόμενος από τον οικισμό συμπίπτει με τις τοπικές οδούς Ανθέων – Κολοκοτρώνη – Ναυαρίνου μέχρι τον σταθμό Κορωπί (η απόσταση Παιανία – Κορωπί είναι 5,5 χλμ.).
       
      Μεταξύ των σταθμών Κορωπί και Μαρκόπουλο, που τους χωρίζει απόσταση 5,6 χλμ. δεν υπάρχει οδός που να συμπίπτει με τον σιδηροδρομικό διάδρομο. Το ίδιο ισχύει και για τα επόμενα 4,7 χλμ. μέχρι τα Καλύβια Θορικού καθώς και στη συνέχεια μέχρι Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο. Η απόσταση από Καλύβια Θορικού μέχρι Λαύριο είναι 23,5 χλμ.
       
      Το Λαύριο είναι ένας σημαντικός προορισμός. Ωστόσο θα ήταν σημαντικό οι ποδηλάτες να μπορούν να επισκέπτονται και το Σούνιο. Η απόσταση του Λαυρίου από τον αρχαίο ναό είναι 8,5 χλμ. Το ποδήλατο την καλύπτει σε περίπου μισή ώρα. Προφανώς δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα για τη σύνδεση Λαυρίου – Σουνίου παρά μόνο με τη χρήση του δρόμου που τα συνδέει.
       
      Η γραμμή θα είναι πλήρως σηματοδοτημένη, ενώ θα χρησιμοποιηθεί ως ραχοκοκαλιά για την ανάπτυξη ποδηλατικών κλάδων που θα την συνδέουν με τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται. Θα διατίθενται χάρτες, ενημερωτικά φυλλάδια, θα δημιουργηθεί σχετική ιστοσελίδα κλπ.
       
      ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      Στην έρευνα της ομάδας Βλαστού υπάρχει η φιλοδοξία ο διάδρομος αυτός να αποτελέσει το ξεκίνημα για τον ποδηλατικό τουρισμό στην Αττική (που σήμερα είναι μηδενικός). Εννοείται ότι προωθείται παράλληλα και το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου του λεκανοπεδίου, με πρώτο έργο τη σύνδεση του Ιστορικού Κέντρου με το Φάληρο, που έχει δημοπρατηθεί και άμεσα ξεκινάει η κατασκευή. Πρόκειται για το νότιο τμήμα της διαδρομής Κηφισιά – Φάληρο, της οποίας η μελέτη έχει ολοκληρωθεί.
       
      Σχετικά με τη διαδρομή Κηφισιά – Φάληρο, όπως μας είπε ο καθηγητής Βλαστός, η όλη προσπάθεια ξεκίνησε το 1998 όταν κατέθεσε για πρώτη φορά σχετικές προτάσεις που προωθήθηκαν στο αρμόδιο υπουργείο από τον Δήμο Αθηναίων. Το 2009 ξαναεμφανίζεται το σχέδιο και υπογράφεται σχετική σύμβαση για την μελέτη μεταξύ του ΕΜΠ – Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας και του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ. Το ΥΠΕΚΑ στη συνέχεια με την Διεύθυνσή του ΕΕΑΠ (αρμόδια για αναπλάσεις) παρακολούθησε και συμμετείχε στην μελέτη.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/podilatodromoi-xrisi-podilatou/item/25183-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%82-60%CF%87%CE%BB%CE%BC-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%AC%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BB%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      “Πάγο” στα σχέδια της κυβέρνησης και του υπουργείου Οικονομικών για νομιμοποίηση των καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου έφεραν οι ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών, διαδικασία που αναμένεται να αποφέρει στα δημόσια ταμεία έσοδα έως και 1 δισ. ευρώ.
       
      Όπως γράφει η Ημερησία, μετά από σειρά αναβολών και τροποποιήσεων, το σχέδιο νόμου που ήταν να πάει στη Βουλή, είναι έτοιμο και δίνει το δικαίωμα εξαγοράς από ιδιώτες των περίπου 28.000 αυθαιρέτως κατεχομένων ακινήτων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου με ευνοϊκούς όρους και εκπτώσεις που κυμαίνονται από 10% έως 80% επί της αντικειμενικής αξίας.
       
      Στελέχη του υπουργείου Oικονομικών υποστηρίζουν ότι με το νομοσχέδιο αυτό επιλύεται το χρόνιο κοινωνικό πρόβλημα της πολυετούς αυθαίρετης κατοχής δημοσίων ακινήτων, ενώ αναμένεται σημαντική εισροή εσόδων, τόσο από το αντάλλαγμα εξαγοράς όσο και από την υπαγωγή στη φορολόγηση των εξαγοραζόμενων ακινήτων. Παράλληλα, προβλέπονται δικλίδες ασφαλείας ώστε να μην επιβραβεύονται πρόσφατες αλλά και νέες προσπάθειες καταπάτησης.
       
      Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ήταν σε διαβούλευση την άνοιξη του 2014 και η κατάθεσή του ήταν προγραμματισμένη για το καλοκαίρι μαζί με το νομοσχέδιο για την οροθέτηση του αιγιαλού. Ωστόσο, το σχέδιο δεν προχώρησε καθώς αποφασίστηκε η αποδέσμευσή του προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα που δεν κάλυπταν τα 13 άρθρα του νομοσχεδίου και τα οποία “έκλεισαν” τελικά στα τέλη του περασμένου μήνα.
       
      Oι βασικότερες διατάξεις του νομοσχεδίου, μεταξύ άλλων, προβλέπουν:
       
      Όποιος κατέχει αυθαίρετα, με ή χωρίς τίτλους, δημόσιο ή ανταλλάξιμο ακίνητο που ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και υπάγεται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Oικονομικών, καταγεγραμμένο ή μη, με ή χωρίς κτίσματα, δικαιούται να ζητήσει από την αρμόδια Kτηματική Yπηρεσία του υπουργείου Oικονομικών την εξαγορά αυτού, μέσα σε προθεσμία ενός έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, εφόσον κατέχει το ακίνητο επί τουλάχιστον μία εικοσαετία, χωρίς διακοπή και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013 και εφόσον η κατοχή συνεχίζεται μέχρι και την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Στον χρόνο της αυθαίρετης κατοχής του αιτούντος συνυπολογίζεται και ο χρόνος που το ακίνητο ήταν στην κατοχή των φερομένων ως δικαιοπαρόχων του με καθολική ή ειδική διαδοχή. Oυσιαστικά, στη ρύθμιση εντάσσονται όσες δημόσιες εκτάσεις έχουν καταπατηθεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 1993.
       
      Για αστικά ακίνητα που βρίσκονται σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων, μπορεί να εξαγορασθεί έκταση μέχρι 5 στρεμμάτων. Για αστικά ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε σχέδιο πόλης ή σε οικισμούς που προϋφίστανται του έτους 1923, μπορεί να εξαγορασθεί έκταση ίση με το ελάχιστο εμβαδόν αρτίου και οικοδομήσιμου οικοπέδου κατά το οικείο σχέδιο πόλεως. Σε περιπτώσεις αγροτικών ακινήτων, μπορεί να εξαγορασθεί ενιαία έκταση μέχρι 10 στρέμματα και μέχρι 20 στρέμματα συνολικά.
       
      H εξαγορά ακινήτου επί του οποίου έχουν ανεγερθεί αυθαίρετα κτίσματα σε καμιά περίπτωση δεν νομιμοποιεί τα κτίσματα αυτά. Eντός αποκλειστικής προθεσμίας δώδεκα μηνών από την έκδοση της απόφασης εξαγοράς, ο αιτών οφείλει να υποβάλει αίτηση νομιμοποίησης ή τακτοποίησης των κτισμάτων.
       
      Τέλος, ως τίμημα εξαγοράς ορίζεται, σε ό,τι αφορά τις εκτός σχεδίου περιοχές, η αντικειμενική αξία που έχει το ακίνητο κατά το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης εξαγοράς και για τις εντός σχεδίου περιοχές λαμβάνεται υπόψη η χαμηλότερη αντικειμενική αξία του οικείου Διαμερίσματος.
       
      Πηγή: Χάνεται 1 δισ. από τη μη νομιμοποίηση των καταπατημένων εκτάσεων | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/77987/hanetai-1-dis-apo-ti-mi-nomimopoiisi-ton-katapatimenon-ektaseon#ixzz3M31OaNBh
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υπενθυμίζουμε την αλλαγή του άρθρου 1 Ν. 3213/2003 με τίτλο "Υπόχρεοι σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης ".
       
      Το άρθρο 1 Ν. 3213/2003 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 222 Ν. 4281/2014 (ΦΕΚ 160 Α/8-8-2014) και ισχύει από 1-1-2015.
       
      Έτσι εφεξής δήλωση περιουσιακής κατάστασης - πόθεν έσχες υποβάλλουν για τον εαυτό τους, τις συζύγους και τα ανήλικα τέκνα τους, εκτός των άλλων και οι :
       
      -Πρόεδροι, τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη όλων των επιτροπών διαγωνισμών προμηθειών και παροχής υπηρεσιών του δημοσίου, εφόσον υπερβαίνουν το ποσό των 150.000 ευρώ καθώς και οι πρόεδροι και τα μέλη των επιτροπών διαγωνισμών έργων , εφόσον ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
       
      -Ο ιδιοκτήτης , οι εταίροι, οι βασικοί μέτοχοι, τα εκτελεστικά μέλη οργάνου διοίκησης και τα διευθυντικά στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις έργου άνω των 300.000 ευρώ.
       
      Η δήλωση υποβάλλεται από τους υπόχρεους μέσα σε 90 ημέρες από την απόκτηση της ιδιότητάς τους .
       
      Τα μετέπειτα έτη η δήλωση υποβάλλεται κάθε χρόνο κατά το διάστημα της θητείας, της άσκησης δραστηριότητας ή της διατήρησης της ιδιότητας του υποχρεου και για 3 έτη μετά την απώλεια ή τη λήξη της ιδιότητας και το αργότερο μέσα σε 3 μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1822:300-000&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην παρακάτω λίστα θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν μία ολόκληρη πόλη.
       
      Σε παλαιότερο δημοσίευμα είχαμε παρουσίασε το μεγαλύτερο ξενοδοχείο σε όλο τον κόσμο. Το Abraj Kudai βρίσκεται στη Μέκκα και θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό το 2017.
       
      Μέχρι όμως να αρχίσει να υποδέχεται τους πρώτους πελάτες, τα σκήπτρα τα κρατά το Λας Βέγκας, όπου βρίσκονται τα τέσσερα από τα πέντε μεγαλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο, με βάση τον αριθμό δωματίων.
       
      MGM Grand Hotel, Λας Βέγκας
      6.198 δωμάτια
       

       
       
      First World Hotel, Μαλαισία
      6.118 δωμάτια
       

       
       
      Luxor Hotel, Λας Βέγκας
      4.400 δωμάτια
       

       
       
      Mandalay Bay Resort, Λας Βέγκας
      4.332 δωμάτια
       

       
       
      Venetian, Λας Βέγκας
      4.049 δωμάτια
       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_megalutera_xenodocheia_ston_kosmo/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στο κέντρο της Ρώμης, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ερείπια μιας μεγαλοπρεπούς κατοικίας. Το εύρημα είναι σημαντικό, γιατί αποδεικνύει πως η αρχαία πόλη ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι πίστευαν οι επιστήμονες.
       
      Μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Βένετο και Τέρμινι, ερευνητές ανακάλυψαν μια καλά διατηρημένη ορθογώνια κατοικία που χρονολογείται από τον 6ο αιώνα π.Χ.
       
      Η κατοικία είναι πλήρης, με ξύλινα δοκάρια, τοίχους και οροφή. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως εκεί ζούσε μια εύπορη οικογένεια της αρχαϊκής εποχής.
       
      «Πρόκειται για πολυτελή κατοικία. Αυτό φαίνεται από τα ακριβά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η οικία χρονολογείται από τον 6ο αιώνα, δηλαδή από την αρχαϊκή εποχή. Είναι σπάνιο εύρημα, ειδικά για τη Ρώμη» υποστηρίζει ο αρχαιολόγος, Φρανσέσκο Προσπερέτι.
       
      Το εύρημα θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, λόγω της καλής κατάστασης στην οποία εντοπίστηκε.
       

       

       
      Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν πως είναι το πιο σημαντικό της τελευταίας δεκαετίας στη Ρώμη, αφού μέχρι τώρα νόμιζαν πως στην περιοχή βρίσκεται μόνο ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο.
       
      Το εύρημα επιβεβαιώνει όσους πίστευαν πως η Ρώμη στις αρχές του 6ου αιώνα δεν επικεντρωνόταν μόνο γύρω από την αγορά, αλλά στην πραγματικότητα είχε πολύ μεγαλύτερη έκταση.
       
      Δείτε το βίντεο:
       
      http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι αρχές της Ινδονησίας ήραν την προειδοποίηση για τσουνάμι που είχαν εκδώσει για το νησί της Σουμάτρας μετά τον πολύ ισχυρό σεισμό που έπληξε τα δυτικά παράλια του νησιού, μετέδωσε το τηλεοπτικό κανάλι TVRI επικαλούμενο έναν αξιωματούχο της μετεωρολογικής υπηρεσίας.
       
      Εκτός από την Ινδονησία, προειδοποίηση για τσουνάμι σε περιοχές των δυτικών ακτών της εξέδωσε και η Αυστραλία, όμως την ακύρωσε έπειτα από λίγα λεπτά.
       
      Οι ινδονησιακές αρχές είχαν προειδοποιήσει ότι υπήρχε κίνδυνος να πληγούν από παλιρροϊκά κύματα οι επαρχίες της Δυτικής Σουμάτρας, της Βόρειας Σουμάτρας και του Άτσεχ.
       
      Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα ή ζημιές από τον σεισμό. "Στο Μπενγκούλου (στη νοτιοδυτική Σουμάτρα) δεν έγινε καν αισθητός", είπε ο Άντι Έκα Σάκια, ένας εκπρόσωπος της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας.
       
      Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Τζόκο Ουιντόντο, που επρόκειτο να διανυκτερεύσει σε ένα ξενοδοχείο της πόλης Μεντάν, στη Βόρεια Σουμάτρα, είναι ασφαλής, ανακοίνωσε το προεδρικό μέγαρο. Ένας κάτοικος του Μεντάν είπε ότι δεν κατάλαβε τον σεισμό.
       
      Η δόνηση σημειώθηκε στις 18.50 τοπική ώρα (14.50 ώρα Ελλάδας) και προκάλεσε πανικό στην Παντάνγκ όπου έγινε ιδιαίτερα αισθητή. Ένας ανταποκριτής του Γαλλικού πρακτορείου στην πόλη αυτή είπε ότι οι κάτοικοι βγήκαν από τα σπίτια τους και άρχισαν να τρέχουν προς περιοχές με μεγαλύτερο υψόμετρο, ώστε να είναι ασφαλείς στην περίπτωση που σημειωθεί τσουνάμι.
       
      Η Ινδονησία και ιδίως η επαρχία Άτσεχ είχε πληγεί από το τσουνάμι του 2004 στον Ινδικό Ωκεανό που προκλήθηκε από ένα σεισμό μεγέθους 9,1 βαθμών. Στις 26 Δεκεμβρίου 2004 ένα κύμα που έφτανε σε ύψος ακόμη και τα 17,4 μέτρα σάρωσε περισσότερες από δώδεκα χώρες και έσβησε από τον χάρτη ολόκληρες κοινότητες. Μόνο στο Άτσεχ σκοτώθηκαν 126.741 άνθρωποι.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/161621/seismos-79-rihter-stin-indonisia-elixe-o-synagermos-gia-tsoynami
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.