Συγκεκριμένα, η Ελλάκτωρ κέρδισε τρεις θέσεις σε σχέση με το 2013, καθώς κατέγραψε άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 24% σε 1,54 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, η J&P Αβαξ κέρδισε δύο θέσεις, καθώς ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε κατά 26% σε 518 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά, οι δύο ελληνικοί όμιλοι κατέγραψαν πωλήσεις ύψους 2,06 δισ. ευρώ, μια αύξηση της τάξεως του 25% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σε ένα σαφές δείγμα της πορείας ανάκαμψης του κλάδου κατά το 2014, κυρίως ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης και της επιτάχυνσης των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες. Ασφαλώς, η πορεία αυτή αναχαιτίστηκε φέτος, με τις εταιρείες να ζητούν παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης των έργων και να διακόπτουν τις εργασίες στα εργοτάξια, ελλείψει χρηματοδότησης, καθώς οι τράπεζες, ήδη πριν από την επιβολή της τραπεζικής αργίας, είχαν σταματήσει τις πληρωμές.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τονίζει η Deloitte, ο κατασκευαστικός κλάδος εξήλθε της ύφεσης κατά το 2014, έπειτα από πέντε συναπτά έτη συρρίκνωσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Με βάση τον κύκλο εργασιών, οι γαλλικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Vinci και Bouygues κατατάσσονται στην πρώτη και την τρίτη θέση, με πωλήσεις 38,7 δισ. ευρώ και 33,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ισπανική ACS με κύκλο εργασιών ύψους 34,8 δισ. ευρώ το 2014.
Θετική εξέλιξη κρίνεται το γεγονός ότι οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014, έστω και κατά 1%, και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2015, και ακόμη περισσότερο το 2016. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% και 3,5% το 2015 και το 2016, αντίστοιχα.
Συνολικά οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ε.Ε. το 2014 έφτασαν το 1,37 τρισ. ευρώ. Ωστόσο, η ανάκαμψη στις επενδύσεις στον κλάδο αυτό θα αποδειχθεί σημαντική μόνο το 2016, όταν ο αρνητικός αντίκτυπος των σημερινών διορθώσεων που πραγματοποιούνται στην αγορά κατοικίας θα είναι λιγότερο αισθητός.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες του κλάδου θα συνεχίσουν τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους, τάση η οποία κορυφώθηκε από το 2008 και μετά, σε μια προσπάθεια επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και αύξησης των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τον κλάδο των κατασκευών.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/825388/article/oikonomia/epixeirhseis/dyo-ellhnikes-etaireies-sth-lista-me-tis-50-megalyteres-kataskeyastikes-ths-eyrwphs