Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4666 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      nisorvani

      Παράταση έως τις 27 Ιουλίου στους δασικούς χάρτες για την υποβολή αντιρρήσεων, αιτήσεων πρόδηλων σφαλμάτων και αιτήσεων εξαγοράς ή έγκρισης επέμβασης
       
      Με τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα από τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων για τη Σύμβαση της Βαρσοβίας, παρατείνεται η διάρκεια της ανάρτησης των ήδη αναρτημένων δασικών χαρτών, έως τις 27 Ιουλίου 2017.
       
      Με αυτόν τον τρόπο δίνεται το περιθώριο χρόνου στους πολίτες να χρησιμοποιήσουν τα παρακάτω εργαλεία:
       
      · Υποβολή αντιρρήσεων επί του χαρακτήρα των εκτάσεων στον αναρτημένο δασικό χάρτη
      · Υποβολή αιτήματος πρόδηλου σφάλματος για διόρθωση στον χάρτη
      · Υποβολή αιτήματος εξαγοράς ή έγκρισης επέμβασης για τις καλλιεργούμενες εκτάσεις που είχαν στο παρελθόν δασικό ή χορτολιβαδικό χαρακτήρα, είναι άλλης μορφής σήμερα και είναι ενταγμένες στο ΟΣΔΕ.
       
      Πρέπει να σημειωθεί ότι η καταληκτική αυτή ημερομηνία είναι δεσμευτική και αποτελεί την τελευταία παράταση που δίνεται, καθώς η μερική κύρωση του χάρτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2017.
       
      Τονίζεται επίσης ότι η 27η Ιουλίου 2017 είναι καταληκτική ημερομηνία τόσο για τους κατοίκους της Ελλάδας, όσο και αυτούς του εξωτερικού, λόγω της παραπάνω αναγκαιότητας.
       
      Η παράταση αυτή δίνεται για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και ενημέρωση των πολιτών, αλλά και για να υπάρχει επάρκεια χρόνου, ώστε να αποσταλούν τα όρια οικισμών και οικιστικών πυκνώσεων από τους ΟΤΑ.
       
      Με την παράταση θα δοθεί η δυνατότητα αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εργαλείου, που έχει δημιουργηθεί από την ΕΚΧΑ Α.Ε. εδώ και λίγες ημέρες, για την αίτηση πρόδηλου σφάλματος. Η δημιουργία και εφαρμογή εύχρηστων εργαλείων για τους πολίτες, σε εφαρμογή της σχετικής ΥΑ, εντάσσονται στην πολιτική του ΥΠΕΝ για την εξυπηρέτηση του πολίτη και τη μείωση του κόστους.
       
      Τέλος, η παράταση δίνεται ώστε να υπάρξει δυνατότητα ενημέρωσης όλων των αγροτών των οποίων οι εκτάσεις αλληλεπιδρούν με τους δασικούς χάρτες και είναι ενταγμένες στο ΟΣΔΕ, ώστε να προχωρήσουν, εφόσον το επιθυμούν, στη χρήση των παραπάνω εργαλείων, καθώς και για να ολοκληρωθεί η έκδοση των απαραίτητων αποφάσεων και εγκυκλίων που θα βοηθήσουν στην καλύτερη χρήση αυτών.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4890&language=el-GR
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ελπίδες ανάκαμψης της αγοράς ακινήτων, υπό προϋποθέσεις, βλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος στην έκθεσή της που παρουσιάστηκε χθες κατά τη διάρκεια της Ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.
       
      Σύμφωνα με τις προβλέψεις για την κτηματαγορά, «για τα επόμενα τρίμηνα εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η πορεία σταθεροποίησης των τιμών των ακινήτων, ο ρυθμός της οποίας θα εξαρτηθεί από την ενίσχυση του κλίματος σταθερότητας και από τις εξελίξεις στους επιμέρους τομείς της οικονομίας. Η σταδιακή σταθεροποίηση των τιμών και η αναμενόμενη περαιτέρω κινητοποίηση επενδυτικών κεφαλαίων στην αγορά ακινήτων εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν αρχικά τη ζήτηση για ακίνητα υψηλών προδιαγραφών.
       
      Η βαθμιαία απορρόφηση του αντίστοιχου περιορισμένου διαθέσιμου αποθέματος αναμένεται να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη νέων ακινήτων σε στοχευμένους τομείς, αλλά και στην αναβάθμιση του παλαιότερου και υποδε-έστερων χαρακτηριστικών αποθέματος.
       
      Προϋπόθεση ωστόσο για βιώσιμη ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων είναι, παράλληλα με τη διατήρηση των προοπτικών μεγέθυνσης της οικονομίας, η αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Τα διαχρονικά ζητήματα, που αφορούν μεταξύ άλλων τον εξορθολογισμό της φορολόγησης των ακινήτων, την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων, τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, αλλά και τη δυνατότητα πρόσβασης σε δημόσια δεδομένα, παραμένουν πάντοτε επίκαιρα και η επίλυσή τους είναι πρωταρχικής σημασίας για την ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων».
       
      Ωστόσο, η νέα απειλή για το κλάδο, σύμφωνα με την ΤτΕ, είναι η πιθανή μαζική πώληση ακινήτων σε funds και η εντατικοποίηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Αυτά ενδεχομένως να αποσταθεροποιήσουν την αγορά η οποία προσπαθεί να συνέλθει από την κατάρρευση που υπέστη στα χρόνια της κρίσης.
       
      Οι τιμές των διαμερισμάτων βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση που έφθασε το 42% την περίοδο 2008-2017. Σύμφωνα με την έκθεση το ισχυρότερο πλήγμα δέχθηκε η αγορά ακινήτων στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Στην πρωτεύουσα η πτώση των τιμών έφθασε στο 44,2% ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η κατάρρευση στην αγορά της Θεσσαλονίκης όπου οι τιμές των ακινήτων υποχώρησαν κατά 46,3%. Στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της χώρας η μείωση έφθασε το 39,5% ενώ στις υπόλοιπες περιοχές το 38%.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/TtE_Auta_chreiazetai_i_ktimatagora_gia_na_anakampsei/#.WpULBmrFLIU
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Καταργείται από τον ερχόμενο Ιούνιο η σταυροειδής επιδότηση στα τιμολόγια του ρεύματος η επιδότηση δηλαδή ενός τιμολογίου προκειμένου να είναι φθηνό, με την αύξηση του τιμολογίου μιας άλλης κατηγορίας.
       
      Μέχρι τώρα ίσχυαν οι σταυροειδείς επιδοτήσεις για 2,5 εκατ. καταναλωτές με κατανάλωση έως 800 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο και το σύνολο των αγροτικών καταναλώσεων της χώρας, οι οποίοι χρεώνονται για όλο το 24ωρο με την κατά 40% χαμηλότερη τιμή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα υπήρχε επιβάρυνση στις εμπορικές καταναλώσεις μέσης τάσης οι οποίες επιβαρύνονταν με το κόστος των επιδοτούμενων τιμολογίων.
       
      Ερωτηθείς σχετικά ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου, διευκρίνησε οτι προωθείται σχέδιο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε οι αυξήσεις να μην πλήξουν τις καταναλώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία.
       
      Συγκεκριμένα, θα αξιοποιηθεί η βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο οι καταναλώσεις που αφορούν στην πρώτη κατοικία.
       
      Όσον αφορά τα τιμολόγια αγροτικής χρήσης, η κυβέρνηση έχει πάρει παράταση από την τρόικα μέχρι το τέλος του 2015 προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των "έξυπνων" μετρητών.
       
      Στις εμπορικές καταναλώσεις η κατάργηση των σταυροειδών επιδοτήσεων αναμένεται να φέρει μειώσεις οι οποίες εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 4% - 5%.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=31113
    4. Επικαιρότητα

      AlexisPap

      Τουλάχιστον 18 άνθρωποι σκοτώθηκαν, επτά τραυματίστηκαν, ενώ ορισμένοι έχουν παγιδευτεί την Τρίτη κάτω από ερείπια, μετά την κατάρρευση πολυκατοικίας στο Κάιρο, όπου πολλά πολυώροφα κτίρια έχουν ανεγερθεί κατά παράβαση των κανόνων δόμησης.
       
      Το οκταώροφο κτίριο κατέρρευσε ξαφνικά τη νύχτα στο φτωχό συνοικισμό Ματαρίγια του βορειοανατολικού Καΐρου.
       
      Πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας εξέφρασαν φόβους ότι ο αριθμός των απωλειών αναμένεται να αυξηθεί, καθώς κάποιοι παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.
       
      Οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, στρατιώτες και περίοικοι αναζητούσαν όλο το πρωί επιζώντες στα συντρίμμια του κτιρίου, στη Ματαρίγια, μια φτωχή και ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία της πρωτεύουσας της Αιγύπτου. Σοροί απομακρύνονταν καλυμμένες πάνω σε φορεία και μεταφέρονταν σε ασθενοφόρα που περίμεναν, ενώ μπουλντόζες απομάκρυναν συντρίμμια.
       
      Ο Άχμεντ Φάουζι, ένας δημοτικός αξιωματούχος, δήλωσε στην κρατική τηλεόραση της Αιγύπτου ότι μόλις τέσσερις άνθρωποι βγήκαν ζωντανοί από τα συντρίμμια.
       
      Η κατάρρευση, πρόσθεσε, προκλήθηκε όταν έγιναν εργασίες χωρίς άδεια στην ταράτσα του κτιρίου για την επέκτασή του.
       
      Περιστατικά κατάρρευσης κτιρίων δεν αποτελούν ασυνήθιστο φαινόμενο σε αιγυπτιακές πόλεις, όπου πολλές νέες πολυκατοικίες οικοδομούνται κατά παράβαση των κανόνων ασφαλείας, ενώ οι παλιές δεν συντηρούνται καν.
       
      Πάμπολλες πολυκατοικίες έχουν κατασκευαστεί στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα που έχει περισσότερους από 20 εκατομμύρια κατοίκους - κατά παράβαση των πλέον στοιχειωδών κανόνων κατασκευής και μερικές φορές χωρίς οικοδομική άδεια, διαμαρτύρονται οι υπηρεσίες διάσωσης. Πολλοί ιδιοκτήτες προσθέτουν επίσης ορόφους, χωρίς οικοδομική άδεια σε κτίρια ήδη παραμελημένα και ετοιμόρροπα.
       
      Πηγή
       
      Όμως, πιο σημαντική από την είδηση για το τραγικό συμβάν, θεωρώ ότι είναι η ενημέρωση που μεταδίδουν ξένα πρακτορεία:
       
      Σύμφωνα με την Αιγυπτιακή αρχή για τα ατομικά δικαιώματα, 392 περιστατικά κατάρρευσης οικοδομών έχουν καταγραφεί στο διάστημα Ιούλιος 2012 - Ιούνιος 2013...
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΚ) παραπέμπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Ελλάδα για δύο εθνικές νομοθεσίες (για την α' κατοικία και τις κληροδοτήσεις σε ΜΚΟ), οι οποίες συνιστούν διαφορετική φορολογική μεταχείριση και παράβαση της ελεύθερης κυκλοφορίας των κεφαλαίων, σύμφωνα με την Κομισιόν.
      Αναλυτικότερα, η πρώτη παραπομπή της Ελλάδας στο ΔΕΚ αφορά τη νομοθεσία σχετικά με την απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς για πρώτη κατοικία, που ισχύει μόνο για τους υπηκόους της ΕΕ που διαμένουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Επιτροπή, επισημαίνεται ότι η ελληνική νομοθεσία ευνοεί αποκλειστικά εκείνους τους φορολογούμενους (κληρονόμους) που ζουν, ήδη, στην Ελλάδα και οι οποίοι είναι συνήθως Έλληνες υπήκοοι. Αντίθετα, η Επιτροπή, τονίζει ότι η ελληνική νομοθεσία θέτει σε δυσμενέστερη θέση τους κληρονόμους ή κληροδόχους οι οποίοι κληρονομούν ακίνητο στην Ελλάδα, αλλά δεν ζουν στη χώρα και συνήθως είναι αλλοδαποί ή Έλληνες υπήκοοι που μένουν στο εξωτερικό.
       
      Επίσης, η Κομισιόν αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο ΔΕΚ σχετικά με τον φόρο κληρονομιάς που επιβάλλει σε κληροδοσίες προς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή κράτος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
       
      Η Επιτροπή τονίζει ότι η ελληνική νομοθεσία αντιμετωπίζει ευνοϊκότερα τις κληροδοσίες υπέρ ορισμένων μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων εγκατεστημένων στην Ελλάδα, σε σχέση με εκείνες προς παρόμοια νομικά πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα σε άλλα κράτη της ΕΕ ή του ΕΟΧ.
       
      Συγκεκριμένα, για ορισμένους ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς προβλέπεται αυτομάτως προνομιακός φορολογικός συντελεστής 0,5%, ενώ παρόμοιοι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί εγκατεστημένοι σε άλλα κράτη της ΕΕ ή του ΕΟΧ μπορούν να υπαχθούν στον προνομιακό φορολογικό συντελεστή στην Ελλάδα, μόνον εάν στο εν λόγω άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ ισχύει, επίσης, προτιμησιακή φορολογική μεταχείριση για τα κληροδοτήματα σε ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.
       
      Εάν δεν πληρείται αυτός ο όρος της αμοιβαιότητας, ο εφαρμοστέος φορολογικός συντελεστής κυμαίνεται από 20% έως 40%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία της περιουσίας.
       
      Ως εκ τούτου, κατά την Επιτροπή, η Ελλάδα φορολογεί βαρύτερα τις κληροδοσίες, όταν ο δικαιούχος είναι συγκρίσιμο μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο εγκατεστημένο σε άλλο κράτος της ΕΕ ή του ΕΟΧ, το οποίο δεν παρέχει αμοιβαία προνομιακή φορολογική μεταχείριση στους ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Κατά συνέπεια, αυτή η νομοθεσία έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της αξίας της περιουσίας που κληροδοτείται στα εν λόγω αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα.
       
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, αυτή η μείωση της αξίας της κληρονομιάς συνεπάγεται περιορισμό στην ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων, που διασφαλίζεται από το άρθρο 63 της Συνθήκης της ΕΕ και το άρθρο 40 της συμφωνίας ΕΟΧ.
       
      Η Επιτροπή απέστειλε δύο αιτήματα με τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο του 2013, ζητώντας την τροποποίηση και των δύο αυτών νομοθεσιών. Επειδή οι εθνικές νομοθεσίες δεν τροποποιήθηκαν, οι δύο υποθέσεις παραπέμπονται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15008 - http://www.e-forosimv.gr/details.asp?ID=30741
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα μεγαλεπήβολο έργο, η ανέγερση νέου Κυπριακού Μουσείου στην Λευκωσία, εισέρχεται στην φάση της υλοποίησης του με την προκήρυξη Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού.
       
      Το νέο Κυπριακό Μουσείο θα κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Το ολικό κατασκευαστικό κόστος του έργου, υπολογίζεται σε 75.000.000 ευρώ συν ΦΠΑ. Ο προϋπολογισμός της πρώτης φάσης του έργου ανέρχεται σε 42.000.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
      Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει αίθουσες για τις μόνιμες και τις περιοδικές εκθέσεις, αποθηκευτικούς χώρους για τις αρχαιότητες, εργαστήρια, εστιατόριο, καφετέρια, αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κατάστημα, γραφεία διοίκησης του Μουσείου, υπόγειους χώρους στάθμευσης 100 οχημάτων και τοπιοτέχνηση εξωτερικών χώρων.
       
      Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο - conference hall, τα γραφεία του Τμήματος Αρχαιοτήτων, υπόγειοι χώροι στάθμευσης 200 οχημάτων, ανακαίνιση του ιστορικού κτηρίου της κλινικής στηθικών νοσημάτων και τοπιοτέχνηση εξωτερικών χώρων.
       
      Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο υποβάλλονται γενικά προκαταρκτικά προσχέδια - σκαριφήματα, από τα οποία η Κριτική Επιτροπή θα επιλέξει οκτώ ανώνυμες συμμετοχές. Οι οκτώ επιτυχόντες θα κληθούν να συμμετάσχουν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού.
       
      Ο αρχιτέκτονας που θα επιλεγεί και θα του απονεμηθεί το πρώτο βραβείο, θα κληθεί να αναπτύξει την μελέτη της αρχιτεκτονικής του πρότασης και να ετοιμάσει προδιαγραφές, ως μέρος των απαιτήσεων εργοδότη (employer´s requirements) που θα αποτελέσουν μέρος των εγγράφων διαγωνισμού για την επιλογή του ανάδοχου που θα μελετήσει, κατασκευάσει και συντηρήσει το κτήριο. Ο αρχιτέκτονας θα συνάψει σύμβαση με τον ανάδοχο ως υπεύθυνος της ομάδας του έργου, για την τελική μελέτη και επίβλεψη της κατασκευής του έργου.
       
      Τα χρηματικά βραβεία για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και οι αμοιβές των οκτώ επιτυχόντων διαγωνιζομένων αρχιτεκτόνων στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, έχουν ως ακολούθως:
       
      Πρώτο βραβείο 100.000 ευρώ.
       
      Δεύτερο βραβείο 70.000 ευρώ.
       
      Τρίτο βραβείο 40.000 ευρώ.
       
      Την διεξαγωγή της διαδικασίας αξιολόγησης του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ανέλαβε κριτική επιτροπή που έχει συσταθεί μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, και η οποία θα κρίνει τα δύο στάδια του διαγωνισμού.
       
      Η κριτική επιτροπή απαρτίζεται από τους ακόλουθους:
      Αλέκο Μιχαηλίδη, πρόεδρο, γενικό διευθυντή υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
      Sir Peter Cook, αρχιτέκτονα διεθνούς φήμης.
      Elias Zenghelis, αρχιτέκτονα διεθνούς φήμης.
      Μαρίνα Ιερωνυμίδου, διευθύντρια τμήματος αρχαιοτήτων.
      Μιχάλη Παπαγεωργίου, αν. πρώτο αρχιτέκτονα, τμήμα δημοσίων έργων.
      Έλενα Σοφιανού, αρχιτέκτονα, τμήμα πολεοδομίας και οικήσεως.
      Αθηνά Παπαδοπούλου, αρχιτέκτονα, δημαρχείο Λευκωσίας.
      Άγγελο Κτωρίδη, αρχιτέκτονα, εκπρόσωπο ΕΤΕΚ.
      Γρηγόρη Πατσαλοσαββή, εκπρόσωπο Συλλόγου Αρχιτεκτόνων.

      Κριτική Επιτροπή για τη διεξαγωγή του έργου της θα διαθέτει συμβούλους:
      Δέσπω Πηλείδου, έφορος αρχαιοτήτων.
      Αίμιλη Σπανού, πολιτικό μηχανικό, τμήμα Δημοσίων Έργων.
      Χρίστο Ευθυβούλου, αν. πρώτο μηχανολόγο μηχανικό, τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
      Χριστίνα Διονυσιάδου, επιμετρητή ποσοτήτων, τμήμα Δημοσίων Έργων.
      Έλενα Κυριάκου Γεωργίου, τεχνικό επιμετρήσεων, τμήμα Δημοσίων Έργων, ως γραμματέα της κριτικής επιτροπής.

      Οι αρχιτεκτονικές προτάσεις για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, θα υποβληθούν στις 9 Ιανουαρίου 2017, θα αξιολογηθούν από την κριτική επιτροπή και στις 23 Ιανουαρίου 2017, θα ξεκινήσει το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού με τους οκτώ επιτυχόντες διαγωνιζόμενους. Η υποβολή του δευτέρου σταδίου θα γίνει στις 24 Απριλίου 2017 και στις 12 Μαΐου 2017 θα γίνει η ανακοίνωση των βραβείων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Diethnis_architektonikos_diagonismos_gia_to_neo_Kupriako_Mouseio/#.V-NwJ_mLS70
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η με Αριθμ. ΔΝΣ/52058/ΦΝ 393 απόφαση με θέμα «Καθορισμός τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό».
       
      Σύμφωνα με τo άρθρο πρώτο της παρούσας απόφασης ορίζεται ότι:
       
      Επιβολή τελών διοδίων σε ένα (1) τμήμα της Εγνατίας Οδού και τροποποίηση τιμήματος τελών διοδίων σε δυο (2) τμήματα της Εγνατίας Οδού.
       
      Με την παρούσα καθορίζεται το ύψος διοδίων τελών που θα εισπράττονται στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων του άρθρου 2 κατά το μεταβατικό διάστημα μέχρι την πλήρη θέση σε λειτουργία του συνόλου των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων που χωροθετήθηκαν επί της Εγνατίας Οδού και των κάθετων σε αυτήν οδικών αξόνων με την υπ΄αριθμ. 6686/14-112014 (Β΄3086) κοινή υπουργική απόφαση, ως έχει τροποποιηθεί με την υπ΄αριθμ. ΔΝΣγ/ οικ.35897/ΦΝ 393/18.05.2017 (Β΄1867) και ισχύει, εκτός αν άλλως προβλεφθεί με νεότερη απόφαση κατά τη σταδιακή θέση σε λειτουργία νέων σταθμών διοδίων.
       
      Επί των πάσης φύσεως επιτρεπομένων από τον Κ.Ο.Κ. οχημάτων να κινηθούν επί των τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού της παραγράφου 2, του παρόντος άρθρου επιβάλλεται ειδικό τέλος κυκλοφορίας ( διόδια).
       
      Τα διόδια τέλη επιβάλλονται υπέρ του, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, φορέα εκμετάλλευσης των τμημάτων της παραγράφου 2, του παρόντος άρθρου , και εισπράττονται για λογαριασμό αυτού, από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»
       
      Το τέλος διοδίων επιβάλλεται για τα τμήματα:
       
      3.1 Α/Κ Ιωαννίνων- Α/Κ Μετσόβου, Σταθμός Διοδίων Παμβώτιδας.
       
      3.2 Α/Κ Ηγουμενίτσας –Α/Κ Ιωαννίνων (Τροποποίηση τμήματος), Σταθμός Διοδίων Τύριας.
       
      3.3 Α/Κ Μετσόβου – Α/Κ Καστοριάς (Δυτ. Σιάτιστας) (Τροποποίηση τιμήματος), Σταθμός Διοδίων Μαλακασίου.
       
      4. Το ύψος του τέλους διοδίων καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος.
       
      Στο άρθρο δεύτερο της παρούσας απόφασης ορίζεται το ειδικό τέλος ανά κατηγορία οχήματος και ανά σταθμό διοδίων ως εξής.
       
      Το ειδικό τέλος (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) ανά κατηγορία οχήματος για τον Σταθμό Διοδίων (ΣΔ) Παμβώτιδας του Άξονα της Εγνατίας Οδού καθορίζεται στον ακόλουθο πίνακα:
       

       
      Τροποποίηση – Μείωση. Το ειδικό τέλος (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) ανά κατηγορία οχήματος για τον Σταθμό Διοδίων (ΣΔ) Τύριας του Άξονα της Εγνατίας Οδού καθορίζεται στον ακόλουθο πίνακα:
       

       
      Τροποποίηση – Μείωση. Το ειδικό τέλος (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) ανά κατηγορία οχήματος για τον Σταθμό Διοδίων (ΣΔ ) Μαλακασίου του Άξονα της Εγνατίας Οδού καθορίζεται στον ακόλουθο πίνακα:
       

       
       
      Mε όμοια προς την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση θα καθορίζεται ειδικό σύστημα εκπτώσεων επί των τιμών των τελών διοδίων ή σύστημα ειδικών μειωμένων τελών για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών των τμημάτων της παραγράφου 2, του παρόντος άρθρου, του αυτοκινητοδρόμου.
       
      Δείτε την απόφαση με Αριθμ. ΔΝΣ/52058/ΦΝ 393 εδώ
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=207680
    8. Επικαιρότητα

      ebugaidi

      ΝΟΜΟΣ 4239/2014 (ΦΕΚ Α 43 – 20.02.2014)
       
      "Δίκαιη ικανοποίηση λόγω υπέρβασης της εύλογης διάρκειας της δίκης, στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες διατάξεις."
       
      Άρθρο 12
      1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Α΄ 312), όπως ισχύει, προστίθεται νέο εδάφιο ως ακολούθως:
       
      «Από το έτος 2014, υπόχρεος σε υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, είναι ο εργολάβος, για ακίνητο το οποίο, αν και συμφωνήθηκε να μεταβιβασθεί δεν έχει μεταβιβαστεί από τον γηπεδούχο στον εργολάβο ή σε τρίτα πρόσωπα που αυτός έχει υποδείξει, εφόσον έχουν παρέλθει τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία θεώρησης από την Ελληνική Αστυνομία της οικοδομικής άδειας για την έναρξη των εργασιών ή έχουν εκμισθωθεί ή χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο εντός των τεσσάρων (4) αυτών ετών από τον εργολάβο.»
       
      ... ακολουθούν λοιπές διατάξεις γενικού φορολογικού ενδιαφέροντος ...
       
      2. Στο τέλος του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), όπως ισχύει, αντικαθίστανται οι λέξεις «στο φόρο αυτόν» με τις λέξεις «από το φόρο ακίνητης περιουσίας και τον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων».
       
      3. Στο άρθρο 66 του ν. 4174/2013, όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 41 ως εξής:
      «41. Ειδικά για την πράξη αποδοχής κληρονομιάς, της παρ. 1 του άρθρου 54Α του ν. 4174/2013, η υποχρέωση του συμβολαιογράφου για μνημόνευση και επισύναψη του πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. ισχύει από την 20ή Ιανουαρίου 2014.»
       
      Ν.4239-2014 (ΦΕΚ 43 Α).pdf
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το «πράσινο φως» για τη μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά από την περιοχή του Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου στη θέση της Παλαιάς Αμερικάνικης Βάσης στην κορυφή «Κανδύλι» του όρους Πατέρας, έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
       
      Τα μέλη του ΚΑΣ δέχτηκαν κατά πλειοψηφία (με μία ψήφο κατά) την εισήγηση της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων περί μη άμεσης και έμμεσης βλάβης αρχαίου οχυρού που εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια αυτοψίας περίπου 100 μ. βορειοδυτικά της βάσης.
       
      Κυρίως όμως κατανόησαν την αναγκαιότητα της περίστασης, όπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής που έκαναν και το σχετικό αίτημα, καθώς υπάρχει εισαγγελική προθεσμία ως τις 17 Ιουνίου η οποία αφορά δύο αλληλένδετα θέματα: την κατεδάφιση των αυθαιρέτων στο Νομισματοκοπείο και την προσωρινή μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά.
       
      Ο καταυλισμός χωροθετείται μέσα στον υφιστάμενο χώρο της παλαιάς βάσης, εμβαδού 37 στρεμμάτων, όπου υπάρχουν ήδη τσιμεντένιες βάσεις, ενώ θα δημιουργηθούν κι άλλες, πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν 51 οικίσκοι (25 τ.μ.) και άλλοι 9 οικίσκοι (45 τ.μ.).
       
      Δύο υφιστάμενα κτίρια θα διατηρηθούν και θα μετατραπούν σε πλυντήρια και στεγνωτήρια, ενώ θα δημιουργηθεί ένα ακόμα κτίριο, 300 τ.μ., ως χώρος για εκδηλώσεις. Δύο γήπεδα, ένα για μπάσκετ κι ένα για ποδόσφαιρο, θα κατασκευαστούν σε εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, ενώ θα διαμορφωθούν και δύο δεξαμενές, πέρα της υφιστάμενης.
       
      Ο καταυλισμός έχει τον χαρακτήρα του προσωρινού, οι δε εργασίες, που θα είναι μικρής έκτασης, θα γίνουν υπό την εποπτεία των αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων.
       
      Τα κατάλοιπα του οχυρωματικού περιβόλου, μαζί με εκείνα δύο πύργων, που βρίσκονται σε στρατηγική θέση πάνω στο όρος Πατέρα, ανήκουν στο δίκτυο των αρχαίων οχυρών, που ήταν γνωστοί στην περιοχή της Μεγαρίδας. Ο αρχαίος περίβολος είναι πιθανότατα του 3ου αι. π. Χ. και είναι αντίστοιχος με εκείνους, που χτίστηκαν για τις άμεσες ανάγκες του Χρεμωνίδειου Πολέμου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231315345
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Επανέρχεται στην επικαιρότητα το ζήτημα των διοδίων στην Αττική. Η μελέτη για τη δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, η οποία είχε κατατεθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, απορρίφθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. Η μη δημιουργία, όμως, των διοδίων είναι βέβαιο ότι θα γεννήσει νέα αιτήματα οικονομικής αποζημίωσης από την κοινοπραξία «Νέα Οδός» για διαφυγόντα έσοδα.
       
      Ειδικότερα, η δημιουργία των δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων, που δεν είχε προχωρήσει λόγω σοβαρών αντιδράσεων, είχε αποφασιστεί να επαναπροωθηθεί με τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων τον Δεκέμβριο του 2013. Τον Σεπτέμβριο του 2014, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατατέθηκε για γνωμοδότηση στην Περιφέρεια Αττικής. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος γνωμοδότησε αρνητικά. Και ακολούθησε πρόσφατα η αρνητική γνωμοδότηση και του Περιφερειακού Συμβουλίου. «Ζητάμε την απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής», αναφέρει το κείμενο της απόφασης.
       
      Πάντως, η κατάργηση των δύο σταθμών διοδίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς είναι δεδομένο ότι η κοινοπραξία «Νέα Οδός» θα εγείρει νέες οικονομικές απαιτήσεις (σε ανάλογη περίπτωση, στα διόδια Αιγινίου Πιερίας, το κράτος υποχρεώθηκε να καταβάλει στον ιδιώτη αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως διαφυγόντα έσοδα).
       
      Στην ίδια περιβαλλοντική μελέτη, που κατατέθηκε στην Περιφέρεια περιλαμβανόταν και η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη. Ο εν λόγω κόμβος, που εξυπηρετεί από τη μια πλευρά Θρακομακεδόνες, Μενίδι και Ολυμπιακό Χωριό και από την άλλη Κηφισιά και Πεύκη, δεν έχει σχεδιαστεί σωστά, καθώς... δεν επιτρέπει τη διαμπερή κίνηση (από τη μια πλευρά στην απέναντι) παρά μόνον τις κινήσεις προς και από την εθνική οδό. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την αποκατάσταση της κυκλοφορίας προς όλες τις πλευρές, αλλά και τη μελλοντική επέκταση της λεωφόρου Κύμης ως αυτοκινητόδρομου (αν ποτέ πραγματοποιηθεί). Η Περιφέρεια δεν απέρριψε αυτό το κομμάτι της μελέτης αλλά ζήτησε να επαναπροωθηθεί, ανεξάρτητα με τα διόδια.
       
      Χώροι στάθμευσης
       
      Τέλος, το (τέως) ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τις προηγούμενες ημέρες την κατασκευή 10 χώρων στάθμευσης και δύο σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Αρκίτσας της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας (παραχωρημένο στην κοινοπραξία «Νέα Οδό»), καθώς και ορισμένες αλλαγές στον σχεδιασμό για τη σύνδεση του κόμβου Ροδίτσας με τον Ε65 (αφορούν το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα που αναβλήθηκε).
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θεαματική αύξηση 32% σε σχέση με ένα χρόνο πριν σημείωσαν οι επενδύσεις σε επαγγελματικά ακίνητα το δεύτερο τρίμηνο του 2015 με το συνολικό ποσό των επενδύσεων να υπολογίζεται από την CBRE στα €65 δισ.
       
      Πρόκειται για το δέκατο τρίτο τρίμηνο που σημειώνεται αύξηση των επενδύσεων σε ετήσια βάση, σημειώνει η εταιρεία συμβούλων.
       
      Η Βρετανία (+ €9,2 δισ.) και η Γερμανία (+ €5 δισ.) ήταν οι χώρες που προσέλκυσαν το μεγαλύτερο κομμάτι των κεφαλαίων. Ωστόσο, σημαντική αύξηση σημειώθηκε και στην Ισπανία και την Νορβηγία με τις επενδύσεις να αυξάνονται το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά €3,1 δισ. και €2,3 δισ. αντίστοιχα.
       
      Οι διεθνείς επενδυτές αύξησαν τις τοποθετήσεις τους στην Ευρώπη με σχεδόν τα μισά (48,5%) που επενδύθηκαν στην Ευρώπη να προέρχονται από αυτούς. Από τα €59 δισ. των διεθνών επενδυτών τα €20 δισ. προήλθαν από τις ΗΠΑ και τα €5,9 δισ. από την Ασία. Μάλιστα, οι επενδύσεις από την Ασία αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
       
      Σημαντικές ήταν και οι επενδύσεις από τη Μέση Ανατολή προερχόμενες κυρίως από κρατικά κεφάλαια όπως αυτό του Κατάρ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC65_dis_oi_ependuseis_se_epaggelmatika_akinita_/
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την απόφαση να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% για την πλειονότητα των χρηστών έλαβε η Αττική Οδός.
       
      Έτσι, η βασική τιμή των διοδίων που καταβάλλεται σε μετρητά για τα επιβατηγά οχήματα και δίκυκλα παραμένει η ίδια, €2,80 και €1,40, αντίστοιχα.
       
      Επίσης, όπως ήδη ανακοινώθηκε, από 1ης Ιουλίου τίθενται σε εφαρμογή μικρές αναπροσαρμογές στα εκπτωτικά προγράμματα που ισχύουν. Oι νέοι τιμοκατάλογοι των συνδρομητικών προγραμμάτων έχουν αναρτηθεί στο www.aodos.gr, ενώ λεπτομερείς πληροφορίες παρέχονται στα Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών (ΣΕΣ) της Αττικής Οδού (παρακείμενα στους Σταθμούς Διοδίων Κατεχάκη, Κορωπίου, Μεταμόρφωσης, Ρουπακίου, και Παλλήνης), στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Παιανίας και του Ασπροπύργου, και στους συνεργάτες που διανέμουν πομποδέκτες.
       
      Όπως επισημαίνεται στην σχετική ανακοίνωση, παρά τις αναπροσαρμογές, όλες οι κατηγορίες των συνδρομητών συνεχίζουν να απολαμβάνουν σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με το βασικό διόδιο, με τις τιμές να παραμένουν περίπου 30% χαμηλότερα από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/176994-%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A6%CE%A0%CE%91-%CE%B7-%CE%91%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82#.V1cGKvmLTDc
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ανατροπές στις εισφορές που δίνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα φέρει η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου με τις εκκρεμότητες για τη δόση.
       
      Οι περισσότεροι χάνουν χρήματα, ειδικά οι νέοι επιστήμονες, ενώ στους χαμένους είναι και οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων που χάνουν το δικαίωμα να ασφαλίζονται στον ΟΓΑ και εντάσσονται πλέον στον ΟΑΕΕ.
       
      Οι νέοι επιστήμονες όπως και οι αγρότες δεν θα έχουν μεταβατική περίοδο και έτσι από 1/1/2017 θα πληρώνουν 6,95% του εισοδήματός τους για την υγεία. Οι μικροξενοδόχοι με πάνω από 5 δωμάτια εντάσσονται στον ΟΑΕΕ και θα πρέπει να πληρώνουν για σύνταξη και υγεία το 26,95% του εισοδήματός τους.
       
      Οι νέες εισφορές στον ΟΑΕΕ από 1/1/2017
      Εισόδημα προηγούμενου έτους Εισφορές για σύνταξη - υγεία 10.000 2.695 15.000 4.042 20.000 5.390 25.000 6.737 30.000 8.085 40.000 10.780 50.000 13.475 70.000 18.865
       
      Μηχανικοί 7-9 έτη και έκπτωβση 48% Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 15.000 2.960 5.692
       
      Δικηγόρος άνω των 5 ετών (νέος ασφαλισμέμνος) με 43% έκπτωση Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 20.000 4.326 7.590
       
      Γιατρός 7-9 έτη με έκπτωση 33% Εισόδημα Εισφορές από 1/1/2017 Εισφορές 1/1/2021 30.000 6.220 7.590
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=114154596
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υποτονικό ήταν το ενδιαφέρον για τα έξι ακίνητα της ΕΒΖ που έχει βγάλει στο σφυρί η Πειραιώς Real Estate.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες μόνο για δυο ακίνητα στη Θεσσαλονίκη υπήρξε ενδιαφέρον από τα συνολικά έξι του χαρτοφυλακίου της ΑΕΕΑΠ. Το ενδιαφέρον των επενδυτών προσέλκυσαν τα δύο αστικά ακίνητα στην Θεσσαλονίκη, τα οποία λόγω των σημείων που βρίσκονται, αποτελούν φιλέτα στο κέντρο της πόλης.
       
      Ειδικότερα, πρόκειται για το ακίνητο που βρίσκεται στην οδό Μητροπόλεως το οποίο στεγάζει τη διοίκηση της ΕΒΖ και, για το ημιτελές πολυώροφο κτίριο επί της οδού Κουντουριώτου, που βρίσκεται απέναντι από το λιμάνι της πόλης.
       
      Για τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία που βγήκαν προς πώληση και είναι τα ακίνητα των πρώην εργοστασίων της ΕΒΖ σε Λάρισα και Ξάνθη, όπως και μεγάλη έκταση στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, δεν κατατέθηκαν προσφορές. Προσφορές όμως δεν υπήρξε και για το διαμέρισμα στο Κολωνάκι, επί της οδού Σκουφά.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mono_duo_akinita_tis_EBZ_chtupisan_ependutes_/#.WIe2_VN97Dc
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      H υποθαλάσσια σήραγγα Γερμανίας-Δανίας είναι ένα φιλόδοξο έργο με στόχο να ξεκινήσει το 2018. Θα διευκολύνει τις μετακινήσεις και το εμπόριο. Ωστόσο πολλά ζητήματα παραμένουν ακόμη ανοιχτά.
       
       
      Πρόκειται δίχως αμφιβολία για ένα από τα πιο φιλόδοξα και ακριβά έργα υποδομών με ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόκειται επίσης για τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα... αν και βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Ο λόγος για το μεγάλο τούνελ Φέμαρνμπελτ που θα ενώνει υποθαλάσσια τη Γερμανία με τη Δανία, ένα έργο που ήδη έχει περάσει από χίλια κύματα. Παρά τις καθυστερήσεις και τα γραφειοκρατικά εμπόδια το μεγαλεπήβολο τούνελ των 18 χλμ. φαίνεται ότι μπαίνει ήδη στην τελική ευθεία. Μέσα στο 2018 αναμένεται η τελική έγκριση του σχεδίου ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η υλοποίηση της κατασκευής.
       
      Η σχετική σύμβαση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας έχει υπογραφεί εδώ και επτά χρόνια. Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση το έργο περιλαμβάνει την παράδοση σήραγγας με τέσσερις σιδηροδρομικές γραμμές και έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο διπλής κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό μελλοντικά θα συνδεθεί η Γερμανία με τη νοτιότερη πόλη της Δανίας μέσω θαλάσσης, κάτι που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις εμπορικές συναλλαγές της Γερμανίας όχι μόνο με τη Δανία αλλά και τη Σουηδία, αναφέρει ο Φριτς Χορστ Μελσχάιμερ από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Αμβούργου. Το τούνελ αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη και στην τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή.
       
       
      Φόβος για τη δημιουργία μονοπωλιακών πρακτικών
       
       
      Ωστόσο πολλά ζητήματα παραμένουν ανοιχτά. Σύμφωνα με αναλυτές το έργο μέχρι στιγμής μπλοκάρεται κυρίως από την πλευρά της Δανίας, η οποία δεν έχει επιδείξει μέχρι στιγμής την απαραίτητη πολιτική βούληση για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Άλλωστε η Δανία είναι αυτή που επιβαρύνεται με το μεγαλύτερο κόστος, το οποίο ανέρχεται σε πάνω από 7 δις ευρώ. Σύμφωνα με υπολογισμούς το συνολικό κόστος του τούνελ αναμένεται να αποπληρωθεί σε βάθος 36 χρόνων, κυρίως μέσω των επιβαλλόμενων διοδίων. «Ο λογαριασμός δεν βγαίνει» υπογραμμίζει όμως από την πλευρά του ο Λαρς Χάντριχ από το DIW Econ, παράρτημα του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Μελετών DIW, που έχει αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στο συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα σύμφωνα με γνωμοδότηση που συνέταξε κατ' εντολή των Σκανδιναβικών Aκτοπλοϊκών Γραμμών (Scandlines) «το έργο αυτό θα είναι καταστροφικό» από οικονομική άποψη. Σύμφωνα με οικονομολόγους το τούνελ αυτό ενδέχεται να προκαλέσει αναταράξεις στην αγορά, δημιουργώντας νέα μονοπώλια. Κάτι τέτοιο όμως θέλουν να αποφύγουν πάση θυσία οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπως οι Scandlines, που δραστηριοποιούνται εδώ και δεκαετίες στην περιοχή.
       
      Πλεονεκτήματα για επιβάτες και περιβάλλον
       
      Στα θετικά πάντως του έργου συγκαταλέγονται η μείωση του απαιτούμενου χρόνου για να φτάσει κανείς από το Αμβούργο στη Κοπεγχάγη. Μέχρι σήμερα χρειάζεται κανείς οδικώς σχεδόν πέντε ώρες, ενώ σε αυτές προστίθεται και η αναμονή για το φέρι μπόουτ που συνδέει τις δύο χώρες. Με την υποθαλάσσια σύνδεση ο χρόνος θα μειωθεί στις δύο ώρες. Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί εξοικονομούν παράλληλα καύσιμα, ενώ σύμφωνα με μελέτες αναμένεται να μειωθούν αισθητά και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Εντούτοις όπως επισημαίνει ο επικεφαλής των Σκανδιναβικών Γραμμών Σόρεν Πόουλσγκάαρντ Γένσεν πολλές θέσεις εργασίας στις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αναμένεται να χαθούν. Τέλος παραμένουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα ασφαλείας και περιβαλλοντικών προδιαγραφών που πρέπει να ρυθμιστούν άμεσα, ενώ το 2018 πλησιάζει. Με άλλα λόγια προκειμένου να αρχίσει να ρέει πράγματι το ευρωπαϊκό χρήμα στα στενά της Βαλτικής πρέπει να λυθούν ακόμη πολλά θέματα. Σημειωτέον ότι εκτός όλων των άλλων προβλημάτων εκκρεμούν και ενώπιον του γερμανικού Ομοσπονδιακού Δοικητικού Δικαστηρίου ομαδικές προσφυγές περιβαλλοντικών οργανώσεων, οι οποίες ενδέχεται να πάρουν χρόνια μέχρι να εκδικαστούν.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CF%87%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9/a-37995696
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ομάδα εργασίας για τη μελέτη των αδειοδοτικών διαδικασιών και την επεξεργασία πρότασης μεταρρυθμίσεων απλοποίησης στον κλάδο της περιβαλλοντικής βιομηχανίας συστάθηκε στο υπουργείο Οικονομίας και οι προτάσεις θα κατατεθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου 2018.
       
      Όπως αναφέρει η απόφαση που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας Ευστράτιος Ζαφείρης, έργο της ομάδας είναι η καταγραφή και αποσαφήνιση του ισχύοντος αδειοδοτικού καθεστώτος των περιβαλλοντικών υποδομών και η εξέταση των τρόπων απλούστευσης των διαδικασιών.
       
      Στην πρώτη φάση του έργου τα μέλη την ομάδας θα συνεργαστούν για την καταγραφή των υφιστάμενων αδειών και αδειοδοτικών διαδικασιών που διέπουν τις δραστηριότητες στον κλάδο των περιβαλλοντικών υποδομών. Η καταγραφή περιλαμβάνει:

      κάθε είδους άδεια που απαιτείται για την άσκηση των περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων, καθώς και των υποκατηγοριών αυτών (εφόσον υπάρχουν) ή κάποιας άλλης αντίστοιχης μορφής διοικητικής πράξης (γνωμοδότηση, βεβαίωση, σύμφωνη γνώμη κλπ) που δίνεται ως προαπαιτούμενο των αδειών αυτών,
      το θεσμικό πλαίσιο που τις διέπει,
      τις αδειοδοτούσες αρχές,
      το κόστος των αδειών.

       
      Κατά την ολοκλήρωση της φάσης αυτής θα αποφασιστεί από την ομάδα εργασίας ποιοι θα είναι οι τομείς εντός του κλάδου που θα εξεταστούν με στόχο την απλούστευση.
       
      Στη συνέχεια, θα εντοπιστούν τα προβλήματα και τα πεδία που χρήζουν απλούστευσης τόσο σε επίπεδο αδειών, όσο και σε επίπεδο επιμέρους δικαιολογητικών και σύνθετων διαδικασιών, προς υλοποίηση των κατευθύνσεων του Ν.4442/2016. Θα εξεταστούν οι προτεινόμενες από την Παγκόσμια Τράπεζα βέλτιστες διεθνείς πρακτικές αδειοδότησης σε συνδυασμό με την αξιολόγηση, μέσω ανάλυσης κινδύνου, των δραστηριοτήτων.
       
      Τέλος, η επιτροπή θα υποβάλει προτάσεις και θεσμικές αλλαγές προς απλούστευση της αδειοδοτικής διαδικασίας.
       
      Όπως αναφέρει η σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια: «Τα μέλη της ομάδας Εργασίας θα συνεργάζονται με τα μέλη της συμβουλευτικής ομάδας της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ελλάδα και θα αποτελούν από κοινού το βασικό όργανο υποβοήθησης της Ομάδας Διαχείρισης Έργου, σε τεχνικό επίπεδο, για τον συγκεκριμένο κλάδο άσκησης οικονομικής δραστηριότητας».
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82/
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τις 3 Μαρτίου, αλλάζει η πληρωμή του τέλους κτηματογράφησης, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση του προεκτυπωμένου Εντύπου «ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΕΛΟΥΣ», το οποίο εκδίδεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης κατά την υποβολή της δήλωσης και στο οποίο εμφανίζεται ο μοναδικός 20ψηφιος κωδικός και το ακριβές ποσό πληρωμής.
       
      Το «Έντυπο Πληρωμής παγίου τέλους Κτηματογράφησης» (14ψηφιος κωδικός πληρωμής με ΑΦΜ + κωδικό ΟΤΑ) και η ταχυδρομική αποστολή δηλώσεων καταργούνται.
       
      Πληρωμές που θα πραγματοποιηθούν πριν τις 3/3/2014 με χρήση του υπό κατάργηση εντύπου (14ψηφιος κωδικός), θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για υποβολή δήλωσης μέχρι και 31/3/2014. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εκ νέου.
       
      Για πληροφορίες σχετικά με την υποβολή της δήλωσης δείτε εδώ: http://www.ktimatologio.gr/cadastralsurvey/Pages/Kgcwbcv5d1GNBJFO.aspx
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=11313
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με εκατοντάδες κτίρια-φαντάσματα έχει γεμίσει η Αθήνα, με το μεγαλύτερο αριθμό τους να... στοιχειώνει το ιστορικό κέντρο. Παρά τις τεράστιες ανάγκες για κοινωνικές δομές, τα κτίρια αυτά, τα οποία στην πλειονότητά τους ανήκουν στο Δημόσιο και σε ασφαλιστικά ταμεία, μένουν ανενεργά και με το πέρασμα του χρόνου η καταστροφή τους οξύνεται.
       
      Βασικό «αγκάθι» για τους ιδιοκτήτες τους είναι η οικονομική κρίση και η πτώση του ενδιαφέροντος για επενδύσεις σε ακίνητα, παρ' όλα αυτά, ελάχιστες είναι οι πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για νέες δημιουργικές και πρωτότυπες ιδέες για την αξιοποίησή τους. Το ιστορικό ξενοδοχείο «La Mirage» είναι ένα από τα 1.200 κτίρια που έχουν βάλει λουκέτο, όταν εκατοντάδες φοιτητές δεν μπορούν να πληρώσουν ενοίκιο και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Τα πρώην υπουργεία Παιδείας (στη Μητροπόλεως) και Εργασίας (στην Πειραιώς), καθώς και τα πρώην Εφετεία και Πταισματοδικεία στο κέντρο της Αθήνας αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα «κλειστών» κτιρίων.
       
      Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις της Αστυνομίας σε άδεια κτίρια του κέντρου, καθώς αυτά γίνονται στέκια ναρκομανών και κακοποιών, ενισχύοντας την έκρηξη της εγκληματικότητας στο κέντρο. Σύμφωνα με μελέτη που είχε ξεκινήσει η Περιφέρεια Αττικής μέσω της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Κεντρικού Τομέα, από το 2008 μέχρι και σήμερα τουλάχιστον 1.200 κτίρια -πολλά εκ των οποίων είναι διατηρητέα- έχουν εγκαταλειφθεί, ενώ σε αρκετά ήταν αδύνατο να εντοπιστεί ο ιδιοκτήτης!
       
      Το 96% των 1.200 εγκαταλειμμένων κτιρίων βρίσκεται στο Δήμο Αθηναίων. Με βάση τις αυτοψίες που έγιναν, το 31% εντοπίστηκε στην 1η Δημοτική Κοινότητα (Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Κουκάκι, Μακρυγιάννη, Πλάκα, Ψυρρή, εμπορικό κέντρο, πλατεία Βάθη), το 17% στην 6η (Κυψέλη, πλατεία Αττικής, πλατεία Αμερικής, Αγιος Παντελεήμονας, Αγιος Νικόλαος), το 16% στην 4η (Σεπόλια, Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνος), το 15% στην 3η (Πετράλωνα, Θησείο, Ρουφ, Γκάζι, Κεραμεικός, Μεταξουργείο, Βοτανικός), το 9% στην 5η (Αγιος Ελευθέριος, Πατήσια, Προμπονά, Ριζούπολη), το 5% στην 7η (Γκύζη, Πολύγωνο, Γηροκομείο, Τουρκοβούνια, Αμπελόκηποι, Γουδί, Ερυθρός Σταυρός) και το 4% στη 2η (Παγκράτι, Νέος Κόσμος).
       
      Στα υποβαθμισμένα στενά πέριξ της Ομόνοιας δεκάδες είναι τα κτίρια του Δημοσίου που ρημάζουν. Στην οδό Σωκράτους, στο ύψος της οδού Αγίου Κωνσταντίνου, το παλιό Εφετείο μένει κλειστό επί δεκαετίες. Το ακίνητο των 10.000 τ.μ., το οποίο ανήκει στο Επικουρικό Ταμείο Εμποροϋπαλλήλων, αρχικά λειτουργούσε ως ξενοδοχείο και μετέπειτα ως Εφετείο. Οταν τα γραφεία του Εφετείου μεταφέρθηκαν στην Ευελπίδων, δεν κλείστηκε κάποιο... deal για την αξιοποίησή του. Πριν από λίγα χρόνια, έπειτα από «ντου» της ΕΛ.ΑΣ., εκατοντάδες άστεγοι και χρήστες ναρκωτικών εγκατέλειψαν το κτίριο το οποίοι είχαν μετατρέψει σε άντρο παρανομίας. Εκτοτε παραμένει άδειο, με τις λαμαρίνες και τα συρματοπλέγματα να το προστατεύουν.
       
      Λίγο πιο κάτω, στην οδό Πειραιώς, το κτίριο το οποίο μέχρι πρότινος φιλοξενούσε το υπουργείο Εργασίας παραμένει άδειο. Ανήκει στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), όμως ακόμα καμία πρόταση δεν έχει κατατεθεί για την αξιοποίησή του, όταν δεκάδες είναι οι υπηρεσίες του Δημοσίου που ενοικιάζουν ιδιωτικούς χώρους. Επειτα από τις τελευταίες καταιγίδες, τα υπόγεια του κτιρίου πλημμύρισαν και αρκετοί σοβάδες έπεσαν, με το ΕΤΕΑ να προσπαθεί ν' αποκαταστήσει τις ζημιές.
       
      «Θέλουμε να έρθουν ξανά στο κέντρο δημόσιες υπηρεσίες. Το υπουργείο να ξανανοίξει, για οποιαδήποτε χρήση επιθυμούν, αρκεί να γεμίσει πάλι κόσμο η περιοχή της Ομόνοιας. Το υπουργείο, το ΙΚΑ παρακάτω πρέπει να δώσουν ζωή στην περιοχή. Μένω εδώ κοντά και δεν αντέχω να βλέπω το "ενοικιάζεται" και το "πωλείται" στα τζάμια των καταστημάτων. Εχουμε μείνει μόνοι μας. Οταν δύει ο ήλιος δεν τολμάμε να κυκλοφορήσουμε έξω», περιγράφει τη ζοφερή κατάσταση στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής η Μαρία Ουζουνίδου, κάτοικος της περιοχής.
       
      Το μεγάλο εργοτάξιο στο κτίριο του ΙΚΑ, απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου, εδώ και χρόνια προσπαθεί να ολοκληρωθεί. Επειτα από χρόνιες διαβουλεύσεις έχει κατατεθεί η τελική πρόταση, ώστε εκεί να μεταφερθούν τα κεντρικά γραφεία της Διοίκησης του ΙΚΑ, όμως παραμένει άγνωστο το πότε θα συμβεί αυτό. «Δεν μπορούμε άλλο εδώ πέρα. Επειδή το κτίριο είναι έτσι εδώ και πολλά χρόνια, συνεχώς κάνουν την εμφάνισή τους έμποροι ναρκωτικών και χρήστες και μέρα μεσημέρι τους βλέπεις είτε να κάνουν χρήση είτε να αγοράζουν ναρκωτικά, ενώ άλλοι εκδίδονται, μπαίνοντας ακόμα και μέσα στο εργοτάξιο. Ελπίζουμε να επισκευαστεί γρήγορα και να σταματήσουν αυτά τα φαινόμενα. Κάθε βράδυ φοβάμαι να φύγω από τη δουλειά μου», σημειώνει σε δραματικούς τόνους η Μαρία Κανελλίδου, υπάλληλος καταστήματος, ακριβώς δίπλα στο εργοτάξιο.
       
      «Η πρώτη φάση των αλλαγών θα τελειώσει τον προσεχή Ιούνιο και κατόπιν θα ξεκινήσει η δεύτερη, χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρο πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες», δηλώνει από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Αυγερινός, διευθυντής του ΙΚΑ στο τμήμα Τεχνικής και Στέγασης, στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/ellada/article/106512/1200-ktiria-fadasmata-stoiheionoun-tin-athina/
    19. Επικαιρότητα

      georgegaleos

      Ήταν σήμερα το πρωί όταν ο άτυχος άντρας βρέθηκε στην υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας...
      Σήμερα το πρωΐ, έδωσε τέλος στην ζωή του 49χρονος γνωστός πολιτικός μηχανικός της πόλης με τραγικό τρόπο και όλος ο κόσμος έχει συγκλονιστεί από αυτό το γεγονός. Ο 49χρονος άντρας ήταν γνωστός στην πόλη, λόγω του επαγγέλματος του.
       
      Σε ώρα αιχμής ο αυτόχειρας, ανέβηκε τα κάγκελα της γέφυρας και στην συνέχεια πήδηξε στο κενό.Σύμφωνα με πληροφορίες έπεσε επάνω στο τσιμέντο.
       
      Ο άτυχος άνδρας ήταν πατέρας 2 παιδιών.Ακόμη δεν μας έχουν γίνει γνωστά τα αίτια που οδήγησαν τον 49χρονο να προβεί σε αυτή την κίνηση.
       
      Να σημειωθεί πως τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί οι αυτοκτονίες σε Χαλκίδα και Εύβοια, ατόμων, που έχουν οικογένειες και παιδιά.
       
       
      Ο 49χρονος δεν είχε αφήσει σημείωμα. Σύμφωνα με πληροφορίες εικάζεται ότι το κίνητρο της αυτοκτονίας ήταν οικονομικό.
       

       
      Πηγή: http://www.evianews.gr/%CE%BD%CE%B5%CE%B1/%CE%B5%CF%85%CE%B2%CE%BF%CE%B9%CE%B1/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CE%B4%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B7%CE%B4%CF%89%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF/12645/
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ακίνητο 1.000 τ.μ. στο οποίο λειτουργούσε κατάστημα Lidl, θα στεγαστεί η πρώτη προσπάθεια της δανέζικης αλυσίδας καταστημάτων με είδη σπιτιού JYSK να εισέλθει στην ελληνική αγορά. Μέχρι τα τέλη Νοέμβρη η αλυσίδα θα μετρά τέσσερα καταστήματα στην Ελλάδα.
       
      Πιο συγκεκριμένα, η αρχή θα γίνει την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου όπου θα ανοίξει τις πύλες του το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στα Κάτω Πατήσια στην οδό Κουρτίδου. Θα ακολουθήσει στις 8 Οκτωβρίου το κατάστημα της εταιρείας στη Λάρισα, στο εμπορικό κέντρο «Θεσσαλία». Συνέχεια έχει το κατάστημα της Θεσσαλονίκης που θα λειτουργήσει στο εμπορικό πάρκο «Florida 1».
       
      Τέλος, το δεύτερο κατάστημα της JUSK στην Αθήνα θα ανοίξει στα τέλη Νοέμβρη στο Ελληνικό, σε παράλληλη της οδού Ιασωνίδου όπου λειτουργούσε κατάστημα Sprider. Εκεί θα είναι και τα κεντρικά της εταιρείας για την Ελλάδα.
       
      Ποια είναι η JYSK
       
      Η JYSK, είναι Δανέζικη αλυσίδα καταστημάτων που εμπορεύεται είδη για το σπίτι. Η εταιρεία ανήκει στον ιδρυτής της Lars Larsen, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα JYSK στο Aarhus της Δανίας, το 1979. Σήμερα η JYSK διαθέτει περισσότερα από 2.275 καταστήματα σε 38 χώρες και απασχολεί περίπου 19.000 υπαλλήλους.
       
      «Η JYSK ανοίγει δύο νέα καταστήματα κάθε εβδομάδα κάπου στον κόσμο, αλλά είναι πάντα κάτι ξεχωριστό να ανοίγουμε σε μια νέα χώρα. Περιμένω πραγματικά με ανυπομονησία να γνωρίσω όλους τους καινούργιους υπαλλήλους και, ελπίζω, πολλούς πελάτες», αναφέρει ο Lars Larsen, ιδιοκτήτης της JYSK σχολιάζοντας το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Erchetai_i_daneziki_IKEA_stis_Treis_Gefures/#.Ve66zhHtlBc
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Να καθίσουν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης πρώην υπάλληλοι του Β' Τελωνείου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για υπόθεση συνδεόμενη με λαθρεμπορία, από την οποία εκτιμάται ότι προέκυψε ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 651.000 ευρώ, εισηγείται η αντεισαγγελέας Εφετών Ειρήνη Χρυσογιάννη.
       
      Η υπόθεση αφορά το 2007 και η εισαγγελική λειτουργός προτείνει προς το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης να παραπεμφθούν σε δίκη έξι υπάλληλοι, που υπηρετούσαν τότε στο Β' Τελωνείο του λιμένα Θεσσαλονίκης, ανάμεσά τους κι ο τότε προϊστάμενός του (οι υπόλοιποι ήταν ελεγκτές και επόπτες), κατηγορούμενοι -κατά περίπτωση- για απιστία στην υπηρεσία κατ' εξακολούθηση, απιστία κατ' εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, ψευδή βεβαίωση κατ' εξακολούθηση και άμεση συνέργεια στις παραπάνω πράξεις.
       
      Η εισαγγελέας ζητάει την παραπομπή ενός εκτελωνιστή -που το διάστημα εκείνο ήταν νόμιμος εκπρόσωπος εταιρείας με αντικείμενο την εμπορία, εισαγωγή/εξαγωγή υπολογιστών κινητής τηλεφωνίας, αναλώσιμων, είδη δώρων και μηχανών γραφείου, ενδυμάτων/υποδημάτων κ.ά.- ως ηθικό αυτουργό των παραπάνω πράξεων.
       
      Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, η υπόθεση συνδέεται με την εισαγωγή -από την Κίνα και τις ΗΠΑ- εμπορευμάτων, για τα οποία δεν καταβλήθηκαν οι προβλεπόμενοι δασμοί και φόροι, με σκοπό να επωφεληθεί η συγκεκριμένη εταιρεία. Από την έρευνα των διωκτικών Αρχών φαίνεται ότι προέκυψε -μεταξύ άλλων- "καταστρατήγηση" του τελωνειακού "καθεστώτος 42" (σ.σ. καθεστώς που χρησιμοποιεί ο εισαγωγέας για να πετύχει την απαλλαγή από τον ΦΠΑ, όταν τα εισαγόμενα αγαθά πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. που στην προκειμένη περίπτωση είναι η Βουλγαρία), ενώ στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκαν 60 διασαφήσεις εισαγωγής (έντυπα), που κατέθεσε ο φερόμενος ως ηθικός αυτουργός και συνοδεύονταν από εικονικά και ανακριβή παραστατικά.
       
      Αφορμή για τον ποινικό έλεγχο των συνταξιούχων -σήμερα- τελωνειακών αποτέλεσε απόφαση του Β' Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης, το οποίο, αφού καταδίκασε τον εκτελωνιστή και τη σύζυγό του (ως νόμιμων εκπροσώπων της συγκεκριμένης εταιρείας) για λαθρεμπορία, διαβίβασε τα πρακτικά της δίκης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών για περαιτέρω έρευνα.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159773/sto-edolio-exi-teloneiakoi-gia-lathremporio-empleketai-megali-eisagogiki-epiheirisi
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.