Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4634 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην δημοσιότητα σας δίνει σήμερα το ypodomes.com τους νέους ενημερωμένους χάρτες του για το Μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για 5+1 χάρτες, ένα για κάθε γραμμή με λεπτομέρειες, συνδέσεις με άλλες γραμμές ή άλλα μέσα και χρήσιμες πληροφορίες. Ας δούμε αναλυτικά τους 5 χάρτες:
       
      ΓΡΑΜΜH 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ
       
      Σε αυτό το χάρτη θα δούμε τους 24 σταθμούς της γραμμής 1 αλλά και τον μελλοντικό σταθμό ΚΑΜΙΝΙΑ. Επίσης επισημαίνεται η υπογειοποίηση της γραμμής στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς. Πατήστε πάνω στο χάρτη για να τον δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος.
       

       
       
      ΓΡΑΜΜΗ 2 ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ
       
      Σε αυτό το χάρτη θα δούμε τους 20 σταθμούς της γραμμής 2 αλλά και τις δύο μελλοντικές επεκτάσεις προς Ίλιον και Γλυφάδα. Υπενθυμίζουμε πως η Γραμμή 2 στον σχεδιασμό της περιλαμβάνει ακόμα μία επέκταση, βορειοδυτικά προς Αττική Οδό. Πατήστε πάνω στο χάρτη για να τον δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος.
       

       
       
      ΓΡΑΜΜΗ 3 ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
       
      Σε αυτό το χάρτη βλέπουμε τους 20 σταθμούς της γραμμής 3, την επέκταση μέχρι το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στον Πειραιά που είναι υπό κατασκευή και προβλέπεται η ολοκλήρωση της σταδιακή το 2019-2020. Πατήστε πάνω στο χάρτη για να τον δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος.
       

       
       
      ΓΡΑΜΜΗ 4 ΠΕΡΙΣΣΟΣ-ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
       
      Σε αυτό το χάρτη βλέπουμε την γραμμή 4, χωρισμένη ανά τμήματα. Με έντονο πορτοκαλί το πρώτο τμήμα ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ που είναι υπό δημοπράτηση ενώ με διαφορετικούς χρωματισμούς ακολουθούν τα τμήματα ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ και ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ. Δεν περιλαμβάνεται ο κλάδος ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ καθώς πιθανότατα θα αποτελέσει την νέα 5η γραμμή του Μετρό της πόλης. Πατήστε πάνω στο χάρτη για να τον δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος.
       

       
       
      ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
       
      Δείτε την απεικόνιση όλων των παραπάνω σε ένα χάρτη. Όλες οι γραμμές, οι διασυνδέσεις με τις άλλες γραμμές και τα άλλα μέσα της Αθήνας, δηλαδή τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ. Συνδέσεις με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο έχουμε στους Σταθμούς: Πειραιάς, Σταθμός Λαρίσης, Νερατζιώτισσα, Δουκίσσης Πλακεντίας. Συνδέσεις με το Τραμ έχουμε στους Σταθμούς Φάληρο, Νέος Κόσμος, Συγγρού/Φιξ, Σύνταγμα.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/21751-deite-tous-neous-analytikoys-xartes-tou-metro-tis-athinas-apo-to-ypodomescom
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εκδόθηκε σήμερα η εγκύκλιος του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλου«Ενέργειες που ακολουθούνται μετά από πυρκαγιά στις εκτάσεις που διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας» (ΑΔΑ: 7ΛΑΑ4653Π8-ΠΞΛ).
       
      Η εγκύκλιος απευθύνεται σε όλες τις Αποκεντρωμένες Δασικές Υπηρεσίες της χώρας και παρέχονται πληροφορίες για
       
      · τα μέτρα προστασίας των καμένων εκτάσεων
      · τις ενέργειες αποκατάστασής τους και
      · τους τρόπους χρηματοδότησης των παραπάνω ενεργειών
       
      Συγκεκριμένα η εγκύκλιος ορίζει για τα μέτρα προστασίας των καμένων εκτάσεων:
       
      · Θα γίνεται άμεσα η κήρυξη της έκτασης ως αναδασωτέας μετά από αποτύπωση της καμένης περιοχής με δορυφορικές εικόνες.
      · Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για τις εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές ή αυτές σε Εθνικά Πάρκα και σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους ως προς την αμεσότητα της κήρυξης αναδάσωσης.
      · Αύξηση ελέγχων και επιτήρηση καμένων εκτάσεων με τη βοήθεια της αστυνομίας, των δασικών οργάνων και άλλων φορέων φύλαξης της φύσης ώστε να αποκλεισθεί οποιαδήποτε ενέργεια αλλαγής χρήσης και καταπάτησης δασικής έκτασης.
      · Έκδοση Δασικών Απαγορευτικών Διατάξεων για δραστηριότητες όπως βόσκηση, θήρα, και αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων.
      · Ανάκληση εφαρμογής των διαχειριστικών μελετών.
       
      Όσον αφορά τις ενέργειες αποκατάστασης των καμένων εκτάσεων θα γίνεται:
       
      · Αξιολόγηση αναγκαιότητας κατασκευής αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων
      · Μελέτη εκπόνησής τους σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη για τα παραπάνω έργα
      · Μελέτη τεχνητής αναδάσωσης, εφόσον η φυσική αναδάσωση δεν είναι εφικτή στην περιοχή.
       
      Τέλος, καθορίζονται οι τρόποι χρηματοδότησης των παραπάνω, η οποία θα γίνεται μέσω συνεργασίας με τις Περιφέρειες και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ή την ένταξη των έργων στο ΠΕΠ 2014-2020.
       
      Όλα αυτά, σύμφωνα με δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Σωκράτη Φάμελλου στο Ραδιόφωνο 24/7 (88.6 FM) και συγκεκριμένα στην εκπομπή "Η Φυλή των Φίλων" του Κώστα Αρβανίτη, «δείχνουν τη σαφή βούληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προστασία και αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων, η οποία θα διασφαλίσει ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή στον χαρακτήρα και τη χρήση τους. Όλες οι εκτάσεις με δασικό χαρακτήρα παραμένουν ως τέτοιες στους δασικούς χάρτες και θα γίνει ενημέρωσή τους με την απόφαση κήρυξης αναδάσωσης σε όποια χρονική στιγμή και αν αναρτηθούν ή κυρωθούν».​
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CF%86%CE%B5%CE%BE%CE%AE%CF%82-%CE%B7-%CE%BA%CE%AE%CF%81%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B9/
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τέλος υπέρ των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) επιβλήθηκε σε όσους ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τα ελληνικά αεροδρόμια.
       
      Το ειδικό τέλος, ανέρχεται στα 0,2 ευρώ και θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από τους ελληνικούς αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η ΥΠΑ.
       
      Από την υποχρέωση καταβολής του εξαιρούνται οι αναχωρούντες επιβάτες ηλικίας έως και δύο ετών, τα μέλη του πληρώματος των αεροσκαφών καθώς και τα μέλη του πληρώματος που επιβιβάζονται για ανάληψη υπηρεσίας σε άλλο σταθμό για αντικατάσταση των εν υπηρεσία πληρωμάτων.
       
      Το τέλος ΑμεΑ επιβάλλεται για τη χρηματοδότηση της αποζημίωσης φορέων συνδρομής ΑμεΑ σε όλους τους αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έναντι των παρασχεθεισών υπηρεσιών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/28522-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%B1
    4. Επικαιρότητα

      Civilla

      Νόμιμες και συνταγματικές είναι οι ρυθμίσεις του νέου νόμου 4178/2013 για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ ο νόμος για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη.
       
      Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν στην απόφασή τους ότι από την δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή συνέχισης της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον, κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές.
       
      Αντίθετα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη με τις συνταγματικές διατάξεις για τη διάκριση των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του Συντάγματος) και την υποχρέωση συμμόρφωση της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95 του Συντάγματος), η ευνοϊκή εκείνη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν (νομιμοποιηθούν) τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
       
      Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι το μεσοδιάστημα, δηλαδή, από την ημέρα διασκέψεως της Ολομέλειας (Νοέμβριος 2014) μέχρι σήμερα που δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, αντικαταστάθηκε με νέα, η οποία προβλέπει ότι παραμένουν κατεδαφιστέα τα ακίνητα που κρίθηκα αυθαίρετα με δικαστική απόφαση.
       
      Ακόμη, η Ολομέλεια του ΣτΕ δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό ότι ο επίμαχος νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, προσκρούει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/952678/suntagmatikos-o-neos-nomos-gia-ta-authaireta
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελ. Βενιζέλος, η Αττική Οδός αλλά και οι Νέα Οδός και Ολυμπία Οδός απαλλάσσονται από την καταβολή δημοτικών τελών προς τους δήμους, με ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί αύριο.
       
      Αυτό καταγγέλλουν οι δήμαρχοι τεσσάρων δήμων της ανατολικής Αττικής με επιστολή τους προς τους βουλευτές Αττικής
       
      Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «με το υπό συζήτηση Πολυνομοσχέδιο (άρθρο 13) επιχειρείται η απαλλαγή των παραχωρησιούχων ( ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.,ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.Ε, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.,κλπ) από την καταβολή των δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού, συνδέοντας την καταβολή των τελών με την παροχή των υπηρεσιών από τους Δήμους μας. Όμως, η «σύνδεση» αυτή είναι αντίθετη με την 1620/2012 απόφαση της Ολομέλειας του ΣΤΕ, η οποία έκρινε, ότι λόγω ακριβώς του δημοσίου χαρακτήρα της αντιπαροχής, η υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους δεν προϋποθέτει την χρησιμοποίηση της υπηρεσίας, αλλά αρκεί η ετοιμότητα παροχής της, εκ μέρους μας.
       
      »Είναι ολοφάνερο ότι με το άρθρο 13, επιχειρείται ρύθμιση contra στην απόφαση της Ολομέλεια του ΣΤΕ και στο υφιστάμενο νομικό και θεσμικό πλαίσιο επιβολής των τελών, η οποία ευνοεί επιλεκτικά συμφέροντα.
       
      »Τυχόν υπερψήφιση του ανωτέρου άρθρου που καταπατά νομικά και θεσμικά δικαιώματα της Αυτοδιοίκησης, θα έχει ολέθριες οικονομικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και τους δημότες μας,», καταγγέλλουν οι τέσσερεις δημοτικές αρχές.
       
      «Η τεράστια διαφυγή εσόδων από τους Δήμους μας, που θα προκύψει, θα έχει εμφανή αποτελέσματα στις υποδομές των Δήμων μας και στις προσφερόμενες ανταποδοτικές υπηρεσίες προς στους δημότες μας (καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός σε δημοτικούς δρόμους, σχολεία, δημοτικά γυμναστήρια, κοινόχρηστους χώρους κλπ)», συνεχίζουν, ενώ προειδοποιούν ότι «μεσούσης δε της οικονομικής κρίσης, αδυνατούμε να μετακυλήσουμε αυτή την απώλεια εσόδων των δημοτικών τελών, στους δημότες μας».
       
      Καλούν τέλος τους βουλευτές της Αττικής να προτάξουν «την πολιτική σας ισχύ, για να υπερασπιστείτε το δίκαιο του τόπου μας. Δεν είναι δυνατόν τα συμφέροντα των εταιριών να μπαίνουν επάνω από τα συμφέροντα των πολιτών. Θέλουμε να ελπίζουμε πως, συναισθανόμενοι την τεράστια απειλή για την επιβίωση και την ευημερία των Δήμων μας, θα σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και θα καταψηφίσετε το εξαιρετικά επιζήμιο αυτό νομοθέτημα που επιδιώκει να φτωχοποιήσει τους Δήμους μας.»
       
      Την Παρασκευή οι τέσσερεις δημοτικές αρχές θα προχωρήσουν σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή και συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/146289/polynomoshedio-apallassei-aerodromio-kai-attiki-odo-apo-dimotika-teli-kataggelloyn-oi#.Vh-mcqx15vc.facebook
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Roca London Gallery, Λονδίνο, Αγγλία
       

       
      CMA CGM Tower, Μασσαλία, Γαλλία
       

       
      Pierresvives, Μονπελιέ, Γαλλία
       

       
      Galaxy SOHO, Πεκίνο, Κίνα
       

       
      Πολιτιστικό Κέντρο Heydar Aliyev, Μπακού, Αζερμπαϊτζάν
       

       
      Serpentine Sackler Gallery, Λονδίνο, Αγγλία
       

       
      SOHO Peaks, Πεκίνο, Κίνα
       

       
      Νέο Εθνικό Στάδιο της Ιαπωνίας
       

       
      Eli & Edythe Broad Art Museum, Michigan State University, ΗΠΑ
       

       
      Πλατεία Ελευθερίας, Λευκωσία, Κύπρος
       

       
      Glasgow Riverside Museum, Γλασκώβη, Σκωτία
       

       
      Phaeno Science Center, Wolfsburg, Γερμανία
       
      Πηγή: www.lifo.gr
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο κινεζικός όμιλος Wanda άνοιξε σήμερα ένα θεματικό πάρκο αξίας 40 δισ. γιούαν ($6,1 δισ.) στην ανατολική πόλη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα της επαρχίας Τζιανγκτσί.
       
      Η Πόλη Πολιτιστικού Τουρισμού Ουάντα (Wanda City) είναι ο πιο πρόσφατος ανταγωνιστής της Ντίσνεϊλαντ της Σανγκάης που προγραμματίζεται να ανοίξει τον επόμενο μήνα. Στην εναρκτήρια τελετή, ο πρόεδρος της Wanda, Ουάνγκ Τζιανλίν, είπε πως η Wanda ελπίζει να έχει μια επιρροή και μια φωνή στην πολιτιστική, τουριστική και ψυχαγωγική βιομηχανία και πως η Wanda City της Ναντσάνγκ είναι το πρώτο βήμα προς την επίτευξη του σκοπού αυτού.
       
      Η τεράστια εγκατάσταση περιλαμβάνει ένα θεματικό πάρκο, ένα εμπορικό κέντρο, εστιατόρια και ξενοδοχεία. Ο Ουάνγκ είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες στην Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας πως η Ντίσνεϊλαντ της Σανγκάης εξαρτάται υπερβολικά από ξεπερασμένους ήρωες όπως ο Μίκι Μάους και ο Ντόναλντ Ντακ, της λείπει οτιδήποτε καινούριο και έχει κοστίσει υπερβολικά πολύ.
       
      Ο Ουάνγκ είπε πως η Wanda θα καταστήσει αδύνατο για την Ντίσνεϊ να έχει κέρδος τα επόμενα 10 έως 20 χρόνια.
       
      Η Wanda, μια ηγετική εταιρία κατασκευής εμπορικών ακινήτων στην Κίνα, έχει στραφεί στις επενδύσεις στον ψυχαγωγικό και τουριστικό τομέα. Έχει κατασκευάσει τρία θέρετρα διακοπών στην Ουουχάν, στο όρος Σανγκμπάι και στη Σισουανγκμπάνα. Άλλες οκτώ Wanda City είναι υπό κατασκευή και μέχρι το 2020, 15 θα έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα και τρεις στο εξωτερικό.
       
      Ο Ουάνγκ είπε πως η Wanda City στη Χεφέι θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο, στη Χαρμπίν το 2017 και στις Κινγκντάο, Γκουανγκτζού και Ουούσι το 2018 και το 2019. "Όταν ανοίξουν η Γκουανγκτζού και η Ουούσι, πιστεύω πως ο κόσμος θα γνωρίζει ποιο από τα εγχώρια και ξένα εμπορικά σήματα είναι το καλύτερο", είπε ο Ουάνγκ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Anoigei_tis_pules_tis_i_Wanda_City_/#.V1BIJvmLTDc
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εδώ και χρόνια ασχολούμαστε με τη ..σαπουνόπερα της κατασκευής και ολοκλήρωσης των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας. Σε αυτό το διάστημα έχουμε ξοδέψει πολύ μεγάλα ποσά ευελπιστώντας ότι σύντομα θα κυκλοφορούμε σε αυτούς τους δρόμους σε άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια.
       
      Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι προφανώς ότι υπάρχουν μαζί με αυτούς τους δρόμους και κάποιοι άλλοι αυτοκινητόδρομοι, συνήθως φυσική συνέχεια των παραπάνω που για κάποιους λόγους, σοβαρούς ή μή δεν έχουν καταφέρει να βγουν κερδισμένοι στο παιχνίδι της χρηματοδότησης και ενώ τράβηξαν πάνω τους τα φώτα τη δημοσιότητας θα χρειαστεί να περιμένουμε (αρκετά μέχρι να τα δούμε να υλοποιούνται.
       
      Σίγουρα τους έχετε ακούσει, τους έχετε διαβάσει αλλά ίσως κάποιους ή όλους τους έχετε ξεχάσει. Σήμερα το ypodomes.com ξαναβγάζει από τη "ναφθαλίνη" τους 5 ξεχασμένους αυτοκινητόδρομους και που ξέρεις, μπορεί αργά ή γρήγορα να βρεθούν και πάλι στο δρόμο μας.
       
      1.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ
      Η περίπτωση αυτού του αυτοκινητόδρομου, φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στο πως αντιμετωπίζουμε στρατηγικά τις επενδύσεις σε μεγάλα έργα υποδομής. Ο συγκεκριμένος δρόμος βελτιώνει και αναβαθμίζει την κεντρική οδική αρτηρία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας με χιλιάδες διελεύσεις καθημερινά. Ενώ το έργο είναι ώριμο μελετητικά, βρέθηκε εκτός ΕΣΠΑ 2014-2020 και οι πιθανότητες να το δούμε να υλοποιείται είναι περιορισμένες. ή όχι;
       
      2.ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
      Ο αυτοκινητόδρομος αυτός είναι η λεγόμενη Μεγάλη Παράκαμψη Αττικής. Ο στόχος ήταν να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την Εθνική Οδό Αθήνα-Θήβα-Υλίκη ενώ θα μείωνε την απόσταση προς το Θριάσιο Πεδίο, το Λιμάνι του Πειραιά και την Πελοπόννησο κατά 50χλμ περίπου.
       
      Το έργο ξεκίνησε την προσπάθεια να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης αλλά το 2015 ακυρώθηκε καθώς υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν σοβαρά αιτήματα αποζημίωσης σε τουλάχιστον 2 "ανταγωνιστικούς" αυτοκινητόδρομους. Τώρα, ξεκουράζεται ως μακέτα στα συρτάρια του Υπουργείου παρά την αναγκαιότητα κατασκευής του.
       
      3.ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ
      Η αρχική του χάραξη που πέρναγε από ευαίσθητους οικοτόπους του δημιούργησε ένα σοβαρό μπλοκάρισμα για περιβαλλοντικούς λόγους. Από τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, το 2013 ακρωτηριάστηκε και έμεινε "ορφανό". Είναι η φυσική συνέχεια του τμήματος του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
       
      Στη σύμβαση παραχώρησης αναφέρεται ότι εντός 5ετίας (μέχρι το 2018) θα πρέπει να βρεθεί χρηματοδότηση για να ξεκινήσει η υλοποίηση. Μέχρι σήμερα 2 έτη πριν τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση, δεν έχουμε τελική χάραξη και φυσικά δεν έχουμε χρήματα. Θα τα καταφέρει να προχωρήσει; ίσως θα μπορούσε αυτή η ερώτηση να παίξει στο Στοίχημα...
       
      4.ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ
      Εδώ ότι και να πούμε είναι λίγο. Με μία αρχική χάραξη που περνούσε μέσα από το οικοσύστημα του Καϊάφα, απέσπασε το ωραιότατο κόκκινο φως από την ΕΕ. Η επόμενη πράξη του δράματος ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενη. "Αποβλήθηκε" από την παραχώρηση για την Ολυμπία Οδό το 2013 και τώρα αντιμετωπίζει το μέλλον με ...απορία.
       
      Κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει, αν θα γίνει και κυρίως έχοντας καλύψει τα πρώτα 2 κριτήρια, πότε θα γίνει. Η βόρεια συνέχεια (Πάτρα-Πύργος) είναι σε φάση δημοπράτησης-υλοποίησης ενώ η νότια συνέχεια Καλό Νερό-Τσακώνα είναι σε μελέτες και αναζητά χρηματοδότηση. Από τα έργα που παρουσιάζουμε είναι το φαβορί για την μακέτα της δεκαετίας....
       
      5.ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
      Έχουμε δει τα πάντα. Να επεκτείνεται βόρεια του Υμηττού, νότια του Υμηττού, διαμέσω του Υμηττού, να φτάνει στη Ραφήνα, στη Λ.Κύμης, να κατεβαίνει και να ανεβαίνει στο Νομό Αττικής. Τελικά από όλες τις εκδοχές επέκτασης της Αττικής Οδού, αναζητούνται κεφάλαια για επέκταση μέχρι το Λαύριο και μία σήραγγα μέχρι τη Λ.Βουλιαγμένης. Τα υπόλοιπα έμειναν μακέτες που μας έκαναν να χαρούμε όταν παρουσιάστηκαν, όταν εξαγγέλθηκαν και μετά τις ξεχάσαμε. Για αυτό είπαμε να τις θυμηθούμε σήμερα....
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/36347-oi-5-ksexasmenoi-aftokinitodromoi-pou-emeinan-maketes
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τέλος βάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα διόδια που βρίσκονται μέσα στα όρια Καλλικρατικών Δήμων. Με αυτό τον τρόπο χιλιάδες κάτοικοι περιοχών, που έχουν στα όρια του δήμου τους διόδια και αναγκάζονται να τα πληρώνουν καθημερινά για μερικά χιλιόμετρα, θα πάρουν ανάσα.
       
      «Εχουμε προχωρήσει ήδη και έχουμε κάνει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και έχουμε συγκεκριμένες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους. Σε βήματα υλοποιείται αυτή η συμφωνία βήμα – βήμα. Πολύ πιο σύντομα οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού, ή αντίστοιχων Δήμων δεν θα πληρώνουν διόδια στα όρια του Δήμου τους», δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης .
       
      Σχετικά με το πότε θα ισχύσουν τα νέα δεδομένα τόνισε: «Μέσα στο ’17. Σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου». «Οπως έχουν προβλεφθεί εκπτώσεις για τους πολύ συχνούς χρήστες που είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και είναι εργαζόμενοι σε όμορο Δήμο, όπως έχουν προβλεφθεί να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύω ότι αυτά όφειλαν να τα έχουν οι συμβάσεις στην αρχή, όποιο και να ήταν το οικονομικό μοντέλο».
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/xoris-diodia-mesa-sto-2017-oi-katoikoi-sta-oria-tou-dimou-tous/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ του ypodomes.com για την επιλεγμένη χάραξη στο σιδηροδρομικό τμήμα Ρίο-Πάτρα. Η επιφανειακή χάραξη εντός των σημερινών ορίων των γραμμών του ΟΣΕ προκειμένου το τρένο να φτάσει γρήγορα και φθηνά μέχρι την 3η μεγαλύτερη πόλη της χώρας είναι δεδομένη και πλέον αυτό που αναμένουμε είναι την κατάληξη αυτού του πολύχρονου σήριαλ με θύμα την ίδια την πόλη.
       
      Σε απάντηση ερώτησης του ανεξάρτητου βουλευτή Αχαϊας Νίκου Νικολόπουλου για το θέμα ο ΟΣΕ μέσω του Προέδρου του Κωνσταντίνου Πετράκη είναι ξεκάθαρος καθώς αναφέρει: "ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής στην Πάτρα βασίζεται σε πολυκριτηριακή αξιολόγηση της βιωσιμότητας των παρεμβάσεων έργων, η οποία περιλαμβάνει κριτήρια συγκοινωνιακά, αναπτυξιακά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά, τεχνικά και οικονομικά. Η διέλευση του Σιδηρόδρομου από τον αστικό ιστό της Πάτρα εξυπηρετεί τόσο την περιφερειακή σύνδεση Αθήνας-Πάτρας όσο και τον Προαστιακό Πάτρας.
       
      (...) Η προασφάτως εκπονηθείσα προμελέτης χάραξης συντάχθηκε με χρονικό ορίζοντα την άμεση εφαρμογή και με κριτήρια τη διατήρηση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόου για την ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού κατά το δυνατό αλά και την διατήρηση των κυκλοφοριακών συνθηκών κατά τη φάση της κατασκευής, ώστε να μην υπάρξει αναστάτωση στην πόλη κυρίως εκ των μετακινήσεων των δικτύων ΟΚΩ αλλά και των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων στο κεντρικό τμήμα του οικιστικού συγκροτήματος Πατρών (τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας). Κατ` αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η κατά το δυνατό εφικτή χρονικά σύνδεση της Πάτρας με το Λεκανοπέδιο της Αττικής και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος στο πλαίσιο του υφιστάμενου χρηματοδοτικού κοινοτικού προγράμματος.
       
      Σε σχέση με την υπογειοποίηση είναι επίσης ξεκάθαρο ότι μιλάμε για ένα αρκετά μακρινό μελλοντικό σχέδιο: "οι λύσεις για υπογειοποίηση ή μερική υπογειοποίηση οι οποίες συναρτώνται και με τις αναπλάσεις στην πόλη των Πατρών παραμένουν προς εξέταση στον μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα για ένα γενικότερο σχεδιασμό, ο οποίος όμως για την κατασκευή σε συγκεκριμένο χρονικά ορίζοντα προϋποθέτει μελετητικά στοιχεία ωριμότητας ως και την εξεύρεση ιδιαίτερα σημαντικής χρηματοδότησης για ένα τόσο μεγάλο και σύνθετο κατασκευαστικό σχέδιο, υπέρτερου κατά πολύ ενός μεμονωμένου σιδηροδρομικού έργου".
       
      Είναι γνωστό ότι ο Δήμος της Πάτρας αντιδρά στο σχέδιο επιφανειακής διέλευσης του τρένου και έτσι, όσο υπάρχει η αντιπαράθεση αυτή το σήριαλ παραμένει και η Πατρα θα μένει εκτός του Πανελλήνιου Σιδηροδρομικού Δικτύου. Να σημειώσουμε ότι προς το τέλος του 2017 αναμένεται να λειτουργήσει μετά από χρόνια το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη φέρνοντας το τρένο μόλις 35χλμ από την Πάτρα ενώ μέχρι το 2021 το τρένο θα έχει φτάσει μέχρι το Ρίο στην περιοχή των Μποζαϊτικων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/38378-ose-epifaneiaki-xaraksi-gia-na-ftasei-grigora-to-treno-stin-patra
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε μια άνευ προηγουμένου διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων ιδιωτών στα χέρια του Δημοσίου, κινδυνεύει να εξελιχθεί η διαδικασία κτηματολόγησης σε 111 περιοχές ανά την επικράτεια, εκ των οποίων μάλιστα 20 βρίσκονται στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
       
      Πρόκειται για περιοχές στις οποίες έως το τέλος του 2018 αναμένεται να συμπληρωθούν 14 χρόνια λειτουργίας των αντίστοιχων κτηματολογικών γραφείων. Εφόσον με το πέρας του παραπάνω χρονικού διαστήματος δεν έχουν δηλωθεί όλα τα ακίνητα, ή έχουν δηλωθεί με πολλά σφάλματα, τότε εκείνα θα περάσουν αυτομάτως στο Δημόσιο καθώς θα θεωρηθούν «αγνώστου ιδιοκτήτη».
       
      Αυτό ανέφερε, στο πλαίσιο σχετικού συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), ο επικεφαλής της Στράτος Παραδιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις περιοχές όπου ελλοχεύει ο κίνδυνος μαζικής περιέλευσης ακινήτων στο Δημόσιο, περιλαμβάνονται δήμοι, όπως η Νέα Σμύρνη, τα Βριλήσσια, τα Μελίσσια, ο Γέρακας, ο Αγ. Ιωάννης Ρέντης, η Ελευσίνα, η Νέα Πέραμος και το Νέο Ψυχικό, καθώς επίσης και πόλεις, όπως η Πάτρα, η Καλαμάτα και το Αργοστόλι (Κεφαλονιά).
       
      Εφόσον συμπληρωθούν τα 14 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των πρώτων κτηματολογικών γραφείων, χάνεται οριστικά η δυνατότητα δικαστικής προσφυγής από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες και συνεπώς και το ίδιο το ακίνητο. Σύμφωνα με τον κ. Παραδιά, θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα με νομοθετική ρύθμιση η παράταση της εν λόγω προθεσμίας, τουλάχιστον έως τα 20 έτη, ώστε να μην πάσχει από αντισυνταγματικότητα η διαδικασία της αφαίρεσης της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας από αυτούς που για οποιονδήποτε λόγο δεν τη δήλωσαν. Σημείωσε ακόμη ότι ενώ η σχετική νομοθεσία προβλέπει αποζημίωση των ιδιοκτητών που θα χάσουν την περιουσία τους από τη διαδικασία αυτή, στον προϋπολογισμό του κράτους δεν προβλέπεται κανένα σχετικό κονδύλι, πράγμα που σημαίνει ότι πρακτικά δεν υφίσταται ούτε η δυνατότητα αποζημίωσης.
       

       
      Με τη σειρά του, ο κ. Χρήστος Δημητριάδης, αντιπρόεδρος της Ενωσης Αμισθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος, τόνισε για το θέμα της δήμευσης των περιουσιών «αγνώστου ιδιοκτήτη», ότι η οριστικοποίηση των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών και το «αμάχητο τεκμήριο» δήμευσης της ιδιοκτησίας ξεκίνησε αθόρυβα να εφαρμόζεται, παρά τις αντίθετες υποσχέσεις. «Το κτηματολογικό μας σύστημα αντί να προστατεύει την ιδιοκτησία, όπως θα όφειλε, την υπονομεύει, αφού δέχεται και θα εφαρμόζει πλέον την “ηλεκτρονική χρησικτησία” και την “ηλεκτρονική δήμευση” των ιδιωτικών ακινήτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.
       
      Αναφορικά με το ζήτημα της φορολόγησης και τις επικείμενες αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες (που πάντως δεν προβλέπεται να ισχύσουν πριν τα μέσα του 2018) και τον ΕΝΦΙΑ, ο κ. Παραδιάς σημείωσε ότι κάθε αλλαγή στη φορολογία κεφαλαίου τα τελευταία χρόνια γίνεται προς το χειρότερο και επανέλαβε τη θέση της ΠΟΜΙΔΑ για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την επιβολή ενός και μόνον δίκαιου ετήσιου φόρου κατοχής.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/935562/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/xiliades-akinhta-xwris-taytothta-kindyneyoyn-na-perasoyn-sto-dhmosio
    12. Επικαιρότητα

      nik

      Τέλος εποχής για το Ελάχιστο Κόστος Κατασκευής Οικοδομών.
       
      Όσοι έχουν εμπλακεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην ανέγερση οικοδομής, γνωρίζουν ότι η εξασφάλιση της ηλεκτροδότησης περνούσε και από την εφορία.
       
      Από 01/01/2014, αυτή η υποχρέωση έπαψε να υφίσταται.
       
      Πριν από λίγο εκδόθηκε και η σχετική εγκύκλιος που ορίζει ότι από 01/01/2014 δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών στη ΔΟΥ προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία ηλεκτροδότησης μιας οικοδομής.
       
      Με τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 26 του ν. 4223/2013 (ΦΕΚ Α'287), από την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013 (για εισοδήματα που αποκτούνται από 1-1-2014 και μετά) παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ Α'151), συμπεριλαμβανομένων και όλων των κανονιστικών πράξεων και εγκυκλίων που έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση αυτού του νόμου.
      Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 35 και 36 του ν. 2238/1994 και την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. 1137140/2439/Α0012/ΠΟΛ.1277/5.12.1994 που είχαν εφαρμογή μέχρι 31-12-2013 χορηγούνταν από τη Δ.Ο.Υ. βεβαιώσεις ηλεκτροδότησης για ακίνητα των οποίων η άδεια οικοδομής εκδόθηκε μετά την 31-12-1994.
       
      Μετά την κατάργηση των εν λόγω διατάξεων σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:
      Καταργείται από 1-1-2014 η διαδικασία προσκόμισης στις Δ.Ο.Υ. δικαιολογητικών και στη συνέχεια χορήγηση των σχετικών βεβαιώσεων ηλεκτροδότησης
      Χορηγούνται βεβαιώσεις ηλεκτροδότησης ακινήτων σε οικοδομές/κατασκευές (Δ6Γ 1091609 ΕΞ 2013 Απόφαση Υπουργού Οικονομικών) για τις οποίες προσκομίστηκαν στις Δ.Ο.Υ. οι τελικοί πίνακες οικοδομής μέχρι 31-12-2013 δεδομένου ότι είχαν εφαρμογή μέχρι τότε οι διατάξεις των άρθρων 35 και 36 του ν. 2238/1994.

      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/766018
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Αττική, η Πελοπόννησος και η Εύβοια είναι οι περιοχές που κάνουν «πρωταθλητισμό» στην καταπάτηση ακινήτων αφού εκεί εντοπίζονται τα 11.700 ακίνητα, από τα συνολικά 28.000, που έχουν καταπατηθεί σε ολόκληρη τη χώρα.
       
      Όπως αναφέρουν τα Νέα, η έκταση των καταπατηθέντων ακινήτων σε αυτές τις περιοχές, ισοδυναμεί με έκταση 150.000 στρεμμάτων, δηλαδή όση η επιφάνεια της Τζιάς ή της Μήλου.
       
      Πού υπάρχουν, σύμφωνα με τα Νέα, τα περισσότερα αυθαίρετα σε έκταση τ.μ. σε Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο και Εύβοια
       
      Κορινθία 31.082.970
       
      Εύβοια 25.911.980
       
      Αττική 22.952.900
       
      Αργολίδα 17.908.671
       
      Ηλεία 14.690.129
       
      Λακωνία 11.599.273
       
      Φθιώτιδα 7.433.248
       
      Αιτωλοακαρνανία 7.245.870
       
      Βοιωτία 3.849.026 Μεσσηνία 2.777.787
       
      Αρκαδία 2.334.374
       
      Αχαΐα 1.773.834
       
      Ευρυτανία 1.641.088
       
      Φωκίδα 102.178
       
       
      Πού υπάρχουν τα περισσότερα αυθαίρετα (πλήθος ακινήτων) σε Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο και Εύβοια
       
      Εύβοια 2.554
       
      Αττική 2.540
       
      Φθιώτιδα1.680
       
      Ηλεία 1.292
       
      Κορινθία 796
       
      Αιτωλοακαρνανία 739
       
      Λακωνία 726
       
      Μεσσηνία 420
       
      Αργολίδα 417
       
      Αχαΐα 202
       
      Βοιωτία 191
       
      Αρκαδία 107
       
      Φωκίδα 24
       
      Ευρυτανία 14
       
       
      Τα αυθαίρετα στους υπόλοιπους νομούς της χώρας
       
      Μακεδονία 8.500
       
      Νησιά Αιγαίου 1.000
       
      Θεσσαλία 1.000
       
      Θράκη 900
       
      Κρήτη 900
       
      Ιόνια Νησιά 140
       
      Ήπειρος 100
       
      Πηγή: www.lifo.gr
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στα πλαίσια της 8ης Biennale Αρχιτεκτονικής Τοπίου (8th European Landscape Biennial), που πραγματοποιήθηκε στις 25-27/10/2014 στη Βαρκελώνη και ανάμεσα σε 102 συμμετοχές από όλο τον κόσμο, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης πήρε τελική διεθνή κατάταξη στις, συνολικά, 13 Finalists Σχολών που ασχολούνται με την Αρχιτεκτονική Τοπίου.
       
      Η συμμετοχή περιελάμβανε Διπλωματικές εργασίες Τοπίου και Φοιτητικά θέματα του 8ου εξαμήνου.
       
      Τελικός νικητής ανακηρύχθηκε το University of Toronto.
       
      Δόθηκαν 3 μνείες: Roma Tre University, The Oslo School of Architecture and Design,Victoria University of Wellington-New Zealand και εννέα (9) finalistes: Cambridge Harvard University, Leibniz University Hannover, Pontifica Universidad Católica-Chile,Technical University of Crete, University College of Dublin, University of Ljubljana Biotechnical Faculty, University of New South Wales-Sydney, Universidad Politécnica de Catalunya, University of Washington.
       
      Πηγή: http://www.tuc.gr/2786.html?&cHash=1ee48b2c8af083f8d8a72a745a57caf0&tx_ttnews%5Btt_news%5D=7432
    15. Επικαιρότητα

      littledragon

      Αναρτούμε την Απόφαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ στη χθεσινή της Συνεδρίαση για το ζήτημα των διώξεων μελών της Α/ΤΕΕ για τις κινητοποιήσεις στο ΕΤΑΑ, την περίοδο 2013-2014.
       
      Απόφαση Α/ΤΕΕ 21-22/3/2015 για την ποινική δίωξη που ασκήθηκε στο ΤΕΕ
       
      Η ποινική δίωξη που ασκείται εις βάρος μελών της Αντιπροσωπίας και της Διοικούσας του ΤΕΕ που συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις στο ΕΤΑΑ, ενάντια στην επονείδιστη μνημονιακή πολιτική εις βάρος των μηχανικών, ισοδυναμεί με κήρυξη πολέμου στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και στην συλλογική κινητοποίηση και χειραφέτηση του Κλάδου.
       
      Πρόκειται για εκδικητική, επιλεκτική και παντελώς ανυπόστατη στοχοποίηση μελών του ΤΕΕ που δια της παρουσίας τους στο ΕΤΑΑ εφάρμοζαν συλλογικές αποφάσεις συνδικαλιστικών φορέων (του ίδιου του ΤΕΕ, της ΕΜΔΥΔΑΣ, του ΣΑΔΑΣ κα).
      Η παρατεταμένη κατάσταση απόγνωσης και εξαθλίωσης την οποία συνεχίζει να υφίσταται η πλειοψηφία των συναδέλφων μηχανικών, οφείλει να αποτελεί κύρια προτεραιότητα του ΤΕΕ. Οι 3000 διαγραφές μηχανικών από το ΤΕΕ, η μη εγγραφή των νέων συναδέλφων, οι 46.000 συνάδελφοι που έχουν οφειλές στερούμενοι υγείας και δυνατότητας εργασίας, συνιστούν όψεις μιας κοινωνικής καταστροφής.
       
      Η κατάργηση των αυξήσεων των εισφορών του 3986/2011, η κατάργηση του ΚΕΑΟ, η κατάργηση των τοκογλυφικών προσαυξήσεων των οφειλομένων στο ΤΣΜΕΔΕ, η παροχή πλήρους ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ασφαλισμένους και στα προστατευόμενα μέλη τους και η λειτουργία του κλάδου ειδικών παροχών, αποτελούν αίτημα, διεκδίκηση και κυρίως ανάγκη όλων των συναδέλφων και συνεχίζουν να παραμένουν ανεκπλήρωτα.
       
      Γνωρίζουμε ότι η δικαίωση αυτών των αιτημάτων προϋποθέτει πρώτα και κύρια, την ενεργή συμμετοχή, διεκδίκηση και παρουσία των ίδιων των μηχανικών.
       
      Αυτή ακριβώς η αυτοπρόσωπη παρουσία και διεκδίκηση των μηχανικών, όπως συντελέσθηκε την περίοδο 2013-2014 στο ΤΕΕ, το ΤΣΜΕΔΕ, στο ΚΕΑΟ, στο Υπουργείο και το ΕΤΑΑ, σήμερα βάλλεται, διώκεται και ποινικοποιείται.
       
      Στο πρόσωπο των διωκόμενων για άσκηση “παράνομης βίας” κατά των ανεκδιήγητων, παράνομων και καταχρηστικών επιλογών διοίκησης του ΕΤΑΑ, ουσιαστικά διώκεται ο αγώνας των μηχανικών ενάντια στην καταστροφή τους.
       
      Πρόκειται καθαρά για συνδικαλιστική και πολιτική δίωξη ενάντια σε μέλη του ΤΕΕ και τους αγωνιζόμενους μηχανικούς και στο δικαίωμα τους να υπερασπίζονται τα δικαιώματα που σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΕΕ έχουν υποχρέωση να υπερασπίζονται. Οι μηνύσεις κατόπιν υποδείξεως (του κου Σελλιανάκη και μόνο από τους μάρτυρες) είναι σε πλήρη συμφωνία με όλο το αντιδραστικό πλαίσιο διώξεων και περιστολής δημοκρατικών δικαιωμάτων που συνόδευσαν τις μνημονιακές πολιτικές (παράνομες απεργίες - απαγορεύσεις συγκεντρώσεων - χιλιάδες κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στους κοινωνικούς αγώνες). Είναι στα γνωστά πλαίσια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, ώστε να εκφοβίσει και να τρομοκρατήσει. Γνωστή τακτική αλλά δε μας αγγίζει. Οι κοινωνικοί αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας είναι δίκαιοι και δεν ποινικοποιούνται.
       
      Η μόνη παράνομη βία που αναγνωρίζουμε είναι αυτή που ασκήθηκε όχι ΣΤΟ, αλλά ΑΠΟ το ΕΤΑΑ ενάντια στους ασφαλισμένους του, μηχανικούς, νομικούς και υγειονομικούς. Από τις μνημονιακές κυβερνήσεις, το διορισμένο Πρόεδρο του, “συνάδελφο” κο Σελλιανάκη και τις πολιτικές που υπηρέτησαν. Με τη συστηματική του άρνηση να συμπεριλάβει θέματα στην Ημερήσια Διάταξη των συνεδριάσεων του οργάνου, με τον πραξικοπηματικό τρόπο λειτουργίας, τον οποίον επεσήμαναν με έγγραφα τους και όλοι οι φορείς των ασφαλισμένων του Ταμείου (ΤΕΕ, ΔΣΑ, ΠΙΣ). Με την παράνομη μεταλλική κατασκευή που τοποθέτησε (για την οποία καταδικάστηκε από την πολεοδομία Αθηνών), με τη φραγή όλων των εξόδων διαφυγής του κτιρίου του ΕΤΑΑ (για την οποία ελέγχεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία), με την ακύρωση συνεδριάσεων, την αλλοίωση αποφάσεων και σύνθεσης του οργάνου.
      Αυτή η παράνομη βία δεν ήταν, ούτε είναι ανεκτή.
       
      Καλούμε :
       
      την κυβέρνηση, να προχωρήσει τάχιστα στην αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του ΕΤΑΑ, με την απομάκρυνση του κου Σελλιανάκη, που μόνο προβλήματα έχει συσσωρεύσει καθώς και να δώσει λύσεις στα ασφαλιστικά προβλήματα των μηχανικών που δεν παίρνουν άλλη αναβολή
       
      την εισαγγελία Πρωτοδικών να βάλει την υπόθεση στο αρχείο
       
      ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
      Την πλήρη και με κάθε μέσο νομική και πολιτική υποστήριξη των διωκόμενων
      Την μαζική κινητοποίηση του κλάδου σε ενδεχόμενη δίωξη και Δίκη
      Τον προγραμματισμό νέων κινητοποιήσεων προς το Υπ. Κοινωνικής Ασφάλισης για την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων μας
      Δε δεχόμαστε την ποινικοποίηση των συνδικαλιστικών – κοινωνικών – πολιτικών κινητοποιήσεων γενικότερα.

      Πηγή: http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.gr/2015/03/blog-post_25.html
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα «πρωτεία» στην πολεοδομική παρανομία σε όλη τη χώρα έχει, με τεράστια διαφορά, η Ανατολική Αττική. Μόνο τα δύο τελευταία χρόνια στους δήμους της Ανατολικής Αττικής «δηλώθηκαν» 6,1 εκατομμύρια τετραγωνικά αυθαιρέτων, όπερ σημαίνει ότι ο πραγματικός αριθμός των αυθαιρέτων είναι... πολλαπλάσιος.
      Ακολουθεί η περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, με 4,2 εκατ. τετραγωνικά και η περιοχή του κεντρικού τομέα Αθηνών με 1,9 εκατ. παράνομα τετραγωνικά. Συνολικά, με τους δύο τελευταίους νόμους για τα αυθαίρετα έχουν δηλωθεί 902.961 αυθαίρετα και έχουν εισπραχθεί 1,5 δισ. ευρώ.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (που διαχειρίζεται για λογαριασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος τη ρύθμιση για τα αυθαίρετα) έδωσε χθες νέα στατιστικά στοιχεία, σχετικά με το πλήθος, τη γεωγραφική κατανομή και το είδος των δηλωθέντων αυθαιρέτων.
       

       
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κατανομή της αυθαίρετης δόμησης ανά περιφερειακή ενότητα δίνουν τα στοιχεία των δηλώσεων βάσει του ν.4178/13 (και όσα «μεταφέρθηκαν» από τον ν. 4014/11). Σε 14 περιφερειακές ενότητες, τα παράνομα τετραγωνικά που νομιμοποιήθηκαν ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο! Πρόκειται για: Ανατολική Αττική (6,1 εκατ. τ.μ.), Θεσσαλονίκη (4,2 εκατ.), Κεντρικός Τομέας Αθηνών (1,9 εκατ.), Βόρειος Τομέας Αθηνών (1,9 εκατ.) Ηράκλειο (1,8 εκατ.), Εύβοια (1,8 εκατ.), Λάρισα (1,5 εκατ.), Χαλκιδική (1,5 εκατ.), Δυτική Αττική (1,4 εκατ. τ.μ.), Κορινθία (1,2 εκατ.), Νότιος Τομέας Αθηνών (1,2 εκατ.), Χανιά (1,1 εκατ.), Δυτικός Τομέας Αθηνών (1 εκατ.), Ρόδο (1 εκατ. τ.μ.). Συνολικά σε όλη την Αττική δηλώθηκαν 15,3 εκατ. τετραγωνικά παράνομων κτισμάτων και στην Κεντρική Μακεδονία 9,1 εκατομμύρια τετραγωνικά.
       
      Οσον αφορά το είδος των παρανομιών, το 75% αυτών βρίσκεται σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως και το 25% εκτός. Κύριος προορισμός των αυθαίρετων κτισμάτων ήταν... να μετατραπούν σε εξοχική κατοικία (61%), ενώ το 20% αφορά κύρια κατοικία. Το 14% των δηλώσεων αυθαιρέτων αφορά σε κτίρια υπηρεσιών (λ.χ. γραφείων), το 3% σε τουριστικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις και το 2% σε εγκαταστάσεις μεταποίησης του πρωτογενούς τομέα. Ομως αν συνυπολογιστούν τα τετραγωνικά της αυθαίρετης δόμησης, η κατάσταση αλλάζει: οι τουριστικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις έχουν τη μεγαλύτερη μέση επιφάνεια παρανομιών (494,6 τετραγωνικά ανά δήλωση!) και ακολουθούν τα κτίρια μεταποίησης του πρωτογενούς τομέα (438 τ.μ. ανά δήλωση). Συνολικά δηλώθηκαν 10,1 εκατ. τετραγωνικά παρανόμων τουριστικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων, γεγονός που, συνδυαζόμενο με τον μικρό αριθμό των δηλώσεων (άρα και των επιχειρήσεων που δήλωσαν πολεοδομικές παρανομίες), αποδεικνύει τη διαχρονική απουσία ελέγχων από τις αρμόδιες για τον τουρισμό και τη βιομηχανία υπηρεσίες.
       
      Οσον αφορά τη γενική πορεία της ρύθμισης, που λήγει τον Φεβρουάριο του 2016, μέχρι στιγμής στο ηλεκτρονικό σύστημα έχουν δηλωθεί 902.961 αυθαίρετα. Ωστόσο, τη διαδικασία έχουν ξεκινήσει οι 615.137, ενώ οι υπόλοιποι 287.000 δεν έχουν ακόμα καταβάλει παράβολο (και επομένως δεν είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν τη διαδικασία νομιμοποίησης). Οσον αφορά τα έσοδα φθάνουν το 1,5 δισ. ευρώ (και από τις δύο ρυθμίσεις). Εσοδα και δηλώσεις παρουσιάζουν κάμψη τους τελευταίους μήνες, λόγω των τραπεζικών περιορισμών.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16511
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Γεννήθηκε στη Σαλαμίνα, από οικογένεια μέτριας οικονομικής κατάστασης και έχτισε μια αξιοζήλευτη καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως ηλεκτρολόγος μηχανολόγος και μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών, σε έναν επιστημονικό τομέα κατεξοχήν ανδροκρατούμενο.
       
      Ο λόγος για την Λίντα Κατέχη, ένα από τα πολλά ελληνικά μυαλά που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Σήμερα, είναι πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Davis, θέση στην οποία μεταπήδησε από εκείνη του κοσμήτορα και αντιπρύτανη ακαδημαϊκών υποθέσεων στο πανεπιστήμιο του Ιλινόις το 2009. Έχει συμμετάσχει σε πολλές επιτροπές των Η.Π.Α. για την εκπαίδευση και τις επιστήμες.
       
      Η Λίντα Κατέχη τιμήθηκε με το Βραβείο της Εθνικής Ακαδημίας Μηχανικών για την τεράστια επίδρασή της στο επάγγελμα του μηχανικού και την πρωτοπορία της στην έρευνα της μηχανικής και την εκπαίδευση. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη γυναίκα που λαμβάνει αυτό το βραβείο.
       
      Πηγή: http://enlefko.fm/blog/kali-eidisi-tis-imeras/i-proti-gynaika-poy-pairnei-vraveio-mihanikis-einai-ellinida
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στον δημόσιο διαγωνισμό του υπουργείου Οικονομίας για την υλοποίηση του «Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος» (ΟΠΣ) προτίθεται να συμμετάσχει ο ΟΤΕ, ΟΤΕ-2,75% καθιστώντας γνωστό το ενδιαφέρον του και για άλλους διαγωνισμούς του δημοσίου.
       
      Η διαγωνιστική διαδικασία για την υλοποίηση του ΟΠΣ θα διεξαχθεί στις 25 Φεβρουαρίου, με τον προϋπολογισμό του έργου να αγγίζει τα 5 εκατ. ευρώ (4,894 εκατ. ευρώ).
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1064444/endiaferon-tou-ote-gia-tin-analipsi-ergon-tou-ellinikou-dimosiou
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Eνα ποσοστό μεταξύ 10% και 20% των Αμερικανών που ταξιδεύουν στην Κούβα φιλοξενούνται σε χώρους της Airbnb, σύμφωνα δηλώσεις του ιδρυτή και διευθύνοντος σύμβουλου της εταιρείας, Brian Chesky με αφορμή την ιστορική επίσκεψη του Προέδρου Ομπάμα στην χώρα αυτή την εβδομάδα.
       
      Σήμερα μετά από σχεδόν ένα χρόνο λειτουργίας της εταιρείας υπάρχουν 4.000 κατοικίες προς ενοικιάση μέσω της Airbnb στη Κούβα, που αποτελεί τη ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στην ιστορία της πλατφόρμας ενώ εκτιμάται ότι θα υπάρχουν περίπου 20.000 κατοικίες προς ενοικίαση στην Αβάνα μέχρι το τέλος του χρόνου.
       
      ίσθηση πάντως προκάλεσε το γεγονός οτι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε το 34χρονο ιδρυτή της Airbnb ως παράδειγμα της δύναμης του Διαδικτύου στην επιχειρηματικότητα, κανένα από τα οποία είναι διαδεδομένα στην κομμουνιστική Κούβα
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kouba_i_tachutera_anaptussomeni_agora_tis_Airbnb/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επιπλέον πτώση τιμών, που πιθανώς να αγγίξει ακόμα και το 25%, αναμένουν για την αγορά κατοικίας τα επόμενα χρόνια στελέχη της αγοράς ακινήτων, κάνοντας λόγο για απότομη αύξηση της προσφοράς ακινήτων λόγω των επικείμενων πλειστηριασμών αλλά και της περαιτέρω πτώσης της ζήτησης, ως αποτέλεσμα των υφεσιακών μέτρων του νέου, τρίτου κατά σειρά, μνημονίου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το τέλος του 2008 μέχρι σήμερα, η πτώση των τιμών των κατοικιών στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αγγίζει το 45% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και το 41% πανελλαδικά. Εφόσον λοιπόν επιβεβαιωθεί η παραπάνω εκτίμηση, ο «λογαριασμός» για την αγορά κατοικίας, μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθεί το παρόν μνημόνιο σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα (Μάιος 2018), αναμένεται να προσεγγίσει το 65%-70% σε ό,τι αφορά την πτώση των αξιών, ενώ αναμφίβολα θα υπάρχουν και περιπτώσεις κατοικιών με ακόμα μεγαλύτερη πτώση.
       
      Οπως αναφέρει στην «Κ» ο επικεφαλής της εταιρείας πιστοποιημένων εκτιμητών ακινήτων GLP Values, κ. Γιώργος Λίτσας, «πριν από ένα χρόνο, όταν είχε γίνει γνωστή η συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς και εν μέσω κεφαλαιακών ελέγχων, είχαμε προχωρήσει στην πρόβλεψη ότι το νέο μνημόνιο θα σήμαινε επιπλέον πτώση των τιμών των κατοικιών κατά 18%. Η εκτίμηση αυτή βασιζόταν στην εμπειρία που είχαμε αποκομίσει από την αντίδραση της αγοράς στα πρώτα δύο μνημόνια». Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της GLP Values, μόνο το 2ο Πρόγραμμα της περιόδου 2012-2014 οδήγησε στη μείωση των τιμών των κατοικιών κατά 22%-25% κατά μέσο όρο.
       
      Πλέον, μετά και την εξειδίκευση των μέτρων που ήδη έχουν ψηφιστεί αλλά και του πρόσθετου επιβαρυντικού παράγοντα των πλειστηριασμών, ο κ. Λίτσας κάνει λόγο για αναθεώρηση της αρχικής εκτίμησης προς τα κάτω. «Είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την εκτιμώμενη περαιτέρω πτώση των τιμών των κατοικιών, σε τουλάχιστον 20% ή ακόμα και 25%, για τα επόμενα δύο χρόνια, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η αναμενόμενη απότομη αύξηση της προσφοράς πωλούμενων κατοικιών σε μια ήδη κορεσμένη αγορά, χωρίς ζήτηση», τονίζει ο κ. Λίτσας.
       

       
      Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο κ. Λευτέρης Ποταμιάνος, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών-Αττικής. «Είναι δεδομένο ότι οι τιμές μόνο προς τα κάτω μπορούν να πάνε, καθώς η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα συνεχίσει να μεγαλώνει, σε μια περίοδο που και τα εισοδήματα διαρκώς συρρικνώνονται. Με βάση τα σημερινά δεδομένα και αν δεν αλλάξει κάτι θεαματικά προς το καλύτερο, είναι σαφές ότι κατά την προσεχή διετία, οι αξίες θα υποχωρήσουν, τουλάχιστον κατά 20-25% από το σημερινό τους επίπεδο», αναφέρει ο κ. Ποταμιάνος.
       
      Σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση της προσφοράς με περισσότερα ακίνητα, ήδη από χθες, με βάση το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι δικαστικοί επιμελητές μπορούν να ξεκινήσουν διαδικασίες κατάσχεσης και στη συνέχεια πλειστηριασμών ακινήτων. Σύμφωνα με τον κ. Λίτσα, υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 60.000 ακίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κατοικίες, βρίσκονται στις σχετικές λίστες αναμονής για πλειστηριασμό. Στον αριθμό αυτό, θα πρέπει να προστεθούν και περίπου 20.000-30.000 ακόμα ακίνητα, που θα διατεθούν προς πώληση το αμέσως προσεχές διάστημα. «Πρόκειται για ακίνητα που θα αρχίσουν πλέον να πωλούνται από τους ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι τα κρατούσαν μέχρι σήμερα, με την προσδοκία ότι το κλίμα θα βελτιωθεί και θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν καλύτερο τίμημα. Υπολογίζουμε ότι αυτοί ανέρχονται σε περίπου 10-15% του σημερινού αποθέματος απούλητων ιδιοκτησιών, που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 200.000 ακίνητα κάθε είδους (κατοικίες, καταστήματα, γραφεία, οικόπεδα κ.τ.λ.)», καταλήγει ο κ. Λίτσας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/862105/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/peraiterw-ptwsh-25-stis-times-akinhtwn-anamenetai-ews-to-2018
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Καλή η ηλεκτρονική επικοινωνία του πολίτη με το Δημόσιο, αλλά αν δεν συνοδεύεται από μερικές δεκάδες έγγραφα σε φυσική μορφή, τα οποία θα στοιβαχθούν σε κούτες και φοριαμούς για πάντα, παραμένει χωρίς υπόσταση! Το συμπέρασμα αυτό υποστηρίζει (και) η νέα διαδικασία ανάρτησης, διόρθωσης και κύρωσης των δασικών χαρτών, στην οποία ο πολίτης καλείται να υποβάλει τις αντιρρήσεις του αποκλειστικώς ηλεκτρονικά και κατόπιν να αποστείλει... ταχυδρομικά όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Η υπουργική απόφαση, με την οποία θα εξειδικευτούν αρκετά από τα νέα ζητήματα του ν. 4389/16 που σχετίζονται με τη νέα διαδικασία κατάρτισης των δασικών χαρτών, τέθηκε σε ολιγοήμερη διαβούλευση, η οποία έληξε χθες. Αναμφίβολα, το πιο ενδιαφέρον σημείο αφορά τη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων, μέσω της οποίας ο πολίτης μπορεί να δηλώσει την αντίθεσή του στα δεδομένα του δασικού χάρτη όταν αυτός αναρτηθεί.
       
      Οπως προβλέπεται, λοιπόν, «οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αντιρρήσεις τους αποκλειστικώς στον προβλεπόμενο διαδικτυακό τόπο, σε ειδική ηλεκτρονική φόρμα». Βάσει αυτής, υπολογίζεται το τέλος που αντιστοιχεί, εκδίδεται το έντυπο πληρωμής, μετά την πληρωμή του οποίου θα έπρεπε να ολοκληρώνεται η διαδικασία. Ομως η διαδικασία δεν τελειώνει εκεί. Μέσα στον καθορισμένο χρόνο για την υποβολή αντιρρήσεων (με την «επέκτασή» του, στον χρόνο που προβλέπεται για τους κατοίκους εξωτερικού, ήτοι 75 ημέρες αντί για 60 που ισχύει για τους κατοίκους εσωτερικού) ο πολίτης πρέπει να υποβάλει ταχυδρομικώς ή διά ζώσης υπογεγραμμένο το αντίγραφο της αντίρρησής του, αντίγραφο του αποδεικτικού υποβολής των αντιρρήσεων (ουσιαστικά στην υπηρεσία που... το εξέδωσε!), φωτοαντίγραφο του παραστατικού που πιστοποιεί την καταβολή του τέλους (το οποίο προφανώς θα έχει ήδη υποβληθεί ηλεκτρονικά, αφού απαιτείται για να ολοκληρωθεί σε πρώτο στάδιο η διαδικασία), τα έγγραφα τα οποία επικαλείται στην αντίρρησή του για την απόδειξη έννομου συμφέροντος υπό τη μορφή απλών φωτοτυπιών και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο κρίνει ότι στηρίζει τους ισχυρισμούς του. Τα χαρτιά μπαίνουν σε φάκελο από την υπηρεσία (Σημείο Υποστήριξης Ανάρτησης Δασικού Χάρτη, από το οποίο προκύπτει το κακόηχο αρκτικόλεξο ΣΑΥΔΧ), μετά το πέρας λειτουργίας της οποίας φυλάσσονται στη Διεύθυνση Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μαζί με τα χιλιάδες άλλα έγγραφα που συγκεντρώνουν στα αρχεία τους οι δημόσιες υπηρεσίες.
       
      Κατά τα λοιπά, ως προς τη διαδικασία που ορίζει η απόφαση:
       
      1. Εντός 15 ημερών από τη θεώρηση του δασικού χάρτη, η Διεύθυνση Δασών αποφασίζει την ανάρτησή του. Η διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων ξεκινάει το αργότερο 15 ημέρες μετά.
       
      2. Οι πολίτες υποβάλλουν τυχόν αντιρρήσεις με την προαναφερθείσα διαδικασία. Να σημειωθεί ότι όσες αντιρρήσεις βρίσκονται σε εκκρεμότητα αρχειοθετούνται και ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επαναλάβει εκ νέου (αλλά αυτή τη φορά ατελώς και κατ’ εξαίρεση με τη βοήθεια του ΣΑΥΔΧ) τη διαδικασία, με βάση τον νέο νόμο.
       
      3. Τα ΣΑΥΔΧ ιδρύονται εντός των Διευθύνσεων Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (και στελεχώνονται από αυτές), με σκοπό να παρέχουν πληροφορίες στους πολίτες για τη διαδικασία. Να σημειωθεί ότι ο ακριβής προσδιορισμός του ακινήτου με συντεταγμένες είναι αποκλειστική ευθύνη του υποβάλλοντος αντίρρηση.
       
      4. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αντιρρήσεων, η ΕΚΧΑ «ξεχωρίζει» τις περιοχές του χάρτη για τις οποίες δεν έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις και τις αποστέλλει στη Διεύθυνση Δασών για να προχωρήσουν σε μερική κύρωση του χάρτη.
       
      5. Οι αντιρρήσεις ομαδοποιούνται και αποστέλλονται στις επιτροπές που θα τις εξετάσουν, συνοδευόμενες από υπόμνημα με την άποψη της υπηρεσίας (ή του μελετητή, εάν η διαδικασία έχει ανατεθεί σε ιδιώτη). Οι επιτροπές πρέπει να αποφανθούν σε 4 μήνες, με δυνατότητα παράτασης κατά 2 μήνες.
       
      6. Η στελέχωση των επιτροπών πρέπει να ξεκινήσει το αργότερο 5 ημέρες μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής αντιρρήσεων.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/874846/article/epikairothta/ellada/grafeiokratikos-paralogismos-me-toys-dasikoys-xartes
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.