Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ, τις τελευταίες μέρες έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στη λειτουργία του γεωγραφικού εντοπισμού στο σύστημα αυθαιρέτων που προέκυψαν μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις των φυλλομετρητών (browsers) Google Chrome και Internet Explorer.
       
      Η υπηρεσία αυτή παρέχεται προς το ΤΕΕ και τους Μηχανικούς από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.
       
      Μέχρι την αποκατάσταση της συμβατότητας των συγκεκριμένων browsers με το σύστημα εντοπισμού, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω των browsers Mozilla Firefox και Opera οι οποίοι λειτουργούν κανονικά.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35934/
    2. Επικαιρότητα

      Kane

      Αναπροσαρμογή και συμπλήρωση Ενιαίων Τιμολογίων Έργων Οδοποιίας, Υδραυλικών, Λιμενικών, Οικοδομικών, Πρασίνου και Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών Οδοποιίας, Υδραυλικών και Λιμενικών.
       
       
      Η απόφαση αφορά στα τιμολόγια έργων οδοποιίας στα οποία παρουσιάζεται αύξηση τιμών στα χωματουργικά κατά 4,08%, στην οδοστρωσία κατά 0,70% και στη σήμανση-ασφάλεια κατά 0,65% ενώ μείωση 5,67% παρουσιάζεται στα ασφαλτικά και κατά 0,46% στα τεχνικά έργα.
       
      Αφορά ακόμα στα τιμολόγια υδραυλικών έργων που εμφανίζουν κατά κύριο λόγο μείωση και ειδικότερα στις εργασίες υδρογεωτρήσεων σε ποσοστό -21,52%, στις εκσκαφές σε ποσοστό -12,37% και στις καθαιρέσεις - αποξηλώσεις σε ποσοστό -13,88%. Μεμονωμένες αυξήσεις παρουσιάζονται σε ορισμένες εργασίες όπως πχ.: στις επιχώσεις σε ποσοστό 8,87% και στις στεγανοποιήσεις λιμνοδεξαμενών σε ποσοστό 8,24%.
       
      Μείωση εμφανίζουν τα τιμολόγια λιμενικών έργων, τα τιμολόγια οικοδομικών έργων που φτάνει το 27,64% στην κατηγορία κλιμακοστάσια -κιγκλιδώματα, έργων πρασίνου και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών που παρουσιάζουν μείωση σε ποσοστό -16,20% στις Η/Μ εγκαταστάσεις έργων οδοποιίας και σε ποσοστό -6,02% στις Η/Μ εγκαταστάσεις υδραυλικών έργων.
       
      Κατεβάστε το αρχείο στα downolads: Αναπροσαρμογή και συμπλήρωση Ενιαίων Τιμολογίων Έργων 12/02/2013
       
      Πηγή: ΣΠΕΔΕΘ
    3. Επικαιρότητα

      SIRADRAB

      Στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανακοινώνουν την κατάργηση υποχρέωσης έκδοσης πιστοποιητικού ενεργητικής πυροπροστασίας για 454 κατηγορίες οικονομικών τομέων και συνολικά 1.039 δραστηριότητες - επαγγέλματα.
       
      Συγκεκριμένα, με κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι Υπουργοί Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, Βασίλης Κικίλιας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, μια σειρά από οικονομικές δραστηριότητες και επαγγέλματα απαλλάσσονται από την υποχρέωση να εκδίδουν πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας, μια διαδικασία που κόστιζε κυρίως σε χρόνο αλλά και σε χρήμα για τον επαγγελματία – επιχειρηματία. Η ΚΥΑ έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης απόφασης για την κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης άδειας λειτουργίας για 103 οικονομικών τομέων και συνολικά 897 δραστηριότητες - επαγγέλματα.
       
      Πιο συγκεκριμένα, με την κοινή υπουργική απόφαση, αλλάζει η φιλοσοφία με την οποία αντιμετωπίζει το Κράτος και η Δημόσια Διοίκηση το επιχειρείν, αφού με τον επανακαθορισμό των ρυθμίσεων που αφορούν στην πυρασφάλεια, ο επαγγελματίας – επιχειρηματίας αναλαμβάνει την υποχρέωση να λαμβάνει όλα τα γενικά προληπτικά, αλλά και κατασταλτικά μέτρα πυροπροστασίας, που ορίζονται ανάλογα με την κατηγορία των δραστηριοτήτων, χωρίς να απαιτείται να εκδοθεί κάποιο πιστοποιητικό.
       
      Επί της ουσίας, χωρίς να γίνεται καμία έκπτωση σε θέματα ασφάλειας, μειώνεται το γραφειοκρατικό βάρος για το επιχειρείν. Υπογραμμίζεται ότι ανάλογα με την κατηγορία δραστηριότητας, συνεχίζει να ισχύει η υποχρέωση του επαγγελματία – επιχειρηματία να εγκαταστήσει μόνιμα συστήματα ενεργητικής πυροπροστασίας. Επίσης, ισχύει η υποχρέωση για σύνταξη μελέτης (ενεργητικής) πυροπροστασίας – τεχνικής περιγραφής από αρμόδιο κατά νόμο τεχνικό επιστήμονα που θα περιλαμβάνει τα μέτρα και τα μέσα πυρόσβεσης, καθώς και τη χρήση εναλλακτικής (αντί νερού) μεθόδου πυροπροστασίας.
       
      Σημειώνεται ότι με την ΚΥΑ, απαλλάσσονται από το Πιστοποιητικό (Ενεργητικής) Πυροπροστασίας, μονάδες που εντάσσονται από άποψη κινδύνου πυρκαγιάς στην κατηγορία μικρού κινδύνου, μεταξύ των οποίων βιομηχανίες, βιοτεχνίες, επαγγελματικά εργαστήρια και πάσης φύσεως μηχανολογικές εγκαταστάσεις και αποθήκες.
       
      Επισυνάπτεται το Παράρτημα Ι της Αριθ. Φ.15/οικ.1589/104 (ΦΕΚ 90 /Β΄/30-1-2006) απόφασης που περιγράφει αναλυτικά τις βιομηχανικές – βιοτεχνικές εγκαταστάσεις.
       
      Δείτε τον κατάλογο δραστηριοτήτων: http://content-mcdn.imerisia.gr/pegasus/Multimedia/doc/08+12+Investment+Licensing+Review_5-12-14_id3367552.doc
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113405281
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δυνατότητα έκδοσης άδειας διατήρησης έχουν όλες οι αυθαίρετες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού που ισχύουν στην περιοχή στην οποία βρίσκονται. Μάλιστα, όπως αναφέρει διευκρινιστική εγκύκλιος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης που απαιτείται - προκειμένου να αποφευχθεί η αποβολή, η επιβολή προστίμων και η κατεδάφιση _ για τις παράνομες στάνες και τα μαντριά, δεν απαιτείται ως δικαιολογητικό η βεβαίωση χρήσεων γης για τη συγκεκριμένη περιοχή.
       
      Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις επιλύουν ζητήματα που αφορούν στις επιτρεπόμενες αποστάσεις. Η έκδοση «άδειας διατήρησης» για μια αυθαίρετη κτηνοτροφική εγκατάσταση είναι δυνατή ακόμη και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις, όχι μόνο από οικισμούς, πόλεις κ.ά., αλλά και από τους χώρους ή τις δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, δηλαδή από ξενοδοχεία, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, μοναστήρια, ποτάμια κ.α.
       
      Ωστόσο, όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι, εκτός από άδεια διατήρησης, απαιτείται και άδεια εγκατάστασης, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο νόμος 4056/2012 σχετικά με τις ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις.
       
      Όπως υποστηρίζουν, δεν προκύπτει από τις ισχύουσες ρυθμίσεις ότι οι αυθαίρετες εγκαταστάσεις που λαμβάνουν αυτή την ιδιαίτερη άδεια διατήρησης, απαλλάσσονται και από τις υπόλοιπες άδειες που προβλέπει η σχετική νομοθεσία και ειδικά από την άδεια εγκατάστασης, η οποία μάλιστα πρέπει να χορηγηθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό όριο (παρατάθηκε με το άρθρο 4ο του ν. 4424/2016) και εκπνέει στις 31.12.2018.
       
      Έτσι, αν μια παράνομη στάνη βρίσκεται σε σημείο όπου οι χρήσεις γης δεν επιτρέπουν την κτηνοτροφία - π.χ. σε περιοχή χρήσεων κατοικίας κτλ. - τότε δεν μπορεί να λάβει άδεια εγκατάστασης. Συνεπώς, όπως εκτιμούν νομικοί κύκλοι, βάσει της νομοθεσίας «όσοι έχουν ή θα λάβουν «άδεια διατήρησης», θα πρέπει να εξασφαλίσουν και άδεια εγκατάστασης έως την 31.12.2018.
       
      Πάντως, σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου, για τη διευκόλυνση της έγκαιρης υποβολής των αιτήσεων, οι ενδιαφερόμενοι φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πρέπει να υποβάλλουν έως τις 4/12/2017, τουλάχιστον την αίτησή τους στην οποία θα δηλώνουν την επιθυμία ένταξής τους στη διαδικασία, ενώ τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση της άδειας μπορούν να τα προσκομίσουν και μετά τις 04/12/2017.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=918105
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στη λίστα με τις 50 κορυφαίες κατασκευαστικές της Ευρώπης φιγουράρουν τρεις ελληνικές εταιρείες, σύμφωνα με την δέκατη τρίτη έκδοση της έρευνας με τίτλο «Ευρωπαϊκές Κατασκευαστικές Δυνάμεις 2015» που δημοσίευσε η Deloitte.
       
      Πρόκειται για τις εξής τρεις ελληνικές κατασκευαστικές: ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη 41η θέση, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην 47η θέση και ΜΕΤΚΑ στην 50η θέση.
       
      Η έρευνα εξετάζει τις αποδόσεις των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων το 2015 με κριτήρια τα έσοδα, τη χρηματιστηριακή αξία, τη διεθνοποίηση, τη διαφοροποίηση, την κερδοφορία, τις δανειακές υποχρεώσεις και άλλους χρηματοοικονομικούς δείκτες.
       
      Επιπλέον, συμπεριλαμβάνεται ανάλυση της οικονομικής κατάστασης των πλέον καταξιωμένων, μη ευρωπαϊκών, εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων.
       
      Στην κατάταξη των 50 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων με κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2015 επικρατούν οι γαλλικοί όμιλοι Vinci και Bouygues (1η και 3η θέση αντίστοιχα) με τον ισπανικό όμιλο ACS στη 2η θέση.
       
      Το 2015, η χρηματιστηριακή αξία των 20 μεγαλύτερων εταιριών διαμορφώθηκε στα €143.402 εκ., αυξημένη κατά 24% έναντι του 2014, ενώ ο δείκτης Euro Stoxx 50 Index αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το 2014.
       
      Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των 20 μεγαλύτερων κατασκευαστικών δυνάμεων βρίσκονται οι Vinci, Ferrovial και Bouygues. Η Taylor Wimpley (PLC) (Ηνωμένο Βασίλειο) πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση της χρηματιστηριακής της αξίας σε απόλυτους όρους (56%), ενώ η Vinci ενίσχυσε τη θέση της ως ηγέτης, αυξάνοντας τη διαφορά από τη Ferrovial από τα €14.822 εκ. το 2014 σε €19.531 εκ. το 2015. Ωστόσο, 7 από τις κορυφαίες 20 εταιρίες της έρευνας υπέστησαν μείωση της χρηματιστηριακής τους αξίας, με την Acciona και Strabag να παρουσιάζουν τις πιο σημαντικές από αυτές (66% και 56%, αντίστοιχα).
       
      Ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος ανέκαμψε από την ύφεση και παρουσίασε μικρή ανάπτυξη τόσο το 2014 όσο και το 2015. Με βάση τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται σε διάφορες χώρες, αναμένεται ενίσχυση της οικονομικής ανάκαμψης αλλά και βιώσιμη ανάπτυξη στο εγγύς μέλλον.
       
      Τα σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
       
      • Το 2015, τα συνολικά έσοδα των 50 μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων και η κεφαλαιοποίησή τους αυξήθηκαν κατά 5% και 21%, αντιστοίχως.
       
      • Το 2015, τα διεθνή έσοδα και τα έσοδα που προέρχονται από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με αυτά του προηγούμενου έτους, εκπροσωπώντας περίπου το 52% και 24% των συνολικών εσόδων, 9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερες και 5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2010.
       
      • Οι περισσότερες από τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρίες, εκτός από τον τομέα των κατασκευαστικών έργων, δραστηριοποιούνται και σε τομείς όπως είναι μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη ακινήτων, οι παραχωρήσεις, η βιομηχανία και οι υπηρεσίες, τα περιβαλλοντικά έργα, η ύδρευση και η ενέργεια.
       
      • Στην Ελλάδα οι επενδύσεις σε κατασκευές συρρικώθηκαν το 2015, ενώ ο δείκτης Κατασκευαστικών Επενδύσεων προς Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ήταν λίγο πάνω από 4%, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (με εξαίρεση την Ιρλανδία και την Πορτογαλία) ο αντίστοιχος δείκτης διαμορφωνόταν μεταξύ 8% και σχεδόν 12%.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/181410-%CE%A4%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-50-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%95%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82#.V6I4CPmLTDc
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μεγάλη ανατροπή έρχεται στα χαράτσια του ΕΦΚΑ για 400.000 επαγγελματίες, αγρότες και επιστήμονες στους οποίους θα πρέπει να επιστραφούν ως και 2.765 ευρώ από τα χαράτσια που πλήρωσαν στο 7μηνο του 2017 γιατί οι πραγματικές τους εισφορές με το εισόδημα του 2016 βγαίνουν μικρότερες!
       
      Η διαφορά δεν έχει να κάνει με το ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει το χαράτσι των εισφορών αλλά με το ότι έπεσε η ίδια στην παγίδα που έστησε σε εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, καθώς τα έσοδα που δηλώνουν για το 2016 είναι σημαντικά μειωμένα από το 2015 και αυτό έχει ως συνέπεια να πέφτουν και οι πραγματικές εισφορές που οφείλουν στον ΕΦΚΑ.
       
      Η μείωση των εισοδημάτων του 2016 σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά το 35%.
       
      Μάλιστα όσοι δήλωσαν λιγότερα το 2016 θα πρέπει να πάρουν πίσω ένα μέρος των εισφορών τους όχι μόνο με συμψηφισμό αλλά και μέσω επιστροφής χρημάτων γιατί πολλοί έχουν ήδη προκαταβάλει ακόμη και τις ετήσιες εισφορές του 2017, αφού αποδεικνύεται ότι πληρώνουν με καπέλο έως και 76%.
       
      Τα παραδείγματα είναι αποκαλυπτικά:
       
      - Αγρότης με εισόδημα 13.716 ευρώ το 2015 καλείται να πληρώσει στον ΕΦΚΑ 242 ευρώ το μήνα. Το εισόδημα που απέκτησε το 2016, είναι 7.774 ευρώ που σημαίνει ότι η εισφορά του 2017 επανυπολογίζεται στα 137 ευρώ το μήνα.
       
      Μέχρι τώρα δηλαδή πληρώνει το χαράτσι στον ΕΦΚΑ με καπέλο 76%. Η διαφορά που οφείλει να του επιστρέψει ο ΕΦΚΑ ή να την συμψηφίσει με μελλοντικές εισφορές είναι 105 ευρώ το μήνα και 735 ευρώ στο 7μηνο.
       
      - Φαρμακοποιός πληρώνει εισφορά 995 ευρώ το μήνα γιατί υπολογίστηκε με το εισόδημα του 2015 που ήταν 59.991 ευρώ. Το εισόδημα του 2016 όμως είναι 20% χαμηλότερο, στα 38.837 ευρώ και η πραγματική εισφορά βγαίνει στα 600 ευρώ το μήνα με 26,95% που του χρεώνει ο ΕΦΚΑ (ενώ δεν του έχει στείλει το υπόλοιπο 4% της εισφοράς για το εφάπαξ).
       
      Στο επτάμηνο κατέβαλε 6.965 ευρώ ενώ με το εισόδημα του 2016 βγαίνει να πληρώσει 4.200 ευρώ. Μέχρι τώρα δηλαδή πληρώνει το χαράτσι με καπέλο 66%!
       
      Η διαφορά που πρέπει να του επιστραφεί/συμψηφιστεί από τον ΕΦΚΑ για το επτάμηνο είναι 2.765 ευρώ.
       
      - Αγρότης πληρώνει στον ΕΦΚΑ 500 ευρώ το μήνα, γιατί η εισφορά του υπολογίστηκε με το εισόδημα του 2015 που ήταν 28.316 ευρώ. Μαζί με την εισφορά Ιουλίου θα έχει πληρώσει 3.500 ευρώ βάσει του εισοδήματος του 2015, ενώ με το πραγματικό εισόδημα του 2016 η κανονική μηνιαία εισφορά είναι 329 ευρώ και ο λογαριασμός του επταμήνου βγαίνει στα 2.296 ευρώ. Μέχρι τώρα δηλαδή πληρώνει την εισφορά με καπέλο 52%. Ο ΕΦΚΑ πρέπει να του επιστρέψει 1.195 ευρώ από τα χαράτσια επταμήνου.
       
      Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι από Δευτέρα ανοίγουν όλα τα υποκαταστήματα των τραπεζών, με τους περιορισμούς ωστόσο να παραμένουν.
      Ανοίγουν οι τράπεζες - «συγχωνεύονται» τα 60ευρα
       
      Ανοίγουν την ερχόμενη Δευτέρα τα υποκαταστήματα όλων των τραπεζών σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παραμένει ωστόσο το όριο ανάληψης των 60 ευρώ την ημέρα.
       
      Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι πολίτες θα μπορούν, αντί να παίρνουν καθημερινά 60 ευρώ, να λαμβάνουν σωρευτικά τα ποσά που δικαιούνται, προκειμένου να μη δημιουργούνται ουρές στα καταστήματα ή στις αυτόματες ταμειακές μηχανές (ΑΤΜ).
       
      Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης δεν προσέλθει μία ημέρα για ανάληψη 60 ευρώ, θα μπορεί την επομένη να λαμβάνει 120 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1349068/erhetai-to-dikaioma-soreftikon-analhpseon-apo-ta.html
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με αμείωτο ρυθμό συνέχισε η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια, τα οποία ενίσχυσαν παράλληλα τα καταναλωτικά, παρά την κάμψη που σημειώθηκε στη συνολική πιστωτική επέκταση από το γ’ τρίμηνο του 2021 και μετά, κυρίως λόγω της υποχώρησης στην επιχειρηματική πίστη.
      Σύμφωνα με τις διευθύνσεις λιανικής και επιχειρηματικής πίστης των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, οι νέες εκταμιεύσεις στεγαστικών δανείων έκλεισαν στο 1 δισ. ευρώ το 2021, έναντι ετήσιου στόχου 800-850 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας την πρόβλεψη για ετήσιο ρυθμό αύξησης 30-40%. Μάλιστα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για τις πρώτες 15 ημέρες του Ιανουαρίου, συνεχίστηκε ο ίδιος αμείωτος ρυθμός. Με βάση τα νέα στοιχεία, οι τέσσερις συστημικές αναθεωρούν προς τα πάνω την πρόβλεψή τους για το σύνολο των εκταμιεύσεων στη στεγαστική πίστη για το 2022, στα 1,2-1,25 δισ. ευρώ.
      Επίσης, από τα στοιχεία προκύπτει ότι τα στεγαστικά δάνεια με σταθερό επιτόκιο για όλη τη διάρκεια κέρδισαν σημαντικό έδαφος, σε επίπεδο έτους, καθώς σήμερα αντιστοιχούν στο 40% των νέων χορηγήσεων. Το ποσοστό αυτό από τράπεζα σε τράπεζα παρουσιάζει σημαντικές διαφορές και κυμαίνεται μεταξύ 30% και 90%. Ο λόγος της μεγάλης διαφοροποιήσεις έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι ορισμένες τράπεζες είτε άργησαν να εισέλθουν στο νέο αυτό προϊόν κατά το 2021 είτε διότι συνέχισαν να προσφέρουν ευνοϊκή τιμολόγηση στα στεγαστικά κυμαινόμενου επιτοκίου. Το ποσοστό εγκρίσεων ξεπερνά οριακά το 80%. Προφίλ δανειοληπτών
      Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις και το προφίλ των δανειοληπτών, η τελική εικόνα επιβεβαιώνει τα στατιστικά των τραπεζών που είχαν παρουσιάσει στο πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με αυτά, το υψηλότερο ποσοστό δανειοληπτών βρίσκεται στην ηλικιακή ομάδα των 35-45 ετών (σχεδόν το 50% του συνόλου). Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 25-35 ετών και μετά οι δανειολήπτες ηλικίας 45-50 ετών και άνω.
      Πάνω από το 65% των δανειοληπτών στεγαστικών δανείων έχουν ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση και διαθέτουν μεταπτυχιακό τίτλο. Η συντριπτική πλειονότητα είναι παντρεμένοι, με συντηρητικό οικονομικό προφίλ. Το τελευταίο προκύπτει από την προτίμηση για δάνεια όσο το δυνατόν μικρότερης διάρκειας, μεγαλύτερης ίδιας συμμετοχής και μικρότερου ποσού εκταμίευσης. Στις νεαρότερες ηλικίες, ειδικά στις ομάδες 25-35 ετών, το ποσοστό της ίδιας συμμετοχής ήταν το υψηλότερο, σε σχέση με τις υπόλοιπες, καθώς υπήρξε μεγάλη στήριξη από την οικογένεια (κυρίως καταθέσεις γονέων).
      Προτιμήσεις
      Ο μέσος όρος διάρκειας δανείου που κινείται γύρω από τα 20 έτη και το μέσο ποσοστό τραπεζικής χρηματοδότησης (70%) δεν είναι αντιπροσωπευτικά μεγέθη και για τέσσερις συστημικές, καθώς επηρεάζονται από το προφίλ της πελατείας κάθε πιστωτικού ιδρύματος. Στις τράπεζες με τις μικρότερες διάρκειες δανείων, όπου παρατηρείται και το μεγαλύτερο ποσοστό ίδιας συμμετοχής, τα παραπάνω μεγέθη κινούνται μεταξύ 5-15 έτη και σε ποσοστό τραπεζικής χρηματοδότησης γύρω στο 55%. Από την άλλη πλευρά, το μέσο ποσό εκταμίευσης, δηλαδή το ποσό των 80.000 ευρώ είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικό για το σύνολο της αγοράς.
      Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις ακινήτων, αυτά είναι μικρά, κατά μέσο όρο 90 τ.μ. και μέσης εμπορικής αξίας 110.000-150.000 ευρώ. Επίσης, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα νεότερα ακίνητα, δηλαδή έως τη 10ετία.
      Τέλος, σημειώνεται ότι οι παραπάνω μέσοι όροι δεν αφορούν μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια και μάλιστα από νέους, εμφανίστηκε σε όλη την επικράτεια, ακόμα και σε νησιωτικές και αγροτικές περιοχές.
      Καταναλωτικά
      Οι χορηγήσεις καταναλωτικών δανείων, ύστερα από μία μικρή κόπωση που εμφάνισαν από τον Αύγουστο, συνέχισαν την ανοδική τους πορεία κατά το δ’ τρίμηνο του έτους. Οι νέες εκταμιεύσεις το 2021, μαζί με τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτων, ξεπέρασαν τα 900 εκατ. ευρώ. Η αυξημένη ζήτηση για καταναλωτικά δάνεια, σύμφωνα με τις τράπεζες, συνδέεται με τη στεγαστική πίστη, για αγορές οικιακού εξοπλισμού.
      Επιχειρηματικά
      Αντίθετα, στο ίδιο διάστημα, δηλαδή μετά το γ’ τρίμηνο υπήρξε κάμψη στη ζήτηση επιχειρηματικών δανείων και αύξηση του ποσοστού απορρίψεων. Οι τράπεζες αναφέρουν ότι ήταν ένα παροδικό φαινόμενο, το οποίο συνδέεται με καθυστερήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης και την αβεβαιότητα για τον πληθωρισμό, τα επιτόκια και τη μετάλλαξη Όμικρον.
      Από τα μέσα Ιανουαρίου εμφανίζεται πιο ζεστή η επιχειρηματική πίστη, με τις τράπεζες να προγραμματίζουν εντατικές ενημερώσεις εν όψει Ταμείου Ανάκαμψης και νέου αναπτυξιακού νόμου, ενώ σύντομα θα προχωρήσουν στη δημιουργία και διάθεση νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων για επιχειρήσεων όλων των μεγεθών.
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το μέτρο που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να εκμεταλλευθούν το 50% του προστίμου προκειμένου να αναβαθμίσουν ενεργειακά -και να ενισχύσουν στατικά- τα κτίριά τους.
       
      Το μέτρο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα αποτελέσει τονωτική ένεση για την οικοδομή αφού θα ενισχυθούν κλάδοι που αφορούν, για παράδειγμα, την αγορά και την τοποθέτηση κουφωμάτων, συστημάτων σκίασης κ.λπ.
       
      Όπως γράφουν σήμερα τα ΝΕΑ, η επένδυση του 50% του προστίμου στο ίδιο το ακίνητο προβλέπεται από τον τελευταίο νόμο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Ωστόσο, αν και ο νόμος έχει τεθεί σε εφαρμογή από το προηγούμενο καλοκαίρι, σήμερα ένας ιδιοκτήτης αυθαιρέτου δεν μπορεί να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του ακίνητου του επειδή εκκρεμεί ακόμη η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης μεταξύ των υπουργών Περιβάλλοντος και Οικονομικών. Οι υπογραφές, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΚΑ, πρόκειται να μπουν το επόμενο διάστημα.
       
      Η ρύθμιση αφορά όλα τα αυθαίρετα που ανεγέρθησαν μετά το 2003. Οι ιδιοκτήτες σε Κεφαλονιά και Ιθάκη μπορούν να κάνουν χρήση του 100% του προστίμου.
       
      Το μέτρο δεν ισχύει για κτίρια που έχουν πάρει επιδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα. «Άτυχοι» είναι και οι ιδιοκτήτες που πλήρωσαν όλο το πρόστιμο της τακτοποίησης, αφού δεν μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο εκ των υστέρων.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=82847
    10. Επικαιρότητα

      AlexisPap

      Εδώ και ένα σχεδόν χρόνο συζητιέται στην Θεσσαλονίκη το νέο "τοπόσημο". Και ιδού:
       
      "Αυτό το εξωστρεφές δημόσιο κτίριο στην περιοχή των ναυταθλητικών ομίλων, το οποίο θεωρείται ότι αναδεικνύει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης, προτείνεται να αποτελέσει το σύγχρονο σύμβολο της πόλης από τους αρχιτέκτονες Μαρία Καλτσά και Κωνσταντίνο Παπαχριστόπουλο, που απέσπασαν βραβείο στο πλαίσιο διαγωνισμού που προκηρύχθηκε από τον κεντρικό δήμο και το τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Τη μελέτη συνυπογράφουν ως συνεργάτης η αρχιτέκτονας Μαριάννα Αναστασοπούλου και ως σύμβουλοι οι μηχανολόγοι Στέφανος Νικολάου και Δημήτρης Μαντάς.
       
      Η συζήτηση σχετικά με την ανάγκη η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο τοπόσημο άνοιξε πριν από λίγους μήνες με πρωτοβουλία του αντιδημάρχου Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέα Κουράκη, ο οποίος είχε προχωρήσει σε επαφές με το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ώστε να προωθηθούν οι διαδικασίες του σχετικού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
       
      Ο κ. Κουράκης έχει σημειώσει με έμφαση ότι η Θεσσαλονίκη απαιτείται να αποκτήσει ένα νέο σύμβολο, το οποίο θα της προσδώσει μία ξεχωριστή ταυτότητα, θα ενισχύσει την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητά της και θα την καταστήσει έναν ελκυστικό προορισμό. Μάλιστα ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος έχει εκφράσει την άποψη ότι το σύγχρονο σύμβολο της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι μία πλωτή κατασκευή, η οποία θα βρίσκεται καταμεσής του Θερμαϊκού, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να απολαμβάνουν τη θέα προς την πόλη από την πλευρά της θάλασσας."
       
      Περισσότερα: http://www.makthes.gr/news/reportage/105482/
       

      πηγή εικόνας
       
      Προσωπικά δεν ξέρω τι να σχολιάσω...
       
      Και μόνο η ιδέα ότι μία πόλη 2300 ετών χρειάζεται νέο "τοπόσημο" με γεμίζει ερωτηματικά.
       
      Το μόνο που μπορώ να αντιληφθώ είναι ότι πρόκειται για μία ανερμάτιστη, πολιτικάντικη ανοησία, από αυτές που γίνονται όταν το μυαλό κατακλύζεται από "προοδευτικές" ιδέες βαρύτητας φούσκας, αλλά και δεύτερες σκέψεις -στο πίσω μέρος- για τα λεφτά που -όπως λένε στον Άρη- είναι πολλά...
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πρόστιμο θα επιβάλλει το Δημόσιο σε όσους αρνούνται να συνδέσουν το σπίτι τους με το αποχετευτικό δίκτυο, έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση αυτού. Ταυτόχρονα όμως προβλέπεται ότι η ιδιωτική δαπάνη για τη σύνδεση μπορεί να επιδοτείται από όποιον είναι αρμόδιος για το αποχετευτικό δίκτυο. Η σχετική ρύθμιση συμπεριελήφθη σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, που δόθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση.
      Πιο συγκεκριμένα, η ρύθμιση προβλέπει πως όταν ολοκληρώνεται η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου σε μια περιοχή, οι ιδιοκτήτες έχουν υποχρέωση εντός έξι μηνών από την έγγραφη ειδοποίηση της αρμόδιας για την ύδρευση και αποχέτευση εταιρείας ή του δήμου να συνδέσουν τα ακίνητά τους με το δίκτυο. Μετά την πάροδο έξι μηνών θα επιβάλλεται πρόστιμο υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, το ύψος και ο τρόπος είσπραξης του οποίου θα καθοριστούν στη συνέχεια.
      Ταυτόχρονα όμως προβλέπεται ότι «δύναται να προκηρύσσονται δράσεις για την παροχή οικονομικών κινήτρων σχετικά με τη σύνδεση του εσωτερικού συστήματος αποχέτευσης με το αποχετευτικό δίκτυο», με τις δράσεις να αφορούν την επιδότηση της ιδιωτικής δαπάνης.
      Υπενθυμίζεται ότι στις περιπτώσεις κατασκευής αποχετευτικού δικτύου, ο δήμος ή η αρμόδια εταιρεία καλύπτουν τη διακλάδωση μέχρι το όριο του κάθε οικοπέδου. Η κατασκευή του υπολοίπου, μέχρι το κάθε κτίριο, επιβαρύνει τον κάθε ιδιοκτήτη. Το κόστος αυτό όμως είναι σημαντικό και ως αποτέλεσμα πολλοί προτιμούν να εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ιδιωτικούς βόθρους.
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο επανέλεγχος των αδειών κρίνεται επιβεβλημένος αναφέρει το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης. Τονίζει πως ως στόχο έχει να προασπίσει το περιβάλλον και το δημόσιο συμφέρον. «Επίθεση» στο Λαφάζανη εξαπέλυσαν οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία.
       
      Με την απόφαση ΔΜΕΒΟ/Α/Φ.10.1.6/172 214/375/26-2-2015, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ανακαλεί την υπ' αριθμόν 14379/3600/8-10-2014 θεώρηση της Αρχιτεκτονικής και της Ηλεκτρομηχανολογικής Μελέτης της Μονάδας Εμπλουτισμού Σκουριών, προκειμένου να γίνει επανέλεγχος για το κατά πόσον οι υποβληθείσες μελέτες, πάνω στις οποίες βασίστηκε η θεώρηση, είναι σύμφωνες με τις κείμενες πολεοδομικές και περιβαλλοντικές διατάξεις.
       
      Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, ο επανέλεγχος αυτός κρίθηκε επιβεβλημένος, μετά από έγγραφες καταγγελίες φορέων και έχει ως στόχο να προασπίσει με όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και ουσιαστικό τρόπο τη νομιμότητα και πρώτα απ' όλα το περιβάλλον και το δημόσιο συμφέρον.
       
      Σκληρή επίθεση των εργαζομένων στο Λαφαζάνη
       
      Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία απέστειλαν επιστολή στον πρωθυπουργό με την οποία εξαπολύουν βολές κατά του Λαφαζάνη, τονίζοντας πως «θα καταλάβει το σφάλμα του και θα αντιληφθεί ότι όποιος παίζει με τις ζωές και την αξιοπρέπειά μας είναι χαμένος από χέρι».
       
      Η επιστολή των εργαζομένων
       
      Προς τον Πρωθυπουργό,
       
      κ. Αλέξη Τσίπρα
       
      Μεγάλη Παναγία Χαλκιδικής, 27 Φεβρουαρίου 2015
       
      Η απόφαση του υπουργού Παναγιώτη Λαφαζάνη για ανάκληση της έγκριση δόμησης του εργοστασίου εμπλουτισμού στις Σκουριές έριξε και το τελευταίο φύλλο συκής που έκρυβε το αναξιόπιστο πρόσωπο αυτού του υπουργού.
       
      Επί ένα μήνα στις 4 συναντήσεις που είχαμε μαζί του μας υποσχέθηκε ότι πριν λάβει οποιαδήποτε απόφαση θα ερχόταν πρώτα στη Χαλκιδική για να ενημερωθεί και να δει από κοντά τους χώρους που εργάζονται 2.000 κάτοικοι της ΒΑ. Χαλκιδικής.
       
      Ο πιο «αριστερός» υπουργός θεωρητικά αυτής της κυβέρνησης, αντί να τηρήσει το λόγο του απέναντι σε εργαζόμενους, προτίμησε να κάνει το χατίρι σε πρόσωπα αμφιβόλου ηθικής και εντιμότητας, των οποίων τις απόψεις επικαλείται στη σημερινή απόφασή του.
       
      Δεν πειράζει. Αργά ή γρήγορα ο κ. Λαφαζάνης θα καταλάβει το σφάλμα του και θα αντιληφθεί ότι όποιος παίζει με τις ζωές και την αξιοπρέπειά μας είναι χαμένος από χέρι.
       
      Από σήμερα σταματάμε να συνομιλούμε μαζί του μέχρι να καταφέρει να μας αποδείξει πουύ την έχει κρυμμένη την αριστεροσύνη και το σεβασμό του απέναντι σε εργαζόμενους.
       
      Από σήμερα δεχόμαστε ως συνομιλητή μας μόνο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Θα γίνουμε ο εφιάλτης σας μέχρι να δικαιωθεί ο αγώνας μας. Αν γίνουμε δυσάρεστοι στην κυβέρνηση ας στείλει τα ΜΑΤ.
       
      Καλούμε τον επενδυτή να συνεχίσει τη στήριξη του επενδυτικού έργου γιατί και το θέλει και θα το υπερασπιστεί ολόκληρη η κοινωνία της ΒΑ. Χαλκιδικής. Τα μεταλλεία μας δεν είναι άξιος να τα κλείσει κανείς.
       
      Ο ανένδοτος αγώνας μας μέχρι την οριστική δικαίωση μόλις ξεκίνησε!
       
      ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!
       
      Γιώργος Χατζής
       
      Πρόεδρος Σωματείου
       
      Εργατοτεχνιτών Υπαλλήλων
       
      «Αγία Βαρβάρα»
       
      Χρήστος Ζαφειρούδας
      Πρόεδρος Επ.Σωματείου
      Μεταλλωρύχων Υπογείων Στοών
      Μεταλλείων Κασσάνδρας
       
      Δείτε την απόφαση: http://air.euro2day.gr/cov/sk/skouries.pdf
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1308131/anakalei-dyo-adeies-gia-thn-monada-stis-skoyries-o.html
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την έναρξη της λειτουργίας ενός νέου ψηφιακού εργαλείου για μηχανικούς ανακοίνωσε σήμερα ο Πρόεδρος τους ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.
       
      Πρόκειται για το «nomopedia…Μηχανικού Εγχειρίδιο», ένα νέο ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για μηχανικούς. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος συγκέντρωσε σε ένα σημείο και παρέχει στα μέλη του μέσα από το portal του ΤΕΕ την αναγκαία και χρήσιμη νομική πληροφορία που χρειάζονται οι μηχανικοί στην καθημερινότητά τους.
       
      Σχετικά με το νέο εργαλείο, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
       
      «Συγκεντρώσαμε και παρέχουμε στους μηχανικούς ένα ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για να διευκολύνουμε τη δουλειά τους. Παρέχουμε συγκεντρωμένη σε ένα σημείο όλη την απαραίτητη στην καθημερινότητα του μηχανικού νομοθεσία, προκειμένου να εξοικονομούν χρόνο στην αναζήτηση. Αλλά δεν σταματάμε σε αυτό. Θα ενημερώνουμε σε τακτική, καθημερινή βάση το αρχείο ώστε να υπάρχει κάπου συγκεντρωμένη και επικαιροποιημένη η νομοθεσία που αφορά όλη τη δραστηριότητα των μηχανικών. Επιπλέον, μέσα από απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις των μηχανικών που προκύπτουν από τις υπηρεσίες νομικής, φοροτεχνικής και επαγγελματικής υποστήριξης που παρέχουμε στους μηχανικούς ως Επιμελητήριο για θέματα νομοθεσίας, θα εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο με όσα πραγματικά ενδιαφέρουν και απασχολούν τους μηχανικούς στην εργασία τους και δεν μπορούν να βρουν αλλού. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που εξοικονομεί χρόνο και διευκολύνει».
       
      Στο «nomopedia…Μηχανικού Εγχειρίδιο», το νέο ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για μηχανικούς, έχουν καταχωρηθεί όλα τα απαραίτητα αρχεία κάτω από τρεις κατηγορίες:
       
      •Νομοθεσία (νόμοι, προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις),
       
      •Εγκύκλιοι και
       
      •Συχνές ερωτήσεις
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος προχώρησε στη συγκέντρωση αυτής της πληροφορίας και θα ενημερώνει τη βάση δεδομένων σε τακτική βάση, εισάγοντας τα κείμενα τυχόν νέας νομοθεσίας και νέες εγκυκλίους. Επιπλέον, σε συνέργεια με τις νέες υπηρεσίες νομικής, φοροτεχνικής και επαγγελματικής υποστήριξης των μηχανικών που ξεκίνησαν πρόσφατα, θα κωδικοποιούνται και θα καταχωρούνται στην κατηγορία «Συχνές ερωτήσεις» όσα γενικότερου ενδιαφέροντος θέματα αντιμετωπίζουν στην εργασία τους και θέτουν στο Επιμελητήριο οι μηχανικοί.
       
      Οι βασικές ενότητες που καλύπτει το «nomopedia…Μηχανικού Εγχειρίδιο», το νέο ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για μηχανικούς του ΤΕΕ είναι:
       
      •Επαγγελματικά Δικαιώματα,
       
      •Δημόσια Έργα:
       
      o Μελέτες,
       
      o Κατασκευές,
       
      o Κανονισμοί,
       
      o Προδιαγραφές,
       
      o Τιμολόγια)
       
      • Ιδιωτικά Έργα:
       
      o Αδειοδότηση Τεχνικών Επαγγελμάτων και Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων,
       
      o Αυθαίρετα,
       
      o Έκδοση Οικοδομικών Αδειών - Ψηφιακή Ταυτότητα Κτιρίων,
       
      o Εξοικονόμηση Ενέργειας,
       
      o Ευρωκώδικες – Κανονισμοί,
       
      o Νέος Οικοδομικός Κανονισμός,
       
      o Πολεοδομία – Χωροταξία,
       
      o Πραγματογνωμοσύνες,
       
      •Επιχειρηματικότητα - Χρηματοδοτικά Εργαλεία,
       
      •Αμοιβές – Εργασιακά,
       
      •Φορολογία,
       
      •Υγιεινή & Ασφάλεια στην Εργασία,
       
      •Ασφαλιστικό,
       
      •Περιβάλλον,
       
      •Πληροφορική - Τηλεπικοινωνίες
       
      Το «nomopedia…Μηχανικού Εγχειρίδιο», το νέο ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για μηχανικούς οι μηχανικοί μέλη του ΤΕΕ μπορούν να το βρουν εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/nomopedia
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/nomopedia
    14. Επικαιρότητα

      kosmel

      Με ψήφισμα που προετοιμάστηκε από τους “Μαχόμενους Ελεύθερους Μηχανικούς”, υπογράφεται μαζικά από πλήθος μηχανικών και αποστέλλεται προς ΥΠΕΝ, ΤΕΕ, ΕΕΤΕΜ, Σύλλογους συμβολαιογράφων & δικηγόρων καθώς και τους ιδους τους μηχανικούς γενικότερα, επιχειρείται παρέμβαση για την απαξίωση του επαγγέλματος του μηχανικού.
      Στο ψήφισμα αναφέρονται τα εξής:
       
      Το ψήφισμα θα το βρείτε εδώ: https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/_DIAMARTYRIA_MAHOMENON_ELEYThERON_MIHANIKON_MEM_1/?pQoMDob&fbogname=Μαχόμενοι+Ε.&utm_source=sharetools&utm_medium=facebook&utm_campaign=petition-749465-DIAMARTYRIA_MAHOMENON_ELEYThERON_MIHANIKON_MEM&utm_term=QoMDob%2Bel&fbclid=IwAR3DpaUa3PyZyQjg8lFBemH_wOibOKP1vttOPOjDNEAauIlWN8Slkd2rzcs
    15. Επικαιρότητα

      ΙΑΣΟΝΑΣ

      Σύμφωνα με το σχέδιο, παράλληλα με τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει για την καταπολέμηση της ανεργίας και την προώθηση της απασχόλησης ο ΟΑΕΔ αναλαμβάνει... και όλες τις δράσεις κοινωνικής πολιτικής συνεργαζόμενος “με φορείς του δημόσιου, του κοινωνικού και του ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής αλλά και της αλλοδαπής”.
       
      Για τον σκοπό αυτό δημιουργείται στον ΟΑΕΔ κλάδος με την επωνυμία “Ενιαίος Λογαριασμός για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών” (ΕΛΕΚΠ) με διαχειριστική και οικονομική αυτοτέλεια. Στον ΕΛΕΚΠ ενοποιούνται ο «Λογαριασμός για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση” (ΛΑΕΚ) και ο Ειδικός Λογαριασμός με την επωνυμία «Ειδικός Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής» με διατήρηση των σχετικών εισφορών και πρόβλεψη επιπλέον εσόδων από την καθιέρωση ειδικού λαχείου, των προσόδων από την εκμετάλλευση της περιουσίας των ΟΕΚ και Εργατικής Εστίας, προστίμων κ.α. Οι πόροι του Ενιαίου Λογαριασμού, όπως και οι παροχές-επιταγές των δικαιούχων, θα είναι ακατάσχετοι και θα απαλλάσσονται από κάθε φορολογική επιβάρυνση. Από τον ίδιο Λογαριασμό θα καλύπτονται και οι λειτουργικές δαπάνες των συνδικαλιστικών οργανώσεων.
       
      Με το σχέδιο νόμου “κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ασφαλισμένοι ή μη σε οικεία ασφαλιστικά ταμεία που δεν ασκούν ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα, μπορούν να εγγράφονται ως άνεργοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ” (αφορά νέους γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους). Δεν προβλέπεται, ωστόσο, η οικονομική στήριξη μέσω του ΟΑΕΔ των αυτοαπασχολουμένων επιστημόνων και ελεύθερων επαγγελματιών που χάνουν την απασχόλησή τους, αν και έχει προβλεφθεί διά νόμου η παρακράτηση και απόδοση εισφοράς 10 ευρώ τον μήνα.
       
      Άλλες διατάξεις του σχεδίου προβλέπουν:
       
      Την υποχρέωση των μη επιδοτουμένων ανέργων να συμμετέχουν σε προγράμματα, τη μη διαγραφή από τα μητρώα του ΟΑΕΔ των εγγεγραμμένων ανέργων που παρακολουθούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και τον συμψηφισμό των επιδομάτων κατάρτισης με τα επιδόματα ανεργίας. Τον περιορισμό επιχειρήσεων και εργαζομένων που επωφελούνται ως «εποχιακοί» διάφορες παροχές. Ως εποχιακή θεωρείται «η εργασία που παρέχεται σε επιχειρήσεις οι οποίες από τη φύση τους, τις καιρικές ή ιδιαίτερες συνθήκες ή λόγω των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών λειτουργούν κατά το ημερολογιακό έτος για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από δύο και μικρότερο από εννέα μήνες και κατά το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του ημερολογιακού έτους δεν απασχολούν προσωπικό που υπερβαίνει το 25% του μέσου όρου του προσωπικού, το οποίο απασχολούν κατά την περίοδο αιχμής της δραστηριότητάς τους.


       

      ΠΗΓΗ:
      http://tro-ma-ktiko....-post_9365.html

    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η αύξηση κατά 26,8% έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών δείχνει ότι η ελληνική αγορά ακινήτων αναθερμαίνεται κόντρα στα εμπόδια που βάζει η πανδημία.
      Σε τροχιά δυναμικής ανάκαμψης έχει εισέλθει η οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα, παρά την αβεβαιότητα που προκαλούν οι συνεχείς αναζωπυρώσεις της πανδημίας.
      Η «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας ξαναπήρε μπροστά ύστερα από δέκα και πλέον χρόνια χειμερίας νάρκης, κάτι που αποτυπώνεται και στον αριθμό έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών σε όλη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικά, την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 αυξήθηκε κατά 26,8% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2020.
      Η μεγαλύτερη ζήτηση εντοπίζεται στο λεκανοπέδιο Αττικής και ειδικότερα στα νότια προάστια, λόγω και της ανάπλασης του Ελληνικού.
      Ενδεικτικό της ζήτησης, που υπάρχει για την περιοχή, είναι η μεγάλη προσφορά σε νεόδμητα. Ο μεγαλύτερος αριθμός νεόδμητων ακίνητων κατασκευής μετά το 2018 καταγράφεται στα νότια προάστια (Νέα Σμύρνη, Γλυφάδα, Βούλα, Ηλιούπολη, Άλιμο, Παλαιό Φάληρο, κλπ), τα οποία αποτελούν το 52,61% του συνόλου των νεόδμητων προς πώληση ακινήτων στην Αττική.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι 1 στα 4 προς πώληση νεόδμητα στα νότια προάστια (25,25%) βρίσκονται στη Γλυφάδα.
      Μεγάλη ζήτηση, εκτός από την Αττική, συγκεντρώνουν οι περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, και ακολουθούν κατά σειρά το νότιο Αιγαίο και η Κρήτη.
      Δείτε αναλυτικά τον χάρτη των με τις περιοχές - «ατμομηχανή» της κτηματαγοράς από Τα Νέα:

    17. Επικαιρότητα

      Panos_

      Σύμφωνα με την πρακτική των ανεπτυγμένων κρατών θα βαδίσει και η Αλβανία η οποία προωθεί ένα νέο σύστημα online έκδοσης οικοδομικών αδειών.
       
      Όπως είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στα Τίρανα ο Εντι Ράμα «περισσότερα από 400.000 παράνομα κτίσματα ανεγέρθηκαν στην Αλβανία μετά την πτώση του κουμμουνιστικού καθεστώτος».
       
      Ετσι, λοιπόν, το νέο σύστημα που κρίνεται αναγκαίο είναι καταρχήν συμβατό με τα αντίστοιχα συστήματα των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και επιτρέπει την επικοινωνία και τη διάδραση. Πλέον όλες οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά και η απάντηση θα τους αποσταλεί εντός 45 ημερών.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Online_oi_oikodomikes_adeies_stin_Albania/#.V4eWG_yKQ-V
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο Βασίλης Μπαρδάκης, πρόεδρος του συλλόγου πολιτικών μηχανικών Ελλάδος, μιλάει στο newsit.gr και εξηγεί τους λόγους που τα κτίρια στην Τουρκία κατέρρευσαν σαν «χάρτινοι πύργοι» μετά τον φονικό σεισμό.
      Σύμφωνα με τον κ. Μπαρδάκη, η κακή ποιότητα του σκυροδέματος, η μεγάλη τρωτότητα των κατασκευών και η έλλειψη αντισεισμικών προβλέψεων είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που έπεσαν τα πολυώροφα κτίρια στις περιοχές της Τουρκίας που χτυπήθηκαν από τον φονικό σεισμό των 7,8 Ρίχτερ. Όλα τα παραπάνω φυσικά σε συνδυασμό με το εξωπραγματικό μέγεθος της δόνησης.
      «Έχουμε ένα χειροπιαστό μέγεθος που είναι η επιτάχυνση εδάφους. Στον σεισμό της Τουρκίας έχουν μετρηθεί και έχουν δημοσιευθεί ότι οι τιμές της επιτάχυνσης της βαρύτητας ήταν 50% – 60%. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο μέγεθος. Είναι ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι καταπονήθηκαν πάρα πολύ έντονα τα κτίρια», σημειώνει ο Βασίλης Μπαρδάκης.
      Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του συλλόγου πολιτικών μηχανικών Ελλάδος μιλάει στο newsit.gr για την ποιότητα κατασκευής των κτιρίων, επισημαίνοντας ότι τα παλιά κτίρια είναι πιο εύτρωτα, δεν τηρούν τις απαιτήσεις και όλες τις προβλέψεις που έχουν τα καινούργια. Τα συγκεκριμένα κτίρια της συγκεκριμένης περιοχής είναι πολύ πιο εύτρωτα από τα κτίρια ίδιας ηλικίας, άλλων χωρών. Φαίνεται ότι έχουν πολύ κακή ποιότητα σκυροδέματος, δεν έχουν αντισεισμικές προβλέψεις και έχουν πάρα πολλά προβλήματα. Πρέπει να τα ενισχύουμε τα παλιά κτίρια, όπως πολλά ενισχύονται στη χώρα μας. Στην Τουρκία δεν φαίνεται κάποιος να επιμελήθηκε ή να φρόντισε αυτά τα κτίρια.
      Στη συνέχεια, ο πολιτικός μηχανικός Βασίλης Μπαρδάκης μιλάει στο newsit.gr για το φαινόμενο που είχε σαν αποτέλεσμα διπλανά κτίρια να μην αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο στα σεισμικά κύματα. Δηλαδή, κάποια από αυτά να πέφτουν ακαριαία, ενώ κάποια άλλα να παραμένουν όρθια στη θέση τους.
      «Στην Τουρκία έχουμε την εικόνα ότι έχουν ταλαντωθεί τα ψηλά, τα μεσαία, αλλά και τα χαμηλά κτίρια. Υπήρχε πλούσιο συχνοτικό περιεχόμενο και επηρέασε πολλές κατασκευές. Στην περίπτωση που βλέπουμε κτίρια το ένα δίπλα στο άλλο, το ένα να έχει καταρρεύσει και το άλλο όχι, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:
      Το ένα από αυτά αφορά την ποιότητα της κατασκευής. Δηλαδή εκείνη που δεν έπεσε να είχε καλύτερο μπετό και καλύτερα σίδερα. Παράλληλα, σημαντικός παράγοντας είναι και το έδαφος. Το ένα κτίριο να είχε χτιστεί σε βραχώδες σημείο και το άλλο πάνω σε περιοχή με μαλακό άργιλο».
      «Μία καλή σύγχρονη αντισεισμική κατασκευή δεν θα κατέρρεε με τον τρόπο που είδαμε, οι καινούργιες κατασκευές έτσι όπως τις μελετάμε δεν καταρρέουν σαν χάρτινοι πύργοι», καταλήγει ο κ. Μπαρδάκης.
      Ρεπορτάζ: Αναστασία Σταματοπούλου
    19. Επικαιρότητα

      stesta

      Το σύστημα διαχείρισης δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4178/2013 δεν θα λειτουργήσει την Δευτέρα 6/11/2017 προκειμένου να γίνουν οι εργασίες εγκατάστασης για την λειτουργία του Ν. 4495/2017 οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν την ίδια ημέρα.
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μία εκδήλωση με ενδιαφέροντα σημεία διοργάνωσε το ΤΕΕ στην Αθήνα με θέμα «νέοι τρόποι χρηματοδότησης δημοσίων έργων». Στην εκδήλωση, η οποία ήταν αρκετά πυκνή σε προτάσεις και περιεχόμενα, παρουσιάστηκε μια αρχή σχεδιασμού, value engineering, που εμπλέκει τις αρχές της εξοικονόμησης δημοσίων πόρων, της χρηματοοικονομικής μηχανικής και του ορθολογικού και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού. Η Θεσσαλονίκη «έκλεψε» αρκετές από τις εντυπώσεις στη συζήτηση, καθώς παρουσιάστηκαν εξελισσόμενα έργα ως παράδειγμα χαμένων ευκαιριών αλλά και ως αρνητικά παραδείγματα, αλλά ταυτόχρονα έγιναν και προτάσεις έργων που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην πόλη, όπως αναφέρθηκε.
       
      Μία από αυτές τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν, ήταν η πρόταση για έργα στη λεωφόρο Νίκης, με μικρό σχετικά κόστος σε σύγκριση με την υποθαλάσσια αρτηρία – και την αποζημίωση για την μη κατασκευή της…
       
      Στην εκδήλωση του ΤΕΕ ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Σέργιος Λαμπρόπουλος, (Δρ. Πολιτικός Μηχανικός) αναφέρθηκε διεξοδικά στις αρχές του value engineering. Τόνισε ότι για να επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη είναι αναγκαίο, όσον αφορά στις δημόσιες υποδομές:
       
      ⦁ να προχωρήσουν ταχύτατα ανταποδοτικές επενδύσεις (δηλαδή έργα ανάπτυξης και όχι κατανάλωσης ή σχολάζοντα).
      ⦁ κάθε επένδυση υλοποιείται με βάση τον κανόνα της μεγιστοποίησης της λειτουργικής αξίας της σε σχέση με το κόστος της (Value for Money).
      ⦁ Ο σχεδιασμός των έργων πρέπει να είναι ορθολογικός και ο προγραμματισμός τους ρεαλιστικός.
      ⦁ Οι αποφάσεις πρέπει να στηρίζονται σε εμπεριστατωμένες αναλύσεις κόστους - οφέλους που βασίζονται σε αξιόπιστες προβλέψεις ζήτησης, ώστε να εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και ανταποδοτικότητα των επενδύσεων.
      ⦁ Προτεραιότητα πρέπει να απονέμεται σε έργα χαμηλού προϋπολογισμού που δημιουργούν συνέργειες με άλλα ή τα ολοκληρώνουν και εξυπηρετούν όσο περισσότερες ανάγκες.
       
      Εξειδικεύοντας αυτές τις αρχές σε μία πρόταση για το κέντρο της Θεσσαλονίκης, μια ομάδα μελετητών από μεγάλες μελετητικές εταιρείες υπό τον συντονισμό του ομότιμου καθηγητή του ΕΜΠ κ. Σεργιόπουλου κατέληξε σε μία ενδιαφέρουσα πρόταση για τη λεωφόρο Νίκης.
       
      Ο καθηγητής ανέλυσε σύντομα το ζήτημα της Υποθαλάσσιας αναφέροντας ότι αποτελεί μια τραγική ιστορία η οποία κατέληξε στο ότι «δεν θα γίνει το έργο και θα πληρώσουμε 110 εκατομμύρια ευρώ». Και παρουσίασε την πρότασή τους με βάση τις αρχές σχεδιασμού που πρέπει να έχει ένα τέτοιο έργων υποδομών.
       
      Η πρόταση συνοψίζεται στα εξής:
       
      ⦁ Στην οδό Νίκης στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ Λιμένα και Λευκού Πύργου, το παραλιακό πεζόδρομιο και ο ποδηλατόδρομος πλάτους 6,50μ, μπορεί να μετατοπισθεί σε ελαφρά εξέδρα με ξύλινο κατάστρωμα, πλάτους 10μ και μήκους 1.100μ, που θα κατασκευαστεί επί πασσάλων παραπλεύρως.
      ⦁ Ο χώρος που απελευθερώνεται επιτρέπει όχι μόνο τη μετατροπή της Νίκης σε αμφίδρομη Λεωφόρο χαμηλής ταχύτητας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, αλλά και την λειτουργία δύο λωρίδων με κατεύθυνση ανατολικά προς δυτικά από Μ.Αλεξάνδρου / Συνδίκα μέχρι τα Δικαστήρια.
      ⦁ Βελτιώνεται ο παραλιακός περίπατος και επιτυγχάνεται το μέγιστο μέρος του οφέλους της υποθαλάσσιας αρτηρίας (όσον αφορά στην κυκλοφορία) με το 3% του κόστους της (ή το 20% της αποζημίωσης που θα πληρώσει το Δημόσιο γιατί δεν κατασκευάστηκε).
       

       
      ⦁ Παρόμοια εξέδρα, πλάτους 8μ και μήκους 120μ, έχει ήδη κατασκευασθεί στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης αλλά για λόγους αναψυχής.
       

       
      ⦁ Παρόμοια εξέδρα-πεζοδρόμιο, πλάτους 4μ και μήκους 550μ, έχει ήδη κατασκευασθεί στον μεσαιωνικό Λιμένα της Ρόδου για κυκλοφοριακούς λόγους.
       

       
       
      Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρόπουλο, στη Ρόδο δεν χωρούσαν οι πεζοί και τα αυτοκίνητα έξω από το κάστρο και ευφυώς οι άνθρωποι είπαν «μετέφερε τους πάνω στην παραλία με μια ξύλινη κατασκευή 4 μέτρα» και έτσι ανάπνευσε η κυκλοφορία. «Για αυτό μιλάμε, δείχνοντας τη βασική αρχή μιας τέτοιας πρότασης», είπε ο ίδιος.
       
      Ο κ. Λαμπρόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι προφανώς για τη Θεσσαλονίκη – αλλά και γενικότερα - μια τέτοια πρόταση δεν είναι η καλύτερη λύση, από πολλές πλευρές. Ωστόσο έχει σοβαρά πλεονεκτήματα καθώς υλοποιεί το 60% ως 70% των στόχων ενός αντίστοιχου έργου και καταφέρνει να κάνει αυτό που έκανε και η υποθαλάσσια: δυο λωρίδες αντίθετης κίνησης στη Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τα δικαστήρια.
       
      Κυρίως όμως, τόνισε ο καθηγητής του ΕΜΠ, έχει πλεονεκτήματα κόστους. Όπως ανέλυσε το κόστος κατασκευής της εξέδρας (με πραγματικές τιμές, όχι τιμές δημοπράτησης που βγάζει το Υπουργείο), θα ήταν 10 εκατομμύρια ευρώ και θα χρειαζόταν ακόμη 10 εκατομμύρια ευρώ για όλες τις υπόλοιπες ανάγκες και εργασίες.
       
      Όπως αναφέρθηκε, «με ένα 3% του κόστους κατασκευής της υποθαλάσσιας ή με το 20% της αποζημίωσης που θα πληρώσουμε επειδή δεν κάναμε το έργο θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει μια λύση, η οποία προφανώς δεν είναι η τέλεια και προφανώς κάποιοι κάτοικοι της παραλίας δεν θα προτιμούσαν (και το γνωρίζουμε…), αλλά η πόλη θα ανασάνει γενικότερα».
       
      Στη συζήτηση τονίστηκε ότι αφού στην πόλη και στην χώρα υπήρχαν αντίστοιχα παραδείγματα (η εξέδρα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και αντίστοιχη εξέδρα στο μεσαιωνικό λιμάνι της Ρόδου, έστω και με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά), θα έπρεπε μια τέτοια λύση να έχει τουλάχιστον εξεταστεί και μελετηθεί επαρκώς.
       
      Όπως συζητήθηκε αργότερα, μία τέτοια λύση θα μπορούσε εκτός από τα συγκοινωνιακά οφέλη αλλά και την εξοικονόμηση χρημάτων έναντι των εναλλακτικών, να αποτελέσει και πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο περιθώριο της εκδήλωσης αναφέρθηκε μάλιστα ότι τέτοιες προτάσεις συζητούνται κυρίως στην περίοδο πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές και επισημάνθηκε ότι ειδικά η ξύλινη εξέδρα συζητήθηκε εντόνως, σε επίπεδο πολιτικής πρότασης αλλά δυστυχώς όχι σε επίπεδο πραγματικής επιστημονικής μελέτης, ενώ αναφέρθηκε ότι τόσο ο Δήμος όσο και η Περιφέρεια θα μπορούσαν να προωθήσουν ένα τέτοιο έργο για την πόλη.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BE%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%B7-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%B9/
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Παράταση από 1 έως 2 μήνες στα προγράμματα κτηματογράφησης όλης της χώρας που είναι σε εξέλιξη προγραμματίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Στο ΥΠΕΝ διαμηνύουν ότι θα είναι και η τελευταία παράταση που θα δοθεί στους πολίτες για την υποβολή των δηλώσεων καθώς η κτηματογράφηση σε δύο μήνες συμπληρώνει ένα χρόνο από την έναρξη του προγράμματος αλλά η προσέλευση του κόσμου –με όλες τις ιδιαιτερότητες της τελευταίας γενιάς κτηματογράφησης, η οποία αφορά ορεινές και αγροτικές περιοχές- είναι ακόμη πολύ περιορισμένη διακυβεύοντας κάθε σχεδιασμό για την ολοκλήρωση του έργου.
      Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται από το υπουργείο ακόμη και νομοθετική ρύθμιση που θα καθιστά πιο αυστηρό το πλαίσιο αλλά και θα επιβάλλει κυρώσεις σε εκείνους που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα τις δηλώσεις τους στο κτηματολόγιο.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.