Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4617 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μια συλλογή από εντυπωσιακές νυχτερινές λήψεις της γης από τους δορυφόρους της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας της NASA κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/140272/deite-entyposiakes-nyhterines-lipseis-tis-gis-apo-ti-nasa-photos
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σαν να μην έφταναν οι αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος, που ουσιαστικά επιβλήθηκαν εν κρυπτώ, έρχεται και η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος μετακίνησης των οχημάτων μέσω του αυτοκινητοδρόμου. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, μόνο για διόδια, κοστίζει πλέον 59 ευρώ!
       
      Έχει σημασία να τονιστεί ότι η έναρξη του νέου σταθμού διοδίων (μετωπικός και πλευρικοί), που τίθεται σε λειτουργία από σήμερα Δευτέρα στο γνωστό πέταλο του Μαλιακού και στη θέση Μαυρομαντήλα, ανακοινώθηκε «στα μουλωχτά» το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι, μία μόλις ημέρα πριν τεθεί σε λειτουργία, με προφανή σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι αντιδράσεις!
       
      Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα νέα διόδια επιβάλλονται με αφορμή την απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος από τον ανισόπεδο κόμβο Αγ. Μαρίνας-Ράχες, που κατασκευάστηκε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου και παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση στην εταιρία Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
       
      Κι αυτά όταν πριν από περίπου ένα χρόνο εκταμιεύτηκε από το Ελληνικό Δημόσιο το αστρονομικό ποσό των 896 εκατ. ευρώ (σ.σ.: σχεδόν όσα εισπράχτηκαν από τον ΕΝΦΙΑ) προς τις εταιρίες που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους για αποζημιώσεις και δημόσια συμμετοχή!
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/ellada/article/120899/nea-diodia-apo-simera-sto-petalo-tou-maliakou/
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το κολοσσιαίο πολιτιστικό κέντρο του Αζερμπαϊτζάν, έργο της Ιρακινοβρετανίδας αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, απέσπασε τη διάκριση «Ντιζάιν της Χρονιάς» από το Μουσείο Ντιζάιν του Λονδίνου, πάρα τις εντονότατες διαμαρτυρίες ανθρωπιστικών οργανώσεων. Το Κέντρο Χαϊντάρ Αλίγιεφ, το οποίο στεγάζει ένα μουσείο, ένα αμφιθέατρο αλλά και μία πελώρια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βρίσκεται στο Μπακού, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, και, όπως ανάφεραν οι κριτές του διαγωνισμού, πρόκειται για «ένα αρχιτεκτόνημα που θα μας κάνει να μιλάμε για χρόνια».
       
      Ωστόσο, το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υποστηρίζει ότι μαζί με το Κρίσταλ Χολ, τη σκηνή που στήθηκε για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον και το εμπορικό κέντρο στους Χειμερινούς Κήπους, το κέντρο Χαϊντάρ Αλίγιεφ είναι ένα μόνο από τα πολλά μεγάλα έργα που εξαναγκάζουν τους ντόπιους να ξεσπιτώνονται και να απομακρύνονται βιαίως από τα σπίτια τους.
       
      «Η κυβέρνηση εξαπέλυσε ένα μπαράζ παράνομων απαλλοτριώσεων και αναγκαστικών εξώσεων σε ολόκληρη την πόλη χωρίς πραγματικά να αποζημιωθούν οι εμπλεκόμενοι», εξηγεί ο Γκεόργκι Τζιόρτζια του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της οργάνωσης που το 2012 έδωσε στη δημοσιότητα μία έκθεση-καταπέλτη για τις συνέπειες της αστικής ανάπτυξης στο Μπακού.
       
      «Η κυβέρνηση εξανάγκασε τους κατοίκους να εγκαταλείψουν τις εστίες τους κόβοντάς τους το ηλεκτρικό ρεύμα, το φυσικό αέριο και το νερό. Κάποιες φορές οι κάτοικοι συλλαμβάνονταν και, όταν επέστρεφαν, τα σπίτια τους απλώς είχαν ισοπεδωθεί. Αλλα κτίρια κατεδαφίζονταν παρότι οι ένοικοί τους παρέμεναν στο εσωτερικό τους», λέει ο Τζιόρτζια.
       
      Λίγο πριν από τις εκλογές του 2013, οι Αρχές συνέλαβαν δεκάδες πολιτικούς ακτιβιστές με ψευδείς κατηγορίες, φυλάκισαν δημοσιογράφους, διέλυσαν ειρηνικές διαδηλώσεις και περιόρισαν με έκτακτους νόμους τις ατομικές ελευθερίες. Για να γίνει ο χώρος που απαιτείτο για το κτίσμα της Χαντίντ, κατεδαφίστηκαν 250 σπίτια, ενώ το 2010 το μεγαλύτερο συνδικάτο οικοδόμων BWI αποκάλυψε την υπόθεση παράνομης διακίνησης εργατών από Βοσνία και Σερβία που εξαναγκάζονταν να δουλέψουν στο Μπακού υπό άθλιες συνθήκες, υποβάλλονταν σε φυσική και ψυχολογική βία, ενώ τα διαβατήριά τους τα κρατούσαν οι επόπτες.
       
      Σε Κατάρ και Πεκίνο
       
      Ανάλογες, δηλαδή, συνθήκες με αυτές που επικρατούν στο Κατάρ, όπου ανοικοδομείται το στάδιο του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Χαντίντ και όπου έχουν χάσει τη ζωή τους την τελευταία διετία περισσότεροι από 500 εργάτες. Η ίδια η Χαντίντ αρνείται οποιαδήποτε σχέση με τους εργάτες, οι οποίοι, όπως λέει, είναι ευθύνη της κυβέρνησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την κατασκευή ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου στο Πεκίνο ξεσπιτώθηκαν οι ένοικοι κατοικιών που χρονολογούνται πριν από 100 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/774385/article/epikairothta/kosmos/arxitektoniko-vraveio-me-epikriseis
       
      Δείτε περισσότερα στοιχεία και φωτογραφίες από το έργο: http://www.zaha-hadid.com/architecture/heydar-aliyev-centre/
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Καταργείται εντελώς η άδεια λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος σύμφωνα με την πιο αναλυτική ενημέρωση που έκανε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Πατούλης στο Δ.Σ. μετά την συνάντηση που είχε με την Υφυπουργό Ανάπτυξης κα Τζάκρη.
       
      Με το νέο νομικό πλαίσιο οι δήμοι θα χορηγούν βεβαίωση χρήσεων γης, και ο ιδιοκτήτης θα ενημερώνει απλά με fax το δήμο για την έναρξη οικονομικής δραστηριότητας.
       
      Ετσι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής απαλλάσσεται από την αρμοδιότητα αφού δεν θα χορηγείται πια ούτε άδεια μουσικών οργάνων, ούτε προέγκριση.
       
      Σύμφωνα όμως με τα όσα εξήγησε η κα Τζάκρη στον κ. Πατούλη ο ελεγκτικός ρόλος του δήμου παραμένει καθώς και το δικαίωμα για παράταση της άδειας μουσικής. Ο δήμος διατηρεί το δικαίωμα να κλείσει την επιχείρηση όταν διαπιστώνει ότι παραβιάζονται οι κανόνες λειτουργίας.
       
      Πρόθεση του Υπουργείου είναι να μην υπάρχει καμία εμπλοκή αιρετού στην αδειοδότηση των οικονομικών δραστηριοτήτων.
      Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τις οικονομικές δραστηριότητες πλανόδιου εμπορίου, όμως διευκρινίστηκε ότι η αλλαγή του νομικού καθεστώτος αδειοδότησης των επιχειρήσεων δεν αφορά την κατάληψη των κοινόχρηστων χώρων. Η αρμοδιότητα παραμένει στους δήμους ως έχει.
       
      Ο δήμος λοιπόν παρεμβαίνει κατασταλτικά με υποχρεωτικό δειγματοληπτικό έλεγχο της τάξεως του 20% μέχρι 30% με μια διαδικασία που θα οριστεί από το υπουργείο. Τους ελέγχους θα υποστηρίζουν και θα επιθεωρούν και κλιμάκια του Υπουργείου.
      Παράβολο θα συνεχίσει να υπάρχει για την χορήγηση βεβαίωσης των χρήσεων γης.
       
      Πηγή: http://www.myota.gr/index.php/k2-tags/2013-02-13-13-23-56/140-2013-03-19-04-55-08/9261-2016-09-07-14-35-16
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τις 24 Φεβρουαρίου πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Την κατάργηση της υποχρέωσης έντυπης υποβολής αιτήσεων και φακέλου για την έκδοση και αναθεώρηση αδειών δόμησης προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που προωθούν τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών και ΠΕΚΑ.
       
      Από τις 24 Φεβρουαρίου πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με την προωθούμενη ΚΥΑ, οι πράξεις ηλεκτρονικής έκδοσης των αδειών, είναι οι εξής:
       
      - Αίτηση έγκρισης δόμησης
      - Αίτησης Άδειας Δόμησης
      - Αναθεωρήσεις εγκρίσεων και αδειών δόμησης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/905052/ilektronika-i-upoboli-aitisis-gia-adeies-domisis
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Όλα συνέβησαν το πρωί της Τρίτης, στην οδό Νεωριών, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, όταν κατέρρευσε παλιό κτίριο.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εκδοθεί ηλεκτρονική άδεια για μικρές εργασίες από τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη. 
      Κατά τη διάρκεια των εργασιών κατέρρευσε τμήμα του κτιρίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο 31χρονος και να τραυματιστούν άλλα έξι άτομα. Ο νεαρός αστυνομικός βρισκόταν στο φορτηγό, όταν τα μπάζα έπεσαν και τον καταπλάκωσαν.

      Στιγμιότυπα από το σημείο της τραγωδίας / Φωτογραφίες Intime


      Την υπόθεση ερευνά το ΑΤ Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, με τους αστυνομικούς να έχουν προβεί σε επτά προσαγωγές, ανάμεσα στους οποίους ο εργολάβος και κάποιοι εργάτες.
       
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Βραχυκύκλωμα σε έναν από τους τέσσερις αυτομετασχηματιστές του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου (ΚΥΤ), στον Ασπρόπυργο, είναι η αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά και έθεσε εκτός λειτουργίας το ΚΥΤ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του ΑΔΜΗΕ.
      Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη μίλησε ο διοικητής της Πυροσβεστικής υπηρεσίας Δυτικής Αττικής, κ. Πετράκης.
      «Το πώς ξεκίνησε το ερευνά το ανακριτικό μας τμήμα. Αυτή τη στιγμή η φωτιά έχει σβήσει. Ήταν μια δύσκολη επιχείρηση. Δώσαμε μεγάλη μάχη, απασχολήθηκαν αρκετοί πυροσβεστικοί υπάλληλοι. Η φωτιά ήταν σε κάποιο μετασχηματιστή. Την αντιμετωπίσαμε, ρίξαμε και αφρό, η δυσκολία της κατάσβεσης ήταν δεδομένη λόγω των υγρών λαδιών και καυσίμων που καίγονταν. Δεν είναι στην αρμοδιότητά μου να απαντήσω για το νέφος, αλλά κάθε καύση που γίνεται σε σκουπίδια, ή λάδια, ελλοχεύει κινδύνους. Πρέπει να γίνουν μετρήσεις», είπε ο κ. Πετράκης.
      Το χρονικό της έκρηξης
      Η πυρκαγιά, όπως ανακοίνωσε ο Διαχειριστής, εκδηλώθηκε στις 23.05 της Κυριακής και από τη βλάβη που προκλήθηκε επηρεάστηκαν το κέντρο της Αθήνας, ο Πειραιάς, περιοχές της Δυτικής Αττικής καθώς και της Πελοποννήσου.
      Η ηλεκτροδότηση του Συστήματος Μεταφοράς σε Αττική και Πελοπόννησο αποκαταστάθηκε ταχύτατα, χάρη στην άμεση επέμβαση του προσωπικού του ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με τον Διαχειριστή.
      Πιο συγκεκριμένα, στην Αττική η λειτουργία του δικτύου επανήλθε εντός 40 λεπτών και στην Ανατ. Πελοπόννησο εντός 55 λεπτών, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
      Η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο και δεν κινδύνευσαν ζωές, σύμφωνα με την Πυροσβεστική.
      Ωστόσο, δεκάδες κλήσεις δέχθηκε το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ από πολίτες που χρησιμοποιούν συσκευές οξυγόνου κατ’ οίκον.
       
      Λόγω της διακοπής ρεύματος οι πολίτες ζητούσαν βοήθεια ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία των συσκευών οξυγόνου για να μην κινδυνεύσει η ζωή τους.
      Ανακοίνωση για το συμβάν εξέδωσε για το συμβάν ο ΑΔΜΗΕ:
      Πυρκαγιά εκδηλώθηκε απόψε, στις 11.05 μ.μ. στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου του ΑΔΜΗΕ που βρίσκεται στην περιοχή του Ασπροπύργου.
      Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η φωτιά προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα σε έναν από τους τέσσερις αυτομετασχηματιστές, με αποτέλεσμα το ΚΥΤ να τεθεί εκτός λειτουργίας.
      Από τη βλάβη επηρεάστηκε το κέντρο της Αθήνας, ο Πειραιάς, περιοχές της Δυτικής Αττικής καθώς και της Πελοποννήσου. Αυτή τη στιγμή καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες απότα συνεργεία του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ με την ηλεκτροδότηση να έχει ήδη αποκατασταθεί στις περισσότερες περιοχές της Αττικής και στο σύνολο του δικτύου υψηλής τάσηςστην Πελοπόννησο.
      Μεικτό κλιμάκιο αστυνομίας και πυροσβεστικής διερευνά τα αίτια
      Στο μεταξύ, μικτό κλιμάκιο της ΕΛ.ΑΣ. και του Πυροσβεστικού Σώματος μετέβη, με εντολή του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκου Χαρδαλιά, στον υποσταθμό του ΑΔΜΗΕ για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν την πυρκαγιά.
      Από την έκρηξη και την πυρκαγιά στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου σήμανε συναγερμός στην Πυροσβεστική. Στην περιοχή έσπευσαν 12 πυροσβέστες με τέσσερα οχήματα και ρίχτηκαν στη μάχη της κατάσβεσης ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώνονταν συνεχείς εκρήξεις.
      Στον τόπο του συμβάντος μετέβησαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης.
      «Θα δούμε τι έχει συμβεί αφού πρώτα αποκαταστήσουμε την βλάβη», ανέφερε σε δήλωση του ο κ. Σκρέκας.
      Πού υπήρξε διακοπή
      Διακοπή της ηλεκτροδότησης αναφέρθηκε σε Πειραιά, Κερατσίνι, Νίκαια, Πέραμα, Ελευσίνα, Μοσχάτο, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Αιγάλεω, Νέα Σμύρνη, Άλιμο, Άγιο Δημήτριο, Δάφνη, Εξάρχεια, Μέγαρα, Σαλαμίνα.
      Επίσης, χωρίς ρεύμα έμειναν, Κόρινθος, Αργολίδα, Καλαμάτα, Άργος, ενώ διεκόπη η ηλεκτροδότηση σε Αίγινα και Σπέτσες.
      Συνολικά πάνω ένα εκατομμύριο κάτοικοι της χώρας εκτιμάται πως δεν είχαν ρεύμα για αρκετή ώρα.
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το 64% των καινούργιων Ι.Χ. αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2014 στην Ελλάδα κινούνται με diesel. Πρόκειται για ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ε.Ε., με τον μέσο όρο να κινείται στο 53%. Σχεδόν απόλυτη ήταν πέρυσι η κυριαρχία των ντιζελοκίνητων στα φορτηγά τύπου βαν στην Ε.Ε., με το 97% των πωλήσεων νέων οχημάτων να ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
       
      Με δύο νέες εκθέσεις του, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (European Environmental Agency) δείχνει τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτέλεσμα της πίεσης που άσκησαν οι κοινοτικές πολιτικές εδώ και μια δεκαετία. Όσον αφορά στα Ι.Χ. οχήματα, το 2014 καταχωρίσθηκαν 12,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση για πρώτη φορά από το 2007. Οι μόνες χώρες στις οποίες οι πωλήσεις μειώθηκαν ήταν n Αυστρία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Στην Ελλάδα το 2014 καταχωρίσθηκαν 70.628 καινούργια οχήματα και στην Κύπρο 8.138.
       
      Ως οικονομικότερα στην κατανάλωση, τα οχήματα που κινούνται με diesel κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχειά του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, το 53% των οχημάτων που πωλήθηκαν πέρυσι στην Ε.Ε. κινούνται με diesel. Τα μεγαλύτερα ποσοστά στις πωλήσεις είχαν τα ντιζελοκίνητα οχήματα στην Ιρλανδία (74%), το Λουξεμβούργο (72%), την Πορτογαλία (71%), την Ισπανία (66%), τη Γαλλία και την Ελλάδα (64%).
       
      Η έκθεση χαιρετίζει τη βελτίωση των επιδόσεων των νέων οχημάτων: τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2014 στην Ε.Ε. εκπέμπουν 2,6% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από το 2013. Ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν 123,4 γρ. ανά χιλιόμετρο, δηλαδή χαμηλότερος από το όριο των 130 γρ. χλμ. που έχει τεθεί για το 2015.
       
      Να σημειωθεί ότι το 2014 κυκλοφόρησαν και 32.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα περισσότερα στη Γαλλία (10.700) και τη Γερμανία (8.500). Ωστόσο παραμένουν μόλις στο 0,3% των συνολικών πωλήσεων.
       
      Βελτιωμένη κατά 2,4% είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και των νέων φορτηγών τύπου βαν που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2014. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, το 2014 κυκλοφόρησαν 1,4 εκατομμύρια νέα βαν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με μέση εκπομπή 169,2 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 4 γραμμάρια λιγότερο από εκείνα που πωλήθηκαν το 2013.
       
      Έτσι βρίσκονται πλέον χαμηλότερα από τον στόχο του 2017 για κατανάλωση 175 γρ. CΟ2 ανά χιλιόμετρο. Όπως επισημαίνει ο Οργανισμός, η αγορά των βαν στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 18% το 2015. Η τάση αυτή εμφανίστηκε σε όλες τις χώρες πλην της Μάλτα3 και της Ολλανδίας. Περισσότερο από το 60% των νέων οχημάτων κυκλοφόρησε σε τρεις χώρες: τη Γαλλία (24%), τη Μεγάλη Βρετανία (21%) και τη Γερμανία (15%). Να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των νέων βαν κινείται με diesel (97%).
       
      (Γ. Λιάλιος, Καθημερινή, 14/5/2015)
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/815141/article/epikairothta/perivallon/ntizelokinhta-6-sta-10-oxhmata-poy-pwlh8hkan-to-2014-sthn-ellada
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στα τέλη του 2016 ή στις αρχές του 2017 τοποθετείται χρονικά η λειτουργία της εφαρμογής για το περιουσιολόγιο, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών, ούτε υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να εφαρμοστεί.
       
      Η καθυστέρηση κατάθεσης των σχετικών διατάξεων αλλά και η τεχνική αδυναμία του υφιστάμενου ηλεκτρονικού συστήματος Taxis, καθιστούν δύσκολη την δημιουργία του περιουσιολογίου, όπου θα καταγράφονται όλα τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογούμενων.
      Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής, η Γενική Γραμματεία Εσόδων δεν έχει, προς το παρόν, καμία ενημέρωση για τα δεδομένα που θα εισαχθούν στον φάκελο του κάθε φορολογούμενου και δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει ακόμα αν η εφαρμογή μπορεί να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα. Τα στελέχη της Γραμματείας αναφέρουν ότι το σύστημα θα επιβαρυνθεί περισσότερο και ίσως να δημιουργηθούν προβλήματα στις υπάρχουσες εφαρμογές.
       
      Πάντως σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, προβλέπεται η καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων των φορολογούμενων, όπου μεταξύ άλλων, θα πρέπει να δηλώνονται όλες οι τραπεζικές καταθέσεις – το ποσό και η πηγή προέλευσης – και όλοι οι συνδικαιούχοι. Επιπλέον, θα πρέπει να δηλώνεται η αξία αποτίμησης όλων των κινητών αξιών.
       
      Ταυτόχρονα με το περιουσιολόγιο, η κυβέρνηση σχεδιάζει να φέρει στη Βουλή διάταξη για την νομιμοποίηση αδήλωτων εισoδημάτων, η οποία θα προβλέπει ότι όσοι αποκαλύψουν εθελοντικά τα εισοδήματά τους θα έχουν έκπτωση 20 έως και 70%. Οι ευνοϊκοί όροι θα αφορούν τους φορολογούμενους που έχουν αδήλωτα εισοδήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς του εξωτερικού ή της Ελλάδας, αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα και τίτλους του εξωτερικού σε χρηματιστήριο και πλατφόρμες συναλλαγών. Η έκπτωση θα συνδέεται με την επένδυση των κεφαλαίων που θα νομιμοποιηθούν αλλά και το ύψος του ποσού.
       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/money/story/21287/kathysterei-to-perioysiologio-anetoimo-to-systima
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε η Διακήρυξη Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού Άνω των Ορίων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για το Έργο «Σχεδιασμός, Υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της Παραγωγικής Λειτουργίας του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη και του Εθνικού Μητρώου Υποδομών».
      Ο Προϋπολογισμός του Έργου – Εκτιμώμενη Αξία της Σύμβασης ανέρχεται σε € τριάντα έξι εκατομμύρια εξακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες Ευρώ (36.625.000,00 €), μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, προϋπολογισμός με ΦΠΑ 45.415.000,00€, ΦΠΑ 8.790.000,00€ με δικαίωμα προαίρεσης 50%
      Με το παρόν Έργο επιδιώκεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή γεωχωρική πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς της δημόσιας διοίκησης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και αφορά το καθεστώς ιδιοκτησίας, δόμησης, εκμετάλλευσης ή και προστασίας της ακίνητης περιουσίας με σκοπό αυτή να καταστεί διαλειτουργικά διαθέσιμη μέσω ενιαίας διαδικτυακής πλατφόρμας. Στόχος του είναι η βελτίωση και διεύρυνση της εξυπηρέτησης του πολίτη, των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και επενδυτών, μέσω της δημιουργίας ολοκληρωμένων υπηρεσιών «μίας στάσης» για τις οικονομικές και επενδυτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη Δόμηση στους τομείς Τουρισμού, Παραγωγικών-Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων και Κατοικίας. Ταυτόχρονα, θα συμβάλλει στην αποδοτικότητα του εκάστοτε δημόσιου φορέα, παρέχοντας όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται για την ορθότερη λήψη αποφάσεων, την ορθολογικότερη διαχείριση των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων, καθώς και την εφαρμογή διορθωτικών και αναπτυξιακών ενεργειών ώστε να επιτευχθούν οι στρατηγικές κατευθύνσεις.
      Το έργο αναλύεται σε επιμέρους δράσεις για την τροφοδότηση και ολοκλήρωση των συστημάτων με τις αναγκαίες προς το σκοπό του πληροφορίες καθώς και σε επιχειρησιακές λειτουργίες και διαδικασίες για την ψηφιοποίηση, ενσωμάτωση και τήρηση νέας πληροφορίας, οι οποίες αφορούν:
      Στη λειτουργική ενοποίηση του Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών «e-Πολεοδομία ΙΙΙ» με όλα τα επιμέρους σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα και βάσεις δεδομένων (π.χ. Κυρωθέντες Δασικοί Χάρτες, Ορθοφωτοχάρτες, Natura και πληροφοριακά συστήματα της Ελληνικό Κτηματολόγιο ΑΕ, Β.Δ. Δηλώσεων Αυθαιρέτων Κτισμάτων και e-Άδειες του Τ.Ε.Ε., e-Ευρετήριο Αιγιαλών και χάρτες αντικειμενικών αξιών της Γ.Γ.Δ.Π.κλπ.) που έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα και αφορούν το δομημένο περιβάλλον, το θεσμοθετημένο χωροταξικό, πολεοδομικόρυμοτομικό και κτιριοδομικό πλαίσιο και το καθεστώς προστασίας Στην επέκταση αυτών με πρόσθετη πληροφορία για το Νομικό, Χωροταξικό, Πολεοδομικό Ρυμοτομικό και Κτιριοδομικό πλαίσιο, με σκοπό τη δημιουργία ολοκληρωμένων υπηρεσιών «μίας στάσης» για τις Οικονομικές-Επενδυτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με Δόμηση στους τομείς Κατοικίας, Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων, Τουρισμού και Παραγωγικών Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων. Στην ένταξη των ανωτέρω ενοποιημένων συστημάτων σε παραγωγική και υποχρεωτική λειτουργία, με διαρκή επικαιροποίηση της πληροφορίας τους από εξουσιοδοτημένους χρήστες μηχανικούς, κατόπιν σχετικής νομοθετικής έγκρισης, μέσω διαδικασιών και πλήρως τεκμηριωμένων μηχανισμών τήρησης και ενημέρωσης. Στη δημιουργία και λειτουργία κεντρικής πύλης ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μίας στάσης, βασισμένων σε ανοιχτά πρότυπα. Στη δημιουργία μηχανισμού αξιολόγησης/έγκρισης των πληροφοριών που υποβάλλονται για ένταξη Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, με βάση πρότυπους δείκτες αξιολόγησης δεδομένων από πιστοποιημένους επαγγελματίες μηχανικούς Στη δημιουργία κρίσιμων πληροφοριακών συστημάτων με λειτουργικότητες που στόχο έχουν την ενίσχυση της συνολικής επάρκειας του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη όπως ιδίως
      α) Γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών Δομημένων Επιφανειών και Μητρώου Κτιρίων, για την πραγματοποιημένη δόμηση και την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων,
      β) Γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών διαχείρισης ζωνών αντικειμενικών αξιών και συντελεστών εμπορικότητας,
      γ) πληροφοριακού συστήματος, χωροθέτησης και αδειοδότησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων,
      δ) βάσης δεδομένων και συστήματος γεωγραφικών πληροφοριών του Εθνικού Μητρώου Υποδομών,
      ε) Μηχανισμού Διαχείρισης Ροών κύκλου ζωής των μελετών που προκηρύσσονται. Στην παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, οι οποίες έχουν κρίσιμη ενισχυτική επίδραση στην βιωσιμότητα και επιτυχή λειτουργία του Έργου όπως ιδίως υπηρεσίες αναβάθμισης των υποδομών υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων που θα ενσωματωθούν στο έργο (Κτηματολόγιο, ΤΕΕ κλπ), η παροχή υπηρεσίας απομακρυσμένων ψηφιακών υπογραφών για τους πιστοποιημένους επαγγελματίες μηχανικούς, η παροχή υπηρεσιών παραγωγικής λειτουργίας και εγγύησης των πληροφοριακών συστημάτων, η παροχή υπηρεσιών διάχυσης των αποτελεσμάτων του Έργου και ενημέρωσης ευαισθητοποίησης του συνόλου των εμπλεκομένων πολιτών, επιχειρήσεων, δημοσίων λειτουργών, επαγγελματιών μηχανικών κ.α Ο Προϋπολογισμός του Έργου – Εκτιμώμενη Αξία της Σύμβασης ανέρχεται σε € €47.612.500,00 μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, προϋπολογισμός με ΦΠΑ: € 59.039.500,00, ΦΠΑ €11.427.000,00 οποίος αναλύεται ως εξής:
      Ο Προϋπολογισμός αρχικού Έργου – Εκτιμώμενη Αξία της Σύμβασης ανέρχεται σε € τριάντα έξι εκατομμύρια εξακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες Ευρώ (€36.625.000,00 €) μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, προϋπολογισμός με ΦΠΑ €45.415.000,00 €, ΦΠΑ 8.790.000,00€ Προϋπολογισμός δικαιώματος προαίρεσης φυσικού αντικειμένου: έως € 10.987.500,00 μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (προϋπολογισμός με ΦΠΑ: € 13.624.500,00, ΦΠΑ € 2.637.000,00). Μπορείτε να κατεβάσετε την περίληψη διακήρυξης από εδώ
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Βόλος, Ζάκυνθος, Σητεία, Αγ.Νικόλαος, Σκόπελος, Λέσβος, Καλαμάτα και Αλόννησος είναι οι πρώτοι από τους προορισμούς που καλείται να καλύψει η Hellenic Seaplanes, ενώ είναι σε εξέλιξη δεκάδες ακόμη οριοθετήσεις υδατοδρομίων από δήμους και λιμενικά Ταμεία.
       
      Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι «σκοπεύει να ξεκινήσει πτήσεις με υδροπλάνα το 2014 και στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργήσει δίκτυο με υδατοδρόμια σε όλη την χώρα. Η "Hellenic Seaplanes S.A./ Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε." έχει ήδη καταθέσει τον πρώτο φάκελο μέχρι σήμερα για αδειοδότηση υδατοδρομίου που αφορά το υδατοδρόμιο Βόλου και ετοιμάζει τον φάκελο για το υδατοδρόμιο Ζακύνθου. Παράλληλα πολλοί δήμοι και Λιμενικά Ταμεία έχουν προκηρύξει τις διαδικασίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα υδατοδρόμιά τους και άλλοι προχωράνε με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την παραχώρηση στα λιμάνια τους.
       
      Συγκεκριμένα η "Hellenic Seaplanes S.A." έχει καταθέσει μετά από προκήρυξη τις προτάσεις της για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου χωρίς κάποια επιβάρυνση για το δημόσιο φορέα διαχείρισης του λιμένα σε Σητεία, Αγ. Νικόλαο, Σκόπελο, Λέσβο, Καλαμάτα και Αλόννησο».
       

       
      Οπως είπε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ν.Χαραλάμπους, «η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στη Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους προορισμούς».
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63917555
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δυνατότητα έκδοσης άδειας διατήρησης έχουν όλες οι αυθαίρετες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού που ισχύουν στην περιοχή στην οποία βρίσκονται. Μάλιστα, όπως αναφέρει διευκρινιστική εγκύκλιος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης που απαιτείται - προκειμένου να αποφευχθεί η αποβολή, η επιβολή προστίμων και η κατεδάφιση _ για τις παράνομες στάνες και τα μαντριά, δεν απαιτείται ως δικαιολογητικό η βεβαίωση χρήσεων γης για τη συγκεκριμένη περιοχή.
       
      Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις επιλύουν ζητήματα που αφορούν στις επιτρεπόμενες αποστάσεις. Η έκδοση «άδειας διατήρησης» για μια αυθαίρετη κτηνοτροφική εγκατάσταση είναι δυνατή ακόμη και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις, όχι μόνο από οικισμούς, πόλεις κ.ά., αλλά και από τους χώρους ή τις δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, δηλαδή από ξενοδοχεία, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, μοναστήρια, ποτάμια κ.α.
       
      Ωστόσο, όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι, εκτός από άδεια διατήρησης, απαιτείται και άδεια εγκατάστασης, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο νόμος 4056/2012 σχετικά με τις ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις.
       
      Όπως υποστηρίζουν, δεν προκύπτει από τις ισχύουσες ρυθμίσεις ότι οι αυθαίρετες εγκαταστάσεις που λαμβάνουν αυτή την ιδιαίτερη άδεια διατήρησης, απαλλάσσονται και από τις υπόλοιπες άδειες που προβλέπει η σχετική νομοθεσία και ειδικά από την άδεια εγκατάστασης, η οποία μάλιστα πρέπει να χορηγηθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό όριο (παρατάθηκε με το άρθρο 4ο του ν. 4424/2016) και εκπνέει στις 31.12.2018.
       
      Έτσι, αν μια παράνομη στάνη βρίσκεται σε σημείο όπου οι χρήσεις γης δεν επιτρέπουν την κτηνοτροφία - π.χ. σε περιοχή χρήσεων κατοικίας κτλ. - τότε δεν μπορεί να λάβει άδεια εγκατάστασης. Συνεπώς, όπως εκτιμούν νομικοί κύκλοι, βάσει της νομοθεσίας «όσοι έχουν ή θα λάβουν «άδεια διατήρησης», θα πρέπει να εξασφαλίσουν και άδεια εγκατάστασης έως την 31.12.2018.
       
      Πάντως, σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου, για τη διευκόλυνση της έγκαιρης υποβολής των αιτήσεων, οι ενδιαφερόμενοι φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πρέπει να υποβάλλουν έως τις 4/12/2017, τουλάχιστον την αίτησή τους στην οποία θα δηλώνουν την επιθυμία ένταξής τους στη διαδικασία, ενώ τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση της άδειας μπορούν να τα προσκομίσουν και μετά τις 04/12/2017.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=918105
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η νέα ψηφιακή εφαρμογή «e-Διακηρύξεις» παρέχει στους Μηχανικούς - μέλη του Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. τη δυνατότητα να ενημερώνονται online για όλους τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς δημοσίων έργων, που βρίσκονται σε εξέλιξη.
      Στην πρώτη φάση λειτουργίας της ψηφιακής υπηρεσίας, ο Πιστούχος θα ενημερώνεται άμεσα και έγκαιρα από τον υπολογιστή ή το κινητό του για τους πρόχειρους και τους ανοιχτούς διαγωνισμούς δημοσίων έργων και με ένα «κλικ» θα μπορεί να φτάσει στην πηγή των δεδομένων, όπως αυτά δημοσιοποιούνται από τις αναθέτουσες αρχές στη Διαύγεια και στο ΕΣΗΔΗΣ δημοσίων έργων. 
      Πρόσθετα θα προσφέρονται εξατομικευμένες δυνατότητες αναζήτησης με βάση την αναθέτουσα αρχή και τις συγκεκριμένες κατηγορίες δαπάνης (CPV).
      Σε δεύτερη φάση, ο Μηχανικός θα μπορεί να αποθηκεύσει τις προτιμήσεις του και να λαμβάνει ειδοποιήσεις στο κινητό ή τον υπολογιστή για την
      προκήρυξη των δημοσίων έργων, που τον ενδιαφέρουν.
      Με την καινοτόμo εφαρμογή «e-Διακηρύξεις» υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο ο βασικός στόχος του Ταμείου, που δεν είναι άλλος από την έμπρακτη συμβολή του στην επιχειρηματική δράση και την ανάπτυξη των μελών του.
      Ταυτόχρονα, πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, το οποίο συνεισφέρει στην περαιτέρω θωράκιση της διαφάνειας, ενισχύει τον ανταγωνισμό και την ισότιμη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στις διαγωνιστικές διαδικασίες και διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. 
      Εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής: http://www.tmede.gr/ΤΜΕΔΕ/Χρήσιμα-Έγγραφα
      Η εφαρμογή «e-Διακηρύξεις»: http://www.tmede.gr/LoginAgreement/#proclamation
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Έλληνες του εξωτερικού με ξεχασμένα ακίνητα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος, ιδιοκτήτες ή κληρονόμοι ακινήτων που δεν προσήλθαν στις κτηματογραφήσεις και άλλοι που δεν «πρόλαβαν» να δηλώσουν εγκαίρως ιδιοκτησίες πριν την οριστικοποίηση του Εθνικού Κτηματολογίου, χάνουν τα ακίνητα τους, καθώς αυτά θα περάσουν στο Δημόσιο.
      Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως«αγνώστου ιδιοκτήτη» μετά την οριστικοποίηση του Εθνικού Κτηματολογίου θεωρούνται δημόσια κτήματα ή δημόσιες περιουσίες.
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ακίνητα που δεν έχουν εγγραφεί ως ανήκοντα σε ορισμένο πρόσωπο και φέρονται στα κτηματολογικά βιβλία και στα λοιπά στοιχεία του Κτηματολογίου ως ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», θεωρείται ότι ανήκουν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου μόλις καταστεί οριστική η πρώτη εγγραφή στο Κτηματολόγιο.
      Μάλιστα, στην περίπτωση αυτή δημιουργείται «αμάχητο τεκμήριο» υπέρ του Δημοσίου.
      Στη βάση αυτή ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Θανάσης Δημάκης ζήτησε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να έρθουν σε συνεννόηση με τα κατά τόπους αρμόδια κτηματολογικά γραφεία στις περιοχές που έχει επέλθει οριστικοποίηση αρχικών εγγραφών του Εθνικού Κτηματολογίου για να λάβουν τα στοιχεία των προς καταγραφή ακινήτων και να τα περάσουν στα «οικεία» βιβλία του Δημοσίου, ως δημόσια κτήματα, ενημερώνοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικά.
      Από την καταγραφή αυτή θα εξαιρούνται τα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» για τα οποία είχαν ασκηθεί αγωγές «νόμιμα και εμπρόθεσμα» κατόπιν αιτήσεων τρίτων, εντός της αποκλειστικής προθεσμίας διόρθωσης των αρχικών εγγραφών. Εάν οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν τους ενάγοντες τότε τα ακίνητα θα περνούν σε αυτούς, αν όχι θα θεωρούνται δημόσια κτήματα. Στη βάση αυτή ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας ζήτησε από τις εφορίες να υπάρξει συνεργασία με τα Δικαστικά Γραφεία και τους ορισθέντες δικηγόρους του Δημοσίου των περιοχών τους.
      Σύμφωνα με τις ίδιες εντολές, πριν την καταγραφή των εν λόγω ακινήτων οι εφορίες θα πρέπει να διενεργούν ελέγχους και αυτοψίες, προκειμένου να διαπιστώνουν το εάν τα ακίνητα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους, αλλά και την πραγματική κατάστασή τους, ώστε σε περίπτωση που αυτά έχουν καταπατηθεί, να λαμβάνονται τα μέτρα προστασίας των συμφερόντων του Δημοσίου που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
      Η ίδια εγκύκλιος αναφέρει πως μετά το πέρασμα των ακινήτων στο Δημόσιο και ειδικά μετά την καταγραφή τους στα βιβλία του Δημοσίου, όσοι αξιώνουν εμπράγματο δικαίωμα μόνο «ενοχική αξίωση» θα έχουν πλέον επί των εν λόγω ακινήτων. Σε κάθε περίπτωση, οι προϋποθέσεις αυτές θα ελέγχονται αρμοδίως από τα δικαστήρια, κατόπιν υποβολής αγωγής.
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περισσότερους επιβάτες φιλοδοξεί να προσελκύσει στον σιδηρόδρομο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αφενός εισάγει πρόγραμμα επιβράβευσης τακτικών πελατών, το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον επόμενο μήνα, και αφετέρου, σε συνεργασία με την «Taxiway», επεκτείνει την εμβέλεια της υπηρεσίας των «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις (Λάρισα, Βόλο, Κατερίνη, Έδεσσα, Ξάνθη), αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο.
       
      Από τον ίδιο μήνα ξεκινά και η εξυπηρέτηση κατ' οίκον στη Θεσσαλονίκη, σε πολύ προνομιακές τιμές, για τη μεταφορά του επιβάτη με ταξί από και προς το σπίτι του και τον σιδηροδρομικό σταθμό.
       
      Παράλληλα, προχωρούν τα έργα ηλεκτροκίνησης, που μετά το 2017 θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ενώ από τον τρέχοντα μήνα εξετάζεται πιλοτικά, σε ένα βαγόνι, πρωτοποριακό πρόγραμμα ψυχαγωγίας, το οποίο θα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ 20 ταινιών, που θα προβάλλονται στο κινητό, το λάπτοπ ή το tablet τους, στη διάρκεια του ταξιδιού.
       
      Τα παραπάνω επισημάνθηκαν σε συνέντευξη Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη, απ΄ τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον ειδικό σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού δρα Νικόλαο Αθανασόπουλο.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, στόχος των κινήτρων δεν είναι τόσο να επωφεληθούν οι ευκαιριακοί χρήστες του τρένου, όσο να επιβραβευτούν αυτοί που το προτιμούν τακτικά για τις μετακινήσεις τους.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων, όπως η κατά προτεραιότητα πρόσβαση στα φθηνά εισιτήρια των 9 και 19 ευρώ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
       
      Κάποια από τα κίνητρα είναι ήδη ενεργά και άλλα θα τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή τις επόμενες εβδομάδες, ώστε το πρόγραμμα επιβράβευσης να είναι σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου (η εγγραφή των επιβατών ως μελών μπορεί να γίνει ήδη).
       
      Αρχικά, τα κίνητρα θα ισχύουν - όπως διευκρίνισε - μόνο για ηλεκτρονικές κρατήσεις, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και στο «γκισέ» με ειδική κάρτα χρήστη.
       
      Επιπρόσθετα, ήδη ισχύει το κίνητρο της προσφοράς δωρεάν γεύματος στους επιβάτες της πρώτης θέσης. Από τότε που η προσφορά αυτή ετέθη σε εφαρμογή, η πληρότητα της πρώτης θέσης έχει φτάσει σχεδόν στο 90%, έναντι περίπου 40% προηγουμένως.
       
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί, σήμερα, περίπου το 30% της κίνησης εσωτερικού με όλα τα μέσα (τρένο, αεροπλάνο, ΚΤΕΛ) στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρότι ο αριθμός συνολικά των επιβατών (με κάθε μέσο) έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
       
      Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 2010 διακινούνταν ημερησίως, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περίπου 15000 άτομα (με όλα τα μέσα), εκ των οποίων τα 5500-6000 προτιμούσαν το τρένο, οι αριθμοί αυτοί έχουν μειωθεί σήμερα σε 12000 και 4000-5000 αντίστοιχα. «Παρόλα αυτά, δεν κόψαμε ούτε ένα τρένο στο δρομολόγιο αυτό», σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
       
      Αναφερόμενος στην αναστολή ορισμένων τοπικών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (προς Λάρισα και Έδεσσα) από τις 2 Σεπτεμβρίου, υποστήριξε ότι πρόκειται για προσωρινή κατάσταση, που ουσιαστικά αποτελεί χρονική επέκταση του θερινού προγράμματος δρομολογίων κι αποφασίστηκε γιατί η κίνηση συνέχιζε να είναι μειωμένη. Τα δρομολόγια θα επιστρέψουν στους κανονικούς ρυθμούς από 15 Σεπτεμβρίου.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/21443-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-2017-%CF%83%CE%B5-35-%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τη δημιουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στον κόσμο πρότεινε ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηρόδρομων, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, σύμφωνα με τους Siberian Times. Ο δρόμος θα διασχίζει όλη τη Ρωσία και θα τη συνδέει με υπάρχοντα οδικά δίκτυα σε Ευρώπη και Ασία.
       
      Το σχέδιο, που ονομάζεται Υπερευρασιατική Ζώνη Ανάπτυξης, προβλέπει έναν τεράστιο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τα ανατολικά σύνορα της Ρωσίας με την αμερικανική πολιτεία της Αλάσκα, διασχίζοντας ένα κομμάτι στη Βερίγγειο θάλασσα, που διαχωρίζει την Ασία από τη Βόρεια Αμερική.
       
      Σύμφωνα με το πρότζεκτ, που αποκαλύφθηκε σε μία συνάντηση της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, ο αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί κατά μήκος του υφιστάμενου υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου, μαζί με ένα νέο δίκτυο τρένων και αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
       
      Η απόσταση ανάμεσα στα δυτικά και ανατολικά σύνορα της Ρωσίας είναι περίπου 10.000 χιλιόμετρα. Δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για το πώς θα καλυφθεί το κενό ανάμεσα σε Σιβηρία και Αλάσκα (πλοίο, γέφυρα ή τούνελ), ενώ ο δρόμος πιθανότατα θα συνεχίζει στην Αλάσκα βόρεια από την πόλη Nome.
       
      Σύμφωνα με το CNN, η Nome είναι απομονωμένη και δεν συνδέεται με το κεντρικό οδικό σύστημα της πολιτείας, που σταματάει στο Fairbanks. Υποθέτοντας ότι ένας δρόμος κατασκευάζεται προς το Nome (η ιδέα έχει μελετηθεί από την πολιτεία) ένα δυνητικό οδικό ταξίδι από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη θα κάλυπτε 20.777 χιλιόμετρα.
       
      Το ρωσικό σχέδιο, αν πραγματοποιηθεί ποτέ, υπολογίζεται ότι θα κοστίσει «τρισεκατομμύρια δολάρια». Σύμφωνα με τον Γιακούνιν, ωστόσο, τα μεγάλα οικονομικά οφέλη μακροπρόθεσμα θα κάλυπταν την τεράστια αυτή δαπάνη. Ο Γιακούνιν, σύμφωνα με το CNN, θεωρείται φίλος του Πούτιν και σύμφωνα με κάποιες πηγές, πιθανός διάδοχός του στην προεδρία.
       
      Πηγή: www.lifo.gr - http://www.lifo.gr/now/world/63352
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΝ:
       
      Στις 21 Δεκεμβρίου 2017 έγινε από το ΥΠΕΝ η μερική κύρωση δασικών χαρτών στο 31,39% της έκτασης της, που αποτέλεσε τομή στη δασική πολιτική της χώρας. Εδώ και λίγες μέρες έχουν εκδοθεί και τα αντίστοιχα ΦΕΚ κύρωσης από το Εθνικό Τυπογραφείο, κάνοντας δυνατή την άμεση χρήση των δασικών χαρτών από τους πολίτες, χωρίς την αναμονή χρονοβόρων διαδικασιών χαρακτηρισμού εκτάσεων από τη Δασική Υπηρεσία.
       
      Από σήμερα τίθεται στη διάθεση των πολιτών, των φορέων, των υπηρεσιών και των επιχειρήσεων ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ για την άμεση ενημέρωσή τους, σχετικά με το περιεχόμενο των κυρωμένων δασικών χαρτών. Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε μέσω της Ελληνικό Κτηματολόγιο και της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ και θα περιλαμβάνει όλο το περιεχόμενο των κυρωμένων δασικών χαρτών, των οποίων η κύρωση στο 100% της χώρας θα ολοκληρωθεί το 2020.
       
      Η ιστοσελίδα είναι προσβάσιμη από σήμερα μέσω της διεύθυνσης
       
      http://gis.ktimanet.gr/wms/forestfinal/default.aspx
       
      Μέσω της ιστοσελίδας υπάρχει η δυνατότητα να «κατεβάζει» ο πολίτης, ο επαγγελματίας ή μια δημόσια υπηρεσία τα πολύγωνα του δασικού χάρτη για ενημέρωση και χρήση, ενώ η εφαρμογή θα εμπλουτίζεται σταδιακά και με περισσότερες λειτουργίες για ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων μερών.
       
      Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας αυτής ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, δήλωσε: «Σήμερα, για πρώτη φορά στην χώρα μας, οι πολίτες, οι φορείς, οι υπηρεσίες, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις, με το πάτημα ενός κουμπιού από τον υπολογιστή τους, στο σπίτι, στο γραφείο, ακόμα και στο κινητό, θα μπορούν να ενημερώνονται, να εκτυπώνουν και να χρησιμοποιούν το απόσπασμα με τον χαρακτήρα της έκτασης ενδιαφέροντος. Με την κύρωση των δασικών χαρτών απαλλάσσουμε τους πολίτες από την χρονοβόρα διαδικασία των πράξεων χαρακτηρισμού και με την παρούσα ιστοσελίδα σεβόμαστε το δικαίωμα του κάθε πολίτη για πλήρη και διαφανή ενημέρωση για το περιεχόμενο του χάρτη και το αν μια έκταση καλύπτεται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας ή όχι.
       
      Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε ακόμα περισσότερο τους αναγκαίους χρόνους για την εκτέλεση αναπτυξιακών για τη χώρα δραστηριοτήτων και για την έκδοση αδειών.
       
      Θέλω να ευχαριστήσω τις δημόσιες υπηρεσίες μας, το Ελληνικό Κτηματολόγιο και τη Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, που συνεργάστηκαν τους προηγούμενους δύο μήνες αγαστά για να φέρουν σε πέρας αυτή τη χρηστική για την κοινωνία ιστοσελίδα.
       
      Εμείς συνεχίζουμε να είμαστε σε διαρκή εργασία για την κατάρτιση, ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών στο υπόλοιπο μισό της χώρας ώστε, επιτέλους, μετά από σχεδόν 45 χρόνια, να απαλλαγεί η χώρα από το «σίριαλ» της δημιουργίας δασικών χαρτών και να μπορέσει να δουλέψει και η δασική υπηρεσία σε θέματα δασικής διαχείρισης, με σκοπό πάντα την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=209143
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πανικός προκλήθηκε στην καρδιά της Κωνσταντινούπολης από κατάρρευση πενταόροφου κτιρίου, σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων από την πλατεία Ταξίμ.
       
      Από την κατάρρευση προκλήθηκε μεγάλος θόρυβος και υψώθηκε σύννεφο σκόνης στην περιοχή.
       
      Όσοι περνούσαν από το σημείο έτρεχαν πανικόβλητοι για να σωθούν. Προηγουμένως οι καταστηματάρχες της περιοχής είχαν ακούσει "περίεργους ύποπτους ήχους" και είχαν συστήσει στους περαστικούς να μην προσεγγίζουν.
       
      Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματίες, αλλά προκλήθηκαν ζημιές στα γύρω κτίρια.
       
      Οι αρχές πραγματοποιούν ήδη έρευνες στα συντρίμμια για να εξιχνιάσουν τους λόγους της ανεξήγητης κατάρρευσης.
       

       
      Πηγή: http://www.antenna.gr/news/World/article/440800/panikos-stin-konstantinoypoli-apo-katarreysi-pentaorofoy-ktirioy-binteo-
       
      https://www.youtube.com/watch?v=6oF9lBYHspg
    19. Επικαιρότητα

      kan62

      To Υπουργείο Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων θέτει σε δημόσια διαβούλευση το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
       
      «Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών, δομές στρατηγικού σχεδιασμού δημόσιων υποδομών και λοιπές διατάξεις»
       
      Ο Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης καλεί όλους τους πολίτες και τους κοινωνικούς φορείς να συμμετέχουν από σήμερα στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του συστήματος παραγωγής δημοσίων και ιδωτικών τεχνικών έργων και υποδομών της χώρας και τη θεσμοθέτηση διαδικασιών κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας αυτών επί του σχεδίου νόμου, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι και την Δευτέρα 17-10-2016 .
       
      Πηγή: http://www.opengov.gr/yme/?p=3781
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συγκεκριμένα για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον Ν3843/2010 (ΦΕΚ Α΄62/28.4.2010) για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του συνολικού προστίμου το υπολειπόμενο ποσό καταβάλλεται εφάπαξ με χρήση κωδικού πληρωμής σε τράπεζα που αντιστοιχούσε στην υπαγωγή μεχρι 30 Ιουνίου 2019.
      Αυξάνεται το πρόστιμο για τους υπόγειους χώρους η αλλαγή χρήσης χώρων του υπογείου από βοηθητική σε κύρια, εφόσον πρόκειται για χώρο με χρήση κατοικία καθ’ υπέρβαση του συντελεστή δόμησης, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις υπογείου χώρου, από 5% σε 30%
      Επιπλέον χωρίς πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης  η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπόμενης έγκρισης, όταν αυτές αφορούν εργασίες που γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονόμηση κατ οίκον ΙΙ"  εφόσον εκδοθεί η συγκεκριμένη άδεια έως την 31η.1.2019
      ΕΔΩ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
    21. Επικαιρότητα

      ay8airetos

      Τακτοποίηση ημιυπαίθριων χώρων υποσχόταν 42χρονος ιδιοκτήτης τεχνικού γραφείου σε δεκάδες πελάτες του, από τους οποίους φέρεται ότι εισέπραξε πάνω από 50.000 ευρώ, χωρίς όμως να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Την υπόθεση αποκάλυψε το τμήμα Ασφάλειας Μενεμένης, ενώ σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του 42χρονου για απάτη και πλαστογραφία κατ' εξακολούθηση.
       
      Συνολικά 86 άτομα -κυρίως από τη δυτική Θεσσαλονίκη- που απευθύνθηκαν κατά το 2011 στο γραφείου του, επιθυμώντας να νομιμοποιήσουν ημιυπαίθριους χώρους, κατήγγειλαν ότι έπεσαν θύματα απάτης, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με τη δικογραφία, ανέρχεται σε 53.645 ευρώ.
       
      Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 42χρονος αρχικά προσκόμιζε στα ανυποψίαστα θύματα έγγραφα, εκδοθέντα δήθεν από Υπηρεσίες και Τμήματα Πολεοδομίας της Θεσσαλονίκης, τα οποία αφορούσαν τις σχετικές διαδικασίες διευθέτησης. Στη συνέχεια, ζητούσε διάφορα χρηματικά ποσά, που υποτίθεται ότι προορίζονταν για την κάλυψη του απαιτούμενου παράβολου, την πληρωμή δήθεν προστίμου και την αμοιβή του, κι αφού τα εισέπραττε γινόταν άφαντος.
       
      Σημειώνεται ότι ο ίδιος έχει απασχολήσει και κατά το παρελθόν τις διωκτικές Αρχές της Θεσσαλονίκης για παρόμοιες περιπτώσεις απάτης.
       
      Πηγή: imerisia.gr
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.