Το σύμφωνο υπογράφουν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Δέλτα, Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου, Στάθης Λαφαζανίδης, Παύλου Μελά, Διαμαντής Παπαδόπουλος και Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, οι εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, η Μητροπολιτική Αναπτυξαική Θεσσαλονίκης ΑΕ, ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών / Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Στη συνάντηση έχει προσκληθεί ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Πού θα κάνει στάση ο δυτικός προαστιακός;
Μεταξύ άλλων, το προτεινόμενο προς ωρίμανση έργο θα περιλαμβάνει την ανακατασκευή και την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων, ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το λιμάνι.
Επίσης, το έργο προβλέπει τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS», καθώς και την κατασκευή 11 ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις: Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (Διαβατά), Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο – Κορδελιό), Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος), σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία», εμπορικό κέντρο “City Gate”, Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος), Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι), Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη), Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη) και στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (τερματικοί σταθμοί)._