Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4599 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ως επιχειρηματίας, με συντελεστή 26% και υποχρέωση προκαταβολής φόρου 55% θα φορολογείται όποιος προχωρά εντός διετίας στην πώληση τριών τουλάχιστον ακινήτων του.
       
      Αυτό προβλέπει εγκύκλιος της γενικής γραμματέως Δημόσιων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου βάσει της οποίας φορολογείται η υπεράξια από την πώληση ακίνητου.
       
      Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι σε περίπτωση πώλησης οικοπέδου ή αγροτεμαχίου το οποίο εντάχθηκε στα όρια οικισμού σε χρονικό διάστημα μετά την ημερομηνία απόκτησης του από την πώληση, ως χρόνος κτίσης δεν θεωρείται η ημερομηνία στην οποία πραγματικά αποκτήθηκε, αλλά ο χρόνος ένταξης του στα όρια του οικισμού.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/finance/article/271104/gg-esodon-foros-26-me-tin-polisi-pano-apo-duo-akiniton-mesa-se-duo-hronia/#ixzz3LnNEO4aR
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ανακοίνωση της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αναφέρει ότι η εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων γίνεται κανονικά όπως και πέρυσι με βάση τις κείμενες διατάξεις και δεν υπάρχει θέμα λανθασμένης εκκαθάρισης από το ΤΑΧΙS.
       
      Νωρίτερα πάντως κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών απέδιδαν τα εκκαθαριστικά αυξημένου φόρου, για μισθωτούς με μπλοκάκι και για ορισμένα χαμηλά εισοδήματα, σε μη έγκαιρη ενσωμάτωση στο ΤΑΧIS των νέων ευνοϊκών φορολογικών διατάξεων. Επίσης έλεγαν ότι θα γίνει νέα εκκαθάριση στις δηλώσεις αυτές.
       
      Ωστόσο η ΓΓΔΕ με αφορμή αναφορές που μεταδόθηκαν από τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με την εκκαθάριση δηλώσεων του φορολογικού έτους 2015, διευκρινίζει τα εξής:
       
      Με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013 (ΚΦΕ), όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν.4330/2015 και έχει εφαρμογή από το φορολογικό έτος 2014 και μετά, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι:
       
      Η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων (διαφορά μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος) φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών στην περίπτωση, που ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από κεφάλαιο (ενοίκια, τόκοι, δικαιώματα, μερίσματα), ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου (αγοραπωλησία μετοχών, χρεογράφων, αμοιβαίων, κλπ. – Άρθρο 42 Κ.Φ.Ε.) και το τεκμαρτό του εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των εννιά χιλιάδων πεντακοσίων (9.500) ευρώ. Δηλαδή, αν το εισόδημα προέρχεται μόνο από τις παραπάνω πηγές, τότε φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών.
       
      Αντίθετα, στην περίπτωση, που ο φορολογούμενος έχει εισοδήματα και από μισθωτή εργασία, τα οποία είναι μικρότερα από το εισόδημα, που προκύπτει από τις παραπάνω πηγές (κεφαλαίου ή υπεραξίας μεταβίβασης κεφαλαίου), τότε η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων φορολογείται με την κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
       
      Συνεπώς, οι εκκαθαρίσεις γίνονται – όπως και πέρυσι – σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και δεν υπάρχει θέμα λανθασμένης εκκαθάρισης από το TAXIS.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/ggde-kanonika-i-ekatharisi-forologikon-diloseon/
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις αποφυγής του φόρου από ανείσπρακτα ενοίκια, περιγράφονται σε εγκύκλιο του ΓΓΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.
       
      Με βάση πρόσφατη διάταξη νόμου ορίζεται ότι τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας στη διάρκεια του 2015, τα οποία δεν έχουν εισπραχθεί από τον δικαιούχο, δεν συνυπολογίζονται στο συνολικό εισόδημά του, εφόσον έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων.
       
      Τα εν λόγω εισοδήματα φορολογούνται στο έτος και κατά το ποσό που αποδεδειγμένα εισπράχθηκαν.
       
      Τα μη εισπραχθέντα εισοδήματα δηλώνονται σε ειδικό κωδικό ανείσπρακτων εισοδημάτων από εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
       
      Προκειμένου να δηλωθούν ως ανείσπρακτα τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας θα πρέπει να προσκομίζονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., πριν από την υποβολή της δήλωσης, ευκρινή φωτοαντίγραφα (φωτοτυπίες), των διαταγών, δικαστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί ή αγωγών που έχουν ασκηθεί, έως και την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης.
       
      Διευκρινίζεται ότι τα ανείσπρακτα εισοδήματα θα δηλώνονται στο έντυπο «ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» Ε2 και θα μεταφέρονται σε ειδικό κωδικό του εντύπου Ε1 κατά την υποβολή της οικείας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/50114,GGDE-Pws-den-8a-plhrwsete-foro-gia-aneispraxta-enoikia.html
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      1. Τι σημαίνει απαγόρευση κυκλοφορίας πολιτών και γιατί λαμβάνεται τώρα ως μέτρο;
      Η εύκολη μετάδοση και διασπορά του κορονοϊού θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία ευάλωτων και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και σε μεγάλη πίεση το σύστημα υγείας που καλείται να παρέχει ταυτόχρονη νοσηλεία σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό νοσούντων. Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία άλλων χωρών που δεν έλαβαν εγκαίρως δραστικά μέτρα μιλάει από μόνη της. Η απαγόρευση κυκλοφορίας πολιτών με ρητές εξαιρέσεις σε αυστηρά περιορισμένες δραστηριότητες σπάει την αλυσίδα της διασποράς και μας κρατάει υγιείς στα σπίτια μας ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα. Λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία άλλων χωρών, είναι αναγκαίο να γίνει τώρα.
      2. Από πότε τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών;
      Από τη Δευτέρα 23/3/2020 στις 6πμ με ισχύ έως τις 6 Απριλίου 2020 και ώρα 6πμ.
      3. Αφορά συγκεκριμένες περιοχές ή όλη την επικράτεια;
      Αφορά όλη την ελληνική Επικράτεια χωρίς καμία εξαίρεση.
      4. Υπάρχουν εξαιρέσεις στους πολίτες που οφείλουν να την εφαρμόζουν;
      Ναι υπάρχουν εξαιρέσεις. Η απαγόρευση δεν καταλαμβάνει όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.
      5. Σε ποιες περιπτώσεις θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των πολιτών;
      Η κυκλοφορία των πολιτών θα επιτρέπεται για τους ακόλουθους περιοριστικά αναφερόμενους λόγους:
      α) Μετάβαση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες.
      β) Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
      γ) Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
      δ) Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
      ε) Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
      στ) Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση ή ανάλογες τελετές) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος.
      ζ) Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
      η) Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο της μόνιμης κατοικίας.
      6. Ποιος και πώς θα ελέγχει την τήρηση των παραπάνω εξαιρέσεων;
      Η ελληνική αστυνομία είναι επιφορτισμένη με τους ελέγχους στην κίνηση των πολιτών. Επιπλέον η Δημοτική Αστυνομία, οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας συμμετέχουν όπου χρειάζεται στο ελεγκτικό έργο. Οι πολίτες θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και βεβαίωση κίνησης.
      7. Θα υπάρχουν πρόστιμα σε όσους δεν συμμορφώνονται;
      Ναι. Για κάθε παράβαση που εντοπίζει θα επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
      8. Τι είναι η βεβαίωση κίνησης;
      Για τις ανάγκες των περιορισμένων μετακινήσεων δημιουργούνται δυο τύποι εγγράφων. Το πρώτο, η βεβαίωση τύπου Α, αφορά τις μετακινήσεις των εργαζόμενων, συμπληρώνεται μια φορά και παρέχεται με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος από τον εργοδότη ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του σε περίπτωση νομικού προσώπου ή, σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου, από τον ίδιο. Περιέχει το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο εργασίας του εργαζόμενου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησής του. Ο εργαζόμενος τη φέρει υποχρεωτικά μαζί του κατά τις μετακινήσεις του προς και από την εργασία του.
      9. Και για τις υπόλοιπες μετακινήσεις που εξαιρούνται τι κάνουμε;
      Για τις άλλες περιπτώσεις (μετάβαση σε σούπερ μάρκετ, φαρμακείο, τράπεζα κοκ) και για κάθε μεμονωμένη κίνηση οι πολίτες πρέπει να συμπληρώνουν κάθε φορά τη βεβαίωση τύπου Β με το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο προορισμού του πολίτη, καθώς και τον συγκεκριμένο λόγο της μετακίνησης.
      10. Που βρίσκω αυτές τις βεβαιώσεις;
      Οι βεβαιώσεις μπορεί να λαμβάνονται αυτούσιες από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr και να συμπληρώνονται από τον πολίτη. Μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε, και να φέρετε μαζί σας ένα από τα ακόλουθα έντυπα, κατά περίπτωση.
      • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (PDF)
      • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (MS-Word)
      • Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (PDF)
      • Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (MS-Word)
      Δίνεται επίσης η δυνατότητα και για τη συμπλήρωση χειρόγραφης φόρμας σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η πρόσβαση στην ιστοσελίδα. Η χειρόγραφη βεβαίωση πρέπει να έχει τις εξής πληροφορίες:
      Όνομα/Επίθετο
      Διεύθυνση κατοικίας
      Λόγο μετακίνησης που εμπίπτει στις παραπάνω επιτρεπόμενες κατηγορίες και διεύθυνση προορισμού
      Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή
      11. Μπορώ να δηλώνω εναλλακτικά τις μετακινήσεις μου με άλλο τρόπο (πχ κινητό) ώστε να μην συμπληρώνω χειρόγραφα τις βεβαιώσεις;
      Ναι, παρέχεται η δυνατότητα αποστολής δωρεάν τηλεπικοινωνιακού μηνύματος (sms) στον ειδικό αριθμό 13033 απευθείας από το κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερομένου κάθε φορά που ο πολίτης εξέρχεται της οικίας του. Σε αυτό το μήνυμα θα πρέπει ο πολίτης να δηλώνει το ονοματεπώνυμο του, τη Διεύθυνση κατοικίας του και τον λόγο που αντιστοιχεί στην έξοδο από το σπίτι (περιπτώσεις β έως η). Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:
      X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
      όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:
      1) Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
      2) Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
      3) Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
      4) Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
      5) Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση ή ανάλογες τελετές) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος.
      6) Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
      Θα λαμβάνετε ως απάντηση:.
      Μετακίνηση κενό X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
      Σε περίπτωση ελέγχου, επιδεικνύετε το SMS μαζί με την αστυνομική σας ταυτότητα.
      12. Αν η εργασία μου βρίσκεται εκτός της πόλης που κατοικώ;
      Σε περίπτωση που είναι απολύτως αναγκαία η μετακίνηση εργαζομένου εκτός έδρας θα πρέπει να φέρει μαζί του δύο βεβαιώσεις (Βεβαίωση τύπου Α’ και Βεβαίωση τύπου Β’).
      13. Και αν κατά την έναρξη ισχύος του περιορισμού μετακινήσεων βρίσκομαι σε άλλο σημείο της Ελλάδας από τον τόπο μόνιμης κατοικίας μου και πρέπει να επιστρέψω; Θα μου επιτραπεί;
      Φυσικά, σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί και μια Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης, που λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade.gr/bebaiosi-katoikias-eidikis-hrisis, ή αντίγραφο της φορολογικής δήλωσης εισοδήματος Ε1.
      14. Σε ποιους δημόσιους χώρους δεν επιτρέπεται να πηγαίνω;
      Από τη Δευτέρα 23/3 δεν λειτουργούν και απαγορεύεται η παραμονή πολιτών σε παιδικές χαρές, χώρους εξωτερικής άθλησης, οργανωμένες μαρίνες, πάρκα και άλση.
      15. Η απαγόρευση κυκλοφορίας επηρεάζει τη λειτουργία όσων επιχειρήσεων έχουν μείνει ανοιχτές έως σήμερα με σχετική απόφαση του κράτους (π.χ. Σούπερ μάρκετ, φούρνοι, φαρμακεία, βενζινάδικα κοκ);
      Όχι. Η λειτουργία των επιχειρήσεων και των δημοσίων υπηρεσιών που έχουν μείνει ανοικτές συνεχίζεται κανονικά, λαμβάνοντας πλέον αυστηρά υπόψη τις οδηγίες για την κυκλοφορία των εργαζομένων από και προς αυτές.
      16. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα συνεχίσουν να λειτουργούν;
      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούν σε περιορισμένη συχνότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, διασφαλίζοντας επαρκή κίνηση ιδίως κατά τις ώρες κίνησης των εργαζομένων. Ιδιωτικής χρήσεως οχήματα κυκλοφορούν για όλους τους λόγους-εξαιρέσεις που προβλέπονται παραπάνω μόνο με τον οδηγό και έως έναν επιβάτη.
      17. Τι σημαίνουν τα νέα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας για τη λειτουργία του κράτους και των επιχειρήσεων;
      Το κράτος και ο παραγωγικός ιστός δεν παραλύουν. Συνεχίζουν να λειτουργούν με το αναγκαίο προσωπικό και με βάση τις οδηγίες που δίνουν οι διοικήσεις κάθε φορέα, υπό το αυστηρό όμως πλαίσιο κανόνων που θέτουν οι νέοι περιορισμοί στις μετακινήσεις μας.
      18. Τι συμβαίνει με ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως τοξικοεξαρτημένοι, Ρομά και άστεγοι;
      Με ειδική μέριμνα του οικείου δήμου ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο οι πληθυσμοί Ρομά κάθε περιοχής, ώστε να παραμείνουν καθ’ όλο το διάστημα του προσωρινού περιορισμού της κυκλοφορίας εντός των καταυλισμών. Άστεγοι και τοξικοεξαρτημένα ανέστια άτομα μετακινούνται, με μέριμνα του δήμου, σε κατάλληλους δημοτικούς χώρους φιλοξενίας και τους παρέχεται κάθε δυνατή φροντίδα, συσσίτιο και περίθαλψη. Οι κοινωνικές υπηρεσίες/δομές των δήμων μεριμνούν για την κατ’ οίκον παράδοση του ημερησίου συσσιτίου σε δικαιούχους οργανωμένων συσσιτίων και δικαιούχους προγραμμάτων επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ). Σε περίπτωση που ο δικαιούχος για οποιονδήποτε λόγο δεν είχε δηλώσει διεύθυνση διαμονής, αυτή δηλώνεται τηλεφωνικά από τον ίδιο στην αρμόδια υπηρεσία.
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      2η Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2», στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “Ξενοκράτης”
      Το έτος 2019 η Δ/νση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, εξέδωσε την 1η  έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδικήονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ»
      Το έτος 2022, η Δ/νση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ, έχοντας υπόψη ότι από τη 1η έκδοση του σχεδίου επήλθαν διοικητικές και οργανωτικές αλλαγές οι οποίες αφορούσαν κατά κύριο λόγο φορείς της κεντρικής διοίκησης (μετονομασία υπουργείων, αλλαγές υπαγωγής φορέων, κλπ), έκρινε αναγκαία την επικαιροποίηση και αναθεώρηση του ανωτέρω σχεδίου. Στο πλαίσιο αυτό η Δ/νση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ προχώρησε στην παρούσα 2η έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση ΠλημμυρικώνΦαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2»,
      Ο σκοπός της παρούσας 2ης έκδοσης Γενικού Σχεδίου είναι η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων Φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο:
      για την υλοποίηση προπαρασκευαστικών μέτρων και δράσεων πολιτικής προστασίας που συμβάλλουν στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους, δράσεις που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας Η πλήρης έκδοση του Σχεδίου θα διαβιβαστεί αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους εμπλεκομένους φορείς και θα αναρτηθεί στον ιστοχώρο της ΓΓΠΠ http://www.civilprotection.gr.
      Το Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2»: https://www.civilprotection.gr/sites/default/gscp_uploads/ap_a2033_egkrisi_kai_apostoli_2is_ekdosis_genikoy_shedioy_plimmyron_plires_psth5046npith-55o.pdf
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αναρτήθηκε το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων (1η έκδοση) με την κωδική ονομασία ΔΑΡΔΑΝΟΣ που αποτελεί εξειδίκευση του Σχεδίου Ξενοκράτης στον τομέα των πλημμυρών.
      Με το Σχέδιο ΔΑΡΔΑΝΟΣ επιδιώκεται η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους. Προϋπόθεση για την επίτευξη του σκοπού αυτού όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα είναι η συνέργεια, η συνεργασία και η διαλειτουργικότητα των εμπλεκομένων Φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο.
      Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε η κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ» χάριν συντομίας και διαφοροποίησής του από άλλα σχέδια. Ο Δάρδανος, γιός του Δία και Ηλέκτρας κόρης του Άτλαντα, ήταν μυθικός βασιλιάς της Αρκαδίας, που έζησε στα χρόνια μετά τον κατακλυσμό, σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία. Σύμφωνα με το Διόνυσο τον Αλικαρνασσέα, ο Δάρδανος έφυγε απ’ την Αρκαδία για να ιδρύσει μια αποικία στο βορειοανατολικό Αιγαίο Πέλαγος. Ο Δάρδανος βρέθηκε στην Σαμοθράκη μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Ιασίωνα και την αδελφή του Αρμονία κατά την διάρκεια ενός κατακλυσμού στον οποίο βούλιαξε το μεγαλύτερο τμήμα του νησιού.
      Το σχέδιο αποσκοπεί πρώτον στην υλοποίηση προπαρασκευαστικών μέτρων και δράσεων πολιτικής προστασίας που συμβάλλουν στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και την άμεση βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.
      Και δεύτερον στην αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους δράσεις που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής της υγείας και της περιουσίας των πολιτών καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας.
      Κατεβάστε το σχέδιο από εδώ: https://www.myota.gr/wp-content/uploads/2019/12/ΨΓΚΟ46ΜΤΛΒ-Φ04.pdf
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μεταλλική γέφυρα στρατιωτικού τύπου "Bailey" ανοίγματος 15 μέτρων τοποθετήθηκε χθες στα Πολιτικά Ευβοίας.
      Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, η τοποθέτηση της γέφυρας έγινε στο πλαίσιο της πρόληψης και της αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, έπειτα από κατευθύνσεις που έδωσε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς και εντολή που έδωσε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.
      Η γέφυρα "Bailey" τοποθετήθηκε σε αντικατάσταση παλαιάς με μεσόβαθρο, το οποίο εμπόδιζε τη ροή του υποκείμενου ρέματος προκαλώντας κατά το παρελθόν πλημμυρικά φαινόμενα.
      Η τοποθέτηση έγινε έπειτα από αίτημα του δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων και με τη σύμφωνη γνώμη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, οι οποίες και συνέδραμαν στις εργασίες.
      Η τοποθέτηση της γέφυρας πραγματοποιήθηκε αυθημερόν από προσωπικό του 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού, υπό την εποπτεία της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες.
      Φωτογραφίες από: https://www.defence-point.gr/news/enoples-dynameis-gefyra-stratiotikoy-typoy-bailey-sta-politika-eyvoias-pics






        Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενημερωτικό σποτ της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τα βασικά μέτρα πρόληψης για τις δασικές πυρκαγιές.
       
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα fund ύψους €1 δισ. το οποίο θα επενδύει σε φοιτητικές εστίες ξεκινούν οι εταιρείες International Campus, Allianz και ένας ευρωπαίος επενδυτής που εκπροσωπείται από την αμερικανική CBRE.
       
      Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters ο ασφαλιστικός όμιλος Allianz δήλωσε ότι επένδυσε το ποσό των €175 εκατ. στο εν λόγω ταμείο, ενώ η CBRE δεν αποκάλυψε το όνομα του επενδυτή και το ύψος της επένδυσής του.
       
      Οι επενδύσεις σε φοιτητικές εστίες και γενικότερα στην στέγαση φοιτητών – σπουδαστών ήταν «μόδα» από το περυσινό έτος καθώς έχει αυξηθεί η ζήτηση την ώρα που σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως η Γερμανία έχει μεγάλη έλλειψη μικρών διαμερισμάτων.
       
      Η εταιρεία International Campus -η οποία λειτουργεί 7.200 φοιτητικές εστίες σε Γερμανία και Κάτω Χώρες- δήλωσε σε ανακοίνωσή της ότι το αρχικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο αποτελείται από τέσσερα πλήρως ενοικιαζόμενα κτίρια και τέσσερα εν εξελίξει έργα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Gennietai_fund_pou_ependuei_se_foititikes_esties_/#.WFuorVOLS70
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι νεότερες δορυφορικές εκτιμήσεις των καμένων εκτάσεων στην Ανατολική Κορινθία και στη Δυτική Αττική, μετά την ύφεση της μεγάλης πυρκαγιάς που ξεκίνησε από το Σχίνο Κορινθίας το βράδυ της Τετάρτης 19/5, δείχνουν ότι περίπου 71.285 στρέμματα έγιναν στάχτη μέσα σε διάστημα λιγότερο των τριών ημερών.
      Η πυρκαγιά, σύμφωνα με το meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, είχε αποκτήσει για αρκετές ώρες ακραία συμπεριφορά λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων και της πλούσιας καύσιμης ύλης μετά από ένα παρατεταμένο διάστημα ξηρασίας.



      Τα νεότερα στοιχεία των καμένων εκτάσεων προέκυψαν από ανάλυση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εκτάκτων Αναγκών (EMS).
      Οι υψηλής ανάλυσης εικόνες από τον ευρωπαϊκό δορυφόρο Pleiades-1B το πρωί του Σαββάτου δείχνουν ότι κάηκαν κατά προσέγγιση 41.400 στρέμματα δασικών εκτάσεων, 12.370 στρέμματα καλλιεργειών και 11.870 στρέμματα χορτολιβαδικών εκτάσεων.

      Εκτιμάται ακόμη ότι 279 άνθρωποι επηρεάστηκαν άμεσα από την πυρκαγιά, καθώς και 373 κατοικίες.
      Εικόνες θλίψης από το πριν και το μετά στα Γεράνεια όρη
      Η ομάδα Up Stories παρουσιάζει το πριν και το μετά μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής από την πυρκαγιά στα Γεράνεια όρη που ξεκίνησε πριν 4 ημέρες στο Σχίνο Κορινθίας και έφτασε μέχρι το Αλεποχώρι.
      Η σύγκριση με τις ειδυλλιακές εικόνες του πρόσφατου παρελθόντος προκαλούν αβάσταχτο πόνο και θλίψη σε όλους αλλά ειδικότερα στους κατοίκους αυτών των περιοχών όπου μέχρι πρόσφατα απολάμβαναν ένα ειδυλλιακό τοπίο.
       
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο γερμανικός κατασκευαστικός κλάδος πέτυχε πέρυσι τα υψηλότερα έσοδά του από το 2000 και οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1996, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, σε μια ακόμα ένδειξη για την ισχύ του συγκεκριμένου κλάδου στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
       
      Τα χαμηλά επιτόκια, η ισχυρή αγορά εργασίας και η απουσία άλλων προσοδοφόρων επενδύσεων οδήγησαν σε άνθιση τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα την κατασκευή κατοικιών.
       
      Τα έσοδα των εταιριών με τουλάχιστον 20 εργαζομένους αυξήθηκαν κατά 7,4% στα σχεδόν 72 δισεκ. ευρώ, σημειώνοντας την έκτη συνεχή αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.
       
      Ενώσεις του κατασκευαστικού κλάδου αναμένουν οι πωλήσεις να αυξηθούν κατά 5% φέτος στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1995.
       
      Το 2016, οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις έλαβαν παραγγελίες αξίας 67,8 δισεκ. ευρώ – 14,6% περισσότερες σε ονομαστικούς όρους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και το υψηλότερο επίπεδο εδώ και 20 χρόνια.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/39167-germania-esoda-rekor-gia-ton-kataskevastiko-klado
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης επικρίνουν τόσο την κυβέρνηση όσο και τις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Βρανδεμβούργο, το οποίο δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν ως «εργοτάξιο του τρόμου».
       
      Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αεροδρομίου είναι η Siemens και Bosch, ενώ το κόστος του έργου ξεπερνά τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αρχικά ήταν προγραμματισμένο να έχει περατωθεί το 2010, κοστίζει στο κράτος κάτι περισσότερο από 16 εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
       
      Το νέο αεροδρόμιο είναι συνολικής έκτασης 350,000 τετραγωνικών μέτρων αλλά τα ζητήματα που έχουν προκύψει ειδικά με τα μέτρα πυρασφάλειας και τις εξόδους κινδύνου είναι πάρα πολλά. Συγκεκριμένα σε πρόσφατο έλέγχο το σύστημα συναγερμού αλλά και πυρόσβεσης κάθε άλλο παρά αποτελεσματικά λειτούργησε με τις διαμαρτυρίες των υπευθύνων αρχών να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας.
       
      Εκπρόσωπος της Bosch έσπευσε να δηλώσει: «από την πλευρά μας οι ανιχνευτές καπνού αλλά και το σύστημα πυρασφάλειας συνολικά λειτουργεί κανονικά χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού».
       
      Δεχόμενος πυρά και πιέσεις από όλες τις κατευθύνσεις πλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος των αεροδρομίων του Βερολίνου, Rainer Schwarz έσπευσε να τονίσει πως κάθε πρόβλημα βρίσκετε υπό έλεγχο και τονίζεται πως έχουν ήδη διατεθεί επιπλέον κεφάλαια ώστε το έργο να είναι τελικώς ετοιμοπαράδοτο μέχρι το πέρας του deadline που η κυβέρνηση έχει θέσει ως οριστική ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31158-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CF%86%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B7-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συμφωνήθηκε σύσταση μικτών επιτροπών ΥΠΕΚΑ και ΤΕΕ για νομοθετικές πρωτοβουλίες.
       
      Το ΥΠΕΚΑ ανέλαβε δέσμευση να αξιοποιήσει το ΤΕΕ, στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου του, ως τεχνικού συμβούλου της πολιτείας, σε όλο το φάσμα των νομοθετικών παρεμβάσεων και δραστηριοτήτων, που προωθεί η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
       
      Σε συνάντηση που πραγματοποίησαν ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΕΚΑ Γ. Τσιρώνης με τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, Θόδωρο Σεραφίδη πρώτο αντιπρόεδρο ΔΕ ΤΕΕ, που ασκεί καθήκοντα προέδρου ΤΕΕ και Γ. Κυριακόπουλο πρόεδρο της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, συμφωνήθηκε η σύσταση μικτών επιτροπών ΥΠΕΚΑ-ΤΕΕ για την επεξεργασία και διαμόρφωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών του ΥΠΕΚΑ.
       
      Στη συνάντηση συζητήθηκαν σε πνεύμα καλής συνεννόησης και συνεργασίας θέματα που απασχολούν το ΤΕΕ και τους μηχανικούς, όπως η απλοποίηση και κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο της νομοθεσίας, η ισότιμη ποινική μεταχείριση των μηχανικών κατά την άσκηση του επαγγέλματος τους με το σύνολο των ελλήνων πολιτών, θέματα ηλεκτρονικής πολεοδομίας, εφαρμογή προγραμμάτων ενεργειακής βελτίωσης κτιρίων κ.α.
       
      Δείτε περισσότερα εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2015/03_15/NEWSLETTER20150331.pdf
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/12832-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%BD
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θετική ήταν η απάντηση του επιχειρηματία Νίκου Λούλη, στην επιστολή του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, με την οποία του ζητούσε να αναλάβει το κόστος εκπόνησης μελετών που απαιτούνται για την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας της Πλάκας, σύμφωνα με τις προμελέτες και τις υποδείξεις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρίας «Μύλοι Λούλη», Ν. Λούλης, μεταξύ άλλων, αναφέρει στον περιφερειάρχη Ηπείρου.
       
      «Σε συνέχεια της από 18-11-2016 επιστολής σας, ήθελα να επαναλάβω τη δέσμευσή μας να αναλάβουμε τα έξοδα μελετών για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας, όπως αναφέρατε στην επιστολή σας, ύψους 150.000 ευρώ. Επιτρέψτε μου, για άλλη μια φορά να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία και την προσπάθεια που κάνετε για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας και εύχομαι σύντομα να μπορέσουμε να καμαρώσουμε το γεφύρι πάλι να υψώνετε πάνω από τον 'Αραχθο".
       
      Να σημειωθεί πως οι πρόγονοι του επιχειρηματία, κατάγονται από την Αετοράχη Κατσανοχωρίων στα Τζουμέρκα και κατά των παρελθόν, τον 19ο αιώνα, είχαν χρηματοδοτήσει δύο φορές την κατασκευή του ιστορικού μονότοξου γεφυριού της Πλάκας. Μάλιστα, όταν πριν 2 χρόνια, το γεφύρι κατέρρευσε λόγω της κακοκαιρίας, ο Νίκος Λούλης είχε εκφράσει αμέσως την πρόθεση του στο περιφερειάρχη Α. Καχριμάνη, να συμβάλει οικονομικά για την αναστήλωση του.
       
      Οι μελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν είναι οι εξής:
       
      α) Αρχιτεκτονική και Στατική Προμελέτη Μελέτη, με χρονοδιάγραμμα εκπόνησής τους Δεκέμβριος 2016 - Μάρτιος 2017 και Πλήρης Αρχιτεκτονική και Στατική Μελέτη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2017 και συνολικό προϋπολογισμό 110.000 ευρώ.
       
      β) Μελέτη Διαμόρφωσης της κοίτης και Μελέτη ικριώματος και εργοταξίου, με χρονικό ορίζοντας εκπόνησης το διάστημα, Δεκέμβριος 2016- Αύγουστος 2017, με συνολικό προϋπολογισμό 40.000 ευρώ.
       
      Ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ευχαρίστησε τον κ. Λούλη για τη χρηματοδότηση των μελετών. Παράλληλα, τόνισε πως σε ο, τι αφορά την Περιφέρεια, το Ε.Μ.Π., το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ και την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, έχουν προχωρήσει οι δράσεις που έχουν αναληφθεί και πλέον αναμένονται πρωτοβουλίες από το υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου να διευθετηθούν τα ζητήματα που αφορούν την ανανέωση της προγραμματικής σύμβασης, ώστε το ερχόμενο το καλοκαίρι, να υλοποιηθεί το δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού.
       
      (πηγή ΑΠΕ - ΜΠΕ)
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/892263/article/epikairothta/ellada/gefyri-plakas-to-kostos-twn-150000-eyrw-gia-thn-meleth-anasthlwshs-analamvanei-o-n-loylhs?platform=hootsuite
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου αποκατάστασης, που συνεδρίασε υπό την κ.Μενδώνη, αποφάσισε ομόφωνα να προταθεί για τα ευρωπαϊκά βραβεία που απονέμονται σε εξαιρετικής ποιότητας έργα ανάδειξης μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς
      Υποψήφιο για τα Βραβεία Ευρωπαϊκής Κληρονομιάς της Ε.Ε., Europa Nostra, θα είναι το συνολικό έργο αποκατάστασης του ιστορικού πέτρινου γεφυριού της Πλάκας στον ποταμό Άραχθο, το οποίο εδώ και μερικούς μήνες στέκεται πάλι όρθιο, πέντε χρόνια μετά την κατάρρευσή του στη διάρκεια καταστροφικής πλημμύρας τον Φεβρουάριο του 2015.
      Στη συνεδρίαση της Δευτέρας, 15 Ιουνίου, τα μέλη της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου αποφάσισαν ομόφωνα να προταθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού η υποψηφιότητά του για βράβευση από την Europa Nostra.
      Τα βραβεία απονέμονται σε εξαιρετικής ποιότητας έργα που αφορούν τη συντήρηση, αποκατάσταση και έρευνα μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς και απονέμονται σε αρχιτέκτονες, τεχνίτες, εμπειρογνώμονες, επαγγελματίες και εθελοντές, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς καθώς και σε τοπικές κοινότητες.
      Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης του έργου «Στερέωση, αποκατάσταση, αναστήλωση και ανάδειξη γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα», που συνεδρίασε υπό την προεδρία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, διαπίστωσε την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο εκτελέστηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με πρότυπο και υποδειγματικό τρόπο υπό την καθοδήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής, που προέβλεπε η Προγραμματική Σύμβαση, υπό την προεδρία του καθ. κ. Μανώλη Κορρέ.
      Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε να δοθεί εξάμηνη παράταση στην ισχύ της Προγραμματικής Σύμβασης, προκειμένου να ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο και να ελεγχθεί από την Επιστημονική Επιτροπή το σχέδιο διαχείρισης του μνημείου μετά από τις εργασίες αναστήλωσης και ανάδειξής του. Επίσης αποφασίστηκε μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες παραλαβής του έργου να πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση για την απόδοση του μνημείου στην τοπική κοινωνία.
      Στη συνεδρίαση της Κοινής Επιτροπής συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Αθηνά Καλύβα, ο τ. πρύτανης του ΕΜΠ καθ. κ. Ιωάννης Γκόλας, ο καθ. κ. Δημήτριος Καλιαμπάκος, η Γενική Διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του ΥΠΠΟΑ κ. Αμαλία Ανδρουλιδάκη και εκπρόσωποι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμήματος Ηπείρου, ενώ παρέστη και ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού κ. Γιώργος Διδασκάλου.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας στον Άραχθο, στους Ραφταναίους Ιωαννίνων, που είχε καταρρεύσει τον Φεβρουάριο του 2015 από πλημμύρες, έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Απομένει να απομακρυνθούν κάποιες εργοταξιακές κατασκευές, να γίνει καθαρισμός της κοίτης του ποταμού και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
      Το γεφύρι της Πλάκας, χτίστηκε το 1866 από τον αρχιμάστορα Μπέκα, με χορηγία του τραπεζίτη Λούλη. Το 2001 είχε γίνει αποκατάσταση τμημάτων του, όμως οι ισχυρές πλημμύρες του 2015 είχαν ως αποτέλεσμα την κατάρρευσή του.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η αγορά αρδεύσιμης αρόσιμης γης ήταν πιο ακριβή από τη μη αρδευόμενη αρόσιμη γης σε όλες σχεδόν τις περιοχές.  Μεταξύ των ΕΕ τα κράτη μέλη, η Ολλανδία κατέγραψε την υψηλότερη τιμή αγοράς για ένα εκτάριο καλλιεργήσιμης γης στην ΕΕ (κατά μέσο όρο  69.632 ευρώ το 2019). Η τιμή της καλλιεργήσιμης γης σε κάθε περιοχή της Ολλανδίας ήταν πάνω από όλους τους άλλους διαθέσιμους εθνικούς μέσους όρους στην ΕΕ. Ωστόσο, μεταξύ των περιοχών της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες τιμές για καλλιεργήσιμη γη ήταν στην ισπανική περιοχή των Καναρίων Νήσων (κατά μέσο όρο 120.477 ευρώ ανά εκτάριο το 2020).
      Η καλλιεργήσιμη γη ήταν η φθηνότερη στην Κροατία, με ένα εκτάριο να κοστίζει κατά μέσο όρο 3.440 ευρώ το 2020. Σε περιφερειακό επίπεδο, ένα εκτάριο καλλιεργήσιμης γης κοστίζει λιγότερο στη νοτιοδυτική περιοχή (Γιουγκοζαπάντεν) της Βουλγαρίας (κατά μέσο όρο 2.051 ευρώ).
      Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Eurostat.
      Μέσες τιμές γεωργικής γης σε όλες τις χώρες/περιοχές της ΕΕ, ευρώ ανά εκτάριο, δεδομένα 2020 ή το τελευταίο διαθέσιμο έτος

      Το επίπεδο των τιμών της γης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, είτε είναι εθνικοί (νόμοι), περιφερειακοί (κλίμα, εγγύτητα σε δίκτυα) και τοπικοί παράγοντες παραγωγικότητας (ποιότητα εδάφους, κλίση, αποστράγγιση κ.λπ.) καθώς και από τις δυνάμεις της αγοράς προσφορά και ζήτηση (συμπεριλαμβανομένης της επιρροής των κανόνων ξένης ιδιοκτησίας).
      Σε όλες τις περιφέρειες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, η αγορά καλλιεργήσιμης γης ήταν πιο ακριβή από την αγορά μόνιμων λιβαδιών (έως και 20 φορές ακριβότερη στα ελληνικά νησιά του Βορείου Αιγαίου και στην ισπανική περιοχή της Μούρθια). Ομοίως, η αγορά αρδεύσιμης αρόσιμης γης ήταν πιο ακριβή από τη μη αρδευόμενη αρόσιμη γης σε όλες σχεδόν τις περιοχές (ήταν σχεδόν έξι φορές πιο ακριβή στην ισπανική περιοχή της Μούρθια). 
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο ανακοινώνει προς τα μέλη του ότι παρέλαβε από την αρμόδια υπηρεσία (Τμήμα Δασικών Χαρτών, Δασολογίου, Απογραφής & Θεματικής Υποστήριξης Δικαιωμάτων Δημοσίου της Διεύθυνσης Δασικών Έργων & Υποδομών του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας), τη γεωβάση γεωχωρικών δεδομένων αναρτημένων δασικών χαρτών 2021.     Για την υλοποίηση του ΕΓΣΑ’87 (Ελληνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς 1987) στο νησιωτικό σύμπλεγμα Καστελλόριζου εκδόθηκε κοινή ανακοίνωση της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, της Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. και του Εργαστηρίου Ανώτερης Γεωδαισίας της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Ε.Μ.Π.
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. παρέλαβε από το Τμήμα Δασικών Χαρτών, Δασολογίου, Απογραφής & Θεματικής Υποστήριξης Δικαιωμάτων Δημοσίου της Διεύθυνσης Δασικών Έργων & Υποδομών του Υ.Π.ΕΝ. τα γεωχωρικά δεδομένα των διορθώσεων των δασικών χαρτών που έγιναν από τις Διευθύνσεις Δασών της χώρας.

      Τα γεωχωρικά δεδομένα των ως άνω διορθώσεων των δασικών χαρτών μπορείτε να τα βρίτε ΕΔΩ.

      ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 15/4/2022: έχουν προστεθεί οι διορθώσεις των Δ.Χ. των Δ.Δ. Ιωαννίνων, Άρτας, Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Καρδίτσας, Λάρισας και Κυκλάδων.

      Σημειώνεται ότι πρόσθετα δεδομένα θα γίνονται διαθέσιμα τμηματικά, μετά την ανάρτησή τους στον ειδικό διαδικτυακό τόπο της 143792/1794/03-08-2016 (Φ.Ε.Κ 2750/Β") απόφασης Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

      Τέλος, επισημαίνεται ότι τα δεδομένα παρέχονται δωρεάν στα πλαίσια της νομοθεσίας περί διάθεσης ανοικτών δημόσιων γεωχωρικών δεδομένων και μπορούν να αξιοποιηθούν περαιτέρω, εφόσον αναφέρεται ο φορέας κατάρτισης, ελέγχου, θεώρησης, ανάρτησης και κύρωσής τους (η αρμόδια Διεύθυνση Δασών) και ο φορέας διάθεσης και τελικής επεξεργασίας τους (Τμήμα Δασικών Χαρτών, Δασολογίου, Απογραφής και Θεματικής Υποστήριξης Δικαιωμάτων Δημοσίου της Διεύθυνσης Δασικών Έργων και Υποδομών
      του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας).

      Προηγούμενη σχετική ανάρτηση μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      ΑΠEIΛEITAI βραχυκύκλωμα σε έργα και υποδομές άνω των 4 δισ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ μέσα στο επόμενο εξάμηνο, με νέες τραγικές συνέπειες στην ανάπτυξη, την οικονομία και την απασχόληση, καθώς βρίσκεται στον αέρα το νέο σύστημα ανάθεσης των έργων του υπουργείου Υποδομών. Ετοιμάζεται παρέμβαση της Aνεξάρτητης Aρχής Δημόσιων Συμβάσεων, ενώ κορυφώνονται οι αντιδράσεις για τη διανομή της πίτας των έργων.
       
      Οι μικρομεσαίοι εργολάβοι τεκμηριώνουν με ανεξάρτητη γνωμοδότηση ότι η διατήρηση των κατώτατων ορίων στους προϋπολογισμούς των έργων, που έσπευσε η κυβέρνηση να καταργήσει από τον περασμένο Αύγουστο, είναι απόλυτα συμβατή με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Eνωσης, καταγγέλλοντας ταυτοχρόνως μεθοδευμένη διάλυση των ατομικών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μεγαλοεργολάβοι.
       
      Απειλή γενικού «μττλακ άουτ» οτα έργα
       
      Γενικό «μπλοκ άουτ» απειλείται σία δημόσια έργα, με κίνδυνο μέσα στο επόμενο εξάμηνο να παγώσουν νέες αναθέσεις και να βραχυκυκλώσουν έργα και υποδομές άνω των 4 δισ. ευρώ, που βρίσκονται στο στάδιο προέγκρισης για χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, με περαιτέρω τραγικές συνέπειες για την ανάπτυξη, την οικονομία και την απασχόληση.
      To υπουργείο Υποδομών έσπευσε από τον περασμένο Αύγουστο να ανατρέψει το ισχύον επί 40 χρόνια καθεστώς των δημόσιων έργων, με αφετηρία θερινή διάταξη στο νόμο 4278/2014, με την οποία καταργήθηκαν ήδη τα κατώτατα όρια προϋπολογισμών, ανοίγοντας αμέσως το δρόμο να μπουν οι μεγάλοι εργολάβοι και στα μικρά δημόσια έργα, προϋπολογισμού έως και 5.186 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      To νέο Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο θα καθοριστούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιων έργων και μελετών, για όλο το φάσμα των εμπλεκομένων, ενώ είχε επισήμως ανακοινωθεί από τον αρμόδιο υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου, εξακολουθεί να βρίσκεται στον αέρα.
       
      Στο μεταξύ, τις επόμενες ημέρες αναμένεται παρέμβαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, με πρωτοβουλία του προέδρου της αρχής Δημήτρη Ράικου, εφέτη της Διοικητικής Δικαιοσύνης και αναπληρωτή καθηγητή Διοικητικού Δικαίου στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ο οποίος φέρεται ότι κρατά αποστάσεις από τις δρομολογημένες εξελίξεις και ότι ετοιμάζεται να κάνει φύλλο και φτερό τις αλλαγές που ετοιμάζονται στα δημόσια έργα.
       
      Παράλληλα, κορυφώνονται οι αντιδράσεις των μικρομεσαίων εργολάβων, οι οποίοι επανέρχονται στο προσκήνιο, τεκμηριώνοντας με ανεξάρτητη γνωμοδότηση ότι η διατήρηση των κατώτατων ορίων είναι απόλυτα συμβατή με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταγγέλλοντας ταυτοχρόνως μεθοδευμένη διάλυση.
       
      Κορυφώνονται οι αντιδράσεις των μικρομεσαίων εργολάβων για την κατάργηση των κατώτατων ορίων που εξυπηρετούν τους μεγαλοεργολάβους των ατομικών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μεγαλοεργολάβοι.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=449879 και πλήρες άρθρο: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/10896-%CE%B3h-kai-y%CE%B4%CF%89p-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CF%82
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε οριακό σημείο βρίσκονται οι οικονομικές «αντοχές» των ενοικιαστών που αναζητούν ακίνητο στην Αττική, ως αποτέλεσμα της ταχείας ανόδου των τιμών των ενοικίων τα τελευταία χρόνια κι ενώ οι μισθοί δεν έχουν αυξηθεί με τον ίδιο ρυθμό. Με βάση τα στοιχεία μεσιτικών γραφείων από το 2017 μέχρι και το 2022, η μέση αύξηση των ενοικίων στην Αττική αγγίζει το 35%, ενώ περιοχές υψηλής ζήτησης, στα βόρεια και τα νότια προάστια, ή στο κέντρο της Αθήνας, έχουν αυξηθεί ακόμα και κατά 45% ή 55%.

      Όπως προκύπτει από σχετική ανάλυση που επιμελήθηκε η εταιρεία Recognyte για λογαριασμό της «Κ», σήμερα, η μέση τιμή ενοικίασης στην Αττική διαμορφώνεται σε 684 ευρώ/μήνα, ποσό που μεταφράζεται σε ετήσια δαπάνη ύψους 8.208 ευρώ. Την ίδια στιγμή, το μέσο κατά κεφαλήν δηλωθέν εισόδημα των φορολογουμένων στην Αττική διαμορφώνεται σε 23.430 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος που νοικιάζει ακίνητο, χωρίς να επιμερίζεται το κόστος σε περισσότερα μέλη, θα πρέπει να καταβάλει το 35% των εσόδων του μόνο για να καλύψει το κόστος του ενοικίου. Με βάση την ορθή πρακτική διαχείρισης, το ενοίκιο δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το 30% των εσόδων ενός νοικοκυριού.
      Ωστόσο στην πράξη η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, εξαιτίας του γεγονότος ότι η πλειονότητα των ενδιαφερόμενων ενοικιαστών είναι νέοι, ηλικίας 25-39 ετών, των οποίων τα εισοδήματα είναι ασφαλώς χαμηλότερα των 23.430 ευρώ, που αντιστοιχούν σε μηνιαίο εισόδημα που προσεγγίζει τις 2.000 ευρώ. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα αριθμεί 907.430 μέλη. Παράλληλα, όπως αναφέρει ο κ. Κώστας Σκεπετάρης, αναλυτής της Recognyte, «το πρόβλημα στην Αττική είναι σαφώς πιο έντονο και εξαιτίας του γεγονότος ότι συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό νοικοκυριών που αποτελούνται από ένα και μόνο μέλος, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δυσκολότερο το να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στο αυξημένο κόστος διαβίωσης. Στην Αττική καταγράφουμε 416.608 νοικοκυριά που αποτελούνται από μόνο ένα μέλος. Για τους ανθρώπους αυτούς, η ενοικίαση ενός ακινήτου στην Αττική είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση». Η Recognyte ειδικεύεται στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, όπως επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη, για την εις βάθος ανάλυση της αγοράς ακινήτων. Τα στοιχεία αυτά καθιστούν επιτακτική την αναζήτηση λύσεων, τόσο προς την κατεύθυνση της συγκράτησης των τιμών των ενοικίων, μέσω και της αύξησης της προσφοράς κατοικιών προς ενοικίαση, όσο και προς την κατεύθυνση της αύξησης των απολαβών των εργαζομένων. Παράλληλα, ήδη έχει καταστεί σαφές ότι για όσους έχουν τη σχετική επιλογή, η μετακίνηση σε κάποια άλλη περιοχή της χώρας ίσως να αποτελεί μια περισσότερο βιώσιμη λύση, τουλάχιστον για κάποια χρόνια.
      Μία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), μέσω του προέδρου της κ. Στράτου Παραδιά και που σίγουρα θα βρεθεί στο επίκεντρο των σχετικών διαβουλεύσεων το προσεχές διάστημα, αφορά την παροχή κινήτρων για την αύξηση της προσφοράς κατοικιών προς ενοικίαση. Ενα από αυτά αφορά τη μείωση των φορολογικών συντελεστών κατά τουλάχιστον 10 ποσοστιαίες μονάδες και στις τρεις κλίμακας, ώστε να διαμορφωθούν σε 5%, για ετήσια έσοδα έως 12.000 ευρώ, 25% για έσοδα από 12.000 έως 35.000 ευρώ και 35% για έσοδα που ξεπερνούν τις 35.000 ευρώ ετησίως. Οι σημερινοί συντελεστές είναι 15%, 35% και 45% αντίστοιχα.
      Προκειμένου όμως να διασφαλιστεί ότι η μείωση αυτή θα «περάσει» και στις τιμές ενοικίασης, η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει να ισχύσει μόνο στις περιπτώσεις νέων μισθωτηρίων συμβολαίων, που θα αφορούν μακροχρόνιες μισθώσεις.
      Ενα τέτοιο μέτρο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως σημαντικό κίνητρο όχι μόνο για τη μετακίνηση κάποιων ακινήτων από τη βραχυχρόνια στη μακροχρόνια μίσθωση, αλλά και για την επαναδραστηριοποίηση ιδιοκτητών, που σήμερα προτιμούν να κρατούν τα ακίνητά τους κλειστά, λόγω αρνητικών εμπειριών στο παρελθόν, π.χ. από κακοπληρωτές ενοικιαστές ή λόγω πρόκλησης σημαντικών φθορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στον Δήμο Αθηναίων υπολογίζεται ότι είναι κλειστά/κενά πάνω από 130.000 διαμερίσματα. Σε πανελλαδικό επίπεδο, με βάση τις δηλώσεις του Ε9 εκτιμάται ότι οι κενές κατοικίες ξεπερνούν τις 700.000, αποστερώντας από την κτηματαγορά έναν σημαντικότατο αριθμό ακινήτων, που θα μπορούσαν να διατεθούν προς πώληση ή ενοικίαση, αμβλύνοντας έτσι τις ανοδικές πιέσεις που ασκούνται στις τιμές και καθιστούν απρόσιτη τη στέγη για χιλιάδες νοικοκυριά.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.