Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4804 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα αποτελέσματα του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ψηφιακής Φωτογραφίας της ΓΑΙΑΟΣΕ ανακοίνωσε η εταιρεία.
      Η κριτική επιτροπή έκρινε και βαθμολόγησε:
      139 με θέμα σιδηροδρομικά κτίρια και περιβάλλον, 128 με θέμα τραίνο και κίνηση, Έργα 86 φωτογράφων (από αυτούς, 7 υπάλληλοι του ΟΣΕ, με 25 φωτογραφίες) Οι κριτές βαθμολόγησαν τις φωτογραφίες, χωρίς να έχουν πρόσβαση στα ονόματα των διαγωνιζομένων.
      Πατήστε το κουμπί "Δείτε το έγγραφο" για να διαβάσετε την πλήρη λίστα των αποτελεσμάτων - Όλα τα ονόματα και οι νικητές: https://workenter.gr/sites/default/files/apotelesmata_diagonismoy_fotografias.pdf
      Ορισμένες από τις υπέροχες φωτογραφίες:



       

       

       


      Θα εκδοθεί ψηφιακό άλμπουμ με όλα τα βραβεία και τα διακριθέντα έργα. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το κατεβάζουν από το διαδίκτυο, από την σελίδα της ΕΦΕ στο FB: https://www.facebook.com/HellenicPhotographicSociety/
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ανακοίνωση της η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει:
      Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να κατεβάσετε την ζώνη απαλλοτρίωσης σε μια περιοχή πατήστε εδώ. Τα δεδομένα είναι διαθέσιμα σε DWG, DXF, shape files καθώς και ArcGIS Geodatabase. Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες στείλτε μήνυμα στο email [email protected] με θέμα «Ζώνη Απαλλοτρίωσης»
      Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για πληροφορίες σχετικά με νέες απαλλοτριώσεις παρακαλούμε επικοινωνήσετε με την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.  (www.ergose.gr)
      ---
      Δείτε τα χαρτογραφικά στοιχεία εδώ: https://gaiaweb.gaiaose.gr/portal/apps/webappviewer/index.html?id=1abc780f03aa440d8d9b449d05f1e6a4
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δεκάδες υπερπολυτελείς παράνομες βίλες, άρχισαν να κατεδαφίζονται στην περιοχή Ραματουέλ της Γαλλίας, σύμφωνα με απόφαση του εισαγγελέα.
       
      Οι ιδιοκτήτες καταπάτησαν την νομοθεσία που προέβλεπε την ανέγερση σπιτιών σε οικόπεδα άνω των 900 στρεμμάτων.
       
      Δείτε το σχετικό video:
       

       
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2013/09/13/illegal-villas-demolished-on-french-mediterranean-coast/
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      "Θα πρέπει να προετοιμαστούμε ότι θα υπάρχουν θύματα από αυτήν την τρομερή τραγωδία", δήλωσε σήμερα ο δήμαρχος της Μασσαλίας μετά την κατάρρευση τετραώροφης πολυκατοικίας σε κεντρική συνοικία της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Γαλλίας, διευκρινίζοντας ότι 5 άνθρωποι από γειτονικά κτίρια τραυματίστηκαν.
      Η πυρκαγιά στο κτίριο "εξακολουθεί να μαίνεται και είναι εξαιρετικά δύσκολο να τεθεί υπό έλεγχο", σημείωσε επίσης ο Μπενουά Παγιάν.
      "Οι πυροσβέστες κρίνουν λεπτό προς λεπτό ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να σβήσουν την φωτιά διότι υπάρχουν πιθανώς άνθρωποι μέσα" στο κτίριο, πρόσθεσε.
      "Κτήριο επί της οδού Τίβολι 17 κατέρρευσε στις 00:40, παρασύροντας τμήματα γειτονικών κτηρίων", είχε ενημερώσει νωρίτερα μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Παγιάν που επισκέφθηκε την περιοχή, προσθέτοντας ότι η φωτιά "στα ερείπια, μας εμποδίζει να στείλουμε διασώστες με εκπαιδευμένα σκυλιά προς αναζήτηση εγκλωβισμένων".
       
      "Υπάρχουν ισχυρές υποψίες ότι η κατάρρευση προκλήθηκε από έκρηξη, αλλά θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όσον αφορά τα αίτια σε αυτό το στάδιο", σημείωσε παράλληλα ο νομάρχης της νότιας αυτής περιοχής της Γαλλίας, ο Κριστόφ Μερμάν, διευκρινίζοντας ότι το φυσικό αέριο θα μπορούσε να αποτελεί μια "πιθανή υπόθεση".
      "Η έκρηξη ήταν τεράστια", δήλωσε επίσης στο AFP ο κάτοικος της περιοχής Ζιλ, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί με το επίθετό του και διαμένει σε σπίτι που βρίσκεται σε δρόμο κάθετο σε αυτόν του κτιρίου που κατέρρευσε.
      Αρκετοί δρόμοι γύρω από το κτίριο, το οποίο βρίσκεται σε κεντρική συνοικία της πόλης, έχουν αποκλειστεί και πολύ προσωπικό υπηρεσιών πρώτων βοηθειών βρίσκεται στο σημείο, σύμφωνα με φωτορεπόρτερ του AFP που βρίσκεται εκεί.
      Η πυροσβεστική υπηρεσία δεν έχει μπορέσει ακόμη να καταμετρήσει πόσοι άνθρωποι ενδέχεται να βρίσκονταν μέσα στην πολυκατοικία την ώρα που κατέρρευσε.
      "Έχουμε περίπου 100 πυροσβέστες στο σημείο, η προτεραιότητα είναι προφανώς να σβήσουμε τη φωτιά και να απομακρύνουμε συντρίμμια για να βρούμε τους ανθρώπους που έχουν πιθανώς εγκλωβιστεί κάτω από τα ερείπια", σημείωσε παράλληλα αξιωματούχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Μασσαλίας.
      Από τα δύο γειτονικά κτίρια που υπέστησαν ζημιές από την κατάρρευση της πολυκατοικίας στον αριθμό 17 της οδού Τίβολι, έχουν απομακρυνθεί ήδη 5 τραυματίες, διευκρίνισε ακόμη ο δήμαρχος της Μασσαλίας.
      Οι κάτοικοι άλλων κτιρίων που βρίσκονται στον ίδιο δρόμο απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους για λόγους ασφαλείας στη διάρκεια του τριημέρου αυτού του Πάσχα των καθολικών και αυτοί φιλοξενούνται εκτάκτως σε σχολείο, σημείωσε ο νομάρχης Μερμάν.
      Επίσης οι αρχές ξεκίνησαν έρευνα για να εξακριβωθούν τα αίτια της τραγωδίας.
      Τον Νοέμβριο του 2018, οκτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν κατέρρευσαν δύο κτήρια σε άλλη συνοικία της Μασσαλίας. Επρόκειτο για κτίρια που δεν ήταν σε καλή κατάσταση στην πόλη αυτή, στην οποία 40.000 άνθρωποι ζουν, όπως καταγγέλλουν μη κυβερνητικές οργανώσεις, σε ερείπια.
      Ωστόσο ο δήμαρχος, όπως και ο νομάρχης φάνηκαν να αποκλείουν το ενδεχόμενο να μην ήταν σε καλή κατάσταση η πολυκατοικία που κατέρρευσε σήμερα, η οποία βρίσκεται σε συνοικία που είναι γνωστή για τα εστιατόρια, τα μπαρ και την νυχτερινή της ζωή. "Δεν υπήρχε απόφαση που να γνωστοποιεί κάποιον κίνδυνο για το κτίριο αυτό, το οποίο επίσης δεν βρίσκεται σε συνοικία που να αναφέρεται ότι έχει κτίρια" που δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση, σημείωσε ο νομάρχης.
      "Απ'όσο γνωρίζω, δεν υπήρχαν ιδιαίτερα προβλήματα σε αυτό το κτίριο", δήλωσε επίσης ο δήμαρχος, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται για έναν δρόμο στον οποίο τα κτίρια δεν είναι σε καλή κατάσταση.
       
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το γαλλικό κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα νόμο που απαιτεί οι στέγες των νέων εμπορικών κτιρίων να καλύπτονται εν μέρει από φυτά ή ηλιακούς συλλέκτες. Η απαίτηση αφορά όλα τα νέα κτίρια σε εμπορικές ζώνες.
      Οι πράσινες στέγες συνδέονται με μια σειρά από περιβαλλοντικά οφέλη, όπως η παροχή θερμομόνωσης των κτιρίων, η διαχείριση των όμβριων υδάτων και η πτώση της συνολικής θερμοκρασίας των αστικών κέντρων . Δεν παύουν, ωστόσο, να αποτελούν μια προσθήκη με σημαντικό τεχνικό και οικονομικό αντίκτυπο σε κάθε κατασκευή.
      Ο γαλλικός νόμος ήταν αποτέλεσμα συμβιβασμού με τους Γάλλους ακτιβιστές, οι οποίοι προωθούσαν την πλήρη κάλυψη των οροφών με βλάστηση. Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις απαιτείται από τους κατασκευαστές να καλύψουν μόνο ένα μέρος της οροφής όχι μόνο με φυτά, αλλά και με την εναλλακτική των ηλιακών πάνελ, τα οποία προσφέρουν με τη σειρά τους διαφορετικά οφέλη που σχετίζονται με την ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων.
      Η Γαλλία δεν είναι η πρώτη χώρα που προωθεί τις πράσινες στέγες. Το 2009, η πόλη του Τορόντο άρχισε να απαιτεί από ορισμένα νέα κτίρια να περιλαμβάνουν φύτευση πρασίνου στην ταράτσα. Πλέον, οι περισσότερες κατηγορίες νέων κτιρίων στο Τορόντο ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Αλλά και στην Ελβετία, όλα τα κτίρια πρέπει να διαθέτουν πράσινες στέγες, εφόσον πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις.
      Στην πραγματικότητα η αποδοτικότητα της λύσης των φυτεμένων δωμάτων διαφέρει σημαντικά κατά περίπτωση, και η καθολική εφαρμογή τους μπορεί να μην επιφέρει τα αναμενόμενα, καθώς άλλες παρεμβάσεις μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές σε επίπεδο πόλης. 
      Σε κάθε περίπτωση, καθώς ο αγώνας προς την επίτευξη καθαρού μηδενικού αποτυπώματος εντείνεται, οι χώρες που νομοθετούν υπέρ της δημιουργίας πράσινων στεγών αναμένεται να αυξηθούν. 
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ως επιχειρηματίας, με συντελεστή 26% και υποχρέωση προκαταβολής φόρου 55% θα φορολογείται όποιος προχωρά εντός διετίας στην πώληση τριών τουλάχιστον ακινήτων του.
       
      Αυτό προβλέπει εγκύκλιος της γενικής γραμματέως Δημόσιων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου βάσει της οποίας φορολογείται η υπεράξια από την πώληση ακίνητου.
       
      Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι σε περίπτωση πώλησης οικοπέδου ή αγροτεμαχίου το οποίο εντάχθηκε στα όρια οικισμού σε χρονικό διάστημα μετά την ημερομηνία απόκτησης του από την πώληση, ως χρόνος κτίσης δεν θεωρείται η ημερομηνία στην οποία πραγματικά αποκτήθηκε, αλλά ο χρόνος ένταξης του στα όρια του οικισμού.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/finance/article/271104/gg-esodon-foros-26-me-tin-polisi-pano-apo-duo-akiniton-mesa-se-duo-hronia/#ixzz3LnNEO4aR
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ανακοίνωση της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αναφέρει ότι η εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων γίνεται κανονικά όπως και πέρυσι με βάση τις κείμενες διατάξεις και δεν υπάρχει θέμα λανθασμένης εκκαθάρισης από το ΤΑΧΙS.
       
      Νωρίτερα πάντως κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών απέδιδαν τα εκκαθαριστικά αυξημένου φόρου, για μισθωτούς με μπλοκάκι και για ορισμένα χαμηλά εισοδήματα, σε μη έγκαιρη ενσωμάτωση στο ΤΑΧIS των νέων ευνοϊκών φορολογικών διατάξεων. Επίσης έλεγαν ότι θα γίνει νέα εκκαθάριση στις δηλώσεις αυτές.
       
      Ωστόσο η ΓΓΔΕ με αφορμή αναφορές που μεταδόθηκαν από τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με την εκκαθάριση δηλώσεων του φορολογικού έτους 2015, διευκρινίζει τα εξής:
       
      Με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013 (ΚΦΕ), όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν.4330/2015 και έχει εφαρμογή από το φορολογικό έτος 2014 και μετά, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι:
       
      Η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων (διαφορά μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος) φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών στην περίπτωση, που ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από κεφάλαιο (ενοίκια, τόκοι, δικαιώματα, μερίσματα), ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου (αγοραπωλησία μετοχών, χρεογράφων, αμοιβαίων, κλπ. – Άρθρο 42 Κ.Φ.Ε.) και το τεκμαρτό του εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των εννιά χιλιάδων πεντακοσίων (9.500) ευρώ. Δηλαδή, αν το εισόδημα προέρχεται μόνο από τις παραπάνω πηγές, τότε φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών.
       
      Αντίθετα, στην περίπτωση, που ο φορολογούμενος έχει εισοδήματα και από μισθωτή εργασία, τα οποία είναι μικρότερα από το εισόδημα, που προκύπτει από τις παραπάνω πηγές (κεφαλαίου ή υπεραξίας μεταβίβασης κεφαλαίου), τότε η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων φορολογείται με την κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
       
      Συνεπώς, οι εκκαθαρίσεις γίνονται – όπως και πέρυσι – σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και δεν υπάρχει θέμα λανθασμένης εκκαθάρισης από το TAXIS.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/ggde-kanonika-i-ekatharisi-forologikon-diloseon/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις αποφυγής του φόρου από ανείσπρακτα ενοίκια, περιγράφονται σε εγκύκλιο του ΓΓΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.
       
      Με βάση πρόσφατη διάταξη νόμου ορίζεται ότι τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας στη διάρκεια του 2015, τα οποία δεν έχουν εισπραχθεί από τον δικαιούχο, δεν συνυπολογίζονται στο συνολικό εισόδημά του, εφόσον έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων.
       
      Τα εν λόγω εισοδήματα φορολογούνται στο έτος και κατά το ποσό που αποδεδειγμένα εισπράχθηκαν.
       
      Τα μη εισπραχθέντα εισοδήματα δηλώνονται σε ειδικό κωδικό ανείσπρακτων εισοδημάτων από εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
       
      Προκειμένου να δηλωθούν ως ανείσπρακτα τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας θα πρέπει να προσκομίζονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., πριν από την υποβολή της δήλωσης, ευκρινή φωτοαντίγραφα (φωτοτυπίες), των διαταγών, δικαστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί ή αγωγών που έχουν ασκηθεί, έως και την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης.
       
      Διευκρινίζεται ότι τα ανείσπρακτα εισοδήματα θα δηλώνονται στο έντυπο «ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» Ε2 και θα μεταφέρονται σε ειδικό κωδικό του εντύπου Ε1 κατά την υποβολή της οικείας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/50114,GGDE-Pws-den-8a-plhrwsete-foro-gia-aneispraxta-enoikia.html
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      1. Τι σημαίνει απαγόρευση κυκλοφορίας πολιτών και γιατί λαμβάνεται τώρα ως μέτρο;
      Η εύκολη μετάδοση και διασπορά του κορονοϊού θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία ευάλωτων και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και σε μεγάλη πίεση το σύστημα υγείας που καλείται να παρέχει ταυτόχρονη νοσηλεία σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό νοσούντων. Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία άλλων χωρών που δεν έλαβαν εγκαίρως δραστικά μέτρα μιλάει από μόνη της. Η απαγόρευση κυκλοφορίας πολιτών με ρητές εξαιρέσεις σε αυστηρά περιορισμένες δραστηριότητες σπάει την αλυσίδα της διασποράς και μας κρατάει υγιείς στα σπίτια μας ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα. Λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία άλλων χωρών, είναι αναγκαίο να γίνει τώρα.
      2. Από πότε τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών;
      Από τη Δευτέρα 23/3/2020 στις 6πμ με ισχύ έως τις 6 Απριλίου 2020 και ώρα 6πμ.
      3. Αφορά συγκεκριμένες περιοχές ή όλη την επικράτεια;
      Αφορά όλη την ελληνική Επικράτεια χωρίς καμία εξαίρεση.
      4. Υπάρχουν εξαιρέσεις στους πολίτες που οφείλουν να την εφαρμόζουν;
      Ναι υπάρχουν εξαιρέσεις. Η απαγόρευση δεν καταλαμβάνει όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.
      5. Σε ποιες περιπτώσεις θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των πολιτών;
      Η κυκλοφορία των πολιτών θα επιτρέπεται για τους ακόλουθους περιοριστικά αναφερόμενους λόγους:
      α) Μετάβαση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες.
      β) Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
      γ) Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
      δ) Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
      ε) Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
      στ) Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση ή ανάλογες τελετές) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος.
      ζ) Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
      η) Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο της μόνιμης κατοικίας.
      6. Ποιος και πώς θα ελέγχει την τήρηση των παραπάνω εξαιρέσεων;
      Η ελληνική αστυνομία είναι επιφορτισμένη με τους ελέγχους στην κίνηση των πολιτών. Επιπλέον η Δημοτική Αστυνομία, οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας συμμετέχουν όπου χρειάζεται στο ελεγκτικό έργο. Οι πολίτες θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και βεβαίωση κίνησης.
      7. Θα υπάρχουν πρόστιμα σε όσους δεν συμμορφώνονται;
      Ναι. Για κάθε παράβαση που εντοπίζει θα επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
      8. Τι είναι η βεβαίωση κίνησης;
      Για τις ανάγκες των περιορισμένων μετακινήσεων δημιουργούνται δυο τύποι εγγράφων. Το πρώτο, η βεβαίωση τύπου Α, αφορά τις μετακινήσεις των εργαζόμενων, συμπληρώνεται μια φορά και παρέχεται με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος από τον εργοδότη ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του σε περίπτωση νομικού προσώπου ή, σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου, από τον ίδιο. Περιέχει το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο εργασίας του εργαζόμενου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησής του. Ο εργαζόμενος τη φέρει υποχρεωτικά μαζί του κατά τις μετακινήσεις του προς και από την εργασία του.
      9. Και για τις υπόλοιπες μετακινήσεις που εξαιρούνται τι κάνουμε;
      Για τις άλλες περιπτώσεις (μετάβαση σε σούπερ μάρκετ, φαρμακείο, τράπεζα κοκ) και για κάθε μεμονωμένη κίνηση οι πολίτες πρέπει να συμπληρώνουν κάθε φορά τη βεβαίωση τύπου Β με το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο προορισμού του πολίτη, καθώς και τον συγκεκριμένο λόγο της μετακίνησης.
      10. Που βρίσκω αυτές τις βεβαιώσεις;
      Οι βεβαιώσεις μπορεί να λαμβάνονται αυτούσιες από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr και να συμπληρώνονται από τον πολίτη. Μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε, και να φέρετε μαζί σας ένα από τα ακόλουθα έντυπα, κατά περίπτωση.
      • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (PDF)
      • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (MS-Word)
      • Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (PDF)
      • Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (MS-Word)
      Δίνεται επίσης η δυνατότητα και για τη συμπλήρωση χειρόγραφης φόρμας σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η πρόσβαση στην ιστοσελίδα. Η χειρόγραφη βεβαίωση πρέπει να έχει τις εξής πληροφορίες:
      Όνομα/Επίθετο
      Διεύθυνση κατοικίας
      Λόγο μετακίνησης που εμπίπτει στις παραπάνω επιτρεπόμενες κατηγορίες και διεύθυνση προορισμού
      Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή
      11. Μπορώ να δηλώνω εναλλακτικά τις μετακινήσεις μου με άλλο τρόπο (πχ κινητό) ώστε να μην συμπληρώνω χειρόγραφα τις βεβαιώσεις;
      Ναι, παρέχεται η δυνατότητα αποστολής δωρεάν τηλεπικοινωνιακού μηνύματος (sms) στον ειδικό αριθμό 13033 απευθείας από το κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερομένου κάθε φορά που ο πολίτης εξέρχεται της οικίας του. Σε αυτό το μήνυμα θα πρέπει ο πολίτης να δηλώνει το ονοματεπώνυμο του, τη Διεύθυνση κατοικίας του και τον λόγο που αντιστοιχεί στην έξοδο από το σπίτι (περιπτώσεις β έως η). Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:
      X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
      όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:
      1) Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
      2) Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
      3) Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
      4) Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
      5) Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση ή ανάλογες τελετές) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος.
      6) Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
      Θα λαμβάνετε ως απάντηση:.
      Μετακίνηση κενό X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
      Σε περίπτωση ελέγχου, επιδεικνύετε το SMS μαζί με την αστυνομική σας ταυτότητα.
      12. Αν η εργασία μου βρίσκεται εκτός της πόλης που κατοικώ;
      Σε περίπτωση που είναι απολύτως αναγκαία η μετακίνηση εργαζομένου εκτός έδρας θα πρέπει να φέρει μαζί του δύο βεβαιώσεις (Βεβαίωση τύπου Α’ και Βεβαίωση τύπου Β’).
      13. Και αν κατά την έναρξη ισχύος του περιορισμού μετακινήσεων βρίσκομαι σε άλλο σημείο της Ελλάδας από τον τόπο μόνιμης κατοικίας μου και πρέπει να επιστρέψω; Θα μου επιτραπεί;
      Φυσικά, σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί και μια Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης, που λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade.gr/bebaiosi-katoikias-eidikis-hrisis, ή αντίγραφο της φορολογικής δήλωσης εισοδήματος Ε1.
      14. Σε ποιους δημόσιους χώρους δεν επιτρέπεται να πηγαίνω;
      Από τη Δευτέρα 23/3 δεν λειτουργούν και απαγορεύεται η παραμονή πολιτών σε παιδικές χαρές, χώρους εξωτερικής άθλησης, οργανωμένες μαρίνες, πάρκα και άλση.
      15. Η απαγόρευση κυκλοφορίας επηρεάζει τη λειτουργία όσων επιχειρήσεων έχουν μείνει ανοιχτές έως σήμερα με σχετική απόφαση του κράτους (π.χ. Σούπερ μάρκετ, φούρνοι, φαρμακεία, βενζινάδικα κοκ);
      Όχι. Η λειτουργία των επιχειρήσεων και των δημοσίων υπηρεσιών που έχουν μείνει ανοικτές συνεχίζεται κανονικά, λαμβάνοντας πλέον αυστηρά υπόψη τις οδηγίες για την κυκλοφορία των εργαζομένων από και προς αυτές.
      16. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα συνεχίσουν να λειτουργούν;
      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούν σε περιορισμένη συχνότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, διασφαλίζοντας επαρκή κίνηση ιδίως κατά τις ώρες κίνησης των εργαζομένων. Ιδιωτικής χρήσεως οχήματα κυκλοφορούν για όλους τους λόγους-εξαιρέσεις που προβλέπονται παραπάνω μόνο με τον οδηγό και έως έναν επιβάτη.
      17. Τι σημαίνουν τα νέα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας για τη λειτουργία του κράτους και των επιχειρήσεων;
      Το κράτος και ο παραγωγικός ιστός δεν παραλύουν. Συνεχίζουν να λειτουργούν με το αναγκαίο προσωπικό και με βάση τις οδηγίες που δίνουν οι διοικήσεις κάθε φορέα, υπό το αυστηρό όμως πλαίσιο κανόνων που θέτουν οι νέοι περιορισμοί στις μετακινήσεις μας.
      18. Τι συμβαίνει με ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως τοξικοεξαρτημένοι, Ρομά και άστεγοι;
      Με ειδική μέριμνα του οικείου δήμου ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο οι πληθυσμοί Ρομά κάθε περιοχής, ώστε να παραμείνουν καθ’ όλο το διάστημα του προσωρινού περιορισμού της κυκλοφορίας εντός των καταυλισμών. Άστεγοι και τοξικοεξαρτημένα ανέστια άτομα μετακινούνται, με μέριμνα του δήμου, σε κατάλληλους δημοτικούς χώρους φιλοξενίας και τους παρέχεται κάθε δυνατή φροντίδα, συσσίτιο και περίθαλψη. Οι κοινωνικές υπηρεσίες/δομές των δήμων μεριμνούν για την κατ’ οίκον παράδοση του ημερησίου συσσιτίου σε δικαιούχους οργανωμένων συσσιτίων και δικαιούχους προγραμμάτων επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ). Σε περίπτωση που ο δικαιούχος για οποιονδήποτε λόγο δεν είχε δηλώσει διεύθυνση διαμονής, αυτή δηλώνεται τηλεφωνικά από τον ίδιο στην αρμόδια υπηρεσία.
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      2η Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2», στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “Ξενοκράτης”
      Το έτος 2019 η Δ/νση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, εξέδωσε την 1η  έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδικήονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ»
      Το έτος 2022, η Δ/νση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ, έχοντας υπόψη ότι από τη 1η έκδοση του σχεδίου επήλθαν διοικητικές και οργανωτικές αλλαγές οι οποίες αφορούσαν κατά κύριο λόγο φορείς της κεντρικής διοίκησης (μετονομασία υπουργείων, αλλαγές υπαγωγής φορέων, κλπ), έκρινε αναγκαία την επικαιροποίηση και αναθεώρηση του ανωτέρω σχεδίου. Στο πλαίσιο αυτό η Δ/νση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ προχώρησε στην παρούσα 2η έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση ΠλημμυρικώνΦαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2»,
      Ο σκοπός της παρούσας 2ης έκδοσης Γενικού Σχεδίου είναι η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων Φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο:
      για την υλοποίηση προπαρασκευαστικών μέτρων και δράσεων πολιτικής προστασίας που συμβάλλουν στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους, δράσεις που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας Η πλήρης έκδοση του Σχεδίου θα διαβιβαστεί αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους εμπλεκομένους φορείς και θα αναρτηθεί στον ιστοχώρο της ΓΓΠΠ http://www.civilprotection.gr.
      Το Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2»: https://www.civilprotection.gr/sites/default/gscp_uploads/ap_a2033_egkrisi_kai_apostoli_2is_ekdosis_genikoy_shedioy_plimmyron_plires_psth5046npith-55o.pdf
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αναρτήθηκε το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων (1η έκδοση) με την κωδική ονομασία ΔΑΡΔΑΝΟΣ που αποτελεί εξειδίκευση του Σχεδίου Ξενοκράτης στον τομέα των πλημμυρών.
      Με το Σχέδιο ΔΑΡΔΑΝΟΣ επιδιώκεται η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους. Προϋπόθεση για την επίτευξη του σκοπού αυτού όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα είναι η συνέργεια, η συνεργασία και η διαλειτουργικότητα των εμπλεκομένων Φορέων σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο.
      Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε η κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ» χάριν συντομίας και διαφοροποίησής του από άλλα σχέδια. Ο Δάρδανος, γιός του Δία και Ηλέκτρας κόρης του Άτλαντα, ήταν μυθικός βασιλιάς της Αρκαδίας, που έζησε στα χρόνια μετά τον κατακλυσμό, σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία. Σύμφωνα με το Διόνυσο τον Αλικαρνασσέα, ο Δάρδανος έφυγε απ’ την Αρκαδία για να ιδρύσει μια αποικία στο βορειοανατολικό Αιγαίο Πέλαγος. Ο Δάρδανος βρέθηκε στην Σαμοθράκη μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Ιασίωνα και την αδελφή του Αρμονία κατά την διάρκεια ενός κατακλυσμού στον οποίο βούλιαξε το μεγαλύτερο τμήμα του νησιού.
      Το σχέδιο αποσκοπεί πρώτον στην υλοποίηση προπαρασκευαστικών μέτρων και δράσεων πολιτικής προστασίας που συμβάλλουν στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και την άμεση βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.
      Και δεύτερον στην αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους δράσεις που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής της υγείας και της περιουσίας των πολιτών καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας.
      Κατεβάστε το σχέδιο από εδώ: https://www.myota.gr/wp-content/uploads/2019/12/ΨΓΚΟ46ΜΤΛΒ-Φ04.pdf
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μεταλλική γέφυρα στρατιωτικού τύπου "Bailey" ανοίγματος 15 μέτρων τοποθετήθηκε χθες στα Πολιτικά Ευβοίας.
      Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, η τοποθέτηση της γέφυρας έγινε στο πλαίσιο της πρόληψης και της αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, έπειτα από κατευθύνσεις που έδωσε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς και εντολή που έδωσε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.
      Η γέφυρα "Bailey" τοποθετήθηκε σε αντικατάσταση παλαιάς με μεσόβαθρο, το οποίο εμπόδιζε τη ροή του υποκείμενου ρέματος προκαλώντας κατά το παρελθόν πλημμυρικά φαινόμενα.
      Η τοποθέτηση έγινε έπειτα από αίτημα του δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων και με τη σύμφωνη γνώμη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, οι οποίες και συνέδραμαν στις εργασίες.
      Η τοποθέτηση της γέφυρας πραγματοποιήθηκε αυθημερόν από προσωπικό του 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού, υπό την εποπτεία της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες.
      Φωτογραφίες από: https://www.defence-point.gr/news/enoples-dynameis-gefyra-stratiotikoy-typoy-bailey-sta-politika-eyvoias-pics






        Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενημερωτικό σποτ της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τα βασικά μέτρα πρόληψης για τις δασικές πυρκαγιές.
       
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα fund ύψους €1 δισ. το οποίο θα επενδύει σε φοιτητικές εστίες ξεκινούν οι εταιρείες International Campus, Allianz και ένας ευρωπαίος επενδυτής που εκπροσωπείται από την αμερικανική CBRE.
       
      Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters ο ασφαλιστικός όμιλος Allianz δήλωσε ότι επένδυσε το ποσό των €175 εκατ. στο εν λόγω ταμείο, ενώ η CBRE δεν αποκάλυψε το όνομα του επενδυτή και το ύψος της επένδυσής του.
       
      Οι επενδύσεις σε φοιτητικές εστίες και γενικότερα στην στέγαση φοιτητών – σπουδαστών ήταν «μόδα» από το περυσινό έτος καθώς έχει αυξηθεί η ζήτηση την ώρα που σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως η Γερμανία έχει μεγάλη έλλειψη μικρών διαμερισμάτων.
       
      Η εταιρεία International Campus -η οποία λειτουργεί 7.200 φοιτητικές εστίες σε Γερμανία και Κάτω Χώρες- δήλωσε σε ανακοίνωσή της ότι το αρχικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο αποτελείται από τέσσερα πλήρως ενοικιαζόμενα κτίρια και τέσσερα εν εξελίξει έργα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Gennietai_fund_pou_ependuei_se_foititikes_esties_/#.WFuorVOLS70
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι νεότερες δορυφορικές εκτιμήσεις των καμένων εκτάσεων στην Ανατολική Κορινθία και στη Δυτική Αττική, μετά την ύφεση της μεγάλης πυρκαγιάς που ξεκίνησε από το Σχίνο Κορινθίας το βράδυ της Τετάρτης 19/5, δείχνουν ότι περίπου 71.285 στρέμματα έγιναν στάχτη μέσα σε διάστημα λιγότερο των τριών ημερών.
      Η πυρκαγιά, σύμφωνα με το meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, είχε αποκτήσει για αρκετές ώρες ακραία συμπεριφορά λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων και της πλούσιας καύσιμης ύλης μετά από ένα παρατεταμένο διάστημα ξηρασίας.



      Τα νεότερα στοιχεία των καμένων εκτάσεων προέκυψαν από ανάλυση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εκτάκτων Αναγκών (EMS).
      Οι υψηλής ανάλυσης εικόνες από τον ευρωπαϊκό δορυφόρο Pleiades-1B το πρωί του Σαββάτου δείχνουν ότι κάηκαν κατά προσέγγιση 41.400 στρέμματα δασικών εκτάσεων, 12.370 στρέμματα καλλιεργειών και 11.870 στρέμματα χορτολιβαδικών εκτάσεων.

      Εκτιμάται ακόμη ότι 279 άνθρωποι επηρεάστηκαν άμεσα από την πυρκαγιά, καθώς και 373 κατοικίες.
      Εικόνες θλίψης από το πριν και το μετά στα Γεράνεια όρη
      Η ομάδα Up Stories παρουσιάζει το πριν και το μετά μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής από την πυρκαγιά στα Γεράνεια όρη που ξεκίνησε πριν 4 ημέρες στο Σχίνο Κορινθίας και έφτασε μέχρι το Αλεποχώρι.
      Η σύγκριση με τις ειδυλλιακές εικόνες του πρόσφατου παρελθόντος προκαλούν αβάσταχτο πόνο και θλίψη σε όλους αλλά ειδικότερα στους κατοίκους αυτών των περιοχών όπου μέχρι πρόσφατα απολάμβαναν ένα ειδυλλιακό τοπίο.
       
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο γερμανικός κατασκευαστικός κλάδος πέτυχε πέρυσι τα υψηλότερα έσοδά του από το 2000 και οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1996, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, σε μια ακόμα ένδειξη για την ισχύ του συγκεκριμένου κλάδου στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
       
      Τα χαμηλά επιτόκια, η ισχυρή αγορά εργασίας και η απουσία άλλων προσοδοφόρων επενδύσεων οδήγησαν σε άνθιση τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα την κατασκευή κατοικιών.
       
      Τα έσοδα των εταιριών με τουλάχιστον 20 εργαζομένους αυξήθηκαν κατά 7,4% στα σχεδόν 72 δισεκ. ευρώ, σημειώνοντας την έκτη συνεχή αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.
       
      Ενώσεις του κατασκευαστικού κλάδου αναμένουν οι πωλήσεις να αυξηθούν κατά 5% φέτος στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1995.
       
      Το 2016, οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις έλαβαν παραγγελίες αξίας 67,8 δισεκ. ευρώ – 14,6% περισσότερες σε ονομαστικούς όρους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και το υψηλότερο επίπεδο εδώ και 20 χρόνια.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/39167-germania-esoda-rekor-gia-ton-kataskevastiko-klado
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης επικρίνουν τόσο την κυβέρνηση όσο και τις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Βρανδεμβούργο, το οποίο δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν ως «εργοτάξιο του τρόμου».
       
      Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αεροδρομίου είναι η Siemens και Bosch, ενώ το κόστος του έργου ξεπερνά τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αρχικά ήταν προγραμματισμένο να έχει περατωθεί το 2010, κοστίζει στο κράτος κάτι περισσότερο από 16 εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
       
      Το νέο αεροδρόμιο είναι συνολικής έκτασης 350,000 τετραγωνικών μέτρων αλλά τα ζητήματα που έχουν προκύψει ειδικά με τα μέτρα πυρασφάλειας και τις εξόδους κινδύνου είναι πάρα πολλά. Συγκεκριμένα σε πρόσφατο έλέγχο το σύστημα συναγερμού αλλά και πυρόσβεσης κάθε άλλο παρά αποτελεσματικά λειτούργησε με τις διαμαρτυρίες των υπευθύνων αρχών να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας.
       
      Εκπρόσωπος της Bosch έσπευσε να δηλώσει: «από την πλευρά μας οι ανιχνευτές καπνού αλλά και το σύστημα πυρασφάλειας συνολικά λειτουργεί κανονικά χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού».
       
      Δεχόμενος πυρά και πιέσεις από όλες τις κατευθύνσεις πλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος των αεροδρομίων του Βερολίνου, Rainer Schwarz έσπευσε να τονίσει πως κάθε πρόβλημα βρίσκετε υπό έλεγχο και τονίζεται πως έχουν ήδη διατεθεί επιπλέον κεφάλαια ώστε το έργο να είναι τελικώς ετοιμοπαράδοτο μέχρι το πέρας του deadline που η κυβέρνηση έχει θέσει ως οριστική ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31158-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CF%86%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B7-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συμφωνήθηκε σύσταση μικτών επιτροπών ΥΠΕΚΑ και ΤΕΕ για νομοθετικές πρωτοβουλίες.
       
      Το ΥΠΕΚΑ ανέλαβε δέσμευση να αξιοποιήσει το ΤΕΕ, στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου του, ως τεχνικού συμβούλου της πολιτείας, σε όλο το φάσμα των νομοθετικών παρεμβάσεων και δραστηριοτήτων, που προωθεί η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
       
      Σε συνάντηση που πραγματοποίησαν ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΕΚΑ Γ. Τσιρώνης με τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, Θόδωρο Σεραφίδη πρώτο αντιπρόεδρο ΔΕ ΤΕΕ, που ασκεί καθήκοντα προέδρου ΤΕΕ και Γ. Κυριακόπουλο πρόεδρο της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, συμφωνήθηκε η σύσταση μικτών επιτροπών ΥΠΕΚΑ-ΤΕΕ για την επεξεργασία και διαμόρφωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών του ΥΠΕΚΑ.
       
      Στη συνάντηση συζητήθηκαν σε πνεύμα καλής συνεννόησης και συνεργασίας θέματα που απασχολούν το ΤΕΕ και τους μηχανικούς, όπως η απλοποίηση και κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο της νομοθεσίας, η ισότιμη ποινική μεταχείριση των μηχανικών κατά την άσκηση του επαγγέλματος τους με το σύνολο των ελλήνων πολιτών, θέματα ηλεκτρονικής πολεοδομίας, εφαρμογή προγραμμάτων ενεργειακής βελτίωσης κτιρίων κ.α.
       
      Δείτε περισσότερα εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2015/03_15/NEWSLETTER20150331.pdf
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/12832-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%BD
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θετική ήταν η απάντηση του επιχειρηματία Νίκου Λούλη, στην επιστολή του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, με την οποία του ζητούσε να αναλάβει το κόστος εκπόνησης μελετών που απαιτούνται για την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας της Πλάκας, σύμφωνα με τις προμελέτες και τις υποδείξεις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρίας «Μύλοι Λούλη», Ν. Λούλης, μεταξύ άλλων, αναφέρει στον περιφερειάρχη Ηπείρου.
       
      «Σε συνέχεια της από 18-11-2016 επιστολής σας, ήθελα να επαναλάβω τη δέσμευσή μας να αναλάβουμε τα έξοδα μελετών για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας, όπως αναφέρατε στην επιστολή σας, ύψους 150.000 ευρώ. Επιτρέψτε μου, για άλλη μια φορά να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία και την προσπάθεια που κάνετε για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας και εύχομαι σύντομα να μπορέσουμε να καμαρώσουμε το γεφύρι πάλι να υψώνετε πάνω από τον 'Αραχθο".
       
      Να σημειωθεί πως οι πρόγονοι του επιχειρηματία, κατάγονται από την Αετοράχη Κατσανοχωρίων στα Τζουμέρκα και κατά των παρελθόν, τον 19ο αιώνα, είχαν χρηματοδοτήσει δύο φορές την κατασκευή του ιστορικού μονότοξου γεφυριού της Πλάκας. Μάλιστα, όταν πριν 2 χρόνια, το γεφύρι κατέρρευσε λόγω της κακοκαιρίας, ο Νίκος Λούλης είχε εκφράσει αμέσως την πρόθεση του στο περιφερειάρχη Α. Καχριμάνη, να συμβάλει οικονομικά για την αναστήλωση του.
       
      Οι μελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν είναι οι εξής:
       
      α) Αρχιτεκτονική και Στατική Προμελέτη Μελέτη, με χρονοδιάγραμμα εκπόνησής τους Δεκέμβριος 2016 - Μάρτιος 2017 και Πλήρης Αρχιτεκτονική και Στατική Μελέτη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2017 και συνολικό προϋπολογισμό 110.000 ευρώ.
       
      β) Μελέτη Διαμόρφωσης της κοίτης και Μελέτη ικριώματος και εργοταξίου, με χρονικό ορίζοντας εκπόνησης το διάστημα, Δεκέμβριος 2016- Αύγουστος 2017, με συνολικό προϋπολογισμό 40.000 ευρώ.
       
      Ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ευχαρίστησε τον κ. Λούλη για τη χρηματοδότηση των μελετών. Παράλληλα, τόνισε πως σε ο, τι αφορά την Περιφέρεια, το Ε.Μ.Π., το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ και την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, έχουν προχωρήσει οι δράσεις που έχουν αναληφθεί και πλέον αναμένονται πρωτοβουλίες από το υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου να διευθετηθούν τα ζητήματα που αφορούν την ανανέωση της προγραμματικής σύμβασης, ώστε το ερχόμενο το καλοκαίρι, να υλοποιηθεί το δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού.
       
      (πηγή ΑΠΕ - ΜΠΕ)
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/892263/article/epikairothta/ellada/gefyri-plakas-to-kostos-twn-150000-eyrw-gia-thn-meleth-anasthlwshs-analamvanei-o-n-loylhs?platform=hootsuite
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου αποκατάστασης, που συνεδρίασε υπό την κ.Μενδώνη, αποφάσισε ομόφωνα να προταθεί για τα ευρωπαϊκά βραβεία που απονέμονται σε εξαιρετικής ποιότητας έργα ανάδειξης μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς
      Υποψήφιο για τα Βραβεία Ευρωπαϊκής Κληρονομιάς της Ε.Ε., Europa Nostra, θα είναι το συνολικό έργο αποκατάστασης του ιστορικού πέτρινου γεφυριού της Πλάκας στον ποταμό Άραχθο, το οποίο εδώ και μερικούς μήνες στέκεται πάλι όρθιο, πέντε χρόνια μετά την κατάρρευσή του στη διάρκεια καταστροφικής πλημμύρας τον Φεβρουάριο του 2015.
      Στη συνεδρίαση της Δευτέρας, 15 Ιουνίου, τα μέλη της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου αποφάσισαν ομόφωνα να προταθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού η υποψηφιότητά του για βράβευση από την Europa Nostra.
      Τα βραβεία απονέμονται σε εξαιρετικής ποιότητας έργα που αφορούν τη συντήρηση, αποκατάσταση και έρευνα μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς και απονέμονται σε αρχιτέκτονες, τεχνίτες, εμπειρογνώμονες, επαγγελματίες και εθελοντές, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς καθώς και σε τοπικές κοινότητες.
      Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης του έργου «Στερέωση, αποκατάσταση, αναστήλωση και ανάδειξη γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα», που συνεδρίασε υπό την προεδρία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, διαπίστωσε την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο εκτελέστηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με πρότυπο και υποδειγματικό τρόπο υπό την καθοδήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής, που προέβλεπε η Προγραμματική Σύμβαση, υπό την προεδρία του καθ. κ. Μανώλη Κορρέ.
      Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε να δοθεί εξάμηνη παράταση στην ισχύ της Προγραμματικής Σύμβασης, προκειμένου να ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο και να ελεγχθεί από την Επιστημονική Επιτροπή το σχέδιο διαχείρισης του μνημείου μετά από τις εργασίες αναστήλωσης και ανάδειξής του. Επίσης αποφασίστηκε μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες παραλαβής του έργου να πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση για την απόδοση του μνημείου στην τοπική κοινωνία.
      Στη συνεδρίαση της Κοινής Επιτροπής συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Αθηνά Καλύβα, ο τ. πρύτανης του ΕΜΠ καθ. κ. Ιωάννης Γκόλας, ο καθ. κ. Δημήτριος Καλιαμπάκος, η Γενική Διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του ΥΠΠΟΑ κ. Αμαλία Ανδρουλιδάκη και εκπρόσωποι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμήματος Ηπείρου, ενώ παρέστη και ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού κ. Γιώργος Διδασκάλου.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας στον Άραχθο, στους Ραφταναίους Ιωαννίνων, που είχε καταρρεύσει τον Φεβρουάριο του 2015 από πλημμύρες, έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Απομένει να απομακρυνθούν κάποιες εργοταξιακές κατασκευές, να γίνει καθαρισμός της κοίτης του ποταμού και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
      Το γεφύρι της Πλάκας, χτίστηκε το 1866 από τον αρχιμάστορα Μπέκα, με χορηγία του τραπεζίτη Λούλη. Το 2001 είχε γίνει αποκατάσταση τμημάτων του, όμως οι ισχυρές πλημμύρες του 2015 είχαν ως αποτέλεσμα την κατάρρευσή του.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.