Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σχέδιο ενίσχυσης των δήμων με μηχανικούς προωθεί το Υπουργείο Εσωτερικών λύνοντας τον γόρδιο δεσμό με την υποστελέχωση των πολεοδομιών. Την τελευταία διετία έχουν ενταχθεί στον προγραμματισμό προσλήψεων περισσότεροι από 700 μηχανικοί.
      Εντός του Ιανουαρίου θα εκδοθούν από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις διαπιστωτικές πράξεις με το ποιες πολεοδομίες θα εξυπηρετούν τους δήμους που δεν έχουν οργανώσει δικές τους Υπηρεσίες δόμησης.
      Μέχρι πριν από λίγους μήνες για να βγάλει κάποιος μια πολεοδομική άδεια στον Χολαργό ή στου Παπάγου θα έπρεπε να απευθυνθεί στην πολεοδομία της Αγίας Παρασκευής που με 13 υπαλλήλους εξυπηρετούσε, όχι έναν και δύο αλλά, επτά συνολικά δήμους. Από τον Απρίλιο του 2022 ο δήμος Χολαργού οργάνωσε την δική του υπηρεσία Δόμησης.
      Η μεταβατική προθεσμία, που είχε οριστεί από τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος στους Δήμους, να συστήσουν και να λειτουργήσουν δικές τους Υπηρεσίες Δόμησης έχει λήξει. Σήμερα μόλις ένας στους δύο ΟΤΑ έχει ανταποκριθεί και διαθέτει την δική του πολεοδομία.
      Η μεταβίβαση των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων στους δήμους προβλέφθηκε από τον «Καλλικράτη» το 2010. Μέχρι τότε μεγάλοι δήμοι όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη διέθεταν δικές τους πολεοδομίες ενώ  άλλοι δήμοι εξυπηρετούνταν από τις λεγόμενες «νομαρχιακές». Με την κατάργηση των νομαρχιών, οι παλιές νομαρχιακές πολεοδομίες υπήχθησαν αναγκαστικά στον δήμο όπου βρισκόταν η έδρα τους.
      Στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας το πρόβλημα είναι άμεσο για τους μισούς Δήμους της χώρας, καθώς 168 Δήμοι διαθέτουν ΥΔΟΜ που εξυπηρετούν και άλλες περιοχές και 164 Δήμοι δεν έχουν δική τους  πολεοδομία.
      Μέσα στον Ιανουάριο οι αποκεντρωμένες διοικήσεις θα βγάλουν τις διαπιστωτικές πράξεις που θα ορίζουν από ποιες πολεοδομίες θα εξυπηρετούνται οι δήμοι που δεν έχουν συστήσει Υπηρεσίες δόμησης.
      Την ίδια ώρα το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει δήμους και περιφέρειες με επιπλέον μηχανικούς μέσω ΑΣΕΠ.
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι συνολικά 20 επενδυτές εκδήλωσαν ενδιαφέρον υποβάλλοντας φάκελο δικαιολογητικών και οικονομικές προσφορές για τη συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ηλεκτρονικών δημοπρασιών - αξιοποίησης ακινήτων www.e-publicrealestate.gr για τα παρακάτω ακίνητα:
       
      1. Δίμηνι Βόλου νομού Μαγνησίας: Περιφραγμένο Βιομηχανικό οικόπεδο, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Α' ΒΙΠΕ Βόλου με πρόσωπο στο νότιο όριο της ΒΙΠΕ (πώληση).
       
      2. Σανατόριο Μάνα: Αγροτεμάχιο, όμορο στο Σανατόριο Μάνα, στη θέση Κορφοξυλιά του δήμου Γορτυνίας που βρίσκεται στην ορεινή Αρκαδία (50ετής μίσθωση).
       
      3. Παλαιά πόλη Ναυπλίου: Τριώροφο κτίριο επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου αρ. 6, εντός του παραδοσιακού ιστού της πόλης του Ναυπλίου (πώληση).
       
      4.Πάτρα, Αχαΐα: Τριώροφο κτίριο με διατηρητέα πρόσοψη επί της οδού Αγίου Νικολάου αρ. 8, στο κέντρο της Πάτρας (πώληση).
       
      5. Ιπποκράτους 88: Εξαώροφο κτίριο γραφείων στο κέντρο της Αθήνας με υπόγειο, ισόγειο με πατάρι και δώμα (πώληση).
       
      6. Αιόλου 17 και Ερμού 64: Ιδανικό μερίδιο 2/3 εξ αδιαιρέτου οροφοδιαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας (πώληση).
       
      7. Πρώην Ειρηνοδικείο Ανδρίτσαινας: Τριώροφο λιθόκτιστο κεραμοσκεπές κτίσμα που βρίσκεται στην επαρχιακή οδό Μεγαλόπολης- Ανδρίτσαινας, στη συνοικία Αγίας Βαρβάρας Ανδρίτσαινας (πώληση).
       
      8. Σαμπάριζα, Ερμιόνη: Τρία γειτνιάζοντα οικόπεδα στη Σαμπάριζα Ερμιόνης του νομού Αργολίδας (πώληση).
       
      9. Ξενοδοχείο ΗΝΙΟΧΟΣ: Ιδανικό μερίδιο 2/3 εξ αδιαιρέτου ξενοδοχείου 3 αστέρων επί της οδού Βερανζέρου αρ. 26, στο κέντρο της Αθήνας (πώληση).
       
      Κατόπιν ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφασίσει για την επιλογή των συμμετεχόντων και για τις τιμές εκκίνησης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για κάθε ακίνητο, με βάση την υψηλότερη έγκυρη υποβληθείσα οικονομική προσφορά και την ανεξάρτητη αποτίμηση.
       
      Tέλος το Ταμείο θα αξιολογήσει όλες τις δυνατές λύσεις και θα προχωρήσει σε νέα διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου «Πρώην Ειρηνοδικείο Κλειτορ
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sunolika_20_oi_prosfores_gia_ta_akinita_tou_TAIPED/#.WfroTNVl-70
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περίπου 597 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις πραγματοποίησαν οι επισκέπτες μέσα από πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) το 2022, έναντι 512 εκατομμυρίων το 2019, ενώ για την Ελλάδα οι διανυκτερεύσεις ξεπερνούν τα 5 εκατ.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat 1,63 εκατ. επισκέπτες κάθε μέρα έμειναν σε ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης. 
      Σχεδόν το 1/4 αυτών των διανυκτερεύσεων πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία (137 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις επισκεπτών), ακολουθούμενη από την Ισπανία (118 εκατομμύρια). Η Ιταλία (84 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις), η Γερμανία (42 εκατομμύρια) και η Πορτογαλία (33 εκατομμύρια) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
      Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 32 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις επισκεπτών, στην Κροατία 31 εκατομμύρια, στην Πολωνία 26 εκατομμύρια και στην Αυστρία 16 εκατομμύρια. Οπως δείχνουν τα στοιχεία οι έξι στις δέκα διανυκτερεύσεις φιλοξενουμένων πραγματοποιήθηκαν στην Ε.Ε από τουρίστες άλλης χώρας (357 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ή 59,9%).
      Οι top προορισμοί
      Οι κορυφαίοι προορισμοί για τους τουρίστες που έκλεισαν τη διαμονή τους μέσω μιας από τις τέσσερις πλατφόρμες ( Airbnb, Booking, Expedia Group και Tripadvisor) ήταν το Παρίσι (14 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ή περισσότεροι από 38.000 επισκέπτες κατά μέσο όρο ανά διανυκτέρευση), η Λισαβόνα (8,8 εκατομμύρια), η Βαρκελώνη (8,8 εκατομμύρια), η Ρώμη (8,6 εκατομμύρια) και η Μαδρίτη (7,1 εκατομμύρια). Συνολικά, αυτές οι πέντε πόλεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% (47,3 εκατομμύρια) του συνόλου των διανυκτερεύσεων στην ΕΕ που πραγματοποιήθηκαν μέσω των τεσσάρων πλατφορμών (597 εκατομμύρια).
    4. Επικαιρότητα

      Civilla

      Νόμιμες και συνταγματικές είναι οι ρυθμίσεις του νέου νόμου 4178/2013 για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ ο νόμος για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη.
       
      Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν στην απόφασή τους ότι από την δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή συνέχισης της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον, κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές.
       
      Αντίθετα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη με τις συνταγματικές διατάξεις για τη διάκριση των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του Συντάγματος) και την υποχρέωση συμμόρφωση της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95 του Συντάγματος), η ευνοϊκή εκείνη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν (νομιμοποιηθούν) τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
       
      Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι το μεσοδιάστημα, δηλαδή, από την ημέρα διασκέψεως της Ολομέλειας (Νοέμβριος 2014) μέχρι σήμερα που δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, αντικαταστάθηκε με νέα, η οποία προβλέπει ότι παραμένουν κατεδαφιστέα τα ακίνητα που κρίθηκα αυθαίρετα με δικαστική απόφαση.
       
      Ακόμη, η Ολομέλεια του ΣτΕ δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό ότι ο επίμαχος νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, προσκρούει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/952678/suntagmatikos-o-neos-nomos-gia-ta-authaireta
    5. Επικαιρότητα

      sundance

      Συνταγματικός και νόμιμος είναι ο νόμος 4178/2013 για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας που συνεδρίασε κεκλεισμένων των θυρών.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι ο νόμος για την αυθαίρετη δόμηση που προβλέπει τη διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων, την εξαίρεση αυθαιρέτων από την κατεδάφιση, κλπ, δεν προσκρούει σε συνταγματικές διατάξεις.
       
      Παράλληλα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη στην Συνταγματική αρχή της διάκρισης των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), η διάταξη του νόμου που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδική δικαστική απόφαση.
       
      Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει τρεις κάτοικοι του Αμαρουσίου που ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι υπουργικές αποφάσεις για την έναρξη λειτουργίας του πληροφορικού συστήματος διεκπεραίωσης των δηλώσεων υπαγωγής στον νόμο 4178/2013 που αφορά στη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. Επίσης υποστήριζαν ότι ο εν λόγω νόμος είναι αντισυνταγματικός κατά το κεφάλαιο που προβλέπει, την εξαίρεση τους από την κατεδάφιση, την διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων κ.λπ.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27198&subid=2&pubid=113386560
    6. Επικαιρότητα

      Mdim

      Τελειώνει το «κρυφτό» με τα αυθαίρετα, καθώς εντός των ημερών αναρτώνται οι αεροφωτογραφίες, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικό στοιχείο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
       
      Οι αεροφωτογραφίες θα αναρτηθούν είτε στο ηλεκτρονικό σύστημα για τα αυθαίρετα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας είτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ Α.Ε.), πρώην εταιρία του Κτηματολογίου, και θα απεικονίζουν την κατάσταση πριν την 28η Ιουλίου 2011 -που θεωρείται ως κόκκινη γραμμή για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων- και την κατάσταση όπως είναι σήμερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου».
       
      Οι εν λόγω αεροφωτογραφίες θα έχουν την ισχύ δημοσίου εγγράφου και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν διαθέτουν επίσημα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν την ανέγερση του κτίσματος πριν την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να ενταχθούν στο νόμο 4178/13 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και να νομιμοποιήσουν το ακίνητό τους.
       
      Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το μέτρο θα ισχύσει προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων αλλά και για να δοθεί διέξοδος στους περίπου 60.000 αυθαιρετούχους που είχαν προχωρήσει στη διαδικασία τακτοποίησης με βάση ιδιωτικά έγγραφα και υπεύθυνες δηλώσεις, όπως προβλεπόταν από τον «νόμο Παπακωνσταντίνου» για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο οποίος κηρύχθηκε αντισυνταγματικός.
       
      Κανένας ωστόσο δεν αποκλείει ότι ο νόμος θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό και νέων αυθαιρέτων, που ανεγέρθηκαν μετά την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/755637/taktopoiisi-authaireton-apo-aeros/
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Φως στην άκρη του τούνελ αρχίζει να διαφαίνεται σε ότι αφορά την διάθεση ανοιχτών δεδομένων που σχετίζονται με κρίσιμα μητρώα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
      Σύντομα, δεκάδες σύνολα ανωνυμοποιημένων δεδομένων του ελληνικού Δημοσίου θα είναι διαθέσιμα ελεύθερα σε πολίτες και επιχειρήσεις της χώρας, ως αποτέλεσμα  του πλαισίου που έθεσε ο νόμος 4305/2014, και με το Υπουργείο Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να ορίζει τις τεχνικές λεπτομέρειες. Όπως αναφέρει το Υπουργείο σε δελτίο τύπου:
      Μερικά παραδείγματα τέτοιων συνόλων δεδομένων είναι ο αριθμός γεννήσεων, το πλήθος ανέργων, τα στοιχεία οικονομικής δραστηριότητας ή ηλικίες οχημάτων. Ανοιχτά δεδομένα θα διατεθούν ακόμα από το μητρώο πολιτών, το φορολογικό  και το ασφαλιστικό μητρώο, το μητρώο αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων, το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη». Επιπλέον, πολίτες και επιχειρήσεις θα έχουν πρόσβαση σε κυκλοφοριακά δεδομένα, δεδομένα οικονομικής δραστηριότητας, δεδομένα ακτοπλοϊκών, αεροπορικών και αστικών μετακινήσεων, προσβάσιμα από τον κεντρικό κατάλογο δημόσιων δεδομένων, το data.gov.gr.
      Η ανακοίνωση του Υπουργείου κλείνει αναφέροντας ότι τα «ανοιχτά δεδομένα αποτελούν σημαντικό παράγοντα επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, αφού βοηθούν την δημόσια διοίκηση να λαμβάνει δεδομενοκεντρικές αποφάσεις και ευνοούν την καινοτομία. Επιταχύνουν, επίσης, τις διαλειτουργικότητες των μητρώων και ασφαλώς δημιουργούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Tο διαχωρισμό της διαδικασίας αδειοδότησης (Πολεοδομία) από τη διαδικασία ελέγχου (Παρατηρητήρια, ιδιώτες μηχανικοί) της αυθαίρετης δόμησης, τη δημιουργία ενός πλήρως ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης (e-Άδειες), καθώς και τη δημιουργία Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ενέργειας που συζητείται αυτή την εβδομάδα στη Βουλή.
      Στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι μετά την ψήφιση των διατάξεων αυτών να προχωρήσει στην επέκταση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της αυθαίρετης δόμησης, με τη δημιουργία μιας πλήρους ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών στις αρχές του 2019, όπου θα γίνεται  ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς και παρακολούθηση της πορείας όλων των καταγγελιών, αξιοποιώντας το εμπλουτισμένο μητρώο ελεγκτών δόμησης.
      Παράλληλα, άμεσα τίθεται σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα «e-Πολεοδομία ΙΙΙ», το οποίο σκοπό έχει να προσφέρει άμεση, σφαιρική και έγκυρη ενημέρωση για τα πολεοδομικά δεδομένα κάθε σημείου της επικράτειας, σε δημόσια διοίκηση, πολίτες και επιχειρήσεις.
      Ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες  από κοινού με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος αναφέρθηκε στις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της ενέργειας και στην εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που αποτυπώνει τους τρόπους και τα μέσα για να επιτευχθούν οι στόχοι για αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο 32% και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στο 32,5% στη συνολική κατανάλωση, με ορίζοντα το 2030. Στάθηκε ιδιαίτερα στον φιλόδοξο στόχο της εξοικονόμησης ενέργειας, που μεταφράζεται σε ρυθμό της τάξης του 1,5% ετησίως.
      Με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Σταθάκη για τα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ.Στασινός σημείωσε ότι «κάθε χρόνο 40.000-50.000 κατοικίες θα πρέπει να κάνουν εργασίες εξοικονόμησης ενέργειας αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος του 2030. Είναι πολύ δύσκολο να βρίσκονται κάθε χρόνο «Εξοικονομώ» με 400, 500, 600 εκατομμύρια ευρώ για να επιδοτούν αυτή τη διαδικασία προσθέτοντας ότι «αυτό που έχει να κάνει η Πολιτεία είναι να δώσει σημαντικά φορολογικά κίνητρα σε κάποιους για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε αυτές τις εργασίες, οι οποίες σίγουρα κάνουν απόσβεση πολύ γρήγορα. Αλλιώς η χώρα δεν θα πετύχει αυτόν τον στόχο». 
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο σταθμός Αγία Μαρίνα του Μετρό. Η παράδοση του νέου τερματικού σταθμού της γραμμής 3 προβλεπόταν αρχικά για το Σεπτέμβριο αλλά η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε καθυστέρηση τουλάχιστον 2 μηνών λόγω προβλημάτων στις εργασίες εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης της Siemens.
       
      Σύμφωνα με την εταιρία, κατά τις καθιερωμένες τελικές δοκιμές φάνηκε ότι απαιτούνται επί πλέον αναπροσαρμογές και προσθήκες στο σύστημα σηματοδότησης, για την βέλτιστη συνεργασία των νέων εγκατεστημένων συστημάτων με τα υφιστάμενα, αλλά και για την εξασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας στο υπό κατασκευή έργο προς Πειραιά.
       
      Ήταν η τελευταία από μία σειρά καθυστερήσεων που επηρέασε την παράδοση άλλων δύο επεκτάσεων του μετρό, προς Ανθούπολη αλλά και προς Ελληνικό στη γραμμή 2. Η κατασκευή της επέκτασης προς Αγία Μαρίνα μήκους μόλις 1,5 χλμ, έχει ολοκληρωθεί από τα μέσα του 2011 αλλά η παράδοσή της καθυστέρησε λόγω του σκανδάλου στο οποίο ενεπλάκη η SIEMENS, η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η προμήθεια του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών 2 και 3 του Μετρό.
       
      Ο σταθμός Αγία Μαρίνα βρίσκεται επί της Ιεράς Οδού, στο ύψος του Δημαρχείου Αιγάλεω (Google Maps). Η ονομασία του σταθμού κατά τη διάρκεια κατασκευής του ήταν Χαϊδάρι αλλά στη συνέχεια άλλαξε σε Αγία Μαρίνα (από την ονομασία της περιοχής), καθώς βρίσκεται για λίγα μόλις μέτρα εντός των ορίων του δήμου Αγίας Βαρβάρας (με μία έξοδο του σταθμού να βρίσκεται εντός των ορίων του δήμου Αιγάλεω). Αναμένεται να είναι ο τερματικός σταθμός της γραμμής 3 μέχρι το 2017 όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά.
       
      Μαζί με τον σταθμό του Μετρό, κατασκευάστηκε σταθμός μετεπιβίβασης ο οποίος διαθέτει χωρητικότητα για στάθμευση 380 Ι.Χ. οχημάτων
       
      Η διαδρομή από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 9 λεπτά, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας μετάβασης στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε 40 λεπτά. Ο σταθμός αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 νέους επιβάτες καθημερινά.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.athenstransport.com/2013/12/agia-marina-3/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην συμβολή του Υπερταμείου στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, στο συνέδριο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων.
      «Για το Υπερταμείο, που εκ του ιδρυτικού νόμου είναι διαχειριστής της δημόσιας περιουσίας, κορυφαία πρόκληση βεβαίως παραμένει η καταγραφή και αποτίμηση των ακινήτων της ΕΤΑΔ με στόχο την αποτελεσματική αξιοποίησή τους» όπως τόνισε ο ίδιος.
      «Δεν έχουμε κρύψει ότι είναι θέμα με δυσκολίες, καθώς η πλημμελής ενασχόληση, για δεκαετίες, του δημοσίου με την περιουσία του, συσσώρευσε προβλήματα. Παρά ταύτα, έγιναν κάποια σημαντικά βήματα, με πρώτο τον διαγωνισμό για 500 ακίνητα, για τα 109 των οποίων έγινε ολοκληρωμένη αποτίμηση. Επίσης, έχει ήδη αποφασιστεί, και η προκήρυξη αναμένεται σύντομα, η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για 36.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ» πρόσθεσε.
      Επιπλέον ανέφερε ότι προχωράει με εξαιρετικά αποτελέσματα η αξιοποίηση λιμανιών, ενώ στην τελική φάση βρίσκεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας και σε φάση προετοιμασίας για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.
      Ο επενδυτικός ρόλος του Υπερταμείου
      Σχετικά πρόσφατα, συνέχισε ο ίδιος, το Υπερταμείο άσκησε για πρώτη φορά τον επενδυτικό ρόλο του, με 10 εκατ. ευρώ σε ελληνικά εταιρικά ομόλογα και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν επενδυθεί, συνολικά, 51 εκατ. ευρώ. Ο επενδυτικός ρόλος του Υπερταμείου, τόνισε ο κ. Δημητριάδης, θα αποκτήσει νέα δυναμική με την λειτουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, που θα δημιουργηθεί τους προσεχείς μήνες με προοπτική να λειτουργήσει μέσα στο 2024, ως θυγατρική του.
      Τέλος, ανέφερε ότι είναι ήδη σε εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου, που θα αναλάβει την " προετοιμασία" και την "οικοδόμηση" του νέου Ταμείου.
      Τον Ιούνιο , επίσης , αναμένεται ο σχετικός νόμος για την ίδρυσή του. «Το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο θα επενδύει σε βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης, πάντα βέβαια με τον όρο της βιωσιμότητας που άλλωστε διαπνέει την πολιτική του. Με την ενεργοποίηση του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου αισιοδοξούμε ότι η συμβολή μας θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα, τέτοια που όντως θα επιτρέψουν στο Υπερταμείο να αναδειχθεί σε καθοριστικό αναπτυξιακό παράγοντα για την χώρα» κατέληξε ο κ. Δημητριάδης.
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τους Δήμους Μεγίστης, Ιθάκης, Καρπάθου-Κάσου, Σύρου-Ερμούπολης, Γρεβενών, Γρεβενών (2), Πάτμου, Λειχών, Λέρου, Αγαθονησίου, Καλυμνίων, Μάνδρας - Ειδυλλίας, Κεντρικών Τζουμέρκων, Αιγιαλείας Ήλιδας, Αγκίστρι-Αίγινας ξεκινά η εκπόνηση των πρώτων 12 Τοπικών Πολεοδομιών Σχεδίων της χώρας Η πρώτη προκήρυξη αφορά σε 12 Μελέτες, 45 Δημοτικές Ενότητες, προϋπολογισμού 14.352.660,98 ευρώ. Οι εν λόγω 12 Μελέτες χαρακτηρίζονται ως πιλοτικές και θα αποτελέσουν οδηγό για τους επόμενους κύκλους προκήρυξης διότι αφορούν σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από ποικιλία γνωρισμάτων (πχ νησιωτικές περιοχές, αστικές και περιαστικές, ορεινές, εθνικής σημασίας όπως η Μεγίστη κα).

      Ο συνολικός πολεοδομικός σχεδιασμός προϋπολογισμού €400 εκατ. θα καλύψει το 70% της επικράτειας, και περιλαμβάνει τοπικά πολεοδομικά σχέδια, ειδικά πολεοδομικά σχέδια, ζώνες υποδοχής συντελεστή, οριοθέτηση οικισμών, και χαρακτηρισμούς δημοτικών οδών.
      Μέχρι το 2025 θα λάβουν χώρα 4 κύκλοι αναθέσεων, οι οποίοι αναμένεται να καλύψουν συνολικά (χωρικά / γεωγραφικά) 768 Δημοτικές Ενότητες. Τα ΤΠΣ καθορίζουν χρήσεις γης, ορίζουν όρους δόμησης, οριοθετούν οικισμούς, οριοθετούν σχέδια πόλης, περιοχές προς πολεοδόμηση, προστατευόμενες περιοχές, περιοχές ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων, περιοχές ειδικών αστικών κινήτρων, οδικό δίκτυο, μεταφορές, κατασκευές και περιβαλλοντικά δίκτυα. Επιπλέον περιλαμβάνουν μέτρα για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, μέτρα για την υποστήριξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και διαχείριση των συνεπειών φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και προϋποθέσεις ή περιορισμούς που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και οργάνωση της περιοχής μελέτης.
      Τα ΤΠΣ θα ολοκληρωθούν σε τέσσερις κύκλους και κάθε μελέτη ΤΠΣ θα περιλαμβάνει τις εξής τέσσερις μελέτες: Την κύρια μελέτη, τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τη μελέτη εκτίμησης γεωλογικών κινδύνων, αλλά και γεωλογικής καταλληλότητας και την οριοθέτηση των ρεμάτων. Επιπλέον, περιλαμβάνονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, συνέπειες από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικές καταστροφές.
      Η αξιολόγηση της προτεραιοποίησης των Δημοτικών Ενοτήτων που θα ενταχθούν σε κάθε φάση υλοποίησης του προγράμματος έχει γίνει από επιτροπή που συστάθηκε από το ΥΠΕΝ τον περασμένο Μάρτιο και έχει γίνει βάσει των παρακάτω κριτηρίων:   αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και πιέσεις της Δημοτικής Ενότητας, όπως π.χ.: επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, προγραμματισμένη μεγάλη δημόσια επένδυση, ύπαρξη ή σχεδιασμός ολοκληρωμένης εδαφικής στρατηγικής / επένδυσης, έντονη οικοδομική δραστηριότητα κλπ. περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της Δημοτικής Ενότητας, από άποψη φυσικού, πολιτιστικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, όπως π.χ.: περιοχές εντός σχεδίου με πολύ υψηλές πυκνότητες, μεγάλες ελλείψεις σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, σημαντικές συγκεντρώσεις κτισμάτων, κατοικίας ή άλλων δραστηριοτήτων στις εκτός σχεδίου περιοχές, μεγάλος αριθμός αυθαίρετων κτισμάτων στις εντός και εκτός σχεδίου περιοχές, σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι ή μνημεία μέσα στον οικιστικό ιστό, πολύ αξιόλογα τοπία ή στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος που χρήζουν προστασίας και για τα οποία δεν υπάρχει σχετικό καθεστώς κλπ. κοινωνικά χαρακτηριστικά της Δημοτικής Ενότητας, όπως π.χ.: συγκεντρώσεις μειονοτικών ή/και ειδικών ομάδων πληθυσμού σε συγκεκριμένες περιοχές, οικιστικοί θύλακες με ομάδες πληθυσμού που εμφανίζουν / χαρακτηρίζονται από υψηλό ποσοστό ανεργίας και πολύ χαμηλά εισοδήματα, περιοχές υποδοχής προσφυγικών ροών κλπ.
      Κάθε ανάθεση ΤΠΣ θα περιλαμβάνει:

      α) Την κύρια μελέτη

      β) Τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)

      γ) Τη Μελέτη Εκτίμησης Γεωλογικών Κινδύνων και Γεωλογικής Καταλληλόλητας και

      δ)Τη Μελέτη Οριοθέτησης των Υδατορεμάτων

      Υπογραμμίζεται ότι στόχος του ΥΠΕΝ είναι η ολοκλήρωση μελετών με έκδοση βεβαίωσης ολοκλήρωσης και αξιολόγηση (ορόσημο RRF) για το 100% των αναθέσεων έως Δεκέμβριο 2025.
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η υπογραφή της υπουργικής απόφασης (ΥΑ) για την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) και τον καθορισμό του τιμήματος που θα πρέπει να καταβάλλουν όσοι επενδυτές προσφεύγουν σε αυτήν για την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικών αδειών. Επίσης, η νέα ΥΑ θα περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες για τη στελέχωση και τη λειτουργία της. Η ΚΥΔΟΜ θα  υπάγεται απευθείας στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα αφορά κτιριακές επενδύσεις, προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ και  άνω των 3.000 τετραγωνικών μέτρων.
      Η συγκεκριμένη ανάγκη δημιουργίας μια νέας υπηρεσίας δόμησης, υπό την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, στηρίχθηκε στη λογική των fast track αδειοδοτήσεων, οι οποίες συχνά «κολλάνε» στις Υπηρεσίες Δόμησης. Έχει δεχθεί ωστόσο μεγάλη κριτική, τόσο από τον τεχνικό κόσμο της χώρας, όσο και από την αντιπολίτευση, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος δημιουργίας …πελατειακών σχέσεων. Επίσης, είναι απορίας άξιον γιατί είναι απαραίτητη μια νέα υπηρεσία όταν ήδη λειτουργεί σε κεντρικό επίπεδο η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, στις αρμοδιότητες της ΚΥΔΟΜ περιλαμβάνονται:  
      -  έκδοση οικοδομικών αδειών για στρατηγικές επενδύσεις ή επενδύσεις  που στηρίζονται σε ευρωπαϊκούς πόρους, προϋπολογισμού άνω των 500.000 ευρώ ή για κτίρια άνω των 3.000 τ.μ.,
      -  προέγκριση, έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής άδειας, αν η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης στην οποία υπάγεται το έργο έχει καθυστερήσει για ένα τρίμηνο. 
      Εκτός από την ΚΥΔΟΜ, στις αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο, οι οποίες στοχεύουν στον επιτάχυνση και στον εκσυγχρονισμό του σχεδιασμού, καθώς και στην ασφάλεια δικαίου των επενδύσεων αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, μιλώντας σε  εκδήλωση για τις εξελίξεις σε θέματα που αφορούν στη χωροταξία και στις αδειοδοτήσεις επενδύσεων, την οποία διοργάνωσαν ο ΣΕΒ και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (ΣΒΘΣΕ). Σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται, μεταξύ άλλων,  ο ορισμός του Συντονιστή για τα νέα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, και η λειτουργία του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΧΩΘΑ) για την επίλυση διαφορών μεταξύ των σχεδίων στα διαφορετικά επίπεδα σχεδιασμού, αλλά και η σταδιακή ανάπτυξη του ενιαίου ψηφιακού χάρτη.
      Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε εκτενώς και στην ανάγκη ολοκλήρωσης του σχεδιασμού εντός της επόμενης πενταετία, μέσω της ανάθεσης και ολοκλήρωσης τόσο των νέων Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, όσο και των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) , για τη Βιομηχανία   και για τις Ορυκτές Πρώτες Ύλες.
      Στην ανάγκη άμεσης εκκίνησης των νέων Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος  και σε περιοχές προτεραιότητας για την ανάπτυξη της μεταποίησης  αναφέρθηκε και η πρόεδρος ΔΣ του ΣΒΘΣΕ Ελένη Κολιοπούλου προκειμένου να βελτιωθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον.  Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΣΕΒ, κ. Γιώργος Ξηρογιάννης, επεσήμανε ότι οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν ως προς τη χωροταξία και τις αδειοδοτήσεις για τη βιομηχανία και τη μεταποίηση διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις,  τόνισε ωστόσο ότι, μέσω της συνεργασίας με τους παραγωγικούς φορείς θα μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις.  
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εντός του Ιουλίου θα είναι έτοιμη η συμφωνία χρηματοδότησης για τη δημιουργία Ταμείου Υποδομών στη χώρα μας, τον Σεπτέμβριο θα γίνει η σχετική συνεργασία με τις εμπορικές τράπεζες και τέλος του τρέχοντος έτους θα τρέξει.
       
      Οπως επισήμανε ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, του υπουργείου Οικονομίας, Παναγιώτης Κορκολής, "μέσω του Ταμείου Υποδομών θα παρέχεται φτηνή χρηματοδότηση για την υλοποίηση έργων με έμφαση στην ενέργεια και το περιβάλλον", ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ - ΜΠΕ σημείωσε ότι σε αυτό θα συμμετέχει με €200 εκατ. η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ίσο ποσό θα προέρχεται από το πακέτο Γιούνκερ και άλλα €200 εκατ. από το ΕΣΠΑ.
       
      Μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία του στην ημερίδα ο κ. Κορκολής έδωσε την ψήφο εμπιστοσύνης της ελληνικής κυβέρνησης στην κυκλική οικονομία, τονίζοντας ότι έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα σχέδιά της, ενώ σημείωσε ότι η υιοθέτηση των πρακτικών της θα οδηγήσει σε νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη, που αποτελούν βασικά ζητήματα για τη χώρα μας.
       
      Επιπλέον ο ίδιος ανέφερε ότι για τη διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων προβλέπονται μέσω ΕΣΠΑ και άλλων περιφερειακών προγραμμάτων κονδύλια ύψους €2 δισ. και τόνισε ότι "βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με την ΕΤΕπ προκειμένου να προστεθούν επιπλέον πόροι".
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Suntoma_to_Tameio_Ypodomon_me_archiko_kefalaio_%E2%82%AC600_ekat/#.WSKfZeuLS70
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε συνέχεια δηλώσεων, δημοσιευμάτων και ανακοινώσεων αναφορικά με την εγκυρότητα των βεβαιώσεων των μηχανικών, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος κ. Γεώργιος Ρούσκας μετά από σχετική απόφαση του Οργάνου, δήλωσε:
      Είναι αναμφισβήτητο ότι οι μηχανικοί υπηρετούν το θεσμικό τους ρόλο στις δικαιοπραξίες επί ακινήτων, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα των τεχνικών στοιχείων των ακινήτων που μεταβιβάζονται. Αποδέκτες των σχετικών βεβαιώσεων και πιστοποιητικών που εκδίδονται από τους μηχανικούς είναι οι συμβολαιογράφοι.
      Μετά την έναρξη ισχύος της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης ιδιοκτησίας, αποκαλύπτεται ότι από τις 2.106.181 δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων και 3.069.165 βεβαιώσεις μηχανικών από το 2011 έως 14.02.2023, ένας μεγάλος αριθμός από αυτές, η ακρίβεια του οποίου είναι σε γνώση του ΤΕΕ λόγω της σχετικής πλατφόρμας που το ίδιο τηρεί, είναι ανακριβείς.
      Οι ανακριβείς αυτές δηλώσεις αφορούν σε έναν εξίσου μεγάλο αριθμό μεταβιβαστικών συμβολαιογραφικών πράξεων από τις δεκάδες χιλιάδες που έχουν γίνει από το 2011 μέχρι σήμερα.
      Αυτό έχει ως άμεση προβλεπόμενη εκ του νόμου συνέπεια την ακυρότητα των πράξεων αυτών και δημιουργεί την ανάγκη επανάληψης όλων αυτών των συμβολαιογραφικών πράξεων, προκειμένου να προσαρτηθούν σε αυτές ορθές υπαγωγές και βεβαιώσεις των μηχανικών.
      Επομένως, στις περιπτώσεις αυτές, ενώ κατά τα λοιπά έχει ακολουθηθεί από τον συμβολαιογράφο η νόμιμη διαδικασία σύνταξης της συμβολαιογραφικής πράξης μεταβίβασης, εν τούτοις ο αγοραστής, ο λαμβάνων την γονική παροχή ή ο δωρεοδόχος δεν έχει νομικώς αποκτήσει τα μεταβιβαζόμενα σε αυτόν εμπράγματα δικαιώματά του, λόγω της ακυρότητας των πράξεων αυτών που έχει προκληθεί από τις ανακριβείς – εσφαλμένες υπαγωγές και βεβαιώσεις των μηχανικών. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της απόγνωσης, στην οποία περιέρχεται εις εκ των συμβαλλομένων στην συμβολαιογραφική πράξη προσώπων, ιδίως όταν έχει καταβληθεί τίμημα.
      Η κατάσταση αυτή επιβαρύνεται όταν ο μεταβιβάζων είναι «άφαντος», αποβιώσας ή αδυνατεί να προσκομίσει τα αναγκαία για την επανάληψη της συμβολαιογραφικής πράξης έγγραφα όπως λ.χ. φορολογική ή/και ασφαλιστική ενημερότητα (συνηθέστατο φαινόμενο στην εποχή μας).
      Αλήθεια είναι ότι υπήρξαν επιτυχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, βελτιωτικές των νόμων περί αυθαιρέτων, απότοκες της αγαστής συνεργασίας της Ελληνικής Συμβολαιογραφίας και του ΤΕΕ. Μεταξύ των μηχανικών και των συμβολαιογράφων υφίσταται μεν συνεργασία όμως οι τελευταίοι ούτε έχουν την σχετική αρμοδιότητα ούτε μπορούν εκ του αντικειμένου να ελέγξουν το περιεχόμενο της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και των σχετικών βεβαιώσεων και πιστοποιητικών.
      Επομένως, στο πνεύμα αυτό, απαιτείται η συνεργασία όλων μας, με σύγχρονες, απόλυτα νόμιμες και θεσμικές διαδικασίες, θέτοντας σαφείς και νομικά στέρεες βάσεις και για το μέλλον, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα ότι, χιλιάδες, σήμερα, ακίνητα έχουν τεθεί ή πρόκειται στο εγγύς μέλλον να τεθούν εκτός συναλλαγής και να προωθήσουμε άμεσα την ενδεδειγμένη νομοθετική ρύθμιση για την λύση του ζητήματος που και οι δύο πολύ καλά γνωρίζουμε. Επιδίωξή μας είναι όχι η στείρα αντιπαράθεση, όχι η εκστόμιση υποτιμητικών εκφράσεων, όχι η σύγκρουση για την σύγκρουση αλλά η λύση του κοινωνικού προβλήματος, την ύπαρξη του οποίου και οι δύο γνωρίζουμε.
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ανακοίνωση της η Συντονιστική Επιτροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων αναφέρει:
      Αγαπητοί συνάδελφοι,
      “Παρόλα τα αιτήματα της ΣΕΣΣΕ για την παράταση της δυνατότητας ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων μέσω της βεβαίωσης μηχανικού χωρίς την υποχρέωση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / οριζοντίου ιδιοκτησίας, το αρμόδιο Υπουργείο δεν προέβη στην αναγκαία νομοθετική ρύθμιση.
      Συνεπώς, για όλες τις πράξεις της παρ. 1 του άρθρου 83 Ν. 4495/2017 απαιτείται η σύνταξη Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Οριζοντίου ιδιοκτησίας.”
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αεροπλάνο της ταϊβανέζικης εταιρίας TransΑsia Airways με 58 επιβαίνοντες έπεσε σε ποτάμι στην Ταϊπέι νωρίς σήμερα το πρωί, με αποτέλεσμα εννέα άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, 17 να έχουν διασωθεί, ενώ άλλοι έχουν παγιδευτεί στα συντρίμμια, μετέδωσαν τοπικά τηλεοπτικά δίκτυα.
       
      Μεταξύ των επιβαινόντων είναι 31 κινέζοι τουρίστες, ανακοίνωσε η υπηρεσία τουρισμού της Ταϊβάν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=6BIsUCQEv_8
       
       
      Το ATR 72-600 της TransΑsia πραγματοποιούσε εσωτερική πτήση όταν γύρω στις 05.00 ώρα Ελλάδας, μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του, προσέκρουσε σε οδική γέφυρα πριν συντριβεί σε παρακείμενο ποτάμι. Όσοι διασώθηκαν διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο.
       
      Το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο του Σονγκσάν στην Ταϊπέι με προορισμό το νησί Κινμέν.
       
      Σωστικά συνεργεία έχουν σπεύσει στην περιοχή. Τηλεοπτικές εικόνες δείχνουν διασώστες να στέκονται πάνω στα συντρίμμια του αεροσκάφους προσπαθώντας να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες χρησιμοποιώντας σχοινιά και να μεταφέρουν τους διασωθέντες, μεταξύ τους δύο παιδιά, με σωσίβιες λέμβους μέχρι την ακτή.
       
      Είναι το δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα που σημειώνεται σε αεροσκάφος της ίδιας εταιρίας μέσα σε μερικούς μήνες.
       
      Στις 23 Ιουλίου, αεροσκάφος της TransΑsia με 54 επιβάτες και τέσσερα μέλη πληρώματος συνετρίβη σε νησί του τουριστικού αρχιπελάγους Πενγκού, στα ανοικτά των δυτικών ακτών της Ταϊβάν.
       
      Σαράντα οκτώ άνθρωποι, από τους οποίους δύο Γαλλίδες, σκοτώθηκαν στο δυστύχημα αυτό που σημειώθηκε εξαιτίας των ιδιαίτερα δυσμενών καιρικών συνθηκών και δέκα επέζησαν. Ο τυφώνας Μάτμο που συνοδευόταν από ισχυρούς ανέμους και σφοδρές βροχοπτώσεις σάρωνε τότε την περιοχή.
       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/95203/Ennea-nekroi-apo-suntribi-aeroskafous-tis-TransAsia-Airways-se-potami---Binteo-apo-tin-ptosi-kobei-tin-anasa
    17. Επικαιρότητα

      AlexisPap

      Συντρίμμια που ξέβρασε η θάλασσα σε ακτή της νήσου Ρεϋνιόν, ανατολικά της Μαδαγασκάρης, παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες με τα πτερύγια καμπυλότητας του αεροσκάφος Β777, και θα μπορούσαν να προέρχονται από την πτήση ΜΗ370.
       

       

      Πηγή: http://blog-peuravion.fr/2015/07/a-t-on-retrouve-les-premiers-debris-du-mh370/
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της πιθανής νέας συμφωνίας και ήδη καταγράφονται οι πρώτες 30 απολύσεις, «μακριά και πέρα από κάθε προσέγγιση σεβασμού των εργασιακών δικαιωμάτων», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό κομμάτι του έργου. Οι απολύσεις φέρεται πως ανακοινώθηκαν προφορικά, αλλά δεν έχουν εκτελεστεί προς στιγμήν λόγω του κάπιταλ κοντρόλ, διότι δεν μπορεί να καταβληθεί η αποζημίωση.
       
       
      Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρη Κυπριανίδη, «όσοι συνάδελφοι δεν μπήκαν στη διαδικασία να συμμορφωθούν με τις προφορικές, αναγκαστικές άδειες, οι οποίες υποβλήθηκαν προσχηματικά από την κοινοπραξία, με σκοπό την τεχνητή διατήρηση στη ζωή του αρχαιολογικού τμήματος, του τελευταίου ζωντανού κομματιού του πολύπαθου έργου, απολύονται». Διαφαίνεται μάλιστα πως θα ακολουθήσουν όλοι όσοι επιστρέψουν από τις άδειές τους, αφού το όλο σκηνικό δεν μαρτυρά τίποτε άλλο παρά την παραδοχή πως το έργο πλέον ναυάγησε...
       
      Στην κατάσταση που βρίσκεται η κυβέρνηση, φως στις διαπραγματεύσεις για τη συνέχιση του έργου δεν υπάρχει, η συζήτηση των προηγούμενων εβδομάδων στην επιτροπή της Βουλής σταμάτησε εν μέσω δημοψηφίσματος και φυσικά το όλο έργο είναι προφανές πως έφτασε στο σημείο μηδέν. «Καλούμε την κοινοπραξία να ανακαλέσει τις προγραμματιζόμενες απολύσεις. Καλούμε τόσο το υπουργείο Εργασίας να παρέμβει και να μην επιτρέψει αυτή την αυθαιρεσία όσο και το υπουργείο Υποδομών και την Αττικό Μετρό να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στο έργο» αναφέρουν οι εργαζόμενοι. Πριν από μερικές μέρα η κοινοπραξία επέβαλε υποχρεωτική άδεια για όλους τους εργαζόμενους, ενώ παραμένουν απλήρωτοι για δύο μήνες.
       
      Στο αρχείο
       
      Στο μεταξύ, στο αρχείο τίθεται, με απόφαση του εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης-αρμόδιου για θέματα διαφθοράς, Αργύρη Δημόπουλου, η μηνυτήρια αναφορά που είχαν καταθέσει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ορφανοτροφείων Ελλάδος και το σωματείο «Οι φίλοι του Παπάφη», καταγγέλλοντας παράνομη εγκατάσταση εργοταξίου του Μετρό Θεσσαλονίκης στο προαύλιο του «Παπαφείου» ορφανοτροφείου Θεσσαλονίκης.
       
      Υστερα από πολύμηνη έρευνα του ΣΔΟΕ, φαίνεται ότι δεν προέκυψαν αξιόποινες πράξεις ούτε όσον αφορά την εμπλοκή του μητροπολίτη Ανθιμου, όπως καταγγελλόταν, ούτε την εμπλοκή αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. ότι παρέβησαν το καθήκον τους και επέτρεψαν την εγκατάσταση του εργοταξίου. Κατόπιν αυτών η υπόθεση αρχειοθετείται.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2015/07/blog-post_16.html#.VaiewvntlBc και http://www.efsyn.gr/arthro/den-perimenoyn-oyte-ti-nomothetisi-apo-ti-voyli
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μεταποίηση τροφίμων, τουρισμός, εξορυκτικές δραστηριότητες και εστίαση είναι οι τέσσερις τομείς της οικονομίας από τους οποίους θα ξεκινήσει η απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης με στόχο η έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας (υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι κλπ.) να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2016.
       
      Αυτό αποφασίστηκε σε συνεδρίαση της Ομάδας Διαχείρισης Έργου για την απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας, επικεφαλής της οποίας και συντονιστής είναι ο γεν. γραμματέας Βιομηχανίας Ευστράτιος Ζαφείρης. Οι τέσσερις κλάδοι που επελέγησαν κατά προτεραιότητα καλύπτουν συνολικά το 40% των οικονομικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου, αλλά και αντίστοιχο ποσοστό της συνολικής επιχειρηματικότητας της χώρας.
       
      Η σύσταση της Ομάδας έγινε με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν.4262/2014 και έχει ως σκοπό τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση και την προώθηση των αναγκαίων δράσεων για την εφαρμογή του νόμου. Η βασική φιλοσοφία του νόμου προβλέπει την καταρχήν αδειοδότηση με ευθύνη του επενδυτή και αυστηρό εκ των υστέρων σύστημα ελέγχου.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%83%CF%8D%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%88%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BF/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύσκεψη για τις εκκρεμότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα. Στη χθεσινή σύσκεψη, συμμετείχαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης, ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης και η αν. υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη. Επίσης συμμετείχε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας.
      "Οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή υπάρχει ανάδοχος, θα προχωρήσουν αλλά με κατεύθυνση την μεγιστοποίηση του δημοσίου συμφέροντος και την ενδεχόμενη αύξηση του ποσοστού στα κοινοπρακτικά σχήματα παραχώρησης του Δημοσίου. Ταυτόχρονα, όσες ιδιωτικοποιησεις βρίσκονται στο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας θα επαναξεταστούν πλήρως" αναφέρει το capital.gr.
       
      Ωστόσο, όπως τονίζει "κοινός παρονομαστής παραμένει η προσπάθεια της ελληνικής πολιτείας να ενισχύσει τη συμμετοχή της στις αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Ως αποτέλεσμα και σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρθηκαν κατά τη σύσκεψη στο Μαξίμου η αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (με ανάδοχο την κοινοπραξία Fraport-Slentel) ύψους 1,2 δισ., του Ελληνικού (με ανάδοχο την Lamda Development) ύψους 915 εκατ. ευρώ και της παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος (με τον ΟΠΑΠ ανάδοχο) ύψους 40 εκατ. δεν θα σταματήσουν. Ωστόσο, το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αντλήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερα οφέλη από την διαδικασία της παραχώρησης των κρατικών περιουσιακών στοιχείων.
       
      Επίσης, υπό αναθεώρηση εκ θεμελίων αναμένεται να τεθούν η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στον ΟΛΠ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
       
      Πηγή:
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το ΥΠΕΝ με απόφασή του προχώρησε στη σύσταση και συγκρότηση ενδεκαμελούς Επιτροπής Συντονισμού για την επικαιροποίηση της εθνικής νομοθεσίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
       
      Σκοπός της Επιτροπής είναι η επικαιροποίηση της εθνικής νομοθεσίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων και, κατά προτεραιότητα:
       
      -ο προσδιορισμός των βέλτιστων από πλευράς κόστους επιπέδων ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και δομικών στοιχείων (άρθρο 5 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ και του ν.4122/2013),
       
      -η αναθεώρηση των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης (άρθρο 3 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ και άρθρο 4 του ν.4122/2013) και
       
      -η κατάρτιση εθνικού σχεδίου αύξησης του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ και του Ν.4122/2013).
      Έργο της Επιτροπής είναι η διατύπωση εισήγησης προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με:
       
      -τον καθορισμό των κτιρίων αναφοράς (τυπικών κτιρίων) του παραρτήματος III της οδηγίας 2010/31/ΕΕ
      -τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης του παραρτήματος III της οδηγίας 2010/31/ΕΕ, που πρέπει να εκτι΅ώνται για τα κτίρια αναφοράς ΅ε στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων
      -τα βέλτιστα από πλευράς κόστους επίπεδα ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και δομικών στοιχείων
      -την αναθεώρηση της μεθοδολογίας υπολογισμού και των ελάχιστων απαιτήσεων για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων, όπως αυτές καθορίζονται με τον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ) και εξειδικεύονται με τις Τεχνικές Οδηγίες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΟΤΕΕ),
      -τον πρακτικό ορισμό των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
      -το εθνικό σχέδιο για την αύξηση των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
      -την τροποποίηση του Ν.4122/2013 και των εκδιδόμενων κατ' εξουσιοδότηση αυτού διοικητικών πράξεων.
       
      Η επιτροπή θα στελεχώνεται από τους:
       
      α) Βερροιόπουλος Μιχαήλ του Αντωνίου με Α∆Τ ΑΕ105961, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως Πρόεδρος της Επιτροπής, με αναπληρωτή τον Αθανασίου ∆ημήτριο του Βησσαρίωνα με Α∆Τ ΑΖ541983, υπάλληλο του ΥΠΕΝ, αποσπασμένο στο Γραφείο Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      β) Σίτα Βασιλική του Κωνσταντίνου με Α∆Τ Φ040440, Προϊσταμένη της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΥΠΕΝ, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτές: (α) το Σουρή Γεώργιο με Α∆Τ Χ204140, Προϊστάμενο του Τμήματος Ενεργειακής Αποδοτικότητας της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας και (β) τη Γαλάτη Αγγελική με Α∆Τ ΑΕ039257, υπάλληλο της ίδιας ∆ιεύθυνσης.
      γ) Αντωνακοπούλου Νικολία του Αντωνίου με Α∆Τ Τ864968, υπάλληλος της ∆ιεύθυνσης Αρχιτεκτονικής Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή το Γκούντουβα Βασίλειο του Αριστείδη με Α∆Τ Ξ173953, υπάλληλο της ίδιας ∆ιεύθυνσης.
      δ) Στασινός Γεώργιος του Νικολάου με Α∆Τ ΑΚ704950, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή το ∆ούκα Χρυσόστο΅ο του Χρήστου με Α∆Τ Χ135720, μέλος του ΤΕΕ.
      ε) Κίλιας Βασίλειος του ∆η΅ητρίου με Α∆Τ Χ012048, Γενικός ∆ιευθυντής ΚΑΠΕ, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτές: (α) τη Τζανακάκη Ευτέρπη του Ιωάννη-Μίνωα με Α∆Τ ΑΙ101548, προσωρινά ασκούσα καθήκοντα Προϊσταμένου του Τμήματος Κτιρίων της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΚΑΠΕ, (β) τον Ανδρουτσόπουλο Ανδρέα του Βασιλείου με Α∆Τ Φ069065, υπεύθυνο Εργαστηρίου Ενεργειακών Μετρήσεων της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΚΑΠΕ και (γ) το Γιαννακίδη Γεώργιο του Παναγιώτη με Α∆Τ ΑΕ023548, υπεύθυνο Εργαστηρίου Ανάλυσης Ενεργειακής Πολιτικής της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακής Πολιτικής και Σχεδιασμού του ΚΑΠΕ.
      στ) Μπαλαράς Κωνσταντίνος του Αγγελή με Α∆Τ Χ055146, ∆ιευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΙΕΠΒΑ) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), ως τακτικό ΅έλος, ΅ε αναπληρώτρια τη ∆ασκαλάκη Ελένη του Γεωργίου ΅ε Α∆Τ Χ055145, κύρια ερευνήτρια του ΙΕΠΒΑ του ΕΑΑ.
      ζ) Πάνου Θεόδωρος του Αναστασίου ΅ε Α∆Τ ΑΚ123712, Προϊστά΅ενος του Τ΅ή΅ατος Κατασκευών και ∆ο΅ικών Υλικών της ∆ιεύθυνσης Τυποποίησης του ΕΛΟΤ Α.Ε., ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Ευθυμιάδη Απόστολο του Ιωάννη με Α∆Τ ΑΖ083886, τεχνικό υπεύθυνο της Τεχνικής Επιτροπής ΕΛΟΤ/ΤΕ 101 «Τυποποίηση ενεργειακής επίδοσης κτιρίων».
      η) Κατσαρός Μιλτιάδης του Γεωργίου με Α∆Τ ΑΑ079065, Λέκτορας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Καραδήμα Κωνσταντίνο του Αγγελου με Α∆Τ Ρ111020, Αναπληρωτή Καθηγητή της ίδιας Σχολής.
      θ) Καρέλλας Σωτήριος του Γεωργίου με Α∆Τ ΑΕ139463, αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Πάλλη Πλάτωνα του Βασιλείου ΅ε Α∆Τ ΑΕ107402, υπ. διδάκτορα ΕΤΕΠ ΠΕ της ίδιας Σχολής.
      ι) Αραβαντινός ∆ημήτριος του Γεωργίου με Α∆Τ ΑΗ651118, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτρια τη Τσικαλουδάκη Αικατερίνη με Α∆Τ ΑΜ275051, Επίκουρη Καθηγήτρια της ίδιας Σχολής.
      ια) Καραβασίλη Μαργαρίτα του Ισίδωρου με Α∆Τ ΡΟ39297, ειδική εμπειρογνώμονας σε θέματα ενεργειακής αποδοτικότητας, ως τακτικό ΅έλος, με αναπληρωτή το Γκόνη Νικόλαο του Χρήστου με Α∆Τ ΑΙ691066, ειδικός εμπειρογνώμονας σε θέματα ενεργειακής αποδοτικότητας κτιρίων.
       
      Για τη Γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής ορίζεται ο Γρηγοριάδης Γρηγόριος του Κωνσταντίνου με Α∆Τ ΑΚ781168, υπάλληλος της ∆ιεύθυνσης Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας, αποσπασ΅ένος από τη ∆.Ε.∆.∆.Η.Ε. Α.Ε., με αναπληρώτρια την Κουμεντάκου Αικατερίνη του Στεφάνου με Α∆Τ ΑΚ613509, υπάλληλο της ίδιας ∆ιεύθυνσης.
      Δείτε όλη την απόφαση εδώ
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.