Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4617 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πολεμικό κλίμα επικρατεί στην Ελαφόνησο μετά την πληροφορία ότι οι περίφημες παραλίες Σίμος και Σαρακίνικο περνούν για αξιοποίηση στο ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Πρόκειται για 175 στρέμματα που σχεδιάζεται η απόκτησή της από ιδιώτη με δικαίωμα χρησης αιγιαλούκαιπαραλίαςγια50 χρόνια, σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του Ν. 3986/2011.
       
      Ο δήμαρχος Ελαφονήσου, Παναγιώτης Ψαρομμάτηςέστειλε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ και στον υπουργό Οικονομικών αναφέροντας μεταξύ άλλων: "Ο Δήμος Ελαφονήσου, αλλά και σύσσωμοι οι κάτοικοι και φορείς του νησιού είμαστε κάθετα αντίθετοι στο ξεπούλημα του Σίμου, του Σαρακίνικου ή οποιασδήποτε άλλης δημόσιας έκτασης της Ελαφονήσου.
       
      Με κάθε τρόπο θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε το μοναδικό και ευαίσθητο φυσικό μας περιβάλλον. Δεν αναγνωρίζουμε κανέναν επενδυτή που στο όνομα της όποιας "αξιοποίησης" ή οικονομικού ανταλλάγματος θα θίξει τον δημόσιο χαρακτήρα των μαγευτικών μας παραλιών".
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Polemos_gia_tin_axiopoiisi_tis_Elafonisou/#.U3slMvl_tc8
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      «Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο» δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Κατρούγκαλος,αναφερόμενος στην πρώτη απόφαση που έλαβε ως υπουργός Εργασίας.Παράλληλα, μιλώντας για το προαπαιτούμενο των "ομαδικών απολύσεων" τονίζει ότι "οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Εργασίας με τους εταίρους μας θα διεξάγονται με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα,δηλαδή τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες".
      Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
       
      Ερώτηση: Κύριε υπουργέ, ευχαριστούμε πολύ που μιλάτε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ξεκινήσατε στο νέο σας πόστο με μία πολύ σημαντική απόφαση, δεν υπογράφετε τις ομαδικές απολύσεις στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
      Απάντηση: Όχι απλώς δεν υπογράφουμε, αποφασίζουμε να μην εγκρίνουμε τις σχεδιαζόμενες αυτές ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί ακριβώς δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Και γιατί θεωρούμε ότι είναι και μια σαφής ένδειξη του τρόπου με τον οποίο έχουμε σκοπό να ασκήσουμε την πολιτική στο υπουργείο.
       
      Ερώτηση: Μιλάμε κ.υπουργέ για 349 άτομα.
      Απάντηση:Μιλάμε για τόσους ανθρώπους, ναι, ακριβώς.
       
      Ερώτηση: Άρα, κύριε υπουργέ για να γενικεύσουμε για λίγο τη συζήτηση, οι δανειστές μας, ξέρετε ότι ζητούν και επιμένουν στο θέμα των ομαδικών απολύσεων. Ποια είναι η γραμμή άμυνας που έχει το υπουργείο;
      Απάντηση: Θα διαπραγματευτούμε με τους εταίρους μας, με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα. Τι υπάρχει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό ως γενικός δείκτης. Εγώ θεωρώ ότι το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, είναι αυτό που εμείς υπερασπιζόμαστε και ο νεοφιλελευθερισμός που τον έχουμε δει σε συμπυκνωμένη του μορφή στα μνημόνια, επιστρατεύεται. Άρα, η αναφορά στις καλές ευρωπαϊκές μορφές, στο δικό μου το μυαλό, νομίζω και στο μυαλό όσων έχουν προοδευτικό τρόπο σκέψης, εξισώνεται με την υπεράσπιση του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου. Τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που θέλουμε είναι να βρεθεί μια αποδεκτή και βιώσιμη λύση για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί το έργο του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης.
       
      Ερώτηση: Το οποίο έχει νεκρώσει.
      Απάντηση: Ακριβώς.Επομένως, συνδυάζουμε την ειδική περίπτωση, όπου προφανώς δεν μπορούσαμε να συναινέσουμε ως νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου σε μία κατεύθυνση απόλυσης τόσων πολλών εργαζομένων, με τη διαπραγμάτευση ώστε να έχουμε κάτι που θα είναι αποδεκτό από την άλλη πλευρά στο μέσο ευρωπαϊκό όρο και που θα υπερασπίζεται την εργασία.
       
      Πηγή: http://www.typosthes.gr/gr/topika/article/70856/stop-katrougalou-stis-omadikes-apoluseis-sto-metro-thessalonikis/
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε το κείμενο του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου με τίτλο "Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις" όπως ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή χθες.
      Δείτε το Σχέδιο Νόμου μετά την ψήφιση των άρθρων εδώ.
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο κεραυνός «έπεσε» σε δέντρο κάτω από το οποίο είχε συγκεντρωθεί το γκρουπ για να προστατευθεί από τη βροχή - Ο αρχαιολογικός χώρος έκλεισε
       
      Τα αλεξικέραυνα που υπάρχουν στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού δεν ήταν αρκετά για να προστατεύσουν ένα γκρουπ Ρώσων τουριστών που πανικοβλήθηκαν από τον εκκωφαντικό θόρυβο ενός κεραυνού που χτύπησε πολύ κοντά και έπεσαν τρομοκρατημένοι στο έδαφος.
       
      Συγκεκριμένα ο κεραυνός «έπεσε» σε δέντρο κάτω από το οποίο είχε συγκεντρωθεί το γκρουπ των τουριστών για να προστατευθούν από τη βροχή.
       
       
      Σύμφωνα με τα κρητικά ΜΜΕ, το γκρουπ αποτελούνταν από 19 άτομα ανάμεσά τους και δύο παιδιά. Στο σημείο επικράτησε αναστάτωση με τέσσερα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ να σπεύδουν στο σημείο.
       
      Οι τουρίστες που τραυματίστηκαν μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στο Βενιζέλειο νοσοκομείο, το οποίο δεν εφημέρευε αλλά εξαιτίας του επείγοντος του περιστατικού άνοιξε το τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.
       
      Ανάμεσά τους είναι μία 36χρονη τουρίστρια, η οποία αρχικά είχε διαρρεύσει ότι ήταν έγκυος με τους γιατρούς όμως να το διαψεύδουν. Η άτυχη τουρίστρια υπέστη ανακοπή με τους γιατρούς να την επαναφέρουν στην ζωή. Ωστόσο, η κατάσταση της υγείας της κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρή και θα μεταφερθεί στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Βενιζελείου.
       
      Αλλοι τέσσερις τουρίστες νοσηλεύονται στο ΠΑΓΝΗ με τραύματα, ενώ επτά άτομα έλαβαν τις πρώτες βοήθειες και αποχώρησαν. Ανάμεσά τους και μία έγκυος γυναίκα, η οποία έπαθε σοκ, ωστόσο είναι καλά στην υγεία της.
       
      Αμέσως μετά το συμβάν ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού έκλεισε.
       

       

       

       

       
       
      Η συγκλονιστική περιγραφή του αρχιφύλακα
       
      Ο αρχιφύλακας κ. Παπαδάκης περιγράφει τη στιγμή που κεραυνοί χτύπησαν τους ανθρώπους. «Ακούσαμε έναν εκκωφαντικό θόρυβο, οι τουρίστες είχαν πάει να κρυφτούν κάτω από το πεύκο γιατί έβρεχε. Ο κεραυνός έσκισε το δέντρο και οι άνθρωποι έπεσαν κάτω στο έδαφος ουρλιάζοντας ότι δεν αισθάνονται τα πόδια τους» λέει αποκλειστικά στο protothema.gr ο κ. Παπαδάκης.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/480189/keraunos-epese-stin-knoso-traumatistikan-touristes/
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Nέα διαδικασία έκδοσης των βεβαιώσεων Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) προβλέπουν διατάξεις που περιλαμβάνονται στον νόμο κατά της διαφθοράς που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως την περασμένη Πέμπτη (N.4915 ΦΕΚ.Α 63 24.03.2022). Οι νέες ρυθμίσεις δίνουν μια σειρά από εναλλακτικές δυνατότητες στα συμβαλλόμενα μέρη με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και την αποσυμφόρηση των συμβολαιογραφικών γραφείων 
      Σύμφωνα με το νέο νόμο η βεβαίωση αναζητείται αυτεπάγγελτα από τον συμβολαιογράφο ή προσκομίζεται από τον πωλητή, εκδίδεται εντός τριών ημερών με βάση τα στοιχεία που τηρεί ηλεκτρονικά ο δήμος και ισχύει για ένα  έτος από την έκδοσή της. Η βεβαίωση που χορηγεί ο δήμος δύναται να είναι και ψηφιακή και να χρησιμοποιείται και για την ηλεκτρονική μεταβίβαση του ακινήτου. 
      Εναλλακτικά, αν το επιθυμεί ο μεταβιβάζων ή σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία έκδοσης της βεβαίωσης της εντός τριών ημερών για οποιονδήποτε λόγο, ο μεταβιβάζων έχει τη δυνατότητα να καταβάλει στον συμβολαιογράφο κατά τον χρόνο σύναψης του συμβολαίου, ως εγγύηση μέχρι την εκκαθάριση της οφειλής, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 3‰ επί της αξίας πώλησης του ακινήτου. 
      Το ποσό αυτό αποδίδεται από τον συμβολαιογράφο μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής στον δήμο για λογαριασμό του αγοραστή. Το αποδεικτικό κατάθεσης του ποσού επέχει θέσης βεβαίωσης.
      Εναλλακτικά, αν το επιθυμεί ο αγοραστής ή σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία έκδοσης της βεβαίωσης εντός τριών ημερών για οποιονδήποτε λόγο, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να καταβάλει στον συμβολαιογράφο κατά τον χρόνο σύναψης του συμβολαίου, ως εγγύηση μέχρι την εκκαθάριση της οφειλής, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 3‰ επί της αξίας πώλησης του ακινήτου. Το ποσό αυτό αποδίδεται από τον συμβολαιογράφο μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής στον δήμο για λογαριασμό του αγοραστή. Το αποδεικτικό κατάθεσης του ποσού του πρώτου εδαφίου, επέχει θέσης βεβαίωσης.
      Οι δήμοι υποχρεούνται να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους τους λογαριασμούς κατάθεσης των ποσών αυτών καθώς και σχετικές οδηγίες για τους ενδιαφερόμενους. 
      Εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών μηνών από την κατάθεση της εγγύησης, η ταμειακή υπηρεσία του δήμου προβαίνει σε εκκαθάριση της οφειλής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) και 
      είτε βεβαιώνει και εισπράττει το υπόλοιπο της οφειλής με βεβαιωτικούς καταλόγους, 
      είτε επιστρέφει εντός δέκα ημερών ως αχρεωστήτως καταβληθέν το τυχόν επιπλέον ποσό που καταβλήθηκε ως εγγύηση. 
      Η εκκαθάριση ανατρέχει σε βάθος πενταετίας. Τυχόν οφειλές πέραν της πενταετίας δεν αναζητούνται και δεν βεβαιώνονται. 
      Σε περίπτωση οφειλής, ο μεταβιβάζων ή ο αγοραστής υποχρεούται να εξοφλήσει το υπόλοιπο ποσό είτε εφάπαξ εντός τριάντα ημερών, είτε σε έως έξι ισόποσες μηνιαίες δόσεις με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης τα 50 ευρώ.
      Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών και τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου, μπορεί να αποφασίζεται η αναστολή της υποχρέωσης υποβολής της ανωτέρω βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ για τη μεταβίβαση της κυριότητας των πάσης φύσεων ακινήτων. Η ως άνω απόφαση επέχει θέση βεβαίωσης. 
    6. Επικαιρότητα

      kampel81

      Ο Πανελλήνιος Σύλλογος ∆ιπλωµατούχων Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων (ΠΣΔΜΗ) καλεί όλον τον τεχνικό κόσμο να απέχει από οποιαδήποτε διαδικασία υποβάθμισης σπουδών & πτυχίων, όπως αυτής των εξετάσεων των ενεργειακών επιθεωρητών.
       
      Συγκεκριμένα, ο ΠΣΔΜΗ αναφέρει:
       
      "Ο Πανελλήνιος Σύλλογος ∆ιπλωµατούχων Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων εναντιώνεται στη διαδικασία εξετάσεων ανάδειξης Ενεργειακών Επιθεωρητών που αναµένεται να ξεκινήσει τις επόµενες ηµέρες και καλεί τους συναδέλφους να απέχουν από αυτήν.
       
      Μία τέτοια διαδικασία ακυρώνει τους ακαδηµαϊκούς τίτλους και είναι η αρχή µίας διαδικασίας πιστοποιήσεων µε φορέα το ΤΕΕ, το οποίο µέσα στα πλαίσια προώθησης των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της απελευθέρωσης των επαγγέλµατος, αναλαµβάνει τη διαδικασία υλοποίησης της πολιτικής αυτής, δηλαδή της αποσύνδεσης του διπλώµατος από την άσκηση του επαγγέλµατος.
       
      Όλοι οι τίτλοι σπουδών υποβαθµίζονται σε ένα απλό εισιτήριο για τη διαδικασία των επαγγελµατικών εξετάσεων του ΤΕΕ, χωρίς να έχουν καµία αξία.
       
      Οι διαδικασίες αυτές οδηγούν σταδιακά στη δηµιουργία µίας µάζας φτηνού, ευέλικτου και χωρίς δικαιώµατα επιστηµονικού – τεχνικού προλεταριάτου µε µισθούς και αµοιβές πείνας.
       

       
      Γι' αυτό καλούµε τα Περιφερειακά Τµήµατα, τους Συλλόγους ∆ιπλωµατούχων Μηχανικών και όλο τον τεχνικό κόσµο να απέχουν από κάθε τέτοια διαδικασία υποβάθµισης των σπουδών µας και να εναντιωθούν σε κάθε διαδικασία πιστοποίησης δια µέσου εξετάσεων."
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=12611&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE+%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%AF+%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82+%CF%83%CF%84%CE%BF+%CE%9B%CE%91%CE%93%CE%97%CE%95%2C+%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1+37%2C6+%CE%B4%CE%B9%CF%83_+%26+34+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140522_m120573759_%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE+%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%AF+%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82+%CF%83%CF%84%CE%BF+%CE%9B%CE%91%CE%93%CE%97%CE%95%2C+%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1+37%2C6+%CE%B4%CE%B9%CF%83_+%26+34+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.Q21P2PEs.dpuf
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Παρά την κρίση ακόμη και σήμερα γίνονται επενδύσεις στον τομέα των ακινήτων. Στη Χαλκιδική αλλά και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, Ρώσοι αλλά και Βαλκάνιοι αγοράζουν μικρά σπίτια.
       
      "Ένα διαμέρισμα στην Περαία μπορεί να στοιχίσει 20.000 ευρώ, ενώ οι αντιπαροχές σε πολλά σημεία της Θεσσαλονίκης από 65% για παράδειγμα στην Κ Τούμπα έπεσε στο 32%", δήλωσε στην εκπομπή "Μέσα Σ Όλα" στη Βεργίνα Τηλεόραση, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων περιφέρειας Θεσσαλονίκης, ’γγελος Πασσαλίδης.
       
      Αποκάλυψε ακόμη ότι "πριν από 3-4 χρόνια μια ομάδα Κινέζων επιχειρηματιών επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη αναζητώντας μια έκταση περίπου 60.000 τ.μ προκειμένου να δημιουργήσει εμπορικό κέντρο. Στην ουσία θα επρόκειτο για ένα κέντρουποδοχής των κινέζικων εμπορευμάτων που ήδη βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Η πρόθεση των Κινέζων επιχειρηματιών έμεινε σταχαρτιά καθώς κυρίως λόγω των μη καθορισμένων χρήσεων γης δεν βρέθηκε ο κατάλληλος χώρος για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου".
       
      Από φέτος για πρώτη φορά, η Ομοσπονδία Μεσιτών Ελλάδας θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στη διαμόρφωση των νέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15640 - salonicanews
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης βρίσκεται στους φιναλίστ για το βραβείο Mies Van Der Rohe.
       
      Πρόκειται για το βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Σύγχρονη Αρχιτεκτονική που αρχικά είχε 420 υποψηφιότητες.
       
      Η Νέα Παραλία έχει ήδη αποσπάσει βραβεία από τη Διεθνή Ενωση Αρχιτεκτονικής αλλά και από το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων ως το καλύτερο έργο διαμόρφωσης δημόσιου χώρου της τελευταίας τετραετίας. Πηγή: Αντιπροσωπεία της Κομισιόν στην Ελλάδα.
       

       

       

       
      Πηγή: Η νέα παραλία Θεσσαλονίκης στους φιναλίστ για Βραβείο Αρχιτεκτονικής [εικόνες] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/191783/i-nea-paralia-thessalonikis-stoys-finalist-gia-vraveio-arhitektonikis-eikones#ixzz3RwB6FxHE
    9. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Ένα πρωτότυπο αρχιτεκτονικό κατόρθωμα της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015 στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για ένα κτήριο 38 ορόφων με δύο ουρανοξύστες που ενώνονται μεταξύ τους με... γέφυρα - πισίνα!
       
      Ένα τεράστιο κτήριο που αποτελείται από δύο ουρανοξύστες και φέρει το όνομα Sky Habitat πρόκειται να είναι έτοιμο στα τέλη του επόμενου έτους στη Σιγκαπούρη. Το παράδοξο είναι ότι οι δύο ουρανοξύστες ενώνονται στην κορυφή τους με μία πισίνα - γέφυρα 50 μέτρων!
       
      Το κτήριο αποτελείται από 38 ορόφους και εκτός από τα 578 πολυτελή διαμερίσματα, το κτήριο θα διαθέτει γυμναστήρια, κήπους, εστιατόρια και πάρκινγκ. Πάντως στο διαδίκτυο έχουν αναρτηθεί σχόλια από χρήστες που αναρωτιούνται για το πόσο ασφαλής είναι κάποιος όταν βρίσκεται σε μια πισίνα σε αυτό το ύψος!
       

       
      Πηγή: http://www.plektani.gr/2014/05/blog-post_1875.html
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αναζητάτε χάρτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας; Χάρτες με τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ; Μήπως τους χάρτες των προστατευόμενων περιοχών Natura;
       
      Μια πληθώρα γεωχωρικών δεδομένων, δηλαδή δεδομένων που μπορούν να απεικονιστούν σε χάρτη, είναι διαθέσιμα στο geodata.gov.gr: μια υπηρεσία ανοιχτών δεδομένων για την υποστήριξη της δημόσιας διοίκησης και την ενθάρρυνση ερευνητικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών.
       
       
       
      Το geodata.gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει δεδομένα από άλλους φορείς και υπηρεσίες, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και μέχρι σήμερα έχει προσφέρει ανοικτά γεωχωρικά δεδομένα σε περισσότερους από 500.000 χρήστες.
      Τα δεδομένα και οι διαδραστικοί χάρτες τουαξιοποιούνται από επαγγελματίες, επιστήμονες, φοιτητές και πολίτες, συμβάλλοντας έτσι στη διαφάνεια, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση δημοσίων πόρων, στην ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας και στην οικονομική ανάπτυξη.
       
      —Νέα εμφάνιση, καλύτερη λειτουργία
       
      Πρόσφατα το geodata.gov.gr άλλαξε εμφάνιση και λειτουργία, προσφέροντας ταχύτερη και απλούστερη διάθεση ανοικτών δεδομένων. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί ελεύθερα να δημοσιεύσει, να επαναχρησιμοποιήσει και να απεικονίσει τα δημοσιευμένα δεδομένα.
       
      Οι αναβαθμισμένοι χάρτες του geodata.gov.gr μπορούν πλέον να ενσωματώνουν δορυφορικές εικόνες και αεροφωτογραφίες.
      Το geodata.gov.gr στηρίζεται σε ανοικτό λογισμικό, που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου PublicaMundi. Η παλιά έκδοση θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση old.geodata.gov.gr μέχρι τα μέσα του 2016, χωρίς όμως να ενημερώνεται με νέα γεωχωρικά δεδομένα.
       
      Επίσης, στο labs.geodata.gov.gr φιλοξενείται ένα δοκιμαστικό περιβάλλον για τις νέες υπηρεσίες που αναπτύσσονται, όπως και για την εκπαίδευση στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης στην ανάρτηση δεδομένων.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/01/08/xartes-geodata-127760/
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο χθεσινός σεισμός, μεταξύ άλλων, είχε ως θλιβερή συνέπεια την κατάρρευση μεγάλου τμήματος του Ταινιόδρομου Κράκαρη, μεσοπολεμικής κατασκευής, που αποτελεί - εδώ και περίπου έναν αιώνα- ένα από τα χαρακτηριστικότερα τοπόσημα του λιμανιού του Πειραιά και σημαντικότατο μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Κτισμένος στο δυτικό όριο του λιμανιού, σηματοδοτεί την είσοδο σε αυτόν με πλοίο.
      Η κατασκευή του λιμενοβραχίονα ήταν ένα από τα πολλά εκσυγχρονιστικά λιμενικά και βιομηχανικά έργα που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.
      Όψη εργοστασίου από μώλο Κράκαρη τη δεκαετία του 1930
      ΕΜΠ: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος, 2001, Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων (1909-1993). Παρελθόν και μέλλον ενός ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος, ΕΜΠ, Αθήνα, σελ. 48 Συνέβαλαν στο να αποτελέσει ο Πειραιάς το σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, με έντονο βιομηχανικό χαρακτήρα, κι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Από το 1898 μέχρι το 1907 κατασκευάστηκε μία νηιδόχος (basin), δύο προβλήτες, και είχε πραγματοποιηθεί επιχωμάτωση 17 εκταρίων, η κατασκευή αποβάθρας 4 χιλιομέτρων, μώλοι, ναυπηγείο, προβλήτες και ο σιδηροδρομικός σταθμός. Το 1907 είχαν ολοκληρωθεί κι οι δύο λιμενοβραχίονες, Θεμιστοκλέους (από την πλευρά της Πειραϊκής) και Κράκαρη (από την πλευρά της Δραπετσώνας), στον οποίο κατά τον μεσοπόλεμο τοποθετήθηκε ο Ταινιόδρομος, τμήμα του βιομηχανικού συγκροτήματος των Λιπασμάτων (που λειτούργησε το 1909).
      Πρόκειται για κατασκευές που είναι είναι άρρηκτα συνδεμένες με τη βιομηχανική εξέλιξη του τόπου και την γενικότερη συγκρότηση της πόλης του Πειραιά. Ο Πειραιάς, του οποίου ο ρόλος στην διαδικασία εκβιομηχάνισης της Ελλάδας ήταν κομβικός,  ήταν η μεγαλύτερη εργατούπολη της χώρας κατά το Μεσοπόλεμο και υποδέχτηκε τεράστιο αριθμό προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Στα κτίρια αυτά αποτυπώνεται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής και κοινωνικής ιστορίας, όχι μονάχα του Πειραιά, αλλά ολόκληρης της χώρας. 
      Περίπατος στο μώλο Κράκαρη αρχές του 20ου αιώνα.
      Μήλτσος Αντώνης, 2002, Σελίδες Ιστορίας. Στα 50 χρόνια του Δήμο Δραπετσώνας, Αθήνα, Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος – Ένωση Δημοτών Δραπετσώνας – Θυμοίτης, Τεύχος 675, σελ. 5 Όπως επισημαίνει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Νίκος Μπελαβίλας, ο Ταινιόδρομος, το Γυαλάδικο του εργοστασίου των Λιπασμάτων, ο Ηλεκτρικός Σταθμός, το Σιλό Σιτηρών αποτελούν λίγα από τα εναπομείναντα βιομηχανικά μνημεία του Πειραιά και μαζί με το Κορώνειο τείχος, την «Παγόδα», τις χτιστές δεξαμενές, αποτελούν σημαντικότατα κομμάτια της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Πειραιά. 
      Ο Ο.Λ.Π., οφείλει να φροντίσει για την συνολική επισκευή του και την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος. Η ενδεχόμενη μελλοντική κατάρρευσή τους, θα αποτελέσει πολύ σημαντική απώλεια για την αρχιτεκτονική κληρονομιά και για την μνήμη της βιομηχανικής κι εργατικής ιστορίας του τόπου μας.
      EUROKINISSI *Υπ. διδάκτωρ ΕΜΠ - Paris 1 Panthéon - Sorbonne, αρχιτέκτων μηχ. ΕΜΠ, πολεοδόμος ENSAPLV
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Συνεχίζονται οι έλεγχοι και οι αυτοψίες από μηχανικούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους και Δημόσια κτίρια των πληγεισών από το σεισμό των 6 Ρίχτερ περιοχών στους Δήμους Ελασσόνας και Τυρνάβου.
      Στις πληγείσες περιοχές, από τις πρώτες ώρες του καταστροφικού σεισμού, βρίσκεται κλιμάκιο μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο σήμερα ενισχύθηκε και αποτελείται από 114 μηχανικούς, οι οποίοι κάνουν αποτίμηση των ζημιών στα πληγέντα κτήρια (κατοικίες, δημόσια κτίρια, σχολικές μονάδες, κέντρα υγείας).

      Έως το τέλος της σημερινής ημέρας έχουν διεξαχθεί αυτοψίες σε 941 κτήρια:
      Από αυτές 841 αφορούν σε κατοικίες, εκ των οποίων οι 520 έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες. Επίσης, έχουν ελεγχθεί 22 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων ακατάλληλοι είναι οι 12. Όσον αφορά τους ιερούς ναούς και τα δημόσια κτήρια «κίτρινα» έχουν χαρακτηριστεί τα 17 από τις 26 αυτοψίες, ενώ σε 52 άλλα κτήρια (αποθήκες, στάβλους) τα 51 κρίθηκαν ακατάλληλα προς χρήση. Έχουν γίνει έλεγχοι και σε 64 σχολικές μονάδες και στο Δικαστικό Μέγαρο, το Νοσοκομείο, το Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και το ΕΦΚΑ Λαρίσης. Τέλος, ξεκίνησε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η μεταφορά οικίσκων και τροχόσπιτων για την προσωρινή στέγαση των πληγέντων από το σεισμό.







       
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ριζικές είναι πλέον οι ανακατατάξεις στην Attica Bank καθώς η τράπεζα γυρίζει σελίδα στο πλαίσιο της νέας κυβερνητικής πολιτικής που της αποδίδει αναβαθμισμένο ρόλο για την χρηματοδότηση στοχευμένων δράσεων και υποστήριξης του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Πριν από λίγο το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας αποφάσισε τη σύμπτυξη των αρμοδιοτήτων των δυο διευθυνόντων συμβούλων σε έναν, εκλέγοντας στη θέση αυτή των Αλέξανδρο Αντωνόπουλο.
       
      Παράλληλα το ΔΣ αποφάσισε την καταγγελία της σύμβασης του Γκίκα Μάναλη, ο οποίος όμως παραμένει μέλος του, όχι όμως και εκτελεστικό, καθώς οι αρμοδιότητές του συμπτύχθηκαν και ανατέθηκαν στον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο.
       
      Η νέα δομή του διοικητικού συμβουλίου της τράπεζας λύνει, σε μεγάλο βαθμό, τα προβλήματα δυσλειτουργίας που είχαν ανακύψει, ενώ βρίσκεται σε αρμονία με τα κυβερνητικά πλάνα για την αναδιάρθρωση και μετεξέλιξη της τράπεζας.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι και το διοικητικό συμβούλιο, εκφράζοντας, τη βούληση της κυβέρνησης και του ΤΣΜΕΔΕ, έχει από καιρό ζητήσει την παραίτηση του Γκίκα Μάναλη, ο ίδιος έχει αρνηθεί να την υποβάλλει.
       
      Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για ύστατη προσπάθεια συγκάλυψης από την πλευρά του Γκίκα Μάναλη, ο οποίος –όπως επισημαίνουν πηγές στην Τράπεζα της Ελλάδος- προσπάθησε να στήσει σκηνικό αντίστοιχο της ΕΡΤ στην Attica Bank.
       
      Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να λύσει τον γόρδιο δεσμό στην Attica Bank, ακόμα και αύριο, καθώς μετά την εκλογή νέου προέδρου της Δημοκρατίας, θα αποσταλεί προς υπογραφή το προεδρικό διάταγμα για την σύσταση της θέσης του αναπληρωτή υπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρη Στρατούλη.
       
      Εν συνεχεία ο κ. Στρατούλης θα υπογράψει προεδρικό διάταγμα για την επαναφορά του διοικητικού συμβουλίου του ΤΣΜΕΔΕ στην προτεραία κατάσταση, αποκαθηλώνοντας τον διορισμένο, επί της προηγούμενης κυβέρνησης, Α. Σελλιανάκη, ο οποίος βρίσκεται σε πλήρη δυσαρμονία με τα κυβερνητικά πλάνα τόσο για το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ όσο και για την Attica Bank και ο οποίος αποτελούσε ανάχωμα στην απομάκρυνση του Γκίκα Μάναλη από την τράπεζα.
       
      Υπ αυτό το πρίσμα ακόμα και η μικρή εμπλοκή που παρουσιάστηκε κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της τράπεζας δεν φαίνεται ικανή να καθυστερήσεις τις δρομολογημένες εξελίξεις.
       
      Ερωτηματικά προκαλεί ωστόσο η στάση του Γκίκα Μάναλη ο οποίος αν γνωρίζει τις κυβερνητικές προθέσεις καθώς και τη στάση της Τράπεζας της Ελλάδος αρνείται –πεισματικά- να παραιτηθεί, πυροδοτώντας σχεδόν σε καθημερινή βάση έκρυθμες καταστάσεις στην τράπεζα και θέτοντας εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργίας της, όπως επισημαίνουν στο sofokleousin.gr καλά πληροφορημένες πηγές, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
       
      Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/215072.html
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε λειτουργία η πρώτη αεροναυπηγική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας στην Άγκυρα.
       
      Περισσότερες από 120 εταιρείες, κυρίως από την αμυντική βιομηχανία, αναμένεται να εγκατασταθούν στη ζώνη της οποίας κόστος υποδομής ανήλθε σε $ 18 εκατ.
       
      Η ζώνη, η οποία αναμένεται να παράγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας είναι ένα από τα λίγα κορυφαία κέντρα αεροδιαστημικής στον κόσμο, καταλαμβάνει μια έκταση 7.230 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και θα περιλαμβάνει το πρώτο διαστημικό εργαστήριο της Τουρκίας. Μόνο οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα έχουν τη δυνατότητα να εγκατασταθούν στη ζώνη.
       
      Η Τουρκία σχεδιάζει να εγκαταστήσει 90 νέες οργανωμένες βιομηχανικές ζώνες μέσα στο 2015 εξειδικευμένες και σε άλλους τομείς, καθώς και επτά επιπλέον ζώνες αυτού του τύπου για να υποστηριξει την δυναμική άνοδο της έρευνας και καινοτομίας στην βιομηχανία της.
       
      Μέρος αυτής της στρατηγικής αποτελέι και η πρώτη εξειδικευμένη Αεροδιαστημική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας που έχει εγκατασταθεί στο Καζάν, στην Άγκυρα. Στα ιδρυτικά μέλη της ζώνης περιλαμβάνονται η γενική γραμματεία για την αμυντική βιομηχανία, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Άγκυρα και η Ένωση αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
       
      Σήμερα περί τις 300 επιχειρήσεις που λειτουργούν ως υπεργολάβοι στην αμυντική βιομηχανία στην περιοχή της Αγκυράς ενώ συνολικά ο αριθμός των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) που δραστηριοποιούνται στον τομέα της άμυνας στην χώρα υπερβαίνει τις 2.000.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_nea_aeronaupigiki_zoni_tis_Agkuras/#.Vbiu__ntlBc
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι εφευρέσεις του μεγάλου Συρακούσιου επιστήμονα Αρχιμήδη οι οποίες αποδεικνύουν ότι ήταν πολλούς αιώνες μπροστά από την εποχή του θα ζωντανέψουν ξανά στο μουσείο που δημιουργήθηκε στην Ολυμπία και εγκαινιάζεται την Κυριακή.
       
      Σχεδόν δύο χιλιετίες πριν από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον Γαλιλαίο και τον Νεύτωνα, οι επινοήσεις του Αρχιμήδη έθεσαν τις βάσεις για τεχνολογικές ανακαλύψεις του μέλλοντος.
      Οπως είχε πει χαρακτηριστικά ο Γερμανός μαθηματικός και φιλόσοφος Γκόντφριντ Βίλχελμ Λάιμπνιτς, «όποιος κατανοεί τον Αρχιμήδη θα είναι φειδωλός στον θαυμασμό των ανακαλύψεων των ανδρών της νέας εποχής».
       
      Εμπνευστής του μουσείου είναι ο μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος Κώστας Κοτσανάς, ο οποίος έχει δημιουργήσει και το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Κατάκολο. Κατάφερε να φτιάξει πιστά αντίγραφα των εφευρέσεων του Αρχιμήδη και να τα παρουσιάσει σε δύο ορόφους που παραχωρήθηκαν ειδικά γι' αυτό τον σκοπό από τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας. Στο ισόγειο του νέου μουσείου θα εκτεθούν 24 επινοήσεις του Αρχιμήδη.
       
      Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ο εξελιγμένος υδραυλικός κοχλίας, το ακριβές μηχανικό πλανητάριο, το βίντσι με οδοντωτούς τροχούς και ατέρμονα κοχλία, η διόπτρα, το οδόμετρο, το ναυτικό δρομόμετρο, το μηχανικό και το υδραυλικό παράδοξο, η επινόηση ελέγχου της καθαρότητας του χρυσού, το αραιόμετρο, η καύση με κάτοπτρα, ο ρωμαϊκός ζυγός, οι γιγάντιοι γερανοί και οι πανίσχυρες πολεμικές μηχανές.
       

       
      ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ
      Ο Αρχιμήδης είχε επινοήσει εντυπωσιακές πολεμικές μηχανές, όπως για παράδειγμα ο συγκεκριμένος καταπέλτης που προστάτευε τις Συρακούσες
       
       
      Στον πρώτο όροφο του μουσείου παρουσιάζονται επίσης άλλες 24 εφευρέσεις όχι του Αρχιμήδη, αλλά της εποχής του. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τον «κινηματογράφο» και το «ρομπότ-υπηρέτρια» του Φίλωνα, το ακριβέστατο αυτοματοποιημένο υδραυλικό ωρολόγιο, την «ύδραυλιν» και τη δίδυμη εμβολοφόρο καταθλιπτική αντλία του Κτησίβιου, καθώς και τον πολυβόλο καταπέλτη του Διονύσιου. Το μουσείο είναι διαδραστικό και δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν τα εκθέματα ώστε να καταλάβουν από πρώτο χέρι τον τρόπο λειτουργίας τους, χωρίς να τους περιορίζει στην απλή ανάγνωση ιστορικών πληροφοριών.
       
      Ο κ. Κοτσανάς σημειώνει: «Κάποια είναι απόλυτα διαδραστικά, όπως για παράδειγμα το οστομάχιο -ένας πρόδρομος του παζλ και του τάνγκραμ-, το μηχανικό και το υδραυλικό παράδοξο του Αρχιμήδη, η μέθοδος ελέγχου της καθαρότητας του χρυσού, για την οποία είπε το περίφημο ''Εύρηκα'' μόλις την ανακάλυψε. Κάποια άλλα είναι διαδραστικά για μαθητές και κοινό με την καθοδήγηση εξειδικευμένου ατόμου, όπως ο υδραυλικός κοχλίας, ο βαρουλκός, το οδόμετρο, ο γερανός, ο καταπέλτης και άλλα».
       

       
      Γιγάντιος γερανός
      Ο Αρχιμήδης ήταν ένας από τους επιστήμονες που έβαλαν τις βάσεις της σύγχρονης μηχανικής. Αυτή η επινόηση είναι ένας γιγάντιος γερανός με βαρούλκα και μοχλούς που έχει τη δυνατότητα να ανυψώνει μεγάλες πέτρες
       
       
      Ο κ. Κοτσανάς επισημαίνει ότι σκοπός του μουσείου είναι να αναδειχθούν ακόμα και οι πιο άγνωστες πτυχές του επιστημονικού έργου του Αρχιμήδη από τις οποίες προκύπτει ότι η τεχνολογία που ανέπτυξαν οι αρχαίοι Ελληνες τον 3ο π.Χ. αιώνα ήταν όμοια με αυτήν των απαρχών της σύγχρονης τεχνολογίας. «Για παράδειγμα, οι κοχλίες και τα περικόχλια, οι οδοντωτοί τροχοί και οι κανόνες, οι τροχαλίες και οι ιμάντες, οι αλυσοτροχοί και οι αλυσίδες, οι υδραυλικοί ελεγκτές και οι βαλβίδες, οι προγραμματιστές και οι αυτόματοι πλοηγοί -εξαρτήματα όλα της μηχανής ενός σύγχρονου αυτοκινήτου- είναι μερικά μόνο από τα εφευρήματα των αρχαίων Ελλήνων που αποτέλεσαν τους θεμέλιους λίθους της πολύπλοκης τεχνολογίας τους. Αυτά τα κληροδοτήματα, ίδια και αναντικατάστατα, εξακολουθούν και σήμερα να αποτελούν τα δομικά στοιχεία της σύγχρονης τεχνολογίας μας».
       
      Εχοντας ως μελλοντικό στόχο να παρουσιάσει τα εκθέματα του μουσείου και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, ο κ. Κοτσανάς επιθυμεί να γίνει γνωστότερο το όνομα του Αρχιμήδη, τον οποίο θεωρεί παραγνωρισμένο. «Ο εξελιγμένος υδραυλικός κοχλίας, ο βαρουλκός, το οδόμετρο, το ναυτικό δρομόμετρο, το αραιόμετρο, ο ρωμαϊκός ζυγός, οι γιγάντιοι γερανοί και οι πανίσχυρες πολεμικές μηχανές είναι μερικές από τις επινοήσεις του Αρχιμήδη που πολύ λίγοι γνωρίζουν.
       

       
      Υυδραυλικό ωρολόγιο
      Το υδραυλικό ωρολόγιο του Αρχιμήδη ήταν εξαιρετικά πολύπλοκο, με πολλά κινούμενα μέρη. Οι κινήσεις των ματιών του ανθρώπινου προσωπείου, το άνοιγμα του ράμφους του κόρακα και η κίνηση των φιδιών προς τα φύλλα σηματοδοτούσαν την αλλαγή της ώρας
       
       
      Ομως υπάρχουν κι άλλες, όπως η διόπτρα, η σιδηρά χειρ, το μηχανικό πλανητάριο, η ουρανόσφαιρα και άλλες που είναι σχετικά άγνωστες ακόμη και σε πολύ ειδικό κοινό.
      Για παράδειγμα, με τη διόπτρα του ο Αρχιμήδης μπορούσε να υπολογίσει τη φαινόμενη γωνία και τις αποστάσεις των ουράνιων σωμάτων. Αν και δεν το υιοθετούσε απόλυτα, γνώριζε το ηλιοκεντρικό σύστημα και είχε υπολογίσει τις διαμέτρους και τις αποστάσεις των γνωστών πλανητών», καταλήγει.
       

       
      Οδόμετρο
      Το οδόμετρο του Αρχιμήδη, όπως προδίδει το όνομά του, μετρούσε τις αποστάσεις και ήταν πρόδρομος του σημερινού κοντέρ
       
       
      Το μουσείο θα δώσει ώθηση στον τουρισμό
       
      Το Μουσείο Αρχιμήδη θα συμβάλει στην τουριστική προβολή της Αρχαίας Ολυμπίας, τόνισε σε συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος της πόλης Θύμιος Κοτζιάς. «Το Μουσείο Αρχιμήδη προβάλλει την αρχαία ελληνική τεχνολογία και θα βοηθήσει στην προβολή της Αρχαίας Ολυμπίας σε πανελλαδικό αλλά κυρίως σε διεθνές επίπεδο, αφού οι επισκέπτες, που κάθε χρόνο ανέρχονται στο 1.000.000 άτομα, θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν τα σπάνια εκθέματα της αρχαίας τεχνολογίας όπως αυτά αναδημιουργήθηκαν από τον Κώστα Κοτσανά. Το μουσείο λειτούργησε ύστερα από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ Αρχαίας Ολυμπίας και κατόπιν συνεργασίας με τους φορείς της πόλης», είπε χαρακτηριστικά. Η είσοδος στο Μουσείο Αρχιμήδη θα είναι δωρεάν.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64045355
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μόνο στον παλαιό αιγιαλό, δηλαδή στο κομμάτι της ξηράς που προέκυψε από την μετακίνηση της ακτογραμμής προς την θάλασσα και αυτό υπό αυστηρές προϋποθέσεις, προβλέπεται η νομιμοποίηση αυθαιρέτων με βάση πρόσφατη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
      Το ΥΠΕΝ είχε ζητήσει την γνώμη του ΝΣΚ με αφορμή αυθαίρετη κατασκευή σε τουριστική περιοχή του Ηρακλείου της Κρήτης, για την οποία είχε δρομολογηθεί διαδικασία νομιμοποίησης βάσει του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου που στην συνέχεια ανακλήθηκε.
      Με την γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που βρίσκονται στον αιγιαλό ή στον παλαιό αιγιαλό, δεν μπορούν να υπαχθούν στο νόμο 4178/2013.
      Στον παλαιό αιγιαλό και μόνο κατ’ εξαίρεση του παραπάνω αποκλεισμού υπαγωγής, επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων σε δύο περιπτώσεις. Είτε να υφίστανται επί του ακινήτου, νομίμως, εμπράγματα δικαιώματα πολιτών, που προϋφίστανται της σχετικής οριοθέτησης του παλαιού αιγιαλού, είτε να εκκρεμεί δικαστική απόφαση για την εξαίρεση των κτισμάτων σύμφωνα με τη σχετική χάραξη
      Στον αιγιαλό μπορούν επίσης να τακτοποιηθούν αυθαίρετες κατασκευές υπό προϋποθέσεις. Πρώτον να πρόκειται για λιθόκτιστο κτίσμα που κατασκευάστηκε πριν την έναρξη ισχύος του ν.1337/1983 (επέκταση των πολεοδομικών σχεδίων, οικιστική ανάπτυξη και άλλες ρυθμίσεις), δεύτερον να υπήρχε παλαιότερη χάραξη της γραμμής αιγιαλού και τρίτον το λιθόκτιστο κτίσμα να βρισκόταν εκτός ζώνης αιγιαλού, σύμφωνα με την παλαιότερη χάραξή του.
      Η γνωμοδότηση του ΝΣΚ έρχεται σε μια δύσκολη πολιτικά αλλά και κοινωνικά συγκυρία για την αυθαίρετη δόμηση, την οποία έβγαλαν στην επιφάνεια οι καταστροφικές πυρκαγιές του προηγούμενου μήνα. Το υπουργείο έχει ανακοινώσει από τις αρχές του μήνα ότι θα κατεδαφιστούν όλες οι πρόχειρες αλλά και οι μόνιμες κατασκευές από την παραλία και τα δάση, με ένα πρόγραμμα εξαιρετικά φιλόδοξο που αμφισβητείται ακόμη και στο εσωτερικού του ΥΠΕΝ.
    17. Επικαιρότητα

      KF

      Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:
      Δείτε αναλυτικά και δηλώστε συμμετοχή εδώ: https://mimed.ggde.gr/mixanikoi/
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα σε διάστημα 15 λεπτών θα ολοκληρώνεται η διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων. Όσοι προχωρούν σε αγοραπωλησίες διαμερισμάτων, οικοπέδων και αγροτεμαχίων από αύριο μέσω της νέας πλατφόρμας θα διεκπεραιώνουν τις μεταβιβάσεις χωρίς να χρειάζεται να μεταβούν στις εφορίες τους.  Με τη νέα διαδικασία καταργείται η χειρόγραφη συμπλήρωση των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων και των συνυποβαλλόμενων φύλλων υπολογισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων που σήμερα εξαιτίας της πανδημίας αποστέλλονταν, μέσω e-mail, ή ταχυδρομικά στην αρμόδια εφορία. Η διαδικασία μεταβίβασης θα ολοκληρώνεται στα γραφεία των συμβολαιογράφων, οι οποίοι  θα συντάσσουν τη σχετική δήλωση και θα την υποβάλλουν για λογαριασμό των αγοραστών.
      Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου οι διαδικασίες να κυλήσουν ομαλά ο συμβολαιογραφικός σύλλογος Εφετείων Αθηνών – Πειραιώς – Αιγαίου & Δωδεκανήσου, έχει ζητήσει από όλα τα μέλη του, να γνωστοποιούν σε ειδική ομάδα που συγκρότησε, τα τυχόν τεχνικά προβλήματα που εντοπίζουν στη χρήση της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών μεταβιβάσεων.
      Σημειώνεται ότι στη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα πρόσβαση έχουν και οι αγοραστές, οι  πωλητές, ή οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, στους οποίους ο συμβολαιογράφος θα έχει κοινοποιήσει τη δήλωση του φόρου μεταβίβασης προκειμένου να την υποβάλουν ή να μη την απορρίψουν οριστικά. Οι αγοραστές ή οι νόμιμοι εκπρόσωποι μπορούν να εκτυπώσουν αντίγραφο της δήλωσης φόρου μεταβίβασης που έχει υποβληθεί, την πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου μεταβίβασης ακινήτου, την Ταυτότητα Οφειλής του φόρου, καθώς και να εκδώσουν το Αποδεικτικό Καταβολής του φόρου αυτού.
      20 απαντήσεις για ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις
      1. Ποια φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης Φ.Μ.Α.;
      Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που πρόκειται να προβεί σε αγοραπωλησία ακινήτου/ων εντός αντικειμενικού συστήματος.
      2. Πώς υποβάλλεται η δήλωση Αρχική δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτου με επαχθή αιτία (Φ.Μ.Α.);
      Η δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτου με επαχθή αιτία συμπληρώνεται υποχρεωτικά από συμβολαιογράφο και υποβάλλεται αποκλειστικά με τους κωδικούς πρόσβασης (user name & password) του και όχι με τους κωδικούς των συμβαλλομένων.
      3. Ποια είναι η αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την υποβολή της δήλωσης;
      Αρμόδια είναι η Δ.Ο.Υ. εισοδήματος του αγοραστή.
      4. Ποιο είναι το είδος συναλλαγής Φ.Μ.Α. που υποβάλλεται ηλεκτρονική δήλωση;
      Υποβάλλεται μέσω της εφαρμογής το είδος συναλλαγής δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτου (Φ.Μ.Α.) εντός αντικειμενικού συστήματος - Αγοραπωλησία ακινήτου.
      5. Υποβάλλεται δήλωση χωρίς αναγραφή του Κ.Α.Ε.Κ.; 
      Ναι. Η συμπλήρωση του ΚΑΕΚ είναι υποχρεωτική, εφόσον το ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που έχει κτηματογραφηθεί και διαθέτει ΚΑΕΚ προσωρινό ή οριστικό. Η δήλωση θα προχωρά και χωρίς τη συμπλήρωση του πεδίου.
      6. Πόσα ακίνητα μπορούν να μεταβιβασθούν με μία δήλωση στην εφαρμογή;
      Η εφαρμογή υποστηρίζει πολλά ακίνητα αρχικά εντός αντικειμενικού συστήματος και σε ολόκληρη την επικράτεια.
      7.  Όταν διαπιστώνεται λάθος των στοιχείων ακινήτου με Α.Τ.ΑΚ., τι ενέργειες πρέπει να γίνουν;
      Μετά την καταχώριση του Α.Τ.ΑΚ. στην ενότητα στοιχεία ακινήτου εμφανίζεται η οθόνη με τα στοιχεία του ακινήτου όπως εμφανίζονται στην δηλωθείσα περιουσιακή κατάσταση με τις υποβληθείσες δηλώσεις ΕΝΦΙΑ. Δεν διορθώνονται από την εφαρμογή του Φ.Μ.Α. αλλά ο κάθε πωλητής θα πρέπει να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις και μετά να υποβληθεί η ηλεκτρονική δήλωση Φ.Μ.Α..
      8. Πώς αποθηκεύεται προσωρινά μια δήλωση από συμβολαιογράφο;
      Ο συμβολαιογράφος μπορεί από την αρχή που θα δημιουργήσει μία δήλωση να την αποθηκεύει προσωρινά και σε οποιοδήποτε στάδιο πριν την υποβολή προς τους συμβαλλόμενους επιλέγοντας από το μενού την προσωρινή αποθήκευση ή προσωρινή αποθήκευση και έλεγχος.
      9. Πώς αναζητείται μία ηλεκτρονική δήλωση Φ.Μ.Α.;
      Εμφανίζονται μόνο οι δηλώσεις Φ.Μ.Α. που έχουν καταχωρηθεί ή υποβληθεί οριστικά μέσω αυτής της εφαρμογής. Επιλέγοντας το πεδίο εισόδου "Αναζήτηση Δήλωσης" αναζητείται οποιαδήποτε δήλωση έχει υποβληθεί στην εφαρμογή. Αναζητούνται με κριτήρια: Α.Φ.Μ., Αριθμό Δήλωσης, Αριθμό Καταχώρισης.
      10. Ποιο τίμημα δηλώνεται στην εφαρμογή σε περίπτωση μεταβίβασης ποσοστών εξ αδιαιρέτου ακινήτου που θα συνταχθεί ένα συμβόλαιο;
      Επειδή υποβάλλονται ξεχωριστές δηλώσεις από κάθε αγοραστή που πρόκειται να συνταχθεί ένα συμβόλαιο, ως φορολογητέα αξία είναι η συμπλήρωση του αναλογικού τιμήματος σε κάθε δήλωση.
      11.  Ποιο τίμημα δηλώνεται στην εφαρμογή σε περίπτωση μεταβίβασης ποσοστών εξ αδιαιρέτου ακινήτου με Απαλλαγή Α' Κατοικίας που θα συνταχθεί ένα συμβόλαιο;
      Επειδή υποβάλλονται ξεχωριστές δηλώσεις από κάθε αγοραστή που πρόκειται να συνταχθεί ένα συμβόλαιο, ως φορολογητέα αξία είναι η συμπλήρωση του αναλογικού τιμήματος σε κάθε δήλωση το οποίο επιδρά στην απαλλαγή Α' Κατοικίας.
      12.  Όταν μεταβιβάζονται ξεχωριστές οριζόντιες ιδιοκτησίες στην ίδια οικοδομή τι τίμημα δηλώνεται;
      Στην περίπτωση που πρόκειται για αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες μη ομαδοποιημένες δηλώνεται ξεχωριστό τίμημα για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία. Για την επιβολή του φόρου εξετάζεται αυτοτελώς το κάθε ακίνητο/αυτοτελής ιδιοκτησία και επιβάλλεται φόρος στο μεγαλύτερο ποσό μεταξύ τιμήματος και αντικειμενικής αξίας.
      13. Τι συμπληρώνεται στο πεδίο "Περιγραφή ακινήτου";
      Συμπληρώνεται σύντομη περιγραφή του ακινήτου. Ενδεικτικά: είδος, διεύθυνση, αριθμός/όνομα του διαμερίσματος, όροφος, ΟΤ, άδεια οικοδομής, τακτοποίηση, ακίνητα με ενιαία λειτουργική ενότητα (μεζονέτα), σε συγκρότημα κατοικιών με κοινόχρηστη πισίνα, ύπαρξη κτίσματος με άδεια κατεδάφισης ή χωρίς στέγη, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, βαρυνόμενο με δουλεία, με εγκατάσταση γεώτρησης, με δεξαμενή νερού, κ.λπ.. Η δήλωση δεν θα προχωρά χωρίς τη συμπλήρωση του πεδίου, αφού τα πιο πάνω θα αποτελούν την περιγραφή που θα εμφανίζεται/εκτυπώνεται σε αυτήν.
      14. Ποια φύλλα υπολογισμού αξίας ακινήτων (Φ.Υ.Α.Α.) συμπληρώνονται;
      Ανάλογα με το είδος του ακινήτου συμπληρώνονται υποχρεωτικά τα φύλλα υπολογισμού αξίας ακινήτου (Φ.Υ.Α.Α.) που προτείνει η εφαρμογή και αναλόγως την ιδιαιτερότητα του κάθε ακινήτου συμπληρώνονται και επιπλέον.
      15. Πώς μπορεί να εισέλθει στην εφαρμογή ο κάθε πωλητής ή ο αντίκλητος του πωλητή;
      Στην εφαρμογή μπορεί να εισέλθει εφόσον είναι πιστοποιημένος χρήστης χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης (user name & password) επιλέγοντας από το μενού "Πολίτες - myPROPERTY - Φορολογία Μεταβίβασης Ακινήτων" του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Α.Α.Δ.Ε.
      16. Πώς μπορεί να εισέλθει στην εφαρμογή ο κάθε αγοραστής ή ο αντίκλητος του αγοραστή;
      Στην εφαρμογή μπορεί να εισέλθει εφόσον είναι πιστοποιημένος χρήστης χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης (user name & password) επιλέγοντας από το μενού "Πολίτες - myPROPERTY - Φορολογία Μεταβίβασης Ακινήτων" του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Α.Α.Δ.Ε.
      17. Ποιες υπηρεσίες παρέχονται στα Φυσικά πρόσωπα (Φ.Π.)-ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ μέσω της εφαρμογής του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος;
      Μετά την υποβολή της δήλωσης από τον συμβολαιογράφο προς τους συμβαλλόμενους :
      1) Να ελέγξει την ορθότητα της δήλωσης Φ.Μ.Α.
      2) Να αποδεχτεί/υποβάλλει την δήλωση Φ.Μ.Α.
      3) Να απορρίψουν/μη υποβάλλει την δήλωση.
      4) Να εκτυπώσει την πράξη διοικητικού προσδιορισμού Φ.Μ.Α.
      5) Να εκτυπώσει την δήλωση Φ.Μ.Α.
      6) Να εκτυπώσει την Ειδοποίηση πληρωμής φόρου (ταυτότητα οφειλής) Φ.Μ.Α.
      7) Να εκτυπώσει το αποδεικτικό καταβολής Φ.Μ.Α.
      18. Ποιες υπηρεσίες παρέχονται στους συμβολαιογράφους μέσω της εφαρμογής του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος;
      Πριν την αποδοχή /υποβολή της δήλωσης από τους συμβαλλόμενους μπορεί:
      1) Να συντάξει ορθά την δήλωση Φ.Μ.Α με βάση τα δικαιολογητικά που του προσκομίζονται και τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στην σύνταξη του συμβολαίου.
      2) Να υποβάλλει προσωρινά, να διορθώνει, να διαγράφει και να υποβάλει τη δήλωση Φ.Μ.Α.
      Μετά την αποδοχή από τους συμβαλλόμενους μπορεί:
      α) Να εκτυπώνει την δήλωση Φ.Μ.Α.
      β) Να εκτυπώνει το αποδεικτικό καταβολής Φ.Μ.Α.
      γ) Να επισυνάψει έγγραφα/δικαιολογητικά
      δ)Να επιλέξει από αναδυόμενη λίστα τον τρόπο εξόφλησης του τιμήματος
      ε) Να καταχωρήσει τον αριθμό και την ημερομηνία του συμβολαίου
      στ) Να επισυνάψει στην εφαρμογή το συμβόλαιο
       19. Διορθώνεται η δήλωση από τους συμβαλλόμενους (ΠΩΛΗΤΗ/ΕΣ-ΑΓΟΡΑΣΤΗ);
      ΟΧΙ. Εάν απορρίψουν/δεν υποβάλλουν την δήλωση, η δήλωση θα επιστρέψει προς διόρθωση στον συμβολαιογράφο.
      20. Αν απορριφθεί μία δήλωση ποια διαδικασία ακολουθείται από τον συμβολαιογράφο; Μέχρι ποιο στάδιο η δήλωση διορθώνεται από τον συμβολαιογράφο;
      Μέχρι την τελευταία αποδοχή/υποβολή από τους συμβαλλόμενους. Η δήλωση διορθώνεται από τον συμβολαιογράφο (αφού πρέπει πρώτα να ακυρωθούν τα Φ.Υ.Α.Α για διορθώσεις μέχρι το πεδίο "ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝ ΤΙΜΗΜΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ"). Στην συνέχεια μπορεί να αποθηκευτεί προσωρινά ή να υποβληθεί ξανά προς τους συμβαλλόμενους για αποδοχή.
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δύο ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι βρέθηκαν στη λίστα με τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη, με βάση σχετική έρευνα που επιμελείται σε ετήσια βάση η εταιρεία παροχής υπηρεσιών συμβούλων Deloitte. Ειδικότερα, με βάση τις οικονομικές επιδόσεις τους κατά τη χρήση του 2014, η Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ κατατάσσονται πλέον στην 42η και την 49η θέση της πανευρωπαϊκής λίστας με τις 50 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες, με βάση τον κύκλο εργασιών τους.
       
      Συγκεκριμένα, η Ελλάκτωρ κέρδισε τρεις θέσεις σε σχέση με το 2013, καθώς κατέγραψε άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 24% σε 1,54 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, η J&P Αβαξ κέρδισε δύο θέσεις, καθώς ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε κατά 26% σε 518 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά, οι δύο ελληνικοί όμιλοι κατέγραψαν πωλήσεις ύψους 2,06 δισ. ευρώ, μια αύξηση της τάξεως του 25% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σε ένα σαφές δείγμα της πορείας ανάκαμψης του κλάδου κατά το 2014, κυρίως ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης και της επιτάχυνσης των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες. Ασφαλώς, η πορεία αυτή αναχαιτίστηκε φέτος, με τις εταιρείες να ζητούν παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης των έργων και να διακόπτουν τις εργασίες στα εργοτάξια, ελλείψει χρηματοδότησης, καθώς οι τράπεζες, ήδη πριν από την επιβολή της τραπεζικής αργίας, είχαν σταματήσει τις πληρωμές.
       
      Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τονίζει η Deloitte, ο κατασκευαστικός κλάδος εξήλθε της ύφεσης κατά το 2014, έπειτα από πέντε συναπτά έτη συρρίκνωσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Με βάση τον κύκλο εργασιών, οι γαλλικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Vinci και Bouygues κατατάσσονται στην πρώτη και την τρίτη θέση, με πωλήσεις 38,7 δισ. ευρώ και 33,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ισπανική ACS με κύκλο εργασιών ύψους 34,8 δισ. ευρώ το 2014.
       
      Θετική εξέλιξη κρίνεται το γεγονός ότι οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014, έστω και κατά 1%, και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2015, και ακόμη περισσότερο το 2016. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% και 3,5% το 2015 και το 2016, αντίστοιχα.
       
      Συνολικά οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ε.Ε. το 2014 έφτασαν το 1,37 τρισ. ευρώ. Ωστόσο, η ανάκαμψη στις επενδύσεις στον κλάδο αυτό θα αποδειχθεί σημαντική μόνο το 2016, όταν ο αρνητικός αντίκτυπος των σημερινών διορθώσεων που πραγματοποιούνται στην αγορά κατοικίας θα είναι λιγότερο αισθητός.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες του κλάδου θα συνεχίσουν τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους, τάση η οποία κορυφώθηκε από το 2008 και μετά, σε μια προσπάθεια επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και αύξησης των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τον κλάδο των κατασκευών.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/825388/article/oikonomia/epixeirhseis/dyo-ellhnikes-etaireies-sth-lista-me-tis-50-megalyteres-kataskeyastikes-ths-eyrwphs
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο Μαλιακός κόλπος σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το τελευταίο τμήμα του, αυτό που ξεκινάει από την παράκαμψη Στυλίδας και καταλήγει στις Ράχες είναι πραγματικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Η κατασκευή του βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται σε περίπου 12 μήνες, τον Ιούνιο τυ 2015. Σε κατασκευή είναι επίσης και η παράκαμψη Λαμίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014.
       
      Πρόκειται για ένα έργο με πολλές σήραγγες και γέφυρες το οποίο με την ολοκλήρωση του θα κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια μας. Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου και θα καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας. Το συνολικό μήκος είναι 19,3χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου που ξεκίνησε κατασκευάζεται από το 2007 είναι 200εκατομυρια ευρώ. Το έργο σταμάτησε για 3 χρόνια και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2012.
       
      Το έργο περιλαμβάνει:
       
      - Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ.
      - Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
      - 1 γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
      - 3 άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
      - 3 ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου - Αχινού.
       
      Ήδη ένα τμήμα του έργου είναι αρκετά προχωρημένο και όποιος κάνει τη διαδρομή μπορεί να διακρίνει τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Μετά το πέρας των εργασιών μαζί και με το εναπομείναν τμήμα των 25χλμ στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα ολοκληρωθεί πλήρως ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χωρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύστερα από έργα εκσυγχρονισμού που θα έχουν διαρκέσει 30 χρόνια.
       
      Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 1985 και τα πρώτα τμήματα δόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αναφορικά με τα έργα του Μαλιακού Κόλπου έμειναν τελευταία καθώς μέχρι και το 2001 υπήρχε η σκέψη της περίφημης υποθαλάσσιας ζεύξης των 2 άκρων του Μαλιακού που θα "εξοικονομούσαν" περίπου 60 χιλιόμετρα δρόμου και περισσότερα από 40 λεπτά οδήγησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τελικά λόγω αντιδράσεων της τοπικής οικονομίας αποσφασίστηκε η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ με την υπάρχουσα χάραξη. Τον Σεπτέμβριο του 2007 δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου 37 από τα 74 φονικά χιλιόμετρα του Μαλιακού.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/25260-%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CF%81%CE%AC%CF%87%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.