Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πλεονέκτημα στον κλάδο των ΑΕΕΑΠ ως επενδυτικό προορισμό, γεγονός που είχε ήδη από τον Μάιο επισημάνει και ο επικεφαλής της EPRA κατά την εισαγωγική του ομιλία στο συνέδριο του RED, διαπιστώνει ανάλυση της UBS, στην οποία εκτιμάται ότι συγκεκριμένες μετοχές ακινήτων έχουν προοπτική ανόδου μεσοπρόθεσμα μέχρι και 40,4%.
      Σύμφωνα με την έκθεση της UBS -και με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία για την εβδομάδα που έκλεισε στις 10 Νοεμβρίου- εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2023 ο κλάδος θα διαπραγματεύεται σε τιμές 17 φορές πάνω από τα ετήσια κέρδη ανά μετοχή των εισηγμένων (2023E, P/E). Ένα επίπεδο που μοιάζει ενθαρρυντικό για τις προοπτικές ανάπτυξης και τις προσδοκίες των επενδυτών για τον κλάδο.
      Τα μερίσματα που αποδίδονται στους μετόχους για το ίδιο χρονικό διάστημα  η τράπεζα εκτιμά ότι θα ενισχυθούν με ρυθμό 4,4% (2023E DPS yield) ενώ η τράπεζα προβλέπει για τα έτη 2023-2024 ενίσχυση εσόδων ανά μετοχή της τάξεως του 4,7% (2023-24 EPS growth). 
      Κεφαλαιοποίηση 150 δισ. 
      Η συνολική κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων της κεντρικής Ευρώπης ανέρχεται στα $103,805 δισ., ενώ η αντίστοιχη των Γερμανικών και Γαλλικών εισηγμένων επενδύσεων ακινήτων αγγίζει τα $30,460 δισ. και $24,934 δισ.   
      Σε κλαδικό επίπεδο τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση παρουσιάζουν οι εταιρείες που επενδύουν σε κατοικίες στα $357 δισ. οι οποίες παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο discount της τάξεως του 45%.
      Ακολουθεί ο κλάδος των επενδυτικών με διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο (diversified) τοποθετήσεων με κεφαλαιοποίηση $292 δισ. και στην τρίτη θέση έρχονται οι εξειδικευμένες σε βιομηχανικά ακίνητα με κεφαλαιοποίηση $202 δισ. 
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το καθαρό χρέος των εταιρειών προς το σύνολο των περιουσιακών τους στοιχείων είναι μόλις στο 31%, γεγονός που επιβεβαιώνει ένα σχετικά συγκρατημένα μοχλευμένο κλάδο παγκοσμίως.
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο Δήμος Θεσσαλονίκης προγραμματίζει τη διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού προσχεδίων για την αποκατάσταση και επανάχρηση του ιστορικού συγκροτήματος της πρώην «Εταιρείας Τροχιοδρόμων και Ηλεκτροφωτισμού» στο Ντεπώ Θεσσαλονίκης. Το σύνολο των κτιρίων του συγκροτήματος χαρακτηρίστηκαν ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία το 1994 με απόφαση Υπουργού Πολιτισμού. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ως ιδιοκτήτης του ακινήτου επιθυμεί να αξιοποιήσει το διατηρητέο συγκρότημα με τον περιβάλλοντα χώρο του για κοινωφελείς και πολιτιστικές χρήσεις, για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ευρύτερης περιοχής της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας. Επιθυμία του Δήμου είναι η συμμετοχή των κατοίκων της Ε’ ΔΚ στην επιλογή των χρήσεων εντός του χώρου του διατηρητέου συγκροτήματος και τη διαμόρφωση ενός κτιριολογικού προγράμματος για την αξιοποίησή του, στο πλαίσιο των προκαταρκτικών ενεργειών για την εν συνεχεία διενέργεια του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Η συμμετοχή της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας και των κατοίκων της περιοχής στη διαμόρφωση του κτιριολογικού προγράμματος, θα θέσουν μια στέρεη βάση, για τον καθορισμό και, εν τέλει, την επίτευξη των στόχων του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
      Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων και η Διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση Μαμαγαία καλεί τους πολίτες και κατοίκους της περιοχής να συμμετέχουν: α. σε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου και β. διαδικασίες διαμόρφωσης προτάσεων σχεδιασμού του χώρου. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν δύο εργαστήρια συμμετοχικού σχεδιασμού: α. ένα κλειστό εργαστήριο με τη σχολική κοινότητα του 14ου Γυμνασίου και 14ου Γενικού Ενιαίου Λυκείου Θεσσαλονίκης και β. ένα ανοιχτό εργαστήριο με τη συμμετοχή κατοίκων της 5ης Δημοτικής Κοινότητας, ομάδων πολιτών, ενδιαφερόμενων συλλόγων, τοπικών επιχειρήσεων κτλ.

      Τα δύο εργαστήρια στοχεύουν αφενός στο να ενημερώσουν για την προγραμματισμένη προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την αποκατάσταση του διατηρητέου συγκροτήματος του Ντεπώ και αφετέρου στο να εμπλέξουν τους πολίτες και κατοίκους της περιοχής στις διαδικασίες σχεδιασμού του χώρου. Οι πολίτες θα κληθούν να συμμετέχουν σε συλλογικές διαδικασίες, μέσα στις οποίες θα διατυπώσουν τις απόψεις και προτάσεις τους, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη στην κατάρτιση του κτιριολογικού προγράμματος για την αποκατάσταση του συγκροτήματος.
      Ο συμμετοχικός σχεδιασμός (participatory planning) είναι μία σύγχρονη προσέγγιση στο σχεδιασμό ενεργών και βιώσιμων πόλεων και στοχεύει να καταστήσει το κοινό συμμέτοχο στον αστικό σχεδιασμό, μέσα από μια διαδικασία εύκολα προσβάσιμη και διασκεδαστική.  Θεμελιώνεται στην πεποίθηση ότι τα βέλτιστα αποτελέσματα σχεδιασμού μπορούν να ανακύψουν μόνο μέσα από τη στενή συνεργασία της τοπικής κοινωνίας με τους ειδικούς.  Πρόκειται για μία ευρέως διαδεδομένη πρακτική διεθνώς, που όμως στη χώρα μας δεν έχει ακόμα γίνει αποδεκτή, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.  Μέσα από το συμμετοχικό σχεδιασμό οι πολίτες εμπλέκονται άμεσα σε όλα τα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού και για την πραγματοποίησή του έχουν αναπτυχθεί ειδικά εργαλεία και τεχνικές, στα οποία υπάρχει πλέον η απαραίτητη εξειδίκευση
      Ως εκ τούτου, ζητάμε από εσάς, γείτονες, ομάδες πολιτών, συλλόγους, ιδιοκτήτες καταστημάτων, επιχειρήσεις κτλ. να συμμετέχετε σε αυτή τη ζωτικής σημασίας διαδικασία.
      Πατήστε εδώ για την συμμετοχή σας στην Έρευνα Συμμετοχικού Σχεδιασμού
      Πατήστε εδώ για την συμμετοχή σας στα Εργαστήρια Συμμετοχικού Σχεδιασμού
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε 6.662.623 ανήλθαν πέρυσι οι αφίξεις στα συλλογικά καταλύματα σύντομης διαμονής (ενοικιαζόμενα δωμάτια) της χώρας έναντι 6.410.359 το 2018, ενώ οι διανυκτερεύσεις ανήλθαν σε 32.277.565 το 2019 έναντι 31.517.741 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 3,9% και 2,4%, αντίστοιχα.
      Από τα στοιχεία της έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ, παρατηρείται αύξηση τόσο στις αφίξεις όσο και στις διανυκτερεύσεις των αλλοδαπών κατά 8,4% και 4,9%, αντίστοιχα. Αντίθετα, μείωση παρατηρείται στις αφίξεις και στις διανυκτερεύσεις των ημεδαπών κατά 7,8% και 7,6%, αντίστοιχα.
      Κατά περιφέρεια, παρουσιάζεται σημαντική αύξηση, σε απόλυτες τιμές των αφίξεων, στις περιφέρειες του Νοτίου Αιγαίου (κατά 6,7% στις αφίξεις και 2,2% στις διανυκτερεύσεις), της Κεντρικής Μακεδονίας (κατά 6,7% στις αφίξεις και 8,9% στις διανυκτερεύσεις) και της Ηπείρου (κατά 12,3% στις αφίξεις και 15,9% στις διανυκτερεύσεις).
      Το μεγαλύτερο μερίδιο των αφίξεων και διανυκτερεύσεων των αλλοδαπών αναλογεί σε τουρίστες με χώρα μόνιμης διαμονής την Ευρώπη (87,1% των αφίξεων και 93,1% των διανυκτερεύσεων), με σημαντική συμβολή από τα κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (69,2% των αφίξεων και 73,3% των διανυκτερεύσεων).
      Τη μεγαλύτερη συμμετοχή κατέχει το Ηνωμένο Βασίλειο (15,4% των αφίξεων και 18,3% των διανυκτερεύσεων), η Γερμανία (9,7% των αφίξεων και 8,9% των διανυκτερεύσεων), η Ιταλία (7,5% των αφίξεων και 7% των διανυκτερεύσεων) και η Γαλλία (6,5% των αφίξεων και 4,3% των διανυκτερεύσεων).
      Από τις λοιπές χώρες της Ευρώπης, τη μεγαλύτερη συμμετοχή παρουσιάζουν η Σερβία (8,1% των αφίξεων και 10,5% των διανυκτερεύσεων) και η Ρωσία (4% των αφίξεων και 4,1% των διανυκτερεύσεων). Από τις υπόλοιπες ηπείρους, αύξηση παρατηρείται από την Αμερική, με σημαντική συμβολή από τις ΗΠΑ (αύξηση 20% στις αφίξεις και 18,9% στις διανυκτερεύσεις).
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μια εντελώς νέα πραγματικότητα για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου σηματοδοτεί η ψηφιακή στροφή των καταναλωτών, που συντελέστηκε εν μέσω πανδημικής κρίσης. Σήμερα, τα brands βρίσκονται υπό πραγματική πίεση, προκειμένου να μπορέσουν να συγχωνεύσουν και να μετατρέψουν τις online και offline αλληλεπιδράσεις σε προσωποποιημένες εμπειρίες.
      Τα brands βρίσκονται υπό πίεση για να συγχωνεύσουν τις online και offline αλληλεπιδράσεις σε προσωποποιημένες εμπειρίεςΗ ψηφιακή επιτάχυνση πυροδοτεί τη ζήτηση για εξατομίκευση, καθώς η αφοσίωση των καταναλωτών τείνει σαφώς προς την ψηφιοποίηση και η προσωπική αλληλεπίδραση βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Παρ’ όλο που οι καταναλωτές προσανατολίζονται σε ψηφιακές αγορές, αναμένουν ευελιξία και πιο προσωποποιημένες εμπειρίες.
      Έρευνα της Salesforce, εταιρείας διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) δείχνει ότι το 73% των πελατών περιμένει οι εταιρείες να κατανοούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, το 68% έχει αγοράσει προϊόντα με νέους τρόπους τα τελευταία δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή, το 61% των πελατών, που πραγματοποιούν αγορές από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αναμένει πως θα συνεχίσει να το κάνει ακόμη περισσότερο σε τρία χρόνια.
      Να σημειωθεί πως το ίδιο ποσοστό (61%) των καταναλωτών αισθάνεται άνετα με τη χρήση των προσωπικών τους πληροφοριών από τις εταιρείες, αρκεί αυτές να χρησιμοποιούνται προς όφελός τους και με διαφάνεια.
      Περί εμπιστοσύνης
      Σύμφωνα με την έρευνα “State of the Connected Customer”, η νέα πραγματικότητα δοκιμάζει την αφοσίωση των καταναλωτών στα brands: Καθώς οι προτεραιότητες και οι συμπεριφορές αλλάζουν, η αφοσίωση σε καθιερωμένα brands υποβάλλεται σε δοκιμασία.
      Το 71% των καταναλωτών άλλαξε τις μάρκες που χρησιμοποιούσε τουλάχιστον μία φορά τον περασμένο χρόνο - το 66% επειδή βρήκε καλύτερες προσφορές και το 58% στράφηκε σε καλύτερης ποιότητας προϊόντα, ενώ το 55% θα χρησιμοποιούσε περισσότερο τα προγράμματα πιστότητας, εάν οι ανταμοιβές ήταν πιο προσωποποιημένες. Σε αυτό το πλαίσιο, ζητήματα, όπως η εμπιστοσύνη, οι αξίες και η ακεραιότητα επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις σχέσεις τους με τις επιχειρήσεις. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 88% των πελατών πιστεύει ότι η εμπιστοσύνη γίνεται πιο σημαντική σε περιόδους αλλαγής.
      Ταυτόχρονα, ενώ το 52% (αυξημένο σε σχέση με το 48% του 2020) δηλώνει ότι εμπιστεύεται γενικά τις εταιρείες. Επιπλέον, το 68% των πελατών θεωρεί πως οι επιχειρήσεις ενεργούν με βάση το κοινωνικό συμφέρον - και πάλι αυξημένο ποσοστό σε σχέση με το 59% που είχε καταγραφεί το 2020. Την ίδια στιγμή, το 57% των πελατών πιστεύει πως οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) με ηθικό τρόπο.
      “Ο νέος ψηφιακός κόσμος έχει αλλάξει τους κανόνες του εμπορίου, της εργασίας και της καθημερινής ζωής, ωθώντας τους πελάτες και τα brands να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που σχετίζονται. Καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών μετατοπίζονται σε ψηφιακά κανάλια, τα brands πρέπει να δημιουργούν συνεχώς ευέλικτες, προσωποποιημένες, ψηφιακές εμπειρίες οι οποίες θα εξασφαλίζουν την αφοσίωση των πελατών”, αναφέρει η έρευνα.
    5. Επικαιρότητα

      GTnews

      Η ηλεκτροκίνηση είναι μια μορφή ενέργειας που περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα των Μεταφορών, αλλά και ένας τρόπος να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο ήπιες μορφές μετακίνησης στις πόλεις μας, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στο αστικό περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση υποστηρίζεται με δέσμη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές στο Διεθνές Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με θέμα την Ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε στην Κοζάνη.
      Το 2021 ο αριθμός των ταξινομημένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πολλαπλασιάστηκε σε 3.594, σχεδόν 9 φορές περισσότερες από το 2019. Τους πρώτους πέντε μήνες τους 2022 οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν φτάσει τις 1.515. Συνεχίζονται, δηλαδή, με ικανοποιητικό ρυθμό και παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. 
      Στο πρόγραμμα  «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προβλέπεται επίσης μια επιδότηση για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στον νέο κύκλο του προγράμματος. Στις δημόσιες συγκοινωνίες, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Εκατοντάδες από αυτά θα είναι ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα με τα κίνητρα ανανέωσης του στόλου, έχουν αυξηθεί τα σημεία φόρτισης από 58 που υπήρχαν το 2019 σε περίπου 1.200 σήμερα, με στόχο να γίνουν 12.000  το 2030.
      Όσον αφορά στην ποιότητα των υπηρεσιών, με το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που έθεσε σε λειτουργία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο οδηγός  του ηλεκτροκίνητου οχήματος αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις επιλογές φόρτισης. Με σύγχρονες εφαρμογές, περισσότερους φορτιστές, κίνητρα αγοράς και το πλαίσιο υποστήριξης του οχήματος, γίνεται επανεκκίνηση στην ηλεκτροκίνηση.
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Top 10 των πολυσύχναστων αεροδρομίων στον κόσμο, για το 2023, κυκλοφόρησε το ACI World, με τη λίστα να παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές που οφείλονται στην αναζωπύρωση των διεθνών αεροπορικών ταξιδιών.
      Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
      Σύμφωνα με το ACI World, η παγκόσμια πρόβλεψη για το σύνολο της κίνησης το 2023 αγγίζει τα 8,5 δισεκατομμύρια επιβάτες, αντικατοπτρίζοντας μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη 93,8% σε σχέση με τα προ Covid επίπεδα.
      Συγκεκριμένα, η ανάκαμψη της διεθνούς επιβατικής κίνησης έφτασε στα επίπεδα της εγχώριας κυκλοφορίας, «τονίζοντας τον ουσιαστικό της ρόλο στην προώθηση της αναζωπύρωσης και της επέκτασης του κλάδου», σημειώνει το ACI World.
      Η μαζική εισροή επιβατών στα διεθνή αεροδρόμια διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στην ενίσχυση της ανάκαμψης, επηρεάζοντας κατά συνέπεια τη σύνθεση των κορυφαίων 10 πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων για το σύνολο των επιβατών.

      Σταχυολογώντας τα στοιχεία του ACI World προκύπτουν τα εξής:
      -Ο συνολικός αριθμός επιβατών παγκοσμίως το 2023 πλησιάζει τα 8,5 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 27,2% έναντι του 2022 ή ανάκαμψη 93,8% σε σχέση με το 2019.
      -Ενώ η εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 20,2% (ή ανάκαμψη 96,8% έναντι του 2019), η διεθνής αγορά οδήγησε την ανάκαμψη με ρυθμό ανάπτυξης 36,5% (ή 90,4% έναντι του 2019).
      -Τα 10 κορυφαία αεροδρόμια που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% της παγκόσμιας κίνησης (806 εκατομμύρια επιβάτες), σημείωσαν άνοδο 19,8% έναντι του 2022 ή άνοδο 0,7% έναντι του 2019 (801 εκατομμύρια άτομα το 2019).

      -Το Διεθνές Αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson Atlanta κατέχει την 1η θέση και ακολουθεί -για πρώτη φορά- στη 2η θέση το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, ξεπερνώντας το Διεθνές Αεροδρόμιο Dallas Forth Worth στην 3η θέση.
      -Από τις πρώτες 10 κατατάξεις για τη συνολική επιβατική κίνηση, 5 αεροδρόμια βρίσκονται στις ΗΠΑ.
      -Το μεγαλύτερο «άλμα» στο Top 10 καταγράφεται για το Tokyo Haneda, που από την 16η θέση το 2022 αναρριχήθηκε στην 5η θέση το 2023.

      Οι επιδόσεις στο cargo
      Οι όγκοι στο air cargo εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί κατά 3,1% σε ετήσια βάση (-4,6% έναντι του 2019), σε σχεδόν 113 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2023.
      Οι όγκοι αεροπορικού φορτίου στην πρώτη 10άδα -που αντιπροσωπεύουν περίπου το 26% (29,6 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι) των παγκόσμιων όγκων το 2023- κατέγραψαν ετήσια 3,5% το 2023. Η μείωση μπορεί να αποδοθεί στις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και στις διαταραχές του παγκόσμιου εμπορίου και των εφοδιαστικών.
      Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ παρέμεινε στην κορυφή, ακολουθούμενο από το Διεθνές Αεροδρόμιο Μέμφις και το Διεθνές Αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης. Το αεροδρόμιο Anchorage κατατάσσεται στην 4η θέση και ακολουθεί το Διεθνές Αεροδρόμιο Incheon στην 5η θέση.

      Οι μετακινήσεις αεροσκαφών
      -Το 2023 οι παγκόσμιες μετακινήσεις αεροσκαφών πλησίασαν τα 95 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 11,8% έναντι του 2022 ή ανάκαμψη 92,7% σε σχέση με τα προ-Covid επίπεδα.
      -Τα 10 κορυφαία αεροδρόμια -που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 6% της παγκόσμιας κίνησης (6 εκατομμύρια μετακινήσεις)- κατέγραψαν αύξηση 7,4% έναντι του 2022 ή +96,4% έναντι του 2019 (6,2 εκατομμύρια το 2019).
      -Το διεθνές αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson Atlanta βρίσκεται στην 1η θέση, ακολουθούμενο από το Chicago O’Hare Airport στη 2η και το Διεθνές Αεροδρόμιο Dallas Fort Worth στην 3η.
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε συμφωνία κατέληξαν ΕΥΔΑΠ και το Δημόσιο σχετικά με το κόστος του αδιύλιστου νερού έως το 2040. Το κόστος που καλείται να πληρώσει η ΕΥΔΑΠ είναι χαμηλότερο κατά 40% σε σχέση με αυτό που πλήρωνε μέχρι το 2013. Από την άλλη πλευρά το Δημόσιο θα αναθέσει στην ΕΥΔΑΠ τη συντήρηση και τη λειτουργία των υποδομών αποθήκευσης και μεταφοράς νερού στην Αττική για τρία χρόνια. Οι δύο συμβάσεις εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ.
      Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΕΥΔΑΠ σε σχετική ανακοίνωση:
      Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ, στη συνεδρίαση της Τετάρτης 1ης Δεκεμβρίου, αποφάσισε τη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης Μετόχων για την υπογραφή της σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο στην οποία καθορίζονται οι όροι ανανέωσης του αποκλειστικού δικαιώματος παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης που χορηγήθηκε στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. έως τις 31.12.2040 και για την υπογραφή της σύμβασης υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (ΕΥΣ) για τρία (3) έτη.
      Με την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ ΕΥΔΑΠ και Ελληνικού Δημοσίου, η οποία ακολουθεί την πρόσφατη έκδοση του σχετικού νόμου 4812/2021, καθορίζεται το εύλογο τίμημα συναλλαγής σε σχέση με το αδιύλιστο νερό που προμήθευσε η Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ την ΕΥΔΑΠ κατά το χρονικό διάστημα 12/10/2013-31/12/2020 καθώς και η τιμή πώλησης του αδιύλιστου νερού από το Ελληνικό Δημόσιο προς την ΕΥΔΑΠ για τα επόμενα 20 έτη - χαμηλότερη κατά 40% σε σύγκριση με την τιμή που πλήρωνε η ΕΥΔΑΠ από το 2004 έως το 2013. Ο καθορισμός του τιμήματος του αδιύλιστου νερού και για τα επόμενα 20 έτη, παρέχει πλέον ένα σταθερό περιβάλλον τιμολόγησης για τους καταναλωτές της, αλλά και μία ξεκάθαρη εικόνα για τους επενδυτές που θέλουν να στηρίξουν την εταιρεία στο απαιτητικό επενδυτικό της πλάνο και τον μετασχηματισμό της. Το γεγονός δε ότι η ΕΥΔΑΠ δύναται να ανακτήσει το καταβλητέο ποσό των €157,2 εκατ. που αφορά στο διάστημα 2013-2020 εντός της περιόδου ισχύος της σύμβασης του άρθρου 114 του Ν. 4812/2021, συμβάλλει στην περαιτέρω θετική αξιολόγηση της εξέλιξης για την Εταιρεία.
      Με την υπογραφή των δύο συμβάσεων, κλείνει οριστικά μια πολύχρονη εκκρεμότητα, γεγονός που επιτρέπει πλέον στην Εταιρεία μακροπρόθεσμη ορατότητα και της δίδει την ευχέρεια να υλοποιήσει το απαιτητικό στρατηγικό πλάνο της, προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών.  Αυτό στην ουσία σημαίνει, δυνατότητα εξορθολογισμού του λειτουργικού κόστους,  επιτάχυνση της υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, διεύρυνση των δραστηριοτήτων και της πελατειακής βάσης, συμμετοχή σε ΣΔΙΤ και συνολικά θετική μελλοντική πορεία για την ΕΥΔΑΠ.
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, προχώρησε στην προεπιλογή των επενδυτικών σχημάτων που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ Α.Ε.).
      Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής (με αλφαβητική σειρά):
      • Advance Properties O.O.D.
      • Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
      • Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε.
      • Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
      • Mariner Capital Ltd
      • QTerminals W.L.L.
      • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
      • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
      Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με το περιουσιακό στοιχείο.
    9. Επικαιρότητα

      GTnews

      Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ολοκληρώθηκε η διαδικασία βελτιωμένων οικονομικών προσφορών για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.).
      Μετά την αποσφράγιση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου αποφάσισε την κατακύρωση της απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε. στην ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. έναντι συνολικού τιμήματος € 84.170.000,00.
      Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στο πλαίσιο αναβάθμισης – επικαιροποίησης του σχεδιασμού της χώρας έναντι κινδύνων, σε επίπεδο κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής διοίκησης, η Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Καταστροφών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προχώρησε κατά το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους στην έκδοση των κάτωθι Γενικών Σχεδίων:
      - Της 2ης Έκδοσης του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2» (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022)
      - Της 2ης Έκδοσης του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Σεισμών με την κωδική ονομασία «ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ 2» (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022)
      - Της 2ης Έκδοσης του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού με την κωδική ονομασία «ΒΟΡΕΑΣ 2» (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022)
      Ειδικό Σχέδιο Απόκρισης σε Ραδιολογική Έκτακτη Ανάγκη (ΕΣΑΡΠΕΑ), εξαιτίας σοβαρού ατυχήματος σε πυρηνική εγκατάσταση εκτός συνόρων (ΜΑΪΟΣ 2022)
      Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα, εκδόθηκαν οι κάτωθι νεότερες εγκύκλιοι:
      - Κατευθυντήριες οδηγίες για την ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Copernicus Emergency Management Service για την άμεση χαρτογράφηση εκτάσεων που έχουν πληγεί από καταστροφικά φαινόμενα (ΙΟΥΛΙΟΣ 2022)
      - Έκδοση κατευθυντήριων οδηγιών σχετικά με την λήψη και διαχείριση των «Προσαρμοσμένων στην Ελληνική Γλώσσα Μηνυμάτων Προειδοποίησης Τσουνάμι» του Εθνικού Κέντρου Προειδοποίησης για Τσουνάμι (ΙΟΥΛΙΟΣ 2022)
      - Έργα και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων – Προπαρασκευαστικές δράσεις εμπλεκομένων φορέων. Θεσμικό πλαίσιο, ρόλοι αρμοδιότητες φορέων (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022)
      - Κατευθυντήριες οδηγίες για την Κήρυξη Περιοχών σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας (άρθρο 25 Ν. 4662/2020 ΦΕΚ Α΄ τ. 27) (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022)
      - Σχέδιο δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από χιονοπτώσεις και παγετό, σύμφωνα με το οποίο οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα προγραμματίσουν το συντομότερο δυνατόν και όχι αργότερα από τις 20.12.2022 τις ειδικές συνεδριάσεις των Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Συντονιστικών Τοπικών Οργάνων (Σ.Τ.Ο.) των Δήμων με θέμα την ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού ενόψει της χειμερινής περιόδου 2022 – 2023 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022).
    11. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει πως τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης «ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ» https://prasinataxi.gov.gr , για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους.
      Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 31η Δεκεμβρίου 2023.
      Mε το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.
      Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.
      Η νέα δράση «Πράσινα ΤΑΞΙ» συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο των οχημάτων ΤΑΞΙ που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων  ταξί με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.
      Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.


    12. Επικαιρότητα

      GTnews

      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενημέρωσε με επιστολή τις εταιρείες προμήθειας φυσικού αερίου, ότι η κρατική επιδότηση στους λογαριασμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων θα διαμορφωθεί τον Απρίλιο σε 40 ευρώ ανά θερμική MWh, από 20 ευρώ ανά θερμική MWh τον Μάρτιο.
      Δικαιούχοι της επιδότησης είναι όλοι οι οικιακοί καταναλωτές, που ανέρχονται σε 540.000, για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης και όλοι οι εμπορικοί και βιομηχανικοί καταναλωτές, ανεξαρτήτως μεγέθους, κύκλου εργασιών και αριθμού εργαζομένων, εκτός από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας.
      Παράλληλα, συνεχίζεται και τον Απρίλιο η έκπτωση που προσφέρει η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η οποία θα διαμορφωθεί σε 30 ευρώ ανά θερμική MWh για τους οικιακούς καταναλωτές και σε 15 ευρώ ανά θερμική MWh για τη βιομηχανία και τα νοσοκομεία που προμηθεύονται φυσικό αέριο από την επιχείρηση.
      Το συνολικό ύψος των μέτρων στήριξης των καταναλωτών φυσικού αερίου για τον Απρίλιο, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης που προσφέρει η ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα ανέλθει σε 88,74 εκατ. ευρώ από 63 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο.
      Το μέτρο θα αξιολογείται σε μηνιαία βάση και η μοναδιαία τιμή της επιδότησης θα προσαρμόζεται ανάλογα με τη διακύμανση των τιμών του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές.
    13. Επικαιρότητα

      GTnews

      Ανακοινώνεται ότι εκδόθηκε και αναρτήθηκε η υπ’ αριθμ. πρωτ. ΤΕΕ 12163/25-04-2023 (ΑΔΑ: 9ΩΒ446Ψ842-ΧΓΨ) απόφαση του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού με θέμα: «6η Απόφαση υπαγωγής αιτήσεων Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021»
      Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο (με το σύνολο των παραρτημάτων) από εδώ: diavgeia 9ΩΒ446Ψ842-ΧΓΨ 6i apofasi ypagogis EXOIKONOMO2021 25042023
      Επιπλέον είναι διαθέσιμη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, στον σύνδεσμο: https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΩΒ446Ψ842-ΧΓΨ?inline=true
      Το Πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021» χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
      Με την παρούσα απόφαση υπάγονται 9060 Ωφελούμενοι, με επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων ύψους 159.125.103,80€ και συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 182.462.796,10€, οι αιτήσεις των οποίων περιλαμβάνονται στον Πίνακα 1 του Παραρτήματος, που συνιστά αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
      Σημειώνεται ότι είχαν προηγηθεί φέτος:
      Η υπ’ αριθμ. πρωτ. ΤΕΕ 9882/30-03-2023 (ΑΔΑ: Ψ3ΒΜ46Ψ842-Γ2Ω) απόφαση του Προέδρου του ΤΕΕ με θέμα: «5η Απόφαση υπαγωγής αιτήσεων Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021», που είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A83%CE%92%CE%9C46%CE%A8842-%CE%932%CE%A9 Με την απόφαση αυτή υπάχθηκαν 4011 Ωφελούμενοι, με επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων ύψους 68.688.597,28€ και συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 75.479.384,99€,
      Η υπ’ αριθμ. πρωτ. ΤΕΕ 5764/22-02-2023 (ΑΔΑ: ΨΒΞΑ46Ψ842-759) απόφαση του Προέδρου του ΤΕΕ με θέμα: «4η Απόφαση υπαγωγής αιτήσεων Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021», που είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%92%CE%9E%CE%9146%CE%A8842-759 Με την απόφαση αυτή υπάχθηκαν 2270 Ωφελούμενοι, με επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων ύψους 38.261.504,60€ και συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 42.073.195,01€.
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ανατέθηκαν και επισήμως οι αρμοδιότητες του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, σύμφωνα με το ΦΕΚ.
      Ειδικότερα, όπως προβλέπεται, στον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη του Ιωάννη - Παναγιώτη, ανατίθενται:
      α) Η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, και του Τμήματος Κτηματολογικών Γραφείων της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 3/2021 (Α' 3) και
      β) Η εποπτεία του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος» (ΕΛ.ΚΕ.Δ.), της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ Α.Ε.)» και των λοιπών εταιρειών του ομίλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας A.E.» (Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.) και βε) του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου» (ΕΚΤ).
      Στους στόχους του κ. Κυρανάκη σχετικά με το Κτηματολόγιο είναι να μπει τέλος, όσο πιο σύντομα γίνεται, στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε συνεργασία με τη νέα γενική διευθύντρια του Κτηματολογίου, Ολυμπία Μαρκέλλου.
      Ο υφυπουργός ήδη έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με τη διοίκηση και τα στελέχη του Κτηματολογίου και του ΤΕΕ, ενώ σήμερα Τρίτη 11 Ιουλίου θα συναντηθεί με στελέχη του Πανελλήνιου Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Τεχνικής Εκπαίδευσης, της Ένωσης Συμβολαιογράφων, ενώ δρομολογούνται ενημερώσεις και με δικηγορικούς συλλόγους.
    15. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, προκηρύσσει διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου στο νησί της Κεφαλονιάς. Ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένος (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας Αργοστολίου.
      Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει οριστεί η 16η Νοεμβρίου 2022. Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 έτη, ενώ δύναται να θεσπιστεί δικαίωμα προαίρεσης του Ταμείου για την περαιτέρω παράταση της διάρκειας παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη, κατά το μέγιστο.
      Η Μαρίνα Αργοστολίου βρίσκεται στον όρμο του Αργοστολίου, στις νοτιοδυτικές ακτές του νησιού. Απέχει περίπου 11 χιλιόμετρα από τον Διεθνή αερολιμένα Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου». Η δυναμικότητά της εκτιμάται σε 174 θέσεις με τη χερσαία δυναμικότητα της μαρίνας να ανέρχεται σε περίπου 110 σκάφη. Στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την εταιρεία «KANTOR ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.» ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, τη δικηγορική εταιρία «LEXPARTNERS Σφηκάκης & Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικό σύμβουλο και τις εταιρίες «ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.» και «ΑΔΚ - ΑΡΩΝΗΣ - ΔΡΕΤΤΑΣ - ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», ως τεχνικούς συμβούλους.
      Λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας περιγράφονται στην Πρόσκληση Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
      Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση σχετικά με το ΤΑΙΠΕΔ, μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα http://www.hradf.com/ του Ταμείου.
       
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συναντήσεις ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ της διοίκησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και των στελεχών του Τμήματος Ρυθμιστικής Πολιτικής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο και Απρίλιο, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΑ.
      Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών, η ΕΑ παρουσίασε στους αξιωματούχους του ΟΟΣΑ τις συνεχιζόμενες εργασίες της σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αρχής, την απλούστευση των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας και δημοσίευσης εγχειριδίου διαδικασιών, τη μεταρρύθμιση της οργανωτικής δομής της, ώστε να ενισχυθεί η διεπιστημονική συνεργασία, καθώς και οι προσπάθειες της για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, και ιδίως των συστημάτων που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για τον προσδιορισμό των προτεραιοτήτων και τη διαχείριση καθηκόντων και συλλογικών έργων.
      Στο τέλος των συναντήσεων, η ΕΑ και τα στελέχη του Τμήματος Ρυθμιστικής Πολιτικής του ΟΟΣΑ, σημείωσαν ότι οι μεταρρυθμίσεις που υιοθέτησε η ΕΑ εφαρμόζουν καινοτόμες και καλύτερες πρακτικές και μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σε δημόσιες αρχές στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, προκειμένου να βελτιωθεί η δημόσια διακυβέρνηση.
      Τα μέρη συμφώνησαν να συνεχίσουν τις συζητήσεις και να ενισχύσουν τη συνεργασία τους στους ακόλουθους τομείς δραστηριότητας:
      προώθηση του εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης και της μεταρρύθμισης των δημοσίων υπηρεσιών και ειδικότερα την παροχή της δυνατότητας στην ΕΑ να παρουσιάζει το έργο της σε άλλες ελληνικές κυβερνητικές υπηρεσίες, καθώς και δημόσιες υπηρεσίες σε άλλες χώρες, ως παράδειγμα απλούστευσης εργασιών και εκσυγχρονισμού, προώθηση της ψηφιακής διακυβέρνησης και μεγαλύτερη διαφάνεια/απλούστευση, επιτρέποντας την ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών προσαρμοσμένων στους χρήστες, και ιδίως των ψηφιακών υπηρεσιών για το κοινό, υποστήριξη της προσπάθειας της ΕΑ να σχεδιάσει Κεντρικούς Δείκτες Αποδοτικότητας (ΚΔΑ) που είναι κατάλληλοι για την αποστολή της και να αναπτύξει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού/των διαφόρων διευθύνσεων. Ο Πρόεδρος της ΕΑ, Ιωάννης Λιανός, χαιρέτισε την ευκαιρία να συνεργαστεί με το Τμήμα Ρυθμιστικής Πολιτικής του ΟΟΣΑ σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια, τονίζοντας τον στόχο της ΕΑ να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τον αντίκτυπό της και να χρησιμοποιήσει τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες σε όλες τις πτυχές των εργασιών της, προς όφελος των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και της οικονομίας συνολικά.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Να καταστεί η Ελλάδα ελκυστική στους επενδυτές και ανταγωνιστική ως προς τη φορολογία, την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού, τη λειτουργία του κράτους, τη διαφάνεια και την ανεξαρτησία των θεσμών και όχι ως προς το κόστος εργασίας. Αυτός είναι ο στόχος που έθεσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του τελικού κειμένου της έκθεσης της Επιτροπής Πισσαρίδη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται και δεν πρέπει να γίνει ένας επενδυτικός προορισμός χαμηλού κόστους.
      «Η έκθεση δεν διακατέχεται από κάποια καλλωπισμού ή εξιδανίκευσης της κατάστασης -όπως συμβαίνει αρκετά συχνά σε τέτοια κείμενα- δεν “μασάει”, δηλαδή, τα λόγια της για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, τις προκλήσεις που προκαλεί η νέα παγκόσμια ύφεση. αλλά και τις προκλήσεις που μας κληροδότησε η κρίση χρέους της τελευταίας δεκαετίας», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Μητσοτάκης.
      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής και κάτοχος του βραβείου Νόμπελ, καθηγητής Χριστόφορος Πισσαρίδης, στην τοποθέτηση του τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «κεντρικός στόχος των εισηγήσεών μας είναι ο εκσυγχρονισμός της χώρας που θα έχει ως αποτέλεσμα τη συστηματική αύξηση του κατά κεφαλήν πραγματικού εισοδήματος, ώστε αυτό να συγκλίνει σταδιακά με τον μέσο όρο της ΕΕ. Επιπλέον, βασικοί στόχοι κατά τη διαδικασία σύγκλισης είναι η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, κυρίως μέσω της κοινωνικής κινητικότητας και της αναβάθμισης των ευκαιριών για τα περισσότερο αδύναμα νοικοκυριά, και η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων».
      Ο κ. Πισσαρίδης πρόσθεσε ότι έχουν τεθεί νέες κατευθύνσεις σε σχέση με την ενδιάμεση έκθεση που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι και έδωσε έμφαση στην τεχνολογική αναβάθμιση της Ελλάδας, με ψηφιακές υποδομές και με μεγαλύτερες και πιο παραγωγικές εξωστρεφείς εταιρείες. «Θα προκαλέσει επίσης την αύξηση της απασχόλησης, τόσο μέσω της μείωσης της ανεργίας όσο και μέσω της αύξησης της συμμετοχής στην αγορά εργασίας υποαπασχολούμενων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι γυναίκες και οι νέοι», υπογράμμισε.
      Οι 3 άξονες για τις υποδομές έως το 2030
      Στην παρουσίαση που έγινε στον Πρωθυπουργό, υπήρχε αναλυτική παρουσίαση των κατευθύνσεων αλλά και των συγκεκριμένω δράσεων ανά τομέα. Όσον αφορά το τομέα των υποδομών, τρεις ήταν οι κύριες δράσεις που η Επιτροπή προτείνει για την επόμενη 10ετία.
      Πέρα από τον εκσυγχρονισμό του συστήματος που αφορά τα δημόσια έργα, τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα αποτελούν την αιχμή του δόρατος, καθώς αυτά με τη σειρά τους θα βοηθήσουν στην τοπική ανάπτυξη αλλά και την αύξηση των εξαγωγών, μέσω της διασυνδεσιμότητά τους με λιμάνια και αεροδρόμια.
      Αναλυτικά, οι 3 δράσεις και η επεξήγησή τους:
      Α. Σχεδιασμός και υλοποίηση έργων: Εκσυγχρονισμός του συστήματος
      • Εκσυχρονισμός του συστήματος σχεδιασμού και υλοποίησης δημόσιων έργων.
      • Ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών με επιτάχυνση βασικών επενδύσεων και διασύνδεσης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
      Β. Πράσινη ανάπτυξη: Ενεργειακός μετασχηματισμός & κυκλική οικονομία
      • Ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων.
      • Στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
      • Άμβλυνση του κόστους μετάβασης κατά τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης.
      • Ανάπτυξη συστημάτων κυκλικής οικονομίας και διαχείρισης απορριμμάτων.
      Γ. Μεταφορές: Δημιουργία αποτελεσματικών εμπορευματικών διαδρόμων
      • Βελτίωση των σιδηροδρομικών και οδικών προσβάσεων στα σύνορα.
      • Αναβάθμιση των εξαγωγικών λιμανιών και της διασυνδεσιμότητάς τους με τις λοιπές υποδομές μεταφορών.
      • Αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου.
      Μπορείτε να καταβάσετε ολόκληρη την παρουσίαση της Έκθεσης παρακάτω:
      Παρουσίαση Έκθεσης Επιτροπής Πισσαρίδη – 23.11.2020
    18. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει τα μέτρα στήριξης της κοινωνίας για την αντιμετώπιση της διεθνούς ενεργειακής κρίσης. Τα μέτρα αφορούν τους μήνες Μάιο και Ιούνιο. Συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις για την ηλεκτρική ενέργεια σε οικιακά τιμολόγια και για όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου διαμορφώνονται ως εξής.
      Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500 kWh, η επιδότηση θα είναι 15 €/MWh. Η κατηγορία αυτή αφορά το 90% των νοικοκυριών στην Ελλάδα. Την ίδια επιδότηση θα λάβουν και όσοι έχουν μηνιαία κατανάλωση πάνω από 500 kWh, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειώσουν κατά 15% τη μέση ημερήσια κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) η επιδότηση ανέρχεται στα 50 €/MWh. Για τους αγρότες, η επιδότηση ανέρχεται στα 15€/MWh. Η αξία της επιδότησης του ρεύματος για νοικοκυριά και αγρότες τον Μάιο και τον Ιούνιο ανέρχεται στα 47 εκατ. ευρώ.
    19. Επικαιρότητα

      GTnews

      Με νέα Υπουργική Απόφαση, η Κυβέρνηση παρατείνει τις θεσμικές παρεμβάσεις της στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας, που ισχύουν εδώ και ένα χρόνο και έχουν αποδώσει  αποτελέσματα για την ενίσχυση των καταναλωτών μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και τη σταθεροποίηση των τιμολογίων.
      Ειδικότερα, παρατείνεται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023 ο μηχανισμός επιστροφής των υπερεσόδων στη χονδρική αγορά, που εφαρμόζεται από τον Ιούλιο του 2022 και ήδη έχει αποδώσει πάνω από 3,3 δισ. ευρώ έως σήμερα στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της αυξημένου κόστους λόγω της ενεργειακής κρίσης για τους καταναλωτές. Τους επόμενους μήνες θα αξιολογηθεί η κατάσταση που πρόκειται να διαμορφωθεί στις διεθνείς ενεργειακές αγορές και αναλόγως θα αποφασιστεί η αναγκαιότητα ύπαρξης του παραπάνω έκτακτου μέτρου.
      Παράλληλα, στην ίδια Υπουργική Απόφαση προβλέπεται και η παράταση, έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, της αναστολής εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας. Η νέα παράταση που αφορά στον τρόπο τιμολόγησης, έχει ως σκοπό να διευκολύνει τους συμπολίτες μας, αλλά και τις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, μεταβατικά, τους επόμενους μήνες. Και αυτό, προκειμένου να διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο από τους Προμηθευτές και να υπάρχει η απαιτούμενη περίοδος ενημέρωσης για τους καταναλωτές, υπό την τήρηση των κανόνων διαφάνειας και ευκολότερης σύγκρισης των τελικών τιμών.
    20. Επικαιρότητα

      GTnews

      Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών,(ΦΕΚ 1313/Β/21.03.2022), συστάθηκε Ομάδα Εργασίας για τη βιώσιμη χρηματοδότηση και την πράσινη οικονομική μετάβαση.
      Έργο της ομάδας εργασίας αποτελεί η διαμόρφωση στρατηγικών κατευθύνσεων και η κατάρτιση οδικού χάρτη για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της διάστασης της αειφορίας στην οικονομική πολιτική και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
      Στο πλαίσιο ευθυγράμμισης της οικονομικής πολιτικής με τους φιλόδοξους εθνικούς και ευρωπαϊκούς μας στόχους, σκοπός του Υπουργείου Οικονομικών είναι να διασφαλιστεί ότι η πράσινη οικονομική μετάβαση της χώρας, θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και εξωστρέφειας καθώς και εργαλείο ενίσχυσης της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας.
      Στην ομάδα θα συμμετάσχουν μέλη της ηγεσίας και στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, εκπρόσωποι των αρμόδιων εποπτικών και ρυθμιστικών αρχών, έγκριτοι Πανεπιστημιακοί, καθώς και εξειδικευμένοι εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού τομέα.
      Επισημαίνεται ότι για όλους τους συμμετέχοντες δεν προβλέπεται αποζημίωση.
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πρεμιέρα κάνει σήμερα η Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας, εγχείρημα που πρόκειται να αποτελέσει την δεξαμενή του εθελοντισμού στη χώρα και να δώσει το έναυσμα για ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των εθελοντικών οργανώσεων.
      Πρεμιέρα για την Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας – Τα προγράμματα που θα περιλαμβάνει© Παρέχεται από: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Η νέα Ακαδημία, τα εγκαίνια της οποίας θα πραγματοποιηθούν σήμερα στις εγκαταστάσεις της στα Βίλια Αττικής από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη, θα είναι μία σχολή ανοιχτή στην κοινωνία και πρόκειται να εκπαιδεύσει εθελοντές που είναι μέλη εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας, στελέχη ΟΤΑ, δημοσίων φορέων, ένστολους όλων των κατηγοριών και πολίτες, σε θέματα πολιτικής προστασίας και διαχείρισης κρίσεων.
      Αποστολή της η παροχή πιστοποιημένης, θεωρητικής και πρακτικής, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης σε θέματα πολιτικής προστασίας και διαχείρισης κρίσεων. Πρώτοι εκπαιδευόμενοι της Ακαδημίας θα είναι μέλη εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας στην Αττική, με το ενδιαφέρον για συμμετοχή και παρακολούθηση των προγραμμάτων, σύμφωνα με πληροφορίες, να είναι ιδιαίτερα αυξημένο.
      Η νέα Ακαδημία, πρόκειται να είναι φυτώριο του εθελοντισμού, καθώς μεταξύ των προϋποθέσεων που απαιτούνται για να λάβει κάποιο μέλος εθελοντικής οργάνωσης πολιτικής προστασίας, την ιδιότητα του εθελοντή πολιτικής προστασίας, περιλαμβάνεται και η λήψη της απαιτούμενης πιστοποιημένης εκπαίδευσης από τη Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας. Παράλληλα, επιδιώκεται με αυτό τον τρόπο η επικαιροποίηση του μητρώου εθελοντικών οργανώσεων της Πολιτικής Προστασίας, καθώς για να υπαχθεί μία εθελοντική οργάνωση Πολιτικής Προστασίας στο μητρώο, ανάμεσα στα κριτήρια που θα πρέπει να πληροί, θα χρειάζεται ταυτόχρονα, τουλάχιστον 12 μέλη της, να έχουν εκπαιδευτεί ανά δράση, ανάλογα με τις δράσεις που θέλουν να ενταχθούν και να επανενταχθούν.
      Η Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας περιλαμβάνει τη Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας, τη Σχολή Προσωπικού και Στελεχών Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού, τη Σχολή Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης και τη Σχολή Πολιτών, ενώ τα προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας, που θα παρέχονται δωρεάν, έχουν σχεδιαστεί για θέματα όπως: α. την πρόληψη και Αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών (π.χ. Νομοθεσία, Γενικά σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και άμεσης/βραχείας διαχείρισης συνεπειών), β. Δασικές Πυρκαγιές (π.χ. Εκπαίδευση ομάδων δασοπροστασίας, Πρόληψη δασικών πυρκαγιών, Βασικές γνώσεις αυτοπροστασίας), γ. Αστικές Πυρκαγιές(π.χ. Εκπαίδευση στις βασικές αρχές κατάσβεσης αστικών πυρκαγιών, Συμπεριφορά πυρκαγιάς σε οικοδομικό περιβάλλον), δ. Έρευνα και Διάσωση (π.χ. Απεγκλωβισμοί σε καταρρεύσεις κτιρίων, Ορεινές διασώσεις και σπήλαιο διασώσεις, Διάσωση σε υγρό στοιχείο), ε. Πρώτες Βοήθειες (π.χ. Βασικές αρχές υποστήριξης της ζωής σε ενήλικες και παιδιά, Ειδικά θέματα: Τραυματισμοί, εγκαύματα, δηλητηριάσεις), στ. Δράσεις Μέριμνας (Π.χ. Παροχή προσωρινής στέγασης και σίτισης πληθυσμού, ψυχολογική στήριξη πληγέντων, συγγενών θυμάτων και πρώτων ανταποκριτών), ζ. Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων (Π.χ. Βασικές αρχές διαχείρισης της πληροφορίας, Διοργάνωση συνεντεύξεων τύπου, Διαχείριση της διασποράς πανικού), η. Κλιματική Αλλαγή, Περιβάλλον, Πολιτισμός και Τεχνολογία (π.χ. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ποιότητα ζωής, Βιώσιμη κινητικότητα, Προστασία μνημείων πολιτισμού από την κλιματική αλλαγή, Τεχνολογίες για την κλιματική αλλαγή).
      Σημειώνεται ότι το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας από την ημέρα σύστασής του, έδινε ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο που μπορούν να έχουν οι εθελοντές πολιτικής προστασίας στην αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση κρίσεων, επισημαίνοντας, ότι οι εθελοντικές οργανώσεις αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας. Η Ακαδημία, με το σύστημα εκπαιδεύσεων και πιστοποιήσεων που παρέχει, θα επιτρέπει στους εθελοντές να συνεισφέρουν στο πεδίο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.