Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4653 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      «Δεν μπορεί να υπάρξει αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών καθώς σε αυτήν την περίπτωση δεν θα πιάναμε τον στόχο των εσόδων από τη φορολογία στα ακίνητα» ξεκαθάρισε, μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή Ο Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης.
       
      Οκ.Θεοχάρης τόνισε ακόμη ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συνεχιστεί το χαράτσι μέσω της ΔΕΗ. Όσον αφορά τo πρωτoγενές πλεόνασμα θα είναι υπαρκτό όταν βεβαιωθεί τον Απρίλιο απο την ΕΛΣΤΑΤ.
       
      «Έως τότε έχουμε αρκετή και σκληρή δουλειά», τόνισε ο Χ. Θεοχάρης.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29350
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τσουχτερά πρόστιμα ύψους 100.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση άδειας λειτουργίας έρχονται από τις αρχές Απρίλη σε όσους πρατηριούχους δεν έχουν συνδέσει έως τις 31 Μαρτίου τα συστήματα εισροών - εκροών των πρατηρίων τους με εκείνα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπ. Οικονομικών.
       
      Ο πρώτος κύκλος των ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν θα αφορά σε πρατήρια καυσίμων που λειτουργούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη που είχαν ήδη την υποχρέωση να συνδεθούν μετά την 27 Αυγούστου 2013, αλλά για διάφορους κυρίως τεχνικούς λόγους καθυστερούσαν. Σύμφωνα με δήλωση στελέχους του υπουργείου Οικονομικών σε δημοσιογράφους, τελειώνει κάθε παράταση για τα πρατήρια αυτά.
       
      Το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει πως έως τις 3 Μαρτίου οι εγκαταστάτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει όλα τα τεστ σύνδεσης, ώστε στις 31 Μαρτίου τα συστήματα εισροών-εκροών των πρατηρίων να είναι συνδεδεμένα on line με τα συστήματα της ΓΓΠΣ.
       
      Μετά δε την παρέλευση της καταληκτικής προθεσμίας θα διεξάγονται έλεγχοι στους βενζινοπώλες που δεν φαίνονται συνδεδεμένοι κατά τις διασταυρώσεις της ΓΓΠΣ.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30217
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με ευρεία πλειοψηφία υπερψηφίστηκε επί της αρχής από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, στη χώρα μας. Παρά τις παρατηρήσεις για «μελανά σημεία» στο νομοσχέδιο, τα κόμματα -πλην του ΚΚΕ και της ΧΑ- τοποθετήθηκαν θετικά στο νομοσχέδιο.
      Ο Υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, σημείωσε ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο συγκροτείται ένα ολιστικό στρατηγικού σχέδιο για όλα τα υδατοδρόμια της χώρας και διαβεβαίωσε ότι τον ερχόμενο Απρίλιο θα υπάρχουν άδειες για την πλειοψηφία των υδατοδρομίων της χώρας, όπου δεν υπάρχει ιδιωτικό ενδιαφέρον.
      Τροπολογία για την κυκλοφορία ηλεκτρικών ταξί
      Κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια, ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε, επίσης, τροπολογία με την οποία δίνεται η δυνατότητα να κυκλοφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί.
      Συγκεκριμένα, αναφέρεται μεταξύ άλλων, η δυνατότητα να εισάγονται και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κυκλοφορία Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ και καθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ισχύος και χωρητικότητας μπαταρίας για τα εν λόγω αυτοκίνητα.
      Τα οχήματα πρέπει να έχουν ηλεκτροκινητήρα ισχύος τουλάχιστον πενήντα κιλοβάτ (50KW) και μπαταρία χωρητικότητας τουλάχιστον τριάντα κιλοβατώρων (30kWh), ενώ μπορούν να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.
      Τα οχήματα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος, στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και στον περιορισμό της ηχορύπανσης (μηδαμινοί ρύποι), επισημαίνεται στη διάταξη.
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα νέο μεγάλο στοίχημα μελετά αυτή την εποχή η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πρόκειται για τον σχεδιασμό ενός νέου ποδηλατοδρόμου που θα ξεκινάει από τους Αγίους Αναργύρους και θα φτάνει στο Λαύριο και στο Σούνιο, έχοντας μήκος 68 χιλιομέτρων.
       
      Η φιλόδοξη αυτή προσπάθεια στηρίζεται σε μεγάλο μέρος της διαδρομής στις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές του παλιού «Θηρίου» αλλά και του τρένου προς Λαύριο.
       
      Ο Θάνος Βλαστός, καθηγητής και Υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ μίλησε αποκλειστικά στο ypodomes.com για αυτή την ποδηλατική οδό, που χαϊδευτικά ονομάσαμε «Ποδηλατική Αττική Οδό» αφού θα διασχίζει σχεδόν την μισή Αττική παράλληλα σχεδόν με τον αυτοκινητόδρομο.
       
      Στόχος είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου ποδηλάτου και περπατήματος - κορμού αναβάθμισης της περιοχής των Μεσογείων με πολιτιστικές και τουριστικές προεκτάσεις, που θα επιτευχθεί με την αξιοποίηση της διαδρομής των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών, μήκους 62 χλμ., και τη βελτίωση του δρόμου από το Λαύριο μέχρι το Σούνιο.
       
      Η μελέτη υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί σε περίπου 1 χρόνο. Στο διάστημα αυτό θα υπάρξει επικοινωνία με τις τοπικές κοινωνίες μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίων για να γίνουν γνωστές οι απόψεις των κατοίκων των περιοχών Αθηνών, Μεσογείων και Λαυρεωτικής, απόψεις που θα ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό.
       
      Το εντυπωσιακό στοιχείο της διαδρομής είναι πως είναι ιδανική για τους ποδηλάτες καθώς η κλίση είναι πολύ ελαφρά αφού πρόκειται για σιδηροδρομικό διάδρομο. Θα δίνει την ευκαιρία στον κάτοικο ή τον τουρίστα να διασχίζει την Αττική κάνοντας μία βόλτα στα Μεσόγεια, περνώντας από σημαντικούς πολιτιστικούς πόλους, θα φτάνει στο λιμάνι του Λαυρίου και θα τερματίζει στο Σούνιο, με το εκπληκτικό αρχαιολογικό μνημείο του Ποσειδώνα.
       
      Ο διάδρομος θα έχει πλάτος κοντά στα 5 μέτρα και θα συμπεριλαμβάνει 2 ρεύματα για ποδηλάτες αλλά και χώρο για περπάτημα. Για εκείνους που το ποδήλατο είναι πλέον τρόπος έκφρασης και lifestyle θα είναι μία διαδρομή ασφαλής, ευχάριστη ενώ θα «κλείνει το μάτι» και σε εκείνους που διστάζουν ακόμη να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο.
       
      Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
      Η εκκίνηση θα είναι στο Πάρκο Τρίτση στους Αγίους Αναργύρους. Η πρόσβαση είναι εύκολη και κάποιος μπορεί να φτάσει εκεί και μέσω Προαστιακού (σταθμοί ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΣΗΣ). Από εκεί θα ακολουθεί τις οδούς Μπίμπιζα, Γ.Παπανδρέου, Πλαστήρα.
       
      Ο διάδρομος αυτός συνεχίζει για μήκος 1,8 χλμ. μέχρι τη διασταύρωση με τη Δεκελείας. Από το σημείο αυτό ονομάζεται Ιφιγενείας, χωρίς κεντρική νησίδα και πράσινο μέχρι τη διασταύρωση με Λ. Ηρακλείου και αμέσως μετά, κινούμενος παράπλευρα της γραμμής του ΗΣΑΠ, φτάνει στον σταθμό μετρό Ηρακλείου. Η απόσταση μεταξύ της Δεκελείας και σταθμού Ηρακλείου είναι 1,5 χλμ.
       
      Από τον σταθμό μετρό Ηράκλειο ο σιδηροδρομικός διάδρομος απομακρύνεται σχεδόν αμέσως από τη γραμμή του Ηλεκτρικού και συνεχίζει ως Μαρίνου Αντύπα μέχρι την Κύμης (μήκος 1,1 χλμ.). Μετά την Κύμης ταυτίζεται για λίγο με την Σπύρου Λούη, εφαπτόμενος του ΟΑΚΑ, και μετά ως Αγ. Γεωργίου καταλήγει στην Καποδιστρίου (μήκος 1,5 χλμ.). H συνέχεια είναι Καποδιστρίου – Παπανικολή – Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι την Αττική Οδό (μήκος 5,2 χλμ.). Σήμερα οι παραπάνω δρόμοι λειτουργούν ως αμφίδρομες αρτηρίες με μεγάλη κεντρική νησίδα πρασίνου.
       
      Από το σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και για μήκος περίπου 1,5 χλμ. ο σιδηροδρομικός διάδρομος συμπίπτει με τη ζώνη απαλλοτρίωσης της Αττικής Οδού. Στη συνέχεια ακολουθεί την Εθν. Αντιστάσεως για 1,8 χλμ. και λίγο μετά τον παλιό σταθμό Γέρακας συναντά τη Λ. Μαραθώνος.
       
      Τέμνοντας κάθετα τη Λ. Μαραθώνος ο σιδηροδρομικός διάδρομος συνεχίζει ως Σολωμού για 1,2 χλμ. μέχρι την περιφερειακή Υμηττού. Από το σημείο εκείνο παραμένει ελεύθερος. Διατηρεί τα παραπάνω χαρακτηριστικά για μήκος 5 χλμ. μέχρι τον Σταθμό Παιανίας. Στο εσωτερικό της Παιανίας έχει ασφαλτοστρωθεί και εξερχόμενος από τον οικισμό συμπίπτει με τις τοπικές οδούς Ανθέων – Κολοκοτρώνη – Ναυαρίνου μέχρι τον σταθμό Κορωπί (η απόσταση Παιανία – Κορωπί είναι 5,5 χλμ.).
       
      Μεταξύ των σταθμών Κορωπί και Μαρκόπουλο, που τους χωρίζει απόσταση 5,6 χλμ. δεν υπάρχει οδός που να συμπίπτει με τον σιδηροδρομικό διάδρομο. Το ίδιο ισχύει και για τα επόμενα 4,7 χλμ. μέχρι τα Καλύβια Θορικού καθώς και στη συνέχεια μέχρι Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο. Η απόσταση από Καλύβια Θορικού μέχρι Λαύριο είναι 23,5 χλμ.
       
      Το Λαύριο είναι ένας σημαντικός προορισμός. Ωστόσο θα ήταν σημαντικό οι ποδηλάτες να μπορούν να επισκέπτονται και το Σούνιο. Η απόσταση του Λαυρίου από τον αρχαίο ναό είναι 8,5 χλμ. Το ποδήλατο την καλύπτει σε περίπου μισή ώρα. Προφανώς δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα για τη σύνδεση Λαυρίου – Σουνίου παρά μόνο με τη χρήση του δρόμου που τα συνδέει.
       
      Η γραμμή θα είναι πλήρως σηματοδοτημένη, ενώ θα χρησιμοποιηθεί ως ραχοκοκαλιά για την ανάπτυξη ποδηλατικών κλάδων που θα την συνδέουν με τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται. Θα διατίθενται χάρτες, ενημερωτικά φυλλάδια, θα δημιουργηθεί σχετική ιστοσελίδα κλπ.
       
      ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      Στην έρευνα της ομάδας Βλαστού υπάρχει η φιλοδοξία ο διάδρομος αυτός να αποτελέσει το ξεκίνημα για τον ποδηλατικό τουρισμό στην Αττική (που σήμερα είναι μηδενικός). Εννοείται ότι προωθείται παράλληλα και το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου του λεκανοπεδίου, με πρώτο έργο τη σύνδεση του Ιστορικού Κέντρου με το Φάληρο, που έχει δημοπρατηθεί και άμεσα ξεκινάει η κατασκευή. Πρόκειται για το νότιο τμήμα της διαδρομής Κηφισιά – Φάληρο, της οποίας η μελέτη έχει ολοκληρωθεί.
       
      Σχετικά με τη διαδρομή Κηφισιά – Φάληρο, όπως μας είπε ο καθηγητής Βλαστός, η όλη προσπάθεια ξεκίνησε το 1998 όταν κατέθεσε για πρώτη φορά σχετικές προτάσεις που προωθήθηκαν στο αρμόδιο υπουργείο από τον Δήμο Αθηναίων. Το 2009 ξαναεμφανίζεται το σχέδιο και υπογράφεται σχετική σύμβαση για την μελέτη μεταξύ του ΕΜΠ – Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας και του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ. Το ΥΠΕΚΑ στη συνέχεια με την Διεύθυνσή του ΕΕΑΠ (αρμόδια για αναπλάσεις) παρακολούθησε και συμμετείχε στην μελέτη.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/podilatodromoi-xrisi-podilatou/item/25183-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%82-60%CF%87%CE%BB%CE%BC-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%AC%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BB%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε η ανάδειξη πλειοδοτών για τα ακίνητα που έχουν ενταχθεί στην διαγωνιστική διαδικασία με δικαίωμα αντιπροσφορών μέσω του e-auction σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Ειδικότερα η παραπάνω διαδικασία απέφερε συνολικά έσοδα για το Ταμείο της τάξης των €8.821.700.
      Οπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ αναδείχθηκαν πλειοδότες για τα παρακάτω ακίνητα οι εξείς:
       
      1. Για την πώληση Βιομηχανικού οικοπέδου στην Α’ ΒΙΠΕ Βόλου, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ ΣΠΟΡΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΑ - ΑΔΕΛΦΟΙ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ ΑΒΕΕ”.
       
      2. Για την πώληση τριών γεωτεμαχίων στη Σαμπάριζα Ερμιόνης, η εταιρεία ‘’ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΡΓΑ ΙΚΕ’’.
       
      3. Για την πώληση κτιρίου στο κέντρο της Πάτρας, στην οδό Αγ. Νικολάου 8, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’GNA ΙΚΕ’’.
       
      4. Για την πώληση κτιρίου στην παλιά πόλη Ναυπλίου, στην οδό Βασ. Κων/νου 6, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’KGS DEVELOPMENT ANΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ‘’.
       
      5. Για την πώληση ιδανικού μεριδίου 66,6% εξ αδιαιρέτου στην Αθήνα, οδός Βερανζέρου 26 (Ξενοδοχείο ΗΝΙΟΧΟΣ), η εταιρεία με την επωνυμία ‘’3K TEXNIKH EMΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ‘’.
       
      6. Για την μακροχρόνια μίσθωση αγροτεμαχίου όμορου στο Σανατόριο Μάνα στην Κορφοξυλιά Γορτυνίας Ν. Αρκαδίας, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’OTUS ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ‘’.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mazepse_%E2%82%AC8821700_to_TAIPED_apo_tin_teleutaia_polisi_akiniton/#.Wpz9OWrFK70
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τον χάρτη των ενοικίων της επαγγελματικής στέγης επανασχεδιάζει τα τελευταία χρόνια η δικαιοσύνη, προχωρώντας σε... βαθιά «κουρέματα» λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης και «ανακουφίζοντας» χιλιάδες ενοικιαστές που προσφεύγουν σωρηδόν στα δικαστήρια.
      Με αλλεπάλληλες δικαστικές αποφάσεις κρίθηκε πλέον αμετάκλητα ότι στα συμβόλαια εμπορικών μισθώσεων, που καταρτίσθηκαν προ της κρίσης ή στο ξεκίνημά της (π.χ. το 2010, όταν δεν είχε ακόμα συνειδητοποιηθεί το μέγεθος της επερχόμενης καθίζησης) πρέπει να επιβληθούν δικαστικά μειώσεις, που συνήθως κυμαίνονται γύρω στο 20%, αλλά μπορεί να φθάσουν μέχρι και το 50%.
       
      Το «κούρεμα» αυτό που έχει πλέον επικυρωθεί «και με τη βούλα» του Αρείου Πάγου, ενώ είναι αρχικά προσωρινό για 1-2 χρόνια (ανάλογα με τη διάρκεια ισχύος που του δίνει κάθε δικαστική απόφαση) γίνεται τελικά «μακράς διαρκείας» αφού η αρεοπαγιτική νομολογία επιτρέπει πλέον μόνο μικρές ετήσιες αυξήσεις για το μέλλον (σε ποσοστό 75% του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή - ΔΤΚ) καταργώντας κάθε συμφωνία που έχει γίνει ιδιοκτητών - ενοικιαστών στο παρελθόν για μεγάλες αυξήσεις (π.χ. 10-15% ετησίως).
       
      Η αρεοπαγιτική αυτή κρίση έχει προκαλέσει «έκρηξη» σχετικών αγωγών για μείωση ενοικίων επαγγελματικής στέγης, όταν οι δύο πλευρές δεν τα βρίσκουν στις κατ' ιδίαν διαπραγματεύσεις, καθώς πολλοί ενοικιαστές σπεύδουν να αξιοποιήσουν την ευνοϊκή νομολογία σε διάφορα δικαστήρια της χώρας.
       
      Ωστόσο, η δικαιοσύνη εμφανίζεται αρνητική απέναντι στο «κούρεμα» ενοικίων που συμφωνήθηκαν πιο πρόσφατα, μεσούσης της κρίσης, ενώ δηλαδή είχαν φανεί τα αποτελέσματά της στην αγορά και δεν μπορούσε πλέον να υποστηρίξει κανείς ότι αιφνιδιάστηκε από την απρόβλεπτη μεταβολή των οικονομικών συνθηκών. Ηδη εκδόθηκε η πρώτη σχετική απόφαση Πρωτοδικείου που λέει «όχι» στο «κούρεμα» ενοικίου καταστήματος που συμφωνήθηκε στα μέσα του 2013, αφού τότε δεν μπορούσε να γίνει επίκληση των αιφνίδιων και δραματικών αλλαγών που έφερε η οικονομική κρίση.
       
      Αντίθετα, για τα παλαιότερα μισθωτικά συμβόλαια (που καταρτίστηκαν πριν από την κρίση και συνέχισαν να «τρέχουν» στη διάρκειά της ή όσα υπογράφηκαν κατά το πρώτο διάστημα, όταν δεν ήταν ακόμα ορατές οι αλυσιδωτές επιπτώσεις των μνημονιακών μέτρων) η νομολογία των δικαστηρίων εξακολουθεί να «ψαλιδίζει» σημαντικά τα ενοίκια σε εμπορικά καταστήματα, γραφεία, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες κλπ. σε όλη τη χώρα. Την ίδια στιγμή, η εμπειρία έχει καταδείξει ότι στις κατοικίες η μείωση ενοικίων έχει γίνει συνήθως μετά από σχετική συνεννόηση και συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, χωρίς να χρειάζεται η διαδικασία προσφυγής στα δικαστήρια, όπως γίνεται στην περίπτωση της επαγγελματικής στέγης, όπου η μισθωτική σύμβαση έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια.
       
      Η ευνοϊκή για τους ενοικιαστές νομολογία των δικαστηρίων (που επικυρώθηκε και από τον ΑΠ) στηρίζεται στη διαπίστωση ότι η μεγάλη οικονομική κρίση με τα βαριά μέτρα που επιβλήθηκαν από το 2010 έχουν οδηγήσει σε ουσιώδη και απρόβλεπτη (κατά τον χρόνο σύναψης των μισθωτηρίων) μεταβολή των συνθηκών έτσι ώστε να επιβάλλεται η δικαστική μείωση των ενοικίων με βάση τις αρχές της καλής πίστης, της ευθύτητας και εντιμότητας των συναλλαγών. Δέχεται δηλαδή ότι αν γνώριζαν την επερχόμενη καθίζηση της αγοράς, δεν θα είχαν συμφωνήσει ένα τόσο υψηλό ενοίκιο, που οφείλει να μειωθεί για να αποκατασταθεί η ισορροπία που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών, έτσι ώστε να μη διαταράσσεται από ένα υπέρμετρο για τον ενοικιαστή βάρος.
       
      Τη στιγμή που η νομολογία λέει «ναι» στο «κούρεμα» των παλαιότερων υψηλών ενοικίων, ενώ βάζει ταυτόχρονα «φρένο» στη μείωση των νεότερων συμφωνημένων ενοικίων (στα μέσα της κρίσης), άγνωστο παραμένει ποια θα είναι η στάση της δικαιοσύνης απέναντι και στα μεταγενέστερα αυτά συμβόλαια, εφόσον συνεχιστεί η ύφεση και δεχθεί νέο πλήγμα η αγορά ακινήτων ή μειωθούν σημαντικά οι αντικειμενικές αξίες, κλπ.
       
      Πάντως, αν υπάρξει στο μέλλον αιφνίδια ανάκαμψη της οικονομίας και της αγοράς ακινήτων σε κάποια περιοχή, ο ιδιοκτήτης θα μπορεί (με βάση την αντίστοιχη νομολογία) να ζητήσει δικαστικά την αύξηση του ενοικίου.
       
      Η αρεοπαγιτική νομολογία δικαιολογεί τις δικαστικές μειώσεις των ενοικίων επαγγελματικής στέγης συγκαταλέγοντας στα έκτακτα, αιφνίδια και απρόβλεπτα γεγονότα (που δεν μπορούσε να περιμένει κάποιος κατά τη σύναψη των μισθωτικών συμβολαίων), τη μεγάλη οικονομική κρίση, την επιβολή από το 2010 αυστηρών δημοσιονομικών και φορολογικών μέτρων λιτότητας, που οδήγησαν σε περικοπή μισθών και συντάξεων, σε δραματική αύξηση της ανεργίας, «λουκέτα» σε πολλές επιχειρήσεις, μείωση της αγοραστικής δύναμης του πληθυσμού και της εμπορικής κίνησης καταστημάτων, έλλειψη ρευστότητας, αδυναμία δανειοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα, μείωση του τζίρου και των κερδών, καθίζηση της αγοράς των ακινήτων (που παραμένουν «ξενοίκιαστα», με χαμηλή αγοραία και μισθωτική αξία).
       
      Η δικαιοσύνη δέχθηκε μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις ως νόμιμη την αναδρομική μείωση του ενοικίου, όταν το Εφετείο επιβάλλει ακόμα μικρότερο ποσό σε σύγκριση με αυτό που καθόρισε η πρωτόδικη απόφαση.
       
      Ετσι, η περικοπή του μισθώματος μπορεί να επιτευχθεί στην πράξη πολύ νωρίτερα για τον ενοικιαστή, δηλαδή από τότε που κοινοποίησε την αγωγή του στον ιδιοκτήτη.
       
      Οι πρώτες δικαστικές αποφάσεις που άνοιξαν δειλά δειλά τον «χορό» των μειώσεων, ήλθαν από Πρωτοδικεία της Περιφέρειας (Βόλου, Μεσσηνίας κλπ.) αλλά και της Αθήνας το 2011.
       
      Ακολούθησαν αντίστοιχες εφετειακές αποφάσεις, που είτε επιβεβαίωσαν τις πρώτες μειώσεις (ύψους 10-15%) είτε «κούρεψαν» ακόμα περισσότερο τα ενοίκια, σε σύγκριση με τις πρωτόδικες αποφάσεις.
       
      Η νομολογία του ΑΠ επικύρωσε τώρα τις μειώσεις των ενοικίων, καταργώντας ταυτόχρονα τις ρήτρες των συμβολαίων για μεγάλες αυξήσεις στο μέλλον, βάζοντας ως «πλαφόν» το 75% του ΔΤΚ και επιτρέποντας τις αναδρομικές μειώσεις. Στις δικαστικές αποφάσεις γίνεται επίκληση παραδειγμάτων στις ίδιες περιοχές, με μείωση ενοικίων κατά 15-25% (σε Περιστέρι, Αιγάλεω, Παγκράτι, αλλά και σε Βόλο, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα κλπ.).
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64242591
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) και ακύρωσε την από 9.12.2013 απόφαση της επιτροπής συντονισμού της κυβερνητικής πολιτικής για την έγκριση τροποποίησης του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό (ΕΠΧΣΑΑΤ).
       
      Ειδικότερα η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 3632/2105 απόφασή της ακύρωσε την εν λόγω απόφαση της επιτροπής συντονισμού της κυβερνητικής πολιτικής, λόγω μη τήρησης της νόμιμης διαδικασίας.
       
      Το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό είχε προκαλέσει θύελα αντιδράσεων από περιβαλλοντολόγους ξενοδόχους και τον τεχνικ΄κόσμο καθώς προέβλεπε την άρση των περιορισμών υπό προυποθέσεις για τις οργανωμένες τουριστικές επενδύσεις σε περιοχές "NATURA" και σε μικρά νησιά (άνω των 90 τ.χλμ.) και διευκολύνσεις για τις Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kokkino_apo_StE_sto_Chorotaxiko_Schediasmo_gia_ton_Tourismo/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Βροχές και κρύο τυλίγουν την Κεφαλλονιά, με τους κατοίκους της να κοιμούνται μια ακόμη νύχτα στα αυτοκίνητά τους, σε εκκλησίες ή σπίτια άθικτα από τον σεισμό των 5,8 Ρίχτερ με εστιακό βάθος τα 15 χλμ., που δόνησε το μεσημέρι της Κυριακής το νησί, ενώ έως χθες βράδυ είχαν σημειωθεί 95 μετασεισμοί.
       
      Τουλάχιστον 1.300 κάτοικοι πέρασαν την νύχτα στο πλοίο "Ελ. Βενιζέλος", που έχει καταπλεύσει στο λιμάνι του Αργοστολίου που κρίθηκε ακατάλληλο από την επιτροπή ζημιών. Το "SuperFast 11" χωρητικότητας 800 κλινών απέπλευσε το βράδυ γιατί δεν "χωρούσε" στην αποβάθρα.
       
      Επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν ελαφρά, αλλά οι υλικές ζημιές είναι μεγάλες. Το νησί κηρύχθηκε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Διευρυμένο κλιμάκιο με επικεφαλής τον υπουργό Εσωτερικών Γ. Μιχελάκη έχει μεταβεί από την Κυριακή για τον συντονισμό των δράσεων, ενώ 84 μηχανικοί κρατικών υπηρεσιών κάνουν επιτόπιους ελέγχους. Στο Ληξούρι από τους πρωτοβάθμιους ελέγχους κρίθηκαν μη κατοικήσιμα τα περισσότερα από τα σπίτια που ελέγχθηκαν, ενώ μικρότερο είναι το πρόβλημα στα δημόσια κτήρια του νησιού που ελέγχθηκαν.
       
      Τα σχολεία παραμένουν κλειστά και σήμερα. Τα δύο από τα τρία γηροκομεία έχουν πληγεί και 70 ηλικιωμένοι μεταφέρθηκαν σε ξενώνες της Μονής Αγ. Γερασίμου. Παράλληλα, 50 οικογένειες θα μείνουν εκτός κατοικίας τους γιατί οι εργατικές κατοικίες στο Ληξούρι καταγράφηκαν ως "κίτρινες". Πάντως, δεν σημειώθηκε καμία κατάρρευση κτηρίου. Επίσης, καταγράφηκαν μεγάλες ζημιές στο οδικό δίκτυο Ληξουρίου - Αργοστολίου, όπου σημειώθηκαν υποχωρήσεις του οδοστρώματος.
       
      "Περιμένουμε να ξημερώσει, γιατί οι μετασεισμοί μας έχουν ταράξει" λένε οι κάτοικοι. "Είμαστε συνηθισμένοι από τους σεισμούς, αλλά αυτή η δόνηση μας τάραξε". Οι σεισμολόγοι παραμένουν επιφυλακτικοί για το κατά πόσο αυτός ήταν ο κύριος σεισμός.
       
      Ο καθηγητής σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Άκης Τσελέντης, απευθυνόμενος στην Πολιτεία τόνισε (στο "Κόκκινο") ότι "πρέπει να εξεταστεί γιατί τα κτήρια που έχουν κτισθεί με αναθεωρημένο τον κτηριοδομικό κώδικα από το 1953 έχουν υποστεί ζημιές". Επ' αυτού ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Πρωτονοτάριος σχολίασε στην "Α" πως "τα κτήρια που υπέστησαν ζημιές ήταν όσα χτίστηκαν με τον αντισεισμικό νόμο του 1959, ενώ τα πιο σύγχρονα δεν έπαθαν σοβαρές ζημιές".
       
      Το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την εκταμίευση 100.000 ευρώ για τους κατοίκους της Κεφαλλονιάς και 100.000 ευρώ για τους κατοίκους της Ιθάκης για την κάλυψη των πρώτων αναγκών των πληγέντων. Επίσης θα παρασχεθούν ισόποσες δόσεις στους Δήμους Κεφαλλονιάς και Ιθάκης από το υπουργείο Εργασίας. Με εγκύκλιό του το υπουργείο Οικονομικών έδωσε χθες παράταση τριών μηνών στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων και στην καταβολή βεβαιωμένων οφειλών για φυσικά και νομικά πρόσωπα της Κεφαλλονιάς. Αντίστοιχη αναστολή δόθηκε από το υπουργείο Εργασίας για ασφαλιστικές εισφορές.
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/1755029/-kitrines-bgikan-oi-upodomes-tis-kefallonias
    9. Επικαιρότητα

      pan77

      "Θύμα" της πρόσφατης πλημμύρας έπεσε το αρχείο οικοδομικών αδειών, στην Πολεοδομία Αγίας Παρασκευής.
       
      Ολοκληρωτικά καταστράφηκε το αρχείο οικοδομικών αδειών, το οποίο φυλασσόταν στο υπόγειο της Πολεοδομίας Αγ. Παρασκευής, μετά την πρόσφατη πλημμύρα από τις βροχές και τις καταιγίδες στην Αττική. Τα νερά της βροχής έφτασαν στο 1,5 μέτρο.
       
      Πρόκειται για τις οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν την τελευταία οκταετία.Οι προηγούμενες άδειες φυλάσσονται σε εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο.
       
      Πηγή: skai.gr http://www.skai.gr/n...domikon-adeion/
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου σημαντική επένδυση ύψους 29,5 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της έκδοσης εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες στην ευρύτερη περιφέρεια των Αθηνών.
       
      Η διαθέσιμη συγχρηματοδότηση θα εξασφαλίσει την καθιέρωση ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων για τα μέσα συγκοινωνίας που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και περιλαμβάνουν το μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο, τα λεωφορεία και το τραμ.
       
      Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την περιφερειακή πολιτική, κ. JohannesHahn, ο οποίος ενέκρινε το έργο, δήλωσε: "Το έργο αυτό αντικατοπτρίζει ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αστικής κινητικότητας της Αθήνας. Θα διευκολύνει τη χρήση των μέσων συγκοινωνίας από τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους τουρίστες της Αθήνας. Πρόκειται για ένα από τα "έργα προτεραιότητας", όπως έχουν χαρακτηριστεί από τις ελληνικές αρχές, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ποιότητα ζωής και την ευημερία των πολιτών της."
       
      Το έργο συνίσταται στην εισαγωγή "έξυπνων καρτών", που θα αντικαταστήσουν τα χάρτινα εισιτήρια. Θα παρέχει νέο εξοπλισμό επικύρωσης και ελέγχου καθώς και σύγχρονες πύλες εισόδου και εξόδου από το μετρό. Η εν λόγω επένδυση, που συγχρηματοδοτείται από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ σε συνδυασμό με ιδιωτική χρηματοδότηση, θα βελτιώσει τη λειτουργική αποδοτικότητα του συστήματος διαχείρισης του ΟΑΣΑ και θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
       
      Το έργο της ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων θα παρέχει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων στον ΟΑΣΑ για τον εξορθολογισμό των πολιτικών τιμολόγησης και νέες κατηγορίες ναύλων που συνδυάζουν γεωγραφικές ζώνες. Θα μειώσει τις απώλειες εσόδων εξαιτίας της εισιτηριοδιαφυγής ενώ παράλληλα θα επικεντρωθεί στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Πρόκειται για "έργο προτεραιότητας" που θα παρέχει στους πολίτες αποτελεσματικότερες και πιο σύγχρονες συνθήκες μεταφοράς.
       
      Πηγή: http://www.eea.gr/gr/el/articles/eksypnes-kartes-anti-gia-eisitiria-ston-oasa-me-eyropaika-kondylia
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Νούμερο ένα προορισμός για επενδύσεις έχει αποδειχθεί για τους εύπορους Κινέζους η Αυστραλία και ειδικότερα η Βικτώρια, η οποία έχει δει τη μεγαλύτερη, μέχρι τώρα, επιδρομή ιδιωτικών κεφαλαίων οι οποίοι προσβλέποντας σε άδεια κατοικίας έχουν διαθέσει 2,1 δισ. τα τελευταία δυο χρόνια.
       
      Ειδικότερα, το λιγότερο 436 εύποροι Κινέζοι και μερικοί από το Χονγκ Κονγκ, Νότια Αφρική, Ιαπωνία και Μαλαισία, υποσχόμενοι να διαθέσουν το λιγότερο $5 εκατ. έκαστος στην αυστραλιανή οικονομία, έχουν εξασφαλίσει άδεια εγκατάστασης στη χώρα, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα Significant Investment Visa.
       
      Πάνω από τους μισούς, έχουν εγκατασταθεί στη Βικτώρια, η δε πολιτειακή κυβέρνηση προώθησε 825 προσκλήσεις σε εύπορους Κινέζους, προσκαλώντας τους να επενδύσουν στη Βικτώρια.
       
      Πλούσιοι ξένοι επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να μεταβούν άμεσα στην Αυστραλία και να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια μόνιμης εγκατάστασης στη χώρα μετά τέσσερα χρόνια, μπορούν να επενδύσουν σε ακίνητα, μετοχές και επιχειρήσεις.
       
      Στο μεταξύ, καθ' οδόν να δώσουν νέα ώθηση στην αυστραλιανή οικονομία βρίσκονται 2.8 δισ. δολάρια από υψηλά ιστάμενους εύπορους επιχειρηματίες, οι οποίοι επίσης θέλουν να ζήσουν στην Αυστραλία. Σημειώνεται ότι όλες οι άδειες των ξένων επενδυτών που υπάγονται σ' αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθούν και από την κυβέρνηση της πολιτείας στην οποία ενδιαφέρονται να ζήσουν.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Gi_tis_Epaggelias_gia_tous_Kinezous_i_Australia/
    12. Επικαιρότητα

      steve aris

      Στα ΄΄σκαριά΄΄ βρίσκονται αλλαγές στα κριτήρια του έκτακτου επιδόματος των 400 ευρώ στους αυταπασχολούμενους επιστήμονες.
      Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Υπ. Εργασίας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, στον ΑΝΤ1, στην  εκπομπή ''Πρωϊνοι Τύποι'', "είμαστε σε επαφή με το ΥΠΟΙΚ για να βρούμε τα κριτήρια για στηριχθούν οι επιστήμονες με το ποσό που περισσεύει''.
      Ο ίδιος τόνισε πως από τα 40 εκατ. ευρώ που ήταν διαθέσιμα για το επίδομα αυτό δόθηκαν 17 εκατ. ευρώ. Συνεπώς περισσεύουν 23 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως το επίδομα αυτό δόθηκε σε 45.000 αυταπασχολούμενους επιστήμονες την περασμένη εβδομάδα, κάτω από συγκεκριμένα κριτήρια δηλωτέου εισοδήματος και τζίρου. 
      Με βάση τα στοιχεία του e-ΕΦΚΑ, κοντά στους 130.000 ανέρχονται οι αυταπασχολούμενοi επιστήμονες. Άρα, το επίδομα έλαβαν μόνο 1 στους 3 αυταπασχολούμενους επιστήμονες. 
      Δεδομένου ότι  χρησιμοποιήθηκαν κάτω από τα μισά διαθέσιμα κονδύλια (17 εκατ. ευρώ από τα 40 εκατ. ευρώ), εφόσον αποφασισθεί η διεύρυνση του πλήθους των δικαιούχων και όχι η αύξηση του καταβαλλόμενου ποσού σε εκείνους οι οποίοι ήδη έλαβαν το επίδομα, δυνητικά εμφανίζονται περιθώρια καταβολής του επιδόματος τουλάχιστον σε άλλους τόσους επιστήμονες (δηλ. σε επιπλέον 45.000), και έτσι το ''εύρος'' της ''κάλυψης'' θα μπορούσε να φτάσει στα 2/3.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.