Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4667 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με 25 τροπολογίες στη συσκευασία της 1 ξαναχτύπησε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς κάνοντας το δασοκτόνο σχέδιο νόμου που θα ψηφιστεί το Σάββατο, φάρμακο για πάσα νόσο!
       
      Από τις κύριες τροπολογίες που κατέθεσε αυτή για τα αυθαίρετα όπου καταργείται η καταληκτική ημερομηνία για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ημερομηνία που με νόμο είχε προσδιορισθεί για τις 8 Φεβρουαρίου του 2015. Πλέον οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κάθε είδους θα έχουν την ευκαιρία να το τακτοποιήσουν όποτε βολεύονται!
       
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι οι υπουργοί Οικονομικών και ΥΠΕΚΑ ανάλογα με τι διάθεση θα ξυπνήσουν ένα ωραίο πρωί, μπορούν να παρατείνουν την προθεσμία για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. Δηλαδή, ξύπνησαν στραβά…ορίζουν την ημερομηνία για το τέλος του 2016, ξύπνησαν με κεφάκια…την ορίζουν για το τέλος του 2024!
       
      Όσον αφορά στα δάση, τις δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις θα ξεπατώνονται πλέον και για την εκτέλεση έργων που έχουν να κάνουν με ηλεκτρικά δίκτυα!
       
      Κατά τα άλλα η «μεταλλαγμένη» τροπολογία που περιέχει αλλαγές σε νόμους που ίδιοι ψήφισαν, τακτοποιεί και διάφορα άλλα ζητήματα στην πλειοψηφία τους φωτογραφικά τα οποία μπορείτε να θαυμάσετε φυλλομετρώντας την εδώ: http://www.topontiki.gr//files/2014.12.18_2185-263_%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%93_%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB_%CE%A5%CE%A0_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82,_%CE%95%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%9A%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE%CF%82_-%CE%A0%CF%81%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81.pdf
       
      Ενεργειακοί Επιθεωρητές
       
      Παράταση για 6 μήνες προτείνει η τροπολογία για την κατάρτηση του οριστικού Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών ως της 30/06/2015.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/90568
       
      Στο ΦΕΚ 3534/Β/30-12-2014 δημοσιεύθηκε η παράταση της προθεσμίας για τα αυθαίρετα.
       
      ΦΕΚ 3534-30-12-2014 Παράταση Προθεσμίας ως 08-02-2016.pdf
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ριζικές είναι πλέον οι ανακατατάξεις στην Attica Bank καθώς η τράπεζα γυρίζει σελίδα στο πλαίσιο της νέας κυβερνητικής πολιτικής που της αποδίδει αναβαθμισμένο ρόλο για την χρηματοδότηση στοχευμένων δράσεων και υποστήριξης του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Πριν από λίγο το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας αποφάσισε τη σύμπτυξη των αρμοδιοτήτων των δυο διευθυνόντων συμβούλων σε έναν, εκλέγοντας στη θέση αυτή των Αλέξανδρο Αντωνόπουλο.
       
      Παράλληλα το ΔΣ αποφάσισε την καταγγελία της σύμβασης του Γκίκα Μάναλη, ο οποίος όμως παραμένει μέλος του, όχι όμως και εκτελεστικό, καθώς οι αρμοδιότητές του συμπτύχθηκαν και ανατέθηκαν στον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο.
       
      Η νέα δομή του διοικητικού συμβουλίου της τράπεζας λύνει, σε μεγάλο βαθμό, τα προβλήματα δυσλειτουργίας που είχαν ανακύψει, ενώ βρίσκεται σε αρμονία με τα κυβερνητικά πλάνα για την αναδιάρθρωση και μετεξέλιξη της τράπεζας.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι και το διοικητικό συμβούλιο, εκφράζοντας, τη βούληση της κυβέρνησης και του ΤΣΜΕΔΕ, έχει από καιρό ζητήσει την παραίτηση του Γκίκα Μάναλη, ο ίδιος έχει αρνηθεί να την υποβάλλει.
       
      Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για ύστατη προσπάθεια συγκάλυψης από την πλευρά του Γκίκα Μάναλη, ο οποίος –όπως επισημαίνουν πηγές στην Τράπεζα της Ελλάδος- προσπάθησε να στήσει σκηνικό αντίστοιχο της ΕΡΤ στην Attica Bank.
       
      Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να λύσει τον γόρδιο δεσμό στην Attica Bank, ακόμα και αύριο, καθώς μετά την εκλογή νέου προέδρου της Δημοκρατίας, θα αποσταλεί προς υπογραφή το προεδρικό διάταγμα για την σύσταση της θέσης του αναπληρωτή υπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρη Στρατούλη.
       
      Εν συνεχεία ο κ. Στρατούλης θα υπογράψει προεδρικό διάταγμα για την επαναφορά του διοικητικού συμβουλίου του ΤΣΜΕΔΕ στην προτεραία κατάσταση, αποκαθηλώνοντας τον διορισμένο, επί της προηγούμενης κυβέρνησης, Α. Σελλιανάκη, ο οποίος βρίσκεται σε πλήρη δυσαρμονία με τα κυβερνητικά πλάνα τόσο για το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ όσο και για την Attica Bank και ο οποίος αποτελούσε ανάχωμα στην απομάκρυνση του Γκίκα Μάναλη από την τράπεζα.
       
      Υπ αυτό το πρίσμα ακόμα και η μικρή εμπλοκή που παρουσιάστηκε κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της τράπεζας δεν φαίνεται ικανή να καθυστερήσεις τις δρομολογημένες εξελίξεις.
       
      Ερωτηματικά προκαλεί ωστόσο η στάση του Γκίκα Μάναλη ο οποίος αν γνωρίζει τις κυβερνητικές προθέσεις καθώς και τη στάση της Τράπεζας της Ελλάδος αρνείται –πεισματικά- να παραιτηθεί, πυροδοτώντας σχεδόν σε καθημερινή βάση έκρυθμες καταστάσεις στην τράπεζα και θέτοντας εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργίας της, όπως επισημαίνουν στο sofokleousin.gr καλά πληροφορημένες πηγές, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
       
      Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/215072.html
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με «φόντο» το σκάνδαλο για μίζες, απάτες και ξέπλυμα χρήματος στη FIFA που είδε το φως της δημοσιότητας εδώ και λίγες εβδομάδες «παλεύουν» να κρατηθούν οι περισσότερες μετοχές του χρηματιστηρίου του Κατάρ το οποίο φέρεται να πήρε τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλλου για το 2022 με «πλάγιο τρόπο».
       
      Οι μετοχές εταιρειών που εμπλέκονται σε αναπτυξιακά έργα έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων δυο μηνών και συνεχίζουν να κατρακυλούν καθώς οι επενδυτές ανησυχούν για το μέλλον των έργων υποδομών, αλλά και real estate που βρίσκονται σε εξέλιξη εφόσον δεν πραγματοποιηθεί το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.
       
      Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα το Κατάρ δαπανά πάνω από $200 (έως $260 δισ.) για αναπτυξιακά έργα. Τα έργα στον τομέα των ακινήτων αφορούν στην ανέγερση νέων ξενοδοχείων, αθλητικών εγκαταστάσεων αλλά και εμπορικών κέντρων, ενώ στον τομέα των υποδομών γίνονται νέοι αυτοκινητόδρομοι και δημόσια συστήματα μεταφορών.
       
      Μάλιστα, σε πρόσφατο άρθρο του το ABC αναφέρεται εκτενώς στις συνθήκες "καταναγκαστικής εργασίας" όπως τις αποκαλεί στις οποίες εργάζονται χλιάδες εργάτες σαν "σκλάβοι" ακόμη κι αν το Κατάρ είναι η πλουσιότερη κατα κεφαλήν χώρα του κόσμου. Τα ίδια δημοσιεύματα κάνουν λόγο για απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στις οικοδομές καθώς οι εργάτες (πολλοί εκ των οποίων είναι Ινδοί) εργάζονται καθημερινά 10 με 13 ώρες σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 45 έως 48 βαθμούς Κελισίου. Οι ίδιοι, συνεχίζουν τα δημοσιεύματα, στεγάζονται σε ξενώνες όπου φιλοξενούν έως και 300 άτομα.
       
      Παρ' όλα αυτά, όμως, κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει στο επόμενο διάστημα με όλα αυτά τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη εφόσον δεν πραγματοποιηθεί το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στο Κατάρ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/%C2%ABPagonoun%C2%BB_erga_260_dis_sto_Katar_meta_to_skandalo_tis_FIFA_/#.VXBHU8-8PGc
    4. Επικαιρότητα

      stayros

      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων. Το σκάνδαλο εκθέτει τον γερμανικό κολοσσό σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
       
      Με μεγάλο σκάνδαλο και ενδεχομένως πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται αντιμέτωπη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία βρίσκεται κατηγορούμενη για απάτη στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά VW και Audi που πουλούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
       
      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων, εξαπατώντας τις ρυθμιστικές Αρχές.
       
      Όταν τα εν λόγω αυτοκίνητα βρίσκονταν στο δρόμο, παρήγαγαν ρύπους που υπερέβαιναν τα επιτρεπόμενα όρια κατά 10 έως 40 φορές, σύμφωνα με την EPA. Η υπόθεση αφορά 482.000 οχήματα, τα οποία ανακαλούνται.
       
      Υπό τη σκιά των εξελίξεων, η VW δεχόταν απώλειες πάνω από 15 δισεκατομμυρίων ευρώ στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης το πρωί της Δευτέρας, με τη μετοχή της να πέφτει και πάνω από 20%, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg.
       
      Το μέγεθος του σκανδάλου και ο αριθμός των εμπλεκόμενων οχημάτων σημαίνουν πως η VW κινδυνεύει με τεράστια πρόστιμα αλλά και ενδεχόμενες ποινικές διώξεις στις ΗΠΑ, μια μεγάλη αγορά όπου κατά τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός κολοσσός έχει χάσει έδαφος.
       
      Οι «Financial Times» εκτιμούν πως τα πρόστιμα μπορούν να ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η «Wall Street Journal» τοποθετεί το μέγιστο μέγεθος των ενδεχόμενων ποινών σε πάνω από 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
       
      Σε ανακοίνωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της VW εξέφρασε την «προσωπική βαθιά λύπη» του για την υπόθεση και για την απώλεια εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.
       
      Τόνισε πως η εταιρεία αρχίζει εξωτερική έρευνα ώστε να έλθουν στο φως όλες οι πλευρές της υπόθεσης.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/293311/skandalo-disekatommurion-gia-ti-volkswagen-stis-ipa/#ixzz3mS7xNFGR
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την αναγνώριση 90 ιαματικών πηγών σε όλη τη χώρα θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι το τέλος του έτους, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
       
      «Συστήσαμε επιτροπή, που αναγνωρίζει τις ιαματικές πηγές και, ήδη, έχουμε αναγνωρίσει πολλές πηγές, περίπου πενήντα, που ήταν επί δεκαετίες στα συρτάρια, ενώ υπολείπονται άλλες 40, οι οποίες έχουν πλήρη φάκελο», δήλωσε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, επιστρέφοντας σήμερα από διήμερη περιοδεία στον Νομό Πέλλας, στη διάρκεια της οποίας συναντήθηκε με τη διοίκηση του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, ενώ επισκέφθηκε και τα Λουτρά Πόζαρ (Λουτρακίου).
       
      «Σε νόμο που ψηφίστηκε προ ημερών, φέραμε τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις, που λύνουν οριστικά χρονίζοντα ζητήματα για την αναγνώριση των ιαματικών πηγών, καθώς προσδιορίζονται οι ευεργετικές τους ιδιότητες, ενώ διευκολύνονται αλλαγές στην κατεύθυνση απλοποίησης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, που ήταν δύσκολη, καθώς τα ιαματικά νερά χαρακτηρίζονταν ως απόβλητα από τη νομοθεσία, βρίσκονταν, δηλαδή, στην πιο αυστηρή κατηγορία, αντίστοιχη με τις βιομηχανίες. Λύσαμε αυτά τα θέματα και θα απλοποιηθεί η αδειοδότηση, για να διευκολυνθούν και οι επενδύσεις. Υπολείπονται 40 ιαματικές πηγές μέχρι τις 90, αλλά έχουν όλες πλήρη φάκελο και η αναγνώρισή τους αναμένεται να προχωρήσει μέχρι το τέλος του έτους», επισήμανε η κ. Κουντουρά.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mesa_sto_2016_i_anagnorisi_90_iamatikon_pigon/
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα αστικά απόβλητα είναι παντού: στις πόλεις, τις θάλασσες, ακόμη και τα δάση. Ένα μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα εντός της ΕΕ που όμως έχει εξελιχθεί προσφάτως για πολλούς σε προσοδοφόρα επιχείρηση.
       
      Πού καταλήγουν τα αστικά απορρίμματα μετά τον κάδο; Οι επιλογές είναι πολλές και διαφορετικές. Στην καλύτερη των περιπτώσεων ανακυκλώνονται, άλλοτε καίγονται για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή θερμότητας κι άλλοτε απλώς καταλήγουν σε κάποιον χώρο υγειονομικής ταφής. Η «μοίρα» των απορριμμάτων εξαρτάται απόλυτα από την ευρωπαϊκή χώρα στην οποία βρισκόμαστε.
       
      Στη Γερμανία το ζήτημα της αξιοποίησης των αστικών απορριμμάτων αποτελεί μείζον πολιτικό θέμα που απασχολεί έντονα τους πολίτες. Στην Ελλάδα, τη Ρουμανία ή τη Λετονία τα σκουπίδια εξακολουθούν να καταλήγουν ως επί το πλείστον σε κάποια χωματερή, λύση όμως που δεν είναι βιώσιμη. Στους χώρους εναπόθεσης και καύσης απορριμμάτων εκλύεται μεθάνιο που είναι υπεύθυνο για την πρόκληση του φαινομένου του θερμοκηπίου. «Δυστυχώς σε χώρες κυρίως της νότιας και ανατολικής Ευρώπης έχουμε ακόμη υψηλά ποσοστά εναπόθεσης αποβλήτων σε χωματερές καθώς και μικρά ποσοστά ανάπτυξης δομών ανακύκλωσης», αναφέρει στο γερμανικό πρακτορείο ο Πέτερ Κουρτ, επικεφαλής τoυ Συνδέσμου Ανακύκλωσης και Οικονομίας BDE.
       
      Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία μόλις το 29% των ευρωπαϊκών αποβλήτων ανακυκλώνεται. Στη Γερμανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο μόλις 0% με 1% των αστικών αποβλήτων καταλήγουν σε χωματερές, ενώ αντίθετα στη Λετονία το 92% -ποσοστό ρεκόρ . Για πολλούς Λετονούς μάλιστα η λέξη ανακύκλωση είναι άγνωστος όρος.
       
      Το γερμανικό εμπορικό μοντέλο και ο αντίλογος
       
      Από την άλλη στη Γερμανία το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών έχει γίνει από περιβαλλοντικό πρόβλημα μια ιδιαίτερα επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα. Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά, στον τομέα της εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων απασχολούνται περίπου 266.000 εργαζόμενοι, ενώ η οικονομία της ανακύκλωσης έχει τζίρο άνω των 71 δις ευρώ ετησίως (στοιχεία του 2014). H Γερμανία όμως δεν σταματά εδώ. Έχει αναπτύξει ακόμη και τον κλάδο της εισαγωγής και επεξεργασίας αποβλήυων από άλλες χώρες, όπως τη Μεγάλη Βρετανία.
       
      Σε κάθε περίπτωση στόχος της Κομισιόν είναι μέχρι το 2030 το 65% των δημοτικών αποβλήτων να ανακυκλώνεται και μόλις το 10% να καταλήγει σε χωματερές. Βέβαια, όπως παρατηρεί ο Π. Κουρτ, ο στόχος αυτός είναι μάλλον ανέφικτος για πολλές χώρες. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Σύνδεσμος τον οποίον εκπροσωπεί είναι της άποψης ότι θα πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα σε χώρες με προβλήματα στη διαχείριση σκουπιδιών προκειμένου να εξάγουν τα απόβλητά τους στη Γερμανία για να ανακυκλωθούν. Βέβαια υπάρχει κι ο αντίλογος. «Από περιβαλλοντική σκοπιά κάτι τέτοιο δεν έχει νόημα» εκτιμά ο Σάσα Ροτ από την περιβαλλοντική οργάνωση Nabu.
       
      Πιστεύει ότι η λογική των εξαγωγών αποβλήτων είναι η εύκολη λύση που δεν επιλύει όμως μακροπρόθεσμα το πρόβλημα. Επίσης εκτιμά ότι θα πρέπει πρωτίστως να δοθούν κίνητρα αλλά και χρηματική στήριξη στις πιο αδύναμες χώρες προκειμένου να δημιουργήσουν τις δικές τους βιώσιμες δομές ανακύκλωσης και εναλλακτικής διαχείρισης σκουπιδιών. Τονίζει επίσης ότι θα πρέπει να καθιερωθούν υποχρεωτικά ποσοστά ανακύκλωσης από την ΕΕ αλλά και να δοθούν οικονομικά κίνητρα προκειμένου η ανακύκλωση να αποβαίνει πιο συμφέρουσε από ό,τι η καύση σε χωματερές.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%BF%CF%85%CF%82/a-36031965
    7. Επικαιρότητα

      GriGaS

      Σύμφωνα με την οικ. 6155/2017, η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α' 174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για τρεις (3) μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η-5-2017 με την πάροδο συνολικά σαράντα πέντε (45) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
       
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33575
    8. Επικαιρότητα

      BAS

      Σημάδια ανάκαμψης, με τις τιμές των ακινήτων να παρουσιάζουν κατά μέσο όρο οριακή αύξηση της τάξεως του 1%, αποδεικνύοντας ότι οι σταθεροποιητικές τάσεις της προηγούμενης χρονιάς εξελίσσονται σταδιακά σε αυξητικές, όπως αναφέρει σε έρευνα το πανελλαδικό κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Ελλάς.
       
      Το γεγονός αυτό δείχνει ότι αργά αλλά σταθερά η κτηματαγορά είναι έτοιμη να αποτελέσει και πάλι των επενδυτικό πόλο και να εξελιχθεί σε ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας σημειώνεται.
       
      Τα στοιχεία που έχουν προκύψει από το κτηματομεσιτικό δίκτυο της RE/MAX Ελλάς αλλά και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι υπάρχει μία θετική στροφή για τον κλάδο της κτηματαγοράς ο οποίος μπορεί να κερδίσει και πάλι το στοίχημα και να προσφέρει επενδυτικές ευκαιρίες τόσο για ιδιώτες όσο και για επαγγελματίες.
       
      Αναμφισβήτητα ρόλο στην όλη προσπάθεια αναμένεται να παίξει και η διαμόρφωση των νέων αντικειμενικών αξιών. Οι νέες τιμές ανάλογα το πόσο και του που θα αυξηθούν ή θα μειωθούν, θα επηρεάσουν την τοπική αλλά και τη συνολική κτηματαγορά διαμορφώνοντας νέες τάσεις ανάλογα τα ποσοστά αναπροσαρμογής.
       
      Σε ό,τι αφορά στις αγοραπωλησίες ακινήτων, η Ελληνική Στατιστική Αρχή σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κατέγραψε αύξηση το 2016 σε σύγκριση με το 2015 κατά 10,8% ενώ εξακολουθούν να παρατηρούνται αυξητικές τάσεις και για το 2017, βάσει των στοιχείων της RE/MAX Ελλάς.
      Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων του δικτύου της RE/MAX σε ολόκληρη την επικράτεια, ο πανελλαδικός σταθμισμένος δείκτης τιμών των κατοικιών αυξήθηκε το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 1%.
       
      Σε εθνικό επίπεδο, οι τιμές των μεταχειρισμένων ακινήτων αυξήθηκαν σταθμισμένα κατά μέσο όρο 1,1% , ενώ των νέων ακινήτων (*) αυξήθηκαν κατά 1%.
       
      Στην περιοχή της Αττικής στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε αύξηση 1,2%, ενώ αντίθετα στα νέα ακίνητα είχαμε μια ελάχιστη μείωση κατά -0,3% . Ακολούθως, στη Θεσσαλονίκη η αύξηση στα μεταχειρισμένα κατά μέσο όρο ήταν 1,1%, ενώ στα νέα ακίνητα οι τιμές επίσης αυξήθηκαν κατά 1%. Τέλος , για την υπόλοιπη χώρα στα μεταχειρισμένα δεν σημειώθηκε μεταβολή ενώ στα νέα ακίνητα υπήρξε άνοδος κατά 1,6%.
       
      Σύμφωνα με τη RE/MAX Ελλάς, το ακίνητο εξακολουθεί να βρίσκεται σε τιμές ελκυστικές προσελκύοντας το βλέμμα τόσο των ξένων επενδυτών όσο και της εγχώριας αγοράς -σε συνδυασμό και με την αύξηση των χορηγούμενων στεγαστικών δανείων - αποτελώντας πάντοτε μία σίγουρη και διαχρονική επιλογή. Η θετική αυτή πρόβλεψη ενισχύεται και από τις σταθεροποιητικές τάσεις που επικρατούν εν γένει στην ελληνική οικονομία.
       
      Η "προ των πυλών" έξοδος της χώρας από τα μνημόνια (με ή χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης) αλλά και η μείωση του κινδύνου της χώρας (country risk), δίνουν την αίσθηση ότι τα χειρότερα είναι πλέον "πίσω" μας, τονώνοντας την ψυχολογία της αγοράς και αναμφισβήτητα την εμπιστοσύνη όλων στην ανοδική πορεία της οικονομίας.
       
      Σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη έρευνα -όπως και σε αυτή που κοινοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2017 για τις πωλήσεις ακινήτων του 2016- υπάρχει η διάκριση των κατοικιών σε νεότερα της πενταετίας (στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα νεόδμητα) και σε παλαιότερα των 5 ετών. Η διάκριση αυτή κρίθηκε αναγκαία για την εξαγωγή πιο χρήσιμων συμπερασμάτων καθώς τα τελευταία 5 χρόνια έχει μειωθεί πάρα πολύ η οικοδομική δραστηριότητα.
       
      Συνοπτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:
       
      * Σε όλη τη χώρα περίπου το 93% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες (διαμερίσματα & μονοκατοικίες/μεζονέτες), ενώ τα οικόπεδα καθώς και τα επαγγελματικά ακίνητα αποτέλεσαν το 3% και το 4% αντίστοιχα.
       
      * Στην Αττική το 83% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες. Τα οικόπεδα-αγροτεμάχια έφθασαν μόλις στο 7%, ενώ η συμμετοχή των επαγγελματικών ακινήτων ανήλθε στο 10% επί του συνόλου των πωληθέντων ακινήτων.
       
      * Στη Θεσσαλονίκη οι αγοραπωλησίες επικεντρώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά (98%) στις κατοικίες και το υπόλοιπο 2% σε οικόπεδα.
       
      * Συνεχίζοντας την τάση των προηγουμένων ετών, πανελλαδικά προτιμήθηκαν παλαιές κατοικίες (άνω της πενταετίας) σε ποσοστό 93%, έναντι των νεόδμητων & νέων (μέχρι πενταετίας) που κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόλις το 7%. Έντονο ήταν το ενδιαφέρον για κατοικίες 6 έως 15 ετών (24% του συνόλου), ενώ κυρίαρχη τέλος στις προτιμήσεις των αγοραστών αναδείχθηκε η κατηγορία των παλαιών άνω των 30 ετών (47%).
       
      * Στην Αττική, η πλειοψηφία των ακινήτων (64%) που πωλήθηκαν ήταν παλαιά (άνω 25ετίας). Τα νεόδμητα μαζί με τα νέα (έως 5ετίας), συγκέντρωσαν μόνο το 4% των προτιμήσεων, ενώ αυτά με ηλικία 6 έως 15 ετών συγκέντρωσαν περίπου το 1/6 των προτιμήσεων (15%). Τέλος, για την ενδιάμεση κατηγορία ακινήτων ηλικίας 16 έως 25 ετών, το ποσοστό προτίμησης ανήλθε στο 17%.
       
      * Στη Θεσσαλονίκη στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται οι κατοικίες άνω της 25ετίας με ποσοστό 62%, δηλαδή πάνω από τις μισές κατοικίες που συναλλάσσονται. Ακίνητα νεότερα της 5ετίας προτιμήθηκαν από το 5% μόλις, ενώ περίπου 1 στα 6 που προτιμήθηκαν ήταν ακίνητα από 6 ως 15 ετών (16%) και το υπόλοιπο ποσοστό 17% αφορούσε ακίνητα 16 έως 25 ετών.
       
      * Στην Αττική προτιμήθηκαν οι μεσαίες κατοικίες (δηλαδή εμβαδού 71-110τ.μ.) από τους 4 στους 10 (41%), οι μικρές κατοικίες (1-50τ.μ. και 50-70τ.μ.) από το ένα τρίτο περίπου (35%), ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν κάτω από το 10%.
       
      * Στη Θεσσαλονίκη, η κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση ήταν από 71-110 τ.μ. που την προτίμησαν επίσης 4 στους 10 αγοραστές (43%), με δεύτερη επιλογή (19%) τα διαμερίσματα 51-70τ.μ., όπως και τα διαμερίσματα ως 50τ.μ. που επίσης προτιμήθηκαν από έναν στους 5 (19%), ενώ ένα ποσοστό 8% στράφηκε σε μεγάλες κατοικίες άνω των 150τ.μ.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/agora-akiniton/3282208/re-max-auxithikan-1-oi-times-sta-akinita-to-2017
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Καλοί «πελάτες» του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Αττικό Μετρό, της Εγνατίας Οδού και του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ αποδεικνύονται οι μελετητικές εταιρείες Deutsche Bahn International (DBI) και Lahmayer, οι οποίες έχουν βρεθεί στο στόχαστρο της γερμανικής Δικαιοσύνης για παράνομες πληρωμές στην Ελλάδα.
       
      Σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σε ερώτηση της βουλευτού Κοζάνης των ΑΝΕΛ κυρίας Ραχήλ Μακρή, οι δύο γερμανικές μελετητικές εταιρείες έχουν συμμετάσχει είτε από μόνες τους είτε σε κοινοπρακτικά σχήματα παρέχοντας μελετητικές υπηρεσίες συνολικού ύψους 64 εκατ. ευρώ μέσα από 37 συμβάσεις σιδηροδρομικών και οδικών έργων.
       
      Μάλιστα, η DBI (με το παλιό της όνομα, De Consult) είχε αποτελέσει μέλος του κονσόρτσιουμ «Ολυμπιακό Μετρό» που κατασκεύασε τις γραμμές 2 και 3 των Μητροπολιτικών Σιδηρόδρομων της Αττικής.
       
      Οι αποκαλύψεις από τη γερμανική Δικαιοσύνη
       
      Η υπόθεση ήρθε στο φως από τη γερμανική εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung», η οποία αποκάλυψε το καλοκαίρι ότι το γραφείο του εισαγγελέα της Φραγκφούρτης είχε εντοπίσει σκάνδαλο στη θυγατρική των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, DBI.
       
      Στελέχη της «λάδωσαν» έλληνες αξιωματούχους μέσω υπεράκτιων εταιρειών προκειμένου να πάρουν μελέτες και υπηρεσίες συμβούλων στο πλαίσιο της κατασκευής του προαστιακού και του μετρό. Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης ήταν η αποχώρηση της DBI από μια σειρά χωρών με «υψηλό κίνδυνο διαφθοράς».
       
      Όπως έγραψε η γερμανική εφημερίδα, δόθηκαν παράνομες πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ, ενώ γερμανικό δικαστήριο καταδίκασε τη Lahmayer, με την οποία συνεργαζόταν η DBI στην Ελλάδα, σε πρόστιμο τόσο την εταιρεία όσο και πρώην συνεργάτη της με εμπλοκή στο ελληνικό σκέλος του σκανδάλου.
       
      Επτά εκατ. ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ
       
      «Το Βήμα» είχε αποκαλύψει στις 18 Αυγούστου 2013 το πόρισμα της ΕΡΓΟΣΕ για τις γερμανικές business, που έδειξε ότι επτά από τις συνολικά δέκα συμβάσεις δόθηκαν με απευθείας ανάθεση στην DBI (και τη συνδεδεμένη με αυτήν De Consult GmbH), με συνολικές αμοιβές 6 εκατ. ευρώ και μέση αμοιβή ανά σύμβαση ύψους 607.323 ευρώ.
       
      Μάλιστα, το θέμα απασχόλησε το 2011 και το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ). Στη μεγαλύτερη σύμβαση, αξίας 4,2 εκατ. ευρώ, η DBI (ως De Consult) συμμετείχε σε ένωση γραφείων μαζί με τη Lahmeyer και άλλα γραφεία.
       
      Τα νέα στοιχεία που προκύπτουν από την αίτηση κατάθεσης εγγράφων (ΑΚΕ) της κυρίας Μακρή σε σχέση με την ΕΡΓΟΣE είναι δύο συμβάσεις της Lahmeyer, εκ των οποίων η δεύτερη είναι συμπληρωματική της πρώτης. Δόθηκε τον Μάιο του 2001 (Α/Σ 236) με αντικείμενο τα «Καθήκοντα Συμβούλου Υποβοήθησης της ΕΡΓΟΣΕ στη Διαχείριση και Έλεγχο Μελετών του 3ου ΚΠΣ» και συμβατική αμοιβή 880.410 ευρώ, έπειτα από διαγωνισμό.
       
      Το 2006 δόθηκε συμπληρωματική σύμβαση (Α/Σ 236/1) με αμοιβή 114.000 ευρώ. Έτσι οι αμοιβές προσεγγίζουν το ένα εκατ. ευρώ. Άρα από την ΕΡΓΟΣΕ οι δύο εταιρείες συμμετείχαν σε πρότζεκτ ύψους 7 εκατ. ευρώ και ανέλαβαν τα περισότερα με απευθείας ανάθεση.
       
      Η αποκάλυψη των 20 εκατ. ευρώ της Αττικό Μετρό
       
      Τα έγγραφα του υπουργείου Υποδομών που διαβιβάστηκαν στην κυρία Μακρή αποκαλύπτουν την εμπλοκή των δύο γερμανικών εταιρειών στην Αττικό Μετρό, η οποία είχε τηρήσει σιγή ιχθύος όλο αυτό το διάστημα. Σημειωτέον ότι και στην περίπτωσή της ανακοινώνεται ότι έχει παρέμβει το ΣΔΟΕ.
       
      Οι Lahmeyer και DBI είχαν εμπλακεί είτε στο πλαίσιο κοινοπραξιών είτε από μόνες τους σε 10 συμβάσεις παροχής μελετητικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, ύψους σχεδόν 20 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτών, η DBI -ως De Consult- συμμετείχε στην Κοινοπραξία Ολυμπιακό Μετρό που κατασκεύασε τις γραμμές 2 και 3 της ΣΤΑΣΥ.
       
      Ειδικότερα, η DBI (ως De Consult) είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου τρεις συμβάσεις παροχής τεχνικών υπηρεσιών για τη γραμμή 3 αντί 236.000 ευρώ. Από την άλλη η Lahmeyer είχε λάβει εξ ολοκλήρου από μόνη της τέσσερις συμβάσεις της Αττικό Μετρό, οι τρεις εκ των οποίων ως υποκατατάστημα Ελλάδος και η τέταρτη ως Lahmeyer International, συνολικού ύψους 702.816 ευρώ για μελέτες αρχιτεκτονικών έργων, επίσταθμων και ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων (Η/Μ).
       
      Επίσης, οι DBI και Lahmeyer συμμετείχαν από κοινού σε ένωση γραφείων με τις Thales και ΟΜΕΚ για τις ανάγκες παροχής υπηρεσιών συμβούλου έργων της Αττικό Μετρό με τελευταίο εγκεκριμένο ποσό σύμβασης τα 13,7 εκατ. ευρώ.
       
      Ακόμη, είχαν «κατέβει» μαζί σε άλλη σύμπραξη για υπηρεσίες συμβούλου της γραμμής 2 με το γραφείο ΑΔΚ και τελευταίο εγκεκριμένο ποσό σύμβασης, ύψους 3,6 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι είχαν διεκδικήσει ανεπιτυχώς άλλους τέσσερις διαγωνισμούς της Αττικό Μετρό.
       
      Περί τα 23 εκατ. ευρώ για μελέτες στην Εγνατία Οδό
       
      Τα έγγραφα του υπουργείου Υποδομών δείχνουν ότι η Lahmeyer είχε εκτελέσει συνολικά 13 συμβάσεις με την Εγνατία Οδό για καθήκοντα συμβούλου και διοίκησης έργου με συνολικές αμοιβές 23 εκατ. ευρώ μεταξύ 1996 και 2006. Μόνη της είχε λάβει μία σύμβαση και σε όλες τις υπόλοιπες συμμετείχε σε ενώσεις γραφείων (στις περισσότερες με τις SOGELERG και OMEK). Η τελευταία σύμβαση υπεγράφη το 2003.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η καταγραφή της συμμετοχής των γερμανικών εταιρειών «σε διαγωνισμούς της Εγνατία Οδός ΑΕ είναι πρακτική αδύνατη, αφενός μεν επειδή δεν τηρείται από την εταιρεία γενικό συγκεντρωτικό αρχείο συμμετεχόντων, παρά μόνο στο πλαίσιο εκάστου διαγωνισμού, αφετέρου δε λόγω του όγκου των διαγωνισμών που έχουν διεξαχθεί από το 1996 έως σήμερα».
       
      Άλλα 14,5 εκατ. ευρώ από ΟΣΕ και ΥΠΕΧΩΔΕ
       
      Η Lahmeyer είχε κατέβει σε έξι από τους οκτώ διαγωνισμούς που είχε κάνει ο ΟΣΕ για τις μελέτες του δυτικού άξονα Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα με ένωση γραφείων και το 2007 κέρδισε έναν από εξ αυτών (με τη σύμπραξη ΑΔΚ, ΜΜΒ, Καρανικόλας).
       
      Επρόκειτο για το τμήμα του δυτικού άξονα Καλαμπάκα - Ιωάννινα ΧΘ 53+500 έως ΧΘ 76+199 με αντικείμενο την εκπόνηση της στατικής, γεωτεχνικής, γεωλογικής και Η/Μ μελέτης, με προϋπολογισμό 6,9 εκατ. ευρώ, από τα οποία της αναλογούσαν 2,4 εκατ. ευρώ.
       
      Στο μεταξύ, το 1995 η Lahmeyer είχε συμμετάσχει στην κοινοπραξία «Σύμβουλοι Διαχείρισης Νότιου ΠΑΘΕ» με τις SOGELERG και ΟΜΕΚ για μελετητικές υπηρεσίες, ύψους 7,4 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2000 μαζί με τη SOTECNI είχε περάσει από προεπιλογή για τη διαχείριση έργου του ΠΑΘΕ με αμοιβή 16 εκατ. ευρώ, όμως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε.
       
      Η κυρία Μακρή, μεταξύ άλλων, είχε ρωτήσει να μάθει σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών για να έρθουν στο φως όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από τη γερμανική Δικαιοσύνη χαρακτηρίζοντας τον παράνομο χρηματισμό εν Ελλάδι ως εθνικό σπορ μεγάλων γερμανικών επιχειρήσεων.
       
      Τα στοιχεία στη διάθεση της Δικαιοσύνης
       
      Σε σχετική ερώτηση της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος» προς τον υπουργό Υποδομών προ μηνός ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε απαντήσει ότι «εάν υπάρχουν ζητήματα που αφορούν στο παρελθόν, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική Δικαιοσύνη σε συνεργασία με τα συστήματα Δικαιοσύνης και προανάκρισης των άλλων χωρών, θα τα ερευνήσουν».
       
      «Οι εταιρείες», δηλαδή οι ΔΕΚΟ του υπουργείου, είπε «σε συνδυασμό με την ελληνική Δικαιοσύνη και τη δικαστική συνδρομή, είναι ανοιχτές στο να ερευνηθεί οτιδήποτε».
       
      «Αυτή είναι η απάντησή μου και θέλω να είναι καθαρή προς οποιαδήποτε πλευρά, με την έννοια ότι πρέπει να είμαστε ανοιχτοί κάθε φορά που αναζητούνται στοιχεία για τη λειτουργία της διαφάνειας και να τα δίνουμε» κατέληξε.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=535546
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αυτό ανέφερε ο Παναγιώτης Μαυραγάνης, διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών της Eurobank Property Services, μιλώντας σε συνέδριο που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής, με θέμα την πορεία της αγοράς ακινήτων στην Ελλάδα, κατά το 2013 και τις προοπτικές της για το 2014.
       
      Οι μεταβιβάσεις ακινήτων από 100.000 το 1997 υποχώρησαν σε 10.000 το 2012, ενώ αναφορικά με τον αριθμό οικοδομικών αδειών ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε ότι το 1997 εκδόθηκαν σε επίπεδο επικράτειας 37.047 νέες οικοδομικές άδειες που αντιστοιχούσαν σε 13.725.235 τμ ενώ το 2012 εκδόθηκαν μόλις 9.066 νέες άδειες που αντιστοιχούσαν σε 2.641.200 τμ.
       
      Οι τρέχουσες προβλέψεις υποδεικνύουν ότι το 2013 θα είναι η τελευταία χρονιά ύφεσης για την οικονομία. Εάν η κτηματαγορά ακολουθήσει τη βελτίωση της οικονομίας από το 2014 και ύστερα, τότε αναμένεται να παρατηρηθεί μείωση αξιών το 2014, σταθεροποίηση το 2015 και αύξηση από το 2016 και ύστερα, ακολουθώντας την πορεία της οικονομίας με μια καθυστέρηση περίπου ενός έτους, εκτίμησε ο Παναγιώτης Μαυραγάνης.
       
      Πηγή: http://www.sigmalive.com/news/greece/109848#sthash.VADii6cj.dpuf
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Άλλοτε ακμαίες, σήμερα ξεχασμένες από το χρόνο και τους ανθρώπους. Τις περισσότερες μπορείτε να τις επισκεφθείτε.
       
      Σεισμοί, πόλεμοι, φυσικές καταστροφές ή απλά παρακμή ήταν η αιτία που πόλεις, χωριά και ολόκληρα νησιά εγκαταλείφθηκαν από τους κατοίκους τους. Σήμερα στέκουν ως φαντάσματα.
       
       
      ΝΗΣΙ HASHIMA, ΙΑΠΩΝΙΑ
       
      Από το 1890 μέχρι το 1974, στο μικροσκοπικό αυτό νησί έξω από τις ακτές του Ναγκασάκι ζούσαν 5.200 άνθρωποι. Ήταν οι εργαζόμενοι στο τοπικό ορυχείο μαζί με τις οικογένειές τους. Για χρόνια ήταν η πιο πυκνοκατοικημένη «πόλη» στον κόσμο.
       

       
       
      CHAITÉN, ΧΙΛΗ
       
      Εγκαταλείφθηκε το 2008 μετά από την έκρηξη του κοντινού ηφαιστείου και καλύφθηκε σχεδόν εξολοκλήρου από νερά και λάσπες -η έκρηξη έλιωσε τα χιόνια στις πλαγιές- λίγες μέρες αργότερα.
       

       
       
      ORADOUR SUR GLANE, ΓΑΛΛΙΑ
       
      Τον Ιούνιο του 1944 Γερμανοί στρατιώτες εκτέλεσαν όλους τους κατοίκους και έβαλαν φωτιά στο χωριό ως αντίποινα για τη δράση ανταρτών. Μετά τον πόλεμο, με εντολή του προέδρου Ντε Γκολ, το χωριό έμεινε όπως ήταν και λειτουργεί μέχρι σήμερα ως μνημείο και μουσείο.
       

       
       
      ΛΕΒΙΣΙ, ΤΟΥΡΚΙΑ
       
      Κατοικούμενο σχεδόν αποκλειστικά από Έλληνες μέχρι το 1932, εγκαταλείφθηκε με την ανταλλαγή των πληθυσμών. Άδειο και λεηλατημένο έκτοτε, αλλά πάντα επισκέψιμο, βγήκε πρόσφατα «στο σφυρί» από την τουρκική κυβέρνηση με στόχο την τουριστική αξιοποίηση.
       

       
       
      ΝΗΣΙ MONTSERRAT, ΚΑΡΑΙΒΙΚΗ
       
      Ολόκληρο το νότιο τμήμα του νησιού καταπλακώθηκε από λάβα και στάχτη το 1995 κατά την έκρηξη του τοπικού ηφαιστείου και εγκαταλείφθηκε εντελώς. Μέχρι σήμερα η πληγείσα περιοχή είναι αποκλεισμένη. Οι κάτοικοι έχουν επιστρέψει στο βόρειο τμήμα.
       

       
       
      BANNACK, ΗΠΑ
       
      Στην πολιτεία της Μοντάνα, ιδρύθηκε το 1862 από χρυσοθήρες και στην ακμή του είχε 10.000 κατοίκους. Από το 1930 μέχρι το 1950 έφυγαν και οι τελευταίοι. Από το 1961 αποτελεί εθνικό πάρκο και διαθέτει τέλεια διατηρημένα σχεδόν όλα του τα κτίσματα.
       

       
       
      CAÑADA DE BENATANDUZ, ΙΣΠΑΝΙΑ
       
      Ιδρύθηκε περί το 1200 μ.Χ. και ήταν πάντα απομονωμένο στα βουνά σε υψόμετρο 1.400 μ. Πόλη με χιλιάδες κατοίκους και υποδομές, έπεσε σε παρακμή, αλλά ακόμα και το 1900 είχε 600 κατοίκους. Μετά τον ισπανικό εμφύλιο εγκαταλείφθηκε και οι κάτοικοι μεταφέρθηκαν σε νέα πόλη χαμηλότερα και κοντύτερα στον πολιτισμό.
       

       
       
      ΒΑΡΩΣΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ
       
      Το νότιο τμήμα της κατεχόμενης Αμμοχώστου -και το πιο τουριστικό της κομμάτι- στέκει άδειο και αποκλεισμένο από την τουρκική εισβολή του 1974.
       

       
       
      BEICHUAN, ΚΙΝΑ
       
      Μια ολόκληρη περιοχή 11 εκατ. κατοίκων χτυπήθηκε από σεισμό έντασης 8 Ρίχτερ τον Μάιο του 2008 ο οποίος άφησε πίσω του 70.000 νεκρούς και 4,8 εκατ. άστεγους. Η πόλη δεν ξαναχτίστηκε ποτέ αφού αυτό θα απαιτούσε την απόλυτη κατεδάφισή της καθώς δεν είχε μείνει κανένα κτίσμα άθικτο. Από το 2011 είναι επισκέψιμη.
       

       
       
      ROMAGNANO AL MONTE, ΙΤΑΛΙΑ
       
      Στην Καμπανία και κοντά στο Σαλέρνο βρίσκεται αυτό το χωριό που καταστράφηκε από σεισμό το 1980. Οι κάτοικοι μετοίκησαν σε άλλο σημείο και το μέρος είναι πια επισκέψιμο.
       

       
      Πηγή: http://www.fortunegreece.com/photo-gallery/entiposiakes-polis-fantasmata/#11
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Έμφαση στα θέματα της ανεργίας, των συνθηκών απασχόλησης και της οικονομικής κατάστασης της χώρας έδωσαν κατά τη συνάντησή τους ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός και ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος. Οι πρόεδροι των δύο σημαντικών παραγωγικών φορέων τόνισαν την πρόθεσή τους για συνεργασία και κοινές δράσεις μεταξύ ΤΕΕ και ΓΣΕΕ το επόμενο διάστημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
       
      Κατά τη συνάντηση του με τον Πρόεδρο της ΓΣΕΕ ο Γιώργος Στασινός τόνισε ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας και ο τεχνικός κόσμος της χώρας βρίσκονται όχι μόνο κοντά στους εργαζόμενους αλλά αποτελούν μαζί το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγικής δύναμης της Ελλάδας.
       
      Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, αυτή η μεγάλη δύναμη τα τελευταία χρόνια έχει τραυματιστεί βαθιά, κυρίως λόγω της ανεργίας. «Η επικαιρότητα πολλές φορές ασχολείται με τους οικονομικούς δείκτες, με τους μισθούς και τις συντάξεις. Όμως το μεγαλύτερο κόστος στα χρόνια της κρίσης το έχει υποστεί ο ιδιωτικός τομέας με το ενάμιση εκατομμύριο ανέργους και τους χιλιάδες υποαπασχολούμενους και ετεροαπασχολούμενους», σημείωσε ο Γιώργος Στασινός.
       
      Και πρόσθεσε ότι «αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να παράξουν, να δουλέψουν, να δημιουργήσουν πρέπει όλοι να στηρίξουμε». Στόχος όλων μας πρέπει να είναι «να βοηθήσουμε πραγματικά να δημιουργηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο για τη χώρα, να προχωρήσει άμεσα η παραγωγική ανασυγκρότηση και η δημιουργία θέσεων εργασίας που θα βασίζονται στη γνώση, το μεράκι και τις ικανότητες των εργαζόμενων και των επιστημόνων», σημείωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15680
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε λειτουργία η πρώτη αεροναυπηγική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας στην Άγκυρα.
       
      Περισσότερες από 120 εταιρείες, κυρίως από την αμυντική βιομηχανία, αναμένεται να εγκατασταθούν στη ζώνη της οποίας κόστος υποδομής ανήλθε σε $ 18 εκατ.
       
      Η ζώνη, η οποία αναμένεται να παράγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας είναι ένα από τα λίγα κορυφαία κέντρα αεροδιαστημικής στον κόσμο, καταλαμβάνει μια έκταση 7.230 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και θα περιλαμβάνει το πρώτο διαστημικό εργαστήριο της Τουρκίας. Μόνο οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα έχουν τη δυνατότητα να εγκατασταθούν στη ζώνη.
       
      Η Τουρκία σχεδιάζει να εγκαταστήσει 90 νέες οργανωμένες βιομηχανικές ζώνες μέσα στο 2015 εξειδικευμένες και σε άλλους τομείς, καθώς και επτά επιπλέον ζώνες αυτού του τύπου για να υποστηριξει την δυναμική άνοδο της έρευνας και καινοτομίας στην βιομηχανία της.
       
      Μέρος αυτής της στρατηγικής αποτελέι και η πρώτη εξειδικευμένη Αεροδιαστημική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας που έχει εγκατασταθεί στο Καζάν, στην Άγκυρα. Στα ιδρυτικά μέλη της ζώνης περιλαμβάνονται η γενική γραμματεία για την αμυντική βιομηχανία, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Άγκυρα και η Ένωση αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
       
      Σήμερα περί τις 300 επιχειρήσεις που λειτουργούν ως υπεργολάβοι στην αμυντική βιομηχανία στην περιοχή της Αγκυράς ενώ συνολικά ο αριθμός των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) που δραστηριοποιούνται στον τομέα της άμυνας στην χώρα υπερβαίνει τις 2.000.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_nea_aeronaupigiki_zoni_tis_Agkuras/#.Vbiu__ntlBc
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πριν μερικές μέρες ολοκληρώθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας η «6η Διεθνής Μπιενάλε Νέων Αρχιτεκτόνων – LEONARDO 2015».
       
      Η Μπιενάλε διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της «Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA)» και σε αυτήν συμμετείχαν 151 έργα από 20 διαφορετικές χώρες.
       
      Ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές υπήρξε και μία πρόταση από το αρχιτεκτονικό γραφείο «to the point architects» με έδρα τη Λάρισα. Η πρόταση των τριών αρχιτεκτόνων που απαρτίζουν το γραφείο (Χ. Κυπριτζής, Δ. Παυλίδου, Ν. Κανέλλος) έλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία μελετών: «Μονοκατοικίες – χαμηλά κτίρια» ενώ βραβεύθηκε και με ειδική μνεία από την Ένωση Αρχιτεκτόνων της Λευκορωσίας.
       
      Η μελέτη του λαρισαϊκού γραφείου αφορά μία εκτός σχεδίου εξοχική κατοικία στην Κάτω Αιγάνη σύμμικτης κατασκευής από μεταλλικό σκελετό και ανεπίχριστο σκυρόδεμα. Η πρόταση διακρίνεται από καθαρή γεωμετρία και έντονα μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικός είναι ο μεγάλος πρόβολος που σηματοδοτεί την διάθεση του κτηρίου να στραφεί προς τη θέα. Οι κύριες λειτουργίες της κατοικίας φιλοξενούνται στο επίπεδο του ισογείου ενώ με την σωστή εκμετάλλευση της υπάρχουσας κλίσης του εδάφους δημιουργείται υπόσκαφος χώρος ξενώνα και γραφείου μειώνοντας τον όγκο του κτηρίου με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του στο περιβάλλον.
       

       

       
      Πηγή: http://www.larissanet.gr/2015/09/21/diakrisi-larisaion-architektonon-stin-6i-diethni-bienale/
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με σημερινή απόφαση του ΥΠΕΝ χαρακτηρίζονται δύο γεωθερμικά πεδία, ένα στη Φλώρινα και ένα στη Θεσσαλονίκη. Αναλυτικότερα, χαρακτηρίζεται και υπάγεται σε κατηγορία κατ΄επιταγή των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 2 του ν.3175/03 και σύμφωνα με την απόφαση Δ9Β/Φ166/οικ1508/ΓΔΦΠ374/10/27-1-04 :
      1. Ο χώρος στην περιοχή Αετού ΠΕ Φλώρινας ως: Βεβαιωμένο γεωθερμικό πεδίο χαμηλής θερμοκρασίας Αετού Φλώρινας.
       
      Η έκταση του γεωθερμικού πεδίου ανέρχεται σε 7,6 km2 και έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Θερμοκρασία γεωθερμικού ταμιευτήρα: 25-36οC Βάθος ταμιευτήρα: 80-250 μ. Παροχή: 200 m3 /h.
       
      2. Ο χώρος στην περιοχή Νυμφόπετρας ΠΕ Θεσσαλονίκης ως: Πιθανό γεωθερμικό πεδίο χαμηλής θερμοκρασίας Αγ. Αντωνίου Νυμφόπετρας Θεσσαλονίκης.
       
      Η έκταση του γεωθερμικού πεδίου ανέρχεται σε 6,7 km2 και έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Θερμοκρασία γεωθερμικού ταμιευτήρα: 25-45οC Βάθος ταμιευτήρα: 60-140 μ. Παροχή: 200 m3 /h.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17126
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περαιτέρω μείωση 27,3% καταγράφηκε στον όγκο της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα τον Απρίλιο εφέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.
       
      Ειδικότερα, οι εκδοθείσες άδειες της ιδιωτικής οικοδοµικής δραστηριότητας ανήλθαν σε 1.024 οικοδοµικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 181,7 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 684,1 χιλιάδες m3 όγκου. Παρουσιάστηκε µείωση 5,2% στον αριθµό των οικοδοµικών αδειών, 12,1% στην επιφάνεια και 27,3% στον όγκο, σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2015.
       
      Το α΄ τετράμηνο εφέτος, η ιδιωτική οικοδοµική δραστηριότητα εµφανίζει µείωση 11,7% στον αριθµό των οικοδοµικών αδειών, 17,9% στην επιφάνεια και 15,9% στον όγκο σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου 2015.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35619-vouliazei-anekselegkta-i-oikodomiki-drastiriotita-sti-xora
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δύο αλλαγές που αφορούν όσους είχαν δηλώσει αυθαίρετα στις προηγούμενες δύο ρυθμίσεις (ν.4014/11, ν.4178/13) και τα «μεταφέρουν» στη νέα ρύθμιση έκανε δεκτές το υπουργείο Περιβάλλοντος κατά τη διαδικασία εξέτασης του νέου σχεδίου νόμου για την αυθαίρετη δόμηση από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
       
      Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, όσοι «μεταφέρουν» το ακίνητό τους από τις παλαιές ρυθμίσεις στη νέα μέσα στο πρώτο εξάμηνο ισχύος της, θα τύχουν έκπτωσης 20%. Επίσης, η υποχρέωση εκπόνησης μελέτης στατικής επάρκειας περιορίζεται μόνο στα ακίνητα εκείνα που είχαν χαρακτηριστεί ως «υψηλής προτεραιότητας» (μέσω του δελτίου δομικής τρωτότητας).
       
      Επίσης το υπουργείο έκανε δύο μικρές αλλαγές που αφορούν στη διαχείριση των αυθαιρέτων που έχουν κτιστεί μετά την 28η Ιουλίου 2011 (η χρονική «κόκκινη γραμμή» όλων των νόμων για τα αυθαίρετα). Μειώνεται από 20% σε 10% το ποσοστό του προστίμου που θα πληρώσει ο ιδιοκτήτης βιομηχανικού κτιρίου με πολεοδομική αυθαιρεσία αν προχωρήσει σε νομιμοποίησή της (εφόσον αυτή είναι εφικτή). Και εξαιρούνται από την διαγραφή των προστίμων όσοι έχουν ανεγείρει προσωρινές κατασκευές και κατόπιν δεχθούν να τις κατεδαφίσουν αυτοβούλως.
       
      «Όπως ξέρετε, εάν κατεδαφίσει αυτοβούλως κάποιος, ακυρώνονται όλα τα πρόστιμα», ανέφερε ο κ. Σταθάκης. «Εξαιρούμε από αυτή την κατηγορία προσωρινές κατασκευές και άλλες αυθαίρετες κατασκευές, οι οποίες κατασκευάζονται πρωτίστως σε τουριστικές περιοχές, με προσωρινό χαρακτήρα -για ένα καλοκαίρι- και το οποίο σημαίνει ότι θα μπορούσαν να κατασκευάζουν, να χαρακτηρίζονται αυθαίρετα, να γκρεμίζουν τον Οκτώβρη την πρόχειρη κατασκευή και να την ανανεώνουν τον επόμενο Απρίλη. Άρα εκεί, με μια διατύπωση που αφορά τον προσδιορισμό, όχι μόνιμων κατασκευών, αλλά των προσωρινών αυθαίρετων κατασκευών, που θα προσδιοριστεί επακριβώς νομικά, θα προστατέψουμε τις παραλίες μας».
       
      ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
       
      Πηγή: kathimerini.gr
    18. Επικαιρότητα

      giorgos1111

      Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
      Θέτουμε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου. Σκοπός του θεσμού της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, είναι η καταγραφή όλων των ακινήτων της χώρας, στην υπάρχουσα πραγματική τους κατάσταση. Γιατί είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως για να σχεδιάσουμε την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, θα πρέπει να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα του δομημένου χώρου.
       
      Ο νέος θεσμός, μέσα από την ηλεκτρονική διαδικασία που εισάγει, προάγει τη διαφάνεια στην αγορά. Αναβαθμίζει το περιουσιακό δικαίωμα κάθε πολίτη. Αποτελεί μία αναλυτική καταγραφή της κατάστασης του κτιρίου, που προάγει την ασφάλεια των συναλλαγών και αναδεικνύει την αξία κάθε ακινήτου. Η υλοποίηση της ταυτότητας του κτιρίου είναι σημαντική και για τον τομέα της ασφάλειας των κτιρίων και κατασκευών καθώς και την οριστική πάταξη της αυθαίρετης δόμησης. Αφορά την πραγματική, σε κάθε χρονική στιγμή, αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης του ακινήτου και αποτελεί τον κύριο μοχλό ελέγχου των κατασκευών προς όφελος των πολιτων.
       
      Δείτε το σχέδιο της διαβούλευσης εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=5107
       
      Συμμετοχή ως 14 Ιουνίου 2013.
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τον κίνδυνο να μετατραπεί το Κτηματολόγιο σε εργαλείο δήμευσης της ιδιωτικής περιουσίας επισημαίνει η ΠΟΜΙΔΑ σε επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αφορμή τη λήξη της προθεσμίας διόρθωσης των αρχικών εγγραφών στο Εθνικό Κτηματολόγιο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που βρίσκονται σε δεκάδες δήμους της χώρας που εντάχθηκαν στο Κτηματολόγιο με το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα Εθν. Κτηματολογίου.
      Οι προθεσμίες λήγουν σταδιακά από 1.8 έως 31.12.2015 με τη συμπλήρωση 12ετίας από την έναρξη λειτουργίας των αντίστοιχων κτηματολογικών γραφείων και η ΠΟΜΙΔΑ ζητά να παραταθούν για 8 χρόνια, δηλαδή μέχρι τη συμπλήρωση 20ετίας ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί χρησικτησίας. Σημειώνεται πως όλα τα αδήλωτα ή αγνώστου ιδιοκτήτη ακίνητα θα περιέλθουν στην κυριότητα του Δημοσίου ενώ όποιος ιδιοκτήτης δεν αναγράφεται ως δικαιούχος στις οριστικές εγγραφές, χάνει οριστικά την κυριότητα του ακινήτου του.
       
      Η ΠΟΜΙΔΑ ζητά επίσης να επιλυθεί το ιδιοκτησιακό πρόβλημα των εκτός σχεδίου ακινήτων τα οποία επίσης σε πλειάδα περιπτώσεων διεκδικεί το Δημόσιο από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους.
       
      Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής προς το ΥΠΑΠΕΝ και το Κτηματολόγιο.
       
      "Προς τον κ. Υπουργό και τον κ. Αναπληρωτή Υπουργό ΠΑΠΕΝ
      Προς τους κ.κ. Προέδρους της «ΕΚΧΑ Α.Ε.» και «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.».
       
      Ενταύθα
       
      Αθήνα, Ιούνιος 2015
       
      ΘΕΜΑΤΑ: 1. Να παραταθεί η προθεσμία διόρθωσης των αρχικών εγγραφών στο Εθνικό Κτηματολόγιο μέχρι τη συμπλήρωση του χρόνου 20ετούς χρησικτησίας, και 2. Να επιλυθεί άμεσα το ιδιοκτησιακό πρόβλημα των εκτός σχεδίου ακινήτων της χώρας, ώστε να μην μετατραπεί το Κτηματολόγιο σε εργαλείο δήμευσης της ιδιωτικής περιουσίας!
       
      Αξιότιμοι κύριοι
       
      1. Από την 1.8 έως την 31.12.2015 συμπληρώνεται η 12ετής προθεσμία διόρθωσης των ανακριβών αρχικών εγγραφών για τους κατοίκους εσωτερικού (15ετής για τους κατοίκους εξωτερικού και το Ελληνικό Δημόσιο) για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που βρίσκονται σε όλες τις περιοχές του πρώτου πιλοτικού προγράμματος του Εθν. Κτηματολογίου. Μετά την παρέλευση των προθεσμιών αυτών, οι αρχικές εγγραφές καθίστανται οριστικές και παράγουν αμάχητο τεκμήριο υπέρ των εγγεγραμμένων στο Κτηματολόγιο. Αυτό σημαίνει ότι μετά την οριστικοποίηση των εγγραφών αυτών:
       
      α) όλα τα αδήλωτα και «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα περιέρχονται αυτοδικαίως στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο θα πρέπει να δημιουργήσει ειδική υπηρεσία παραλαβής τους, και επιστροφής τους σε όσους τα διεκδικήσουν ή ζητήσουν αποζημίωση γι΄αυτά, και
       
      β) όποιος ιδιοκτήτης ακινήτου δεν αναγράφεται ως δικαιούχος στις οριστικές εγγραφές, χάνει οριστικά την κυριότητα του ακινήτου του, και μπορεί μόνον να προσπαθήσει να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση από όποιον τρίτο το δήλωσε ψευδώς ως δικό του στο κτηματολόγιο!
       
      Η ΠΟΜΙΔΑ ζητά να παραταθεί η προθεσμία διόρθωσης των ανακριβών εγγραφών για οκτώ ( ακόμη έτη, ήτοι μέχρι τη συμπλήρωση 20ετίας από την έναρξη λειτουργίας κάθε Κτηματολογικού Γραφείου, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον Αστικό Κώδικα που προβλέπει απώλεια της κυριότητας λόγω 20ετούς «έκτακτης χρησικτησίας». Κάθε αντίθετη λύση παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις περί προστασίας της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, και μετατρέπει το Κτηματολόγιο σε εργαλείο δήμευσης της υπέρ του Κράτους!
       
      2. Τέλος σας υπενθυμίζουμε και πάλι τη σοβαρότατη εκκρεμότητα της ανάγκης νομοθετικής επίλυσης του ιδιοκτησιακού προβλήματος των εκτός σχεδίου ακινήτων της χώρας, χωρίς την οποία είναι αδύνατη η κατάρτιση Εθνικού Κτηματολογίου. Όπως είναι γνωστό το Δημόσιο μπορεί να διεκδικήσει οποιοδήποτε ακίνητο στοιχείο ως δικό του αν ο πολίτης δεν μπορέσει να βρει και να επικαλεσθεί μεταγραμμένα συμβόλαια αναγόμενα τουλάχιστον στο 1885!
       
      Αν δεν εισαχθεί και στα εκτός σχεδίου ακίνητα ρύθμιση ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να διεκδικεί περιουσιακά δικαιώματα από όποιον επί τουλάχιστον 30 χρόνια νέμεται καλόπιστα και με μεταγραμμένο νόμιμο τίτλο, ιδιωτικό ακίνητο εκτός σχεδίου, όπως ήδη προβλέπεται για τα εντός σχεδίου ακίνητα, πέραν του ότι ουδείς έλληνας ή αλλοδαπός αγοραστής εκτός σχεδίου γης μπορεί να είναι βέβαιος για τα περιουσιακά του δικαιώματα, τότε και εδώ η διαδικασία σύνταξης Κτηματολογίου θα μετατραπεί σε εργαλείο δήμευσης της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων έντιμων πολιτών από το κράτος με το πρόσχημα της μη ύπαρξης τίτλων ιδιοκτησίας χρονολογουμένων προ του 1885 !!!
       
      Ο Πρόεδρος
      Στράτος Ι. Παραδιάς
       
      Η Γ. Γραμματεύς
      Αιμιλία Δ. Βαδόκα"
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15677
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νέα δεδομένα που πιθανόν να οδηγήσουν στη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που ορίζει τον ΟΣΕ διαχειριστή και του μεταβιβάζει την αρμοδιότητα να καθορίζει τη χωρητικότητά του, καθώς και την ευθύνη για τη χορήγηση αδειών χρήσης.
       
      Στις 15 Απριλίου, στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ είχαν ανταποκριθεί η Ferrovie dello Stato Italiane, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο αλλά βρίσκεται σε πρόγραμμα... ιδιωτικοποίησης, οι επίσης δημόσιοι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη.
       
      Δεν εμφανίστηκε η COSCO, που φέρεται έτοιμη να «πακετάρει» το λιμάνι του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου σήμερα είναι βασικός πελάτης και παρά τα προβλήματα το αξιοποιεί για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα ώς τη Βουδαπέστη
       
      Το νομοσχέδιο λαμβάνει μέριμνα για τις παλιότερες κρατικές επιδοτήσεις, ύψους 700 εκατ. ευρώ, προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι το βασικό επιχείρημα του ΤΑΙΠΕΔ και όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, προβλέπεται η επιστροφή του ποσού στα κοινοτικά ταμεία, αλλά το άρθρο 9 του νομοσχεδίου προτείνει την προώθηση του φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ώστε να βρεθεί λύση.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/peripleketai-i-idiotikopoiisi
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δεν υπάρχουν πληροφορίες για διαρροή ραδιενέργειας. Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
      Έκρηξη σημειώθηκε σε πυρηνικό σταθμό στη βορειοδυτική Γαλλία, στην περιοχή Φλαμανβίλ.
       
      Οι τοπικές Αρχές διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει κίνδυνος έκλυσης ραδιενέργειας, καθώς η έκρηξη έλαβε χώρα σε αίθουσα με μηχανήματα, έξω από την αποκαλούμενη «πυρηνική ζώνη».
       
      Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
       
      «Πρόκειται για σημαντικό τεχνικό γεγονός, αλλά δεν μιλάμε για πυρηνικό ατύχημα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο προσωπάρχης της τοπικής νομαρχίας.
       
      Τουλάχιστον πέντε άτομα έχουν «μολυνθεί ελαφρά», αλλά δεν φέρουν άλλα τραύματα, προσέθεσε ο αξιωματούχος.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/338431/ekrixi-se-puriniki-monada-sti-gallia1/#ixzz4YLrqnQbw
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.