Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Παράταση ενός μήνα, έως την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019, δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη δεύτερη φάση υπαγωγής αυθαιρέτων με μείωση του ειδικού προστίμου κατά 10% στο πλαίσιο του νόμου 4495/2017.
      Η παράταση θα ενταχθεί σε σχετική νομοθετική ρύθμιση.
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Παγωμένες είναι αυτή τη στιγμή οι εκδόσεις οικοδομικών αδειών στις περισσότερες εκτός σχεδίου περιοχές της χώρας και αυτό παρά το γεγονός ότι από το 2023 δεν θα επιτρέπεται η δόμηση στα οικόπεδα αυτά.
      Σημειώνεται πως για τα οικόπεδα κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων (δηλαδή 750, 1.200 και 2.000 τ.μ.) δόθηκε μια μεταβατική διετία προκειμένου όσοι ιδιοκτήτες το επιθυμούν να προχωρήσουν στην έκδοση οικοδομικών αδειών. Και αυτό επειδή, όπως προαναφέρθηκε, η δόμηση σε αυτά τα οικόπεδα δεν θα επιτρέπεται με βάση τα όσα προβλέπονται από το νόμο 4759/2020.
      Αυτό συμβαίνει για τρεις λόγους:
      Ο πρώτος αφορά τον καθορισμό του οδικού δικτύου της χώρας, που μέχρι στιγμής έχει γίνει μόνο για λίγους δρόμους. Για να εκδοθεί άδεια δόμησης σε αυτά τα αγροτεμάχια θα πρέπει να έχουν πρόσωπο σε χαρακτηρισμένο δρόμο. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (848/2018) ακύρωσε όλες τις υπάρχουσες οικοδομικές αποφάσεις της Αυτοδιοίκησης για την αναγνώριση δημοτικών, αγροτικών και κοινοτικών οδών και απαγόρευσε να εκδοθούν νέες. Οι αποφάσεις αυτές αφορούν την πλειονότητα των οδών αυτών.
      Ο δεύτερος λόγος, είναι η καθυστέρηση κύρωσης των δασικών χαρτών και εξέτασης των αντιρρήσεων που έχουν υποβληθεί. Σύμφωνα με τα Νέα στις περιοχές που έχουν κυρωθεί μερικώς οι δασικοί χάρτες και είχαν αναρτηθεί πριν από τέσσερα χρόνια, η εξέταση των αντιρρήσεων «τρέχει με ρυθμούς χελώνας». Στις περιοχές αυτές, όπου η διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων κατά δασικών χαρτών είναι σε εξέλιξη, η πρόσφατη παράταση που δόθηκε έως την άνοιξη στην ουσία παγώνει κάθε δυνατότητα αδειοδότησης.
      Ο τρίτος λόγος είναι η υποστελέχωση ορισμένων πολεοδομιών, σε συνδυασμό με την πολυνομία αλλά και την πανδημία, που οδηγούν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών.
      Πλέον, με το νέο σκηνικό που έχει διαμορφωθεί, η ανώτατη επιτρεπόμενη δόμηση για κατοικία στις εκτός σχεδίου περιοχές (έως το τέλος του 2023) καθορίζεται από τα 86 έως τα 186 τ.μ., ενώ η έκδοση των οικοδομικών αδειών για τις περιοχές αυτές επιβαρύνεται με νέο τέλος 250-5.000 ευρώ.
      Τι θα γίνει με όσους δεν βγάλουν οικοδομική άδεια εντός της μεταβατικής περιόδου των δύο χρόνων; Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, αυτοί θα μπορούν να χτίσουν βάσει των όσων θα ορίσουν τα τοπικά ή ειδικά πολεοδομικά σχέδια που θα εκπονηθούν.
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ετεροχρονισμένο «χαράτσι» θα κληθούν να πληρώσουν περίπου 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων που δήλωσαν την ακίνητη περιουσία τους στα προγράμματα κατάρτισης του Κτηματολογίου (1997-1999) και δεν έχουν πληρώσει το πάγιο τέλος κτηματογράφησης.
       
      Πρόκειται για ποσό 35 και 20 ευρώ για κάθε δικαίωμα σε κύριους και βοηθητικούς χώρους αντίστοιχα για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους τότε δεν υποχρεούνταν στην καταβολή του τέλους όπως ισχύει για μετέπειτα προγράμματα.
       
      Σύμφωνα με την Εταιρεία Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων (ΕΚΧΑ) ΑΕ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανακοινωθούν ηλεκτρονικά, στους εν λόγω ιδιοκτήτες, τα «ραβασάκια» για την πληρωμή των τελών κτηματογράφησης 35 και 20 ευρώ ανά ιδιοκτησία που δήλωσαν στο πρώτο πρόγραμμα.
       
      Οι ιδιοκτήτες, θα μπορούν να παραλάβουν τα ειδοποιητήρια από την ιστοσελίδα του ΕΚΧΑ με τους κωδικούς του Taxisnet που διαθέτουν για τον προσωπικό τους λογαριασμό στην εφορία για να πληρώσουν το τέλος κτηματογράφησης στις τράπεζες που συνεργάζονται με την ΕΚΧΑ.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/104716,eterochronismeno-charatsi-meso-ktimatologiou-gia-25-ekat-idioktit.html
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τρίμηνη παράταση για την τακτοποίηση όλων των αυθαίρετων κατασκευών, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 δίνεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με σχετική τροπολογία, που καταθέτει στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στο σχέδιο νόμου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Η προηγούμενη προθεσμία ήταν η 30η Ιουνίου.
      Τελευταία προθεσμία για τα κτίρια με μεγάλες αυθαιρεσίες
      Η 30η Σεπτεμβρίου είναι και η τελευταία προθεσμία για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων της κατηγορίας 5 (κτίρια με πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες). Να σημειωθεί ότι οι πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες αφορούν σε υπέρβαση τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ΄ύψος πάνω από 20%.
      Για τα υπόλοιπα αυθαίρετα –κατηγορίας 1 έως 4- ισχύει κανονικά η διαδικασία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και οι ιδιοκτήτες τους θα μπορούν να τα τακτοποιούν και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου, με καταληκτική ημερομηνία την 31η Μαρτίου 2026, καταβάλλοντας προσαυξημένα ποσά τακτοποίησης κατά 20% για το πρώτο έτος καθυστέρησης και επιπλέον 5% για κάθε έναν χρόνο καθυστέρησης.
      Με την ίδια τροπολογία, λόγω δυσχερειών στην άσκηση της οικοδομικής δραστηριότητας από την πανδημία παρατείνεται και η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των αναθεωρήσεών τους μέχρι το τέλος του 2022.
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη, η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θεσμοθετείται και επίσημα το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το κέντρο της Αθήνας.
       
      «Μέσω του ΣΟΑΠ, αντιμετωπίζουμε ολιστικά τα προβλήματα και προωθούμε σειρά δράσεων βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων. Η πόλη αποκτά πλέον την οικονομική αναζωογόνηση και αίγλη που δικαιούται και οι πολίτες της την ποιότητα ζωής που τους αξίζει» σημειώνει με γραπτή δήλωσή του, ο υπουργός ΠΕΚΑ.
       
      Ειδικότερα, το Σχέδιο περιλαμβάνει ένα σύνθετο πρόγραμμα δράσεων με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων, την ανατροπή της υποβάθμισης και την ανάδειξη του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας και δεσμεύει τις υπηρεσίες ως προς τις απαραίτητες ενέργειες υλοποίησής του.
       

       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, το Σχέδιο προσεγγίζει ολοκληρωμένα την ανάπτυξη της πόλης και προβλέπει, πέραν των πολεοδομικών παρεμβάσεων, δράσεις οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Υλοποιείται για πρώτη φορά και οι παρεμβάσεις θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και θα έχουν ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2021.
       
      Μάλιστα, οι παρεμβάσεις αναμένεται να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση όχι μόνο στην πόλη της Αθήνας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, «η έγκριση του ΣΟΑΠ, καταδεικνύει την πολιτική μας βούληση να υλοποιήσουμε μια στρατηγική Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης κατά την Προγραμματική Περίοδο 2014- 2020». Ο ίδιος τονίζει ότι «μόνο με τέτοιες δράσεις μπορούμε να κατακτήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον».
       
      Σημειώνεται τέλος, από το ΥΠΕΚΑ, ότι για την ολοκλήρωση του Σχεδίου προηγήθηκε διαβούλευση και πολύμηνη συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων, με τον συντονισμό του ΥΠΕΚΑ, καθώς και ότι το σχέδιο έχει γίνει αποδεκτό από τον δήμο Αθηναίων, καθώς και από την περιφέρεια Αττικής.
       
      Διαβάστε την ΚΥΑ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=aZOJ787fnGs%3d&tabid=785&language=el-GR
       
      Δείτε το Ενημερωτικό Σημείωμα του ΣΟΑΠ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=XXm%2bxu545D4%3d&tabid=785&language=el-GR
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ποινικές ευθύνες για τις εργασίες διαμόρφωσης και ανακαίνισης των δύο διατηρητέων κτιρίων, όπου λειτουργεί το νέο υποκατάστημα της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ (Hennes & Mauritz AB), στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ζήτησε να διερευνηθούν ο εισαγγελέας.
       
      Με παραγγελία του προς τον Πταισματοδίκη, ο εισαγγελέας διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αργύρης Δημόπουλος, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας. Αφορμή στάθηκε καταγγελία για σωρεία οικοδομικών και πολεοδομικών παραβάσεων κατά τις εργασίες που έγιναν στο Μέγαρο Βικτωρία και στη Στοά Πελοσώφ (πιο γνωστή ως Παλιό Ταχυδρομείο), που εκμεταλλεύεται η σουηδική αλυσίδα, επί της οδού Τσιμισκή, στη γωνία με την οδό Κομνηνών.
       
      Σύμφωνα με την καταγγελία, οι εκδοθείσες άδειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες (δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) δεν είναι σύννομες, ενώ αναφέρονται κίνδυνοι στατικής επάρκειας του νέου καταστήματος.
       
      Ο αντεισαγγελέας Εφετών ζήτησε, στο πλαίσιο της έρευνας που διέταξε, να γίνει πραγματογνωμοσύνη και να ελεγχθούν οι μελέτες των αδειών. Τα αδικήματα που διερευνώνται είναι αυτά της υπηρεσιακής απιστίας, της δωροδοκίας, της παράβασης καθήκοντος και παραβάσεις της οικοδομικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4/
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε εφαρμογή τίθεται η διερεύνηση του τύμβου Καστά της Αμφίπολης, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας.
       
      Ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας, επιβεβαίωσε ότι την Τετάρτη έγιναν οι πρώτες δοκιμές από το Τμήμα Τοπογράφων-Μηχανικών του Πολυτεχνείου της Θεσσαλονίκης.
       
      Στόχος της ερευνητικής προσπάθειας είναι «η τρισδιάστατη απεικόνιση του τύμβου», ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν και άλλοι τάφοι στο εσωτερικό του.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», το νέο επιστημονικό πρόγραμμα καλείται να διερευνήσει αν οι προσδοκίες για ύπαρξη και άλλων τάφων στο εσωτερικό του λόφου είναι βάσιμες και σε ένα δεύτερο επίπεδο, αν ο Λέων της Αμφίπολης έχει τελικά σχέση με τον ήδη ανακαλυφθέντα τάφο ή με άλλον.
       
      «Το ενδιαφέρον τώρα είναι η συνεργασία μας με το εργαστήριο Φωτογραμμετρίας και Τηλεπισκόπησης του Τμήματος Τοπογράφων-Μηχανικών του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης. Θα μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε την τρισδιάσταση αποτύπωση του τύμβου. Το πρόγραμμα του Πολυτεχνείου θα αρχίσει να εφαρμόζεται. Χθες (σ.σ. την Τετάρτη) έγιναν οι πρώτες δοκιμές στην περιοχή», σημείωσε ο κ. Τασούλας.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/752055/irthe-i-ora-ton-topografon-stin-amfipoli/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συμβόλαια μεταβίβασης 17.000 ακινήτων που είχαν ψευδείς βεβαιώσεις μηχανικών περί μη ύπαρξης αυθαιρεσιών έχει φέρει μέχρι στιγμής στο φως η «ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου».
      Όπως αναφέρει η Καθημερινή σε σχετικό ρεπορτάζ, πρόκειται για ακίνητα που αποκτήθηκαν από το 2011 και μετά και οι σημερινοί ιδιοκτήτες τους επιχείρησαν να τα πουλήσουν. Ωστόσο, όταν «ανέβηκαν» τα δικαιολογητικά στην ειδική πλατφόρμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, οι μηχανικοί εντόπισαν τις μη νόμιμες βεβαιώσεις που είχαν χορηγήσει στο παρελθόν κάποιοι συνάδελφοί τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Συμβολαιογράφων Ελλάδος, Γεώργιο Ρούσκα, με τις βεβαιώσεις αυτές «εξαφανίστηκαν» σοβαρές αυθαιρεσίες, όπως αλλαγή χρήσης ή υπερβάσεις ύψους και κάλυψης.
      Η αποκάλυψη έγινε στο πλαίσιο ομιλίας του κ. Ρούσκα στο συνέδριο ακινήτων Premium Real Estate Forum, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο ΜEC Παιανίας, στο περιθώριο της έκθεσης Premium Real Estate Expo. «Αντιμετωπίζουμε ένα σοβαρό ζήτημα σήμερα, καθώς από το 2011 μέχρι τώρα έχουμε εντοπίσει 17.000 συμβόλαια μεταβίβασης στα οποία χρησιμοποιήθηκαν μη νόμιμες βεβαιώσεις μηχανικών», ανέφερε ο κ. Ρούσκας. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ακίνητα αυτά που βρίσκονται σήμερα προς πώληση δεν μπορούν να μεταβιβαστούν, καθώς οι αυθαιρεσίες των περισσοτέρων είναι σοβαρού χαρακτήρα, καθιστώντας το αρχικό συμβόλαιο που έγινε στο παρελθόν άκυρο. «Μιλάμε για σοβαρές αυθαιρεσίες, όπως αλλαγή χρήσης (π.χ. δηλωμένο αποθήκη, ενώ είναι λειτουργικός χώρος της κατοικίας) ή υπερβάσεις ύψους και κάλυψης. Ως εκ τούτου, τα συμβόλαια που έγιναν για την αρχική πώλησή τους είναι άκυρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ολοκληρωθούν σήμερα οι εκ νέου μεταβιβάσεις των ακινήτων αυτών», τονίζει ο κ. Ρούσκας.
      Στην πράξη, το πρόβλημα αφορά όσους απέκτησαν τα ακίνητα αυτά από το 2011 και μετά και σήμερα επιχειρούν να τα μεταπωλήσουν, ανακαλύπτοντας τις αυθαιρεσίες με τις οποίες τα αγόρασαν. Το κατά πόσον αυτό ήταν εν γνώσει τους ή όχι, ελέγχεται πάντως. Για παράδειγμα, μια υπέρβαση ύψους ή κάλυψης του οικοπέδου δεν είναι πάντα εύκολο να διαπιστωθεί. Αντιθέτως, το αν ένας δηλωμένος χώρος αποθήκης ή υπόγειο είναι στην πραγματικότητα μέρος του σπιτιού, προφανώς και περιγράφεται στο συμβόλαιο, είναι δηλαδή γνωστό και στον ιδιοκτήτη. Σε κάθε περίπτωση, οι άνθρωποι αυτοί καλούνται να «θεραπεύσουν» μια σοβαρή παρανομία, προκειμένου να μπορέσουν να κεφαλαιοποιήσουν την περιουσία τους.
      Το πρόβλημα έγινε αντιληπτό στο πλαίσιο της έκδοσης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου. Πρόκειται για τη νέα απαίτηση που συνοδεύει από τον Απρίλιο του 2022 κάθε αγοραπωλησία ακινήτου.
      Αποτελεί έναν ηλεκτρονικό «φάκελο» στον οποίο περιλαμβάνονται η οικοδομική άδεια, οι κατόψεις του ακινήτου, ο πίνακας των χιλιοστών των διαμερισμάτων μιας οικοδομής, τυχόν τακτοποιήσεις αυθαιρεσιών και όλα τα υπόλοιπα έγγραφα και βεβαιώσεις που είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής, όπως π.χ. η βεβαίωση πληρωμής ΕΝΦΙΑ και ΤΑΠ (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας), η βεβαίωση κτηματογράφησης και άλλα. Η ταυτότητα του ακινήτου «ανεβαίνει» σε ειδική πλατφόρμα του ΤΕΕ και στη συνέχεια εκδίδεται, ώστε να ολοκληρωθεί το συμβόλαιο αγοραπωλησίας. Ετσι, στο πλαίσιο των σχετικών ελέγχων των μηχανικών αποκαλύφθηκαν οι μη νόμιμες βεβαιώσεις που είχαν χορηγήσει συνάδελφοί τους στο παρελθόν, ώστε να προχωρήσουν οι σχετικές αγοραπωλησίες.
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το κόστος αποκατάστασης στις λιμενικές εγκαταστάσεις Ληξουρίου, οι οποίες σχεδόν κατέρρευσαν στο δεύτερο σεισμό καθιστώντας το λιμάνι ακατάλληλο προς χρήση, είναι περίπου 20 εκατ. ευρώ.
       
      Εχει ο σεισμός προτιμήσεις στα δημόσια έργα; Ιδού η απορία που γεννάται στις καταστροφές στην Κεφαλονιά. Περπατάω στο πεζοδρόμιο στο λιμάνι Ληξουρίου. «Βλέπεις; Δεν έχει πάθει τίποτα» λέει ο μηχανικός Κώστας Λυκούδης. Εργολάβος δημοσίων έργων ο ίδιος, έχει βάλει την υπογραφή του στο συγκεκριμένο πεζοδρόμιο. «Γιατί σ' αυτό το τμήμα έχει προβλήματα;» τον ρωτάω αντικρίζοντας ξαφνικά βαθιές ρωγμές και τα αποσπασμένα κομμάτια. «Αλλος εργολάβος. Μέχρι εδώ ήμουν εγώ».
       
      Σύμφωνα με τον κ. Λυκούδη, ο οποίος ανέλαβε να συντηρήσει κάποια δημόσια κτήρια του Ληξουρίου - τα τμήματα που συντήρησε παρέμειναν στη θέση τους - «αν είχε γίνει σωστή συντήρηση σε όλα δεν θα είχαμε αυτές τις ζημιές». Ο ίδιος διατυπώνει το ερώτημα που προκύπτει έπειτα από αυτοψία σε δημόσια αλλά και ιδιωτικά κτήρια στην περιφέρεια της Παλικής: «Επισκευάζουμε ή κατεδαφίζουμε;». Αυτό αναρωτιέται κάποιος μπροστά από το διώροφο Λύκειο του Ληξουριού, με τις 5-6 αίθουσες, το οποίο έχει υποστεί ανυπολόγιστη ζημιά. «Η συντήρηση κοστίζει πολλά εκατομμύρια» εκτιμά ο κ. Λυκούδης. «Κατά τη γνώμη μου, το καλύτερο θα ήταν να έρθουν για μελέτη οι πολιτικοί μηχανικοί του Πολυτεχνείου. Οχι ιδιώτες».
       
      Από το 1953 και μετά, το Ληξούρι έτυχε ραγδαίας ανάπτυξης. Ενα μικρό και όμορφο χωριό που βουίζει σαν μελίσσι τους καλοκαιρινούς μήνες, απέκτησε μέσα σε λίγες δεκαετίες κλειστό και ανοιχτό Γυμναστήριο, ΤΕΙ, θέατρο, εργατικές κατοικίες, λιμεναρχείο και μια πλατεία τεσσάρων στρεμμάτων. Οι παλαιοί πολιτικοί μηχανικοί θυμούνται ότι εδώ «έπεσαν δισεκατομμύρια» από το 1980 και μετά. Οποιον και να ρωτήσεις για τις ρωγμές στο λιμάνι θα σου πει ότι «περπατάς πάνω στα μπάζα».
       
      Κάποιος πιο υποψιασμένος ξέρει ότι «κάτω από τη γη οι εργολάβοι τα μοιράζονταν με τους μηχανικούς. Γιατί εκεί δεν φαίνονταν οι κακοτεχνίες. Ηταν οι αφανείς εργασίες». Το κόστος αποκατάστασης στις λιμενικές εγκαταστάσεις Ληξουρίου, οι οποίες σχεδόν κατέρρευσαν στο δεύτερο σεισμό καθιστώντας το λιμάνι ακατάλληλο προς χρήση, είναι περίπου 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση πρώτης καταγραφής ζημιών σε έργα υποδομής.
       
      Οι δύο σεισμοί των τελευταίων 15 ημερών έχουν προκαλέσει βλάβες εκατομμυρίων ευρώ στα δημόσια έργα υποδομής. Πάνω από 30 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Κεφαλονιάς, το οποίο κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960. Εμφανείς είναι οι οριζόντιες ρωγμές και οι καθιζήσεις που έχει υποστεί το λιμάνι στο Αργοστόλι, για την επισκευή του οποίου απαιτούνται τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ. Περίπου 500.000 ευρώ θα κοστίσει η αποκατάσταση του Αεροδρομίου της Κεφαλονιάς. Αν και ο διάδρομος προσγείωσης δεν έχει υποστεί βλάβες, το κτήριο του αεροσταθμού και ο πύργος ελέγχου είναι προσωρινά ακατάλληλα, γι' αυτό και η κίνηση των επιβατών γίνεται σε υπαίθριο χώρο.
       

       
       
      «Το κόστος αποκατάστασης της οδοποιίας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Για παράδειγμα, στον Μύρτο μπορεί να ανοίξει δρόμος από την εσωτερική πλευρά, αντί να βάλεις πασάλους και τσιμέντο στην εξωτερική πλευρά, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα δαπανηρό. Αν βέβαια πάνω σου είναι το βουνό, δεν μπορείς να κόψεις εσωτερικά. Στα σημεία που βοηθάει η τοπογραφία είναι γρήγορο και εύκολο να γίνει η αποκατάσταση» αναφέρει ο Γιώργος Αθανασόπουλος, καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στην Πάτρα. Η ομάδα του εργαστηρίου Γεωτεχνικής Μηχανικής πραγματοποιεί σε συνεργασία με την αμερικανική ομάδα GEER (Geotechnical Extreme Event Reconnaissance) αυτοψία και αναγνώριση σε λιμάνια και επαρχιακές οδούς του νησιού.
       
      «Τα σοβαρότερα πλήγματα στο Αργοστόλι τα έχουν υποστεί τα κτήρια του Αρχαιολογικού Μουσείου και το Θέατρο, του οποίου έχει πέσει η στέγη» τονίζει ο πολιτικός μηχανικός Σταύρος Τραυλός, πρόεδρος των μηχανικών Κεφαλονιάς και Ιθάκης, ο οποίος χθες το πρωί σχεδίαζε πού θα μπουν τα λυόμενα τα οποία θα φιλοξενήσουν τα σχολεία. «Το ένα στο Νάπιερ και το άλλο στο Ξενία» αναφέρει ο ίδιος.
       
      Την ίδια στιγμή στο Ληξούρι οι κάτοικοι «καταγγέλλουν έγκλημα στις εργατικές κατοικίες». Εχουν φτιάξει μια ομάδα για να διεκδικήσουν «όσα έχουμε πληρώσει και μας ανήκουν σε περίπτωση που δεν μας αποδοθούν» λένε. Απορίας άξιο πώς οι μικρές εργατικές μεζονέτες και τα διαμερίσματα έγιναν ερείπια μετά και το δεύτερο σεισμό, ενώ τα σπίτια ιδιωτών που βρίσκονται ανάμεσά τους, στην ίδια γειτονιά, «χαιρέτισαν το σεισμό, μα δεν τόνε παντρευτήκανε», όπως γλαφυρά περιγράφουν οι κάτοικοι.
       
      «Αυτοί ήταν επίγειοι τάφοι. Είναι θαύμα που ζούμε όλοι. Εδώ θυμάμαι - γιατί εγώ τα έχτιζα- έριχνες μια κλοτσιά και έπεφταν μετά το σεισμό του 1983». Ο Διονύσης Γρηγορόπουλος περπατάει στα συντρίμμια του σπιτιού του. Δούλευε τότε περιστασιακά ως οικοδόμος για τον εργολάβο που έχτισε τις εργατικές κατοικίες στην Αμμούσα, πάνω από τον περιφερειακό του Ληξουρίου. «Δεν τα έχτισε μόνο! Ανέλαβε και να τα συντηρήσει μετά το σεισμό! Πήρε τα χρήματα και άφησε τις κακοτεχνίες».
       
      Τρομαγμένα πρόσωπα, μπαινοβγαίνουν βιαστικά. Ενας μικρός μετασεισμός ρίχνει ένα κομμάτι από τη σκεπή. Φωνές. Προσπαθούν να περισώσουν ό,τι απέμεινε. «Από άμμο ήταν φτιαγμένα» λέει η Μαρία Λόντου. Απογυμνωμένη από υλικά, η «κολόνα» του σπιτιού της δεν είναι παρά ένα λεπτό σίδερο.
       
      «Συμφέρει η επισκευή ή να πετάξω τον πάνω όροφο για να ζήσω στον κάτω;» αναρωτιούνται την ίδια στιγμή οι σεισμόπληκτοι στο Ληξούρι. «Το δικό μου δεν είχε πολλές ζημιές. Από πάνω όμως του γιου μου έχει γύρει στα δεξιά» λέει ο κ. Μάκης Πετράτος, κάτοικος της περιοχής. Μέρα με τη μέρα η περιοχή μετατρέπεται σε εργοτάξιο. Ο κ. Λυκούδης εκτιμά ότι το τσιμέντο «δεν θα έχει πια την κίνηση που είχε. Δεν θα το προτιμούν.
       
      Θα στραφούν στην κοιλοδοκό (σ.σ. μια σιδερένια κολόνα με επένδυση γυψοσανίδας). «Τώρα ποιος θα χτίσει τριώροφο στο Ληξούρι;» συνεχίζει ο ίδιος. «Μετά από αυτό που πάθαμε, πιθανό είναι να αλλάξει κάπως η όψη της πόλης. Τα σπίτια θα γίνουν χαμηλά. Ο άλλος μ' αυτά που είδε και έζησε δεν θα σηκώνει πια και δεύτερο και τρίτο όροφο!».
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=10/02/2014&id=414563
    10. Επικαιρότητα

      ay8airetos

      Μόλις ανακοινώθηκε το νέο κυβερνητικό σχήμα και η νέα σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου.
      Σύμφωνα με την επίσημη πλεον ανακοίνωση, τη θέση του κ. Κωστή Χατζηδάκη ο οποίος μετακινείται στο Υπουργείο Εργασίας, καταλμβάνει ο κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας.
      Τη θέση του Υφυπουργού, αρμοδίου για θέματα προστασίας περιβάλλοντος καταλαμβάνει ο κ. Γιώργος Αμυράς, ενώ ο κ. Νικόλαος Ταγαράς παραμένει στη θέση του ως Υφυπουργός, αναλαμβάνοντας όμως το χαρτοφυλάκιο της χωροταξίας και του αστικού περιβάλλοντος.
      Ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Σκρέκας (από την προσωπική του ιστοσελίδα)
      Ο Κώστας Σκρέκας κατάγεται από τη Μεγάρχη Τρικάλων. Είναι παντρεμένος με την Ειρήνη Καραγκούνη και είναι πατέρας δύο παιδιών, της Αλεξάνδρας και της Σοφίας.
      Αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τη διετία 1997-1999 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Αξιωματικός του Μηχανικού με διάκριση. Το 2000 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διαχείριση Έργων (MSc in Construction Management, στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών) στο Πανεπιστήμιο του Birmingham της Αγγλίας.
      ---
      Ο κύβος ερρίφθη για τον ανασχηματισμό ο οποίος ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Όπως αναμενόταν αμετακίνητος στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής. Mετά τη νέα εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο κ.Καραμανλής καλείται να συνεχίσει το μεταρρυθμιστικό και εκσυγχρονιστικό του έργο. Στην ίδια θέση παρέμεινε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
      Μέσα στο 2020 χρειάστηκε να πολεμήσει σε πολλά διαφορετικά μέτωπα και αν μη τι άλλο κράτησε τις υποδομές ζωντανές, με τα εργοτάξια να λειτουργούν εν μέσω γενικού lockdown.
      Στα μεγάλα έργα μέσα στο 2020, παρέδωσε την επέκταση του Μετρό μέχρι τη Νίκαια, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο ενώ έβαλε μπρος το έργο στο Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη.
      Παράλληλα ολοκλήρωσε τις μεγάλες αλλαγές για τον νόμο 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις και ξεκίνησε διαγωνισμούς για νέα έργα όπως το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική ενώ ωρίμασε το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ για να προχωρήσει ο διαγωνισμός φέτος.
      Η σημαντικότερη όμως επιτυχία του ήταν το λύσιμο του γόρδιου δεσμού που είχε δημιουργηθεί στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών για τη χώρα. Σε αυτόν, ξεμπλόκαρε τη διαδικασία που είχε πέσει σε μία αέναη δικαστική διαμάχη ανάμεσα στους υποψήφιους αναδόχους και πλέον είναι θέμα μηνών η υπογραφή και η εκκίνηση του έργου που θα μεταμορφώσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
      Περισσότερα: https://ypodomes.com/ametakinitos-o-kostas-karamanlis-sto-ypoyrgeio-ypodomon-kai-metaforon/
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή των Εκλογών του ΤΕΕ της 20ης Νοεμβρίου εξέδωσε χθες το πρωί το πρακτικό εκδίκασης των ενστάσεων κατά των αποτελεσμάτων εκλογής και κατάταξης των υποψηφίων.
       
      Αμέσως μετά εξέδωσε την πράξη ανακήρυξης αυτών που εκλέχθηκαν ως τακτικά και αναπληρωματικά αιρετά μέλη των οργάνων του ΤΕΕ στις εκλογές της 20ης Νοεμβρίου 2016.
       
      Οι πράξεις της κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής που περιέχουν τα τελικά αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στην ειδική ιστοσελίδα ανακοινώσεων των εκλογών του ΤΕΕ: http://web.tee.gr/ekloges-tee-2016/
       
      Διαβάστε ποιοι εκλέγονται στην Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, στις Επιστημονικές Επιτροπές, στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αθήνας, στις Αντιπροσωπείες και στα Πειθαρχικά Συμβούλια των Περιφερειακών Τμημάτων στην πράξη ανακήρυξης.
       
      Δείτε τα αποτελέσματα εδώ: http://web.tee.gr/wp-content/uploads/praksi-anakyriksis-2016.pdf
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/anakinothikan-ta-episima-telika-apotelesmata-ton-eklogon-tou-tee-pii-eklegonte/
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Μουσείο της Ακρόπολης συναντάμε στην ένατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με τα καλύτερα Μουσεία για το 2016, σύμφωνα με τη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα ο διαδικτυακός ταξιδιωτικός οδηγός Tripadvisor.
       
      Στην κατηγορία των Μουσείων της Ευρώπης, σύμφωνα με τα Travellers Choice Awards του TripAdvisor, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης αποτελεί το πέμπτο καλύτερο, ενώ από τις προτιμήσεις των χρηστών της πλατφόρμας αναδείχθηκαν και τα δέκα καλύτερα Μουσεία στην Ελλάδα.
       

       
       
      1. Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη
      2. Ινστιτούτο Τέχνης Σικάγου, Σικάγο, Ιλινόις
      3. Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ και Χειμερινό Ανάκτορο, Αγία Πετρούπολη, Ρωσία
      4. Musée d'Orsay, Παρίσι, Γαλλία
      5. Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας, Μεξικό
      6. Μνημείο 11ης Σεπτεμβρίου, Νέα Υόρκη
      7. Μουσείο Πράντο, Μαδρίτη, Ισπανία
      8. Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
      9. Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα
      10. Μουσείο Βάσα, Στοκχόλμη, Σουηδία
       

       
       
      Ευρωπαϊκή κατάταξη 2016
       
      1. Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ και Χειμερινό Ανάκτορο, Αγία Πετρούπολη, Ρωσία
      2. Musée d'Orsay, Παρίσι, Γαλλία
      3. Μουσείο Πράντο, Μαδρίτη, Ισπανία
      4. Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
      5. Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα
      6. Μουσείο Βάσα, Στοκχόλμη, Σουηδία
      7. Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
      8. Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι, Γαλλία
      9. Εθνικό Μουσείο, Άμστερνταμ, Ολλανδία
      10. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ, Ολλανδία
       

       
      Ελλάδα
       
      1. Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα
      2. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
      3. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα
      4. Μουσείο Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου, Χανιά
      5. Μουσείο Βασιλικών Τάφων της Βεργίνας
      6. Μουσείο Ελιάς Κυκλάδων, Άνδρος
      7. Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
      8. Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
      9. Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
      10. Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα.
    13. Επικαιρότητα

      Γιάννης

      Διεθνή διάκριση απέσπασε ο αρχιτέκτονας Μηνάς Κοσμίδης, σε διαγωνισμό του αμερικανικού περιοδικού «Interior Design», ανάμεσα σε εκατοντάδες διαγωνιζόμενους απ' όλο τον κόσμο. Κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία εσωτερικών χώρων εστιατορίων Casual Dining 2012.
       
      Το βραβείο παρέλαβε σε ειδική τελετή στη Νέα Υόρκη και αφορούσε την αρχιτεκτονική δουλειά και τη διακόσμησή του για το εστιατόριο «Φάρμα Κρεάτων» στην Κομοτηνή. Πρόκειται για σχέδιο που αναδεικνύει μοντέρνα στοιχεία, ενσωματώνοντας εικόνες των ελληνικών παραδοσιακών κρεοπωλείων της δεκαετίας του '50.
       
      «Το βραβείο αυτό αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και αναγνώριση όχι μόνο για τη δουλειά μου, αλλά για την πατρίδα μας, που βιώνει δύσκολες στιγμές» δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο κ. Κοσμίδης, αρχιτέκτων μηχανικός, απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με περαιτέρω σπουδές στο Παρίσι. Το πρώτο του γραφείο άνοιξε το 1994 στην Κομοτηνή, απ' όπου κατάγεται και το δεύτερο στη Θεσσαλονίκη.
       
      Μετά τη Νέα Υόρκη, ο κ. Κοσμίδης θα μεταβεί στην Κίνα, όπου επίσης θα τιμηθεί σε ένα ανάλογο διεθνή διαγωνισμό. «Κάθε σχέδιο και έργο αποτελεί κατάθεση ψυχής, σύμφωνα με την αισθητική του κάθε δημιουργού» επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κοσμίδης.
       

       

       
      Δείτε περισσότερες φωτογραφίες εδώ: http://www.facebook....763818478 και μια παρουσίαση από το yatzer.com εδώ: http://www.yatzer.co...-Minas-Kosmidis
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr...&pubid=63747882
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η αρχιτεκτονική, στραμμένη προς την κοινωνία ήταν ο βασικός άξονας της φετινής Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας. Στο πιο σημαντικό αρχιτεκτονικό γεγονός, η συζήτηση αφορά τη χειρονομία της επιστήμης και των εφαρμογών της προκειμένου να δημιουργηθούν νέα σχήματα και σχέσεις ανάμεσα σε ένα κάτοικο, μια πόλη, μια χώρα και το κέλυφος, που δεν είναι πια μόνο αυτό.
       
      Ο φετινός επίτροπος Αλεχάνδρο Αραβένα με το Reporting from the front/ Μεταδίδοντας από το μέτωπο, έδωσε το «σήμα» στα φετινά περίπτερα που ασχολήθηκαν ως επί το πλείστον με το ρόλο κυρίως της αρχιτεκτονικής και λιγότερο με τα έργα της. Άλλωστε ο Αραβένα σε κάθε αναφορά του δεν παραλείπει να τονίζει το ρόλο της κοινωνικής κατοικίας, κάτι που επηρεάζει τους αρχιτέκτονες σε όλο τον κόσμο, καθώς τους οδηγεί να αναζητήσουν λύσει και προοπτικές μιας καλύτερης ποιότητας ζωής.
       

       
      Καθόλου παράξενο που τον χρυσό Λέοντα κέρδισε το ισπανικό περίπτερο, με ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλες τις χώρες που έχουν βρεθεί σε οικονομική κρίση. Και τη δική μας ανάμεσα σε αυτές. Πρόκειται για τα ημιτελή κτίρια. Τα άδεια τσιμεντένια κελύφη, ημιτελείς κατασκευές που τις πρόλαβε η κρίση και πολλές φορές δεσπόζουν στον αρχιτεκτονικό ορίζοντα.
       

       
      Η Ιβηρική χερσόνησος είναι γεμάτη από αυτά. Στις πόλεις και στην εξοχή. Οι κατασκευές έχουν μείνει έτσι για χρόνια, διαβρώνονται από τον ήλιο, τον αέρα και το νερό και έχουν ελάχιστες προοπτικές να ολοκληρωθούν. Είναι η απόλυτη συνάρτηση της αρχιτεκτονικής με την κοινωνία και την οικονομία. Τα ίχνη της οικονομικής ένδειας αντικατοπτρίζονται στα απομεινάρια της αρχιτεκτονικής. Οι χώρες που βρίσκονται σε κρίση έχουν ένα μεγάλο κτιριακό απόθεμα, ορατό και διαθέσιμο.
       

       
      Η εθνική αντιπροσωπεία του ισπανικού περιπτέρου έστησε μια κατασκευή πάνω στην οποία τοποθέτησαν φωτογραφίες της εγκατάλειψης, μια υπενθύμισή της, αλλά και ένα σήμα, ώστε να αναζητηθεί ένας τρόπος για την αξιοποίησή τους. Το έργο τους εντυπωσιακό και μελαγχολικό, εκπέμπει ένα σήμα σε όλες τις χώρες για την αξιοποίηση, τη διαχείριση μέσω μιας νέας οικονομίας, των υπολειμμάτων της ευμάρειας ή των πρώτων υλικών της έξυπνης αρχιτεκτονικής του μέλλοντος. Τίτλος του: Unfinished/Ημιτελές.
       

       
      Στις απονομές των βραβείων στη Βενετία, οι αξιοσημείωτες συμμετοχές και αυτές που βραβεύτηκαν είχαν να κάνουν κυρίως με τη χρήση των απλών υλικών ή την αναζήτηση λύσεων για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Το γραφείο από την Παραγουάη Gabinete de Arcquitectura αξιοποιούσε την εφευρετικότητα που συνέδεε την αρχιτεκτονική με ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό σε κοινότητες με προβλήματα λειτουργίας ενώ ο Κουνλέ Αντεγιεμί κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα για το έργο του «Πλωτό Σχολείο στο Μακόκο». Πρόκειται για μια πλωτή κοινότητα στις όχθες της λίμνης Λάγκος τη Νιγηρία και οι αρχιτέκτονες δούλεψαν το πρότζεκτ με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών.
       

       
      Η ξύλινη κατασκευή στεγάζει σχολεία και παιδότοπους και επιπλέει επάνω σε μπιτόνια που και αυτά με τη σειρά τους έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μοιάζει χρήσιμο ακόμα και για τη Βενετία που επιπλέει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα της ανόδου της στάθμης του νερού. Ο βραζιλιάνος αρχιτεκτόνας Πάουλο Μέντες ντα Ρόκα, απέσπασσε το φετινό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου του.
       

       
      Το συμπέρασμα είναι ότι στον κόσμο των μεγάλων κατασκευών, των σταρς αρχιτεκτόνων, του συναγωνισμού για τα πιο ψηλά κτίρια του κόσμου, η νέα αρχιτεκτονική που έρχεται από την πηγή μιας πρωταρχικής ανάγκης και κινείται σε ένα πνεύμα οικονομίας σε σχέση με τη φύση και το περιβάλλον είναι ό,τι πιο ελκυστικό και προκλητικό και φιλικό υπάρχει στην αρχιτεκτονική σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.thetoc.gr/politismos/article/i-arxitektoniki-den-einai-pia-ena-poluteles-ktirio
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών με θέμα την αξιοποίηση των 46 στρεμμάτων του πρώην νεκροταφείου Νεάπολης στη Νίκαια, με γνώμονα την ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής, θα διεξαχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νίκαιας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ με ΦΠΑ, με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής.
       
      Ειδικότερα, με την υπογραφή της πράξης «Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών αξιοποίησης 46 στρεμμάτων πρώην νεκροταφείου Νεαπόλεως Νίκαιας», στόχος είναι η διερεύνηση της παρέμβασης, με μία πρόταση / ιδέα που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση και στην ανάπλαση του παλαιού νεκροταφείου, ώστε να μελετηθεί ένα αισθητικά βελτιωμένο περιβάλλον με πολυδύναμο χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, με τον εν λόγω διαγωνισμό δίνονται κίνητρα προς τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για τη μέγιστη αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής στη βάση μίας σύγχρονης και πρωτοποριακής λύσης.
       
      Πηγή: https://cogitogr.blogspot.gr/2016/06/46.html?spref=bl&m=1
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος με το οποίο εναρμονίζεται στην εθνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτηρίων.
       
      Ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης τόνισε ότι το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί το απαραίτητο βήμα προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας, την καλύτερη αξιοποίησή της, το μετριασμό της σπατάλης και της κακής χρήσης, καθώς και την προώθηση νέων τεχνολογιών, με απώτερο στόχο να φτάσουμε σε κτίρια με μηδενική, σχεδόν, κατανάλωση. Όπως μάλιστα ανέφερε «είναι αδιανόητο ένα κτήριο στην Ελλάδα, με τόσο ήλιο, να απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ενέργεια για θέρμανση από ένα κτίριο σε βόρειες και ψυχρές χώρες»
       
      Με το νομοσχέδιο επαναπροσδιορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης που υπάρχουν στον ΚΕΝΑΚ, αλλά και για τα νέα κτήρια και για όσα υπάρχουν και ανακαινίζονται ριζικά, ορίζεται ότι από το 2021 και έπειτα, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να είναι κτήρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση, βελτιώνεται το σύστημα ελέγχου μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ), που στελεχώθηκε πρόσφατα και δίνονται όλες οι απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για τη λήψη οικονομικών και λοιπών κινήτρων που μπορούν να υιοθετηθούν ώστε να υπάρξουν άμεσα οφέλη. Και αυτό μεταφράζεται σε συγκεκριμένα κίνητρα εφαρμογής ακόμη και στα υφιστάμενα κτίρια.
       
      Ειδικότερα με το νομοσχέδιο:
       
      • Επανακαθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης που υπάρχουν στον ισχύοντα ΚΕΝΑΚ, αλλά και για τα νέα κτήρια και για όσα υπάρχουν και ανακαινίζονται ριζικά.
       
      • Ορίζεται ότι ειδικά από το 2021 και μετά, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να είναι κτήρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση.
       
      • Βελτιώνεται το σύστημα ελέγχου, δηλαδή της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ), που στελεχώθηκε πρόσφατα.
       
      • Δίνονται όλες οι απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για τη λήψη οικονομικών και λοιπών κινήτρων που μπορούν να υιοθετηθούν για να έχουμε άμεσα οφέλη. Και αυτό σημαίνει κίνητρα εφαρμογής, ειδικά στα υφιστάμενα κτίρια.
       
      Επίσης ψηφίστηκε η τροπολογία με την οποία γίνεται δεκτή η πρόταση του Δήμου Λαυρεωτικής να υπάρχει δυνατότητα χωροθέτησης, σε νέο σημείο - στη θέση Φοβόλες (παλαιά χωματερή) της Κερατεάς και όχι στην περιοχή Βραγόνι (Οβριόκαστρο) - του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων ύστερα από έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Επίσης δίνεται η δυνατότητα προκήρυξης του έργου από τον ΕΣΔΝΑ ή εκχώρησή του με προγραμματική σύμβαση στον δήμο. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος τροποποίησε πάντως τη ρύθμιση διασφαλίζοντας περαιτέρω την τοπική κοινωνία για τη μη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στην αρχική θέση Βραγόνι.
       
      Αναμένουμε την έκδοση του στο ΦΕΚ.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην πώληση της Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων της Θεσσαλονίκης, γνωστότερης ως Στοάς Μοδιάνο, αποφάσισε να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ, το φθινόπωρο . Στη Στοά εντοπίζονται σοβαρές φθορές και βλάβες κυρίως εξαιτίας της υγρασίας, της φυσικής φθοράς του χρόνου και της σχεδόν ανύπαρκτης συντήρησης.
       
      Πρόκειται για ένα από τα χαρακτηριστικότερα κτήρια της συμπρωτεύουσας, που βρίσκεται στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης από το 1925. Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 1922. Παλαιότερα σ το σημείο αυτό βρισκόταν η Πλάζα, το παλιό κέντρο θρησκευτικής και οικονομικής ζωής της πόλης. Τα σχέδια της στοάς έκανε ο περίφημος αρχιτέκτονας Ελί Μοδιάνο, γόνος της γνωστής και πλούσιας οικογένειας Μοδιάνο, ο οποίος είχε σπουδάσει στο Παρίσι και όλα του τα κτήρια χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακές κατασκευαστικές λεπτομέρειες.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η πώλησης θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας από την ιστοσελίδα e-publicrealestate. gr, ενός νέου θεσμού που έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο, αποφέροντας στα δημόσια ταμεία 7,4 εκατ. ευρώ από την πώληση τριών ακινήτων.
       
      Πηγή: www.lifo.gr
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με... εύνοια αντιμετωπίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που μπήκαν την περίοδο 2011-2013 στη διαδικασία νομιμοποίησης αυθαιρέτων κτισμάτων με εφάπαξ πρόστιμο αλλά δεν πλήρωσαν τις δόσεις τους και ταυτοχρόνως δεν έκαναν μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2014 «δήλωση γέφυρα» από το «νόμο Παπακωνσταντίνου», που κρίθηκε αντισυνταγματικός, στο νέο «νόμο Καλαφάτη».
       
      Με υπουργική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ Ν. Ταγαρά αλλάζει η αρχική ρύθμιση, που προέβλεπε οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κατηγορίας να πληρώσουν ξανά παράβολο υπέρ του ελληνικού Δημοσίου από 500 έως 10.000 ευρώ ανάλογα με την κατηγορία και την επιφάνεια του αυθαιρέτου τους και προβλέπεται ως ηπιότερη «καμπάνα», ότι θα επιβαρύνονται με προσαύξηση του προστίμου τους κατά 1% για τις δόσεις που «τρέχουν» μετά τον περασμένο Φεβρουάριο.
       
      Συγκεκριμένα, η σχετική υπουργική απόφαση, που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, προβλέπει ότι «τα στοιχεία των δηλώσεων που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 («νόμος Παπακωνσταντίνου») και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή βρίσκονται σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του ν. 4178/2013 («νόμος Καλαφάτη»), με προσαύξηση 1% ανά μήνα καθυστέρησης μετά την παρέλευση του πρώτου εξαμήνου εφαρμογής του ν. 4178/2013 (δηλαδή μετά τις 6 Φεβρουαρίου 2014), το οποίο είχε οριστεί ως προθεσμία μεταφοράς».
       
      Μεταφορά αιτήσεων
       
      Ως γνωστόν το ΥΠΕΚΑ, μετά την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ κάλεσε τους περίπου 350.000 ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέβαλαν την περίοδο 2011-2013 συνολικά 562.263 δηλώσεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων με το «νόμο Παπακωνσταντίνου», με καταλογισμό προστίμων συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ, να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» με μια απλή αίτηση, μέσω ιδιώτη μηχανικού, στο ηλεκτρονικό σύστημα δηλώσεων του ΤΕΕ, προκειμένου να θωρακιστούν από τις συνέπειες της απόφασης του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Δηλαδή για να μην είναι ευάλωτοι σε προσφυγές και για να μην αντιμετωπίσουν εμπλοκές και προβλήματα σε πωλήσεις και μεταβιβάσεις των ακινήτων τους.
       
      Από τους 350.000 ιδιοκτήτες μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο είχαν υπαχθεί στο νέο νόμο περισσότεροι από 220.000 ιδιοκτήτες και έπεται συνέχεια. Σημειώνεται ότι όλοι οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων και ακινήτων με πολεοδομικές υπερβάσεις, τόσο οι νέοι που θα κάνουν δήλωση για πρώτη φορά όσοι και οι 1,1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες που έχουν ήδη υπαχθεί στους νόμους τακτοποίησης αυθαιρέτων (ν. 4014/2011 του Γ. Παπακωνσταντίνου και Ν. 3843/2010 της Τ. Μπιρμπίλη) μπορούν να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, δηλαδή στη διάρκεια της συνολικά 18μηνης ισχύος της εφαρμογής του.
       
      Τώρα με τη νέα ρύθμιση γίνεται υποχρεωτική υπαγωγή στο νέο νόμο μόνο για περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που δεν έκαναν εμπρόθεσμη μεταφορά της δήλωσής τους, έχοντας πληρώσει μόνο το παράβολο είτε οφείλοντας περισσότερες από δύο δόσεις του προστίμου μετά την παρέλευση της 6ης Φεβρουαρίου 2014. Για τους ίδιους και μόνον ισχύει επίσης η προσαύξηση του προστίμου κατά 1% μηνιαίως.
       
      Παράταση 10 μηνών
       
      Παράλληλα με την ίδια απόφαση που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, σχεδόν άλλους 10 μήνες θα έχουν στη διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, προκειμένου να καταθέσουν μέσω ιδιώτη μηχανικού και του ηλεκτρονικού συστήματος όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την τακτοποίηση. Το ΥΠΕΚΑ έδωσε παράταση στους μηχανικούς που μπαίνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής των αιτήσεων και των δικαιολογητικών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ένταξης στο νόμο Καλαφάτη (4178/2013).
       
      Ετσι, θα μπορούν μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο να καταθέσουν αεροφωτογραφίες, έγγραφα δημόσιας αρχής που χρειάζονται για την ένταξη στο νόμο. Ο νόμος, ο οποίος είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8 Αυγούστου 2013 (με καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2015), έδινε προθεσμία έξι μηνών για την ηλεκτρονική υποδοχή των στοιχείων.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=428505 - Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Μητρώο Επιλέξιμων Αντλιών θερμότητας για το Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' Οίκον», ανανεώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συμπεριλαμβάνει, πλέον, 1.618 διαφορετικά μοντέλα.
       
      Η διαδικασία ένταξης αντλιών θερμότητας στο μητρώο είναι συνεχής και το Μητρώο Επιλέξιμων Αντλιών θερμότητας θα εμπλουτίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
       
      Το αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Μητρώο Επιλέξιμων Αντλιών θερμότητας είναι αυτό που θα ισχύει σε κάθε περίπτωση.
       
      Σημείωση: Διευκρινίζεται ότι στο μητρώο έχουν καταγραφεί μόνο οι αντλίες θερμότητας αέρα ‐ νερού που πληρούν τις απαιτήσεις του πίνακα της Απόφασης με Α.Π. ΦΕ2.1/25654/1231 της ΕΥΣΕΔ ΕΝ/ΚΑ του ΥΠΕΚΑ. Οι γεωθερμικές αντλίες θερμότητας επειδή, σύμφωνα με την προαναφερθείσα Απόφαση είναι όλες επιλέξιμες, δεν έχουν καταγραφεί στον κατάλογο.
       
      Δείτε το ανανεωμένο Μητρώο Επιλέξιμων Αντλιών θερμότητας, πατώντας ΕΔΩ.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E-%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CE%BD-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BB%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB/
    20. Επικαιρότητα

      GTnews

      Εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/94640/1246/15.09.2023 (ΦΕΚ Β’ 5530) κοινή υπουργική απόφαση που αφορά την 1η Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.Π. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”» (Β’ 5229).
      Με την 1η τροποποίηση, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και τίθεται ως νέα καταληκτική ημερομηνία η 15η Νοεμβρίου 2023.
      Αναλυτικά οι αλλαγές καταγράφονται στην άνω αναφερόμενη Κ.Υ.Α.
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μία ακόμη προθεσμία φαίνεται να χάνει το υπουργείο Οικονομικών και κατ' επέκταση σημαντικά έσοδα, ενώ χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, χωρίς δική τους υπαιτιότητα θα μισθώνουν τα ακίνητα τους παράνομα από την 1η Φεβρουαρίου.
       
      Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, ακόμα δεν είναι έτοιμη η απόφαση για τη φορολόγηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, οπότε είναι αδύνατη και η δημιουργία του Μητρώου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
       
      Κατά τον νόμο, από 1-2-2017 οι ιδιοκτήτες ακινήτων προκειμένου να μπορούν να μισθώνουν τα ακίνητά τους, θα πρέπει να εγγραφούν στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων. Προφανώς, η ανωτέρω ημερομηνία θα πρέπει να παραταθεί και αυτό διότι δεν έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός από τα συναρμόδια υπουργεία για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης.
       
      Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει σε κάθε ανάρτησή τους στις ψηφιακές πλατφόρμες (π.χ. Airbnb, Homeaway κ.τ.λ.) να προσθέτουν τον αριθμό μητρώου τους. Τα έσοδα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα των ενοικίων, δηλαδή με συντελεστή 15% για ποσά έως 12.000 ευρώ ετησίως. Ο νόμος ορίζει επίσης ότι οι ιδιώτες μπορούν να μισθώνουν τα ακίνητά τους, αρκεί το ετήσιο εισόδημά τους να μην υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ. Μέχρι δηλαδή το ποσό αυτό, αποφεύγει κανείς την υποχρέωση να προβεί σε έναρξη επιτηδεύματος, με αποτέλεσμα η σχετική δραστηριότητα να είναι προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, χωρίς μεγάλο όγκο γραφειοκρατίας.
       
      Παράλληλα, οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων απαλλάσσονται τόσο από ΦΠΑ όσο και από το τέλος διανυκτέρευσης. Τα ακίνητα που θα εκμισθώνονται μέσω τέτοιων υπηρεσιών θα πρέπει να είναι από 9 τ.μ. και πάνω, επιπλωμένα, ενώ δεν θα πρέπει να παρέχεται κανενός είδους άλλη υπηρεσία στους ενοικιαστές, πλην των καθαρών κλινοσκεπασμάτων.
       
      Ως βραχυπρόθεσμη μίσθωση ορίζεται η μίσθωση ακινήτου που δεν υπερβαίνει τις ενενήντα ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Για νησιά κάτω των 10.000 κατοίκων ορίζεται η μίσθωση ακινήτου που δεν υπερβαίνει τις εξήντα ημέρες ανά ημερολογιακό έτος και στις οποίες υπέρβαση της διάρκειάς τους επιτρέπεται εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει προς εκμίσθωση δεν ξεπερνά τις 12.000 ευρώ. Σε περίπτωση μη τήρησης των προϋποθέσεων επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται υπέρ του ελληνικού Δημοσίου από τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση και των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού και βεβαιώνεται στην αρμόδια ΔΟΥ. Σε περίπτωση μη τήρησης εκ νέου των προϋποθέσεων, το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται στο διπλάσιο και στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης, στο τετραπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/891510/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ka8ysterei-to-mhtrwo-gia-th-dhlwsh-twn-hlektronikwn-toyristikwn-mis8wsewn
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.