Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4617 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Υπουργείο Εσωτερικών κατανέμει πιστώσεις των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Δήμων για επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων για το τρέχον έτος:
       
      Κατανέμονται από το λογαριασμό του υπουργείου 20 εκατομμύρια σε Δήμους της χώρας για την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων. Η κατανομή ανά δήμο γίνεται με κριτήρια τον αριθμό των τμημάτων των σχολικών κτιρίων κατά 30% και τον αριθμό των μαθητών κατά 70%, σύμφωνα με στοιχεία σχολικού έτους 2012-2013 για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 2011-2012 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της "Ελληνικής Στατιστικής Αρχής" και του Συντονιστικού Γραφείου Μειονοτικών Σχολείων.
       
      Δείτε την υπουργική απόφαση και το σχετικό πίνακα κατανομής των πόρων.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=12459
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την Παρασκευή ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια με εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Ικονίου και συγκεκριμένα από τον Προβλήτα 2 της COSCO. Τα εμπορεύματα αυτά μέσω του σιδηρόδρομου θα φτάνουν πλέον σε όλη την Ευρώπη κάνοντας τα Ελληνικά Λιμάνια που είναι συνδεδεμένα με τον Σιδηρόδρομο σε ισχυρούς παίκτες για την διακίνηση των εμπορευμάτων.
       
      Το ypodomes.com εξασφάλισε για εσάς δύο από τις πρώτες φωτογραφίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό ..την Ευρώπη.
       
       
      Πλέον και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινώντας την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων εισέρχεται δυναμικά στις εμπορευματικές μεταφορές ενδυναμώνοντας κατά μεγάλο βαθμό την αξία της ενώ το λιμάνι του Πειραιά θα λειτουργήσει ως "μαγνήτης" για τις εταιρείες που θέλουν να διακινήσουν τα εμπορεύματα τους γρήγορα σε όλη την Ευρώπη.
       

       

       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/25584-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CF%8C-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%89%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ισχυρή σεισμική δόνηση σημειώθηκε λίγο πριν από τις 4 το απόγευμα της Κυριακής στη Δυτική Ελλάδα και έγινε αισθητή έως την Αθήνα και σε άλλες περιοχές.
       
      Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κάνει λόγο για σεισμό 5,8 βαθμών, στις 15:55, 279 χλμ. δυτικά της Αθήνας, με επίκεντρο βόρεια από το Αργοστόλι, και με εστιακό βάθος 17 χιλιόμετρα.
       
      Προς το παρόν έχουν αναφερθεί ζημιές στο οδικό δίκτυο της Κεφαλονιάς.
       
      Το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο μιλά για δόνηση 6 βαθμών 293 χλμ. δυτικά της Αθήνας και 10 χλμ βορειοδυτικά του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά, με εστιακό βάθος 24 χιλιόμετρα.
       
      Λίγα λεπτά αργότερα, στις 16:08 ακολούθησε νέα δόνηση 4,4 βαθμών, με το ίδιο επίκεντρο. Σύμφωνα με το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο ακολούθησαν άλλες τρεις δονήσεις έως τις 16:32 μεγέθους 3,7 έως 4,2 βαθμών.
       

       
      Με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, μεταβαίνει με στρατιωτικό ελικόπτερο στην Κεφαλονιά.
       
      Ο σεισμός έγινε αισθητός στην Πελοπόννησο, σε πολλές πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, στην Αθήνα, την Καρδίτσα και τη Λάρισα.
       
      Η μεγάλη διάρκεια του σεισμού αναστάτωσε τους κατοίκους σε Πάτρα, Κ.Αχαΐα, Αμαλιάδα, Πύργο, Μεσολόγγι και άλλες περιοχές της Αχαΐας, της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας, που βρίσκονται κοντά στο Ιόνιο πέλαγος.
       
      Οχήματα της πυροσβεστικής πραγματοποιούν περιπολίες και στους τρεις νομούς της Δυτικής Ελλάδος, προκειμένου να διαπιστώσουν τυχόν ζημιές από τη σεισμική δόνηση. Δεν έχουν αναφερθεί ζημιές στην Πελοπόννησο.
       
      Παρακολουθείτε τη σεισμική δράση από τον χάρτη στο Michanikos.gr εδώ: http://www.michanikos.gr/live-earthquakes.html
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231290234
    4. Επικαιρότητα

      dimitris GM

      Με την υπ΄ αριθμ. 2307/2014 απόφασή της, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό το Μνημόνιο ΙΙ (νόμος 4046/2012) μόνο κατά το σκέλος που αφορά την κατάργηση της δυνατότητας των σωματείων να καταφεύγουν μονομερώς σε διαιτησία, μετά την αποτυχία να συναφθεί συλλογική σύμβαση εργασίας.
       
      Αντίθετα η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι δεν είναι αντίθετα στο Σύνταγμα, τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τα άλλα μέτρα που προβλέφθηκαν για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα από το Μνημόνιο ΙΙ, όπως είναι η μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 22% και κατά 32% για τους νέους κάτω των 25 ετών, η κατάργηση του επιδόματος γάμου, η κατάργηση της υπογραφής των εθνικών γενικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (κατώτερες αποδοχές) μετά από διαπραγματεύσεις εργοδοτών και εργαζομένων (ΣΕΒ-ΓΣΕΕ), η λεγόμενη «μετενέργεια», κ.λπ.
       
      Οι Σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν ως αβάσιμους για «λόγους υπέρτερου κοινωνικού συμφέροντος» όλους τους ισχυρισμούς της Γ.Σ.Ε.Ε., της Ο.Τ.Ο.Ε., των άλλων Οργανώσεων, κ.λπ. που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, εκτός από αυτούς που αφορούν την διαιτησία.
       
      Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η κατάργηση της μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία για την επίλυση εργασιακών θεμάτων (αύξηση αποδοχών, επιδόματα, άδειες, αργίες, κ.λπ.).
       
      Αναλυτικότερα, κρίθηκε ότι το άρθρο 3 της Π.Υ.Σ. 6/2012 με το οποίο ορίσθηκε ότι «η προσφυγή στην διαιτησία προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση συμφωνία των μερών, αντίκειται στο άρθρο 22 παράγραφος 2 του Συντάγματος και ως εκ τούτου είναι ακυρωτέα».
       
      Αντίθετα, με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ επανήλθε η διαιτησία στο παλαιό νομοθετικό καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο μπορούσαν να πηγαίνουν στην διαιτησία προς επίλυση όλα τα θέματα των εργασιακών σχέσεων και όρων (μισθοί, επιδόματα, άδειες, κ.λπ.). Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματική τη ρύθμιση τόσο της Π.Υ.Σ. 6/2012, όσο και του νόμου 3899/2010 που περιόριζε τη διαιτησία αποκλειστικά μόνο στον καθορισμό του βασικού μισθού και ημερομισθίου.
       
      Να σημειωθεί ότι η διαιτησία είναι ένας μηχανισμός επίλυσης συλλογικών διαφορών εργασίας σε περίπτωση αποτυχίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
       
      Συγκεκριμένα, με την προϊσχύουσα νομοθεσία, αν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ οργανώσεων εργοδοτών και εργαζομένων δεν κατέληγαν σε κοινή συμφωνία, οποιοδήποτε από τα δύο μέρη είχε τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη διαδικασία διαιτητικής επίλυσης της διαφοράς ώστε να ρυθμιστούν οι όροι αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων, είτε του κλάδου, τον οποίο αφορούσε η διαφορά, είτε του συνόλου των εργαζομένων, αν αντικείμενο της διαφοράς ήταν η σύναψη εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
       
      Με την 6/2012 Π.Υ.Σ. καταργήθηκε η δυνατότητα αυτή έτσι ώστε, σε περίπτωση κατά την οποία η συλλογική διαφορά δεν κατέληγε σε συμφωνία, δεν υπήρχε δυνατότητα να επιβληθούν γενικοί όροι εργασίας, υποχρεωτικοί για τους εργοδότες. Η ακύρωση της σχετικής διάταξης της Π.Υ.Σ. έχει ως συνέπεια να επανέρχεται σε ισχύ το παλαιότερο καθεστώς ως προς το θέμα αυτό.
       
      Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2012 είχαν προσφύγει στο ΣτΕ μεταξύ των άλλων, η Γ.Σ.Ε.Ε., η Ο.Τ.Ο.Ε., η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.Σ.Υ.), Σύλλογοι τραπεζοϋπαλλήλων (Γενικής Τραπέζης Ελλάδος, Τράπεζας Αττικής και στη Marfin-Εγνατία Τράπεζα), καθώς και άλλα σωματεία εργαζομένων από διάφορους χώρους.
       
      Στη συνέχεια στις 7 Δεκεμβρίου 2012 συζητήθηκε η υπόθεση ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ. Πρόεδρος ήταν ο Κωνσταντίνος Μενουδάκος, εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Ηρακλής Τσακόπουλος και συμμετείχαν συνολικά 31 δικαστές.
       
      Εξ αυτών, δύο ήταν αντιπρόεδροι (Αθανάσιος Ράντος και Δημοσθένης Πετρούλιας), τρεις ήταν πάρεδροι χωρίς δικαίωμα ψήφου και δύο σύμβουλοι Επικρατείας ήταν αναπληρωματικοί.
       
      Τον Απρίλιο του 2013 πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη των δικαστών κεκλεισμένων των θυρών. Η υπόθεση έμεινε στα χέρια του εισηγητή 19 μήνες και σήμερα δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση.
       
      Να σημειωθεί ότι στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για το Μνημόνιο Ι (απόφαση 668/2012) συμμετείχαν 55 δικαστές.
       
      Πηγή: http://www.zougla.gr/greece/article/vomva-apo-to-ste-sintagmatikes-i-perikopes-mis8on
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύμφωνο συνεργασίας για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και της υλοποίησης του έργου «Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης» υπογράφουν την Πέμπτη πέντε δήμαρχοι, ισάριθμες εταιρείες και ένα ερευνητικό ινστιτούτο. Στόχος του συμφώνου είναι η από κοινού δράση των φορέων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για την ωρίμανση του έργου, από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και η ένταξη της υλοποίησής του σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2007-2013 και του επόμενου (ΣΕΣ 2014-2020) ή σε άλλο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό μέσο της ΕΕ ή της Ελλάδας.
       
      Το σύμφωνο υπογράφουν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Δέλτα, Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου, Στάθης Λαφαζανίδης, Παύλου Μελά, Διαμαντής Παπαδόπουλος και Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, οι εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, η Μητροπολιτική Αναπτυξαική Θεσσαλονίκης ΑΕ, ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών / Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Στη συνάντηση έχει προσκληθεί ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
       
      Πού θα κάνει στάση ο δυτικός προαστιακός;
       
      Μεταξύ άλλων, το προτεινόμενο προς ωρίμανση έργο θα περιλαμβάνει την ανακατασκευή και την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων, ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το λιμάνι.
       
      Επίσης, το έργο προβλέπει τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS», καθώς και την κατασκευή 11 ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις: Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (Διαβατά), Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο – Κορδελιό), Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος), σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία», εμπορικό κέντρο “City Gate”, Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος), Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι), Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη), Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη) και στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (τερματικοί σταθμοί)._
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση τιμών ακινήτων παγκοσμίως κατέγραψε Ελλάδα στο τέταρτο τρίμηνο του 2013, σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ).
       
      Συγκεκριμένα, πρώτη στη σχετική κατάταξη βρίσκεται η Ινδία με πτώση 9,1%, ενώ ακολουθούν η Ελλάδα με -7,02%, η Ιταλία με -6,54%, η Κύπρος με -6,48% και η Κροατία με -6,35%.
       
      Αντίθετα, οι Φιλιππίνες (+10,56%), το Χονγκ Κόνγκ (+10,25%) η Νέα Ζηλανδία (+9,1%), η Κίνα (+9,1%) και η Κολομβία (+8,1%) είναι οι πέντε χώρες που εμφάνισαν τις μεγαλύτερες αυξήσεων τιμών.
       
      Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι τιμές κατοικιών σε σχέση με το συνολικό κόστος της ενοικίασης στην Ελλάδα αποκλίνουν κατά 16,3% από τον ιστορικό μέσο όρο.
       
      Η έρευνα του ΔΝΤ βασίζεται σε στοιχεία του ΟΟΣΑ, του Global Property Guide, του μελετητικού οίκου Haver Analytics και υπολογισμούς του ίδιου του διεθνούς οργανισμού και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Τιμών με στόχο την αποφυγή «φούσκας» στις αγορές ακινήτων.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/819502/dnt-megali-meiosi-ton-timon-akiniton-stin-ellada
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περί τα 200.000 ακίνητα που δεν έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο θα αρχίσουν να περιέρχονται στην κυριότητα του Δημοσίου από το 2015.
       
      Πρόκειται για τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», η κτηματογράφηση των οποίων ξεκίνησε την περίοδο 1997-1999 σε 340 περιοχές σε όλη την Ελλάδα, όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους «Τα Νέα Σαββοτοκύριακο».
       
      Υπενθυμίζεαι ότι σύμφωνα με το νόμο, όσα ακίνητα δεν δηλωθούν εγκαίρως στο Κτηματολόγιο -η συνολική προθεσμία είναι 12 χρόνια από την ίδρυση Κτηματολογικού Γραφείου στην περιοχή για τους ιδιοκτήτες που κατοικούν στην Ελλάδα και 14 για τους κατοίκους εξωτερικού για τα παλαιά προγράμματα- θα περιέρχονται στο Δημόσιο.
       
      Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προσφύγουν δικαστικά, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση κι όχι να επανακτήσουν το ακίνητο.
       
      Για τα προγράμματα κτηματογράφησης που ξεκίνησαν από το 2008 και εντεύθεν η χρονική προθεσμία για τις δηλώσεις είναι πέντε χρόνια για τους κατοίκους εσωτερικού και επτά χρόνια για όσους ζουν μόνιμα εκτός Ελλάδας.
       
      Στο δημοσίευμα αναφέρεται επίσης ότι από τις 7 Ιουλίου ξεκινά η υποβολή δηλώσεων για τη νέα φάση κτηματογράφησης στις περιοχές Κοζάνης, Αργολίδας και Αρκαδίας, ενώ από το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν τα προγράμματα κτηματογράφησης για περιοχές των Τρικάλων και της Πέλλας.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27198&subid=2&pubid=113294645
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Κάποτε στην Αθήνα, πριν ξεσπάσει και εδραιωθεί η οικονομική κρίση, το μποτιλιάρισμα στους δρόμους ήταν ανυπόφορο. Ωστόσο, σε πολλές μεγαλουπόλεις ανά τον κόσμο κεντρικές αρτηρίες και δρόμοι φράσσουν από εκατομμύρια αυτοκίνητα με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, την ατμόσφαιρα και τη δημόσια υγεία. Εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου εξορύσσονται από τη θάλασσα και τη στεριά για να "ταΐσουν" τον παγκόσμιο στόλο των αυτοκινήτων τα οποία με τη σειρά τους εκλύουν τοξικές χημικές ουσίες στην ατμόσφαιρα.
       
      Από το 2004 και μετά, η TomTom, ένας από τους κορυφαίους παρόχους προϊόντων και υπηρεσιών πλοήγησης και εντοπισμού θέσης για αυτοκίνητα στον κόσμομ καταγράφει πραγματικές τάσεις στην κίνηση των αυτοκινήτων στην Αμερική, την Ευρώπη, τη Νότιο Αφρική και την Αυστραλία.
       
      Η πληρότητα των στοιχείων τους, καθιστά την ετήσια έρευνα για την κίνηση στους δρόμους ένα από τα ακριβέστερα βαρόμετρα για το μποτιλιάρισμα στις χώρες που διαθέτουν υπηρεσίες GPS.
       
      Παρακάτω ακολουθούν οι δέκα μεγαλουπόλεις με το χειρότερο μποτιλιάρισμα στον κόσμο:
       
      10. Παρίσι
       

       
      Η "Πόλη του Φωτός" έχει το όγδοο χειρότερο μποτιλιάρισμα στην Ευρώπη και το 10ο στον κόσμο με μέσο επίπεδο μποτιλιαρίσματος σε ποσοστό 35% επί του συνόλου των δρόμων. Εξαιτίας των καθυστερήσεων από την αργή κίνηση των αυτοκινήτων, οι οδηγοί που κινήθηκαν στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας σπατάλησαν 89 επιπλέον ώρες στα οχήματά τους το 2013. Ίσως τα μέτρα του δήμου του Παρισιού για περιορισμό των ορίων ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα, αλλά και η πριμοδότηση της χρήσης του ποδηλάτου για μετακίνηση στην εργασία βελτιώσουν την κατάσταση το 2014.
       
      9. Λος Άντζελες
       

       
       
      Η "πόλη των Αγγέλων" έχει το χειρότερο μποτιλιάρισμα στις ΗΠΑ με τους κατοίκους της να σπαταλούν 90 επιπλέον ώρες στα οχήματά τους το 2013 και μέσο επίπεδο 36%. Χειρότερη μέρα ήταν στις 13 Νοεμβρίου 2013 όταν μια συρόμενη νταλίκα ανατράπηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες στον Αυτοκινητόδρομο 60. Τουλάχιστον, τα αυστηρά μέτρα για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων που θέσπισε η δημοτική αρχή έχουν αποδώσει καρπούς και το νέφος στην πόλη αραιώνει.
       
      8. Ρώμη
       

       
       
      Οι σύγχρονοι δρόμοι της Ρώμης έχουν στρωθεί πάνω στις αρχαίες ακτινωτές οδούς πάνω στις οποίες οι υπήκοοι της Αυτοκρατορίας περπάτησαν για δύο χιλιετίες. Η ιταλική πρωτεύουσα έχει το πέμπτο χειρότερο μποτιλιάρισμα στην Ευρώπη και όγδοο στον κόσμο με μέσο επίπεδο 37% και 92 χαμένες ώρες ανά οδηγό και επιβάτες το 2013.
       
      7. Βαρσοβία
       

       
       
      Όταν οι πολεοδόμοι έχτισαν ξανά τη Βαρσοβία από τα ερείπια που άφησε πίσω του ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος, αμέλησαν να προβλέψουν ένα καλό δίκτυο περιφερειακών δρόμων με αποτέλεσμα όσοι προσπερνούν την πόλη να είναι αναγκασμένοι να διασχίσουν το κέντρο της.
       
      Αποτέλεσμα είναι η πολωνική πρωτεύουσα να μαστίζεται από το έβδομο χειρότερο μποτιλιάρισμα στον κόσμο και τέταρτο στην Ευρώπη. Το 2013 το μέσο μποτιλιάρισμα ανήλθε σε 39% και οι οδηγοί έχασαν 96 ώρες.
       
      6. Παλέρμο
       

       
       
      Το Παλέρμο είναι ένας υπέροχος τουριστικός προορισμός, ωστόσο όλοι οι διαδικτυακοί τουριστικοί οδηγοί προειδοποιούν για τις εφιαλτικές συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους εξαιτίας της πυκνής ροής των οχημάτων. Όπως και η Βαρσοβία το μέσο μποτιλιάρισμα ανήλθε σε 39%, ωστόσο στους υπέργειους δρόμους το ποσοστό ανεβαίνει στο 45%. Τέλος, οι χαμένες ώρες ανήλθαν σε 87.
       
      5. Σάο Πάολο
       

       
       
      Οι επισκέπτες του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2014 στη Βραζιλία θα διαπιστώσουν γιατί το Σάο Πάολο έχει το πέμπτο χειρότερο μποτιλιάρισμα στον κόσμο. Με 20 εκατομμύρια κατοίκους στη μητροπολιτική της περιοχή, η βραζιλιανική μεγαλούπολη έχει επίπεδο μποτιλιαρίσματος 46% και 102 χαμένες ώρες.
       
      4. Πόλη του Μεξικού
       

       
       
      Με 20 εκατομμύρια κατοίκους, η Πόλη του Μεξικού είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες χώρες του κόσμου με τεράστιο πρόβλημα νέφους. Το 2013, το επίπεδο μποτιλιαρίσματος ανήλθε σε 54%, ενώ οι οδηγοί έχασαν 107 ώρες κατά μέσο όρο στο αυτοκίνητο.
       
      3. Ρίο ντε Τζανέιρο
       

       
       
      Με επίπεδο μποτιλιαρίσματος 55%, η πόλη της Βραζιλίας καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην αμερικανική Ήπειρο, ενώ οι χαμένες ώρες ανέρχονται σε 107.
       
      2. Κωνσταντινούπολη
       

       
       
      Όπως μαρτυρά και η τουρκική εκδοχή του ονόματός της (Istanbul: εις την πόλη) η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε βασικό προορισμό ή σημείο στάσης των ταξιδιωτών που διέσχιζαν την Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Με μέσο μποτιλιάρισμα 62% είναι η δεύτερη χειρότερη πόλη σε αυτό το ζήτημα στον κόσμο με 120 χαμένες ώρες στους δρόμους.
       
      1. Μόσχα
       

       
      Το 74% των δρόμων της ρωσικής πρωτεύουσας είναι κυριολεκτικά "πηγμένο" από αυτοκίνητα με τους μοσχοβίτες να χάνουν 128 ώρες το 2013 καθηλωμένοι σε ατέλειωτες ουρές.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/06/18/mpotiliarisma-poleis-115602/
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές των εργαζομένων σε ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΔΙΕ, ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ, Ελληνικά Πετρέλαια, «Ελληνικό Α.Ε.» και «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που ζητούσαν να μην μεταβιβαστούν χωρίς αντάλλαγμα οι μετοχές στο ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Στην… τελική ευθεία φαίνεται πως μπαίνει η αποκρατικοποίηση οκτώ δημοσίων φορέων – φιλέτων, μετά την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας να απορρίψει τις προσφυγές των σωματείων και των εργαζομένων σε αυτούς.
       
      Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με 11 αποφάσεις της (2179-2189/2014) απέρριψε τις προσφυγές των Σωματείων και εργαζομένων πολιτών στον ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΔΙΕ, ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ, Ελληνικά Πετρέλαια, «Ελληνικό – Εταιρεία διαχείρισης και Αξιοποίησης Ακινήτων Ελληνικού Αεροδρομίου Α.Ε.» και «Εγνατία Οδός Α.Ε.» που ζητούσαν να ακυρωθούν οι αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων με τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο μεταβίβασε, χωρίς αντάλλαγμα, στο ΤΑΙΠΕΔ μετοχές των εν λόγω φορέων.
       
      Οι σύμβουλοι Επικρατείας κατά πλειοψηφία απέρριψαν ως απαράδεκτους όλους τους ισχυρισμούς των επίμαχων φορέων, καθώς έκριναν ότι οι συνδικαλιστικοί φορείς (σύλλογοι, κ.λπ.) δεν έχουν έννομο συμφέρον να προσφύγουν στο ΣτΕ.
       
      Ακόμη, το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε κατά πλειοψηφία ότι ούτε οι εργαζόμενοι πολίτες που προσέφυγαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν έννομο συμφέρον, γιατί σε αντίθετη περίπτωση οι αιτήσεις ακυρώσεως τους «θα προσλάμβαναν χαρακτήρα λαϊκής αγωγής».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=206553
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Επιτροπή της Unesco, ανακοίνωσε σήμερα στη Ντόχα, πως τα Μονοπάτια των Ινκας, η ιστορική πόλη της Τζέντα, το εργοστάσιο Βαν Νέλε στο Ρότερνταμ, το μεταξουργείο της Τομιόκα (Ιαπωνία) εντάχθηκαν στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
       
      Τα Μονοπάτια των Ινκας, αριστούργημα της προϊσπανικής μηναχικής, συνδέουν σήμερα το Περού, τη Χιλή, την Κολομβία, το Εκουαδόρ, την Αργεντινή και τη Βολιβία, κατασκευάσθηκαν σε μία περίοδο 2.000 ετών και ορισμένες φορές καταλήγουν σε υψόμετρο 5.000 μετρών.
       
      Η Τζέντα υπήρξε από τον 7ο αιώνα ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια των εμπορικών δρόμων του Ινδικού Ωκεανού. Εκεί έφθαναν τα εμπορεύματα που προορίζονταν για τη Μέκκα.
       
      Το εργοστάσιο Βαν Νέλε, ένα από τα αριστουργήματα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής του 20ού αιώνα, κατασκευάσθηκε το 1920 κατά μήκος ενός από τα κανάλια του Ρότερνταμ, ενώ το μεταξουργείο της Τομιόκα ιδρύθηκε το 1872 στη Γκούνμα, βορειο-δυτικά του Τόκιο, συμβολίζει την είσοδο της Ιαπωνίας στον σύγχρονο βιομηχανικό κόσμο.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=208927
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στη χώρα μας, ιδιαιτερότητες όπως το ήπιο κλίμα, καθιστούν την υλοποίηση κτιρίων με άριστη άνεση κατοικήσεως, χαμηλό κόστος υλοποίησης και σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις θέρμανσης – ψύξης, ένα προϊόν που δεν ανήκει πλέον στο μέλλον. Μελέτες σκοπιμότητας, αλλά και μετρήσεις στις πρώτες σχετικές εφαρμογές στη χώρα μας, αποδεικνύουν πως τα κτίρια αυτού του είδους, τείνουν να είναι όμοιου κόστους με τα συμβατικά, αν αρθούν γραφειοκρατικά κυρίως εμπόδια.
       
      Στελέχη του Ελληνικού Ινστιτούτου Παθητικού Κτιρίου (ΕΙΠΑΚ) ανέλαβαν την πρωτοβουλία να αποστείλουν επιστολή προς τον Υπουργό ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη και συναρμόδιους φορείς για την άρση αυτών των εμποδίων στην υφιστάμενη διαδικασία έκδοσης αδειών δόμησης.
       
      Στην επιστολή γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας και την μείωση του κόστους έκδοσης αδειών δόμησης προς όφελος του πολίτη.
       
      Ιδιαίτερα τονίζεται ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει την υποχρέωση εκπόνηση μελετών για την έκδοση άδειας δόμησης, απαιτεί την εκπόνηση μελέτης θέρμανσης, ψύξης και εγκατάστασης φυσικού αερίου σε κάθε κτίριο ακόμα και όταν από το σχεδιασμό προκύπτει ότι δεν απαιτείται κανένα θερμαντικό ή ψυκτικό μέσο για τη δημιουργία συνθηκών άνεσης. Παράλληλα δε λαμβάνονται υπόψη τα υπολογιζόμενα πάγια θερμικά ή ψυκτικά φορτία που παράγονται από τη συνήθη χρήση των κτιρίων. Το αποτέλεσμα είναι να υποχρεώνονται οι επενδυτές σε κοστοβόρες και ανούσιες μελέτες, οι οποίες πρέπει να εφαρμοστούν απαρέγκλιτα, ακόμα και αν οι εγκαταστάσεις αυτές δε διαθέτουν καμία οικονομική ή χρηστική σκοπιμότητα, αφού ουδέποτε πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.
       

      Το σκεπτικό της υλοποίησης κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, βασίζεται πρωτίστως στο γεγονός πως το επιπρόσθετο κόστος για πλήρη θερμική θωράκιση των διαφανών και αδιαφανών στοιχείων του κελύφους των κτιρίων, εξισώνεται από την παράλειψη των μεγάλων (και στις περισσότερες περιπτώσεις υπερδιαστασιολογημένων) συστημάτων θέρμανσης και ψύξης. Η προτεραιότητα στην εξοικονόμηση, αλλά και η σχέση κόστους – οφέλους σε σχέση με τη χρήση ΑΠΕ, έχει αποδειχτεί διεθνώς ότι οδηγεί εκ τους ασφαλούς σε κτίρια ελάχιστης ενεργειακής απαίτησης και περαιτέρω σε κτίρια θετικού ενεργειακού ισοζυγίου. Αυτό άλλωστε προτάσσει και η ισχύουσα Ευρωπαϊκή Οδηγία 31/2010 και ο Κανονισμός 244/2012 με τα οποία εναρμονίστηκε πρόσφατα και η Ελληνική νομοθεσία (N.4122/2013).
       
      Μπορείτε να κατεβασετε όλη την επιστολή από εδώ: http://www.eipak.org/wp-content/uploads/2014/01/EPISTOLH-PROS-YPEKA.pdf
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=8747&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%B5%CE%B9+%CE%B7+%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE+%CE%B8%CE%AD%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7%2C+%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%3A+%CE%BD%CE%AD%CE%B1+%CE%BB%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82+%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+%26+31+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140115_m118761264_%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%B5%CE%B9+%CE%B7+%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE+%CE%B8%CE%AD%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7%2C+%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%3A+%CE%BD%CE%AD%CE%B1+%CE%BB%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82+%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+%26+31+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=_CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.3yq0kuyW.dpuf
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε μια χώρα που ο πληθυσμός της είναι 1,3 δις. άνθρωποι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια πόλη της έχει τόσους κατοίκους όσο μιας ολόκληρης χώρας.
       
      Πρόσφατα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το αρμόδιο γραφείο του Πεκίνου δείχνουν ότι ο πληθυσμός της πρωτεύουσας της Κίνας αυξήθηκε σχεδόν κατά μισό εκατομμύριο κατοίκους το 2013 φθάνοντας τα 21,15 εκατ.
      Οσο δηλαδή σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού της Αυστραλίας!
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία διαπιστώνεται επίσης ότι στην πόλη του Πεκίνου βρήκαν «σπίτι» περισσότεροι από 8 εκατομμύρια μετανάστες οι οποίοι σήμερα αποτελούν περίπου το 40% του γενικού πληθυσμού.
       
       
      Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα μέσα στη χρονιά από το αρμόδιο γραφείο της Σαγκάης εμφανίζουν αύξηση του γενικού πληθυσμού κατά περίπου 350.000 (σχεδόν όλος ο πληθυσμός της Βόρειας Κορέας) συμπεριλαμβανομένων περίπου 10 εκατομμυρίων μεταναστών.
       

       
      Τεχνικά η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της χώρας είναι η περιφέρεια Chongqing με πληθυσμό πάνω από 29,7 εκατομμύρια. Το Chongqing καταλαμβάνει μια τεράστια έκταση στην ύπαιθρο και συγκεκριμένα πέντε φορές μεγαλύτερη απ’ ότι το Πεκίνο και 13 φορές μεγαλύτερη από την Σαγκάη. Μοιάζει, δηλαδή, περισσότερο με μια πόλη παρά με μια επαρχία της Κίνας.
       
      Πρόβλημα η στέγαση
       
      Εκτός από το μεγάλο «αγκάθι» του υπερπληθυσμού αλλά και της μόλυνσης του περιβάλλοντος ένα ακόμη «σκόπελο» που πρέπει να ξεπεράσει η χώρα είναι η στέγαση των δισεκατομμυρίων ντόπιων και μεταναστών κατοίκων.
       
      Αν και οι κατασκευές νεόδμητων κατοικιών μειώθηκαν τους πρώτους πέντε μήνες του έτους κατά 19% σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάζοντας πρώτη φορά πτώση σε δυο χρόνια, άνθρωποι της αγοράς μιλούν για σταδιακή βελτίωση του real estate. Μιας αγοράς με πολλές προοπτικές, αλλά και με πολλές «παγίδες» όπως αναφέρουν.
       
      Ο τομέας των ακινήτων, αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 15% της οικονομίας της Κίνας και επηρεάζει έμμεσα περίπου 40 ακόμη τομείς.
      «Αν η αγορά ακινήτων συνεχίσει να είναι ‘παγωμένη’ οι αρχές θα πρέπει να καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να διαχειριστούν μια ευρύτερη οικονομική επιβράδυνση» λέει ο Lv Fengyong, ερευνητής στην Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών (CASS) σε «δεξαμενή σκέψης» (think-tank) που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πεκίνο.
       
      Ο επενδυτικός οίκος Moody’s τον περασμένο μήνα μείωσε τις προοπτικές για τον κλάδο των ακινήτων στην Κίνα σε «αρνητικές» (negative) από «σταθερές» (stable) σημειώνοντας παράλληλα επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Mia_poli_oso_mia_chora_/#.U6QWO_l_tc8
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Απίστευτο, μακάβριο κι όμως αληθινό. Τώρα πλέον κάνουν… real estate και με τους τάφους στα νεκροταφεία.
       
      Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το νόμο ο χώρος ταφής στα νεκροταφεία ανήκει στον εκάστοτε δήμο που κατά περιόδους κάνει πλειστηριασμούς, εντούτοις κάποιοι πραγματοποιούν αγοραπωλησίες. Σε τιμές μάλιστα που θα ζήλευαν ακόμη και διαμερίσματα σε καλά προάστια.
       
      Σύμφωνα με αγγελίες που πληθαίνουν μάλιστα, κάποιοι πουλάνε οικογενειακούς τάφους ζητώντας ακόμη και… 100.000 ευρώ. Χαρακτηριστικές είναι οι εξής αγγελίες:
       
      ΜΕΤΣ Α΄ Νεκροταφείο, Οικογενειακός τάφος στο Α' Κοιμητήριο Αθηνών - Θέση Α, παραχωρείται, ελεύθερο, διαθέσιμο από 12/6/2014, τιμή 30.000€, μεσίτες δεκτοί , 11:00-23:00
       
      ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ Λιμάνι, πωλείται τάφος στο κοιμητήριο Σχιστού σε διακεκριμένη θέση τιμή 10. 000 ευρώ
       
      ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ Νεκροταφεία, Αχιλλέως και Άγιου Πέτρου, πωλείται οικογενειακός τάφος στην περιοχή Παλαιού Φαλήρου, φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από πεντελικό μάρμαρο, με κολόνες και αγαλματάκια. Περιέχει 6 οστεοφυλάκια και 6 θέσεις ταφής. Τιμή παρά πολύ καλή λογά μεγάλης ανάγκης, ελεύθερο, τιμή 100.000€, 18:00-21:00
       
      ΣΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ δήμου Καλλιθέας, μνημείο οικογενειακό, ζώνη πολυτελείας, κατασκευής μαρμάρινο παρεκκλήσιο, πωλείται , απόγευμα
       
      ΤΑΦΟΣ στην Πάτρα, μεταβιβάζεται , 15.00 - 17.00
       
      ΖΩΓΡΑΦΟΥ Νεκροταφείο, Οικογενειακός Τάφος, Α' ζώνη, προνομιούχος θέση, γωνιακός. Από την κεντρική είσοδο του Κοιμητηρίου και επί του κεντρικού δρόμου, γωνιακός με τον πρώτο κάθετο φαρδύ παράδρομο.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι ο δήμος Αθηναίων είχε βγάλει στο σφυρί 29 πανάκριβους τάφους στο Α’ Νεκροταφείο. Οι τάφοι πουλήθηκαν σε τιμές που κυμάνθηκαν από 25.000 έως και 103.000 ευρώ και με αυξημένο το ενδιαφέρον των αγοραστών…
       
      Για τάφο των 85.500 ευρώ έγινε κλήρωση μεταξύ δύο υποψηφίων αγοραστών, για τάφο 83.500 ευρώ μεταξύ 6 υποψηφίων, για τάφο 83.000 ευρώ υπήρχαν 9 αιτήσεις, για τάφο 68.000 ευρώ υπήρχαν 8 αιτήσεις, ενώ για τον φθηνότερο τάφο που πουλήθηκε 25.000 ευρώ υπήρξαν 3 υποψήφιοι αγοραστές που μπήκαν στην κληρωτίδα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Makabrio_alla_alithino_Real_estate_kai_sta_nekrotafeia/#.U5_1q_l_tc8
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσω του ΠΔΕ για το 2014 επιχειρεί το ΥΠΕΚΑ να ξεμπλοκάρει τις πληρωμές για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον».
       
      Χθες οι υπουργοί Περιβάλλοντος, Γ. Μανιάτης και Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, υπέγραψαν απόφαση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος ώστε να καλυφθούν όλες οι υφιστάμενες ανάγκες και να καταστεί δυνατή μέσα στις επόμενες μέρες η πληρωμή από τις συνεργαζόμενες Τράπεζες των αιτήσεων που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα, για εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης που έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχουν υπαχθεί στο Πρόγραμμα πάνω από 47.000 αιτήσεις, συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού 490 εκ. ευρώ, έχουν υπογραφεί περίπου 42.000 συμβάσεις δανείων και έχουν ολοκληρωθεί περίπου 30.000 έργα επιλέξιμου προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ.
       
      Τα δύο Υπουργεία, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, μεριμνούν για την ομαλή μετάβαση στη νέα προγραμματική περίοδο και τη συνέχιση της επιτυχούς υλοποίησης του Προγράμματος. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη υπάρξει κατ' αρχήν συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πρόκειται σύντομα να οριστικοποιηθεί, για προχρηματοδότηση της ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια είσπραξη των ενισχύσεων από τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Xemplokaroun_oi_pliromes_sto_%C2%ABExoikonomisi_kat_Oikon%C2%BB/#.U4wU5fl_tc8
    15. Επικαιρότητα

      kan62

      Την αντίδραση του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών (ΣΕΓΜ) προκάλεσε η απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων (Κ.Σ.Ν.Μ.) να γνωμοδοτήσει υπέρ της έγκρισης τροποποίησης νέας μελέτης για το διατηρητέο κτίριο Ακροπόλ της οδού Πατησίων, χωρίς να φροντίσει παράλληλα να εφαρμοστεί η σχετική νομοθεσία, η οποία ορίζει ότι, πριν από οποιαδήποτε απόφαση τροποποίησης, καλείται στο Συμβούλιο ο αρχικός μελετητής και ζητείται εγγράφως η γνώμη του και η τυχόν διορθωτική παρέμβασή του.
       
      Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι στην περίπτωση της πρόσφατης γνωμοδότησης οι νομοθετικές διατάξεις που αφορούν τον αρχικό μελετητή δεν εφαρμόστηκαν, παραβαίνοντας τη νομοθεσία (παρ. 4 και 5 του άρθρου 31 του Ν.3316/05), τους κανόνες δεοντολογίας αλλά και την αρχή σεβασμού του επαγγελματικού και επιστημονικού κύρους μεταξύ συναδέλφων.
       
      Η συμμετοχή του αρχικού μελετητή στην επίβλεψη του έργου, όπως υπογραμμίζεται, αποτελεί κανόνα για τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Είναι μια πρακτική που, δοκιμασμένα, έχει οδηγήσει στην παραγωγή αρτιότερων έργων σε όλα τα επίπεδα που αφορούν ποιότητα, χρόνους και κόστος. Ο πρόεδρος του ΣΕΓΜ Γιώργος Κάζος σε δηλώσεις του επισήμανε «πολλές ελλείψεις στην επίβλεψη των έργων, αφού οι επιβλέποντες μηχανικοί είναι λίγοι σε σχέση με τα μεγέθη των έργων».
       
      Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «το γεγονός ότι δεν υιοθετούμε τις δοκιμασμένες μεθόδους άλλων χωρών εγείρει ερωτήματα, καθώς δεν γίνεται καμία προσπάθεια, ώστε να μην διαιωνίζονται στη χώρα μας τα προβλήματα με τις κακοτεχνίες στις κατασκευές, τις μεγάλες υπερβάσεις των προϋπολογισμών, τα πισωγυρίσματα και τους χρόνους υλοποίησης των κατασκευαστικών έργων που ξεφεύγουν από κάθε προγραμματισμό».
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/9748-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B5%CE%B3%CE%BC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BB
       
      Ιστορικό: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/9550-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%C2%AB%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BB-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%82%C2%BB,-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CF%84%CF%8C%CE%B9
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το μέτρο που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να εκμεταλλευθούν το 50% του προστίμου προκειμένου να αναβαθμίσουν ενεργειακά -και να ενισχύσουν στατικά- τα κτίριά τους.
       
      Το μέτρο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα αποτελέσει τονωτική ένεση για την οικοδομή αφού θα ενισχυθούν κλάδοι που αφορούν, για παράδειγμα, την αγορά και την τοποθέτηση κουφωμάτων, συστημάτων σκίασης κ.λπ.
       
      Όπως γράφουν σήμερα τα ΝΕΑ, η επένδυση του 50% του προστίμου στο ίδιο το ακίνητο προβλέπεται από τον τελευταίο νόμο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Ωστόσο, αν και ο νόμος έχει τεθεί σε εφαρμογή από το προηγούμενο καλοκαίρι, σήμερα ένας ιδιοκτήτης αυθαιρέτου δεν μπορεί να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του ακίνητου του επειδή εκκρεμεί ακόμη η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης μεταξύ των υπουργών Περιβάλλοντος και Οικονομικών. Οι υπογραφές, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΚΑ, πρόκειται να μπουν το επόμενο διάστημα.
       
      Η ρύθμιση αφορά όλα τα αυθαίρετα που ανεγέρθησαν μετά το 2003. Οι ιδιοκτήτες σε Κεφαλονιά και Ιθάκη μπορούν να κάνουν χρήση του 100% του προστίμου.
       
      Το μέτρο δεν ισχύει για κτίρια που έχουν πάρει επιδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα. «Άτυχοι» είναι και οι ιδιοκτήτες που πλήρωσαν όλο το πρόστιμο της τακτοποίησης, αφού δεν μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο εκ των υστέρων.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=82847
    17. Επικαιρότητα

      SIRADRAB

      Το διεθνές πρότυπο Accessibility pass για την πιστοποίηση της προσβασιμότητας σε ξενοδοχεία, που αποτελεί παγκόσμια εφαρμογή, παρουσιάστηκε χθες για πρώτη φορά στην Αθήνα. Το πρότυπο πιστοποιεί την προσβασιμότητα υποδομών και υπηρεσιών των ξενοδοχείων καθώς και την ικανότητα των εργαζομένων σε αυτά να εξυπηρετούν τα άτομα τρίτης ηλικίας αλλά και άτομα με αναπηρία.
      Ολοκληρώθηκε δε, έπειτα από δύο χρόνια διαδικασιών από την ελληνικών συμφερόντων εταιρεία PeopleCert με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
       
      Για την επίβλεψη της ποιότητας του προτύπου και την επικύρωση νέων εκδόσεων έχει συσταθεί ανεξάρτητη συμβουλευτική επιτροπή, αποτελούμενη από ειδικούς στον χώρο του προσβάσιμου τουρισμού διεθνώς, στην οποία μεταξύ άλλων συμμετέχουν ο διευθυντής Ερευνών του Κέντρου δρ Ευάγγελος Μπεκιάρης και ο σύμβουλος Τουρισμού και τέως γ.γ. του υπ. Τουρισμού, Ιωάννης Αγγλος. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο γενικός διευθυντής της PeopleCert, Κωνσταντίνος Κεσεντές, ανέφερε ότι το πρότυπο υποστηρίζεται από 18 φορείς σχετικούς με την προσβασιμότητα σε 9 ευρωπαϊκές χώρες.
       
      Ξεκίνησε πιλοτικά η εφαρμογή
       
      Η εφαρμογή του έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά στην Ελλάδα με την πιστοποίηση 19 ξενοδοχείων και 164 εργαζομένων τους. Για την PeopleCert σημείωσε ότι διαθέτει 129 εργαζομένους και 1.000 εξωτερικούς συνεργάτες. Επιπλέον, έχει πραγματοποιήσει 3,5 εκατ. εξετάσεις πιστοποίησης σε 22 γλώσσες. Τον τελευταίο χρόνο έχει διοργανώσει εξετάσεις σε 110 χώρες.
       

       
      Μιλώντας στην εκδήλωση, η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, αναφέρθηκε στη σημασία της πιστοποίησης Accessibility pass για την προσβασιμότητα στα ξενοδοχεία. Παράλληλα, η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι το υπουργείο Τουρισμού εξετάζει κάθε πιθανή χρηματοδοτική παρέμβαση με ευρωπαϊκούς πόρους για την αναβάθμιση των υποδομών των ξενοδοχείων που θα θελήσουν να αποκτήσουν το σήμα προσβασιμότητας.
       
      Πηγή: http://www.inewsgr.com/2/pistopoiitiko-prosvasimotitas-se-xenodocheia.htm - Έντυπη έκδοση Καθημερινή
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αυξημένο φόρο εισοδήματος ύψους 2,7 δισ. ευρώ κατέβαλαν οι φορολογούμενοι το 2012 σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος, ενώ συγκριτικά με το 2008 οι φόροι έχουν αυξηθεί κατά 3,6 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες δείχνουν αφενός ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά η φορολογία, αφετέρου ότι τα έσοδα από ορισμένες πηγές παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά. Για παράδειγμα, τα έσοδα από τον ΦΠΑ το 2008 αντιστοιχούσαν στο 7,3% του ΑΕΠ ενώ το 2012 στο 7,1% του ΑΕΠ. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει σαφώς τη μείωση της κατανάλωσης, δεδομένου ότι η χώρα μας έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην Ευρωπαϊκή Ενωση, κάτι που σημαίνει ότι τα έσοδα από την ανωτέρω πηγή θα έπρεπε να είναι περισσότερα. Ταυτόχρονα, δείχνει το μέγεθος της φοροδιαφυγής που συντελείται στους έμμεσους φόρους και ιδιαίτερα στον ΦΠΑ.
       
      Συνολικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα εμφανίζει την τρίτη υψηλότερη αύξηση στην Ε.Ε. στη φορολογική επιβάρυνση δηλαδή στα φορολογικά έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ, καθώς από 32,4% του ΑΕΠ που ήταν το 2011 αυξήθηκαν σε 33,7% το 2012. Ωστόσο, τα φορολογικά έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ παραμένουν συγκριτικά χαμηλά. Συγκεκριμένα, στην Ευρωπαϊκή Ενωση των «28» αντιστοιχούν στο 39,4% και στην Ευρωζώνη στο 40,4%, όταν στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 33,7% του ΑΕΠ. Στην πρώτη πεντάδα των χωρών της Ε.Ε. με την υψηλότερη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας είναι η Ελλάδα. Συγκεκριμένα κατέχει την 5η θέση με φόρους που αντιστοιχούν στο 1,4% του ΑΕΠ το 2012 έναντι μόλις 0,4% του ΑΕΠ το 2010 (πριν εφαρμοσθεί το ΕΕΤΗΔΕ). Η Ισπανία βρίσκεται στην 8η θέση όπου οι φόροι στην ακίνητη περιουσία αντιστοιχούν στο 1,2% του ΑΕΠ, ενώ στην Πορτογαλία στο 0,7% του ΑΕΠ. Πρώτη, πάντως, είναι η Γαλλία με τους φόρους στην ακίνητη περιουσία να ανέρχονται στο 3,6% του ΑΕΠ. Επίσης, η εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης «ανέβασε» την Ελλάδα στην 8η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη το 2012. Παράλληλα, στην Ελλάδα ο φόρος επί της εργασίας αυξήθηκε από 30,9% το 2011 σε 38% το 2012 όταν στην Ε.Ε. αυξήθηκε από 35,8% σε 36,1% και στην Ευρωζώνη από 37,7% σε 38,5%.
       
      Σε ό,τι αφορά ειδικά τη φορολογική επιβάρυνση, δηλαδή τα φορολογικά έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ, οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (από 37,3% του ΑΕΠ σε 39,2%), την Ιταλία (από 42,4% σε 44%) και την Ελλάδα (από 32,4% σε 33,7%), ενώ τις υψηλότερες μειώσεις παρουσιάζουν η Πορτογαλία (από 33,2% σε 32,4%), η Μεγάλη Βρετανία (από 35,8% σε 35,4%) και η Σλοβακία (από 28,6% σε 28,3%). Στη έκθεση της Eurostat τονίζεται ότι στην Ελλάδα τα έσοδα από τον εταιρικό φόρο μειώθηκαν από 25% το 2011 σε 21,8% το 2012, ενώ στην Ε.Ε. αυξήθηκαν από 20,4% σε 20,8% και στην Ευρωζώνη από 19,8% σε 20,2%.
       

      Τέλος, τα έσοδα από τον φόρο επί της εργασίας αυξήθηκαν στην Ελλάδα από 36,5% το 2011 σε 41,9% το 2012, στην Ε.Ε. από 50,9% σε 51% και στην Ευρωζώνη παρέμειναν σταθερά στο 53,3%. Τα έσοδα από τον φόρο επί της κατανάλωσης μειώθηκαν στην Ελλάδα από 38,6% το 2011 σε 36,3% το 2012, στην Ε.Ε. από 28,9% σε 28,5% και στην Ευρωζώνη από 27,3% σε 26,8%.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/771968/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/h-ellada-sthn-pentada-me-thn-yyhloterh--forologhsh-akinhths-perioysias-sthn-ee
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το κόστος για δάνεια έως 250.000 ευρώ είναι σήμερα κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στα ποσά μέχρι 1 εκατ. ευρώ το κόστος είναι σχεδόν διπλάσιο και στα δάνεια άνω του 1 εκατ. ευρώ, γίνεται υπερδιπλάσιο σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Τα στοιχεία παρέθεσε σήμερα ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος, μιλώντας σε εκδήλωση για την ασφάλιση πιστώσεων που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο και τόνισε ότι στο μέτωπο της ρευστότητας, ενώ υπήρξε σχετική σταθεροποίηση, η κατάσταση παραμένει αρνητική.
       
      «Χρειάζονται, τόνισε, γενναία μέτρα, τόσο σε επίπεδο χώρας -με ενίσχυση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων- όσο και σε επίπεδο ευρωζώνης».
       
      Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ εκτίμησε ακόμη ότι οι προβλέψεις για θετικό ρυθμό ανάπτυξης εντός του 2014, φαίνονται αρκετά αισιόδοξες, κάτω από τις παρούσες συνθήκες.
       
      «Ωστόσο, έχοντας ήδη περάσει στη φάση της σταθεροποίησης, αναμένουμε να γίνει το κρίσιμο βήμα για την έξοδο από την ύφεση και φέτος να είναι η χρονιά που επιτέλους η ελληνική οικονομία θα πάψει να συρρικνώνεται» κατέληξε.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%AD%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%B5/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το αρχιτεκτονικό περιοδικό ΔΟΜΕΣ και το ΔΟΜΕΣ INDEX, διοργανώνουν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου στο Μουσείο Μπενάκη, ένα μαραθώνιο αρχιτεκτονικών παρουσιάσεων με θέμα «Αφετηρίες».
       
      Πώς «μεταφράζονται» τα κτήρια μεγάλων αρχιτεκτόνων, όπως του Frank Gehry, του Mies van der Rohe, του Tadao Ando, του Rem Koolhaas, ή του Δεσποτόπουλου και του Ζενέτου, από τη σύγχρονη εγχώρια αρχιτεκτονική δυναμική; Γύρω από την έννοια της Αφετηρίας, 50 έλληνες αρχιτέκτονες κάτω των 45 χρονών, θα παρουσιάσουν έργα-ορόσημα στη διεθνή αρχιτεκτονική σκηνή, τα οποία αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και αφετηρία δικής τους δημιουργίας.
       
      Τα κτήρια που θα παρουσιαστούν εκτείνονται από την Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και την Αφρική έως το ουτοπικό. Χωρίς κανέναν περιορισμό τα έργα καλύπτουν ένα τεράστιο αρχιτεκτονικό φάσμα: ιδιωτικές κατοικίες, συγκροτήματα διαμερισμάτων, εμπορικά καταστήματα, δημόσια κτήρια, μουσεία και πανεπιστήμια, μέχρι τις σπηλιές Ajanta την Ινδία και κινηματογραφικά σκηνικά για τον James Bond.
       
      Η ημερίδα είναι ανοιχτή στο κοινό. Απευθύνεται σε αρχιτέκτονες, σχεδιαστές εσωτερικού χώρου και τοπίου, φοιτητές, καλλιτέχνες, πολιτικούς μηχανικούς και σε όσους ασχολούνται με την αρχιτεκτονική και το design.
       
      Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014, 10.30-20.00
       
      Είσοδος ελεύθερη
      Αμφιθέατρο Μουσείου Μπενάκη, Πειραιώς 138, Αθήνα
       
      Πηγή: http://eirinika.gr/gr/blog/new-ideas/design/arxitektoniki.asp
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, που αφορούν μεταξύ άλλων το νομικό «ξεκαθάρισμα» της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, σε μια αναθεώρηση της δασικής νομοθεσίας που θα επιταχύνει την εκπόνηση των δασικών χαρτών, την τροποποίηση του πλαισίου για τον αιγιαλό και την παραλία και τη δημιουργία ενός «ευέλικτου» πλαισίου για τη χωροταξία και τις χρήσεις γης περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο Μνημόνιο. Ανάμεσα στις δράσεις που επίκεινται άμεσα είναι η χωροθέτηση των δύο πρώτων ΧΥΤΑ για επικίνδυνα απόβλητα στην Ελλάδα και σειρά ρυθμίσεων για το κτηματολόγιο. Οπως προκύπτει από το αναθεωρημένο κείμενο, μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται:
       
      • Η αναθεώρηση της δασικής νομοθεσίας, «ώστε να υποστηριχθεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των δασικών χαρτών». Θα γίνει σε δύο φάσεις: με μια «επικαιροποίηση» της νομοθεσίας για τα δάση και τις δασικές εκτάσεις τον Ιούνιο και την κωδικοποίηση της δασικής νομοθεσίας έως τον Δεκέμβριο.
       
      • Η θέσπιση νέου πλαισίου που θα μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για τον στρατηγικό και τον πολεοδομικό σχεδιασμό και θα κάνει πιο «ευέλικτες» τις χρήσεις γης. Το σχετικό σχέδιο νόμου, που αποδομεί τη χωροταξική νομοθεσία, δόθηκε τον Μάιο σε δημόσια διαβούλευση.
       
      • Η αναθεώρηση των χρήσεων γης, προκειμένου να ενισχυθεί η ΕΤΑΔ και συνακολούθως το ΤΑΙΠΕΔ στο ξεκαθάρισμα του καθεστώτος των δημοσίων ακινήτων που προορίζονται για πώληση. Οι νέες ρυθμίσεις θα αφορούν και τον χωροταξικό σχεδιασμό, τις δασικές εκτάσεις και τον αιγιαλό των προς πώληση ακινήτων, ενώ θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για την πώληση των καταπατημένων εκτάσεων στους καταπατητές. Υπενθυμίζεται ότι αυτή η δυνατότητα δόθηκε πρόσφατα για αποψιλωμένες δασικές εκτάσεις που καλλιεργούνται, με πρόσφατο σχέδιο νόμου προτείνεται να επεκταθεί σε όλες τις αγροτικές εκτάσεις, επομένως προφανής στόχος είναι να επεκταθεί η δυνατότητα στα δάση και στον αιγιαλό. Επίσης, ανάμεσα στις δράσεις που έπρεπε ήδη να έχουν δρομολογηθεί ή θα δρομολογηθούν άμεσα είναι η αναθεώρηση του δικτύου κτηματολογικών γραφείων σε όλη τη χώρα, η λειτουργία δύο πρώτων οριστικών κτηματολογικών γραφείων και η ανάθεση δασικών χαρτών για το 46,5% της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/771274/article/oikonomia/epixeirhseis/erxontai-ry8miseis-gia-dasika-aigialo-xrhseis-ghs-kai-xwrota3ia
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.