Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τουλάχιστον 222 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 843 τραυματίστηκαν και 28 αγνοούνται μετά το τσουνάμι που έπληξε το Σάββατο την Ινδονησία έπειτα από την έκρηξη του ηφαιστείου Ανάκ Κρακατάου.
      Ακολουθούν οι σημαντικότερες καταστροφές από τσουνάμι που έχουν σημειωθεί παγκοσμίως από το 2004:
       
       --26 Δεκεμβρίου 2004: Νοτιοανατολική Ασία: Υποθαλάσσιος σεισμός στα ανοιχτά της νήσου Σουμάτρα στην Ινδονησία, μεγέθους 9,3 βαθμών--ο ισχυρότερος των τελευταίων 40 ετών--προκάλεσε τσουνάμι που έπληξε τις ακτές πολλών χωρών της ΝΑ Ασίας αφήνοντας πίσω του περισσότερους από 220.000 νεκρούς. Στην επαρχία Άτσεχ, όπου τα κύματα έφθασαν τα 30 μέτρα, περίπου 170.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
       
      --17 Ιουλίου 2006: Ινδονησία: Υποθαλάσσιος σεισμός μεγέθους 7,7 βαθμών προκάλεσε τσουνάμι κοντά στις νότιες ακτές της νήσου Ιάβας προκαλώντας 654 θανάτους.
       
      --2 Απριλίου 2007: Νησιά του Σολομώντα: 52 νεκροί από τσουνάμι που έπληξε το δυτικό τμήμα των Νησιών του Σολομώντα (στον νότιο Εριηνικό). Καταστράφηκαν 13 παραθαλάσσια χωριά από το τσουνάμι, το οποίο προκλήθηκε από έναν σεισμό 8 βαθμών.
       
      --29 Σεπτεμβρίου 2009: Σαμόα: Περισσότεροι από 190 άνθρωποι σκοτώθηκαν στα νησιά Σαμόα, Τόνγκα και Αμερικανική Σαμόα από τον σεισμό που σημειώθηκε μεγέθους 8 βαθμών, ο οποίος προκάλεσε τσουνάμι. Τα περισσότερα θύματα--πάνω από 150-- καταγράφηκαν στα νησιά Σαμόα όπου το τσουνάμι κατέστρεψε την νότια ακτή της νήσου Ουπόλου, την πιο πυκνοκατοικημένη του αρχιπελάγους.
       
      --27 Φεβρουαρίου 2010: Χιλή: Ένας σεισμός που προκάλεσε τσουνάμι άφησε πίσω του περισσότερους από 520 νεκρούς. Τα περισσότερα θύματα ήταν στην παραθαλάσσια ζώνη του Μαουλέ, σε απόσταση 400 χλμ νοτιοδυτικά της πρωτεύσουας Σαντιάγο.
       
      --25 Οκτωβρίου 2010: Ινδονησία: Περισσότεροι από 400 άνθρωποι σκοτώθηκαν από ένα τσουνάμι που προκλήθηκε από σεισμό 7,7 βαθμών στο αρχιπέλαγος των Μενταγουάι, στα ανοιχτά της Σουμάτρας.
       
      --11 Μαρτίου 2011: Ιαπωνία: Ένα κύμα που ξεπερνούσε τα 10 μέτρα κατέστρεψε την βορειοανατολική ακτή του αρχιπελάγους και κυρίως την πόλη Σεντά, στο Νησί Χονσού, λίγο μετά τον πολύ ισχυρό σεισμό των 9 βαθμών. Ο αριθμός των νεκρών και των αγνοουμένων ξεπέρασε τις 19.000.
       
      --28 Σεπτεμβρίου 2018: Ινδονησία: Τουλάχιστον 1.234 άνθρωποι σκοτώθηκαν έπειτα από σεισμό 7,5 βαθμών και το τσουνάμι που προκάλεσε στο νησί Σελέμπρ.
       
      --22 Δεκεμβρίου 2018: Ινδονησία: Ένα τσουνάμι που προκλήθηκε από την έκρηξη του ηφαιστείου Ανάκ Κρακατόα έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής τη ζωή σε 222 ανθρώπους.
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την ημερίδα που διοργάνωσαν το Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη και το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με θέμα «Μικρά νησιά και φυσικοί πόροι», μίλησε σήμερα η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα Χριστιάνα Καλογήρου.
       
      Η Περιφερειάρχης σημείωσε ότι το μικρό μέγεθος των νησιών δεν πρέπει να θεωρηθεί ανασταλτικός παράγοντας της αναπτυξιακής διαδικασίας, πολύ περισσότερο όταν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου επιτρέπουν την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας. Γι’ αυτό το λόγο, όπως είπε, η άρση της απομόνωσης και η ανάδειξή τους πρέπει για την Πολιτεία να αποτελέσει προτεραιότητα.
       
      Η κα Καλογήρου τόνισε ότι ειδικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να μένει άλλο άπραγη. Οφείλει πρώτη να αντιμετωπίσει το ζήτημα, με προτάσεις που θα έρθουν μέσα από δημόσιες διαβουλεύσεις με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους νησιώτες και με σοβαρές αιτιολογημένες παρουσιάσεις όλων των δυνατών επιλογών. Σε δεύτερο επίπεδο η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να απαιτήσει από την κεντρική διοίκηση να μη ληφθεί καμία απόφαση χωρίς τη δική της συναίνεση.
       
      Η Περιφερειάρχης επεσήμανε ότι το μοντέλο διαχείρισης και εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων των μικρών νησιών, όπως πχ του Αγίου Ευστρατίου, δεν μπορεί να είναι ίδιο με της ηπειρωτικής χώρας ή των μεγάλων νησιών και τόνισε ότι η διαφοροποίηση πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νησιού, ώστε να διασφαλίζεται η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξή του.
       
      «Η πολυνησιωτικότητα αποτελεί ελληνική μοναδικότητα στην Ε.Ε. σε τόσο μεγάλη έκταση και αριθμό. Πρέπει μόνοι μας να μετατρέψουμε την ιδιαιτερότητά μας αυτή σε στρατηγικό πλεονέκτημα, από παράγοντα απομόνωσης σε ισχυρό επιχείρημα διαπραγμάτευσης», δήλωσε μεταξύ άλλων.
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/perifereies/mikra-nisia-kai-fisikoi-poroi-sto-epikentro-imeridas-tis-perif-v-aigaiou-sto-tee
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η ακτοπλοϊκή κίνηση στην Ελλάδα είναι η πρώτη σε αριθμό επιβατών στην Ευρώπη. Η χώρα μας κατέχει το 18% της ευρωπαϊκής ακτοπλοϊκής κίνησης, σε σχέση με το 2,2% του πληθυσμού, κάτι το οποίο αναδεικνύει την σημασία του κλάδου.
      Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές της XRTC, είναι επίσης σημαντικό να τονιστούν τα θέματα άνισου ανταγωνισμού από πλοία άλλων ευρωπαϊκών κρατών, τα οποία επιδοτούν την ναυτιλία με εθνικά κεφάλαια (επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών, ενίσχυση της ρευστότητας των εταιριών με τις κρατήσεις των φόρων των ναυτικών και άλλα προγράμματα όπως το πρόγραμμα MARE BONUS κλπ.).

      Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, η μεταφορική κίνηση των επιβατών αυξήθηκε κατά 10% πέρσι σε σχέση με το 2016, ενώ εφέτος η αύξηση αναμένεται οριακή.
      Την εφετινή χρονιά, ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί περαιτέρω στις γραμμές της Ραφήνας, όπου δραστηριοποιούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Golden Star Ferries, SeaJets, Fast Ferries και Hellenic Seaways, όπως και στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, όπου πρόσφατα δρομολογήθηκε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Mykonos Palace των Μινωικών Γραμμών.
      Σε επιχειρησιακό επίπεδο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν την άνοδο της τιμής των καυσίμων κατά 28%, σε σχέση με το 2017, ενώ τα επόμενα χρόνια θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε αλλαγές, λόγω υποχρέωσης για πιο οικολογικά καύσιμα.
      Της Βάσως Βεγιάζη 
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Google θα επιτρέψει σύντομα σε Android χρήστες να εισάγουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού Covid-19 απευθείας στην πλατφόρμα για άμεση πρόσβαση.
      Ο τρόπος σύμφωνα με τη Google θα είναι μέσω της σχετικής επιλογής που θα διαθέτει η εφαρμογή Google Pay, παρέχοντας έναν «απλό και ασφαλή τρόπο» αποθήκευσης του ψηφιακού πιστοποιητικού για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπου κρίνεται αναγκαίο. Η λειτουργία αρχικά θα ενεργοποιηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε συγκεκριμένες πολιτείες όπως αυτή της Καλιφόρνια ενώ θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες το επόμενο διάστημα.
      Η Google έχει προχωρήσει σε συμφωνίες με κυβερνητικούς οργανισμούς και παρόχους υγειονομικής περίθαλψης προκειμένου να δημιουργήσουν μια ψηφιακή έκδοση του πιστοποιητικού σε όσες χώρες δεν παρέχουν ήδη κάτι τέτοιο. Αυτό περιλαμβάνει το όνομα του εμβολιασμένου, τον αριθμό των δόσεων του εμβολίου που έχει πραγματοποιήσει, πιθανόν μελλοντικά ραντεβού καθώς και την ονομασία του εμβολίου. Για την ώρα πάντως δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το αν η συγκεκριμένη λειτουργία της Google θα υποστηρίζει και το Ευρωπαικό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid το οποίο ενεργοποιείται από σήμερα σε 33 χώρες.
      Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν έχει κάνει το εμβόλιο, θα μπορεί να αποθηκεύσει εναλλακτικά κάποιο που πραγματοποίησε, εμφανίζοντας την ακριβή ημερομηνία και το αποτέλεσμά του. Η πρόσβαση και στα δύο πιστοποιητικά θα γίνεται απευθείας μέσω συντόμευσης στην κεντρική οθόνη της συσκευής, με μοναδική προυπόθεση αυτή να τρέχει Android 5 ή νεότερη έκδοση. Παράλληλα η Google αναφέρει ότι δεν θα απαιτείται σύνδεση με το internet για την όλη διαδικασία.
      Τέλος σε ότι αφορά την ιδιωτικότητα, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι όλες οι πληροφορίες αποθηκεύονται απευθείας στη συσκευή και όχι στο cloud, ενώ ακόμα και αν ο χρήστης επιθυμεί την αποθήκευση του πιστοποιητικού σε πολλαπλές συσκευές του, θα πρέπει να πραγματοποιήσει τη διαδικασία ξεχωριστά χωρίς κάποιο αυτοματισμό. Η Google δεν θα διατηρεί στο αρχείο της κανένα πιστοποιητικό ούτε θα τα διαμοιράζεται με τρίτους όμως θα γνωρίζει πόσες φόρες ο κάτοχος της συσκευής έχει χρησιμοποιήσει το πιστοποιητικό Covid και ποιες ημέρες ακριβώς.
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αλλάζουν οι προθεσμίες μέσα στις οποίες ο φορολογούμενος που παρουσιάζει μεταβολή στην ακίνητη περιουσία που επηρεάζει τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. θα πρέπει να υποβάλει δήλωση Ε9. Συγκεκριμένα όπως προβλέπει εγκύκλιος της ΑΑΔΕ οι δηλώσεις θα πρέπει πλέον να υποβάλλονται έως τις 31 Μαρτίου του επόμενου έτους αντί στις 31 Μαΐου που ίσχυε έως σήμερα. 
      Σε περίπτωση κληρονομιάς, η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται εμπρόθεσμα μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της λήξης της προθεσμίας αποποίησης της κληρονομίας - και επομένως όχι απαραίτητα μέχρι την 31η Μαρτίου. Η προθεσμία αποποίησης, ορίζεται στον Αστικό Κώδικα (άρθρο 1847), και είναι 4 μήνες από τότε που ο κληρονόμος έμαθε την επαγωγή και τον λόγο της ή ένα έτος αν ο κληρονομούμενος είχε την τελευταία κατοικία του στο εξωτερικό ή αν ο κληρονόμος έμαθε την επαγωγή όταν διέμενε στο εξωτερικό. 
      Στην επαγωγή από διαθήκη η προθεσμία δεν αρχίζει πριν τη δημοσίευσή της. Σε περίπτωση αποποίησης της κληρονομιάς, ο συνέπεια αυτής καθιστάμενος κληρονόμος, έχει ανάλογη προθεσμία για αποποίηση. 
      Σε κάθε περίπτωση, αν πριν την παρέλευση της ημερομηνίας αποποίησης, γίνει η αποδοχή κληρονομιάς και δεν έχει παρέλθει η 31η Μαρτίου του επόμενου έτους, τότε ο υπόχρεος υποχρεούται να δηλώσει την κληρονομιά  μέχρι την 31η Μαρτίου.
      Ακίνητα μπήκαν για πρώτη φορά στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού.
      Αναφορικά με τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχή η οποία εντάσσεται για πρώτη φορά στο σύστημα προσδιορισμού αξίας ακινήτων, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να ελέγξουν στη δήλωση ΕΝΦΙΑ - πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου του οικείου έτους την τιμή ζώνης στην οποία εντάχθηκε ή δεν εντάχθηκε αυτό (δηλαδή εάν εκκαθαρίσθηκε σαν εκτός ΑΠΑΑ, ενώ θα έπρεπε να έχει εκκαθαρισθεί ως εντός ΑΠΑΑ) και στη συνέχεια, εάν τυχόν διαπιστώσει λάθος, να προβεί σε τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) χωρίς πρόστιμο μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιουνίου του  οικείου έτους. Ο φόρος, σε αυτή την περίπτωση,καταβάλλεται χωρίς τόκο σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις όχι μικρότερες των €10 μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Φεβρουαρίου του επόμενου έτους.
      ΕΔΩ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στο πλαίσιο των διαδικασιών σχεδιασμού και διαβούλευσης του νέου Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα – Καινοτομία 2021-2027» η ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ δημοσιεύει το Concept Paper του Προγράμματος, το οποίο αποτελεί το πρώτο συνοπτικό κείμενο διαβούλευσής του (στρατηγική, αρχιτεκτονική και  βασικοί στόχοι). Το Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) σχεδιάζεται ως  μια ολοκληρωμένη παρέμβαση του ΕΣΠΑ 2021 – 2027, που θα υποστηρίξει τους παραγωγικούς, ανταγωνιστικούς και εξωστρεφείς τομείς της οικονομίας στη μετάβασή τους σε ένα αναπτυξιακό πρότυπο που καθοδηγείται από την Οικονομία της Γνώσης.
      Για την εξασφάλιση της μέγιστης αποτελεσματικότητας του νέου σχεδιασμού είναι απαραίτητη η ευρύτερη δυνατή διαβούλευση. Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι ενδιαφερόμενοι  να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο και να το αποστείλουν συμπληρωμένο έως την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021 στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις [email protected] και [email protected] 
      Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συμμετοχή σας.

      Δείτε εδώ το Concept Paper ΕΠΑνΕΚ 2021-2027
      Δείτε εδώ το Ερωτηματολόγιο Διαβούλευσης για το ΕΠANEK 2021-2027
      Υποστηρικτικό Υλικό για τη Νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 
      2η Εγκύκλιος για τον σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης 2021-2017
      1η Εγκύκλιος για το σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης ΕΣΠΑ 2021-2027
      Μάθετε περισσότερα για την Νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Aλματώδη αύξηση κατά 34% σημείωσαν οι τιμές αγοράς των κατοικιών στην ΕΕ, την περίοδο από το 2010 έως το 2ο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία για τις τιμές των κατοικιών και τα ενοίκια που δημοσίευσε η Eurostat την περασμένη εβδομάδα.
      Στον αντίποδα την αντίστοιχη περίοδο οι τιμές κατακρημνίστηκαν στις χώρες του Νότου και των μνημονίων με την μεγαλύτερη μείωση στις τιμές αγοράς να σημειώνεται στην Ελλάδα (-28%), ενώ ακολουθεί με μεγάλη διαφορά η Ιταλία (-13%), η Κύπρος (-8%) και η Ισπανία (-3%).
       
      Tον ρυθμό αυτό δεν παρακολούθησαν οι τιμές ενοικίασης οι οποίες αυξήθηκαν μόνο κατά 16% την ίδια περίοδο. Εξαίρεση και εδώ η Ελλάδα όπου οι τιμές ενοικίασης σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση (-25%) και η Κύπρος (-3%).
      Ειδικότερα οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν σε 23 χώρες της ΕΕ και μειώθηκαν σε τέσσερις, με τη μεγαλύτερη άνοδο να σημειώνεται στην Εσθονία (+133%), το Λουξεμβούργο (+111%) και την Ουγγαρία (+109%).  Στα ενοίκια, οι τιμές αυξήθηκαν σε 25 κράτη μέλη της ΕΕ και μειώθηκαν σε δύο, με τη μεγαλύτερη άνοδο στην Εσθονία (+142%), τη Λιθουανία (+109%) και την Ιρλανδία (+66%)
      Αρχικά μεταξύ του 2010 και του 2ου τριμήνου 2011, οι τιμές των κατοικιών και των ενοικίων στην ΕΕ ακολούθησαν παρόμοιους δρόμους, αλλά από το δεύτερο τρίμηνο του 2011, αυτές οι διαδρομές άρχισαν να αποκλίνουν σημαντικά και ενώ τα ενοίκια αυξάνονταν σταθερά καθ 'όλη τη διάρκεια έως το 2ο τρίμηνο του 2021, οι τιμές πώλησης των κατοικιών παρουσίασαν σημαντική διακύμανση.
      Μετά από μια απότομη πτώση μεταξύ του 2ου τριμήνου 2011 και του 1ου τριμήνου 2013, οι τιμές των κατοικιών παρέμειναν λίγο πολύ σταθερές το διάστημα μεταξύ 2013 και 2014. Στη συνέχεια, στις αρχές του 2015, σημειώθηκε ραγδαία άνοδος, και από τότε οι τιμές των κατοικιών συνέχισαν να αυξάνονται με πολύ ταχύτερο ρυθμό από τα ενοίκια.

    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Abu Dhabi Future Energy CompanyPJSC – Masdar υπέγραψαν, σήμερα (1/12) στο ελληνικό περίπτερο της COP28 στο Ντουμπάϊ, συμφωνία συνεργασίας, που εδραιώνει τη δέσμευση της κρατικής εταιρείας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, να χρηματοδοτήσει έργα πράσινης υποδομής στον Πόρο. Στόχος είναι ο «πράσινος» μετασχηματισμός του νησιού, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “GR-Eco Islands”.
      Η συμφωνία υπεγράφη παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Βιομηχανίας και Προηγμένης Τεχνολογίας των ΗΑΕ, Προέδρου της COP28 και Προέδρου της Masdar, Dr Sultan Al Jaber.
      Και οι δύο πλευρές, επανέλαβαν τη σταθερή δέσμευσή τους στην ανάληψη δράσεων για το κλίμα και τόνισαν τον κρίσιμο ρόλο της διεθνούς συνεργασίας στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.
      Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Masdar συμφώνησαν να συνεργαστούν σε ζωτικής σημασίας έργα υποδομής στον Πόρο, τα οποία περιλαμβάνουν:
      Τοπικά αναπτυγμένα και εγκατεστημένα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα, μέσω της εισαγωγής ενός νέου, πλήρως ηλεκτρικού πορθμείου και της μετατροπής των υφιστάμενων μικρών παραδοσιακών επιβατηγών σκαφών σε ηλεκτρικά σκάφη «Πράσινο» μετασχηματισμό του στόλου οχημάτων του νησιού Εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου μοντέλου «μηδενικών αποβλήτων», με έμφαση στη διαλογή στην πηγή που θα πετύχει εκτροπή αποβλήτων από την ταφή σε ποσοστό άνω του 90%, ώστε η διαχείριση αποβλήτων στον Πόρο να γίνεται στο εξής στο πλαίσιο των αρχών της κυκλικής οικονομίας, με επίτευξη των στόχων του εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων.
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στη Διαύγεια αναρτήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης η κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ρύθμιση της χρονικής διάρκειας και των όρων παραχώρησης, των συνεπειών της παράβασης τους, των επιβαλλόμενων κυρώσεων, και των λόγων ανάκλησης της παραχώρησης της έκτασης της περιοχής Λιπασμάτων της οποίας η αποκλειστική χρήση αποδόθηκε στο Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας με την διάταξη του άρθρου 19 του Νόμου 4404/2016 (ΦΕΚ 126Α) για την κύρωση της από 24 Ιουνίου 2016 τροποποίησης και κωδικοποίησης σε ενιαίο κείμενο της από 13 Φεβρουαρίου 2002 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ και άλλες διατάξεις».
       
      Η απόφαση που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, και της υφυπουργού Οικονομικών, Αικατερίνης Παπανάτσιου, αναφέρεται στους όρους της παραχώρησης της χρήσης της περιοχής των «Λιπασμάτων», δηλαδή της χερσαίας έκτασης (περίπου 86.000 τμ) εντός της χερσαίας ζώνης του ΟΛΠ που εκτείνεται από τον λιμενοβραχίονα Κράκαρη έως τον όρμο της Δραπετσώνας (δεξαμενές καυσίμων).
       
      Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι «η χρονική διάρκεια της παραχώρησης ορίζεται στα 50 έτη, ενώ ως χρόνος ενάρξεως αυτής ορίζεται η ημερομηνία δημοσιεύσεως της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
       
      » Απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης και η χρησιμοποίηση του παραχωρούμενου χώρου από τον Δήμο για σκοπό διαφορετικό από αυτόν για τον οποίο παραχωρείται. Απαγορεύεται η υπεκμίσθωση, όπως και η περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης της παραχωρούμενης έκτασης ή μέρους αυτής, σε τρίτους, με αντάλλαγμα ή χωρίς αντάλλαγμα.
       
      » Ο Δήμος δύναται δύο μήνες προ της λήξεως του χρόνου της παραχώρησης να αιτηθεί την παράταση αυτής. Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος από το Ελληνικό Δημόσιο, με κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ορίζεται το χρονικό διάστημα της παράτασης του χρόνου της παραχώρησης».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/anaplaseis/item/44477-proxoraei-to-mitropolitiko-parko-lipasmaton-sta-50-xronia-i-paraxorisi-tou
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θεαματική αύξηση 32% σε σχέση με ένα χρόνο πριν σημείωσαν οι επενδύσεις σε επαγγελματικά ακίνητα το δεύτερο τρίμηνο του 2015 με το συνολικό ποσό των επενδύσεων να υπολογίζεται από την CBRE στα €65 δισ.
       
      Πρόκειται για το δέκατο τρίτο τρίμηνο που σημειώνεται αύξηση των επενδύσεων σε ετήσια βάση, σημειώνει η εταιρεία συμβούλων.
       
      Η Βρετανία (+ €9,2 δισ.) και η Γερμανία (+ €5 δισ.) ήταν οι χώρες που προσέλκυσαν το μεγαλύτερο κομμάτι των κεφαλαίων. Ωστόσο, σημαντική αύξηση σημειώθηκε και στην Ισπανία και την Νορβηγία με τις επενδύσεις να αυξάνονται το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά €3,1 δισ. και €2,3 δισ. αντίστοιχα.
       
      Οι διεθνείς επενδυτές αύξησαν τις τοποθετήσεις τους στην Ευρώπη με σχεδόν τα μισά (48,5%) που επενδύθηκαν στην Ευρώπη να προέρχονται από αυτούς. Από τα €59 δισ. των διεθνών επενδυτών τα €20 δισ. προήλθαν από τις ΗΠΑ και τα €5,9 δισ. από την Ασία. Μάλιστα, οι επενδύσεις από την Ασία αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
       
      Σημαντικές ήταν και οι επενδύσεις από τη Μέση Ανατολή προερχόμενες κυρίως από κρατικά κεφάλαια όπως αυτό του Κατάρ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC65_dis_oi_ependuseis_se_epaggelmatika_akinita_/
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ΙΚΕ η οποία ανήκει σε εταιρεία που εδρεύει στη Βουλγαρία, πέρασε έναντι τιμήματος άνω των €4 εκατ. το 50% του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος των Μύλων Αλλατίνη στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης.
      Το συγκεκριμένο μερίδιο κατακυρώθηκε στη βουλγαρική εταιρεία, έπειτα από τον ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχε και ο όμιλος Φάις, κάτοχος του υπόλοιπου 50% του εμβληματικού ακινήτου στην περιοχή της Σοφούλη, κοντά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. 
      Η διαδικασία του πλειοδοτικού διαγωνισμού, στον οποίο η τιμή εκκίνησης είχε οριστεί σε 3,2 εκατ. ευρώ, άρχισε, σύμφωνα με πληροφορίες, στις 10 το πρωί και ολοκληρώθηκε ώρες αργότερα, καθώς οι δύο συμμετέχοντες έκαναν αλλεπάλληλες προσφορές.
      Συνεπεία του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ο οποίος μετατέθηκε για τη χθεσινή ημέρα κατόπιν αναβολής του στις 16 Νοεμβρίου, λόγω τεχνικού λάθους, το ιστορικό ακίνητο της Θεσσαλονίκης, σε κοντινή απόσταση από τη θάλασσα, ανήκει πλέον ισομερώς σε δύο ιδιοκτήτες, γεγονός που -όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς- περιπλέκει την πολυαναμενόμενη αξιοποίηση του εξαιρετικού -αλλά παραδομένου στη φθορά επί δεκαετίες- βιομηχανικού κτηριακού συνόλου με τη μεγάλη ιστορία και τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική.
      Ο πρώτος ατμοκίνητος αλευρόμυλος του συγκροτήματος ανεγέρθη το 1854, ενώ περίπου 30 χρόνια μετά, το 1882, ο χώρος πέρασε στα «χέρια» της οικογένειας Αλλατίνη, το όνομα της οποίας διατήρησε έκτοτε, παρότι στην πορεία άλλαξε ιδιοκτήτες. Ο πρώτος ατμόμυλος κάηκε το 1889 και στη θέση του ανεγέρθη νέος και μεγαλύτερος, τα σχέδια του οποίου έφεραν την υπογραφή του Ιταλού αρχιτέκτονα Βιταλιάνο Ποζέλι. Το συγκεκριμένο βιομηχανικό συγκρότημα θεωρείτο στις αρχές του 20ου αιώνα ως ένα από τα μεγαλύτερα της νοτιοανατολικής Μεσογείου.  Η χαρακτηριστική καμινάδα, ύψους 35 μέτρων, που δεσπόζει στην «καρδιά» του συγκροτήματος και αποτελεί μάρτυρα της βιομηχανικής εποχής του ατμού στη Θεσσαλονίκη, χτίστηκε λίγο πριν την ανατολή του 20ού αιώνα. Γύρω στο 1900 χτίστηκαν επίσης σιλό σιταριού, εργαστήρια και βιομηχανικοί φούρνοι και το συγκρότημα απέκτησε σταδιακά την πλήρη μορφή του ώς το τέλος της δεκαετίας του 1920.
      To 1950 πυρκαγιά προκάλεσε πολύ εκτεταμένες φθορές στα σημαντικότερα από τα κτήρια του συγκροτήματος. Οι Μύλοι διέκοψαν τη λειτουργία τους προ δεκαετιών και έκτοτε τα κτήριά τους παραδόθηκαν στη φθορά. Το βιομηχανικό συγκρότημα των Μύλων Αλλατίνη χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο στο μεγαλύτερο τμήμα του το 1991.
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Για ακόμη ένα μήνα παρατείνει το «πάγωμα» κάθε αναγκαστικής εκτέλεσης η κυβέρνηση. Αυτό προκύπτει, από την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.
       
      Η προθεσμία που έληγε σήμερα 30/09, μετά την υπογραφή της απόφασης παρατείνεται μέχρι και την 31η Οκτωβρίου.
       
      Η απόφαση, η οποία ελήφθη στα μέσα Ιουλίου αμέσως μετά την επιβολή των Capital Controls προβλέπει:
       
      "Την αναστολή της διενέργειας κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης, ιδίως της διενέργειας πλειστηριασμών, κατασχέσεων, αποβολών (εξώσεων) και προσωπικών κρατήσεων.
       
      Η απόφαση για το πάγωμα των αναγκαστικών εκτελέσεων εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις 21 Ιουλίου λόγω της επιβολής των capital controls. Προβλέπει την αναστολή της διενέργειας κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης, ιδίως της διενέργειας πλειστηριασμών, κατασχέσεων, αποβολών (εξώσεων) και προσωπικών κρατήσεων.
       
      Για το ίδιο χρονικό διάστημα αναστέλλεται η υποχρέωση έκδοσης και κατάθεσης, εκ μέρους των δικηγόρων ή των διαδίκων, γραμματίων καταβολής, δικαστικών ενσήμων, εισφορών, ή άλλων, πάσης φύσης, παραβόλων και εξόδων σχετικά με την άσκηση και εκδίκαση ενδίκων βοηθημάτων και ενδίκων μέσων ενώπιον δικαστικών αρχών ή την εκπροσώπηση από συνήγορο ενώπιον αυτών.
       
      Έχει επίσης ανασταλεί –με τα νέα δεδομένα μέχρι τέλος Οκτωβρίου- η υποχρέωση καταβολής πάσης φύσης εγγυοδοσιών ή εφάπαξ ή σε δόσεις χρηματικών ποσών από μετατροπή στερητικής της ελευθερίας ποινής, εφόσον η σχετική υποχρέωση γεννήθηκε ή η συμπλήρωση της προθεσμίας εκπλήρωσής της ανέκυψε στο διάστημα της τραπεζικής αργίας ή και μετά τη λήξη της.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/%C2%ABPagonoun%C2%BB_gia_enan_akoma_mina_pleistiriasmoi_kai_katascheseis/
    13. Επικαιρότητα

      kan62

      Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο :
      Ορισμός αναθέτουσας αρχής και καθορισμός κάθε αναγκαίας σχετικής λεπτομέρειας για την εκπόνηση μελετών των Προγραμμάτων Πολεοδομικού Σχεδιασμού (ΤΠΣ- ΕΠΣ) του άρθρου 14 του ν.4759/2020 με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και συγκεκριμένα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
      (ΠΔΕ) - ΣΑΤΑ 075, υπό την ονομασία τίτλου Έργων «ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων ΤΠΣ - Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων ΕΠΣ)»
      ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.pdf
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Έντονο ενδιαφέρον εκδηλώνεται εκ νέου από την Κίνα, όσον αφορά τις σπάνιες γαίες στην Ελλάδα. Όπως έγινε γνωστό, αντιπροσωπεία κινεζικών εταιρειών και κρατικών φορέων, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των σπανίων γαιών, επισκέφθηκε χθες τις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Γεωλογικών Μεταλλευτικών Ερευνών (Ι.Γ.Μ.Ε.), με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας στο πεδίο των σπανίων γαιών.
       
      Δεν είναι η πρώτη φορά που εκδηλώνεται τέτοιου είδους ενδιαφέρον από κινεζικής πλευράς, καθώς αντιπροσωπεία Κινέζων επιστημόνων είχε επισκεφθεί τη χώρα μας και πέρυσι, καθώς η Ελλάδα στα πέντε κράτη της Ε.Ε., όπου απαντώνται τα 17 συγκεκριμένα «στρατηγικά μέταλλα», τα οποία είναι απαραίτητα για βιομηχανικές εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας.
       
       
      Την κινεζική αντιπροσωπεία υποδέχθηκε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΙΓΜΕ, Δρ. Δημήτρης Δρυμωνίτης. Η αντιπροσωπεία αποτελούνταν από τους κ.κ. Shi Ruiting, γενικό διευθυντή σε θέματα σπανίων γαιών του υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, Wang Ji Ming, γενικό διευθυντή της NFC Rare Earths Co. Ltd., Gong Jijun, γενικό διευθυντή της Minerals Rare Earth Group Co. Ltd και Helen Guo, μάνατζερ της Griem Advanced Materials Co. Ltd.
       
      Όπως έγινε γνωστό από την κινεζική πλευρά, η Κίνα θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» παγκοσμίως στο πεδίο των σπανίων γαιών, καθώς στο έδαφος της βρίσκεται το 23% της παγκόσμιας παραγωγής αποθεμάτων σπανίων γαιών, ενώ ως το τέλος του 2015 υπολογίζεται η ανίχνευση και εξόρυξη 100.000 τόνων.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1020863/kineziko-endiaferon-gia-spanies-gaies-stin-ellada
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η πλήρης απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών και η συμμετοχή των τουριστικών λεωφορείων στην ανάθεση έργου αστικών συγκοινωνιών, αποτέλεσε κύριο ζήτημα αναφοράς, στην τηλεδιάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών Μεταφορών, Τουρισμού και της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η ΓΕΠΟΕΤ.
      Ειδικότερα, στη σύσκεψη που έγινε, στις 17 Δεκεμβρίου, – όπου ετέθησαν όλα τα εκκρεμή επί σειρά δεκαετιών ζητήματα των τουριστικών οδικών επιβατικών μεταφορών – συμμετείχαν, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ Άρης Μαρίνης, ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Τσοπανάς και το μέλος ΔΣ Αλέξανδρος Γασπαράτος.
      Όπως προαναφέρθηκε και σύμφωνα με την ΓΕΠΟΕΤ, στην τηλεδιάσκεψη συζητήθηκε εκτενώς το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης των υπεραστικών συγκοινωνιών της χώρας και της συμμετοχής των τουριστικών λεωφορείων στην ανάθεση έργου αστικών συγκοινωνιών, για τα οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρωθούν με νομοθετική παρέμβαση εντός του 2021, καθιστώντας τα τουριστικά λεωφορεία ισότιμο συγκοινωνιακό φορέα, με δικαίωμα συμμετοχής στους διαγωνισμούς ανάθεσης αστικών και υπεραστικών γραμμών.
      Παράλληλα συζητήθηκαν: το ζήτημα της μείωσης των τελών κυκλοφορίας και η εξομοίωση τους με αυτά των ΚΤΕΛ – θέματα για τα οποία υπήρξε δέσμευση, όπως αναφέρει η ΓΕΠΟΕΤ, των υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού ότι θα υποστηριχθούν στα αρμόδια υπουργεία -, η επιδότηση ανανέωσης του στόλου με επιπλέον κίνητρα για την υιοθέτηση πράσινης τεχνολογίας, η παγίωση του ΦΠΑ στις μεταφορές στο χαμηλό συντελεστή και η αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας των Επιβατικών ΙΧ με οδηγό.
      Σημειώνεται ότι η ΓΕΠΟΕΤ αναγνώρισε τη συμβολή και των δύο υπουργείων στην πρόσφατη απόφαση επιδότησης-αποζημίωσης των τουριστικών λεωφορείων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020, λόγω της μειωμένης πληρότητας και της καθίζησης των εσόδων τους.
      Επισήμανε δε την ανάγκη να στηριχθεί ο κλάδος με επιπλέον μέτρα στην ίδια κατεύθυνση και για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, εξ αιτίας της συνεχούς κατάρρευσης του κύκλου εργασιών του.
      Σύμφωνα με την ΓΕΠΟΕΤ, σε συνέχεια της τηλεδιάσκεψης, την Δευτέρα 21/12/20 πραγματοποιήθηκε δια ζώσης συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών, μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και του προεδρείου της ΓΕΠΟΕΤ.
      Στο πλαίσιο της συνάντησης ο υπουργός εξέφρασε τη βούληση εντός του επόμενου έτους να θεσμοθετηθεί η διαδικασία ανάθεσης του έργου των υπεραστικών συγκοινωνιακών γραμμών της χώρας με τη δυνατότητα ισότιμης συμμετοχής και των τουριστικών λεωφορείων και να υποστηριχθεί το αίτημα της εξίσωσης των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ.
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στις διαδικασίες για τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα ομοιάζει με δημόσιο κτηματολόγιο, προχωρεί η κυβέρνηση για να αξιοποιήσει την τεράστια δημόσια περιουσία και να ενισχύσει τα κρατικά ταμεία.
      Παράλληλα θα επιχειρήσει να βάλει φρένο στις καταπατήσεις κοινόχρηστων εκτάσεων όπως ο αιγιαλός και η παραλία και τα δάση και να κλείσει την πληγή με τα κατεχόμενα και ανταλλάξιμα κτήματα.
      Το project είναι μεγάλο και το στοίχημα ακόμα μεγαλύτερο για τα στελέχη των υπουργείων που απαρτίζουν το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας.
      Οι βασικοί άξονες του σχεδιασμού για την καταγραφή, ταξινόμηση και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας περιλαμβάνουν τη δημιουργία μητρώου ακίνητης περιουσίας, τον προσδιορισμό των ορίων δημοσίων ακινήτων ιδιαίτερου φυσικού κάλους, την ψηφιακή καταχώρηση των χωρικών μεταβολών των δημοσίων κτημάτων, αλλά και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου των κληροδοτημάτων για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική υλοποίηση του κοινωνικού έργου τους.
      Ειδικά για τα κληροδοτήματα σχεδιάζεται να ελεγχθούν περίπου 3.000 σε όλη τη χώρα σε σύνολο 11.000 περιουσιών.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στον «πάγο» και με υπουργική απόφαση μπαίνει η διαδικασία προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των εμπορικών την οποία κανονικά σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωνόταν εντός των ημερών. Η πανδημία του κορωνοϊού όμως έχει φέρει τα πάνω κάτω και σε αυτό το μέτωπο, με αποτέλεσμα ήδη ο Χρήστος Σταϊκούρας να έχει ανακοινώσει πως ο ΕΝΦΙΑ του 2020 δεν θα έχει την παραμικρή μεταβολή σε σχέση με τον ΕΝΦΙΑ του 2019 ενώ, εκτός νεότερων ανατροπών, οι νέες αντικειμενικές αξίες σχεδιάζεται πλέον να τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2021.
      Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ , η διαδικασία υποβολής εισηγήσεων από τους εκτιμητές αναστέλλεται μέχρι νεοτέρας.
      Όπως ανακοινώθηκε το Υπουργείο Οικονομικών, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά επείγουσες και απρόβλεπτες συνθήκες, λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού (COVID-19) και την ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της διάδοσής του, προβαίνει από 03.04.2020 σε προσωρινή αναστολή της παράδοσης του έργου των εκτιμητών και της λειτουργίας της βάσης δεδομένων για την ηλεκτρονική καταχώριση από τους εκτιμητές της τιμής εκκίνησης και της αξίας οικοπέδου.
      Οι ιδιώτες εκτιμητές θα αποζημιωθούν για το παραδοτέο έργο τους μέχρι και τη στιγμή της αναστολής, η αναστολή θα διαρκέσει για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού και οι επιπτώσεις αυτών, και η εκτιμητική άσκηση θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί σε επόμενη περίοδο εντός του έτους.
      Όπως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών «η αναδιαμόρφωση του πλαισίου προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας παραμένει σημαντική μεταρρύθμιση του Υπουργείου Οικονομικών και θα προωθηθεί κανονικά, καθώς αποσκοπεί στη δικαιότερη κατανομή και στον εξορθολογισμό της επιβάρυνσης από τη φορολογία της ακίνητης περιουσίας στην ελληνική κοινωνία».
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τον νέο χάρτη των αντικειμενικών αξιών ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα σχεδιάζει εν μέσω πανδημίας το υπουργείο Οικονομικών. Το υπουργείο Οικονομικών θα αυξήσει τις αντικειμενικές αξίες ακινήτων σε 6.000 έως 7.000 περιοχές, θα μειώσει τις αντικειμενικές σε περίπου 3.000 με 4.000 περιοχές και θα επεκτείνει το αντικειμενικό σύστημα σε 3.000 νέες περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα.
      Σύμφωνα με την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η άσκηση της ευθυγράμμισης των αντικειμενικών αξίων των ακινήτων με τις εμπορικές τιμές, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό του οικονομικού επιτελείου, θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί και οι νέες τιμές ζώνης να είχαν ήδη ανακοινωθεί. Ωστόσο, το τσουνάμι της πανδημίας και το παρατεταμένο lockdown δυσκόλεψαν την άσκηση και ανέτρεψαν για ακόμη μια φορά τους σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου.
      Η ειδική ομάδα που έχει αναλάβει να συνθέσει το παζλ των νέων τιμών που θα αποκτήσουν τα ακίνητα συνεχίζει να δουλεύει σε ένα δύσκολο project. Aξιολογεί και φιλτράρει τις τιμές ζώνης για κάθε δήμο και οικισμό που έχουν εισηγηθεί οι ιδιώτες εκτιμητές ακινήτων και τις συγκρίνει με τα στοιχεία που διαθέτει από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τα μισθωτήρια συμβόλαια και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.
      Η άσκηση της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών
      Η άσκηση της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους, αλλά οι νέες τιμές ζώνης θα ενεργοποιηθούν το 2022. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας έχει ήδη ανακοινώσει πως φέτος ο ΕΝΦΙΑ δεν μεταβάλλεται για κανέναν. Αυτό σημαίνει ότι ο λογαριασμός που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος πάνω από 6 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων θα είναι ο ίδιος με αυτόν που πλήρωσαν το 2020 εφόσον δεν έχει μεταβληθεί η περιουσιακή τους κατάσταση ή η εισοδηματική τους εικόνα και ενδεχομένως δικαιούνται έκπτωση 50% ή ακόμη και πλήρη απαλλαγή λόγω της μείωσης των εισοδημάτων τους.
      Η νέα μείωση κατά 8% του ΕΝΦΙΑ (μετά το 22% του 2019), που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, έχει πάρει αναβολή για το 2022. Το υπουργείο Οικονομικών για να σβήσει τις φωτιές που θα ανάψουν στους ιδιοκτήτες ακινήτων οι ανατροπές στις αντικειμενικές αξίες θα προσαρμόσει τους συντελεστές υπολογισμού του φόρου ώστε να απορροφηθούν τυχόν επιβαρύνσεις από μεγάλες αυξήσεις αντικειμενικών. Στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση κατάργησης του συμπληρωματικού φόρου, η οποία παραμένει ως πρόταση, ενεργή.
      Οι προτάσεις των εκτιμητών
      Σύμφωνα με την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", οι εκτιμητές ακινήτων έχουν προτείνει αυξήσεις 30%, 50%, ακόμη και 100% σε ορισμένες περιοχές.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις που εισηγούνται εντοπίζονται στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας, που επωφελήθηκαν σημαντικά από την αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών λόγω της άνθησης του φαινομένου Airbnb. Οι αυξήσεις που προτείνουν είναι κατά μέσο όρο 50%-60%. Στα βόρεια προάστια, οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι μικρότερες και κινούνται κατά μέσον όρο 20%-30%. Σημαντικές είναι οι αυξήσεις και στα νότια προάστια της Αττικής, τα οποία έχουν ευνοηθεί τόσο λόγω της αυξημένης ζήτησης κατοικιών από επενδυτές του εξωτερικού όσο και λόγω του έργου του Ελληνικού. Αντίστοιχα, μεγάλες αυξήσεις προτείνονται και στις συνοικίες των δυτικών προαστίων.
      Η σημερινή εικόνα της αγοράς
      Με βάση τη σημερινή εικόνα της αγοράς, οι περιοχές στις οποίες οι αντικειμενικές αξίες θα βρεθούν στο κόκκινο είναι κυρίως αυτές όπου η ψαλίδα μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών παραμένει ανοιχτή ακόμα και μετά την τελευταία αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης τον Ιούνιο του 2018. Έτσι, υποψήφιες για αύξηση των αντικειμενικών αξιών είναι:
      -Συνοικίες του κέντρου της Αθήνας όπως Κουκάκι, Εξάρχεια, Κυψέλη, Κολωνάκι, Πατήσια, Αμπελόκηποι, Παγκράτι.
      -Περιοχές των νοτίων προαστίων και συγκεκριμένα η παραλιακή ζώνη της Γλυφάδας, της Βούλας, της Βουλιαγμένης, του Ελληνικού, όπου καταγράφονται οι μεγαλύτερες τιμές πώλησης των ακινήτων, αλλά και μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ εμπορικών και αντικειμενικών αξιών.
      -Γειτονιές του Πειραιά και πολλές από τις λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες σε Κορυδαλλό, Αιγάλεω, Περιστέρι.
      -Περιοχές της Θεσσαλονίκης όπου οι τιμές πώλησης των ακινήτων παραμένουν στα ύψη.
      -Πάνω από 3.000 περιοχές που βρίσκονται εκτός αντικειμενικού συστήματος. Πρόκειται για περιοχές και οικισμούς που, ενώ είναι εντός σχεδίου δόμησης, παραμένουν για πολλά χρόνια εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού, με αποτέλεσμα ο καθορισμός της φορολογητέας αξίας να γίνεται από τις κατά τόπους Εφορίες βάσει των λεγόμενων συγκριτικών στοιχείων.
      Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολυτελή ακίνητα ή οικόπεδα-φιλέτα σε τουριστικές περιοχές από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη έως την Πάρο και το Πόρτο Χέλι να πληρώνουν φόρους-ψίχουλα μόνο και μόνο γιατί βρίσκονται σε οικισμούς στους οποίους δεν υπάρχουν τιμές ζώνης.
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Υαλοπίνακες Ασφαλείας».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, ο ΚΕνΑΚ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή. Ακόμη το ΤΕΕ προχωρεί τα τελευταία χρόνια και σε έκδοση άλλων Τεχνικών Οδηγιών σχετικών με έργα, όπως η ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό κλπ. Ακόμη το ΤΕΕ προχωρά σε αναθεώρηση των Τεχνικών Οδηγιών ΤΕΕ που αφορούν τον τομέα του σχεδιασμού (όπως του βιοκλιματικού σχεδιασμού)  και της ενέργειας στα κτίρια αλλά και την καθιέρωση νέων Τεχνικών Οδηγιών ΤΕΕ που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν. Η θεσμοθέτηση των νέων ΤΟΤΕΕ θα οδηγήσει και σε αναθεώρηση του ισχύοντος ΚΕνΑΚ (Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων) σε δεύτερο χρόνο, σύμφωνα με τις νομοθετικές και κανονιστικές εξελίξεις, όπως θα αποφασίσει το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) για τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας κατόπιν σχετικής Απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του 2017. Μεσολάβησε εκτεταμένος χρόνος ανοιχτής διαβούλευσης με βάση το προσχέδιο της οδηγίας, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών, επιχειρήσεων και φορέων, ενώ μετά από εξαντλητικό διάλογο με φορείς της αγοράς επί των παρατηρήσεων και προβλέψεων η οδηγία ολοκληρώθηκε και εκδίδεται επισήμως.
      Η συγκεκριμένη Τεχνική Οδηγία TEE (TOTEE) έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή ενός συνοπτικού και όσο το δυνατόν πληρέστερου οδηγού αναφορικά με τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας. Η νέα ΤΟΤΕΕ απευθύνεται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά σε:
      – Μηχανικούς, μελετητές, στελέχη, εγκαταστάτες
      – Εμπόρους υαλοπινάκων, μεταποιητές υαλοπινάκων, υαλοθέτες
      – Φορείς Δημόσιου Τομέα
      σχετικά με τις δραστηριότητές τους που αφορούν μελέτη, εφαρμογή, παραλαβή και επίβλεψη εγκατάστασης υαλοπινάκων ασφαλείας.
      Σημειώνεται ότι η αναγκαιότητα εκπόνησης της Τεχνικής Οδηγίας εδράζεται στο γεγονός ότι μια μεγάλη γκάμα Υαλοπινάκων Ασφαλείας είναι διαθέσιμη που χρησιμοποιείται είτε μεμονωμένα ή σε συνδυασμό με άλλους τύπους υαλοπινάκων στην κατασκευή κτηρίων και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι τρείς κύριοι τύποι αυτών των υαλοπινάκων είναι ο θερμικά σκληρυμένος υαλοπίνακας ασφαλείας (thermally toughened), ο υαλοπίνακας ασφαλείας πολλαπλών στρώσεων (laminated) και ο θερμικά ενισχυμένος υαλοπίνακας (heat-strengthened).
      Ενδεικτικά, εφαρμογές υαλοπινάκων ασφαλείας συναντούμε όλοι σε ιδιωτικά και δημόσια έργα γύρω μας, όπως:
      παράθυρα, υαλοπίνακες παραθύρων, υαλοστάσια, πόρτες εισόδου, πόρτες εσωτερικές, επενδύσεις και κελύφη εξωτερικής όψης, υαλοπίνακες ως βασικό στοιχείο εξωτερικών όψεων, κάλυψη αιθρίων, πατώματα/δάπεδα, κιγκλιδώματα/στηθαία, σκάλες, στέγαστρα, περιφράξεις, ηχητικά υαλοπετάσματα, υαλοστάσια ανελκυστήρων, έπιπλα και διακόσμηση, βιτρίνες καταστημάτων κλπ. και μάλιστα σε ποικίλα είδους κτίρια:
      κατοικίες, γραφεία, νοσοκομεία, σχολεία, καταστήματα και εμπορικά κέντρα, αποθήκες/βιοτεχνίες/βιομηχανίες κλπ Βασικός στόχος της είναι να αποτελέσει ένα εύχρηστο μεθοδολογικό εργαλείο για όλους τους συντελεστές που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου υαλοπινάκων. Πιο συγκεκριμένα, η νέα ΤΟΤΕΕ περιλαμβάνει:
      ­          αναφορά στις απαιτήσεις πιστοποίησης,
      ­          ολοκληρωμένη αναφορά στα ευρωπαϊκά και εθνικά πρότυπα σε ισχύ,
      ­          ενδεικτικό περιεχόμενο τεχνικού φακέλου ανά κατηγορία επίδοσης, και
      ­          περιγραφές των διαφόρων τύπων υαλοπινάκων και των τεχνικών απαιτήσεων.
      Η συγκεκριμένη ΤΟΤΕΕ κρίθηκε αναγκαία, καθώς καλύπτει πεδία ενδιαφέροντος σχετικά με τους Υαλοπίνακες Ασφαλείας για τα οποία δεν διατίθεται, προς το παρόν, άλλη σχετική αναφορά. Βασίζεται (και δεν αντίκειται) στα Εθνικά Πρότυπα (Εθνικές Τεχνικές Προδιαγραφές) όπως ισχύουν σήμερα:
      ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-01: 2009, Μονοί και πολλαπλοί εν επαφή υαλοπίνακες ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-03: 2009, Διπλοί υαλοπίνακες με ενδιάμεσο κενό ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-07-02: 2009, Πυράντοχοι υαλοπίνακες – Πυράντοχοι τοίχοι με υαλότουβλα ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-09-00: 2009, Υαλόθυρες από γυαλί ασφαλείας και στα λοιπά εν ισχύ Εθνικά ή Ευρωπαϊκά Πρότυπα και κατά περιπτώσεις λειτουργεί συμπληρωματικά με αυτά. Ωστόσο, δεν υποκαθιστά την ολοκληρωμένη μελέτη που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο. Σημειώνεται ότι καθόσον περιλαμβάνονται αναφορές σε Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, σε περίπτωση αναθεώρησης ή αντικατάστασης ενός Ευρωπαϊκού Κανονισμού θα πρέπει να γίνεται ανασκόπηση του νέου κειμένου του Κανονισμού. Από την παρούσα ΤΟΤΕΕ εξαιρούνται εφαρμογές υαλοπινάκων με κύριο κριτήριο επιλογής την επίδοση σε θερμομόνωση ή/και σε ηχομείωση.
      Ειδικά στον τομέα των κατασκευών, τονίζεται ότι οι ιδιότητες και προϋποθέσεις χρήσης του γυαλιού ως δομικό υλικό, η σχεδίαση και στατική ανάλυση του δομικού γυαλιού, απαιτούν την εφαρμογή θεωρίας μεγάλων παραμορφώσεων αντίθετα με τις θεωρίες που χρησιμοποιεί ο Μηχανικός σε άλλα δομικά υλικά, όπως σε κοινές εφαρμογές Οπλισμένου Σκυροδέματος και καθιστά τον σχεδιασμό διαφορετικό από άλλα, συνήθη δομικά υλικά. Η νέα ΤΟΤΕΕ και τα κεφάλαια και παραρτήματα που περιλαμβάνει θα βοηθήσουν τους εμπλεκόμενους σε σχετικά έργα και επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την πλήρη στατική μελέτη η οποία θα λάβει υπόψη τον σύνολο των προβλεπόμενων δράσεων, αντοχών και ενδεδειγμένων μεθόδων ανάλυσης, έλεγχο συνδέσεων κ.α.
      Η νέα ΤΟΤΕΕ «Υαλοπίνακες Ασφαλείας» έχει τα εξής περιεχόμενα – κεφάλαια και παραρτήματα:
      ΣΚΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ 305/2011
      ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II ΥΠΟΔΕΙΓΜΑTA ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ (CE)
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΔΙΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
      Η δημοσίευση της νέας ΤΟΤΕΕ από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σηματοδοτεί την έναρξη ισχύος της και παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση μόνο για ανάγνωση προς όλους τους ενδιαφερομένους, με βάση της διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας, μέσω της ιστοσελίδας του ΤΕΕ:
      Νέα ΤΟΤΕΕ (Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ): «Υαλοπίνακες Ασφαλείας»
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με στόχο την αναγέννηση 14 επιχειρηματικών πάρκων και τη δημιουργία υποδομών που μπορεί να τα συνοδεύει τις επόμενες δεκαετίες συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, η διοίκηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ παρουσίασε το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο σε βιομηχανικές περιοχές από τη δεκαετία του ’70. Πρόκειται για ένα πλάνο συνολικού ύψους 50,4 εκατ. ευρώ, το οποίο περνάει μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και τη σχετική δράση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας.
      Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ κ. Θάνο Ψαθά, σήμερα θα κατατεθεί και ο σχετικός φάκελος με την αίτηση ένταξης του φιλόδοξου επενδυτικού πλάνου στις διατάξεις του Ταμείου Ανάκαμψης.
      Πιο συγκεκριμένα, έχουν σχεδιαστεί έργα στις ΒΙ.ΠΕ. στη Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Ιωάννινα, Πρέβεζα, Δράμα, Καβάλα, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Λαμία, Καρδίτσα, Πάτρα, Μελιγαλά και Ηράκλειο, που θα προάγουν τις υπάρχουσες γερασμένες υποδομές και θα συντελέσουν στην ψηφιακή ανάπτυξή τους συμβάλλοντας στη συνολική εξοικονόμηση των πόρων και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Οι δράσεις του σχεδίου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έργα βελτίωσης οδών ύψους 7,9 εκατ. ευρώ σε 12 βιομηχανικές περιοχές, επεξεργασίας υγρών αποβλήτων σε 6 ΒΙΠΕ, έργα ύδρευσης σε 13 ΒΙΠΕ και ψηφιακής ανάπτυξης σε 6 ΒΙ.ΠΕ, ενώ θα αναπτυχθούν υποδομές 1.000 στρεμμάτων στις βιομηχανικές περιοχές της Λάρισας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
      Η χρηματοδότηση θα γίνει με 25% ίδια κεφάλαια και 25% τραπεζικό δανεισμό, ενώ η τιμολόγηση στους πελάτες θα γίνει σταδιακά σε βάθος 20 ετών με μέγιστη ετήσια προσαύξηση χρεώσεων 20%, ενώ σήμερα χρεώνει το 85% των επιχειρήσεων με 100 ευρώ ανά τ.μ. για κοινόχρηστες δαπάνες.

      Ο κ. Ψαθάς χαρακτήρισε χρονικά «ασφυκτικό» το πλαίσιο υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου (ολοκλήρωση έως το τέλος του 2025), ωστόσο διεκδικεί να καλυφθεί το 50% από τους πόρους του ΤΑΑ, ενώ η εταιρεία αναλαμβάνει να καλύψει το υπόλοιπο 50% εμπροσθοβαρώς με 25% ίδια κεφάλαια, και 25% δανεισμό. Η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. ουσιαστικά θα καλύψει το ύψος της επένδυσης, ωστόσο, μέρος της θα αποδοθεί μέσω κοινοχρήστων (προσαύξηση 20%) στις εγκαταστημένες επιχειρήσεις των ΒΙ.ΠΈ. αλλά σε βάθος απόσβεσης 20ετίας. Στο πλαίσιο αυτό, αν και η εταιρεία θα προκαταβάλει κεφάλαια για το εκσυγχρονισμό των ΒΙΠΕ που ελέγχει, θα διαθέσει στο τέλος του επενδυτικού κύκλου 8 εκατ.ευρώ, ενώ οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις θα καταβάλλουν μέσω κοινοχρήστων τη συμμετοχή τους, για αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
      Όλα τα παραπάνω τελούν υπό την προϋπόθεση συγκατάθεσης των ιδιοκτητών δικαιώματος επιφανείας εντός των Πάρκων (σ.σ. των εγκαταστημένων επιχειρήσεων), της θετικής αξιολόγηση από την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας  για την ένταξή τους στο πρόγραμμα επιχορηγήσεων και εν τέλει από τις ευρωπαϊκές αρχές που αξιολογούν τα σχέδια υπαγωγής στο ΤΑΑ. Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιο της το 70% της βιομηχανικής γης της επικράτειας, που μεταφράζεται σε 51.000 στρέμματα σε 27 επιχειρηματικά πάρκα, ενώ το διαθέσιμο απόθεμα είναι 8.600 στρέμματα, που αναμένεται να εξαντληθούν σε 8 χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Ψαθά.
      Υπενθυμίζεται πως ως φορέας η εταιρεία μετρά παρουσία 60 χρόνων υπό κρατικό έλεγχο, ωστόσο, στη σημερινή της μορφή (μετά από διάφορες φάσεις ιδιωτικοποίησης και εξυγίανσης) ελέγχεται κατά πλειοψηφία 64% από την Strix (νομική μορφή που ανήκει στο fund Blantyre, γνωστό από τη συμμετοχή του στο Ερρίκος Ντυνάν, Attica Group κ.α. μετά από σχετική συμφωνία με την Τρ. Πειραιώς). Στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχει ασφαλώς το Υπερταμείο με 35%, ενώ η Πειραιώς διατηρεί το 1%.
      Η εταιρεία κατάφερε την τελευταία τριετία να καταστεί κερδοφόρος, μέσω εξορθολογισμού των εξόδων και ενεργότερης διαχείρισης και εκμετάλλευσης των ακινήτων της, και πλέον προετοιμάζεται για μια νέα φάση ανάπτυξης, έχοντας ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 62 εκατ.ευρώ. Σε δεύτερο χρόνο εκτιμάται ότι αυτά τα κεφάλαια – με τραπεζική ή επενδυτική μόχλευση- μπορούν να φέρουν επενδύσεις της τάξης των 300 εκατ.ευρώ
      Σύμφωνα με τον κ. Ψαθά μετά και την ψήφιση του νόμου 4982/2022 και τα σχετικά κίνητρα που δόθηκαν, άνοιξε ο δρόμος για μια σειρά πρωτοβουλιών σε έναν τομέα επενδύσεων, που εξ αντικειμένου δεν προσελκύει δυναμικό επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς απαιτεί τουλάχιστον 20ετή κύκλο καταγραφής αποδόσεών.
      Τα σημεία κλειδιά του νέου νόμου που θα εκμεταλλευτεί η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. για να αυξήσει τις εκτάσεις οργανωμένων υποδοχέων είναι ο χρονικός ορίζοντας για την τροποποίηση των ρυμοτομικών σχεδίων, η οποία δύναται να προχωρά εντός 18μηνου και θα προσθέσει βιομηχανική γη 3.700 στρεμμάτων. Επίσης δίνεται η δυνατότητα να παραχωρηθούν έναντι ανταλλάγματος εκτάσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης εντός των επιχειρηματικών πάρκων για 40 συν 20 έτη, οι οποίες παραμένουν ανεκμετάλλευτες.
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην επόμενη φάση της εισέρχεται πλέον η διαδικασία για την παραχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στην κοινοπραξία DIEP GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd.
       
      Το ΤΑΙΠΕΔ παρέλαβε και τα τελευταία έγγραφα που όφειλε να παραδώσει ο επενδυτής, προκειμένου να ολοκληρωθεί και ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με πληροφορίες αν οι νομικοί του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώσουν ότι τα έγγραφα που κατατέθηκαν από την κοινοπραξία είναι πλήρη, τότε ο φάκελος μεταβιβάζεται άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
       
      Από τη στιγμή που θα σταλούν τα έγγραφα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η διαδικασία των ελέγχων ολοκληρώνεται κατά κανόνα εντός μηνός, ώστε στη συνέχεια ο φάκελος να περάσει και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα πρέπει να ανάψει με τη σειρά της το "πράσινο φως", προτού η διαδικασία προχωρήσει στο επόμενο στάδιο.
       
      Στη διάρκεια ομιλίας του στο τέλος Σεπτεμβρίου, ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, είχε διατυπώσει την εκτίμηση ότι (σ.σ. μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών) ο επενδυτής θα εγκατασταθεί στο λιμάνι μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2018.
       
      Ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει ότι η υποχρέωση της κοινοπραξίας για επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, θα εκπληρωθεί πολύ νωρίτερα σε ό,τι αφορά ειδικά το βασικό στοιχείο αυτής της υποχρέωσης, δηλαδή την επέκταση της 6ης προβλήτας, η οποία στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sti_b_fasi_i_diadikasia_polisis_tou_67_tou_OLTh_/#.WeXeClu0O70
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.